Witam Powodem poboru pradu było radio . nawet jak sie odepnie radio to i tak kradnie coś prąd. Po odpieciu radia trzeba zdjąc kleme bo radio srało ramkami can w system i wszystko głupiało i sie nie usypiał. dla potomnych : jak odepniesz jakies urządznie w aucie by spr. czy kradnie prąd - zdejimij...
Jak długo odczekałeś z pomiarem po zamknięciu auta? Bo normalne jest że początkowo pobór przez moduł komfortu będzie większy a po jakimś czasie dopiero "idzie spać".
Witam! Mam taki problem: Pobór prądu wynosi o,4 A. Po wyjęciu modułu komfortu spada do 0,06A. Zmieniłem moduł komfortu na inny (używany), pobór wynosi ponownie 0,4A. Po odpięciu alarmu bez zmian... Przeczyszczone zostały przewody na stykach przy drzwiach. Akumulator jest nowy. Ładowanie O.K. Wykasowano...
Bezpiecznik 15 pominę bo to zasilanie licznika a jest na nim dodatkowy moduł VFiz (z bramką CAN), więc 0,04A wydaje się rozsądną wartością. Prześledziłem schematy pod kątem bezpiecznika 14 i wychodzi na to, że jest to zasilanie modułu komfortu oraz oświetlenia wewnętrznego. Co ciekawe po wypięciu...
Witam, problem tkwi w braku komunikacji ze sterownikiem drzwi tylnych prawych w VW Bora (dokladnie do Jetta USA z 2003r, ale to odpowiednik naszej Bory), w związku z tym nie zamyka centralnego i nie dziala sterowanie szyba z pulpitu na drzwiach kierowcy (sterowanie szyba przyciskiem w drzwiach tylnych...
Witam! Posiadam Skodę octavię benzynową z 2001r. Od lata zaczęły się problemy z instalacją jednak w zimie to jest szczególnie zauważalne. po jednym dniu bez jeżdżenia nie można odpalić auta z powodu wyładowanego akumulatora. Jak się okazało pobór ten przy zamkniętych drzwiach wynosi 0,46A. Nie jest...
Temat już się pewnie pojawiał , ale nie znalazłem odpowiedzi na moje pytania ,dla tego proszę o pomoc . Po 2-3 dniach postoju pada mi aku .Od jakiegoś czasu szaleje centralny zamek tz . po włączeniu zapłonu zamki drzwi mimo tego że są otwarte dostają impuls do ponownego otwarcia ,oświetlenie w środku...
Witam serdecznie ! Mam problem z w/w autem. Auto w czasie spoczynku pobiera prąd 0.94A auto mierzone przy akumulatorze zarówno zamknięte jak i otwarte - nie robi różnicy. Cały osprzęt w aucie normalnie działa - nie ma problemu z modułem komfortu (przynajmniej jesli mowa o działaniu, nie ma tez zadnych...
Witam. Posiadam Vectre C 1.8 16v. Niestety od dłuższego czasu pożera ona akumulatory. Multimetrem zmierzyłem pobór prądu przy wyłączonym zapłonie. Wynik pomiaru to około 0.6A. Elektrykiem nie jestem ale wydaje mi się on zbyt duży. Po kolei zacząłem więc wyciągać bezpieczniki. Pobór spadł po wyciągnięciu...
Witam mam problem z poborem prądu w Ford Galaxy 2009r . Pobór w granicach 0.560A po uśpieniu bezpieczniki wypinanie za kolejnością i brak jakiejkolwiek reakcji dopiero po odpięciu bezpiecznika 25A w bagażniku od modułu sterowania drzwiami kierowcy oraz 25A od modułu sterowania drzwiami pasazera pobór...
Wczoraj musiałem ładować aku bo samochód stał dwa dni. Dzisiaj sprawdziłem sobie pobór prądu i się przeraziłem wyszło mi prawie 4A. Robiłem to według takiego schematu: wtyczka czerwona w gniazdo COM, czarna w gniazdo 10A. Pokrętło na pozycję 10A i potem szeregowo w obwód jeden bolec do klemy drugi do...
Witam. Mam takie auto i dziwny problem z nim. Rozładowuje akumulator. Na pozamykanym pobór prądu 0,24A. Po wyjęciu bezpiecznika nr. 14, który odpowiada za moduł komfortu spada na 0.02A. Po włożeniu z powrotem słychać stuknięcie przekaźnika w module i pobór wraca. Sprawdzałem parametry i widzi że wszystkie...
Witajcie. Przed wczoraj auto z rana nie odpaliło. Naładowałem akumulator, miernik do ręki i wyszedł pobór na postoju 270mA. Po kolei zacząłem wyciągać bezpieczniki, przekaźniki, jednak bez skutku. Na koniec wypiąłem moduł komfortu co również nic nie dało. Rozebrałem boczek kierowcy i wypiąłem kostkę...
Ja również mam ostatnio problemy z modułem komfortu, mam model 1C0 959 799 A ten co kolega u samej góry podaje, u mnie pobór prądu z modułem jest 0,3 a bez 0,08. U mnie wariuje alarm i zamek bagaźnika. Jakiś rok temu tez miałem go zalanego, pochodził chwile i problem wraca ;) Rozglądałem się na allegro...
Dobra :) Telefon do elektryka. Pierwsze jego pytanie rozmawiamy o poborze prądu czy o zwarciu? yyyy.... No i mu tłumacze że jak mierze mieczy akumulatorem a klemą to mam taki pomiar. Odprawił mnie z kwitkiem za 2 tyg mam zadzwonić bo ma tyle roboty że.... No i własnie jak mam wyeliminować zwarcie...
Witam! Posiadam Polo 9n 2002 r 1.4 16V 55kW/75 km BBY. Mam pytanie odnosnie przepustnicy oraz modułu komfortu(pobor pradu). Przepustnica czy rzeczywiscie nalezy robić adaptację przy kazdym rozłączeniu akumulatora, np. w celu jego naladowania?Do tej pory nigdy tego nie robilem, brak bledow, ogolnie...
Czołem, pacjent Golf IV `99 Od okołu roku miałem problem z solidnym poborem prądu na postoju, po 4-5 dniach czasem np zimą nie można było nawet centralnym otworzyć drzwi, bo padł akumulator. I jakoś tak zwlekałem i ładowałem akumulator (kupiony w 2017 roku), ale ostatnio pomyślałem że to bezsensu,...
