2E ma tradycyjny aparat zapłonowy z czujnikiem Halla. Jego następcy mają czujnik wału, skitrany w okolicach filtra oleju, ale też bez związku z kołem zamachowym. Jeśli trzęsie, przerywa i gaśnie, to obleć przewody podciśnieniowe dookoła (serwo!) i przewody odmy.
Masz nieszczelność w okolicach serwa hamulców lub na przewodzie podciśnieniowym zasilającym serwo.
Masz gdzieś nieszczelność i zasysa lewe powietrze. Pytanie, czy poprzez serwo hamulcowe (tłumaczyło by syczenie w kabinie). Zacznij od sprawdzenia wszelkich przewodów podciśnieniowych, oraz na czas testu odłącz serwo i przewód zaślep.
A lewego powietrza przez prewód podciśnieniowy (serwo i inne osprzęty podciśnieniowe) czasem nie ssie ?
We wszystkich możliwych miejscach pomiędzy przepustnicą a zaworem ssącym, uszczelki, wężyki podciśnieniowe, serwo itd.
Nieszczelny układ podciśnieniowy, uszkodzone serwo hamulców (przez które owo podciśnienie ucieka) lub uszkodzona wakupompa
Wybrana literatura do tego tematu: - "Podstawy robotyki. Teoria i elementy manipulatorów i robotów" A. Morecki - "Manipulatory i roboty przemysłowe" M. Olszewski - "Roboty przemysłowe. Budowa i zastosowanie" J. Honczarenko - "Teoria manipulatorów" J. Wawrzecki - "Pneumatyczne i hydrauliczne manipulatory przemysłowe" W. Szenajch - "Roboty przemysłowe....
Po co miał to sprawdzać ? A po to że przy nieszczelności tych przewodów silnik procuje nierówno na wolnych obrotach i jest słabszy niż normalnie. A to dlatego że w oplach przewód podciśnieniowy kolektor ssący -serwo zaczyna się tuż przy samej głowicy na 4 cyl. i przy zasysaniu lewego powietrza w tym miejscu nie podnoszą się obroty jak w innych silnikach...
Sprawdż przewód podciśnieniowy łączący serwo hamulców z kolektorem ssącym
Sprawdź przewody podciśnieniowe serwo uszczelkę pod monowtryskiem przewody wysokiego napięcia najlepiej w nocy podnieś maske i sprawdź czy nie widać iskry ,cewkę zapłonową czy nie ma przebicia ,jak nie chce się połączyć z komputerem to sprawdź masy na silniku ,styki w sterowniku silnika
Dziala serwo podciśnieniowe, to normalne Opis autora wskazuje raczej na inny "problem", niż efekt "działania serwa podciśnieniowego"
Poczytaj jak działa serwo podciśnieniowe. Póki co, usterki brak.
Jak masz serwo to one jest uszkodzone lub pompa podciśnieniowa,ale prawdopodobnie serwo nie szczelne bo syczy .
Ty masz tam pompę vacuum, która jest nieszczelna i dostaje się przez nią do serwa olej. Nawet gdyby była nieszczelna, jakim prawem działa odwrotnie? Coś czuje ze pod maską masz niezły bajzel ! sprawdź dokładnie podłączenie węży ciśnieniowych i podciśnieniowych.
Proponuję wymontować przewód podciśnieniowy-kolektor-serwo łącznie z zaworem zwrotnym(przy serwie) Prawdopodobnie zaniczyszczony i ciężko działający zawór lub zaniczyszcz.przewód.
A coś w stylu serwo podciśnieniowego?
Jeżeli podnosi obroty ,to raczej przewód do serwa ,a nie same serwo. jednak raczej serwo bo zmiana obrotów jest po naciśnięciu pedału hamulca czyli wtedy gdy serwo działa . Gdyby to był uszkodzony przewód podciśnieniowy to nieszczelność jest stała i naciskanie hamulca nic nie zmienia .
Zobacz w ETKA.
Przewody podciśnieniowe mogą być popękane i nieszczelne w niewidocznych miejscach, odłączaj je od króćców na kolektorze i zatykaj króćce. Odma i serwo hamulców (tu również przepona)- te wziąłbym na pierwszy ogień.
