Masz tam zwykłą diodę, rezystor i IMHO transil. Na moje oko prąd z instalacji dociera przez rezystor do diód. Jedna pozwala naładować się kondensatorowi, ale nie dopuszcza na jego rozładowanie przez instalację. Druga to prawdopodobnie transil/zener służący za ogranicznik przepięć.
Czy taki filtr (kondensator) montować po zasilaniu od stacyjki, czy od aku, gdzie jest podtrzymanie napięcia?
Zmierzyć pobór prądu na wejściu napięcia podtrzymania na wyłączonym radiu i na grającym (nie wiem jaki to model radia) i jeśli jest kilka czy kilkadziesiąt miliamperów to zastosować prosty stabilizator LM7812 w celu obniżenia tego napięcia z 24 na 12V. W zasadzie jeśli będzie się mocno grzał to trzeba będzie mu dodać obciążenie w szeg kilkadziesiat...
To napraw instalację w aucie a nie szukasz jakiegoś wynalazku.
Żółty ma być zawsze "pod napięciem" (podtrzymanie pamięci).
To jest jakieś nie za drogie firmy Canva. Ale gra dobrze. Radio nie ma w ogóle CD. Tylko pendrive i karta pamięci ,nic więcej.
Można. Dla pamięci kanałów musi być podtrzymanie napięcia. Podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora, albo do zacisku bezpiecznika gdzie napięcie jest "poza stacyjką". A u twego znajomego w gnieździe zapalniczki jest napięcie cały czas Dobrze jest to rozwiązane w Alanie 28 który ma dwa kabelki na "plusie"
Jest to radio LIFETEC 4x45
Stare radio CB z czasów z żółtym i czerwonym zasilaniem (praca/podtrzymanie pamięci, przez niektórych jedno łączone za stacyjką, drugie przed). Jakiego napięcia naprawdę wymaga na podtrzymaniu? Nie podam modelu - zagadnienie otwarte.
Radio będzie w łazience, a zasilacz na poddaszu .... nadal nie dostałem odpowiedzi na podstawowe pytanie. Czy z instalacji alarmowej (Satel), da się zasilić podtrzymanie napięcia. A może wie ktoś które radio do 300zł nie trzeba podtrzymywać ?
Czy radio masz prawidłowo podłączone w samochodzie,czy podane są prawidłowo napięcia; zasilanie , podświetlanie , podtrzymanie,masa
W pierwszej chwili też pomyślałem o "komforcie" .Ale to nie to, bo gdyby...,to nie wołałoby o kod po zamontowaniu do "swojego" auta.Raczej podejrzewam,że odłączenie akumulatora było na tyle krótkotrwałe,że radio miało podtrzymanie z napięcia spoczynkowego instalacji.
Potrzebujesz podtrzymać napięcie samego radia więc prąd nie popłynie ci większy niż ten jaki maksymalnie może pobrać radio.
Albo zamienić w złączu zasilania (A)- przewody czerwony (7) z pomarańczowym (4), albo je spiąć do kupy (bez wypinania ze złącz), wówczas napięcie podtrzymania pamięci i zasilanie radia będą obecne bez względu na położenie kluczyka. Opisuję opcję, gdy doprowadzone są napięcia zasilania i podtrzymania, ale zamienione przewody (co często mam okazję poprawiać...
Proszę o poradę w następującej sprawie : . Citroen C3 Picasso w którym chciałbym sobie zamontować chińskie radio 2DIN i tu moje pytanie czy nie zakłócę systemu skomplikowanej elektroniki w tym samochodzie, jeśli napięcie do podtrzymania pamięci w radiu 2DIN wezmę bezpośrednio z zacisku + akumulatora , natomiast napięcie załączające z gniazda zapalniczki?
Już uzupełniam. Radio to volvo vr500, kostkę naturalnie przemierzyłem, mam na niej tylko 12v po kluczu, brak napięcia na 30. Gablota z 2006 roku, napewno było inne radio bo kostka iso po dłubaniu; widać ktoś już szukał 30 bo ponakłuwana izolacja.