Na razie założyłem moduł centralnego zamka bez Komfortu. Ewentualnie gdybym dokupił ten moduł w którym miejscu sprawdzić pobór prądu (miernik posiadam ;))
Witam mam problem jak w temacie. Podobnych wątków jest dużo lecz w moim przypadku sprawa wygląda nieco inaczej. Pobór prądu w spoczynku wynosi 0,37 A. Doszedłem że po odpięciu pinu 14 z wtyczki modułu prąd spoczynkowy maleje do 0,03 A czyli ok. Nie posiadam dokładnego schematu dlatego pytam za co odpowiedzialny...
Witam Posiadam w mojej fabii moduł komfortu 6q0 959 433 C Chciał bym zapytać czy może da się go podłączyć bezpośrednio do złącza OBD? Jeśli tak to prosił bym schemat podłączeniowy, ponieważ nie mogę się z nim połączyć przez złącze obd w aucie. Mój problem polega na tym iż po zamknięciu centralnego...
Od kiedy prąd wyrażamy w Voltach :) Czy po podpięciu amperomierza odczekałeś kilka minut? Każde otwarcie drzwi "budzi" moduł komfortu Każde wyłączenie napięcia i ponowne załączenie (wpięcie amperomierza) powoduję "pobudkę" modułów.
Po pierwsze zmień trochę schemat. Zastosuj stabilizator o jak najmniejszym własnym poborze prądu. Nie wiem, z jakiej linii będziesz to zasilać, ale oszczędność prądu to podstawa wszędzie i zawsze. Po drugie proponuje na wstępie skonfigurować uC do pracy z przerwaniem od watchdoga-WD co 0,125s, uruchomić...
Witam koledzy. Niedawno kupiłem Passata B5 i z czystej ciekawości sprawdziłem mu pobór prądu. Okazało się że po wyłączeniu się modułu komfortu pobór wynosi 0.07A. Czy to jest dopuszczalny pobór? Czy to nie będzie mi rozładowywało akumulatora?
Czy udało wam się znaleźć przyczynę poboru prądu? Mam ten sam problem - na bezpieczniku 36 pobiera mi 0.18A. Pogrzebałem trochę ale nie znalazłem. Odłączyłem zegarek, wszystkie lampki wewnątrz (nie mam lampki we schowku). Moduł komfortu i radio nie należą pod ten bezpiecznik. Dzięki.
witam mam problem z poborem prądu, dawniej akumulator mi padał co dwa tygodnie w tej chwili to się zdarza co drugi dzień, byłem z tym problemem w serwisie boscha i stwierdzili że ładowanie pod odciążeniem i bez jest wręcz książkowe, akumulator jest dobry i podór prądu waha się między 0.02 a 0.03 mA,...
auto jak w temacie ciągle pobiera prąd ,pobór jest na bezpieczniku odpowiadającym za oświetlenie wewnętrzne i szyby elektryczne ,jest to 0,4ampera.brak błędów w module komfortu.jest pojednej dziesiątej na każdych dżwiach.nie wiem co to może być.napewno nie jest to bagażnik.proszę o pomoc
Witam wszystkich. Mam taki problem ze mój VW Golf IV 1.4 16V 98 rok na postoju pobiera zbyt dużo prądu bo aż 0.47A sprawdziłem już wszystko i nie mam już pomysłu co może być przyczyną po nocy akumulator rozładowany do zera. Zamki sprawdzone wszystkie swiatełka sprawdzone gasną moduł komfortu też sprawny...
miałem cos takiego w Altei winny był moduł komfortu w drzwiach kierowcy trzeba było naprawić wade fabrycznał wylutować z modułu jakiś chyba rezystor,odłacz drzwi kierowcy i zobacz .
Dobra wiem już co i jak, sterownik silnika podnoszenia szyb sie spalil i do tego był winowajcą dużego poboru prądu. Mój moduł 1C0959799B może ktoś podać mi jaki silniczek lewy przód mam zamówić bo nie mogę odczytać nr seryjnego na swoim?
Witam samochód Jaguar S type 3.0 przyjechał normalnie ale z duzym poborem prądu 2.90 A nawet po 50 min postoju . Znalazłem problem wentylatore wewnątrz podpięty na stałe po odłączeniu spadło do 1.40 A wiec szukałem dalej znalazłem ze wadą tych aut jest nie usypianie modułu komfortu oraz instrukcje jak...
Według rozpiski f38 jest to w tym modelu zasilanie modułu komfortu oraz może być też zasilanie tylnych modułów w drzwiach, natomiast f15 oświetlenie wewnetrzne
Ale jak to sprawdzić jak wymierzyć żeby tego nie demontować , a nie ma żadnych objawów wskazujących na uszkodzenie jeża. żeby mieć pewność że to jest to ?? Dodano po 16 Problem jest w tym że nie jest to stały problem, pojawia się co jakiś czas i ciężko ze sprawdzeniem bezpieczników, bo inaczej...
Witam zmagam się z dużym poborem pradu na postoju0.9 ampera w samochodzie Leon 2 1.9 TDI Brakuje mi trochę już pomysłów na złodzieja prądu może ktoś coś podpowie dodam co sprawdzałem wypinalem Radio moduł komfortu wszystkie żarówki alarm rozrusznik alternator prąd się. Wacha od 0.5 do 0.9 cały...
Sprawdzę to dzisiaj. A co z szybami przednimi ? Da się je uruchomić na tym module ? Dodano po 1 Pobór prądu po 10 minutach od wyjęcia kluczyka.
00894 Klucz do włączania podgrzewanych lusterek zewnętrznych-E231 00778 Czujnik kąta skrętu G85 - Statycznie 02546 Położenie krańcowe układu kierowniczego Brak lub nieprawidłowe Nastawy podstawowe / adaptacja - Statycznie Błędy nie wskazują jednoznacznie na przyczynę "szalejącej elektroniki" ...
Pobór prądu po zamknięciu auta wynosi 0,2A. Gdy odepnę sterowniki w tylnych drzwiach wszystko jest ok, pobór prądu po zamknięciu spada do 0,01A. Podmieniłem moduł komfortu, ale to nic nie zmienia. Na kts'ie wyskakuje bład: Interfejs CAN w trybie awaryjnym. Na czym sie jeszcze skupić? Może są jakieś typowe...
sprawdz błędy ,pobór prądu a przede wszystkim mase od niego
Podłącz jak ci kolega wyżej podpowiada amperomierz na masie na aku i po kolei wyjmuj i wkładaj bezpieczniki (zapłon wyłączony, drzwi zamknięte). Jeżeli po wyjęciu jakiegoś z bezpieczników pobór ustąpi to masz sprawcę a jeżeli nie ustąpi to podnieś przewód prądowy z alternatora, rozrusznika. Nie napisałeś,...
