http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
D+ regulatora - zasilanie po zapłonie DF regulatora- szczotka 18 D- regulatora- masa alternatora 10 19 alternatora- główne zasilanie /akumulator/ ?- w kostce alternatora - wyjście na przekaźnik kontrolki ładowania ?- wyjście obrotomierza.P
Ogólnie do sprawdzenia czy wogule są sprawne mam jeszcze jeden, są to znaleziska po sprzątaniu firmy i chcemy to sprawdzić wiertarką czy działają czy od razu na złom je wyrzucić. Znalazłem filmik żeby zapodać przez żarówkę 12v na szczotkę żeby wzbudzić, ale dziwna sytuacja się robi, prąd płynie a żarówką nie świeci gdy dotykam szczotki, szczotka ta...
Żeby podłączyć ten regulator obie szczotki muszą być odizolowane od masy, w fiacie 125p jedna szczotka ma masę na śrubce, którą jest przykręcony szczotkotrzymacz i alternator powinien mieć 9 diod. Mostek wzbudzania można dołożyć jeżeli masz alternator 6 diodowy. Żółty przewód to D+ zasilanie z mostka, dodatkowo podłączony do jednej szczotki i kontrolki...
NIe tak hop siup, skoro jest DF to jest szczotka a więc bez regulatora i schemat kolegi wyżej jest temu co w awatarze w d.... :D potrzebny zewnętrzny regulator
Alternator: trzeba zasilić uzwojenie wzbudzenia - może z baterii, czy akumulatora, D+ do +, DF do -. A w rozruszniku najczęściej uszkadza się komutator - robi się zwarcie sektorów, albo zużyta szczotka wpada gdzie nie trzeba i coś blokuje mechanicznie. Uzwojenie raczej trudno uszkodzić.
https://obrazki.elektroda.pl/7992685800_... Zakupiłem alternator z takim regulatorem ,jak wyżej czarny masa ,czerwony diody wzbudzenia kontrolka szczotka, obudowa druga szczotka ,śruba niebieski i co tam podłączyć ? Jest jakaś strona producenta tych wynalazków ?jakiś schemat ?
Nie no szczotka jedna ma taki lekki ubytek ale to na krawędzi. Poza tym szczotki długie. Napędzam wiertarką. Pierścienie są ok.
Jak się otrzymuje takie informacje: " Czarny masa/31, czerwony szczotka górna pod triodę, niebieski do śruby wystającej z szczotkotrzymacza- z informacji jakie udało mi się uzyskać śruba ta to sensor akumulatora." Lampa elektronowa w alternatorze do tego "sensor akumulatora" kosmiczne bzdury i tyle. Ten czarodziejski zaciska to czujnik obrotomierza...
Chyba to 6-cio diodowy wynalazek, W rosyjskie czyli "sz" to szczotka i podpinasz pod W regulatora a 2 pin pod zapłon a śrubę M6 na akumulator
Poddaję się. Przecież to nawet na zdjęciu widać... Nie wspomnę, że możesz okręcić i sprawdzić miernikiem, która szczotka gdzie i z czym. A podłączając na pałę zniszczysz.
Przepraszam mostek jest jeden tylko diody sa w takim ukladzie jak na zdjeciu. Dodano po 24 A od strony tylnej regulatora wyglada to tak Jesli patrzymy na regulator z gory to kable sa skierowane do gory i kabel z prawej strony polaczony jest z niebieskim przewodem ktory jest podlaczony z plusem na mostku, natomiast kabel po lewej stronie polaczony ze...
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Wzbudzenie to D+ lub R Szczotka to M lub DF; druga szczotka na masę a regulator na 15 lub 54 i tu dajesz napięcie +12V , kontrolka ładowania to D+. Jak coś nie wiesz to pytaj .:D Tego co nie możesz odczytać to może być:54 lub 15 lub zacisk B- (masy).
Witam w tym uralu jest prądnica czy alternator jak alternator to regulator polonez stary typ 6d Jest alternator. Nie chcę zakładać od poloneza czy fiata itp. bo mam taki jaki pasuje, tylko nie wiem jak podpiąć. Z regulatorem od poloneza miałbym ten sam problem lub większy bo oznaczenia w regulatorze poloneza pewnie są inne (nie rosyjskie litery), ale...
