napięcie odniesienia (zółty z kabeloczkiem) napięcie z jednej z faz do wygaszania kontrolki ładowania(niebieski)
zrób tak- sprawdzone podany przez ciebie link do obrazka to alternator bez regulatora
Te? http://obrazki.elektroda.pl/3766238100_1... mam je akurat "na warsztacie"; wszystko opisane - ciężko pomylić :D A Kolega Motronic ma te same?
Witam. Ostatnio padł mi regulator napięcia w mojej jawie, posiadam regulator z poloneza widaczny na fotce niżej i tu moje pytanie jak go podłączyć. Na dole jest orginalny schemat. Prosze kogoś by przerobił mi ten schemat pod regulator z poloneza. http://obrazki.elektroda.net/97_12288546... http://obrazki.elektroda.net/30_12288555... Czekam na...
Buduję sobie samochodzik "rurowca" mam silnik od Poloneza. Problem mam z podłączeniem regulatora napięcia, pudełeczko ma zaciski "15" i "67" powiedzcie co pod nie podłączyć.
Witam. Wie ktoś jak poprawnie podłączyć regulator napięcia od poloneza (9d) do MZ etz 250? w regulatorze są wejścia 15 i 67: 67 podpinam pod wzbudzenie, czyli Df na alternatorze..? 15 pod 61 na prostowniku z przewodem od kontrolki razem..? D- na alternatorze, do obudowy regulatora przymocowanej do ramy MZ? i ten gruby kabel idący od D+ na prostowniku(...
Aby dostać się do diod musisz go rozpołowić. Alternator 9diodowy nowego typu jak wyżej napisane ten kabel który podłączony jest do masy to kabel od mostka wzbudzenia a te dwa kable to końce (uzwojenia wzbudzenia) najprościej kupić orginalny regulator napięcia, da się także podłączyć regulator od poloneza.
Witam hasiek takiej odpowiedzi mi trzeba było,- powiedz jeszcze czy w polonezie jest tak samo jak w ruskim ciągniku starowanie wzbudzenia minusem? czy mogę śmiało podłączyć regulator elektroniczny od poloneza do ruskiego alternatora?
do zacisków Ri M podłącza sie regulator napięcia. Na przedstawionej fotografii widzimy alternator od samochodu Skoda 105-120 Zacisk R to zacisk wysciowy diod wzbudzenia i podłączamy do niego jeden koniec lampki kontrolnej i zacisk R regulatora (regulator od skody) albo zacisk 15 (jeżeli stosujemy regulator od poloneza) Zacisk M to zacisk jednej ze scztotek...
Oczywiście można zastosować z Poloneza typ, RA2/12.
Witam Rozrysuj schemat z płytki drukowanej to najprostszy sposób na podłączenie Pozdrawiam
przecież warszawa to to samo co Żuk (a konkretnie to na odwrót), czyli zakładaj alternator od Żuka z jego mocowaniami i będzie jak orginał bo to ten sam silnik i nie będzie rzeźby. regulator elektroniczny od Poloneza caro, na niego plus po stacyjce a wyjście z regulatora do wejścia wzbudzenia alternatora, tam kontrolki też nie trzeba podłączać, ja w...
Musisz tylko obrócić akumulatory i podłączyć alternator oraz regulator i to wszystko.
niestey po podłączeniu według schematu alternator sie nie wzbudza, obejrzalem dokładniej regulator, i wydaje sie ze jest przykopcony, czy do tego typu alternatora mozna podłaczyć elektroniczny regulator od poloneza???
Jeżeli toyota to będzie ciężko, aczkolwiek da się tam zamontowac regulator od poloneza.
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
jak podłązyć alternator w polonezie z regulatroem i stacyjką
Do D+podpinam akumulator. Lampkę mam podpiąć do D+? Co z 3 masami ze starego regulatora? Podpinam je do -?
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d
Podłączenie powinno być odwrotne. B+ do akumulatora, a D+ do stacyjki, przez kontrolkę.
nie pompa olejowa ale podciśnieniowa!!!jak kolega wyżej zauważył podłącz od poloneza regulator,nie leci olej na altka z pod pokrywy plastikowej?
oki dzięki Panowie, pokombinuję jeszcze wg waszych wskazówek, jeśli dalej coś nie będzie działać odpalam go i wsadzam z regulatorem od poloneza.
