Na tej stronce http://vwgolf.pl/forum/viewtopic.php?t=2... znajdziesz informacje o podłączaniu obrotomierza w Golfie. Pozdrawiam
W dieslu obrotomierz podłącza się do alternatora do zacisku "W"
Czyli w domowych warunkach żeby go poprawnie wysterować pozostaje tylko generator sinus na wyjściu o amplitudzie 12V? Wyjście W z alternatora a jeśli nie posiada to wyprowadzenie jednego z uzwojeń przed mostkiem prostowniczym? Tak,przed prostownikiem. Możesz też znaleźć sinus w sterowniku silnika.Ostatnio podłączałem obrotomierz do sterownika toyoty,klient...
Witam. Będzie Ci chodził, ale nie należy montować US2. Jego końcówki zewrzeć, Masy przy tym układzie nie podłączać wcale.P.
Cześć obrotomierz od poloneza powinien zadziałać, jak praktycznie każdy obrotomierz z silnika 4cylindrowego podłączany pod cewkę. pozdrawiam Dawid
W czterosuwowym silniku dwucylindrowym wypada 1 zapłon na jeden obrót wału korbowego (jeden zapłon na dwa obroty * edwa cylindry, obrócone w fazie o 360 stopni - tak jak w maluchu). Czyli podłączony do dwusuwowego jednocylindrowca, gdzie też występuje jeden zapłon na jeden obrót powinien chodzić. Śmiało podłączaj ten obrotomierz w wersji na dwa cylindry...
Witam. Mam problem z moją. Derbi Sendą wymieniłem sobie ślimak po podłączeniu go wyświetla prędkość ale gdy wyłączę zapłon wyświetlacz nie gaśnie. Jaka. Może być tego przyczyną. I. Jak podłączyć obrotomierz? Z guru dzięki.
Nie musi być szybki tranzystor - zwykły BC548 ma częstotliwość graniczną rzędu 200MHz, wystarczy. Zmianę dodatnich na ujemne można również uzyskać podłączając diodę do NE555 (od pinu 7 do 6), a w ogóle jak tam jest opornik 30k, to czas "dodatniego" jest niewiele krótszy od czasu "ujemnego". Ale jest kwestia, czego potrzebuje na wejściu ten obrotomierz...
Witam. Podłączałem obrotomierz i nic nie wskazuje. Czy jest impuls z komputera na obrotomierz jest mniejszy bo okazuje się że po podłączeniu przyżądu do ustawiania zapłonu jest impuls bo lampa stroboskopowa mruga. Nie chcę podłączać do cewki. Pozdrawiam. Marcin.
WItam sory za obgrzebanie tematu , ale mam taki mały problem.Przy podłączaniu obrotomierza pomyliłem kable biały z czarnym czyli mase i impuls z cewki. I teraz pytanie co mogło paść , i jak to sprawdzić
Mercedes w autach osobowych (moja pamięć sięga od modelu 123 włącznie) NIE PODŁĄCZAŁ OBROTOMIERZA POD ALTERNATOR!
Trzeba tylko zrobić dzielnik częstotliwości. Bez żadnych zmian w fabrycznym obrotomierzu. Nie trzeba go nawet wymontowywać. Prosta aplikacja do 4017. Wejście układu podłącz przez kondensator (szeregowo) i zabezpiecz zenerką (9V do masy). Przecinasz przewód który masz podłączony do altka, a na wyjściu z układu podłączasz obrotomierz. Układ taki śmiga...
Zbyt mało konkretów chyba podałeś w pytaniu. Brak typu, numeru licznika który przestał działać. A liczniki obrotów są różne np. podłączane do alternatora (silnik diesla).
Źle podłączony obrotomierz, ewentualnie uszkodzony. Przewodu gaszenia nie podłącza się do obrotomierza, tylko połączenie cewki zapłonowej z modułem.
Poszukaj w Bazie schematów Elektrody. Jest tam schemat i opis podłączania obrotomierzy w dieslach. Albo na przykład http://www.elektroda.pl/rtvforum/file/ob...
