tak, ale nie pod pomarańczowy, na nim jest plus, impulsy to ten drugi, zdaje się biały z czarnym paskiem
58 - plus do podswietlenia 31 - masa 15 - pus po "stacyjce" 1 - do cewki (minus albo 1 zależy jak cewka opisana)
fajnie by było wiedzieć jaki silnik,jeżeli popularny C16NZ to pod cewkę zapłonową,zielony kabelek.
Po zerwaniu przewodów nie podłączyłeś zasilania na chwilę odwrotnie? Może coś uległo uszkodzeniu. Albo masz niedokładności montażowe i jakieś zwarcie się robi. Rozłącz zworkę i zobacz czy nadal diody świecą. Jak nie, to coś nie tak z obwodem układu 555. Raczej nie podłączyłem zasilania na chwilę odwrotnie; niedokładności montażowe są dość możliwe;...
Przewód wysokiego napięcia. Te grube kabliska cewka - aparat zapłonowy - świece.
Dokładnie tak jak piszesz do cewki tam gdzie przechodzą impulsy.
Ok ssanie + pompka zrobiona , pozostał obrotomierz , jak tak patrze to obrotomierz był podłączony pod cewkę , pod jej kabel zasilający , spróbowałem ale obrotomierz nie działa, nie wskazuje nic
To ja może zarzucę fragmentem schematu obrotomierza który praktycznie wykonałem i był on używany przez dłuższy czas we fiacie 126p. Tyle tylko że tam był przerywacz mechaniczny (platynki), ale impulsy też brałem z zacisku cewki zapłonowej. http://img443.imageshack.us/img443/9310/... Budując układ wejściowy wzorowałem się na...
Sprawdż połączenia, popraw luty, zobacz w ustroju sprężynki (to cewka/wskazówka). Z jakim silnikiem poprzednio współpracował wskażnik obrotów (2 gary/4 gary)?.
NIE DO MASY !, uszkodzisz cewkę, zielony możesz podłączyć do obrotomierza, jeśli go nie ma, pozostaw wolny styk
sygnał z cewki: na c3 i na masę zasilania. Zasilanie:+ tam gdzie masz +5v
Podłącz pod cewkę przez 2 diody 1A do obu przewodów sygnału ten kabelek sygnałowy z obrotomierza. Kiedyś taki mod pamiętam robiłem. Witam podłączyłem przez dwie diody jak pisałeś ale nie działa ,może ten sygnał nie jest w stanie uruchomić tego obrotomierza ? jest to układ wtryskowy od poloneza BOSCH cewka podwójna .
Obrotomierz jest podłączony pod cewkę żółty przewód na schemacie.
poszukaj sobie obrotomierz z malucha będzie pasował i podłącz go pod cewkę
witam mam problem z obrotomierzem do uno 1,0 gaznik jedna cewka podłączyłem obrotomierz od sieny ona ma chyba dwie cewki bo wskazuje mi 2xwięcej obrotów czy jest jakaś szansa na regulacje :cry: pozdro ZENO57
To powinien działać bez problemów obrotomierz z dużego fiata. tam też zapłon występuje co 180 stopni. Oczywiście pod warunkiem, że w trabancie jest 12V i jedna cewka. A jak są dwie cewki, to obrotomierz z malucha. Bo tam jeden cylinder w trabancie ma zapłon co 360 stopni, a w maluchu zapłony są właśnie co 360 stopni i cewka jest jedna. W trabancie obrotomierz...
Ale cewka została przecież.
Wg poisu: "2 cylindry 1 cewka - Maluch, Fiat Cingueczento" To jeden impuls na obrót tak jak w jednocylindrowym dwu-suwie. Nie widze przeciwwskazań.
Skoro 3 przewody to plus, minus i jako że ma działać jako obrotomierz to pod cewkę lub moduł zapłonowy.