Witam Mam jeszcze pytanie dotyczące zdjęcia . Dobrze wpiołem ten kabelek co jest zakreślony ? / jest to kabelek od płytki z diodami podłączony do regulatora / pozdr.
Witam. Mam problem ze złożeniem alternatora (sprawnego). Posiadam kilka takich wynalazków i próbowałem z nich chodź jeden sprawny złożyć. I nic. Wszystkie części sprawne są niby a ona dalej jak nie ładuje tak nie ładuje. Nie wiem co się dzieje. Może jakiś błąd popełniam o którym jeszcze nawet sobie sprawy nie zdaję. W sumie to nawet straciłem pewność...
Kolega tak specyficznie podchodzi do sprawy oraz tłumaczy, ze nigdy nie dojdziemy prawdy. A może problem w regulatorze z racji, że także niewiele wiemy o modelu i podłączeniu?
ten regulator się nie nada
W aparacie zapłonowym masz odśrodkowy i podciśnieniowy regulator wyprzedzenia zapłonu, jak zrobisz zęby na kole wału i podłączysz moduł z poloneza, to będziesz miał stały, niezależny od obrotów punkt zapłonu. Można by spróbować odwzorować koło foniczne z malucha/ cinuecento (3 zęby) i podłączyć nanoplexa, który ma w sobie mapę wyprzedzenia zapłonu
Jak podłączyć alternator A-125 55k (alternator z wbudowanym regulatorem napięcia)?? Chodzi z grubsza o to że nie wiem jak podłączyć ten alternator z poloneza do Ursusa 330, Byłbym wdzięczny jakby ktoś mógł podrzucić schemat.
Najlepiej tu by pasował regulator od "Poloneza", wyjście D+ do wyjścia 15 regulatora i dalej do kontrolki, wyjście DF do 67 regulatora. Sprawdź w tym mechanicznym od "Fiata" jaką ma literkę (B czy D). Jeżeli D to będzie się nadawał.
Witam nie do końca zgodzę się z tym podłączeniem bo użyłeś regulatora 9d a powinien być 6d do tego schematu ,zastosuj trzy diody 1A i kontrolkę do tego regulatora tak jak podłączenie w polonezie .
Co do opłacalności to bym podyskutował, prądnica daje 12.5A max i chodziła zapewne kilkanaście lat więc 2x większa wydajność a przede wszystkim charakterystyka wydajności wg obrotów, zamontować regulator od poloneza i niech ładuje
Bardzo dziękuje koledze za pomoc. Ja już prawie 4 miesiące się męczę z tym ładowaniem. U mnie pewien znajomy teraz opracował jeden system ładowania. Też mam podłączony mostek Groetza, ale dodatkowo do obniżenia napięcia podłączyliśmy regulator napięcia z poloneza. Ponieważ prądnica jaką daje motor, daje bardzo duże napięcie i prawdopodobnie spowoduje...
Dzięki piękne Zico63 za błyskawiczną wręcz odpowiedź. Dam znać jak uporam się z podłączeniem alternatora. Jestem ciekaw, co mogło ulec zniszczeniu podczas zamiany tych przewodów przy prądnicy. Spróbuje coś jeszcze podłubać przy regulatorze i prądnicy.
Miałem kiedyś coś podobnego u siebie , jeździłem z podłączonym miernikiem i obserwowałem jak napięcie bez powodu wzrastało do wartości ponad 16 V . Podejrzenie padło na regulator , podłączyłem nawet stary regulator stykowy z poloneza , ale efekt był żaden , napięcie skakało jak chciało . Po przeanalizowaniu wszystkich możliwości na wariata wymieniłem...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
Witam. Mam dwa takie spalone moduły, czy ktoś wie, jaki jest opór i moc opornika drutowego zamontowanego w tym układzie? A może ktoś wie, o jakiej mocy silnik dmuchawy można podłączyć do tego regulatora? Pozdrawiam.
Witam ja też muszę podłączyć jakiś regulator do motocykla Kawasaki KLR 250, nie ma tam wcale regulatora a potrzebuję prąd nie wiem jak to zrobić? Czy regulator od malucha czy poloneza będzie pasował? Z góry dzięki za odpowiedź.