Sprawdź przewód podciśnieniowy do serwa hamulca i samo serwo.
skoro wyciągając przewód podciśnieniowy kolektor-serwo słychać było syk tzn że zaworek jest sprawny. Chociaż wiem że w renówkach była kiedyś akcja techniczna polegająca właśnie na wymianie przewodu podciśnieniowego ale to było w silnikach 16V a nie piszesz jaki ty masz silnik. Taką próbę trzeba przeprowadzić po nocy kiedy ciśnienie może ujść przez zaworek...
Ależ właśnie wysokorozprężną, wyjdzie większa wydajność z pojemnika.. Wstrzykujesz 1/3 powierzchni dziury i się wypręży. Nie daj się zwariować- to ciśnienie jest znikome- skutki można zobaczyć dopiero w przestrzeniach o dużym polu powierzchni. Wiesz jak działa serwo podciśnieniowe hamulca? Jak chcesz przebidować tą zimę tylko zatykając dziurki, i grzać...
Mam nadzieję, że nie dopytujesz się o wąż podciśnieniowy z vacu-pompy. ;) Serwo jest rodzajem wzmacniacza, które do pracy WYMAGA tego węża z podciśnieniem. Często taki wąż gdzieś się zapada, pompa vacu nie działa, lub jest jakaś nieszczelność.
Witam. Serwo może działać, ale nie skutecznie. Może istnieje jakaś mała nieszczelność w samym serwie, bądź w układzie podciśnieniowym. Znam przypadek,że wymiana ,,sprawnego''serwa znacznie poprawiła wspomaganie. Wystarczyło wtedy lekko trącić pedał hamulca, a samochód prawie stawał dęba. Jeszcze jedna sprawa, musisz sprawdzić poprawność działania zacisków...
Ja pół roku walczyłem z zanikami mocy w poldku. Winne okazało się serwo - podciśnieniowe wspomaganie hamulca. Jest szansa że podobna usterka jest u ciebie - walnięte serwo może powodować dostawanie się "lewego powietrza" do silnika - a w konsekwencji pływanie obrotów i błąd 35 - ale to tylko hipoteza.
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomagania hamulców czyli serwo
kolego siada serwo czyli wspomaganie hamulca sprawdz czy pompa podciśnieniowa pracuje przewód pomiędzy pompa a serwo cały jeśli te dwie rzeczy ok to w serwie poszła membrama
Piszesz że samochód hamuje, nasuwa się pytanie: czy to silnik traci moc? Czy uruchamiają się hamulce? Żeby wykluczyć hamulce odłącz przewód podciśnieniowy od siłownika serwo, przewód zaślep. Wywołaj efekt samoistnego hamowania i obserwuj co się dzieje. UWAGA bez serwa pedał hamulca robi się twardy, a hamowanie mało skuteczne, więc rób to najlepiej na...
Witam. Jak w temacie. Krótko: rozpięte połączenie "pedał" hamulca, 4 śruby mocujące serwo, odkręcona pompa hamulcowa, węże podciśnieniowe itp. Serwo wisi luźno, a za diabła nie mogę go wyjąć. Między kolektorem ssącym a nadkolem mam luz -1cm. (minus 1cm). Nie mogę go wyjąć. Jeśli trzeba to dam foty. Pytanie: czy muszę zdjąć kolektor ssący? Może jakiś...
Witam, W ostatnim czasie byłem zmuszony wymienić katalizator (w starym wkładzie pękł wkład) i pojawiał się błąd sondy lambda regulacyjnej. Po wymianie ustąpił problem. Przy okazji wymieniłem olej i filtr oleju. Jednakże pojawił się kolejny problem p1171. Obroty falowały. Poczyniłem następujące kroki: - wymieniłem filtr powietrza - przeczyściłem przepustnice...
Sprawdź serwo i przewody podciśnieniowe, oraz szczelność kolektora dolotowego. Obroty nie skaczą?
Witam sprawdzałeś poprawnośc podłączenia przewodów podciśnieniowych,a jak zachowóje się serwo hamulca bo to dosyć potrzebuje podciśnienia
To klasyczny problem w 960. Dystrybucja powietrza w tym Volvo sterowana jest serwami podciśnieniowymi, a podciśnienie brane jest z kolektora ssącego. Podczas przyśpieszania podciśnienie w kolektorze ssącym jes małe (wzrasta ciśnienie bo otwieramy przepustnicę). Wystarczy niewielka nieszczelność w układzie podciśnieniowego sterowania i przy małym podciśnieniu...