Radio po podłączeniu + i - w ogóle nie reaguje. Dopiero gdy podam napięcie na podtrzymanie pamięci radio się włączy. To najzupełniej normalne zachowanie. A dalej to szkoda zdrowia, no chyba że dla siebie się poświęcasz choć ci którzy by to potrafili naprawić nigdy tego nie kupią bo wiedzą jak jest zrobione. SławeK
Źle podłączone radio. Masz tam dwa przewody od zasilania - jeden to zasilanie po stacyjce, drugi to podtrzymanie (w tym napięcie jest zawsze, chyba, że wyjmiesz akumulator). Albo zamieniłeś te przewody ze sobą, albo ten od potrzymania jest niepodłączony, albo połączone są razem (a nie powinny).
Sprawdż jakie masz wyjścia w wiązce gdzie jest podłączone radio,czy masz dwa napięcia t.j jedno stałe 12V a drugie było jak się uruchomiło samochód/przekręcenie kluczyka w jedną pozycję/ ,wtedy się radio uruchomiało.Dodają to jedno napięcie/stałe/ było potrzebne do podtrzymania pamięci/ zależy jakie radio/ a drugie to napięcia było związane z kluczykiem,i...
Brakuje Ci napięcia podtrzymania pamięci, sprawdź bezpieczniki pomierz napięcia na kostce zasilającej powodzenia
Żółty to właśnie podtrzymanie pamięci i jest on na stałe.Czerwony to zasilanie po kluczyku jak znika napięcie to radio się wyłączy.Jak nie znika na czerwonym po wyłączeniu kluczyka to podłącz go w takim miejscu żeby znikało.Nie znam instalacji Matiza w szczegółach ale podałem ogólne zasady.Akumulator kupiłeś nie w pełni naładowany.Jeżeli masz prostownik...
Jeżeli prostownik daje nawet tylko 13 V napięcia skutecznego to po odłączeniu akumulatora napięcie w instalacji może podskoczyć do prawie 20V I kod radia, będzie zbędny (radio i nie tylko do wymiany, lub serwis). Pozdrawiam. [R.]
Zasilnie dobrze podłączyłeś kolego? Czy radio nie było wcześniej źle podłączone? Ile wynosi pobór prądu na samym zasilaniu na podtrzymaniu a ile na po kluczyku + podtrzymanie? Napięcia dochodzą do uP?
To że radio działa...ale ile pobiera na podtrzymanie pamięci?
Jeżeli radio nawet po wyłączeniu (ON/OFF na Volume) pobiera jakiś prąd to musisz koniecznie sprawdzić diodę zabezpieczającą przed odwrotnym zasilaniem D12 (1N4003) oraz R89 (220Ω/0,5W) i przede wszystkim diodę Zenera D18 (7,5V) i C68 (33µF/16V). Te ostatnie ( D18 i C68 ) odpowiadają za podtrzymanie napięcia do "pamięci" (taka niby pamięć...
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Radio to : RADIOSAT 4000 Philips 22DC451/62E Brak napięcia na zasilaniu tym przy masie, na podtrzymaniu napięcia jest także nie wiem czy odłączenie pomoże.. Na bezpieczniku od radia napięcie juz jest..
sprawdź czy na złączu do radia jest napięcie( do podtrzymania pamieci) "bat+" po wyjęciu kluczyka, jeśli jest to problem z radiem( chociaż nawet przy braku tego napięcia radio jeśli jest sprawne przez jakiś czas powinno pamiętać programy).
Wykorzystanie MPPT pozwoli wyciągnąć maksimum dostępnej mocy z paneli PV, czy wiecie jaką sprawność przetwornic DC/DC w MPPT udało się uzyskać? Są tam łącznie 3 przetwornice (dwie LTC3115 i jedna LT3580) do MPPT. Co ciekawe, są to zwykłe przetwornice DCDC, bez MPPT. Sprawność LTC3115 (buck-boost) jest w okolicach 90%, nawet z całym ofiltrowaniem i...
Power suppy = źródło zasilania Memory B+ = napięcie podtrzymania stacji radiowych, kodu itp.