To co byś polecil Alternator z Poloneza - trwały, tani, prosty.
A dlaczego kolega uparł się na taki alternator? Wystarczy dowolnego szrota z wbudowanym regulatorem- nawet od Poloneza chociaż czy nowy z C360 3 P za 200 zł.
Przecież do skody założysz każdy regulator jaki tylko chcesz. Nawet od poloneza.
Mam regulator napiecia 12v z którego sa dwa wyjscia z opisem: 1) "15D+ 2) 67 wzbudzenie jak podłaczyc do tego akumulator i pradnice ,lup alternator Jestam kompletnie zielony a musze podłaczyc prady do motocykla (regulator jest samchodowy chyba od poloneza) Dzieki za pomoc :):D
Wardburgi odkąd pamiętam (353, 353S, 353W, 1.3) miały alternator nie prądnicę... opis styków też pasuje do alternatora. DF to wzbudzenie (67), D+ to + z prostownika pomocniczego (51), B+ to + z prostownika głównego (30) a D- to masa (31). http://www.garbus4.a4.pl/garbologia/tech... Regulator polecam od Fiata 125 lub Poloneza.
W fiatach były oba alternatory. W polonezie oryginalnie montyje się regulator 9d i alternator wyłącznie 9 diodowy. Jeżeli nie miałeś żadnej przeróbki w podłączeniu alternatora to kup regulator 9d. Pozdrawiam.
Kiedyś gdy jeździły jeszcze Polonezy te alternatory przerabiałem na regulator Boscha (ten czarny kapelutek). Zero reklamacji. O tym regulatorze mówisz https://obrazki.elektroda.pl/8490752400_... Ten regulator to idzie ale do nowszego typu alternatora od Poloneza.
Witam Jeżeli miałeś regulator elektroniczny z Poloneza firmy (Jezpol),to przy błędnym podłączeniu uszkodziłeś go(zasilanie dałeś na 67 a do 15 podłączyłeś szczotki).
Witam. Mam alternator od jelcza i elektroniczny regulator napięcia firmy sumer na 28V. Regulator na dwa zaciski i alternator trzy. Zacznę od regulatora- jest on elektroniczny lecz zewnętrzny. Dość spora puszeczka. Są na niej dwa zaciski. 15 i 67. NA 15 jest oznaczenie D+ a na 67 DF. Df to rzecz jasna że do alternatora na szczotki, zacisk 30 pod aku....
Witam Zakupiłem niedawno trabanta z silnikiem wartburga 353. Zamontowany jest w nim alternator z poloneza (chyba) http://images40.fotosik.pl/232/4ed59a741... Niestety poprzedni właściciel nie pomyślał o regulatorze napięcia, jest natomiast wpięta zamiast niego żarówka 21W pod zacisk 67. Jaki kupić do tego regulator? Jak go podłączyć i jak...
Witam. Prostownik może być od Uno, kontrolkę odpowiednio można podłączyć bez przekaźnika. Czemu zależy Ci na układzie 9-cio diodowym. Regulator można by dać z Malucha pod warunkiem odizolowania jednej szczotki. Jeżeli się nie da, to regulator elektroniczny Polonez, lub Skoda. Nie możesz jej podłączyć do wzbudzenia.
Ze schematu wynika że regulator od malucha nie pasuje. Ja raczej polecam elektroniczny regulator od POLONEZA lub.. PF125 są takie same (do alternatorów 9 diodowych).Oznaczenia15 podłączyć do+D i do lampki,67 do DF . POwodzenia,
Witam ! Ustaliłem, że jednak to wina regulatora - po podłączeniu na krótko nawet przy obciążeniu daje z 18V Kupiłem Regulator RNA2 do poloneza i podłączyłem plus ze stacyjki na zacisk 15, z 67 poszedłem na obwód wzbudzenia, drugi zacisk wzbudzenia alternatora podłączyłem do masy i regulator-obudowa też do masy. Światła pomrugały i teraz idzie maks i...
Tego regulatora nie zakładaj, załóż od poloneza M->67 R->15
ten wyżej to maluch - polonez, a ten niżej ciągnik MF co dokładnie potrzebujesz?