Musisz na próbę zaślepić przewód PODCIŚNIENIOWY który idzie do serwa. Kolektor ssący serwo.
Pompa wspomagania to w domyśle pompa hydraulicznego wspomagania kierownicy. Której w tym samochodzie nie ma, bo wspomaganie kierownicy jest elektryczne. Za niedługo podciśnieniowe wspomaganie hamulców też odejdzie do lamusa. W moim niedawno kupionym autku serwo hamulców jest elektryczne. Serwo może być uszkodzone w ten sposób, że po wciśnięciu pojawia...
Sprawdź może rurke podciśnieniową która idzie do serwa hamulcowego.
Sprawdź jescze raz podstawę wtyrsku, przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa i serwo. Wygląda na to, że ciągnie "lewe" powietrze. Pozdrawiam
Rok produkcji, czy ma ABS? Jeśli nie ma ABS to odłącz podciśnieniowy przewód serwa ham. Oczywiście sam przewód zaślep żeby silnik ducha nie wyzionął i spròbuj jak będzie ok to serwo. Pozdrawiam.
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
psikaj plakiem na kolektor ssący na pracującym silniku i słuchaj czy się coś zmienia - często w tych silnikach puszczają uszczelki pod kolektorem ssącym i ciągnie lewe powietrze i wtedy nie pali na któryś gar. Na który cylinder nie pali? odłączaj kable od świec na pracującym silniku (tylko kombinerkami bo kopnie!) i sprawdzaj na którym to cylindrze....
Dałem dziś bezpośrednio podciśnienie z vacum na gruszkę i ominąłem cały układ podciśnieniowy tak ze tylko podciśnienie podawane było na serwo i na gruszke i wykonałem jazdę próbna i nie pomogło .czy mam rozumieć ze vacum pompa jest usterka ?
Do sprawdzenia nastawnik przepustnicy (styki krańcówki) i celem eliminacji lewego powietrza gumowa podstawa monowtrysku i kolanko przewodu podciśnieniowego serwa hamulców
Nierówna praca silnika Opel Corsa C1.4 ecotek czy przyczyną może być przewód podciśnieniowy wspomjavascript:emoticon(':cry:')agania hamulców czyli serwo
Sprawdź do którego cylindra jest podłączony wężyk podciśnieniowy od regulatora ciśnienia paliwa. Jak do czwartego to trzeba sprawdzić czy nie przedostaje się nim paliwo. Po wykręceniu świec sprawdź jakiego koloru są denka tłoków. Jak jest podłączona odma w tym silniku do kolektora ssącego i przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego ? Porcelanę mogło...
Mają i to dużo, wspomaganie hamulców jest "zasilanie" podciśnieniem wytwarzanym przez pracujący silnik w kolektorze dolotowym. W razie powstania nieszczelności (uszkodzone serwo, pęknięty przewód podciśnieniowy) silnik może tą drogą zasysać dodatkowe powietrze, poza przepustnicą.
Serwo nie jest uszkodzone? Objawy wskazywać mogą na zmienne ciśnienie w układzie wspomagania, ewentualnie masz uszkodzony przewód podciśnieniowy od kolektora do serwa. Powodzenia :shocked!:
podstawa wtrysku lub wężyk podciśnieniowy serwa
Ibiza ma ABS. Orientujecie się jakie podciśnienie powinno iść z vacuum na serwo? Gdy zdejmę kapturek z wolnego podciśnieniowego króćca na przewodzie idącym do serwa ustępuje hamowanie, przynajmniej po przejechaniu 6 kilometrów wszystko było w porządku. Mierząc wartość podciśnienia będzie zapewne wiadomo czy winna jest vacuum pompa czy serwo.
Witam. Sprawdź najpierw przewód podciśnieniowy od serwa czy nie ma jakiegoś uszkodzenia. mała dziurka może dużo namieszać... Jeśli jest ok to wykręć zawór ze wspomagania i sprawdź jak działa: powinien tylko w jedną strone przepuszczać powietrze. Jeżeli jest inaczej to go wymień. Pozdrawiam.