Kupiłem i wymieniłem regulator napięcia wraz z szczotkami.Ładowania nadal nie ma, kontrolka nadal się świeci, napięcie na akumulatorze jest 12.4 volta.Czy przyczyną braku ładowania może być tylko moze gdzieś po drodze coś jest niepodłaczone albo przerwany kabelek , a jak ten znajomy sprawdzał ten alternator ? jestes pewny ze jest sprawny ? wyjmij całkiem...
Tak alternator jest "walnięty" jeśli podłączyłeś jak piszesz. Odkręć regulator zobacz czy są szczotki nic więcej sam i tak nie zrobisz.
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Alternator ma pierścienie a nie komutator więc materiał z którego wykonane są szczotki nie ma tak wielkiego znaczenia. Postaraj się je dopasować aby dobrze dolegały.
A mam takie pytanie, można sprawdzać diody podłączone w układzie, bo coś mi świta ze diody trzeba było wy lutować przy sprawdzeniu, nie wiem czy dobrze pamiętam? Możesz wylutować chociaż niekoniecznie. Pytanie jaki masz dostęp do nich. Diody powinno się sprawdzać pod obciążeniem (podłączyć jakoś opornik do niej, zapuścić napięcie) bo może się okazać,...
Prawidłowe podłączenie alternatora. /30/ gruby przewód zakończony oczkiem podłączony do + akumulatora.Akumulator połączony z rozrusznikiem. Gniazdo na sówkę /67/ wyjście szczotek w alternatorze podłączone do /67/ regulatora napięcia ta czarna puszka. /15/ z tej czarnej puszki podłączamy do stacyjki tak żeby po przekręceniu stacyjki było napięcie. W...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Dokładnie, a jak świeci dołożone do masy, to szczotki lub wirnik uszkodzone. Wszystko łatwe do weryfikacji.
Na DF, szczotka plusowa podaj przez amperomierz prąd z B+ jednocześnie podłącz woltomierz do B+. Prąd na wzbudzanie powinien być ok 2A i wtedy powinno podnieść się napięcie na B+. Jeżeli prąd wzbudzania jest a napięcie nie poszło w górę na B+ to trzeba sprawdzić stojan na zwarcie z masą. Jeżeli nie ma prądu wzbudzania to trzeba sprawdzić opór wirnika...
Jak pamiętam jedna szczotka dołączona do masy . Stosujesz regulator Ra2.
Odepnij przewody regulatora od szczotek i może się kręcić bez aku.
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Kolego jeden z tych wyjść łączysz z masą,obojętnie który.Drugie wyjście ,napięcie po stacyjce przez regulator (od żuka )do alternatora.15z bezpiecznika,67 na alternator,śruba 6przewodem do rozrusznika.Alternatory te były z układem wzbudzenia i bez układu.Są regulatory ze szczotkami do tego alternatora co wzbudzają się przez kontrolkę.
Chciałem zapytać czy chodzi o: przejście na szczotka alternatora, czy regulatorze w miejscu gdzie te szczotki są podłączone.
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Wg mnie agregat nie posiada AVR, ale najlepiej jak sam sprawdzisz. Zwróć uwagę, czy do wirnika podłączone są szczotki (podobne jak w samochodowym alternatorze), ja ich na załączonych fotkach nie widzę. Agregat ma układ prostownikowy do ładowania akumulatorów oraz kondensator do wzbudzenia prądnicy. Wg mnie jest to inny typ prądnicy, niż podałeś w linku.
Przy stacyjce są dwie lampki , jedna zapala się po przekręceniu kluczyka , a druga wgl nie świeci, panowie również często gasili i odpalali go. Regulator masz mieć dla alternatora 9 diodowego i musi posiadać dwa piny: 67 oraz 15. Na regulatorze: 15 - idzie przewód do kontrolki ładowania oraz do alternatora do tego samego zacisku (na altku to złącze...