Miałoby to sens tylko w jednym wypadku: 126 ma dużą odległość alternator-akumulator i cała reszta instalacji, z czego wynikają spore straty napięcia, i gdyby Kolega zamierzał poingerować w wysokość podawanego napięcia. Wówczas owszem, regulator od Poloneza - ale mechaniczny z możliwością regulacji. To rozwiązanie zaś nie ma najmniejszego sensu: oba...
Witam, kupiłem nowy regulator od poloneza (6d) z 3 pinami i teraz jak go podłączyć pod MZ ETZ 150 i jak podłączyć lampkę ładowania? Taki regulator kupiłem. http://obrazki.elektroda.pl/3715634100_1...
Witam.Jak rozwiązałeś ten problem.Ja mam dokładnie taki sam,ale od poloneza regulator nie wytrzymuje.Będę wdzięczny za podpowiedź co robić i jak.Pozdrawiam
Witam. Kup sobie regulator obrotów wentylatora od Poloneza, z płynną regulacją /potencjometr/, albo skokową, tańsza parę złotych, jak wolisz. Koszt nowego z gwarancją ok 30-35 zł. Ten regulator ma cztery konektory, są dość dobrze oznaczone. 1. dwa tj zasilanie standartowe z instalacji samochodu /+/ i /-/ 2. i dwa to wyjście na silnik went. Tylko nie...
Witam dzisiaj w c330 zrobiłem modernizację ,założyłem mniejsze koło pasowe [nawet od tego co było montowane w polonezie ,cc 700] zleciłem wytoczenie tak aby było jak się należy pod pasek 13mm i powiem że łapie po odpaleniu i kontrolka zaczyna świecić dopiero jak ciągnik ma poniżej 400 obr[silnik prawie gaśnie] Na pewno alternator sie nie rozsypie bo...
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Motronic ma rację, często łamie się biały przewód w aparacie zapłonowym z powodu ruchu regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia zapłonu
Ja polecę alternator od Poloneza. Pasuje idealnie jak i ładuje. Pomiędzy tylne mocowanie alternatora a ciągnika potrzebujesz kawałek rurki jako dystans i jest ok. U mnie pasek ma rozmiar 1280. Nie wiem czy wszystkie alternatory w Polonezie miały takie samo koło pasowe.
Mam pytanie potrzebuje zrobić ładowanie do walca . w walcu z alternatora wychodzi prąd przemienny ok 19V jak by założyć diody z jakiegoś alternatora i kupić regulator z poloneza 14V czy to będzie ładować ???? potrzebuje schemat połączenia . pozdrawiam
Witam zamierzam wymienić prądnice na alternator w ciągniku C 330. Po usunięciu prądnicy i wymianie na alternator co należy wyrzucić z instalacji i do czego podłączyć przewody z alternatora. Wiem o potrzebie zamiany biegunowości czyli należy podłączyć - na masę zmienić położenie akumulatorów. Jak podłączyć to wszystko żeby działało. Poniżej schemat instalacji...
To wygląda na alternator z Poloneza, który był 9-cio diodowy. Bez rozbierania też łatwo sprawdzić, czy jest 9-cio diodowy.
Usterki pojawiły sie zaraz po złym podłączeniu akumulatora.
Czy ten regulator sprawdzi się w Felce z 70A alternatorem? Ja wstawiałem kiedyś do Lublina regulator od Poloneza i wszystko działa typ regulatora to RNc 12 , taki sam jest chyba w maluszku
Ten alternator jest z poloneza. Z alternatorem jest razem regulator napięcia. Potrzebuję instrukcji lub schematu podłączenia alternatora , jak najłatwiej jest to możliwe żeby mi ładował akumulatory.
a nie jednak nie kupuje nowego tylko zostawiam ten od poloneza jak go podłączyć w mtz 50 jest on z osobnym regulatorem [/align]
Czy dobrze podłączyłeś przelew z regulatora cośnienia, bo wygląda ,że wszedłeś na przelew cisnieniem.