Witam, Przełożyłem silnik z Renault Laguny 2.0 do Renault 5. W czasie przeszczepu mojej uwadze umknął przewód od obrotomierza, który był podłączony do cewki w starym silniku. Nowy silnik ma również cewkę - jedną, ale ona ma tylko dwa wejścia/wyjścia na wtyczki (Motorola), podczas, gdy stara (chyba Siemens) miała trzy i zapewne do jednej z nich podłączony...
Jest to zwykły dzielnik napięcia i trudno Ci będzie uzyskać kilka mV na wyjściu. Należy dodatkowo zastosować ogranicznik napięcia / patrz na rozwiązania wejść obrotomierzy/.
Standardowe kolory przewodów w chińskiej instalacji. Zielony - masa. Czarno-żółty - cewka WN. Czarny - zasilanie po stacyjce.
Witam, Najprostszym sposobem będzie zastosowanie tego prostego układu zasilania. Podłączasz się bezpośrednio pod prądnice. http://obrazki.elektroda.net/75_12319485... Też kiedyś miałem taką maszynke :) ,ale sprzedałem za długotrwałą namową.Akumulator służy tam tylko do zasilania świateł postojowych,kierunkowskazów,stopu i klaksonu.Są tam trzy cewki:jedna...
Brakuje zielonego kabelka. Pociągnij go z cewki. Cewka ma dwa rzędy, zmostkowane pionowo. W jednym rzędzie masz +12 po stacyjce, w drugim zaś - sygnały masy wyzwalające iskrę. Tam musisz zapiąć wspomniany zielony kabelek
Sygnał obrotomierza generowany jest na przewodzie masującym cewkę przekaźnika pompy paliwa, jest tam ciąg impulsów o częstotliwości zaleznej od obrotów (ale przekaźnik pracuje poprawnie bo ma swoją określoną bezwładność). Amplituda ich może być za mała aby wysterować ten obrotomierz wprost, dlatego trzeba by było usunąć z jego wnętrza dzielnik napięciowy....
Znalazłem coś takiego, układ wykorzystuje cewkę z dowolnego przekaźnika https://obrazki.elektroda.pl/2176739500_...
Kolego podłącz pin z zegarów sterujący obrotomierzem z 1 pinem z ECU z tego samego pinu jest sterowana cewka zapłonowa i w twoim modelu z tego miejsca brało się sygnał dla obrotomierza. Sygnał ten powinieneś podłączyć przewodem ekranowanym by wyeliminować zakłócenia.
Podłączyłem przewód sygnałowy pod cewkę induktora, przed modułem CDI. Działa bezproblemowo. Polecam
Jeśli chcesz wymienić zegary za zegary, to jest taka możliwość, że w tym roczniku auta, wszystko zacznie działać już po podpięciu. Jeśli nie, to musisz sobie spojrzeć na tylną ściankę zegarów, odszukać wejście obrotomierza i sprawdzić, czy jest doprowadzony przewód we wtyczce z auta. Jeśli nie, to dołożyć. Nie pamiętam teraz, gdzie on był wpięty - w...
możesz cewkę obrotomierza podłączyć odrazu zamiast głośnika Powiedz prawdę-zastanowiłes się nad tym co napisałeś? Dwa-słyszałeś coś o woltomierzach ilorazowych ( ze skrzyżowanymi cewkami), i jak będą działać, gdy się podepnie jedną cewkę?
Witajcie, mam Fiata Pandę 1.1 i chciałbym podłączyć obrotomierz. Czy mam się wpiąć pod cewkę?
Witam. Posiadam Opla Vectrę A 1.8i gdzie podłączyć obrotomierz w instrukcji jest napisane pod cewkę lub wyjście z komputera, jak jest u mnie może ktoś wie? Jeszcze jedno, czy jest w tym samochodzie lampka rezerwy paliwa?
Wystarczy nawinąć na przewodzie w.n. kilka zwojów drutu i jednym końcem podłączyć do wejścia obrotomierza. Drugi koniec zostaje weolny. Ale dużo prościej jest się podłączyć do cewki po stronie przerywacza.
Z wiązki wychodzi zielony przewód, który podłączyłem pod cewkę. Ale chyba podłączony jest bezpośrednio pod zegary.
