Naciśnij hamulec z podłączonym wakuometrem do cienkiego króćca na wężu podciśnieniowym, zobacz o ile spada i jak szybko pompa "robi" z powrotem podciśnienie
Wymień i zapomnisz o problemie. Gdyby było za małe podciśnienie z pompy vacum, hamulec byłby twardy przy drugim naciśnięciu. Zapewniam, że mielibyśmy temat o słabych hamulcach. W pompie nic się nie dzieje i nie ma tam co regulować.
Sprawdź czy podciśnienie z pompy jest właściwe. Pompa nie powinna pluć olejem.
W pompie tandemowej jest szczelne podciśnienie ? Jaki był hamulec w tym aucie ?
Czy jest możliwe abym coś zle poskładał w pompie hamulcowej ? Choć nie ma tam żadnych cudów . Parę oringów , dwie sprężyny, tłoczek . Złóż to do kupy. Odpal samochód powciskaj hamulec aż to koło się zablokuje. Nie musisz jeździć do tego. Potem rozepnij podciśnienie od serwa i sprawdź czy przypadkiem nie puści wtedy. Ruszałem regulację luzu serwo-pompa?
Witam dla rozszerzenia informacji . Twardy hamulec po odpaleniu auta . to objaw utraty wspomagania . 1 to diesel podciśnienie wytwarza specjalna pompa vacum . 2 ewidentnie brak podciśnienia w serwie a) uszkodzona pompa Vacum b) uszkodzone przewody pod ciśnieniowe c) uszkodzone serwo nie szczelne - uszczelniacz od strony pedału hamulca -nie równa blacha...
Zaloguj parametr PR916 - zmierzony wydatek powietrza. On u mnie się zmieniał, gdy rosła różnica między zadanym ciśnieniem a wykonanym. Po wymianie zaworu podciśnienia turbo na jakiś nowszy zmodyfikowany okazało się, że hamulec jest twardy. Przyczyną był przewód serwa 474011350R, który przepuszczał podciśnienie (wyjęty z auta działał prawidłowo). Jeszcze...
Problem z serwem lub zaworem zwrotnym do serwa Jak jest takie "pierdzenie" to ucieka podciśnienie z serwa
Przy cztero, pięciokrotnym naciśnięciu na hamulec zużyjesz całe podciśnienie. Pompa na biegu jałowym nie zdąży go uzupełnić /tutaj kłania się kurs na prawko i informacja dlaczego nie jeździ się na "luzie"- to jeden z powodów/. Podciśnienie sprawdzisz miernikiem -tak jak cię informują wcześniej. Miernik wskaże czy vacum ma odpowiednią wartość i będziesz...
Podciśnienie mierzę na wyjściu z pompy, aby wyeliminować jakąś nieszczelność przewodów. Po nagrzaniu silnika wystarczy, że wcisnę hamulec 2 razy i już pedał jest twardy. Kiedy silnik już tak konkretnie się rozgrzeje to po napompowaniu hamulca i trzymaniu nie spada w dół. Dopiero przy trzymaniu silnika na ok 3000 obrotów zaczyna powoli spadać. Co do...
Z tymi podciśnieniami brzmi to sensownie, poodpinam wszystko i zaślepie żeby był szczelny uklad, dzisiaj będę miał chwilę czasu żeby to sprawdzić, bo ciągle praca. Sprawdzę z tymi hamulcami i zedytuje post, natomiast jak wcisne hamulec i wyłączę silnik to pedał ani się nie podnosi ani nie opada. EDIT: - Pedał hamulca jest miękki po 20min od zgaszenia...
No i byłem u mechaników Mechanicy - SERWO wiec przywiozłem kolejne serwo podpinam na sucho do kolektora i kolejne serwo ciężko chodzi. Ale kolejny raz kombinuję że podciśnienie powinno iść z czwartego tłoka tak? (nie jestem pewien) więc jeśli odepnę wąż podciśnienia auto nie powinno chodzić równiutko jak zegarek Mam wrażenie jak by było słabe podciśnienie...