Kpiłem na auto złomie od poloneza 50zł sprawdzony działa dam znac jak podlacze czy jest ładowanie
Panowie, dorwałem wreszcie aku 12V 40Ah- jak dla mnie w zupełności wystarczający, mam tez regulator z poloneza tylko teraz nie wiem jak to podłączyć( do 15 czy 67- które to wejście a które wyjście)- czy wystarcza sam regulator, czy tez wcisnąć mam tam diodę na plus, bo szkoda bym zniszczył ten aku. poniżej fotki regulatora:
Witam, potrzebuje zamontować alternator z poloneza do gokarda. I potrzbuje jakiegoś schematu. Alternator ma przykręcony do obudowy regulator z żółtym i zielonym przewodem oraz do jednej szczotki można podłączyć aż 3 przewody a do drugiej tylko jeden. Jest też wyjście konektorowe z diód odizolowane oraz plus na śrubie M6. Problem jest w tym że nie wiem...
Witam Nie chcę zakładać nowego tematu, zapytam więc tutaj - jeśli autor tematu niema nic przeciwko: 1. Czy alternator od poloneza (12V/ok.14A- napędzany silnikiem elektrycznym przez pasek klinowy) mogę podłączyć pod regulator (Tracer 3215RN) razem z panelami celem doładowania awaryjnego akumulatorów 24V? (myślę, że takie ładowanie przez godzine to wystarczy);...
Działać będzie, ale będziesz musiał pozmieniać połączenia. Wg mnie 20zł za nowy sprawny regulator do poloneza to nie jest dużo i za te 20zł szkoda Twoich nerwów bo coś nie ładuje albo gaśnie silnik na włączonych światłach.
Witam od malucha lub poloneza podłącz a będzie ci ładował pozdro
Maluch 34A, Polonez od 42 do 55. Szybciej będzie wymienić tek, które nie mają zabudowanego na sobie regulatora.
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Nie no faktycznie trochę głupio to napisałem, wydaję mi się, że dobrze skręciłem , nic nie działa, jakby prądu nie dostawał, akumulator naładowany , tylko nie pamiętam czy masa była na alternatorze, czy gdzies do blachy podłączona.
Jeżeli posiadasz alternator z regulatorem wbudowanym to bez drobnych przeróbek nie przejdzie. Ile przewodów dochodzi do alternatora? Jeden gruby od akumulatora i jeden cienki? jeśli tak to przeróbka jest prosta. Trzeba kupić alternator 9d i regulator elektroniczny też 9d. Regulator dokładnie przyśrubować do karoserii w pobliżu silnika. Obudowa regulatora...
Nowy taki regulator zapewne bedzie kosztowal okolo 30zl jak nie wiecej. Jesli sie obawiasz ladowania to albo oddaj go na gwarancje i do skutku albo sprzedaj go taniej i kup jakis od poloneza za 50zl dokup regulator za 15 ewentualnie wymien szczotki za 5zl ciesz sie ladowaniem.
W zależności od typu alternatora - 6 diodowy stosowany do lat dziewięćdziesiątych, czy 9 diodowy - nowszy, często z wbudowanym regulatorem napięcia. Dla starego 6 - diodowego trzeba zastosować przekaźnik rozwierny. Dla 9 diodowego łączysz +15 stacyjka - kontrolka - D+ alternatora. Zobacz posty (Tomasz Anikin) był temat przerabiany.
Z innej beczki - może ktoś wie gdzie dokładnie jest podłączona kontrolka ładowania w Polonezie rocznik 97 (alternator z regulatorem na obudowie)- kilka razy miałem zawieszoną szczotkę a kontrolka się nie świeciła (żarówka sprawna, świeci przy zatrzymanym silniku)
Pozdrawiam i przepraszam za problem Zanim zaczniesz kup regulator napięcia i zamontuj zamiast tego przekaźnika, coś takiego --> http://motoczescikapka.pl/pl/p/Regulator...
Były prądnice które miały + na mase (chyba do C-330) Zmień tak jak było ( + na mase a minus na instalacje), jeśli nie pomoże to proponuje założyc alternator od fiata 125,lub poloneza cena na złomie przystępna a ładowanie pewniejsze.
Witam! W jakim przypadku alternator w polonezie nie jest samowzbudny?! Alternatory w polonezach były samowzbudne -to w Fiatach 125p były obcowzbudne ale w końcowych wersjach też już były samowzbudne. Jeżeli dobrze pamiętam to na samowzbudnym będą trzy zaciski 30-śruba M6, 67-wsówka męska do której trzeba podłączyć regulator napięcia, a do wsówki na...