To proste-podłączasz obrotomierz tak jak do instalacji w motocyklu ale zamiast przerywacza podłaczasz napiecie przemienne z transformatora. Przy częstotliwosci 50Hz ma byc 3000 obr/min.
Obrotomierz po W podłączasz.
Na którejś stronie, gdzie chłopaki podłączali obrotomierze z silników z rozdzielaczem do silnika z podwójnymi cewkami (4 cylindry), zarzekali się, że dwie diody załatwiają sprawę.
Podłączanie obrotomierza do samochodu nie wyposażonego w ten wynalazek było już klepane 5000 razy :roll:, użyj wyszukiwarki. P.S. Obrotek posiada cztery kabelki - montaż nie jest trudny :)
Bardzo prosto. Podłączasz przewód obrotomierza do wyjścia "W" alternatora. I wszystko będzie działać.
Ja podłączałem obrotomierz z poloneza do Peugeota, ale musiałem go przerobić ponieważ pod cewką pokazywał mi na dwóch przewodach, ale o połowę zaniżał. Teraz działa prawidłowo :D Nic nie przerabiaj w nim najpierw podłącz go i powiedz jak wskazuje :?:
Myślałem nad zrobieniem timera choćby na NE555 załączający cewke zwykłego przekaźnika samochodowego. Jeszcze jedno pytanie, czy się da a jeśli tak to gdzie się podłącza obrotomierz? P.S. Przepraszam za takie pytania, ale z ciągnikami nie miałem wiele do czynienia...
nie słyszałem żeby jakiś fachowiec jak podłącza obrotomierz do samochodu, kabel od impulsów nawijał na kabel WN wychodzący z cewki, podłączamy go do przewodu który przesyła impulsy do cewki zapłonowej. Temat obrotomierzy był poruszany wielokrotnie na forum, więc zachęcam autora do użycia wyszukiwarki. ZAMYKAM!
Przede wszystkim trzeba wiedzieć, jakiego sygnału potrzebuje obrotomierz. Jest prawdopodobne - skoro był podłączony do cewki zapłonowej - że ma dużą tolerancję parametrów sygnału. Ale pewności, że taki sygnał, jaki będzie wygodnie podać, będzie się nadawał, że nie uszkodzi obrotomierza, nie ma. Poszukaj instrukcji. Jeśli uC, to pewnie najprościej będzie...
1. jak podłączałeś Ty obrotomierz? 2. Jak sprawdzić, gdzie szukać centrali IAW?
Witam. Mam problem z licznikiem VW T4 oryginalny licznik zaczął piszczeć oraz mrugać kontrolką oleju po przygazowaniu. Ciśnienie oleju oraz czujnik sprawdzane przez mechanika podobno jest ok. Zegary z obrotomierzem sterowane elektronicznie(nie na linkę) Zakupiłem zegary od 2,5TDI jednak gdy je podłączam obrotomierz idzie do Maksa i zegary piszczą. Czy...
W skuterze nie posiadam żadnego obrotomierza. Można by podłączyć zasilanie z akumulatora a ten kabel od impulsów do cewki pod która jest podłączony kabel świecy zapłonowej? Do cewki idą dwa kable czarny i zielony obrotomierz na pewno działa ale jak podłączałem go do akumulatora to wskazówka nawet nie drgnęła dlaczego? Kiedyś podłączałem obrotomierz...
Kondensator pozostawiłem pisali, że nie jest już potrzeby ale pozostawienie go w niczym nie przeszkadza. Teraz usunąłem dla sprawdzenia ale wiele to nie zmieniło w przypadku współpracy z obrotomierzem Lumela. W przypadku dodatkowego stopnia rozumiem by nie podłączać obrotomierza bezpośrednio z cewki, tylko przez ten stopień? Tak jakby za CZ powtórzyć...
Witam.Obawiam sie że może byc problem z podłączeniem obrotomierza do takiej instalacji.Poniewż elektroniczne instalacje zapłonowe działają troche inaczej niz tradycyjne-mają najczesciej dużo wieksze napięcia.Pewnie dlatego spalił sie stabilizator. zgadza sie ale jakos niektorzy producenci montuja fabrycznie obrotomierze ciekawe jak to podłączają....?
