Dzięki przejadę się nim i dam znać co dalej. W sumie też bym go robił. Pada Turbo przy 170000 przejechanych?
Winna była pompa Vacum. Generowała tylko podciśnienie na serwo, natomiast nie była zbyt wydajna aby zaciągnąć cięgno od sztangi turbiny.
Na chwile obecną błędów brak,sprawdzane na launch v reader,czy podciśnienie vacum można sprawdzić również testerem?
Zmienna geometria jest sterowana z pompy vacuum. Może przy większym obciążeniu nie ma siły poruszyć łopatkami - ja bym spróbował podmienić pompę - sprawdź też przewody wychodzące z pompy. Serwo hamulcowe dobrze działa? Sprawdź też po zgaszeniu samochodu czy serwo trzyma podciśnienie - odłączając przewód powinieneś usłyszeć syk.
Przecież pisałem że turbina ładuje od początku a zawór odcina ładowanie, dopiero przy przeładowaniu zaczyna odcinać turbinkę, wtedy właśnie powinno zmienić się wypełnienie proporcjonalnie do nadciśnienia. Reasumując cięgno będzie się przesuwać gdy turbina osiągnie maksymalne żądane przez sterownik ciśnienie w kolektorze dolotowym. Więc gdy odetniemy...
Nie mam problemu z naprawą samochodu samemu, tylko dopytuję ludzi którzy mogą mi pomóc z takim problemem. Wszystko co jest opisane w błędzie 0108 mam zrobione i działa prawidłowo bo robiłem to przy ostatnich naprawach, zawór jak i czujnik mam wsadzone nowe a przewody są całe, nie pokazuje już żadnego check engine. Samochód ma muła przy obrotach 800-2000...
A yaka, że gaz może lecieć do kolektora najczęstrzym uszkodzeniem, czyli podciśnieniem niedowiarku.
Na komputerze wyskoczył błąd coś tam emisji spalin coś tam się w jakimś tam Oplu z jakimś tam silnikiem zepsuło. Kontrolki pozbyć się z deski rozdzielczej, skoro razi w oczy. Udajesz głupiego czy jesteś? Napisałem że jak wyskoczy kontrolka auto traci moc prawda? Silnik podany w tytule tematu. Ciężko ruszyć tym co Twoja szyja musi nosić? Ciężko ruszyć...
W moim przypadku są 3 czujniki,Baro i map sensor obok siebie w kolektorze i czujnik doładowania w rurze IC.Na zgaszonym silniku wszystkie pokazują 100kpa więc wskazują atmosferyczne więc jest ok.Po odpaleniu na wolnych obrotach baro i ten na rurze dalej pokazują 100kpa ,a map 40-60kpa czyli podciśnienie(wahania zależne od stopnia wygrzania silnika).Wskazania...
Tak czy siak, będę musiał pomierzyć ciśnienie w układzie i sprawdzić ich szczelność robiąc np. Próżnię, niestety nie mam vakuometra, więc albo kupie, albo podjadę do kogoś, kto mi to pomierzy. Też na początku stawiałem na vakupompe, ale z drugiej strony, gdy by ona była winna miałbym też kłopot z hamulcem z uwagi na podciśnienie pompy serwa, a pedał...
Zaślepiłem, sprawdziłem, przejechałem się i błędu nie złapał tak więc to jest już wykluczone. Zaślepiłem też podciśnienie do zaworu klap i też błędów nie ma. Jeżeli jest poprawa to niewielka. W dalszym ciągu auto nie ma tego przyspieszenia co kiedyś. Kiedyś coś było odkręcane od turbo i wylała się z tego masa syfu która blokowała turbinę, ale nie bardzo...
Podciśnienie bo masz turbo i w pewnym zakresie obrotów zmienia dawkę paliwa, cieknie spod dekielków ale radziłbym uszczelnić całą pompę tak na wszelki wypadek. Koszt od 200 zł w górę. Jak jest wpięty w układ chłodzenia to czujnik temperatury. Podciśnienie reguluje obroty jałowego (zimnego) silnika, oraz EGR. Wydaje mi się że cieknie z tego gdzie jest...
Witam wszystkich mam p problem z astrą którą doprowadza mnie do szału , mianowicie : Brak mocy , kręci tylko do 3000 I nie da się jechać w ogóle jak by turbo się nie włączyło (tryb awaryjny) czek się świeci ale . Zawór EGR został wymieniony i chodzi bez problemu Na następny dzień po naprawie zaworu EGR wymieniłem jeszcze sztywny przewód paliwowy gdyż...