Jasne, że bez płyty licznika nie zadziała, to tylko ustrój wskaźnika
obrotomierz jest kupiony elektroniczny od japończyka też od jakiejś hondy cb chyba Dodano po 1 pod cewkę nie można tego podłączyć?
Jeśli chodzi o schematy to raczej ten drugi, diody lepiej separują sygnał pomiędzy cewkami no i szansa przebicia mniejsza, musisz jednak pamiętać że na cewce pojawiają się spore piki napięcia, także diody daj na jak najwyższe napięcie. Ja osobiście bym zrobił inaczej, albo bym zastosował obrotomierz od dwucylindrowego czterotaktowca albo przeskalował...
Kabelek impulsowy obrotomierza podłączasz pod cewkę WN drugi pod plus a trzeci pod minus.
Jak w tym silniku występuje, to można by podłączyć pod czujnik położenia wałka rozrządu, ewentualnie zaadoptować kawałek układu ze zwykłego obrotomierza analogowego i podłączyc pod cewkę
Obrotomierz chodzi po CAN. Czujnik wału to piny M13 i M14 (dłuższa wtyczka) w ECU, przewód zielony i zielony z czarnym paskiem. Według mnie spokojnie możesz się podłączyć pod cewkę, zadbaj tylko by przewód był odpowiednio umocowany i nie dotykał do przewodów zapłonowych.
Wolne obroty nie podlegają regulacji (w tym sterowniku być może się jeszcze da korygować "ręcznie" przez złącze diagnostyczne), sam sterownik je ustala, głównie w zależności od temperatury silnika. Nie wiem jakie mają być w tym silniku, ale gdzieś między 650 a 800 rpm. Zmierz te obroty lampą do ustawiania zapłonu albo odczytaj na diagnostyce komputerowej,...
Witam mam problem z ogarnięciem tematu obrotomierza. W czym rzecz zmieniam silnik w aucie do tej pory była 1 cewka i obrotomierz dostawał analogowo 4 impulsy na suw a teraz na każdy cylinder jest osobna cewka więc jak podłącze jedną to bedzie fałszował. Jak to rozwiązać?
To nie to samo . Na cewkę idzie impuls który poprzez cewke wywołuje iskre. Cewka zasilana jest napięciem 12v a impuls jest masą podawana w chwili kiedy ma być wygenerowana iskra . Ty musisz podłączyć się pod sygnały can , to jest sygnał cyfrowy ktorym idą dane do różnych urządzeń w twoim samochodzie .I wśród tych danych idzie informacja także do Twojego...
Aby sprawdzić innym obrotomierzem (np z dużego fiata) należy podłączyć go do zasilania i pod cewkę (masowy-sterujący) od cewki zapłonowej.
Podpowiedź: cewka, dwie diody. Jeżeli kolega nie wie jak, to użyć należy szukajki temat był parę razy poruszany
Witam nie moge sobie poradzić z podłączeniem obrotomierza w uno (ostatni rocznik) jest tam cewka bezrozdzielaczowa bezpośrednio z niej wychodzą przewody WN na świece a do cewki są doprowadzone 3 przewody jeden + i 2 - mierzone względem masy samochodu obrotomierz jest uniwersalny i można go wysterować zarówno do plusa cewki jak i minusa ale podłączony...
Witam, w związku z tym, że ceny obrotomierzy "z epoki" są chore oraz Elegant ma zapłon jak CC700, na cewce 100% bliźniaczej z PI (miałem to auto 2 latka) - pytanie: Czy obrotomierz od Punto 1 podłączony pod jedną cewkę będzie zaniżał 2x odczyt, czy też może oryginalnie sygnał jest brany z jednej cewki?
Ten obrotomierz dziala na dwa albo cztery cylindry i z plusem lub minusem na masie. Gdzies mialem jpgi schematow, sprobuje znalezc. Do zmiany ilosci cylindrow albo biegunow sluzy ta zworka na srubki, drugi element to drut ktory sie przecina z tego co pamietam. Pamietaj ze cewka sterujesz masujac ja przez aparat, + jest na niej na stale. Ja jak swoj...