Szukasz dziury w całym... większość odbiorników samochodowych wyłącza się na chwilę w czasie rozruchu silnika i nie jest to wada. Radio ma się wyłączyć jeśli napięcie zasilania spadnie poniżej 10.5V
witam no to brakuje podtrzymania z aku pzdr
Zamień miejscami podtrzymanie radia z załączaniem radia (ACC z Memory).
Sprawdz czy na tym niebieskim po wyciągnięciu kluczyka zostaje napięcie - pewnie nie i dlatego ci ginie. Musisz poprowadzić jeden przewód od akumulatora jako nap. podtrzymania pamięci. W philipsie pewnie zapisywało w pamięci nieulotniej i dlatego po wyciągnięciu kluczyka ustawienia zostawały.
Radiobudzik nie daje oznak życia.Brak napięcia przemiennego z transformatorka sieciowego (z trafa wychodzą 3 przewody).Jest w tym radiobudziku bateria 9 v 6F22.Domyślam się że służy ona jako podtrzymanie do zegara.
a jak to sie ma do Kenio KDC-3021,który trzeba zewrzec?ktory to kabel podtrzymania?
Zasilanie na radio w seacie i podobnych powinno zniknąć dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki a nie samym wyłączeniu na zero. Pojawia się ponownie po przekręceniu. Powinno być do czerwonego przewodu podłączone, żółty do stałego napięcia na podtrzymanie pamieci.
Alarm, radio, wzmacniacze, coś widać podtrzymuje zasilanie, mam wrażenie że jakiś kondensatorek... wepnij rezystor i zobacz czy spadnie czas. To nie metoda naprawy ale da jakieś pojęcie. Może jakies stare, nie używane już świństwo? Dodano po 2 Podobny objaw dał mi kiedyś stary nie używany sterownik sonego do zmieniarki, co prawda w sceniku ale to jeden...
Z kasetą w środku - usterka bez zmian. Odpięcie zasilania od pin 3 nie powoduje wyłączenia radia. Przy obecności napięcia tylko na podtrzymaniu pin 1 można włączyć radio i wprowadzić kod - dalej jest jak poprzednio, czyli pełna blokada klawiatury. Na tunerze są napięcia rzędu 5V i 9V.
Miernik powinieneś w takim pomiarze włączyć na pomiar prądu, zaczynając o największego zakresu. Oczywiście nie włączać w tym czasie żadnego odbiornika. Prąd powinien być max kilkanaście mA. Często radio pozostaje na podtrzymaniu pamięci, alarm w stanie stand-by, jakaś linia komputera. Pomiar napięcia między plusem akumulatora a odpiętą klemą plusową...
Tak jest napięcie +12V po wyjęciu kluczyka na podtrzymaniu i radio działa ale jak całkiem się wyłączy kluczykiem auto i włączy to radio nie zapamiętuje stacji.
Pamiętaj, że niektóre radiobudziki potrzebują napięcia sieci 50Hz do pracy zegara. Ot taki "generator"
Mam juz miernik sprawdziłem na jednym jest 12 V a na drugim dopiero po kluczyku nierozumie tylko dlaczego gdy przepiołem jak to jest wyzej radio wogóle nie raguje radio to JVC potem sprawdziłem na radiu i tam jest inaczej stałe napięcię jest tam gdzie w ISO po kluczyku a tam gdzie podtrzymanie to stałe napięcie dlatego radio wogóle nie działa bo stałe...
Kable na kostkach ISO od podtrzymania pamięci radia i stałe napięcie +12V są podpięte na swoich miejscach?
CP to przewód do sterowania radiem - informuje on radio że są zapalone światła(w domyśle jest ciemno) i radio ściemnia wyświetlacz i podświetla przyciski - to tak w skrócie - mój pineer tak ma , inne mogą tylko przyciemnić wyświetlacz. Ciebie interesuje tylko PZg i PZ i ZC. ZC to masa - połączenie reszty zależy od Twojej konfiguracji - jeśli chcesz...