Serwo oraz pompa podciśnieniowa do sprawdzenia na szczelność. Proszę sprawdzić przewód wychodzący z pompy podciśnienia tj. czy nie jest luźno w niej osadzony. Sprawdź hamulec m.in. w ten sposób: naciśnij pedał i uruchom silnik, jeśli pedał nieco "wpadnie", to można przyjąć, iż serwo działa poprawnie.
Sprawdż przewód podciśnieniowy pomiędzy kolektorem ssącym a serwo hamulców oraz czujnik położenia przepustnicy.Nieszczelny przewód jest odpowiedzialny za słabą skuteczność hamulców i gaśnięcie samochodu podczas hamowania oraz falowanie obrotów na biegu jałowym .Żle wyregulowany czujnik powoduje że samochód może gasnąć podczas hamowania.
Być może inżynierowie w nowszych silnikach zastosowali mniej systemów podciśnieniowych, a więcej elementów wykonawczych elektronicznych lub akumulatorem jest samo serwo. Choć to mija się ze względami bezpieczeństwa. Stąd też decyzja o zrezygnowaniu z akumulatora. Są to luźne dywagacje, natomiast z doświadczenia wiem, że powinien tam być.
Witam.Mam problem z wolnymi obrotami.Przy uruchomieniu auta obroty są dosyć wysokie jeśli nacisnę hamulec obroty silnika spadają .W czasie jazdy obroty też,ale nie zawsze są nie równomierne.Mechanik powiedział,że to jakiś regulator obrotów.Co może być przyczyną takiego nie równomiernej pracy silnika?Zaznaczę jeszcze,że jak auto zostało kilka dni temu...
Sprawdź jeszcze przewód podciśnieniowy do wspomagania hamulców (serwa). Przetarty, poluźniony, gumka w serwie pęknięta/sparciała? Szczelność dolotu. Jeżeli to 16V czy nie był zdejmowany kolektor ssący?
zrobiłem próbę: odłączyłem przewód podciśnieniowy od serwa i gaz do dechy. załączył się ASR i zablokowały hamulce, popuściłem rurkę przy samej pompie i puściły. Więc serwo nie blokuje .Jeszcze raz w ten sam sposób zablokowałem hamulce i przy zablokowanych odkreciłem pompe od serwa ,jakieś 5 mm była luźna i tak hamulce trzymały, dopiero jak poluźniłem...
Cześć mam taki problem z seatem. Po odpaleniu włącza się ssanie i potem obroty spadają ale utrzymują się na poziomie 1200obr/min ,a powinny być około 850-900. Gdy dodam troszeczkę gazu są bardzo nierówne oraz słychać jakby silnik się dławił , a gdy do tego zacznę naciskać hamulec silnik potrafi zgasnąć. Sprawdzałem: 1. Serwo hamulca -pedał opadł po...
Jeżeli masz olej w servo, to uszkodzony jest zaworek na wężu podciśnieniowym między vacuum pompą a servem.
I właśnie ta twoja ostateczność jawi się najrozsądniejszym rozwiązaniem. Możesz też poszukać jakiś gotowych modułów. Tylko automatyka przemysłowa, to zazwyczaj zasilanie 24 i więcej wolt. A tak na marginesie - to to niskie podciśnienie, to jest stan fabryczny, czy efekt jakiegoś niedomagania? I jak wyglądał oryginalny system hamulcowy? Jak pracowało...
Za mało danych jak dla mnie. Sprawdź w parametrach czy sonda pracuje. poszukaj nieszczelności w dolocie powietrza. Ostatnio miałem taki sam przypadek w takim samym audiku. U mnie po zamontowaniu instalacji Seuent 24.11 BRC nie mogłem przeprowadzić autoadaptacji. Rozwiązaniem mojego problemu okazała się nieszczelność w dolocie powietrza- Pęknięty zielony...
Pomiar podciśnienia w kolektorze dolotowym powinien sporo wyjaśnić. Przy okazji zdejmij przewód podciśnieniowy idący z kolektora do serwa i zaślep króciec w kolektorze - czy obroty biegu jałowego się ustabilizują?
Na razie zrobiłem rekonesans, tarcze hamulcowe przód i ich rozmiar jest poprawny, nie wsadzone zostały jakieś "za małe, czy za duże" czy jakieś hiper z azbestu :) To samo tyczy się bębnów tylnych, wszystko wymiarowe jak oryginał nakazuje. Nie ma żadnych wycieków przy hamulcach, ani z przodu, ani z tyłu. Przewody wyglądają OK. W tych Fiestach nie ma...