Może taki układ jak w 125p, żuku czy starszych polonezach-jedna szczotka na masie a druga na regulator zewnętrzny...
Ma to to czarno białe na 2 śrubki razem ze szczotkami.
Co mu da zapłon CDI jeśli on nie ma go skąd zasilić bo ma alternator obcowzbudzalny. Musiałbyś przerobić ten alternator na samo wzbudzalny ( to kwestia chyba podłączenia szczotek alternatora ) ale nie jestem tego pewien i mogły by nastąpić problemy z odpaleniem (początkowy brak prądu). Nie lepiej kupić jakiś mały AQ 12V i przyspawać jakąś półkę na niego...
Szukałem tych alternatorów jednak grafika ich jest dość uboga. Z tego co widzę to jest tam zastosowany chiński regulator wraz z szczotkami w jednym członie nakładany na komutator wirnika. Co do samego ładowania to prócz tych 14,8V jest ok, napięcie nie wzrasta przy zwiększaniu obrotów ani nie spada. Taka specyfika tych regulatorów, ogólnie 0,4V to nic...
Przecież wszystko masz napisane ale masz jeszcze raz . Alternator-B+ zasilanie główne /akumulator/ B- masa 54-szczotka -łączysz z masą DF-szczotka-łączysz z regulatorem DF Mo-przekaźnik kontrolki Regulator D+-zasilanie po zapłonie DF-alternator DF D--masa
Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ? Dodano po 12 Załóz RNA2 i spokój masz . Potrzeba tylko plusa po zapłonie na pin 15 regulatora i z pinu 67 dajesz na szczotki alternatora. Koszt ok.50zł Na szczotki to który zacisk ?
Pierwsze sciagasz oslone patrz6sz czy diody jie wypalone i czy szczotki sa odpowiednio niezuzyte,
Alternator zaczyna ładować przy stosunkowo niskich obrotach, więc jeśli nie ładuje nawet po "podgazowaniu" to może być uszkodzony (najczęściej spalone diody prostownicae) albo uszkodzony jest regulator (zużyta szczotka wzbudzenia). Spróbuj na początek wymienić regulator napięcia , nie jest to drogi element.
Więc regulator ma oznaczenia- M, R, B/15 - czyli masa. Alternator ma oznaczenia M-szczotka do M regulatora, R- diody wzbudzenia do R regulatora i na przekaźnik kontrolki , B/15 -zasilanie z stacyjki, minus regulatora masa alternatora.P
!5 ze styku stacyjki nr 15 kablem na styk nr 15 regulatora.67 z alternatora na styk 67 regulatora napięcia. B+ dorobić przewód o przekroju od 6 do 10 mm2 i podłączyć od zacisku B+ alternatora bezpośrednio na + 12V akumulatora pod górną śrubę rozrusznika do której jest przykręcony przewód akumulatorowy wychodzący z luku gdzie zabudowany jest akumulator....
54 - PLUS PO STACYJCE Z PUSZKI BEZPIECZNIKÓW D+ - DO KONTROLKI I DO ALTERNATORA CZESKIEGO NA STYK OZNACZONY R LUB DW, WYJŚCIE Z TRZECH DIOD WZBUDZANIA DF - DO PLUSOWEJ SZCZOTKI WZBUDZANIA, CZESKIE OZNACZENIE M LUB 67. POMIĘDZY SZCZOTKĄ PLUSOWĄ A MASĄ MA BYĆ OK. 4 OM. B- - TO MASA.
O czym Wy tu mówicie, oczu nie macie, że regulator jest podłączony? Oba przewody na jedną szczotkę, zielony z regulatora na ten pin z boku, a ten, który wychodzi z alternatora, na tą samą szczotkę co żółty. I to samo kabel od kontrolki. Te 3 piny, które tam są, to piny z jednej szczotki, a ten z boku jest z drugiej szczotki.
Witam. Drogi użytkowniku Compact. Jeżeli stary alternator ładuje Ci na wyższych obrotach to mało prawdopodobne aby komutator na wirniku był główną przyczyną. Jeżeli faktycznie masz krótkie szczotki i komutator to jak najbardziej można je kupić i nie są zbyt drogie. [url=http://osinskiartur.pl/index.php?pa...