Jeden wężyk idzie do regulatora ciśnienia paliwa a drugi do akumulatora podciśnienia, to ta bańka po prawej stronie przegrody czołowej.
Podłączenie jest bez zarzutu. Świeci sie pełną mocą. Regulator oryginał Rover. Zakladalem drugi nowy - to samo.
a czy moznaby zamiast tego altka wpakowac do ciagnika alternator zalozmy od Poloneza albo od Robura? czy trzeba byloby robic jakies przerobki?
Miało być os Tico lub Matiza nie wiem skąd ten polonez się tam wkradł. A napisalbys jaśniej który kabel gdzie podłączyć lopatologicznie :D
Witam . To masz alternator do którego należy podłączyć regulator zewnętrzny mechaniczny ,lub elektroniczny z Fiata 125p,Polonez.Należy jeszcze sprawdzić czy jest to alternator 6-cio diodowy ,czy 9-cio diodowy.Jak podłączysz regulator do alternatora sprawdź miernikiem jakie jest napięcia na tym konektorze izolowanym.Jeżeli jest tyle samo co na akumulatorze...
Jak wymieniłeś szczotki i regulator napięcia i nic to zobacz czy dobrze kabelki podłączyłeś a jak nie to pasek sobie naciągnij
skoro to jest alternator z poloneza to o ile sie nie myle to powinien on byc z regulatorem mocowanym na tylnej obudowie. i jest on na 3 diodach a nie na 9 Mylisz się napewno .Nie znam alternatorów z trzema diodami ,a szczególnie do Poloneza . Póżniejsze miały dopiero regulator na obudowie.
Ja u swojego C-360 wsadziłem alternator od duzego fiata razem z regulatorem napięcia też od fiata i wszystko śmiga bez problemu juz prawie rok.
Normalny regulator alternatora (ty twierdzisz, że masz prądnicę), taki np. z Poloneza ma 3 zaciski: 15 (D+) 16 (DF) 31 (D-) Gdy napięcie jest niższe niż próg regulacji DF (wzbudzenie) pozostaje "w powietrzu", gdy jest niższe jest zwierany z D+ - przy normalnej pracy DF jest cyklicznie zwierany i rozwierany z D+.
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Dzięki za zainteresowanie tematem ale niestety nie udało mi się z tym zawalczyć, stan tego regulatora jest zbyt kiepski i jednak będę musiał wrzucić tam alternator z poloneza, nie ma sensu dalej się z tym szarpać.
Witam odnośnie alternatora to jest tak że jeżeli ma prostownik 6-cio diodowy to jest on obcowzbudny a jeżeli alternator posiada prostownik pomocniczy to jest alternator samowzbudny-( takim najprostszym przykładem to altek od poloneza) i jeżeli taki alternator będzie prawidłowo podłączony do regulatora napięcia a wirnik będzie się obracał choćby z minimalnymi...
regulator jest elektroniczny zespolony ze szczotkami. Dodano po 22 a co da podłączenie tej diody?
Te "maluchowskie" się kończą bo to taka już produkcja garażowa jest (miałem karalucha to wiem). Nie polecam mechanicznego bo też zawodny jest. Możesz poszukać ori maluchowskiego na złomie (taki sam był też w polonezach) kanciata obudowa, lub kupić regulator od starego bosza i go podłączyć wyrzucając szczotki. Ogólnie 3 przewody, te 2 żółty i zielony...
mam jeszcze jedno pytanie - czy jest inna możliwość wpięcia tego regulatora od poloneza - tak żeby jedna szczotka pozostała podłączona do plusa diod pomocniczych?(tak jest w chwili obecnej) Teoretycznie mógłbym to jakoś rozłączyć - ale wtedy to już się straszny bałagan zrobi z tym alternatorze - bo będę musiał prostownik ze szczotkotrzymaczem jakoś...
regulator polonez regulator napięcia polonez regulator napiąć polonez
wsady sterowników przestal dzialac peiying podłączenie
wolny rozruch szlifierki wolny rozruch szlifierki
Samsung RS-H1PTBP HERMES - Kody błędów i diagnostyka Schemat podłączenia czujnika przepływu spalin Golf 7