A jak ty podłączałeś ten obrotomierz do samochodu ? I czy jesteś pewny, że ten obrotomierz jest sprawny ?
Skoro silnik jest napędzany gazem to musi mieć jakiś układ zapłonowy pod który to zazwyczaj podłącza się uniwersalne obrotomierze.
Witam, mam Suzuki Alto 2013 i chciałbym podłączyć oryginalny obrotomierz. Ktoś coś na ten temat? Podłączałem i nie działa, jak sprawdzić obrotomierz czy jest sprawny?
santrus , obrotomierz jest tak naprawdę częstotliwościomierzem - mierzy częstotliwość prądu przemiennego wytwarzanego w jednej z faz alternatora, pisał o tym moderator carrot . Czyli szukamy takiego wyjścia na alternatorze na którym panuje napięcie przemienne i to wyjście podłączamy do obrotomierza, jeśli takowego wyjścia nie ma można je dorobić, ale...
Można ostatecznie pod cewkę ale to nie jest dobre rozwiązanie bo istnieje ryzyko uszkodzenia cewki i/lub sterownika silnika. Pin 70 sterownika silnika, przewód szary z żółtym lub czarnym paskiem to wyjście na obrotomierz, tam najlepiej się podłączać. Nie wiem jak będzie dokładnie wyglądać ustawienie w sterowniku gazu, ale będzie to jedna cewka, 4 cylindry,...
Kontrolkę podłącz pod zacisk D+ na alternatorze. Może być zacisk W do którego podłączany jest obrotomierz. Zacisk B+ to główne zasilanie z akumulatora. Pozdrawiam.
Witam, mam puga 306 z 94r z silnikiem 1.4 XN 8v jest to jedno punktowy wtrusk paliwa. Znalazłem wkońcu deske z obro... i jak podłączam obrotomierz do cewki to mam 2x mniejsze obroty czyli odcięcie mam przy ok 4000tyś. Wie ktoś skąd idzie impuls do obrotomierza? http://img207.imageshack.us/img207/9910/...
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Nie! Tak nie rób! Musisz zrobić wyprowadzenie z alternatora. Wyciągnij alternator z auta i ściągnij plastikową osłonkę. Pod tą osłonka masz mostek prostowniczy. Dochodzą do niego 3 lub 4 (nie pamiętam już) druty-przylutuj kabelek do jednego z nich i wyprowadź ten kabelek na zewnątrz. To będzie Twoje wyjście "W" i do tego podłączasz obrotomierz z diesla....
A do czego podłącza się ten obrotomierz w samochodzie?
Na alternatorze będzie zacisk (W) i ten zacisk wykorzystywany jest w dieslach tylko do podłączania obrotomierza. Może się okazać, że nie ma tego zacisku. No i teraz sprawdziłem w swoich schematach. Niestety na dwóch schematach Passata, jakie posiadam, alternator występuje tylko z zaciskami (D+) i (B+). Nie jest pokazany zacisk (W) i dokąd on wędruje....
PIOTREK_92 obrotomierz podłączasz pod minus cewki w/n, a sposób "przerobienia" takiego obrotomierza podałem na poprzedniej stronie :D Pozdrawiam
P - obrotomierz IG - zasilanie +12V po przekręceniu kluczyka L - lampa/kontrolka ładowania podłączania do żarówki, a z niej przewód do zasilania +12V po kluczyku.
Kabelek impulsowy obrotomierza podłączasz pod cewkę WN drugi pod plus a trzeci pod minus.
obrotomierz podłączasz do cewki zapłonowej tej aluminiowej do punktu do którego dochodzi przewód z przerywacza a żeby ci odpowiedzieć ile będzie się mylił i czy w ogóle będzie się mylił napisz jaki to obrotomierz na ile cylindrów
Najprościej kupić inny obrotomierz podłączany do sterownika. Można również z każdej cewki , przez bufor diodowy , pobrać sygnał kluczowania.
W instrukcji obrotomierza pisze żeby podłączyć pod +. Jak podłączam pod - to nic się nie dzieje.