Witam mam taki problem nie wiem już co sprawdzać. Mianowicie od czasu do czasu dzieje się coś takiego, że coś rozładowuje akumulator czasem do takiego stopnia ze nie można alarmem otworzyć wszystko znika , a czasem otworzy się.Akumulator nowy 1 rok .pobór prądu po wyłączeniu wszystkiego sprawdzany jest...
Pacjent jak w temacie czyli 170 konny Leon FR. Po wyłączeniu zapłonu coś pobiera prąd w ilości ok 800mA. Zamykam auto, wszystko powoli idzie spać pobór prądu spada do 200-300mA i nagle wzrasta do ok 800, znowu powoli opada i znów wzrasta. Podczas wzrostu poboru załącza się jakiś przekaźnik w module...
Witam, Pod natchnieniem kolegi który buduje bardziej rozbudowany moduł postanowiłem wykonać jego prostszą, lecz odpowiadającą mi w zupełności wersję. Jest to moduł komfortu (jak mówi potoczna nazwa) który możemy zainstalować w naszym bolidzie ;) Jako że dość często zdarza mi się wracać samochodem...
Taki pobór to pewnie moduł komfortu (może zamki drzwi nie wyłączją świateł).
Dziwna sprawa z tymi modułami na drzwiach przy silniczkach, bo jak oba wypnę to po zamknięciu spada do 0.03A. a jak wypinam osobno raz przód a raz tył to cały czas jest 0.23A. Sprawdzę instalacje pod tapicerkę jeszcze raz dokładniej. Dodano po 5 Sprawdziłem przewody idące do komfort, moduł też,...
Ogólnie rzecz biorąc modułu komfortu nie wypinałem bo nawet konkretnie niewiem który bezpiecznik odpowiada za niego aby móc go wypiąć. Dodatkowo nie jestem pewien czy wypięcie z niego wszystkich wtyczek nie zaszkodzi niczemu? Ale tak jak myślimy, raczej na pewno winowajcą tego jest jakiś przekaźnik....
Sprawdź jeszcze moduł komfortu, odłącz i zobacz czy prąd spadnie.
Witam, samochód jest u elektromechanika. Twierdzi, że walnięte sa 3 z 4 czujników centralnego zamka. Dziwne, bo wszystkie zamki pracują prawidłowo. Oprócz tego jak to możliwe, że doszedł do tego, skoro po wypięciu wszystkich bezpieczników z centralnych zamków tez. (Były chyba 3 z centralnego) dalej pobierało...
Witam. Mam jak myślę skomplikowany problem z Laguną 2 1, 8 16v i tutaj może zacznę od poczatku bo może to mieć związek lub ukrytą przyczynę. Liczę na info od osób mających pojęcie jakiekolwiek lub konkretne. Połowa grudnia 2015 padł sterownik silnika ( laguna była martwa ), zwiezienie na warsztat...
30mA to prąd spoczynkowy , który może zostać zaakceptowany. Jeśli dorzucisz do tego , alarm to może on wzrosnąć nieznacznie ~50mA. Domniemam , że sytuacja zaczęła mieć miejsce po dniach obfitych opadów ? . Jeśli tak to wszystko wskazuje na wilgoć , która nie raz prowadzi do małych zwarć. Sprawdź prąd...
wstepnie doszedłem że za pobór prądu jest winny moduł komfortu, jest możliwość jego naprawy czy tylko wymiana?
witam problem leżał w module komfortu,wymienione przewody do modułu bo były zasniedziałe i teraz jest ok,temat zakończony
Gazu auto nie posiada a radio raczej nie ale zaraz odłącze. Radio odłączyłem ale to nic nie dało,radio jest oryginalne. Coś po załączeniu zapłonu nie chce się rozłączyc. Może to moduł komfortu albo sterownik silnika.
Witam Serdecznie O kilku tygodni borykam sie z problem to znaczy Zostawiam auto zamkniete na tydzień i po tygodniu muszę rozruch wykonać z prostownika bo akumulator siadł. dodam że pobór prądu zamkiętego kluczykiem wynosi 0,03A Wymieniłem już: -Akumulator (centra 64Ah) -Moduł Komfortu -Lampka...
Ok dzięki, zacznę od sprawdzenia modułu. Pytanie, by zmierzyć i mieć najpewniejszy wynik najlepiej odciąć kleme plus zawrzeć z bolcem aku przewodem i zamknąć auto na 20 minut? Tak by moduł i komputer wszedł w tryb uśpienia? Potem wpiąć miernik nie zrywając obwodu? Myślę też czy to nie jest...
Podepnij vag i zobacz co zmienia się parametrach modułu komfortu w momencie wpięcia i wypięcia drzwi. Nie pamiętam dokładnie ale w którymś kanale jest status modułu komfortu sprawdź jak się zmienia. Wiesz co pobiera ci te 0,16A, moduł komfortu moduł w drzwiach czy co innego. Wiesz tylko że po wpięciu...
Wczoraj musiałem ładować aku bo samochód stał dwa dni. Dzisiaj sprawdziłem sobie pobór prądu i się przeraziłem wyszło mi prawie 4A. Robiłem to według takiego schematu: wtyczka czerwona w gniazdo COM, czarna w gniazdo 10A. Pokrętło na pozycję 10A i potem szeregowo w obwód jeden bolec do klemy drugi do...
Da się sterować, drzwi będą działały normalnie, sterowniki nie reagują na stan, tylko na jego zmianę. Zamek nie pozwoli się uśpić modułom. Chociaż moduł komfortu i tak się powinien wygasić w takim przypadku. pzdr
Ja w takim passacie to zaczął bym od rozkręcenia śruby przy klemie plusowej i odłączenie kabla co idzie do środka do auta, w ten sposób ustalisz czy jest pobór w aucie czy pod maską, potem odepnij wszystkie bezpieczniki, przy sterowniku również, przekaźniki, komfort obejrz czy nie zalany w środku, moduł...