Podciśnienie powinno być podłączone do kolektora ssącego tj za przepustnicą tak jak jest w innych instalacjach np KME, Stag, OMVL itd. Można to wyregulować śrubą, najlepiej we dwie osoby tj jedna niech trzyma gaz na około 3000 obrotów i obserwując czasy wtrysku tak regulować ciśnienie żeby czasy na bezynie i na gazie były takie same, ale nie wiadomo...
Cen ASO niestety nie znam. Ten zawór jest jedynie jednym z podejrzanych, dziurawy wąż za nim również może powodować takie objawy. Mierzona była wartość podciśnienia?
Skoro zapala się kontrolka to odczytanie błędów powinno sporo wyjaśnić. Tak na oko to coś nie tak z podciśnieniami. Pod maską masz 2 lub 3 elektrozawory podciśnienia, które sterują: zaworem obejścia turbiny, klapami przeciwdymowymi i zaworem EGR (w silniku X20DTH chyba był elektryczny). Elektrozawory mają z góry 2 króćce - VAC i OUT. VAC ma być podłączony...
Po ominięciu elektrozwaorka od turbo przy ok.3000rpm.wywala błąd "P1125 -usterka układu krytycznego 2" . Niestety po ominięciu zaworka sterującego turbo brak poprawy więc problemem nie jest ani podciśnienie ani brak doładowania a uszkodzona przepływka? Jaka powinna mieć parametry?moja ma 320mg/suw na postoju i ok.600-700mg/suw w czasie jazdy. EDIT:...
P0400 to błąd ogólny układu doładowania. Najczęściej problem z podciśnieniem do sterowania EGR, turbo i klap w kolektorze jeśli są. Stawiam na sterownik silnika
Pomierz podciśnienia przed i za zaworem.
problem z turbo, pewnie przewód od turbiny do coolera pękniety albo sterowanie turbiny podciśnieniem uszkodzone
Cześć, twardo walczę z złomplem. Do tej pory: - turbosprężarka nie posiada luzów, podciśnienie zmodyfikowane (silikonowe wężyki + dołożony akumulator pneumatyczny jak w gulfach) - kolektor ssący zregenerowany (wywalone klapy zawirowań powietrza) - EGR zaślepiony od strony wydechu i strony dolotu i wyłączony w sterowniku - Przepływomierz wymieniony (ale...
Trzeba zrobić diagnostykę. Możesz posprawdzac podciśnienia do sterowania turbo i czy wciagnieta jest sztanga od upustu spalin przy uruchomionym silniku.
W twojej wersji EGR nie jest sterowany podciśnieniem tylko silnikiem elektrycznym ...Możesz ściągnąć tą szarą osłonkę i poruszać dźwignią czy lekko pracuje i się nie zawiesza ...
Hej, Masz podobny problem co ja miałem w moim 1.7 DTR, przyczyną jest vacum pompa która przepuszcza olej na elektrozawór turbiny przez co gruszka się zacina i wyskakuje autko z kluczykiem. Kup nową vacum pompe i elektrozawór (chodź nie które da się uratować rozbierając i czyszcząc je), co do używek vacum pompy z alledrogo nie polecam (czasem szkoda...
Sorki nOKo że wykożystuje Twój temat, ale mam pytanko :) Wiadomo że gaźniki w silnikach samochodowych pracują na podciśnienie, ale jeżeli chciałbym uturbić taki silnik powiedzmy o pojemności 1.1 (wał podparty na pięciu panewkach) i włoże turbine to czy ten gaźnka nadal bedzie działał (w tym momencie w dolocie bedzie juz nadciśnienie). Bo istnieją dwie...
Za duże ciśnienie doładowania. Podciśnienia Wężyki Geometria (albo westgate) Zawór sterujący (wszyscy nazywają go n75 jak w vw)
Witam ponownie, Wczoraj po miesiącu! odebrałem auto od mechanika - elektryk się poddał, a diesel service - cóż, wymienili zaworek od EGR i w miejsce 09158200 został zamontowany - pierburg 7.22796.01.0 ( sprawdziłem, że to do BMW - czy może zostać ?), ponoć zmierzyli podciśnienie i jest dobrze (-0,9) dla pewności wymienili jeszcze pompę paliwa wraz ze...
częstą usterką jest przepływomierz ale nie zawsze. Sprawdź szczelność układu podciśnień i poprawność podłączenia wszystkich elementów.na każdym zaworze jest opis vac-do podciśnienia i "out"-do elementu wykonawczego.można na próbę podmienić zawór np.od recyrkulatora na TURBO.