Króciec to jest to co wystaje z pompy podciśnieniowej i na to jest założony wężyk łączący pompę z serwo.
najprościej i najpewniej: zastosować tempomat np. firmy waeco (podciśnieniowy) - pasuje do wszystkich modeli samochodów z linką międz pedałem a przepustnicą. Steruje się przyciskami + lub -, no i oczywiście hamulcem.
No to przepustnicę już mam, jedynie brakuje mi sterowania nią, tzn szukam jakiegoś silniczka albo czegoś co mogłoby nią sterować, nowym pomysłem byłby też zawór westgate podciśnieniowy od turbiny.
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Balonika 3 ciekawy jestem bardzo o jakim aparacie mówisz (protetyczny chyba)W tym silniku jest podwójna cewka. Walczyłem z tym wynalazkiem dość długo i też potrafił strzelać w gażnik,prychał przez niego,gasł ,były trudności z odpalaniem.Obiawy były zbliżone do tych z opisu.Przyczyną był hydrosztos (zaworu wydechowego)na pierwszym cylindrze który się...
Owszem, ta pompa ma wspomaganie elektryczne (nie ma podciśnieniowego serwa) takie pompy były w golfach 2 i 3, passatach, vento, fordach scorpio... oczywiście nie we wszystkich. I co ciekawe, wspomaganie działało w chwili włączenia zapłonu,bez odpalania. A u mnie lipa, ciężko trzymać auto w miejscu jak "drive" zapięty.
Przewód podciśnieniowy map sensora lub serwa jest na 100% peknięty i przy ruszaniu silnik na poduszkach sie przechyla , rozchyla się pękniecie i zasysa lewe powietrze i gaśnie,szarpie.Standardowa usterka.Ew. z tyłu silnika lużne/oberwane masy kompa ale to rzadko.
odłącz przewód podciśnieniowy od serwa i sie przejedz to zobaczysz
Dziś musiałem wymienić zestaw tłumików, nie było od mojego, ale prawie pasował od silnika ,,1.0'' po kilku małych dopasowaniach i wstawkach, zawisł na swoim miejscu, wyjechałem na wypróbowanie... jakież było moje zaskoczenie że................ niewiele się zmieniło , okazało się że poza tłumikiem jeszcze zachorował na łącznik elastyczny, przed katalizatorem......
Jaki silnik ?, jak na monowtrysku to do sprawdzenia wąż podciśnieniowy do serwa
Muszę poprawić swoje informacje , żeby wymontować silniczek krokowy od regulacji wolnych obrotów trzeba odkręcić 3 śrubki M6 zapomniałem o tej z tyłu . I również sprawa istotna , wysokie obroty mogą się utrzymywać również z powodu nieszczelności w układzie podciśnienia układu wspomagania hamulców tzw. serwo można na próbę zaślepić wlot do kolektora...
W zafirach jeżeli masz taki błąd to sprawdź rurkę gumową (przy połączeniu rurki metalowej z gumową - zagięcie podłogi i ściany grodziowej). Miałem kilka razy albo urwaną albo pękniętą. Dokładnie tak było. Urwany przewód, nie jest on gumowy lecz plastikowy, coś w rodzaju łączeń podciśnieniowych serwa i kolektora.s Na chwilę obecną założony cały gumowy.
Zacznij od sprawdzenia gumowego kolanka węża podciśnieniowego do serwa hamulców
Dzięki za odpowiedź. Proszę jeszcze o te rysunki komory, dokładnie mam trochę problemów z przewodami podciśnieniowymi od serwa i kolektora dolot. Pozdrawiam wszystkich!
sprawdz czy jest różnica w twardości pedału przed odpaleniem auta i po jego uruchomieniu ,potem ew.sprawdz czy przewód do serwa nie ma gdzieś nieszczelności(ten podciśnieniowy)
Przyczyn może byś kilka. Jest to znany wszystkim diesel więc powinno pomóc zwiększenie dawki rozruchowej. Pomoże ale... Przyczyn takiego stanu może być kilka a zwiększeniem dawki nie naprawisz problemu tylko go "przypudrujesz" Ciężkie palenie na ciepłym silniku może oznaczać że kończy się pompa paliwa. Zwiększając dawkę rozruchową przedłużysz jej śmierć...