Drzwi i centralny zamek działa ? Najczęściej w passacie prąd zabierają moduły drzwi które są stale pod napięciem, i nic nie daje odpięcie modułu komfortu. Przy przekaźnikach jest do nich bezpiecznik, kolor przewodu czerwono biały.
Panowie dziś sprawdzałem pobór i nadal jest na poziomie 0,02a :):), ale postanowiłem dobrać się do tego modułu komfortu i zbadać co tam się dzieje. Zabrałem się od pozdejmowania plastików wszystkich lecz przy demontażu owych plastików zauważyłem, że guma osłaniająca wiązkę elektryczna wychodzącą z tylnych...
Problem z linią can. Zaczął bym od przelotek i modułu komfortu co w tych pasatach jest notoryczne. Szukaj śniedzi i połamanych kabli w drzwiach lub pod fotelem kierowcy.
W grupie aut Vag, najczęstrzą przyczyną poboru prądu na postoju jest uszkodzenie mikrowłaczników w zamkach drzwiowych (moduł komfortu nie "usypia" systemu jeżeli nie widzi położenia zamków drzwi. Sprawdź czy oświetlenie wnętrza reaguje na wszystkie drzwi.
Ponieważ nie za bardzo się kwapię do rozmontowywania drzwi :-) mam jeszcze małe pytanko. Z Haynesa wynika, że na obwodzie centralnego zamykania drzwi i szyb mam bezpieczniki F5, F37 i F38. Wyjmując po kolei te bezpieczniki pobór na postoju wcale nie spada. A więc czy faktycznie problem może tkwić...
z opisu wynika że auto nie widzi otwarcia/zamknięcia drzwi pasażera - uszkodozny zamek lub kable. MOduł komfortu może się nie usypiać. Wymontuj ten bezpiecznik i pojeździj może jest do niego podpięty np. GPS?
Bardzo proszę o pomoc również w moim przypadku. Po uzbrojeniu alarmu nie udaje mi się zejść poniżej 0.19A. Po wypięciu dosłownie wszystkich (!) bezpieczników oraz przekaźników w kabinie (okolice kierownicy) ORAZ w pod maską (szczelna obudowa ECU) dalej to samo. Podczas wizyty w obudowie ECU zauważyłem...
Witam, mam problem z Touranem z 2005r, 1.9 Tdi DSG. Auto po zamknięciu pobiera ok. 0,7A. Do tej pory spróbowałem: Odpinanie bezpieczników oraz przekaźników - falowało o 0.1 A. Zarówno te wewnątrz auta, jak i te w komorze silnika - łącznie z blaszkowymi. Na czas szukania zdemontowałem radio i wszystkie...
Moduł komfortu
A więc sprawdzone było dzisiaj drzwi lewe pobór wzrósł z 0.29a do 0.41a radio jest okey kable od tuby odłączone lampki w drzwiach z tyłu pokazują 0.14volta nie mam pomysłu miał ktoś podobna sytuację? Dodano po 1 Witam. Czy pomiar był dokonywany przez około 10 minut? Sterowniki muszą się "uśpić". Czy...
A może masz uszkodzoną/zgniata wiązkę elektryczna skoro mimo kolejnego modułu problem pozostaje?? W module komfortu możesz wykonać testy elementów wykonawczych.
Masz automat? Chodzi mi po głowie jeszcze że to od modułu komfortu może być. Lepiej jak byś zdjęcie skrzynki pokazał z zaznaczonym bezpiecznikiem
Bardzo słuszne jest to co pisze kol. michał0310. Radzę zastanowić się czy nie był zamoczony moduł sterowania podnośników szyb, umieszczony w podłokietniku drzwi. Złogi pochodzące z elektrolizy są częstą przyczyną problemów z "uśpieniem" magistrali CAN w module komfortu.
Czyli problem rozwiązany,masz diagnozę,tak? Wychodzi że tak za co ten moduł odpowiada radio też coś ciągnie jest oryginalne rcd310 Dodano po 1 Panowie za pobór prądu odpowiadają sterowniki gateway moduł komfortu bortnez te 3 któryś z nich musi być uszkodzony jak przyjdzie gateway i okaże się...
Witam.Problem po długich bojach rozwiązany,sprawca to mikrowyłącznik zamka od strony kierowcy.Gdy przekręcamy kluczyk w prawo o 45° następuje załączenie pierwszego wyłącznika i centralnego zamka a gdy przekręcamy dalej o kolejne 45° następuje załączenie drugiego mikrowyłącznika i automatyczne domykanie...
Mam dziwny problem i pomyślałem, ze napisze, bo moze sie ktos z tym spotkał. W aucie nie działały szyby i oswietlenie wnętrza, bezpiecznik 14 sprawdzony, sprawny i jest na nim napiecie, ale na module na przewodzie czarno-czerwonym brak napiecia, więc dałem nowe zasilanie na czarno-czerwony na module...
Zmierz pobór prądu po ok 40 min,w module pokładowym ustawia sie czas usypiania(odłączenie zacisku 30g) fabrycznie jest ustawiony bodajże na 40 min.
Kolego ręce opadają, moduł nie nie usypia się tylko nie jest wybudzony. Pytanie jak każde inne. Skąd mam wiedzieć że moduł nie wybudza się po przyłączeniu zasilania? Jak podłączę klemy to mam skok poboru do ok 300mA, a po kilku sekundach opada do tych 4mA. Dlatego pomyślałem, że moduł komfortu wstaje,...
To B5 jedyny pobór to moduł komfortu. Oj Kolego jak bardzo się mylisz. W tamtym tygodniu robiłem takie cudo na pobór prądu dokładnie 0,22 A. Moduł odłączony spadek do 0,2 A , cały tył odłączony a spadek bez zmian. Przyczyną była skorodowana masa (przykręcana) obok modułu komfortu. Ponad pól dnia...
Rocznik 2008, sprowadzona z USA. Jest tak-trafiła na pobór prądu na postoju. Początkowo myślałem, że wina modułu w lewych drzwiach-w czasie jazdy pokazywało, że drzwi są otwarte, nie zamykała z wkładki zamka, nie reagowała na zamykanie zdalnym pilotem. Moduł naprawiłem, to już działa, ale dalej prąd...