Najwyraźniej twój komputer generuje za mało impulsów. Są różne układu, czasem jest 1 impuls na obrót wału, a czasem 4. To na pewno da się ustawić w konfiguracji tego ECU. Czy układ zapłonowy pozostał oryginalny, tj. jedna cewka z rozdzielaczem? Co stoi na przeszkodzie podłączenia obrotomierza, tak jak był - do cewki.
E tam, wcale nie bezpieczniej, uwierz mi napodłączałem się już obrotomierzy. Tamten stary aparat zapłonowy, który masz, jest z przerywaczem mechanicznym? Nie potrzebna Ci wogóle cewka dodatkowa.
nie ma różnicy hall czy cewka w tym przypadku więc to nic nie da
Tam cewka sterowana jest impulsem masy.
Odgrzeje i sobie odpowiem: minus do budy, plus na cewkę i ma działać
Brązowy -nr1 cewka zapłonowa czerwony -nr2 zasilanie ze stacyjki Biały -nr3 masa Niebieski -nr4 oświetlenie zegara
Podpinasz bezpośrednio pod cewkę zapłonową i powinno działać.
Czyli posługując się rysunkiem, odpiąłeś szary od IG- i gdzie dałeś? Dziękuje za zainteresowanie tematem. Przeciąłem szary przewód w miejscu gdzie pokazałem strzałką na rysunku i tam podłączyłem bezpośrednio obrotomierz i działa poprawnie. (Przewód szary dalej do deski pozostał bez podłączenia). Stąd mój wniosek że problem nie jest w aparacie zapłonowym...
Twój obrotomierz powinien być dołączony bezpośrednio do zacisku cewki, a tutaj jest on niedostępny. Jest dostępny. Ten niewykorzystany pin w 3-pinowym złączu.
Czy są układy które przepuszczałyby tylko co dziesiąty sygnał (impuls) bez zmiany długości jego czasu trwania? Wystarczy, że zrobisz zwykły licznik johnsona. Schemat i tabela prawdy układu 4017 Symetrycznie na całym obwodzie koła znajduje się 10 prostokątnych wypustek (zębów) Układ zapłonowy w Twoim motorze wyglądałby mniej-więcej tak: czujnik > dzielnik...
ok regulator biegu jałowego podłączony :) ale teraz kolejny problem, żeby nie zakładać nowego tematu bo nawiązuje on się do tego. Czy żeby działał wtryskiwacz rozruchowy musi być podłączony przewód z pin 19 z ECU pod obrotomierz(cewkę)? wyczytałem że wtryskiwacz rozruchowy potrzebuje sygnał że rozrusznik kręci.
Witam zbudowałem sobie elektroniczny obrotomierz z wyświetlaczem lcd i wszystko fajnie ładnie mierzy ale tylko gdy jest podpięty do generatora przebiegu prostokątnego i dostaje idealny sygnał na wejście ale chciałem go zastosować w samochodzie który ma klasyczny przerywacz 1 cewkę zapłonową i 4 cylindry, obrotomierz chciałem podpiąć pod cewkę zapłonową...
Ok. Skoro pobierasz sygnał z wyjścia do cewki, możesz użyć większego rezystora na wejściu. Możesz też dać w szereg z nim mały kondensator, np. kilka, kilkadziesiąt nF. I rezystor przeciwzakłóceniowy, do masy. https://obrazki.elektroda.pl/8847723900_... Wartości przykładowe. Ponieważ jednak nie wiadomo, jak wysokie napięcie indukuje...
Witam! Mam problem z licznikim w golfie 1 cabrio potrzebuje go podpiąc pod instalacje z golf 3 poniewaz został wymieniony silnik wraz z instalacją z golf III z tego co już podpinalem to mam problem z obrotomierzem oraz z diodami od samrowania , ładowania ponieważ w liczniku z III jest sterowane + a w I - ale z tym sobie jeszcze poradze najgorszy problem...
najlepiej podłącz pod cewkę w/n,tam gdzie pojawiają się impulsy z aparatyu zapłonowego/tylko nie pod wysokie napięcie/
Masz tam dwa razy po dwa dwucylindrowe silnik przesunięte o 180' względem siebie. Na jednej cewce masz zapłon co 1 OWK. Wystarczy, że podłączysz się pod jedną cewkę i ustawisz sobie 2 cylindry.