Skoro jedna ze szczotek jest łączona z masą to ten regulator nie będzie pasował. Może być regulator zewnętrzny z fiat125p poloneza,ten przykręcany na błotniku.
Albo raczej to co nazywasz kontrolką włącznika masy jest kontrolką ładowania. Nie napisałeś do czego jeszcze ta "kontrolka masy" jest podpięta. Czy aby nie do + akumulatora? Jak się zachowuje ta kontrolka po odpaleniu? Gdzie (do czego) jest podłączony przewód zielonożółty ten co jednym końcem jest podpięty do alternatora? Podsumowując: Na regulatorze...
W to wyprowadzenie z uzwojeń stojana, w starszych autach było wykorzystywane do "napędu" obrotomierza (częstotliwość zmienna w zależności od obrotów). DFM wyprowadzenie szczotek, które nie pamiętam ale wydaje mi się że to które idzie do regulatora.
Zacisk 15 do "+" po stacyjce, a 67 do szczotek alternatora.
Tam gdzie piszesz " górna szczotka ' ma być podłączone do przewodu od kontrolki ładowania/wzbudzenia/ , oczywiście ten punkt jest też połączony z wyjściem z diod wzbudzenia alternatora. Resztę , sam napisałeś.
Podłączyłem żarówkę pod szczotki i zasilacz regulowany do zacisków + i -. Kontrolkę zostawiłem wolną. I jak ma wystartować bez wzbudzenia początkowego? Ma być +,-, D+.
Obrotów wystarczy oczywiście. Najpierw bym spróbował zakręcić i zobaczył miernikiem co się pojawi na zaciskach. Potem podał bym zasilanie do wzbudzenia na ślizgi od wirnika (wygląda mi to na DF). Generalnie na wirnik powinien iść prąd przez regulator, a tu go jakoś nie widać. Może da się wyśledzić dokąd idzie podłączenie szczotek - do regulatora, czy...
Czy przy pomiarze wirnika miałeś odłączone szczotki? Wygląda jakby jedna szczotka była podłączona do masy lub jeden pierścień z nią zwarty. Jeżeli jeden pierścień jest zwarty do masy, a były takie wersje wirników, to on musi odpowiadać szczotce podłączonej do masy! Najbardziej podejrzany jest regulator. To jakiś dziwoląg. I bardzo mnie ciekawi jak realizowany...
Podłączenie jest złe , jeżeli został zastosowany zwykły regulator a alternator ma wyizolowane szczotki to podłączenie jest następujące; - do styku M /szczotka sprawdzić/ podłączyć styk 67 regulatora -styk D wyjście na przekaźnik kontrolki śrubka M4 zmasować 15 regulatora zasilanie po zapłonie.P
W alternatorze do sprawdzenia szczotki i uzwojenie wzbudzenia. Jeśli wzbudzenie ciągnie prąd a alternator nie generuje energii to uzwojenie stojana i mostek diodowy. Do amperomierza mogą być podłączone dodatkowe przewody, do odbiorników w instalacji. Zależnie po której stronie amperomierza będą podłączone, wskazania będą inne. Po stronie akumulatora...
Tak, zaciski L i D+ służą do podłączenia lampki kontrolnej ładowania. W przypadku Twojego alternatora wzbudzenie następuje nie przez żarówkę, ta pełni tylko rolę informacyjną, od tego masz osobny zacisk IG (od ignition, zapłon), musisz na niego podać + po stacyjce Prądnica jest maszyną samowzbudną, nie potrzebuje do działania wzbudzenia przez zewnętrzne...
Regulator z malucha nie bezie działał bez przeróbek instalacji! W alternatorze z malucha szczotki są odizolowane od masy a prąd wzbudzenia regulowany jest przez tranzystor NPN (plus na jedną szczotkę a minus poprzez złącze kolektor-emiter tranzystora). W MZ jedna szczotka podłączona jest do masy i trzeba zastosować inny regulator. Najlepiej ze starego...