To żeby ładował, to nie trzeba pod wyjście pod tą kontrolkę nic podłączać ? Dodam, że do tego drugiego wyprowadzenia(do obrotomierza) też podłączałem + i - bezpośrednio, żeby kontrolka zgasła, jednak nic się nie działo.
Witam, Ten obrotomierz posiada stabilizator 8v, wiec pod instalacją 6v również będzie działał, ponieważ przy ładowanym akumulatorze napięcie wynosi 7,2v to tylko 0,8v za mało :D Spokojnie podłączajcie. Pozdrawiam
Dzięki Błażej, zrozumiałem że mam podłączyć przewód z górnego (pojedynczego) styku regulatora mechanicznego, do styku "+" regulatora elektronicznego, a przewód odpięty z "fali" zaizolować (nie chcę podłączać obrotomierza). Potwierdź. jack63 jak to mówią kto pyta nie błądzi i ufam że ktoś nieznający się na rzeczy nie wypowiadałby się w celowo, aby ktoś...
uzyj przycisku szukaj wpisz np. Lm3915 schemat znajdziesz bez problemu jest to linijka diod wystarczy tylko dobrac dzielnik rezystorowy na wejsciu i masz bardzo prosty uklad czyli jak pisze kolega też mogę użyć LM3915? ------------------------ http://img108.imageshack.us/img108/5690/... Jak chcę ustawić na BAR muszę złączyć piny 9 i 3?...
już wiem co się stało. Głupota moją spowodowała spalenie uzwojenia. Nastepny obrotomierz jaki będę podłączał to tylko i wyłącznie przez bezpiecznik.
Na znanym portalu aukcyjnym kupisz obrotomierz podłączasz +- i sygnał z cewki:). Pan matn__ to jakieś pierdoły niedorzeczne pisze.
Mam pytanie odnośnie sposobu podłączania obrotomierza elektronicznego. Otóż podłączyłem obrotomierz prawdopodobnie do jakiegoś czujnika przy samym rozdzielaczu zapłonu. Do czujnika tego podłączona jest wtyczka, która ma 3 przewody oznaczone + 0 i - . Podłączyłem pod "0" bo pod "-" nie działało. Obrotomierz działa. Jednak przy wyłączonym silniku (zapłon...
Witam. Zainstalowałem w motorowerze Zipp Neken z silnikiem 139fmb zamówiony z Chin obrotomierz, taki sam, jak na zdjęciu. https://obrazki.elektroda.pl/3648775800_... Wskazówka jest na silniku krokowym. Pomiar wziąłem z oryginalnego przewodu do obrotomierza z motoroweru. Wskazówka dobrze pokazuje obroty do wartości ok. 7,5k, lecz po...
Witam Prosze o pomoc w tym temacie (przeróbka obrotomierza z 24 na 12v) Mam obrotomierz pochodzący od ciężarówki Mercedes z instalacją 24v. Obrotomierz jest podłączany do złączki W na alternatorze (jest na obrotomierzu odpowiednie oznaczenie W). W silniku diesla (też od Mercedesa ale w115) jest alternator 12v. Jak to połączyć i co trzeba przerobić,...
Witam. Mam do Was pytanie. Czy da radę podłączyć kwadratowy obrotomierz z Fiata 125p do Golfa z silnikiem diesla? W tym aucie obrotomierz podłącza się pod wyjście W z alternatora. Czy z obrotomierzem od Fiata da się coś podobnego zrobić? Pozdrawiam. Z góry dziękuję za pomoc.
Czołem, postaram się w skrócie i sensownie :) ŁADA, a'la VFTS, silnik 1300 z dobrymi modami, sterowany komputerem typu stand alone EcuMicro, 148kM 182Nm. Z komputera wychodzi sygnał 12v do obrotomierza ale ... oryginalne obrotomierze Łady, nie obsługują tego sygnału, nie działają. W oryginale sygnał otrzymany jest z cewki zapłonowej ze złącza "1" i...