Mam problem z moim Oplem Astra G 2 z 1999 roku, silnik 2.0 DT 82KM. Ostatnio zauważyłem, że cięgno po odpaleniu porusza się cały czas prawo-lewo, auto straciło moc, check engine podczas jazdy, a gdy się zaczyna zwalniać, to gaśnie, a gdy się świeci, to maksymalne obroty, do jakich można zakręcić silnik, to około 3.700 obr, a pojedzie nie lepiej niż...
Cześć, jakie są nominalne wartości podciśnienia dla z17dtj? Dla serwa zmierzyłem ~0.9bar, a dla turbo/egr/klap 0,38bar. Skąd bierzecie takie informacje o danych fabrycznych samochodu?
Witam mam problem z oplem Astra k 1.6 turbo 200 koni zapala się chcek engine wywala następujące błędy P0101 miernik masy powietrza P0299 ciśnienie doładowania P1101 system zasysający w odnoszac się do punktu pierwszego w parametrach przepływomierz pokazuję 2.8 na wolnych obrotach i w momencie dodania gazu zmienia się więc wykluczył bym go ciśnienie...
Witam. Nie sztuka dać turbo do regeneracji a po zamontowaniu okaże się że to nie jest to. Na pierw należałoby sprawdź podciśnienia dochodzące do gruszki po przez zawór sterujący nią. Również warto zajrzeć do zaworu EGR i do czujnika doładowania który jest w kolektorze.
Mi to wygląda jak "grucha" podciśnienia od np. turbo. Powinno być na tym oznaczenie jak znajdziesz to wujek google resztę Ci podpowie. A dokładnie to skąd wymontowałeś tą część (umiejscowienie lub lokalizacja części) Według tego co znalazłem w google jest to zbiornik/zawór podciśnienia http://www.sklep.szpot.pl/p/pl/33071/zbi...
Na zdjęciau przedstawiłeś jeden z zaworów sterujących EGR, turbo i przepustnic kolektora. W tych silnikach nagminną usterką jest właśnie pompa vacu. Wszelkie grzebania , mycie, czyszczenie jej nie przynosi efektu. Tylko wymiana na nową lub 100% sprawną. Zapewne po kilku hamowaniach zapala się kontrolka silnika. W odczytanaych błedach na bank jest coś...
zdejmij wąż gumowy który idzie z interculera do kolektora ssącego i zobacz czy w kolektorze ssącym jest maź z oleju jeżeli tak to musisz rozkręcić kolektor ssący i dobrze go wyczyścić w środku, są tam przepustnice otwierane podciśnieniem jeżeli nagar z oleju je zakleił to auto dostaje za mało powietrza i będzie wtedy słabsze i więcej palić jeżeli jest...
Potrzebne narzędzia, trochę wiedzy mechanicznej, wyobraźni i dużo cierpliwości a jak zdejmiesz kolektor to się nogą przeżegnasz co tam się dzieje. Miałem taki tylko w astrze g w zasadzie jest to samo. Ten błąd odpowiada również za elektrozawory sterujące podciśnieniem od klap i turbo i często pęka w nich membrana znajdują się w lewym rogu przy lampie...
Podciśnienie na kierownicę turbosprężarki ( chyba nazwy nie przekręciłem ) wynosi 0,25 na wolnych obrotach, po dodaniu gazu wzrasta do max 0,5 . Mniejsza o wartość podciśnienia, bardziej istotne jest czy i w jakim zakresie porusza się siłownik. Druga sprawa to jak wygląda przebieg oczekiwanego i zmierzonego ciśnienia doładowania oraz masy powietrza.
Elektro zawory sprawne, zamieniłem dla pewności nawet Turbo, jednak powyżej 3000 obr. wpada w tryb awaryjny, Gruszka od Turbo sprawna, vacum zasysa, teraz pytanie czy może to być wina tego czujnika ciśnienia który jest przykrecony do tej pokrywy kolektora ssącego ? Czy może jest tak że przy tych obrotach vacum nie domaga ?
Witam. Odświeżę stary temat. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem...
Witam. Problem z Z13DTH w samochodzie Opel Astra H 1.3 CDTi 90KM. Brak błędów odczytanych testerem. Turbo wstaje późno, bo około 3k obrotów. - Podmieniony elektrozawór sterujący turbo - bez efektów, może nawet jest ciut gorzej (odczucie subiektywne). - Wyczyszczony/podmieniony map sensor z kolektora dolotego, bez efektów. - Wyczyszczony EGR (ma on 19%...