We wszystkich nowszych polonezach obwód wzbudzenia sterowany jest minusem. Jest tylko mały problem bo regulator jest razem ze szczotkami i do ruskiego nie będzie pasił. Proponuję zrobić tak jak jest w Lublinie II. Jest to rozwiązanie wzięte ze starszej wersji poloneza a regulator jest od Fiata 126p. Ma on dwa przewody żółty i zielony. Jeśli masz alternator...
ciągnik stał sporo czasu nie użytkowany. Teraz niestety ta lampka nie gaśnie Może szczotki wiszą.
To raczej prądnica niż alternator. Bo ma szczotki ? :D
Szczotki OK, wirnik obraca się lekko i nie haczy.
Ręce opadają... JAKI miałeś alternator? JAKI TYP?? ILE DIOD?? JAKIE podłączenie szczotek?? Dlaczego nie kupiłeś WŁAŚCIWEGO dla tego alternatora regulatora napięcia?
A mógł byś polecić jakiś sprawdzony regulator który prosto można by było tam zastosować, za ten zapłaciłem 45 zł razem ze szczotkami
dzis troche pózno na zabawe ale spróbuje tak podłączyć. hmm... czyli od regulatora dwa ida na szcztotki? myslałem ze regulator potrzebuje zjednej strony pradu np ze stacyjki a druga strona ze szczotki??
podłączyć przez szczotki od starego pierścienia od alternatora a co, taśma zerwana czy ktoś ukradł ?
należy sądzić, że zmienna składowa na zasilaniu wzbudzenia załatwiła regulator. Brzmi to całkiem sensownie, z tym że miałem nowy regulator (?). Spróbuję sprawdzić zdemontowany regulator - podłączę napięcie >14 VDC i na szczotkach powinienem mieć 14 V - dobrze rozumuję ? ? regulator napięcia nie daje napięcia na szczotkach, tylko tak reguluje prądem...
Były samochody bez czujnika wału i miały obrotomierz, kiedyś wymieniłem szczotki w alternatorze i nie podłączyłem tej kostki i właśnie nie działał obrotomierz. Być może w nowszych jest tak jak piszesz
Regulator od alternatora 6-cio diodowego, jeśli to był komplet to alternator pewnie też. Jak podłączysz zacisk 15 regulatora do zasilania po stacyjce, a zacisk 67 regulatora z zaciskiem 67 (czyli szczotkami) alternatora to powinien ładować. Kontrolki bez przekaźnika nie uruchomisz. Osobiście jestem zwolennikiem przerobienia takiego alternatora na 9-cio...
Uszkodzone wzbudzenie w alternatorze. Cewka wzbudzająca ma przerwę lub jej połączenia. Oczywiście mówimy o oryginalnym alternatorze. W innym były by to zapewne szczotki.
DF to szczotka sterowania alternatora
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Do zacisku 15 regulatora dajesz napięcie po kluczyku zacisk 15 lub 54 stacyjki. Zacisk 67 regulatora łączysz z zaciskiem szczotek zacisk 67 alternatora. regulator oczywiście musi być przykręcony do masy. Dodano po 5 Sprawdź jakie masz napięcie, po opaleniu silnika (średnie obroty)na zacisku konektorowym w białej obudowie. Jeżeli tyle samo co na zacisku...
Paski i inne mechaniczne sprawy są OK. Alt jest fabrycznie nowy, ale od innego forda. Typ 6G, ma tylko inny regulator. Czy można tak, w/g schematu podłączenia regulatora napięcia RNc12?: -zielony szczotka -żółty diody wzbudzenia , kontrolka ,szczotka Regulator do alternatorów gdzie żadna szczotka nie jest umasowiona. http://obrazki.elektroda.net/34_12679459...
jeśli nie katować alternatywki na maxa przez długi czas to i diody 1A wystarczą a podłączenie : anody do uzwojenia ( to samo miejsce gdzie anody diód plusowych ) a katody razem i do regulatora + kontrolka jeśli chodzi o schemat to taki sam jak np 126p - znajdziesz bez problemu
To może brak masy alternatora albo ślizgający się pasek, a podłączenia kabli na alternatorze odkręcałeś sprawdzić w ostateczności sprawdzić szczotki.
alternator wygląda na Jubana. kontrolkę podłączasz do tej jednej wolnej wsuwki przy szczotkach . Na niej po wzbudzeniu pojawia się napięcie i kontrolka gaśnie.
karola44-81-ten regulator który podałeś nie będzie pracował z tym alternatorem, bo on współpracuje z tymi, które nie mają żadnej szczotki umasowanej.