Witam może komuś się przyda Kolego (Cowboy zagrabie) dzięki za podpowiedz ale okazało się inaczej Czerwone rurki to Vacum jest na nich podciśnienie , Niebieskie rurki są podłączone tylko do odpowietrznika (Po naciśnięciu hamulca membrana zasysa powietrze jak i wypuszczą tą stroną serwa przez te rurki. Zielone rurki są od CPK ( Centralne Pompowanie Kół...
Kiedy to się stało. Bo chyba nie od nowości. Nigdzie nie piszesz jak działają hamulce przy wypiętym przewodzie od serwa. Jeśli chodzi o historie to auto przyjechało na naprawę zawieszenia, Podczas naprawy zawieszenia zauważyłem luz na pedale hamulca i się okazało ze pedał hamulca jest rozłączony od trzpienia serwa i naciska trzpień po skoku jałowym...
To jest prawidłowe działanie serwa hamulcowego . Po odpaleniu silnika robi się podciśnienie które wspomaga hamulec noży. Jeżeli hamulec jest skuteczny i można awarynie zachamować to jest OK .
Witam Sprawdzałeś czy dobrze działa serwo. Dokładnie szukałbym w tą stronę. Częstą usterką w tym samochodzie jest rozszczelnienie się vacum pompy. Brak podciśnienia i hamulec tak się zachowuje. U siebie zdiagnozowałem to po reakcji hamulca na różne obroty silnika. Przy wysokich hamulce były ok, na niskich podciśnienie było na tyle niskie, że hamowanie...
Jeśli będzie luźna, to będzie strata podciśnienia, tym samym będzie "twardy" i mniej skuteczny hamulec (serwo mniej wydajne). Ponadto podciśnienie wytworzone przez pompę vacum steruje pracą turbiny, od której zależy m.in. moc silnika. Aby usunąć usterkę jedni uszczelniają klejem (lepiszczem) a inni wymieniają to połączenie. Ma być szczelne (ciasno wciśnięte).
Czyli wychodzi na to że mam cały czas "niedoładowany " Albo zawór n75 zepsuty albo nie dochodzi podciśnienie Dodano po 6 PS:Bo jeśli nie było by podciśnienia na hamulec to byłby pewnie twardy i ciężko chodził ? Mi chodzi normalnie więc pewnie jest ok
Ale może być też nieszczelność która znika pod wpływem rozszerzalności cieplnej materiałów. Uszczelnia się po prostu. Tylko zdalnie to tylko można wróżyć, najlepiej sprawdzić skąd ciągnięte jest podciśnienie i opatrzeć dokładnie.
Coś mi nie pasuje.Jak do dolnego króćca na pompce vac podłączę wakuometr to mam -9.5bar.Naciskam pedał hamulca i nic.Jak pedał hamulca nacisnę spokojnie to podciśnienie spada do -0.3,jak naciskam pedał szybciej to podcisnienie spada do 0.Jak trzymam wciśnięty hamulec to podciśnienie powoli rośnie do -9.5bar.To serwo które mam teraz założone trochę syczy...
Ja osobiście nie miałem tego problemu i nigdy nie byłem zmuszony się w to bawić ale większość zaklepywała obudowę nad tym króćcem, że nie miał on możliwości ruchu czyli tzw. traserowanie lub jak tam zwał. Jeśli wyczuwasz tam zasysanie powietrza atmosferycznego czyli niwelowanie tym samym podciśnienia to warto zrobić wszystko by się tego pozbyć ale z...
Odłączyłem przewód serwa od kolektora, otwór w kol zaślepilem, w wężyk włożyłem zaślepkę i skręciłem opaska. Hamulec zrobił się twardy, udałem się na przejażdżkę i nadal to samo, jak puszcze gaz to "puffff". Czy możliwe, że od drugiej strony serwo jakoś przepuszcza, nie wiem, na pompie. Zaworek wyjąłem, nie bez wysiłku, i trzyma w jedną stronę, w drugą...
Dziś byłem na przeglądzie. Po mocnym naciśnięciu na pedał hamulca i na dnie już został. Pedał przestał odbijać i blokował koła. Po kilku próbach cofnąłem pedał do siebie stopą i koła popuściły. Na wskaźnikach pojawił się błąd poduszki powietrznej. Od czasu do czasu silnik nie przyśpiesza. Sprawdziłem i podciśnienie na wężach - zasysa. Obecnie po zahamowaniu...