No nieźle uznanie za to że zawsze z domowego złomu można coś przydatnego stworzyć ;) też kiedyś myślałem nad obrotomierzem no ale na planach sie skończyło :wink: miałem sam schematy tych z zapalającymi sie diodami a taki mi sie nie podobał ostatnio poszedłem na łatwiznę i kupiłem cały licznik z obrotomierzem posiadam punto 1 a za licznik zapłaciłem...
No przecież tak pięknie opisałeś cewkę!To jest to co nazwałeś rozdzielaczem!
witam proszę o pomoc kupiłem golfa z walniętym zegarem i jak sie okazało nie tylko ale pomińmy to:) mam nowy zegar z obrotomierzem ale mam problem z podłączeniem chyba czegoś w nim brakuje wystaje druk i niema na nim oznaczenia +- i cewka tylko jakieś literki chyba T A M ale nie jestem pewny jest to druk z obrotomierza na bank bo on nie działa myślałem...
Podłącz obrotomierz bezpośrednio pod uzwojenie pierwotne cewki wn, jest na niej taka "klapka" pod którą znajdziesz nakrętki łączące ją elektrycznie z modułem
Tak żółty impulsator a zielony masa Schemat jest super na poziomie, że do pływaka nie słyszałem, żeby podłączyć 12V+ chyba. że chcesz się zobaczyć z pradziadkiem. Do pływaka idzie masa i wychodzi stan paliwa + rezerwa. Obrotomierz podłączasz pod impulsator bo cewka w momencie puszczenia manetki gazu spowoduje, że obrotomierz wskaże zero obrotów. Nie...
Witam! Posiadam obrotomierz z kitu firmy JABEL, zakres 800-6000 obr/min. Jak go podłączyć w dieslu? Wychodzą z niego trzy kabelki, "plus", "minus" i "wejscie". Dwa pierwsze wiadomo, ale gdzie w dieslu podłączyć kabelek "wejście", bo w benzyniaku podłącza sie pod cewkę, a diesel? Pozdr. & czekam na odpowiedź.
W miejsce występowania sygnału, czyli albo w styk łączący cewkę wn z przerywaczem, albo z nanoplex-em
Tak się to podłącza: http://obrazki.elektroda.pl/1409825100_1... ze strony autoprospect.ru Czarne mogą być ze sobą złączone, to zasilanie z kluczyka; Czerwono-czarny to do obrotomierza.
rzeczywiscie, gdybym dał 1 zenerke to było by lepiej. Ten "układ podłączam" pod wejście lm3914. Zwykły analogowy wskaznik wysterowania. Niedługo zmontuję, podłączę do moto i odpisze
pod fajke mówisz hhhhmmm, jak masz szczęście to go nie spaliłeś, + - z aku musi iść a sygnał z cewki, ale od strony sterowania cewką
pod cewkę się podłącz, ta sama zasada co przy układzie przerywaczowym
Umiesz czytać? A cewki zapłonowej to nie masz? I ta cewka z jednej strony jest podłączona do plusa zasilania, który pojawia sie po przekręceniu kluczyka, a z drugiej strony do wyjścia z modułu. I właśnie do tego punktu sie podłączasz. I po kłopocie!
Ostatecznie, postanowiłem nie eksperymentować- zakupiłem czujnik Halla, założę i myślę,że to będzie najlepsze rozwiązanie. Przynajmniej (być może) oszczędzę obrotomierz, gdyż podczas "eksperymentów" z podłaczeniem pod cewke WN, sonde na kablu WN, czy cewkę ładowania- mógłby nie przeżyć....