Z lewej strony + czyli akumulator, środkowy to szczotka czyli zasilanie po zapłonie, i pierwszy z prawej B czyli wzbudzenie -kontrolka.P Tak dla ścisłości, to ten alternator nie ma szczotek. Wiadomo o co Ci chodzi z tym podłączeniem, jednak piszę dlatego żeby mniej doświadczeni użytkownicy nie zadawali pytań typu: "Słyszałem, że ten alternator nie...
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
Alternator o tym oznaczeniu pochodzi z jumza a 306 z z mtz-ta. Oba nie mają szczotek ale też różnią się budową. Strona 140. http://rolczar.com.pl/katalogi/Katalog%2... Dalej jest schemat z tym typem altka ale to to samo co z 306 łącznie z regulatorem.
Z tych twoich konkretów, to wynika, że nie chce ci się sięgać do alternatora. Niestety, wbrew pozorom jest to urządzenie, gdzie się może zepsuć KILKA rzeczy, a ty wymagasz tu od nas JEDNOZNACZNEJ odpowiedzi: zrób to i ładowania wróci. A nawet nie masz ochoty sprawdzić, czy przypadkiem nie skorodowało ci oczko na przewodzie alternator - rozrusznik. Bo...
Witam !! W zasadzie powinien wystarczyć zasilacz regulowany w zakresie 10V - 16V i żarówka 12V / 21W. W przypadku regulatora zespolonego (wszystkie zachodnie) żarówkę podłączyć do szczotek, minus zasilacza do śrubki masowej a plus do "języczka" który styka się z blaszką wewnątrz alternatora. Przy regulacji napięcia w zasilaczu żarówka powinna zapalać...
A szczotki i reszta?
Dzięki , Aleksander_01 Dodano po 20 Ten alternator podłączałem w taki sposób jak na dołączonym zdjęciu z regulatorem z pierwszego postu i niby działa kontrolka gaśnie ale nie wszystko jest ok. Ładuje 15.7V co dalej z tym zrobić??? A dodam jeszcze że szczotkotrzymacz też jest ten sam co na pierwszym zdjęciu Wybacz ale to podłączenie to bzdura co zrobiłeś...
Plusem, druga szczotka podłączona jest do obudowy alternatora i stanowi jedność z masą silnika i aku.
Tak ja zastosowałem tańszy regulator bo zrobiłem go sam ( mniej niż połowa ceny 30A tracera ) Zobacz dlaczego MPPT a nie tanie PWM : Panel 240W podłączony przez zwykły PWM : http://obrazki.elektroda.pl/9322191000_1... Zastosowałem swój MPPT : http://obrazki.elektroda.pl/4696595400_1... A co do Alternatora to jest to stary...
Alternator jest już złączony (skręcony) z regulatorem i szczotkami. Tam nawet widać ten zacisk i jak się przyjrzeć - to także jeden kabelek ze środka. Racja - poprawione
Pod jedną ze szczotek mniejsze wejście przewód z regulatora. Pod druga szczotkę (trzy wejścia) podłączasz kontrolkę ładowania, drugi przewód od regulatora, pod trzecie przewód wychodzący z alternatora.
Witam, kiedyś sprawdzałem zasadę działania w/w regulatora i wg moich wniosków jak kolega pisze napięcie na szczotkach jest w granicach około 6-8V i prądzie około 0.2A więc powoduje słabe świecenie żarówek podłączonych do szczotek gdzie napięcie spada do około 2V po podaniu obciążenia. Jednak można było obojętnie co odłączać i regulator startował. Więc...