W samochodzie jest pompa wytwarzająca podciśnienie, które obsługuje serwo hamulca i układ sterowania silnika. skoro nie stwierdziłeś ,że hamulec jest twardy i mało skuteczny to znaczy że podciśnienie jest. Znajdź schemat podciśnienia dla twojego silnika i sprawdzaj wszystko po kolei. Element który wskazałeś to nie żaden moduł tylko elektrozawór a pod...
Podciśnienie w układzie powinno być 0,8 bara.Jak wciśniesz hamulec to spadnie ale nie powinno być mniej niż 0,5.Pamiętaj że z układu podciśnienia korzystają również zawory turbiny,EGR,Klapy gaszącej.Nieszczelności na tych obwodach spowodują utratę podciśnienia.
Nie podajesz jaki masz silnik, pewnie "benzyna", bo z innego źródła jest podciśnienie do wspomagania hamulca w dieslu a inne w benzyniaku. Nie informujesz, czy masz sprawny hamulec tylko o "syczeniu". Poproś kogoś o pomoc, z dobrym słuchem i ustalcie źródło nieszczelności. Aby sprawdzić poprawne działanie wspomagania hamulca trzeba nacisnąć pedał hamulca...
W zasadzie podciśnienie w układzie powinno być cały czas. Nawet po tygodniu. Jest nawet akumulator podciśnienia. Dla pewności /a raczej wykluczenia/ nieszczelności dobrze byłoby sprawdzić miernikiem czy gdzieś nie gubi.
Hamulce działają normalnie, jednak jakby jakaś nieszczelność drobna jest ponieważ po nocy podciśnienie znika i hamulec jest praktycznie twardy przed odpaleniem. To normalne. Do tej pory rano po wejściu do samochodu (przed odpaleniem) kilka naciśnięć pedału hamulca działało ze wspomaganiem. Tak się koledze tylko wydawało. Nawet przy odpalonym silniku...
To jest GDI więc podciśnienie do wspomagania jest brane z pompy podciśnienia, jak w dieslu. Jak bieg jest zapięty i koła się obracają to i pompa pracuje. Poza tym podciśnienia w zasobniku powinno wystarczyć na 2-3 wciśnięcia pedału hamulca. Niemniej i przy utracie podciśnienia hamulce działają, tylko jak ktoś nigdy nie jechał samochodem bez wspomagania...
Brak podciśnienia z vacu pompy będzie powodował problemy z układem hamulcowym jak również problemy z mocą , przy słabym podciśnieniu siłownik regulujący wydajnoscią turbosprężarki nie uzyskuje odpowiedniego skoku i stąd brak odpowiedniego ciśnienia doładowanie i brak mocy . Sprawdź układ podciśnienia od vacu pompy do serwa jak również obwody podciśnienia...
Wszystko się zgadza owszem benzyniaki nie maja pompy vacuum ale wolno ssące, te z turbo mają! , spadek podciśnienia może wpływać na falujące obroty, a nie koniecznie na hamulec w takim stopniu. Problem z hamulcem znaczy twardy pedał hamulca i dużo więcej siły aby zahamować. Jak on snobie nazwie miernik podciśnienia jego sprawa. Proponuje poprosić mechanika...
No i się narobiło Panowie i Panie Przede wszystkim miałem problem z pompą hamulcową, wyglądała na "miękką" jak już pisałem. Zamówiłem używkę z 2000 r te same numery ten sam model, miała być wymontowana z auta. Przyjechała sucha. W warsztacie po obdarzeniu zamontowanej fabrycznie pompy i mocujących ją śrub, różnymi przymiotnikami, niekoniecznie lirycznymi...
Czy to świszczenie nie pochodzi od pompy vacum tj. nieszczelnego jej króćca (sprawdź, czy jest on luźny). Ponadto, czy masz "dobry" hamulec zasadniczy tj. czy działa Ci serwo poprawnie ( wiesz chyba jak się je sprawdza ). Sprawdź ewentualnie jakie podciśnienie daje pompa vacum, bowiem od jej wydajności zależy m.in. praca turbiny.
Trzeba sprawdzić pociśnienie . Naciśnij pedał hamulca i dodaj gazu jeśli troszkę zaczyna wpadać podczas wyższych obrotów to podciśnienie działa . A jeśli chceszsprawdzić czy serwo ciągnie bez naciskania na hamulec to go odłącz od układu i sie przejedź .Będzie twardy hamulec ale ale wyeliminujesz serwo.