Czy niezależnie od tego, w które z dwóch miejsc podłączasz sygnał obrotomierz wskazuje połowę? Jeśli tak, to musisz podłączyć oba sygnały bezpośrednio z cewki, dwoma przewodami! Lepiej niech ktoś z Kolegów zweryfikuje moją odpowiedź bo nie mam schematów przed sobą i mogę się mylić!
Podłączałem sam goły obrotomierz bezpośrednio w aucie- plus i minus pociągnięte z akumulatora i sygnał z cewki, i efekt dokładnie był ten sam
Kur*a! O co ty pytasz?!? Jak to gdzie sie podłącza? Każdy obrotomierz ma trzy przewody: PLUS, MINUS i WEJŚCIE IMPULSÓW. Jaka tu filozofia? Na schemacie z twojego postu jest nawet pokazane w które miejsce w instalacji należy sie wpiąć. Co tu niezrozumiałego? Co za trudnego?
Mercedes - Vito - 110td. Moje pytanie brzmi, tak mam wersję bez obrotomierza a chcę wymienić deskę na taką z obrotomierzem i zastanawiam się czy trzeba coś przerabiać lub dodatkowo podłączać.
Od kiedy to obrotomierz podłącza się do rozrusznika???? Ja pierniczę, poj**** mi się z alternatorem. Przepraszam. Poprawiłem.
To jednak nie jest typowy alternator, coś bardziej w rodzaju dynama rowerowego. Czyli rozumiem, że mogę spokojnie próbować podłączać?
Sprawdź z pomocą jakiegoś elektronika, jak Ci pisałem. Napięcie z uzwojeń pierwotnych cewek, czyli tam, gdzie się podłącza zwykle obrotomierz to kilkaset woltów, a z sensora to kilka woltów. Najwyżej dzielnik rezystancyjny sobie zrobisz. W ostateczności użyj kondensatora 0,5 µF /400VDC szeregowo i rezystora 470Ω równolegle do wejścia miernika...
Witam, Mam problem z podłączeniem obrotomierza Smoke Gauge 52 mm. Obrotomierz nie wskazuje obrotów (nawet nie drgnie) i rozważam dwie opcje: 1. Błędne podłączenie (bardziej prawdopodobne). 2. Obrotomierz jest uszkodzony Obrotomierz po podłączeniu do napięcia zaświeca się, więc przynajmniej do żarówki prąd dochodzi :) Kabel zielony (wskazany w instrukcji...
Witam W pierwszych słowach mojego postu chce podkreślić, że zupełnie nie wiedziałem do jakiego działu mam dać ten temat więc dałem tutaj. a więc... Mam skuter 50cc yamahe aerox z 2001 roku. Chciałbym sobie do niej zamontować obrotomierz jakiś wskazówkowy najlepiej. i tutaj nasuwa się moje pytanie, gdzie się podłącza owy obrotomierz? I jaki najlepiej...
obrotomierz się podłącza w ten sposób że jeden kabel idzie do +, następny do cewki a czarny do masy.
Jaki obrotomierz podłączasz? Jeżeli na wolnych obr pokazuje ~800 obr/min to jest OK. Max 4700 obr/min uzyskujesz gdy płyniesz? Masz za szybką śrubę (za duży skok) do tej udki.
Koledzy z tego co się orientuje to każdy alternator czy prawie każdy posiada 3 wyjścia 1 wyjście-regulator napięcia 2 wyjście-lampka sygnalizacyjna ładowania 3 wyjście-włącznik zapłonu i występuje jeszcze dodatkowy zacisk "W"do niego podłącza się obrotomierz w silnikach diesla
obrotomierz w benzyniaku podłącza się do cewki zapłonowej nie wiem czy w SC były fabryczne obrotomierze jak nie to dowolny od czterocylindrowego benzyniaka
Otwórz obudowę i popatrz, co się podłącza do tych przewodów.