Witam, Najpierw może opiszę sprawę (Golf 3, 1997r, 1.8, elektryczne szyby przednie i szyberdach, central zamek, chip antykradzieżowy z odcięciem pompy paliwa montowany oddzielnej niż alarm, reszta chyba nie ma znaczenia): W trakcie wakacji dodałem sobie do alarmu (Exus v.5 Smart - wiem, że to żadna...
Hej, borykam się z problemem coś mi zrzera prąd w aucie wsiadam rano w auto a akumulator rozładowany pobór prądu na postoju 0.60-0.70 wyciągałem bezpieczniki przekaźniki nic nie pomogło dodam że jak zamknę się w aucie tyka w module komfortu jak by się coś włączało i wyłączało, wyciągałem wtyczki dalej...
naprawiłem zamek tylnych drzwi teraz już usypia w ciągu 30 sek. bez zamknięcia z pilota.Jeżeli zamknę z pilota wtedy pobiera tak samo czyli wychodzi że moduł komfortu jeżeli się mylę dajcie znać. Dodano po 3 już doszłem do tego że jak zamkne drzwi bez centralnego do spada pobór do 0,06A ale...
Jak w temacie pobór prądu kształtuje się tak, że pobiera ok 0,75A potem stopniowy spadek do 0,07A i znów 0,75A i tak pobór w kółko. Przy tym większym uderza przekaźnik w module komfortu za schowkiem pasażera. Wszystko mam ok (drzwi i klapy prawidłowo reagują), nigdzie przeryw CAN nie ma żadnych także...
Witam. Auto ma ostatnio powtarzające się problemy z inst.elektr. Po pierwsze ucieka prąd (0,84 A)na postoju, po odczekaniu itd. Znalazłem problem na bezpieczniku 55 i w złączu P4 w module komfortu (po wyjęciu wtyczki spada do 0,15 A) Po drugie brak wskazań na wyświetlaczach km. oraz zegarka po wyłączeniu...
Witam. Chciałbym pociągnąć ten temat zamiast zakładać nowy, a o Phaetonie ciężko się czegoś dowiedzieć. Ostatnio dopadł mnie problem, bo mój Phaeton po postoju 5-dniowym jak chciałem go odpalić to rozrusznik tylko jęknął, a reszta pogasła. Wcześniej samochód stał w garażu dłużej i odpalał, fakt że pojawiał...
Witam. BMW E39 525d 2000r.Touring. Pobór prądu wynosi ok. 0,5A! Po wyciągnięciu bezpiecznika nr 11 (oświetlenie wnętrza, centralny zamek - ogólnie modul komfortu), pobór wynosi 0,04A - czyli ok.! Następnie wkładam bezpiecznik nr 11 i wypinam nr 4 (oświetlenie schowka i bagażnika, pompka spryskiwaczy)...
Koledzy zrobiłem to co mówicie wyciągałem po kolei bezpieczniki, i w końcu wyciągłem bezpiecznik ''10'' w górnej części skrzynki bezpieczników i mA spadły do 00,3 .Gdy wsadziłem z powrotem bezpiecznik mA wzrosły z powrotem do 500. Dodano po 40 Panowie dodam że po odpięciu Modułu komfortu,...
Witam, problem polega na tym, że mam złodzieja prądu. Amperomierz wskazywał na 300-500 Pozdrawiam
Witam. Mój problem polega na rozładowywaniu akumulatora. Auto postoi trzy do czterech dni i akumulator rozładowany.Pobór prądu 0.40A. Teraz napisze czynności jakie wykonałem. 1.Odpięcie modułu komfort 2.Demontaż żarówek z oświetlenia drzwi 3.Wypięcie radia 4.Wypięcie żarówki oświetlenia bagażnika 5.Wypięcie...
Brak uśpienia jakiegoś modułu spowodowany brakiem masy. Zobacz masę obok modułu komfortu, gdy ona gnije to taki jest pobór prądu.
Witam. Po zamknięciu (zaryglowaniu) drzwi pobór prądu na postoju wynosi 600mA. Samochód posiada Alarm oryginalny. Brak kodów usterek, moduł komfortu suchy. Być może problem stwarza centralka Alarmu lecz nie umiem jej znaleźć. Zastanawiam się czy przy takim poborze nie powinna gdzieś się grzać jakaś elektronika....
Witam Pacjent Focus MK1 1.6 16V 1999r. Po postoju dwudniowym i lekkich mrozach nie mogę odpalić auta, muszę naładować akumulator i wtedy pali na dotyk. Problem w tym, że postanowiłem zmierzyć dzisiaj prąd jaki pobiera autko w spoczynku i zaraz po podłączeniu akumulatora jest świetnie czyli prąd...
Możesz sam wydłużyć impuls zamykania, musisz zastosować bardzo mały przekaźnik, o małym poborze prądu cewki przekaźnika, i wstawić dość spory kondensator, na wejście tego przekaźnika, jeden koniec podłącz do masy na stałe, a wyjście z centralki podłącz do plusa i wysteruj nim przekaźnik z kondensatorem,...
odpięty nic nie zmienia, jeszcze pytanie odnośnie samych przewodów plusowych do aku, one są rozgałęzione przy samej klemie jaki to jest podział, bo jak odepne przewody które są dokręcane na śrubę to pobór znika do 0 zwinąłem dziś wykładzine aby dostać się do modułu komfortu, co prawda nie otwierałem...
Witam wszystkich , mam problem z poborem prądu w BMW E39 , 2001 rok , 530d , automat ,sedan. Auto po dniu / 2 dniach nie idzie odpalić . Pobór prądu 0.90 A . Po odłączeniu radia oraz bezpieczników 4, 9, 24 spada do 0,22 A ( radio ma pobór 0.2 A - cyka napęd) . Wszystkie pomiary dokonywane po około 20...
Dłuższe próby pracy z przetwornicą step-up na module 6019 wykazały, że moduł grzeje się istotnie. Wobec konieczności umieszczenia modułu w obudowie (wentylowanej ma się rozumieć) nie miałem komfortu jej użycia. Z powodu groźby wyłączenia się podczas pracy jak tym bardziej uszkodzenia. Dostałem wskazówkę,...
Problem rozwiązany a napiszę że pierwszy raz się spotkałem z takim problemem aby po zamknięciu pilotem pobierał 250mA a po zamknięciu z drzwi pobór spadał do 60mA. Problem leżał w uszkodzonym module komfortu.Po wymianie na inny wszystko ok. Wiem że dziwny to był przypadek i większość problemów w tych...