Miałem kiedyś przypadek podobny.Usterki:słabszy hamulec główny i problemy z mocą silnika.Podciśnienia wyglądały dobrze.Wszystko działało. lecz po założeniu zegara vacum podciśnienie wyniosło 0,3. Przyczyną był poluzowany króciec pompy vacum.(wyjście) Po uszczelnieniu pompy podciśnienie podniosło się do 0,7. Autko dostało kopa i hamulec się poprawił....
przy pedale hamulca jest śruba regulacyjna która idzie do serwa wyreguluj luz pedału powinno pomoc Raczej mało prawdopodobne żeby się sam rozregulował. Spotkałem się z takim przypadkiem że wężyk gumowy rozwarstwił się w środku i robił za zawór zwrotny. Spróbuj popuścić odpowietrznik przy kole które najmocniej trzyma, jeśli siknie płynem i hamulec puści...
Zdejmij wężyk z gaszaka i ustami pociągnij. Zauważysz czy podciśnienie trzyma , czy nie.
ja może pójdę w stronę hamulca . Miałem podobne niuanse w fiacie z obrotami . Tak samo hamulec twardy na wolnych i w miarę ok na wyższych . Okazało się ze było przegniłe serwo od spodu . nie było tego widać , dopiero po demontażu , było widać dość dużą dziurę i uszkodzoną membrana w środku .I tym samym lewe powietrze było zaciągane . Odłącz podciśnienie...
Witam, Mam problem z hamulcami w Scani 144 460 na bębnach. Dostaje mi się powietrze do układu hamulcowego w czasie jazdy co powoduje blokadę hamulców w czasie jazdy. W układzie hamulcowym powstaje podciśnienie przy parokrotnym przyciśnięciu na hamulec główny na moment ustaje blokada hamulców ( nie zawsze ). Na którym zaworze muszę szukać przyczyny?...
Witam.W hyundaju galloperze 98r.2,5tdi od pewnego czasu zaczęła zapalać się kontrolka sygnalizująca twarde hamulce no i oczywiście te hamulce były twarde.Ale czasami wysokie obroty sprawiały że jedno wciśniecie było miękkie a kolejne twardziejsze do momentu pod pompowania.Teraz już bardzo rzadko jest miękki hamulec mimo wysokich obrotów.Na przewodzie...
Tłok jest prawidłowo założony tak jak na rysunku nie ma tam żadnych problemów bo raczej nie da się założyć nic odwrotnie. Intryguje mnie funkcja tej blaszki do czego to może służyć. Pod tą blaszką jest otwór którym dostarczany jest płyn do pompy otwór jest drożny i nie ma w nim żadnych zaworków na rysunku też żadnej kulki nie widać. Co jeszcze zauważyłem,...
Trochę mnie poniosło jednak. Miałem na myśli regulację napięcia dźwigienki pompowtryskiwacza. Jaki masz przebieg? Co do trybu awaryjnego sprawdź tak jak napisałem turbo. Poranne odpalanie to mogą być oringi na pompkach. Teraz jest chłodniej więc do sprawdzenia świece i w ogóle fakt czy działają. Podciśnienie może być dobre w trakcie pracy silnika lecz...
hamulec ok,ale nie jestem pewien co do tego przetarcia na wykresie bloku 11 widać że podciśnienie działa poprawnie,zresztą jak robię test podciśnienie podciąga sztangę i niema żadnych jej spadków w trakcie cyklu. nie wiem czy egr nie ma wpływu na takie objawy może zaciął się w pozycji otwartej. z drugiej jednak strony faktycznie jednak niema tego podciśnienia...
Witam Ponownie, Podzielić się mogę świeżymi Life w załączniku. W czasie jazdy ok, ale jak się stanie gdzieś na światłach to wywala błąd: P0400 - Wadliwe działanie okładu krytycznego 2 (zob. procedurę sprawdzania - opis kodu usterki) (05) - Obecny Po ruszeniu chwilę mułowaty strasznie, a jak błąd znika wraca do swojej normy ;) Przypominam, że zaworek...