Witam! Podłączałem taki obrotomierz w swoim samochodzie tylko silni DE. Rocznik auta to 1987 (stara deska). Kabelek z alternatora był w instalacji (zielony 0.5mm) prościutko do kostki w desce. Prąd i masa również były w kostce. Jedynie co zrobiłem to zamontowałem obrotomierz w miejsce zegarka i wyjąłem alternator żeby wypuścić sygnał do obrotomierza...
obrotomierz działał tylko na jednym.Ale nie oznacza to ,że jest to nie możliwe w twoim wypadku. Ja podłączałem sam obrotomierz (wg pinoutu ze zdjęcia) pod sygnał cewki zapłonowej w vw polo i działał - nie było nawet przekłamań w obrotach. Co do prędkościomierza to dokładnie się nie wypowiem bo nie rozbierałem wskaźników od opla bez obrotka. Moje zegary...
Dwa liczniki podłączałem i dalej to samo
Można wiedzieć co tam jest wewnątrz, i od czego jest ten obrotomierz? Prawdopodobnie jest tam silniczek krokowy z układem sterującym. W jaki sposób Kolega podłączał ten obrotomierz? Alternator, to urządzenie/prądnica wielofazowa, najczęściej 3-fazowa. Podłączenie tylko do jednej fazy zaniży wynik właśnie w ten sposób. Gdyby tam był typowy miernik wychylowy...
witam ,przerzuciłem silnik i wiązkę elektryczną z seata toledo z silnikiem 1z no i wszystko fajnie działa .licznik z seata działa łącznie z obrotomierzem ale gdy podłączam licznik z golfa 2 diesla to obrotomierz mi nie działa .czy ktoś wie co trzeba zrobić żeby to zadziałało bo siedze już 3 dzień i nic nie mogę wymyślić a na forach nie mogę nic znaleść
Jeśli rozumiem Twoje oznaczenia to GND to masa, +IG to 12V po stacyjce, a -IG to kluczowana masa z układu zapłonowego (lub przebieg z generatora)... a jak Ty to podłączałeś?
Czyli do tego (schemat) podłączam woltomierz i działa?
Są, co najmniej, dwie dyskusje na naszym forum o tym obrotomierzu: 1. [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/t... - Obrotomierz LUMEL MS14-001.A przeróbka na 3 cyl. 2. [url=2.https://www.elektroda.pl/rtvforum... LUMEL MS14-001.A przeróbka z 4 na 3 cylindry (elektroda.pl) W obrotomierzu tym zastosowano...
Witam. Koledzy odgrzewam trochę temat. Mam problem z identyfikacją połączeń w obrotomierzu takim jak na foto. Znalazłem post w którym są opisane. Ale coś mi się to nie zgadza. Jeszcze nie testowałem obrotomierza na aucie, tylko za pomocą transformatora z lampki biurkowej. Do środkowego pinu podłączam plus do górnego minus a do dolnego napięcie zmienne...
silnik 899 ma 5KM mniej niz 1.0, jedyny plus to chyba tylko to, że za 899 jest tańsze ubezpieczenie OC. W SC zwykle obrotomierz podłącza się tak: http://centomania.com/index.php?option=c... Można też podłączyć się pod cewki poprzez diody, też podobno działa jak należy.
Bardziej to było niedbalstwo. Zasilam to z trafa do którego podłączyłem mostek prostowniczy i stabilizator 7805 i wydaje mi sie że masowy kabel dotknął mostka tam gdzie podłącza sie prąd przemienny
W obrotomierzu nic nie musisz zmieniać,reguluje sie go po zamontowaniu potencjometrem.Ale żeby go podłączyć to musisz instalacje przerobić.Obrotomierz podłącza sie pod przerywacz i zmniejszy ci on iskre.
Witam, muszę wykonać dzielnik impulsów w celu dopasowania sygnału rev countrer z silnika do mojego cyfrowego obrotomierza (ace1100). W tym celu zakupiłem: http://arduino.cc/it/Main/ArduinoBoardPr... Plan jest taki, że na wejście logiczne podłącze impuls z magneto (jest specjalny kabel w silniku do podłączania obrotomierza), policzę do 6 na procku...