Mam problem. Rozładowuje coś akumulator bardzo szybko. Pobór prądu jest 0.45A zdecydowanie za dużo. Odłączałem wszystkie bezpieczniki i nie spada pobór prądu. Moduł komfortu też był odłączany i nadal to samo. Ładowanie jest w porządku 14.4V. Nie wiem co może rozładowywać. Proszę o pomoc. Dodam że założona...
Auto powinno się uśpić nic nie powinno świecić jeśli tak nie jest to znaczy że któryś sterownik nie usypia auta.Najczęstsza awaria w tych autach to wzmacniacz , moduł telefonu, mmi. Sprawdź jaki masz pobór prądu w czasie spoczynku auta ile wynosi gdy auto uśpione. Jeśli będzie znaczny pobór prądu to...
Autor poniższego zestawienia jest inżynierem i konsultantem wsparcia dla systemów wbudowanych. W swojej karierze poznał on szereg różnych architektur mikrokontrolerów, różniących się wydajnością, wyborem peryferii, poborem zasilania etc. Wybór odpowiedniego układu stanowi zawsze o sukcesie projektu....
„Elektryczne szyby” w samochodzie. W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne,...
Witam Grono Szanowne. W garażu stoi w/w auto. Problem jest taki że rozładowuje aku. Żeby nie było że jestem leń: Spędziłem z amperomierzem duuużo cudownych godzin w tym aucie. Pomijamy radio i alarm które wypiąłem. Pomijamy zamki i drzwi które odłączyłem. Pomijamy światełka w środku które odłączyłem...
Dziś sprawdziłem jeszcze raz. Zero błędów. Także nie ma potrzeby naprawy nagrzewnicy pomocniczej czyli w VCDS opisanej jako 7D Dogrzewanie wnętrza. Obecna moja lista urządzeń: Tak to dziś wygląda bez żadnych błędów. Dodano po 10 Temat można było by zamknąć, po prawidłowym...
Witam, jak w temacie mam problem z rozładowywaniem się akumulatora na postoju. Miernik pokazuje ok. 0,4A przy otwartych drzwiach i co ciekawsze skoki od 0,17 do 0,6 przy zaryglowanych drzwiach (uzbrojony alarm). Czasem słychać przekaźnik jakby w module komfortu, ale po odłączeniu wszystkich wtyczek z...
Witam, po zamknięciu samochodu pobór prądu wynosi ok 0,8A i utrzymuje się przez cały czas. Tylko jeden bezpiecznik po wyjęciu powoduje spadek do 0. Jest to S11 20A w kabinie przy lewarku zmiany biegów, zasila on: - Instalacja antywłamaniowa; -Moduł elektr. drzwi przesuwnych lew; -Moduł elektr. drzwi...
Witam. Miałem Taki sam problem. Jestem posiadaczem Forda mondeo mk3 2.0l z 2002roku. Ostatnio rozładowywał mi się akumulator i to w ciągu jednej nocy. Zacząłem szukać na różnych forach i nie wiele znalazłem. Postanowiłem samemu znaleść przyczynę i zacząłem szukać. Po kilku dniach już miałem dość. Podpinałem...
Aktualizacja: Wymieniłem moduł. Bez zmian. Ostatnio użyłem miernika cęgowego by sprawdzić jaki jest pobór prądu. Po oczekiwaniu aż wszystkie systemy się uśpią jest 0,2A. Jednak coś nas zaskoczyło. W prawej stronie w bagażniku jest moduł komfortu. Co chwilę cyka w nim jakiś przekaźnik. Minęło może z...
Cześć. Miałem podobny problem z moim A6 C5. Czasem kluczyk działał, czasem gubił ustawienia, czasem działał i po kilku minutach przestawał. Wymieniłem zamek w drzwiach kierowcy, ale to nie pomogło (mikrostyk czasem działał czasem nie, w nowym musiałem rozkręcić zamek i poustawiać mikrostyki, żeby zamek...
Cześć. Miałem do dzisiaj podobny problem z moim A6 C5. Czasem kluczyk działał, czasem gubił ustawienia, czasem działał i po kilku minutach przestawał. Wymieniłem zamek w drzwiach kierowcy, ale to nie pomogło (mikrostyk czasem działał czasem nie, w nowym musiałem rozkręcić zamek i poustawiać mikrostyki,...
U mnie problemem okazało się przebicie lub brak masy w module komfortu. Po wyjęciu bezpiecznika od modułu pobór prądu zanikał. Tak czy siak mam trochę partyzanckie rozwiązanie jak ktoś pisał na jakimś forum, mianowicie wsadziłem przekaźnik to obwodu wzbudzenia i przy zgaszonym silniku się rozlancza....
1 alternator 110A 2 wnętrze 110A 3 wspomaganie 80A 4 przekażnik zasilania (tylko FSI) 50A w TDI świece żarowe 5 wnetylator chłodzącyn 40A 6 ABS TCS ESP 40A 7 ABS TCS ESP 40A 8 Wentylator chłodzący 30A 9 Zespół sterowania silnikiem 30A 10 Centralny zepół sterowania 5A 11 klima 5A 12 nie używany 13Przekładnia...
Zabezpieczenie samochodu w systemie „1-wire”. Jak wiadomo, system „1-wire”polega na przesyłaniu do urządzenia wykonawczego napięcia zasilania i sygnału sterującego za pomocą jednego przewodu (oraz masy). Zastosowanie tego systemu w zabezpieczeniu samochodu pozwala na uzyskanie...
Witam, pacjent - Opel Corsa C 2004 1.4, posiada fabryczny "moduł komfortu" objawy - brak oświetlenia w kabinie co diagnozowano - wszystkie bezpieczniki, wszystkie są w 100% OK przyczyna - podczas wymiany żarówek zrobiono zwarcie jedną z tych żarówek, od tego momentu światło w kabinie nie działa....
PRiMA64 – wszechstronna centrala o dużych możliwościach Centrala alarmowa PRiMA64 to najbardziej zaawansowane urządzenie z rodziny central PRiMA, produkowanych przez gdańską firmę GENEVO. Umożliwia ona realizację hybrydowych systemów alarmowych, łącząc w ramach jednej instalacji niezawodność...
Ok. temat można zakończyć a usterka znaleziona. otóż przyczyna nie przechodzenia w stan uśpienia modułów i w efekcie pobór prądu rzędu 300mA przez licznik ecu itd. był moduł komfortu który z nieznanego powodu w magistrali can stale nadawał w wyniku czego pozostałe moduły widziały stale ruch więc nie...