Oto kilka rzeczy które udało mi się dziś ustalić. 1) Hamulce przetestowane pod kątem 3krotnego naciśnięcia na pedał hamulca i efekt - za 3ci razem hamulec twardy i auto hamowało jak wyłączonym silniku... 2) Króciec vacum pompy jest bardzo luźny. 3) Wężyk od n75 wydawał się przetarty więc przeciąłęm go w tym miejscu i tutaj wpiąłem się strzykawką 100...
Witam mam taki problem z hamulcami że hamują dopiero bardzo ostro gdy przytrzymuje lekko cokolwiek pedał gazu (na obrotach ponad tysiac )i dopiero wciskam hamulec bez wciskania sprzęgła. Natomiast gdy tradycyjnie wcisnę sprzęgło i następnie hamulec to hamowanie jest przeciętne. Hamowanie z lekko wciśniętym pedałem gazu jest bardzo ostre ale rzecz jasna...
Znam kilka osób które ujeżdżają różne wariacja sprzętu dla niepełnosprawnych. Najbardziej podobała mi się koncepcja automatycznego sprzęgła w skodzie działająca na podciśnienie w oparciu o wspomaganie od poloneza. Z malucha dawno temu osprzęt z kumplem demontowałem. Wszystko zależy od rodzaju niepełnosprawności natomiast znajomy kiedyś sprowadził golfa...
Jeśli podczas pracy silnika - jazdy, pedał hamulca będzie "twardy", to albo serwo zamarzło, albo pompa próżniowa niesprawna (nie wytwarza podciśnienia). Wciśnij pedał hamulca i uruchom silnik, jeśli pedał wyczuwalnie "wpadnie", to wspomaganie hamulca (serwo) sprawne.
Tam ma być podciśnienie czyli ma zasysać powietrze. Trzeba by spawdzić czy podciśnienie dochdzi do zaworòw. Mogą też być dziury w wężykach, serwie hamulca i podciśnienie ucieka. Możliwe również że pompa pociśnienia powiedziała papa.
Sprawdź podciśnienia.
Sprawdz czy vacum pompa daje podciśnienie jak i szczelność układu, hamulce odpowietrzone ? plyn nie ucieka ?
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
Sam sobie odpowiedziałeś, czasami nawet po wielu godzinach przy wyciągani przedodu z serwa jest podciśnienie.
Czujnik wykrywa za niskie podciśnienie w serwie .
Co może generować ciśnienie w układzie? Nic nie generuje ciśnienia w układzie, tylko spada podciśnienie w serwie
Czyli obstawiam na problem z vacum i podciśnieniami. Spróbuj cofać i dać gazu (na sprzęgle) i wtedy zahamować. Jak będzie dobrze to vacum i podciśnienia do sprawdzenia na niewydolność układu. Ew jak masz wakuometr to wepnij się w układ i zobacz jakie masz podciśnienie.
Ewidentnie zacina się geometria lub podciśnienie w układzie jest za niskie. Dodano po 4 Pompa też działa, bo porusza geometrią, a i hamulce działają bardzo dobrze. Nieszczelny układ sterowania podciśnieniem (cienkie przewody) nie ma żadnego wpływu na hamulce. Zdejmij rurkę z gruszki podłącz manometr i powiedz jakie jest podciśnienie i czy jest stałe.
Duży przebieg tego wozu? Na moje ucho, to albo serwo hamulca straciło szczelność, albo przewód między pompą podciśnienia a serwem. Ale raczej stawiałbym na serwo. Schyl się pod kierownicę i nasłuchuj w okolicach popychacza łączącego pedał hamulca z tłokiem serwa.
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
Może problem z podciśnieniem serwa.
witam....to ,,ustrojstwo" , to hamulec górski i wychodzi z niego jedna rurka podciśnienia ......pozdrawiam
KTS i CDIF się poddały. Totalny brak komunikacji. W akcie desperacji odkurzyłem z szafy jakiegoś oryginalnego ELM'a i on dał radę, ale live data w tym wypadku to katastrofa. Niemniej spróbuję sprawdzić podciśnienie. Hamulce bez zmian, myślę ze standardowe 0,4 Bar będzie trzymało w kolektorze na wolnych obrotach. Dodano po 1 Ciśnienie sprężania pomierz....