Potrzebuję sprawić układ który po podłączeniu do 12V i do sterowania obrotomierzem będzie załączał cewkę przekaźnika przy około 40hz. Kolega podrzucił mi notę katalogową LM2907 http://www.ti.com/lit/ds/symlink/lm2907-... I wynalazłem tam schemat taki (strona 9): http://obrazki.elektroda.pl/7824283900_1... Teraz pytanko. Jaka jaka powinna...
Od kiedy cewka potrzebuje masę na stałe przewodem ?? Z tego co wiem to masa jest brana z obudowy. a na przewodzie bez plusa po stacyjce pojawia się impuls zapłonu.
Jeżeli masz dwie cewki zapłonowe (zapłon bezrozdzielaczowy) to cewka jest obojętna, do której podłączysz obrotomierz. Będziesz miał tylko 2x niższą częstotliwość impulsów (tak jak byś miał silnik 2-u cylindrowy). Nie znam układu J-91. Może ma opcję silnika 2 cylindrowego. Jeżeli tak to po kłopocie.
Dodatkowy przewód pod cewkę zapłonową, dodatkowo należy obrotomierz przeskalować żeby prawidłowo wskazywał obroty.
Jeżeli jest to silnik z zapłonem iskrowym to jest cewka zapłonowa. Znajduje sie ona pod kol ssącym od strony koła pasowego. Jest to zespolona cewka i oprucz czterech wyjść WN to dochodzi wtyczka 3 pinowa. Pin 2 to zasilanie "15" a 1 i 3 jest to sterowanie z sterownika i tu możesz soę wpiąć z obrotomierzem ale sprawdz dobrze czy nie wychodzi przewód...
Witam dostałem do naprawy Cagive Mito 125 zatarty tłok oraz Nicasil moto dostało nowy cylinder i tłok. Odpala bez problemu tylko wyszły 2 usterki jedna już zdiagnozowana a dokładnie kontrolka oleju świeci ciągle na luzie ale oglądałem filmiki i tak jest w każdej na schemacie widać jakiś opornik który łączy kontrolkę luzu oraz oleju powiem szczerze że...
.Jak podłaczyć obrotomierz w renault clio 1.Mam jakis obrotomierz lutowany na diodach led (gotowy zesta)Z niego wychodzą 3 przewody. + _ wyjscie. Według schematu wyjscie mam podłaczyc do przewodu miedzy cewka a przerywaczem.Ale który to przewód. Fotka cewki-klikni na link http://i115.photobucket.com/albums/n288/...
trzeba zsumować impulsy z obu kanałów cewkomodułu i podac je na układ podnoszący amplitudę sygnału. Tym czymś będzie zwykły tr. w obwodzie którego jest zwykła cewka przekaźnika. To przeindukowanie jakie się pojawia będzie wystarczające dla "wyzwolenia" obrotomierza.
Witam. Dostalem od kolegi zegary z felici 1.3MPI z obrotomierzem. Ja posiadam felicie 1.9D pick_up. Dziala wszystko za wyjatkiem obrotomierza. Wiem, ze jest kilka roznic. Np wyskalowanie, czy miejsce poboru danych o obrotach (cewka,alternatr). Przeszukalem tematy na forum i nieznalazlem podobnego problemu. Ma ktos pomysl jak podlaczyc taki obrotomierz?
Nie tylko ty masz dwie cewki. Ja też mam dwie i obrotomierz pokazuje prawidłowe obroty (Honda XRV 750) :wink: Podpinasz pod cewkę, a jeśli to będzie akcesoryjny obrotomierz na pewno ma możliwości wyboru pracy.
Witam, to właśnie ten obrotomierz z Poloneza MS14-001, co pan przysłał schemat od benzyny. 1997R. Obrotomierz podłączony do cewki dwustrzałowej motocykla 2 cylindry 4K. Instalacja 12V. Jak już wcześniej pisałem, podwoiłem C5 i do C6 dołożyłem 470nF. Ale to nie jest to.