W skrzyni biegów masz olej? Sprawdz przewód podciśnieniowy do serwa , najlepiej odłącz od serwa i przytkaj palcem.
Na próbę odłącz od kolektora ssącego przewód zasilający serwo hamulców, zatkaj otwór, sprawdź również przyłączenie i szczelność innych przewodów podciśnieniowych sprawdź jak wtedy pracuje silnik. Czasem wystarczy psiknąć w podejrzane nieszczelne miejsce samostartem.
"]Rzuca silnikiem na wolnych obrotach po odpięciu wtryskiwacza lub zdjęciu przewodu z cylindra nr 2 brak reakcji w trybie pracy silnika. Wszystkie powyższe czynności już robiłem skończyły mi się pomysły. Chyba, że sterowanie wtrysku ale nie wiem jak to sprawdzić ? Jakie powyższe czynności? Aby wyeliminować świecę zamień 2-gą z 3-cią: sprawdź na którym...
Najpierw do sprawdzenia czy jest szczelny, jak nie to uszczelnić, a jeśli tak to zmierzyć wartość podciśnienia i jak będzie powyżej -0,6b(to mógłby ktoś zweryfikować, bo dawno nie sprawdzałem ile powinno być, ale chyba -0,6b) to sprawdzić wszystkie wężyki podciśnieniowe. A jak wszystkie są dobre, to zostaje uszkodzone serwo... edit: Tak to jest, jak...
Kolego porady powyższe bierz pod uwagę, ale sugeruję też, aby sprawdzić, czy przewód powietrzny, wychodzący z pompy podciśnieniowej do serwa nie jest luźny ( to połączenie lubi się rozszczelnić). W Golfie tak miałem, ale uszczelniłem i jak na razie ma spokój. Sposoby uszczelnienia, czyli usunięcia powyższej usterki opisano na forach.
Sprawdź czy nie puszcza gdzieś lewego powietrza najczęściej pęka przewód podciśnieniowy od serwa wspomagania hamulca.
właśnie że nie jesli dostaje za duzo powietrza to zbija obroty czasami wtrysków, ale wtedy ma za ubogą mieszankę, zazwyczaj najpierw zaczyna falowac obrotami, bo sobie nie radzi z problemem, później czesto podnośi tak zeby mogl dobrac skład mieszanki pod lambde...... szukać musisz na odcinku od przepustnicy aż do bloku na calej dlugości kolektora ssącego,...
Myśle że chwytak podciśnieniowy by się nadał, do tego serwo modelarskie do obracania ramienia i liniowy silnik krokowy bądź DC, do przesuwania ramienia chwytaka w pionie. Końcówka chwytająca niech zawiera czujnik dotknięcia płyty, na końcu pionowej szyny po której chwytak będzie poruszał się w pionie, powinna być krańcówka. Wtedy sterowanie będzie dość...
Opanowane wężyk ma iść do trujnika na przewodzie podciśnieniowym do serwa ktoś założył przewód bez trujnika i z tąd taki problem temat ogólnie do zamknięcia .
Nie wiem czy nie łapie 'fałszywego powietrza". Sprawdz wszystkie połaczenia przy kolektorze ssącym. Może przetarty jest któryś węzyków. Miałem podobny problem w Vectrze. Przyczyną był pęknięty przewód podciśnieniowy od serwa hamulcowego. Pozdrawiam
Sprawdzałeś szczelność wszystkich podciśnień? Twardy hamulec to nie koniecznie uwalone serwo! Pierwsze co, to test wszystkich podciśnień z zaworami i egr który też ma membranę podciśnieniową!
tez tak sadzilem ze pneumatyczne ale cisnienie z z serwo jest slabe aby moglo zaciagnac te galke do wylącznia
Jednak wystarczy podłączyć podciśnienie pod serwo i pedał hamulca sam się wciska od razu aż do podłogi i problem zaczyna się od początku Wskazuje to na uszkodzone sterowanie serwa.. Może jest zablokowany zawór w serwie. Rozumiem ze chodzi ci o zawór zwrotny. U niego w serwie nie ma zaworu zwrotnego. On ma zawór zwrotny po drodze na przewodzie pomiędzy...