Mam uszkodzone gniazdo przewodu podciśnienia wspomagania hamulca w MB 200T benz. W245 w kolektorze ssącym. Pytanie, czy można wymienić to gniazdo bez demontażu innych części? https://obrazki.elektroda.pl/6090568100_... Czeka mnie trochę pracy
To wypadało by sprawdzić po kole. Do zaworu podciśnienie dochodzi? Hamulce jak? Jeśli gubi gdzieś podciśnienie to powinieneś czuć na pedale hamulca ze jest twardszy.
na scianie grodziowej jest zasobnik na podcisnienie z czujnikiem sprawdzić szczelnosc przewodów
W zasadzie zawsze jest przy serwie jak wejscie podciśnienia.
Załóż wakuometr i podaj jakie masz podciśnienie.
Wymiana Vacum pompy pomogła ;)
Wychodzi że nie ma podciśnienia. Może być rurka do pompy vakum. Wypchnięty bagnet oleju, to pompa vakum pompuje duże ilości powietrza.
Sprawdzałeś szczelność wszystkich podciśnień? Twardy hamulec to nie koniecznie uwalone serwo! Pierwsze co, to test wszystkich podciśnień z zaworami i egr który też ma membranę podciśnieniową!
Nieszczelność podciśnienia lub samo serwo.
Ale że ci aż hamulce wariują to nie szukałbym w cieniutkich wężykach podciśnienia sterowania elektrozaworów tylko raczej na servo i wąż ten gruby czy nie pęknięty czy ma uszczelki bo cieniutkie węzyki nie są w stanie zbić tak ciśnienia że hamulce bajzlują , szukaj od vacum do serwa hamulców bo tam coś się dzieje .
To jest psg5 i masz albo nie szczelne podciśnienia albo słabą vakum pompę i nie daje tyle podciśnienia ile trzeba, przytrzymaj na wyższych obr, czyli ok 1.5 tyś i wtedy naciskaj hamulec.
Chwila moment, nie podciśnienie odciąga klocki od tarcz, chyba że wymyślili jakiś nowy rodzaj układu hamulcowego...
Od pielem wszystkie węże od pompy podpiąłem tylko wąż bezpośrednio pod manometr i takie było podciśnienie . natomiast gdy podpiąłem dodatkowo serwo Po wciśnięciu pedału hamulca kilka kilkakrotnie podciśnienie spadało do zera .
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Pytanie, czy nie ma charakterystycznego syczenia pedała, może podciśnienie na serwo ucieka.
Nieszczelność na servie hamulca - podciśnienie.
Kolego najpierw odczytaj pamięć usterek abs. Możliwe ze pompa się zacina i cały czas otwiera zaworki (płyn wraca do zbiornika, a nie płynie do zacisku). Ale raczej sadzę że coś z serwem się dzieje popatrz dokładnie na przewody podciśnienia do serw itp.
"Problem rozwiązałem poprzez odpowietrzenie pod ciśnieniem. Założyłem pompkę do podciśnienia na zbiorniku płynu hamulcowego i odpowietrzyłem hamulce." https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto...
z opisu wskazuje na powstałą nieszczelność podciśnienia wspomagania hamulca(servo)
Witaj, szczerze ci powiem, że podciśnienia nie sprawdzałem i zaworka też nie... Powiedz mi, jakie wartości podciśnienia by musiały być... Pedał hamulca jest twardy... EGR zaślepiony...
Hamulce działają ale mogą mieć lekkie opóźnienie przy naciskaniu pedału zaraz po puszczeniu gazu. Chodzi o to że ten zaworek utrzymuje podcisnienie na serwie a gdy przepustnica jest otwarta i zaworek uszkodzony to do serwa idzie ciśnienie z kolektora. Po puszczeniu gazu zamyka się przepustnica, w kolektorze budowane jest podcisnienie i jest chwilowe...
pewno chodzi o przewód podciśnienia wspomagania hamulca
Tam nie ma filozofii na zaworku jest skrót 'vac' to podciśnienie podłączone przy serwie hamulca i 'out' czyli do gruszki na turbosprężarce. PS obecny zaworek jest z Renault, ale powinnen pasować.