Radio może mieć wejścia :+ do zasilania radia, + do podtrzymania pamięci i ewentualnie + do zasilania wysuwanej anteny. Napięcie na + zasilającym powinno pojawiać się po przekręceniu kluczyka. Może zamieniłeś + do podtrzymania z + zasilającym radio. Zajrzyj tutaj http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
Zrobiłem próbę, potrzymałem jakiś czas radio w stanie Stendbay (może 30min) i włączyłem w stan Tuner, radio nie wyłączyło się, dało się zaprogramować stacje i na razie działa. Dziwne bo radio ma cały czas podłączone napięcie podtrzymania a jednak po dłuższym czasie niużytkowania gubi informacje.
Bezpiecznik od radia to F8, ale musi jeszcze być jakiś bezpiecznik od podtrzymania napięcia, ktoś mnie naprowadzi, który to jest?
Według tabelki z pierwszego posta tam nie ma napięcia. Wyraźnie pisze ,,podtrzymanie,, czyli zasilanie stałe.
Przewód oznaczony w radiu ACC ( najczęściej oznaczany kolorem czerwonym, podłaczyć po stacyjce - 1sza pozycja. np. do bezpiecznika gniazda zapalniczki. Kolor żółty podłączyć do akumulatora lub tam, gdzie napiecie jest zawsze. (Podtrzymanie pamięci radia). Przewod pomarańczowy podłącza sie do wyłącznika swiatel, tak by pojawiło sie na nim napięcie z...
Witam. TAK . Jest taka możliwość. Należy na stałe podłączyć zasilanie do radiotelefonu celem podtrzymania napięcia na procesorze , co spowoduje , że pamięć zostanie podtrzymana. Radio będzie się włączało na tym kanale , na którym ostatnio pracowało. Pełne wyłączenie zasilania (wyjęcie zasilania np. z zapalniczki) i ponowne załączenie radia , spowoduje...
Witam posiadam Volvo s60 z 2012 roku. Odkąd kupiłem auto radio nie zapamiętuje stacji po ponownym włączeniu zapłonu. Kabel odpowiedzialny za podtrzymanie napięcia jest sprawny bo sprawdzałem. Przestało mi także wyszukiwać urządzenia Bluetooth. Czy Jest jakas możliwość naprawy tych błędów?Z góry dziękuje za pomoc
Co tu się wyprawia? Ręce mi opadają. Przecież już napisałem co jest powodem braku podtrzymania pamięci. Napięcie do podtrzymania pamięci brane jest z przed wyłącznika i jest doprowadzone do R422 i na nim musi być cały czas napięcie niezależnie czy radio włączone czy wyłączone. Musiałeś coś sknocić przy wymianie potencjometru. Używasz Ty w ogóle miernika?...
Witaj! Sprawdź czy radio ma dodatkowe zasilanie 12v na podtrzymanie, na tym styku musi być cały czas napięcie 12v. Pozdrawiam Miro.Nasz
Dodałem wyłącznik nr 2 tylko nie wiem czy w dobrym miejscu lecz jeśli dobrze zrobiłem to zastąpię je przekaźnikiem. Teraz wył. nr 1 załącza światła oraz radio, a wył. nr 2 jest w pozycji off i nie dostaje radio napięcia. Natomiast jak wył. nr 1 będzie w pozycji off to załączam wył. nr 2 i powinno radio być na podtrzymaniu. http://obrazki.elektroda.pl/5219749600_1...
Radio ma kabel od podtrzymania pamięci. Żółty zdaje się jeśli ma standardową kostkę ISO. Musisz mieć na nim napięcie nawet wtedy gdy radio jest wyłączone.
Najprawdopodobniej: Brązowy - masa Czerwony - zasilanie radia +12V (brak napięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) Zielony - podtrzymanie pamięci (napięcie akumulatora utrzymuje się na nim po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) Napisz jeszcze jakie to jest radio.
Kolego masz takie rozwiązanie. Czarny -uziemienie: podłączasz do brązowego. Żółty: czyli podtrzymanie napięcia podłączasz do czerwonego. Na ten żółty musi być stałe zasilanie żeby pamiętało ustawienia. Czerwony -zasilanie: podłączasz tak: 1. do czerwonego - razem z żółtym jeśli chcesz żeby radyjko grało nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. 2....