popsikaj plakiem do okoła kolektora ssącego na łączeniu z głowicą (od góry i od dołu) na pracującym silniku, jeśli będzie się poprawiać lub zmieniać praca silnika to uszczelka kolektora ssącego do wymiany, miałem tak w jednej z moich Asterek jak nie to to jeszcze możesz zatkać wąż podciśnieniowy do serwa, też potrafi nim ciągnąć lewe powietrze
Witam Dzięki za odpowiedź. Patrzylem za tymi rurkami pod kolektorem ssącym ( z tyłu silnika) znalazłem trzy podciśnieniowe ( do serwa, komputera itd.)ale pod kolektorem nic nie znalazłem (wymacalem). Czy również masz silnik rovera 1.6 16V ok 114KM ? Proszę o odpowiedź . Pozdrawiam
Problem leży w podciśnieniowym sterowaniu gaszenia tego silnika. Zdejmij wężyk podciśnieniowy z pompy wtryskowej i zobaczysz, że po wyłączeniu stacyjki nie pojawi się na nim podciśnienie. Musisz poszukać nieszczelności. Zasilanie w podciśnienie idzie z przewodu łączącego serwo z pompą podciśnienia, Zdejmij przewód z serwa i zobacz czy pompa pracuje...
Wg mnie przyczyną opisanego stanu może być: zbyt zużyte tarcze hamulcowe i klocki oraz szczęki i bębny tylnych kół (chyba, że ma tarcze z tyłu) lub regulatory w tylnych kołach. Nie podajesz, czy po 2 lub 3-krotnym naciśnięciu hamulca staje się dużo wyższy pedał, czy też nie ma żadnych zmian. Działanie serwa w układzie hamulcowym możesz sprawdzić np....
a co to jest ten Lewy luft?? bo nie mogę znaleźć sensownej odpowiedzi. Określ sie chłopie wpierw czy wolne obroty masz za małe czy za duże, to tak na początek. Dalej - możliwe że silnik ciągnie fałszywe powietrze gdzieś poniżej przepustnicy - mozliwe że masz nieszczelne serwo, przewód od serwa lub któryś z wężyków podciśnieniowych, albo tak jak Goldwinger...
Bubbo, te przewody zmień koniecznie bo jak Ci kiedyś ...dolnie na gazie to- ho, ho! Widziałem już wiele takich "akcji". Dobry pomysł z podmianą wtryskiwaczy.. Sprawdź jeszcze przyłącze podciśnieniowe do serwa, ponieważ nieszczelność w tym miejscu daje czasami takie objawy.
Witam. Jeśli piszesz o przewodzie do serwa tak to rozumię ,to sprawdż dokladnie centymetr po centymetrze ten przewód czy nie jest pęknięty. Naciskaj pedał hamulca czy nie zmieniają się obroty.Bardzo często to przewód podciśnieniowy do serwa , biorąc pod uwagę "91 r. Pozdrawiam.Andrzej
Kąt wyprzedzenia zapłonu. U mnie przy problemie z przepustnicą/TPS wskakiwał na 30 stopni zamiast cirka 5-8 wg serwisówki na wolnych obrotach, to wystarczało by silnik bez pomocy krokowego łapał 2-2,5 tys obr/min. Falowania nie badałem, dość późno kupiłem fejs do samochodu. W każdym razie nie tylko ja miałem 30 stopni, tylko trochę ciężko było to wyszukać...
...i szczelność układu dolotowego, a w szczególności przewody podciśnieniowe idące do serwa hamulców.
Bardziej myślalem o tym że może być uszkodzone serwo hamulca. Może być wina nieszczelnosci samego serwa lub węża na podciśnieniu który do niego dochodzi. Ogólnie takie gaśnięcie auta przy wciśniętym hamulcu może właśnie świadczyć o problemach w układach sterowanych podciśnieniowy (sparciałe węże, nieszczelności itd).
przewód podciśnieniowy serwo regulator podciśnieniowy wąż podciśnieniowy
schemat prasa hydrauliczna kosztorysy elektryczne zmywarka dysze czyszczenie
rozruch silnika pralki połączenie śrubowe rysunek
Monitor analogowy do komputera - CRT, VGA, adaptery Adapter RCA na DVI - Jak podłączyć starsze urządzenia do nowoczesnych monitorów?