Nie powinno być problemu, ale z moich obserwacji wynika, że w niektórych autach po wykryciu obrotów na kołach wspomaganie (jeśli jest elektryczne) się załączy, a w innych nie. No i druga sprawa to hamulce na zgaszonym silniku też działają dość słabo, bo nie ma podciśnienia do ich wspomagania.
Puszcza zaworek podciśnienia. :-)
Że co?? Servo?? Człowieku, po kilkukrotnym pompowaniu hamulcem na zgaszonym silniku skutkuje brakiem podciśnienia w zasobniku. Po starcie silnika zaczyna działać vacumpompa, podciśnienie rośnie zaczynając wspomagać hamulec. Stąd spadek hamulca. Problemem jest niski i słaby hamulec, a nie spadanie pedału po rozruchu.
To jest pompka vacum. Wytwarza podciśnienie. W dieslach się takie coś montuje. Benzyniaki mają z kolektora. Jak odlaczysz pompkę to będzie bardzo twardy pedał hamulca.
Spróbuj podłączyć podciśnienie bez zaworka zwrotnego.
To sprawdź dokładnie szczelność podciśnienia,plakiem lub samostartem
Hamulce odpowietrzyłem przy pomocy pompki podciśnienia zakładanej na zbiorniczek z płynem hamulcowym. Po odpowietrzeniu wszystko działa prawidłowo.
Hamulce prawidłowe, główny problem to brak podciśnienia w wężyku od gruszki, dlatego nie podnosi sztangi i nie ma doładowania turba!
Tak zaworek jest dobry tez już go wymianialem gdyby był zepsuty objawem byłby twardy pedał. Płynu nie ubywa a tyl jest ok korektor hamowania jest nowy, nawet robilem probe bez tylnych hamulcy tzn. zaslepilem na pompie wyjscie i bez zmian. Moim zdaniem to jest wina złego podłączenia podciśnień bo na zgaszonym silniku pedal jest wysoki i nie ucieka ma...
pomiędzy serwem a kolektorem ssącym jest plastikowo-gumowy rozdzielacz ,na podciśnienie do hamulca i 2 cienkie wężyki.- do czego one są bo ze starości się pokruszyły
to zobaczysz czy blokuje nadal hamulce bez podciśnienia serwo nie działa
Może być kilka przyczyn, proponuję sprawdzić: - stary lub niskiej jakości płyn hamulcowy (jest b. higroskopijny i chłonie wodę do układu) - zapieczone tłoczki w zaciskach hamulcowych lub zużycie gumowych osłon tych tłoczków, - awaria wzmacniacza siły hamowania (serwo) lub nieszczelny przewód podciśnienia w tym układzie, - awaria zaworu zwrotnego wzmacniacza...
Nie wiem co tam powinno być podłączone. Generalnie jeśli chodzi o pedał to są trzy opcje: -Nie szczelny układ podciśnienia. -Kończąca się pompa vacum. -Uszkodzone serwo. Sprawdź jakie masz podciśnienie w układzie z odbiornikami podciśnienia i bez. Przy krućcu pompu vacum to - 0,75 bara po maksymalnie 5 sekundach od odpalenia auta.
Witam. Jak dziala uklad hamulcowy przypuszczam ze wiesz. Naciskasz pedal hamulca, dziala pompka plynu hamulcowego itd...blabla. Uklad wspomagania dziala na zasadzie podcisnienia (jak trafnie stwierdziles podlaczony jest do kolektora ssacego). I kiedy naciskasz hamulec uruchamiasz pompke a takze zawor ktory powoduje ze podcisnienie dziala na membrane...
Jeśli zmierzyłeś podciśnienie sprawnym przyrządem i wynosi tyle co podałeś, to sprawdź dokładnie serwo. Może być uszkodzona "przepona" lub dziurawa (skorodowana) obudowa. Czy ktoś robił coś przy pompie hamulcowej, może potrzebna jest regulacja.
hamulec podciśnienie błąd podciśnienie hamulec pompa podciśnienie hamulec
wiertło tytanowy złacze odbiornika radmor programator
schneider sedna schneider sedna
Peugeot 508 2.0 HDI 2011 – usterka ELV, blokada rozruchu, brak autoryzacji klucza Tacka CD-ROM sama się wysuwa w Windows 10 - jak naprawić?