Witam serdecznie Wiem w czym problem ale nie potrafię ogarnąć tych wzorów. Obrotomierz na LM1819N, datasheet w załączniku. W skrócie do Cagivy Mito 125 Ev7 (125 2T 1cyl) zamontowałem silnik Kawasaki Ninja 250R na wtrysku jest to 4T 2cyl. Obrotomierz Cagivy był fabrycznie podłączony pod cewkę przy alternatorze (napięcie 30-60V zmienne) i dostawał sygnał...
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Witam. Mam problem z podłączeniem obrotomierza. Obrotomierz jest w wersji z podłączeniem do alternatora. Niestety zainstalowany w samochodzie alternator nie ma wyjścia do obrotomierza. Interesuje mnie jak jest zrobione wyjście w takim alternatorze? Czy jest to wyprowadzenie z uzwojeń tego alternatora czy też oddzielna cewka? Jakie są tam poziomy napięcia...
Witam, Jestem tutaj nowy;) Przedtem zajmowałem się tylko informatyką. lecz chciałbym wejsc w Elektronike/Mechanike Dla Funnu kupiłem Crossa 250cc w 4 sówie. Jest Do Dirt Bike od Diabolini. z Zapłonem Elektronicznym oczywiscie Razz i chciałbym podłączyc do niego Obrotomierz. Wiem mniejwiecej jak to działa tz " 1 Obrót magneta 1 Impuls do modułu elektronicznego...
W syrenie wystarczy odwrotnie podłączyć akumulator i będziesz miał "-" na masie ;) Normalnie cewka jest kluczowana do masy (do "-" akumulatora). Przeróbka obrotomierza z silnika 4ro suwowego z rozdzielaczem zapłonu do 2 suwa bezrozdzielaczowego (3 cewki) może być trudne, pomijajaą już fakt, że raczej 2 suw wkręca się na wyższe obroty.
Witajcie. Mam obrotomierz diodowy pochodzący ze 125p, który widać na zdjęciach w załączniku. Chcę go podłączyć do Poloneza na wtrysku Boscha. Różnice w cewkach następujące: 125p ma jedną cewkę i z niej idzie przewód do kopułki a potem z kopułki dalej na poszczególne świece. Polonez z Boschem ma jedną cewkę, ale nie ma kopułki. Z cewki wychodzą 4 przewody...
Witam Jestem posiadaczem Auta Citroen ZX Autko nabyłem w nauboższej wersji w której nie było nawet obrotomierza Zakupiłem licznik od bogatszej wersji gdzie obrotomierz już jest Więc podłączyłem ale niestety obrotomierz pokazuje dwa razy mniej obrotów niż powinien... Okazuje się że cewka jest dwubiegunowa i impuls pobrałem tylko z jednego biegunu ale...
Oryginalnie obrotomierz podłączony jest do zacisku "1" cewki zapłonowej.
puszczam dźwięk o częstotoliwości 30 hz to powinien coś pokazywać. czy ty nie rozumiesz, że ten obrotomierz ma na wejściu układ RC z obcinaczem diodowym i do jego wysterowania potrzebny jest impuls o odpowiedniej amplitudzie, minimum 200V? Taki impuls powstaje podczas komutowania uzwojenia cewki.
Witam Obrotomierz należy podłączyć pod minus cewki w/n :D
Chyba padł czujnik położenia wałka rozrządu bo po odłączeniu wtyczki od tegoż czujnika nastała cisza - obrotomierz nie skacze, cewka nie iskrzy. Po podłączeniu wtyczki do czujnika wszystko świruje jak wcześniej. => Czujnik wymieniony na nowy kupiony za 20 zł na portalu aukcyjnym i Astra znowu chodzi jak dawniej. Dzięki wszystkim za pomoc.
Nie można takiego pod cewkę. I fajnie to wygląda Lanosa marki Daewoo
cewka obrotomierz obrotomierz cewka obrotomierz podłączyć
robota kuchennego zalany klucz wymiana czujnika renault
schemat trabant schemat trabant
Schemat elektryczny ECU Saab 9-3 TTiD 2008 Sygnał ciśnienia oleju w Saab 9-3 TTiD 2008 - pin ECU