Podpinam się pod temat. Napięcie po stacyjce w porządku, ponad 12 V, brak napięcia podtrzymania przewód w kolorze czerwono-szarym w kostce ISO, radio sprawne bo sprawdzone na krótko. Bezpieczniki OK. Schemat instalacji elektrycznej rozwiązał by problem, wiadome dlaczego :) Niestety nigdzie nie mogłem go znaleźć. Samochód to Renault Megane Combi 2002...
może to zabrzmi głupio: Sprawdź bezpiecznik w radiu! Ja się za to właśnie z tym w nowym radiu spotkałem (z tym że JVC, ale nieistotne). I sprawdź czy masz napięcie na obydwu przewodach, i podtrzymania i po stacyjce, większość sprzętu dziwnie się zachowuje bez podtrzymania, co wynika z faktu że większość elementów jest zasilana z podtrzymania, a napięcie...
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
Ja dziś zamontowałem to radio i też ten sam mam problem. Dodam że wszystko podłączone na oryginalnych kostkach. Nie wiem czy to wina podtrzymania pamięci czy wada radia. Jest tam opcja resetu radia więc spróbuje jutro a jak to nie pomoże to będę bawił się aby podtrzymanie napięcia zastosować na styku gdzie ginie po wyjęciu kluczyka.
No właśnie ma podtrzymanie. Na pinie +12V jest cały czas napięcie.
Poradziłem sobie. Żółty od radia (podtrzymanie) podłączyłem do zasilania fabrycznego, a do plusa radia, napięcia wzmacniacza i anteny poprowadziłem nowy kabel z puszki bezpieczników, a dokładnie z bezpiecznika nr 5. Teraz radio zapala się po przekręceniu zapłonu i gaśnie po wyjęciu kluczyka.
Witam serdecznie. Mam pytanie w sprawie radia mfd nawigacja system. Kupiłem to radio do swojej bory popiołem wpisałem kod i gra niestety ku mojemu zdziwieniu po wyciągnięciu kluczyków i ponownym uruchomieniu auta radio znów żąda kodu i tak kilka razy. Sprawdziłem kostki napięcie podtrzymania jest po wyciągnięciu kluczyków ale radio nadal żąda kodu....
Witam. Po odłączeniu od aku radio nie daje oznak życia. Jedynie migają lampki od korektora (3 szt). Radio nie jest kodowane. Proszę o pomoc gdzie jest problem i jak go rozwiązać. Radio to: Chrysler P56038518AJ z obsługą zmieniarki. Napięcia zasilania i podtrzymania są ok. Radio ma szynę PCI BUS (J1850) i komunikuje się z resztą samochodu (sterowanie...
Napięcie zasilania +12V oraz napięcie podtrzymania +12V i dwie masy są podłączone. Pomimo tego radio po włączeniu nie daje możliwości wprowadzenia kodu (kreski nie migają).
Ostatnio znalazłem czas żeby posiedzieć nad radyjkiem i przy podłączonym tylko napięciu podtrzymania dioda sygnalizacyjna jest cały czas zgaszona, radio nie pobiera w tym momencie prądu. Myślę ,że trzeba będzie prześledzić jak idą połączenia i w tym zakresie szukać uszkodzenia. Schemat byłby pomocny ale podobno nie istnieje.
Chodzi o to, czy oba napiecia +12V [zasilanie oraz podtrzymanie pamięci] dochodzą do radia. Jeśli masz możliwość otwarcia radia, sprawdź czy napięcia dochodzą do płytki drukowanej radia.
Posiadam Alfę 147 1,6 po lifcie. Wymieniłem oryginalne radio na stację multimedialną GMS 6808. Problemem jest wyłączanie się radia podczas odpalania samochodu. Najpierw myślałem, że to normalna rzecz aby odciążyć akumulator podczas rozruchu, ale zauważyłem, że system radia na nowo się ładuje. Natomiast, jeśli zgaszę samochód, to wentylator radia pracuje...