Tak na początek to ECU ma osobne wyjście na obrotomierz, zwane "tacho". Podłączałeś licznik pod to wyjście? Działało czy nie?
podłącz to do jednego a potem do drugiego wyjścia cewki, zobacz gdzie dobrze działa. Nic się nie stanie :) Dodano po 1 Albo zobacz gdzie jest stałe zasilanie cewki, kontrolką podłączoną do masy, przy odpiętej cewce i tam NIE podłączasz.
Pewnie też. Byle się pod lambdę nie podłączać :D
no to nie ma problemu podłączasz się z plusem obrotomierza do akumulatora (mile widziany byłby jakiś włącznik przynajmniej na noc to wyłączyć, albo dać bezpiecznik)
Witam wszystkich forumowiczów. Zwracam się z pytaniem o miejsce podłączenia obrotomierza w Matizie. Ściślej chodzi mi o to, czy obrotomierz cyfrowy podłącza się w to samo miejsce co wskazówkowy, tzn. do cewki zapłonowej, ale nie po stronie przewodu WN. Z góry dziękuję za wszelkie informacje. Pozdrawiam
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Witam, Poszukuję oznaczeń poszczególnych gniazd w tym komputerze. Które z nich wysyła jakieś impulsy, do którego można się wpiąć z obrotomierzem. mam wolne gniazda/piny nr 25,27, 33, 5, 9. Czy nic się nie stanie z komputerem lub obrotomierzem, jeśli będę podłączał metodą prób i błędów?
S to sense ,napięcie akumulatora, niepodłączony może ładować 14,7 14,9 V Czyli podłączam to do klemy plusowej akumulatora(styk B+ w alternatorze) czy zostawiam niepodłączone? Skoro na niepodłączonym daje 14,9V to z podłączonym ile? Zacisk "I" to jest plus po stacyjce, czy tak? P sygnał wyjsciowy obciążenia na ECM, chyba to samo co DFM w Boschu A nie...
Mój tatko ma passata II. On w ogóle nic nie robi przy tym samochodzie... ja mu zawzsze wszystko podłączam... Ale co do obrotomierza to nie wiem... Podłączłem mu już obrotomierz, ale w dużym fiacie... A to był benzyniak... A co do diesla to nie mam pojęcia jak to zrobić :/ Mógłby ktoś opisać montaż tego obrotomierza do passacika? czy w ogóle podejdzie...
No to podłączaj i testuj. Powodzenia.
Ta fajka jest od obrotomierza. Wyraźnie opisałem na powyższym zdjęciu. Jak nie ma obrotomierza to luźny kabel nie podłączać.
Po obróceniu (wczoraj sprawdzone) nie ma żadnego sygnału wychodzącego na zielony kabel (ani z niebieskiego ani z białego kabla podłączanego do cewek), wskazówka obrotomierza stoi w miejscu. było by też git wiedzieć co znaczy kluczowanie masą a nie plusem :D
Punkty już dałem xd Sorry ale teraz patrze i ten schemat mojego obrotomierza jest trochę inny, tzn kable w innych miejscach wychodzą, mogę to podłączyć tak jak na tych twoich schematach czy jest różnica podłączania pomiędzy tymi dwoma obrotomierzami ? http://images38.fotosik.pl/184/2990b18e3...
Witam. Poszukuję do swojego Simsona obrotomierza elektrycznego, który podłącza się pod cewkę zapłonową. Ma ktoś może jakieś propozycję? Czy to prawda, że obrotomierz od Poloneza nie będzie dobry? Słyszałem, iż polonez na 1 obrót wału ma 2 iskry, a Simson na 1 ma 1, dlatego obroty w simsonie będą dwa razy mniejsze. Pozdrawiam :D
Owija się jego kabelek na przewodzie świecy i to całe podłączenie (w wersji z dwoma kabelkami, drugi podłączasz do masy).
ale do czego go podłączasz?? Do simsona czy do malucha?
podłączać kanalizacja stacyjka podłączać podłączać centralka
szarpie wymianie pompy obiektyw sigma kbpc2510 mostek
kabina lakiernicza awaria pompy wtryskowej
Jak naprawić zardzewiały kosz do zmywarki? Demontaż klawisza zwijania kabla w odkurzaczu Zelmer Oceanik 91/97