Witam. Mam problem z astra J 1.6t a mianowicie masa błędów takich jak : P0243 P0443 P0135 P0140 P0033 P0134. Podmieniane zaworki podciśnień od turbo a po skasowaniu na początku pojawiają się tylko 2: P0033 i P0243 tylko po odpaleniu auta, później wraca też reszta kodów. Mam podejrzenie uszkodzenia ECU ale może koledzy podpowiedza coś ciekawego. Pozdrawiam...
Witam. Opel Astra 1.9 CDTI 120 KM 16V silnik fiatowski JTD bez filtra czateczek. Silnik słabo odpala ,a jak juz odpali to się słabo wkręca na obroty, Max 4tys. Kopci jak stary autosan. Totalny muł nie da sie nawet nim jezdzic. W samochodzie został wymieniony kolektor wraz z klapami wirowymi, wyczyszczony EGR oraz sprawdzony prostownikiem i otwiera sie...
A jaki zakres pomiarowy ma twój MAP sensor? Większość pracuje przy podciśnieniu, tutaj masz nadciśnienie. Musiałbyś znaleźć MAP sensor o zakresie pomiarowym przynajmniej do 1,5 bar (z silnika turbo) i wtedy zrobić układ dopasowujący, co bez znajomości charakterystyki oryginalnego czujnika jest mało realne. Ponadto w BRC czujnik ciśnienia jest zintegrowany...
Witam. Jestem już po podmianie przepływomierza i jednak to nie przez niego wystepuja problemy. Po odczytach parametrów: Na wolnych obrotach korekty krótkoterminowe wahają się w granicach +25% i lambda w tym czasie nie oscyluje.W tym czasie wyprzedzenie zapłonu skacze między 10 a 30 stopni. Po dodaniu gazu korekta opada i jest w przedziale +2 -2 po puszczeniu...
Witam. Moja asterka z niskich obrotów w ogóle nie jedzie, na każdym biegu. Lekka górka, trzeci bieg 1700 obrotów a mi prędzej zgaśnie samochód nim się rozpędze... ciągle trzeba pilnować żeby być te 2000+ obrotów. Wygląda to tak, szczególnie na 1 i 2 biegu, że samochód rozpędza się bardzo powoli z wciśniętym choćby pedałem do połowy i tak do 2600 obrotów...
Witam, opiszę po kolei genezę i kolejne błędy systemu. Dałem samochód do uszczelnienia silnika (był wyciek z okolicy koła dwumasowego), po tym zabiegu umyli dokładnie cały silnik żeby zobaczyć czy jeszcze jakieś wycieki będą. I to był początek problemów - podczas jazdy zaczęła zapalać się kontrolka błędu silinika jednak z reguły po przyspieszaniu gasła....
Witam od pewnego czasu mam problem ze swoją Astrunią. Od samego początku były problemy i są nadal z obrotami na biegu jałowym są spadki obrotów od 20 do 50 co są odczuwalne drgania silnika ten problem występuje nadal. Do tego objawu doszło falowanie obrotów czasami się zdarzyło 800-1600 problem ten został naprawiony poprzez wymianę silniczka krokowego...
Witam, mam kilka pytań odnośnie mojej Astry G 2.0DTI 101KM z 2001roku. Do rzeczy. Wczoraj odpaliłem auto i zacząłem jechać, na prostym odcinku drogi wcisnąłem pedał gazu i auto strasznie mulasto zaczęło się zbierać. Początkowo myślałem, że mi się hamulce zapiekły, stanąłem i sprawdziłem ale tarcze były zimne. Po ujechaniu kilkunastu metrów zapaliła...
Cześć, jestem posiadaczem Opla Astry H i chciałbym dowiedzieć się, nauczyć, poruszyć kwestie mojego problemu oraz zgłosić się do tutejszych bywalcy o pomoc do problemu, który wylazł z mojego samochodu dosłownie z nikąd. Mój samochód to Opel Astra H Kombi 2005 1.7CDTi 101km 350000km przebiegu. Problem wystąpił 22 marca rano, gdy odpaliłem samochód rano...
Witam mam problem ze swoim autkiem jakim jest Opel Astra G 1.6 8v 75km 55KW X16SZR benzyna 1999r 210.000km przebiegu. Zanim opiszę swój dotychczasowy problem chciałbym podzielić się wcześniejszymi dolegliwościami asterixa. Od samego początku od kiedy go kupiłem były problemy z obrotami biegu jałowego tzn spadki w zakresie 20-50 wyczuwalne drgania silnika...
astra podciśnienie astra turbo turbo astra
ploter wycinania szybkozłączka pneumatyczna volvo silnika
wizjer smart regulator ładowania
Electrolux EWT 1266ESW – wymiana łożysk i amortyzatorów krok po kroku Kod błędu P157900 w Skoda - adaptacja przepustnicy