Witam, problem z autem jak w temacie, rozładowuje akumulator. Wygląda to tak ze jak odepne wiązke od prawych przednich drzwi (na module) to problem znika po dosłownie 2 minutach. Gdy jest wpięta ta wtyczka pobór prądu w granicach 0,6A. Ktoś już próbował robić to auto wymienione było: silnik elektrycznej...
Widzę , że nie bardzo łapiesz. Nie ma żadnych świec neonowych , to żart. Gdyby załączały się świece żarowe to pobór prądu byłby rzędu kilkadziesiąt amperów , a Ty piszesz 25mA. Gdzie i jak mierzyłeś ten pobór prądu po wyłączeniu kluczyka i zamknięciu drzwi. Po prawej stronie pasażera , jest komputer...
Jeśli uda się znaleźć schemat to chętnie skorzystam :) A Polski Vag 4.9 też sobie da redę? Mam pobór prądu na poziomie 0,1A przy wyłączonym i za zbrojonych drzwiach. Przeskanowałem wszystko, pobór idzie przez bezpiecznik nr 30 (5A) po stronie kierowcy, na nim właśnie siedzi zasilanie modułu komfortu....
Do domykania szyb polecam moduł MD-2. Nie wiem, czy w tym przypadku ten moduł się przyda :-( W ASO Opel powiedzieli mi, że można zrobić takie domykanie dokładając jakiś moduł komfort ale nie polecają - ponoć ten moduł jest cały czas aktywny i w związku z tym ciągle pobiera z akumulatora prąd rzędu...
witam.ma problem z lokalizowaniem usterki drzwi od pasażera,w drzwiach tych nic nie funkcjonuje,reszta drzwi zachowuje sie poprawnie,podpiołem WASa mam błąd brak komunikacji ze sterownikiem drzwi pasażera,wiązka komunikacji do modułu komfortu pomierzona i sprawna,moduł komfortu suchy bez śladów zamoczenia,gdy...
Elektroniczne zamki do drzwi zintegrowane z interfejsem Wi-Fi pozwalają na nowe zaawansowane funkcjonalności, takie jak np. zamykanie czy otwieranie ich z dowolnego miejsca na ziemi, wykorzystując do tego połączenie poprzez sieć Internet. System tego rodzaju pozwala także na zdalne monitorowanie...
Witam ponownie - w weekend trochę posiedziałem nad problemem i okazuje się że to nie światła, w ogóle pobór prądu przy wyłączonej stacyjce wariuje. Wlazłem do środka kluczyki wyjęte ze stacyjki zrzucona klema minusowa i przy podłączaniu amperomierza słyszę odgłosu elektroniki tak jakby od strony zegarów...
1. Podmień aku na sprawne. 2. Odpal auto, niech pochodzi aż napięcie się ustabilizuje sprawdź ładowanie, powinno być około 14.25-14.4V. 3. Wyłącz silnik, zdejmij klemę i szeregowo podłącz amperomierz na zakres 2A. 4. Odczekaj aż moduł komfortu przejdzie w stan czuwania, może to trwać nawet 45 minut. 5....
Chciałbym kupić jeden z tych zestawów uruchomieniowych i prosze o opinie. Chciałbym pozanać wasze zdanie o ich wyposażeniu. Moduł ZL12AVR opracowano z myślą o ułatwieniu powszechnego stosowania mikrokontrolerów ATmega16 przez konstruktorów, którzy nie mogą lub nie chcą inwestować w zautomatyzowany...
kolego a nie bawily sie dzieciaki w aucie ??? zanim co koolwiek wymienisz to: przy domknietych drzwiach kluczyk w zamku przekręć na zamykanie i przytrzymaji po 10-15 15sek wszystkie szyby powinny i szyber dach powinny sie zamknac. I odwrotnie kluczyk w zamku przekręć na otwieranie i przytrzymaji...
po wymianie sterownika szyb tego co odpowiada za dociąganie szyb itd Nie ma w tym aucie takiego sterownika który odpowiada za dociąganie szyb. To auto jest oparte na technologii CAN i ma moduły drzwiowe - każdy z nich odpowiada za jedne drzwi. Moduł który odpowiada za dociąganie szyb (tzw. "moduł...
Pobór prądu 300mA to normalne przez około 4-5 minut. Moduł komfortu to pobiera po tym czasie spada pobór do 30mA. Jeśli tak jest u Ciebie to obstawiam alternator. Walczyłem we wakacje z tym tematem.
Witam, auto jak w temacie, pobór prądu na postoju po zamknięciu i odczekaniu aż się uśpi 0,13 A. Passat posiada elektryczne szyby tylko przednie, po odłączeniu jednych drzwi prawych lub lewych pobór spada na 0,02, A czyli OK, zaznaczam iż centralny, szyby i kontrolka w drzwiach wszystko działa OK. Co...
Sprawa dotyczy alarmu Proxima w BMW e39 Chciał bym podzielić się tym co się dzisiaj dowiedziałem u "fachowca "który zakładał mi alarm. Odłączyli krańcówkę tylnej klapy, niby wypieli alarm z układu i dalej prąd uciekał z aku. W końcu odłączony został moduł komfortu i wtedy pobór był taki jak powinien. Czy...
W golfach\jettach mk2 nie ma modułu komfortu ( jak np w golfach mk3/vento) który odpowiada za domykanie szyb, podłączając bezpośrednio pod centralny zamek, spalisz albo sterownik centralnego albo silniczki w podnośnikach (prędzej sterownik). Z tego co kiedyś czytałem musisz zakupić specjalny moduł, który...
Dostałem się dziś do przekaźników pod kierownica... Odłączając wtyczki od modułu komfortu natrafiłem na dwie wtyczki które pobierają ogromny prąd po ich odłączeniu pobór z aku w stanie jałowym spada do normalnego ok 25mA. Są to złącza: XP4, XP2. Wstawiam Rysunek tego modułu w załączniku...
UWAGA W urządzeniu występują niebezpieczne napięcia. Zachować szczególną ostrożność. Witam wszystkich Dziś zgodnie z obietnicą zaprezentuję kolejną odsłonę przekaźnika z tematu przystosowaną do zasilania napięciem sieciowym. Z czego słynę i tym razem nie będzie rozległego wypracowania,...