Wyjaśnienie oznaczeń pinów w wtyczce alternatora Na podstawie diagramu, który podałeś, wtyczka alternatora (prawdopodobnie Bosch lub Valeo z Mercedesa, np. z modeli ciężarowych lub vanów jak Sprinter w wersji 24V) ma piny oznaczone L, S i DFM (oprócz znanych Ci W i 15). Te oznaczenia są standardowe dla wielu alternatorów Bosch używanych w Mercedesach,...
Witam, Zakłócenia mogą pochodzić z silników elektrycznych lub alternatora. "przechodzą do radia" albo przez zasilanie albo przez "powietrze". Jeżeli możesz to podłącz radio do drugiego niezależnego od samochodu alumulatora i zapal silnik. Jeżeli nie będzie szumów to znaczy, że dotychczas wchodziły po kablu z alternatora. Musisz zatem założyć filtr przeciwzakłóceniowy...
Po co rozbierać jak masz dojscie do każdej fazy, poprześ srubki. 2 trzeba sprawdzić czy płyni eprąd wzbudzenia czyli czy iskrzy na wsówce szczotek. Bez rozlutowania mostka z diodami wzbudzenia nie ma sensu. Jeśli chodzi o sam alternator to zmierz oporność między dwoma pierścieniami ślizgowymi na wirniku, wrzuć zdjęcie szocztek. Wydłub ten klej z osłony...
Witam mam takie pytanko chciałbym ten alternator podłączyć do takiego ciągnika ESA być może ktoś już takie coś podłączał on jest z regulatorem napięcia są dwa wyjścia za szczotek i dwa na obudowie jest B- i B+ tylko nie wiem jak podłączyć te wtyki z szczotek mógłby mi ktoś rozrysować podłączenie tego alternatora bo sam akumulator długo nie wytrzyma...
MInus na masie, 50A prądu zamiast 15A z prądnicy. A i tak rolnicy mają z tym problemy, bo... jak się kontrolka żarzy to ładowanie pewnie jest,a ciągnik ledwo zapala, to pewnie akumulatory stare... Po wymianie alternatora ciągnik zapala bez cyrków z odprężnikiem. Wymiana szczotek rozrusznika też pomaga. W instalacji kolega interesuje mnie przewód łączący...
Niekoniecznie. Zależy od typu alternatora. Dla przykładu - w dużym fiacie, jedna ze szczotek była masowana, a w maluchu obie izolowane.
Kolego "manta", bo namieszamy "tykesowi" w głowie. W mojej odpowiedzi wspomniałem o diodach wzbudzenia, czyli wszystko co podałem dotyczy wyłącznie alternatora 9-diodowego . Jeżeli już poruszyłeś temat alternatora 6-diodowego, to zacisk 67 do szczotki, zacisk 15 do plusa po stacyjce (włączenie prądu wzbudzenia), ale trzeba dodać, że w układzie występuje...
Wygląda jak jakiś PAL Magneton. T na opak to pewnie masa B+akumulator R to katody diod wzmudzenia M to jedna ze szczotek (wirnik)
Dajesz tylko regulator RA2 i tyle, +15 pod stacyjkę, 67 na szczotkę plusową alternatora i tyle.
Zmierz oporność uzwojenia wzbudzenia alternatora. Sprawdź poprawność podłączenia szczotek. Podaj przez żarówkę 5W zasilanie bezpośrednio na szczotki. Czy regulatory mają masę podłączoną?
Witam ponownie W uzupełnieniu dodam że alternator jest 3 fazowy posiada swój mostek prostowniczy na który wchodzą uzwojenia stojana. Uzwojenie wzbudzenia zasilane jest przez pierścienie ślizgowe. Na regulatorze jest tylko oznaczenie 1J18 i jest to scalak w obudowie 3 nóżkowej, obudowa podobna do tranzystora 2N3055. Regulator, mostek oraz szczotki stanowią...
alternator szczotka szczotka alternator podłączyć szczotka
microsoft windows ultimate glowica laserowa radio odbiornik elektroniczny
Science Exhibition Project Ideas: Arduino, ESP32, MPPT Solar, Hydroponics, Robotics Hyundai i30 – niedziałający obrotomierz, czujnik CKP, cluster, CAN, diagnostyka