Cześć wszystkim potrzebuje porady w którą stronę mam prowadzić diagnozę bo już mi ręce opadają.Pacjent to skoda vrs3 2.0 tdi z 2017r.Objawy pojawiają się po nagrzaniu silnika i w pewnym momencie zaczyna się falowanie obrotów.Po podłączeniu oscyloskopu pod akumulator widać wyraźnie że prosta linia podczas...
A lampki do czytania pod "słonecznikami" masz pogaszone? Warto by było zrobić jakaś diagnozę komfortu ,bordnetz itd? Sprawdzałem dziś zero błędów w aucie. Jedyne co świeci to "czujnik położenia kierownicy" -on zawsze świeci jak zmieniam akumulator wystarczy że przejadę 100m i już błąd znika, nie...
Podłączałem alarm TYTAN DS300 do Forda Fiesty MKVI 2007 i natknąłem się na problem z podłączeniem krańcówek drzwi kierowcy i pasażera. Mianowicie krańcówka podaje masę na moduł komfortu gdy drzwi są zamknięte , a jak drzwi się otworzy masa zanika. W opcjach alarmu mam tylko wybór sygnału z krańcówki...
Do sprzedania mam komplet za pomocą którego możesz od razu przystąpić do nauki programowania mikrokontrolerów AVR!! - zestaw znanej i cenionej firmy Kamami ZL10AVR , również tej samej firmy programator ZL2PRG , wyświetlacz LCD 2x16znaków, komplet przewodów do zestawu plus oprogramowanie. Całość...
Więc tak, styków w wiązkach do przednich drzwi - nie ma a bynajmniej przewody z drzwi wchodzą prosto w słupek.... Teraz co stwierdziłem przed chwilą : Do modułu komfortu na przewód żółty z czerwonym paskiem ktoś podał + z akumulatora: Gdy go odłączam to szyby przestają działać , pobór prądu przez...
Ładowanie powinno być w granicach 13,8 do 14,2 V. Sprawdź pobór prądu na postoju. Zobacz też moduł komfortu. W b3 się go naszuka... Następnym razem będzie nagroda.
Witam, mam pewien problem mianowicie mój prostownik starej daty odmówił pracy po raz pierwszy po 60ciu latach, chciałbym go naprawić ze względów sentymentalnych, a przede wszystkim uważam go za lepszy sprzęt niż najtańsze prostowniki z Allegro. Problem wygląda tak, że na każdym zakresie gdy mierzę...
najniższy pobór jaki udało mi się osiągnąć to 0,21 720772 było to po wyjęciu wszystkich bezpieczników 720771 , wyjmowałem tez po kolei bezpieczniki obok komputera pod maska, nie przyniosło to żadnego rezultatu, dokopałem się do modułu komfortu był suchutki jak nowy po odłączeniu obydwu wtyczek...
Problem polega na tym że samochód mądrzejszy od mechanika. Za mały pobór prądu > wykrywa jako spaloną żarówkę > odłącza obwód. Najszybciej dorobić sztuczne obciążenie, można też VAGiem przekodować moduł komfortu (bo to on steruje światłami) ale też nie każdy model łyknie kodowanie na LEDy.
Panowie, jednak po dłuższych testach z radiem w aucie okazuje się, ze jednak to ono jest powodem wyczerpywania się akku, po długich testach doszedłem do następujących wniosków. Z racji, ze radio jest dosyć zaawansowane (nawigacja, sterowanie klimatyzacja itp.) jest ono podłączone do magistrali...
Witam ponownie.podłoga jak i moduł komfortu suchutki.Ostatnio naładowałem akumulator do pełna,wczoraj go założyłem-napięcie 12,8V -po założeniu na odpalonym 14,2V,dziś aku miał już 12,1V i na odpalonym 13,7,pobór 0,05A.Zastanawiam się nad zamkami,czy poprostu raz na ileś zamknięć nie blokuje się coś...
Wracam do tematu panowie odłączyłem zegary niestety nadal mam pobór prądu,wcześniej gdzieś wyczytałem ze może być problem z modułem komfortu ma ktoś jeszcze jakiś pomysł bo ja nie mam 😩
Tak kupiłem nowy ten był jakiś kombinowany jak połączyłem z masą kluczem do karoserii to ruszył więc oddałem moduł komfortu i kupiłem nowy silnik chwila aż miło popatrzeć tylko jeszcze coś mi kradnie prąd pobór wynosi około 2 A s to dużo podejrzewam radio bo się nie chce uspac jak odpięte pobyt mniej...
To określenie systemu komfortu, i chyba bardziej chodzi tu o moduł bordnetz. Bo wspominałeś, że odłączałeś komfort. Bywały takie przypadki poboru prądu w Octaviach czy Golf5, właśnie z winy bordnetza.
Zmierzyć pobór prądu i zacząć eliminować poszczególnych obwody zaczynając pewnie od modułu komfortu.
Witam Tutaj znalazłem takie dość jakieś analizy tego problemu. Tak właśnie powstają miejskie legendy. Powołujesz się na kogoś, kto nigdy nie miał i nie ma ID. Nie jest też instalatorem. Nigdy też nie zrobił sobie darmowego szkolenia z jakiegokolwiek sytemu IB/ID. Jest pasjonatem, który...
Rys.1. Wysokopoziomowy schemat blokowy układów z rodziny ADPD4000. Nasycenie tlenem krwi, elektrokardiografia, ciśnienie krwi i częstość oddechów - to wszystko pomiary, które kiedyś ograniczone były do sprzętu szpitalnego. Monitorowanie tych parametrów ma kluczowe znaczenie, szczególnie dla osób...
Patrząc na zapowiedzi o podwyżkach cen energii elektrycznej, to robią się to mocno uzasadnione takie zabawy. Wysyłam do systemu rocznie 2000kWh z tego mi zwracają 1600kWh, dzięki bankowi energii oraz odcięciu części domu ilość wysłanej energii powinna spaść do 1400kWh. Ale głównym uzasadnieniem będą...
Gdzieś mam dokumentację, także RSŁA-W czyli "Sołtysa". Już chyba w tym temacie była na ten temat rozmowa. Generalnie były trzy zasadnicze grupy modeli urządzeń RSŁA. Pierwsze RSŁA to było proste łącze dupleksowe i jedno łącze radiowe/jeden kanał dupleksowy obsługujące jednego abonenta. Po...