Sęk w tym że na wiązce przewodów jest taki prosty „konfigurator” połączenia. Sprawdź po przewodach gdzie są połączone ze sobą przewody żółty i czerwony, rozdziel je i miernikiem sprawdź na którym pinie kostki jest napięcie „po stacyjce” a na którym napięcie jest bez względu na położenie kluczyka w stacyjce. Ten z zasilaniem po...
Witam Problem dotyczy radia SONY 4160 CDX radio pracuje normalnie, ale jest bardzo gorące (tył radia). Rozumiem, że w czasie pracy ma prawo być ciepłe, ale chyba nie aż tak (ledwo idzie dotknąć). Taki stan rozgrzania utrzymuje się gdy radio jest wyłaczone - jest tylko podlączone do instalacji elektrycznej w samochodzie (podtrzymanie pamięci stacji)....
Witam Podłączyłem w BMW E-36 oryginalne radio Business CD RDS. Chcąc słuchać go na postoju oba przewody +12V(od podtrzymania i od włączenia radia po przekręceniu kluczyka) podłączyłem do przewodu, który podaje prąd cały czas czyli do tego, do którego normalnie podłączone jest tylko podtrzymanie napięcia. Wcześniej miałem tak podłączone nieoryginalne...
Na początek więc wróć do poprzedniego połączenia i sprawdź. Jeżeli wszystko wróci do działania, to nie zamieniaj przewodów, tylko przewody wychodzące z radia stały plus i ACC, podłącz pod przewód z instalacji samochodu, ma którym jest ciągle napięcie. Spowoduje to tylko tyle, że radio będziesz musiał wyłączać "z palca", a pamięć będzie podtrzymana.
Podłączyłeś odwrotnie przewody zasilające. Podłącz battery power z +12V podtrzymanie (na podtrzymaniu będzie zawsze napięcie i nie stracisz ustawień) i ignition power z +12V zasilanie.
Mama takie radio i problem: po podaniu napięcia na zacisk nr 4 i 7 (+12V) oraz 8 (masa) nie można w żaden sposób włączyć radia, pulsuje tylko dioda “CODE”; Ale po odłączeniu napięcia z zacisku nr 4 (podtrzymanie) i podaniu na zacisk nr 5 (elektryczna antena) radio gra nawet przy właczonym włączniku głównym, czyli nie można go wyłączyć. Kruchy
W jakim celu chcesz podtrzymywac zasilanie komputera?? Odpinasz stary akumulator ,montujesz nowy ,ustawiasz zegarek ,radio itp i gotowe. Nic się nie stanie gdy komputer straci zasilanie.
Witam Radioodbiornik stacjonarny HRA 1500MP firmy Roadstar przestał się włączać. Radio jest włączane przez układ "startera" z podtrzymaniem, przy krótkim kliknięciu włącza się, przy przytrzymaniu kilkusekundowym wyłącza. Układ "startera" sterującego zasilaniem, bo to z nim problem, to osobna płytka (chyba wielowarstwowa) o wydzielonym obszarze napięcia...
Kolego bezpieczników nie sprawdzaj multimetrem tylko kontrolką lub żaróweczką ( jak zwał tak zwał ) według mnie bezpiecznik poleciał i tam bym szukał . cyt We wtyczce od radia napięcie na żółtym kablu do podtrzymania jest a na drugim po stacyjce napięcia nie ma. myślę że bezpiecznik przy radiu był większy od tego co zabezpieczał ten obwód . Szukaj po...
Musisz na przewód od pamięci (memory, podtrzymanie) podać na stałe napięcie zasilania niezależnie od stacyjki, przeważnie jest to przewód różowy, styk nr 4 na złączu zasilającym A (dolna złączka )z niesymetrycznym zatraskiem). Na zacisku nr 7 zasilanie radia napięcie może być rozłanczane stacyjką lub nie. Kiedy napięcie będzie na stałe na podtrzymaniu...
Należy podłączyć zamiast napięcia załączanego stacyjką kabelek z napięciem stałym (nieodłączanym) . Potrzebny Ci będzie miernik (ostatecznie żaróweczka 12V) i minimalna wiedza o elektryce . Do kostki przy radiu dochodzi napięcie co najmniej dwoma kablami - jeden od podtrzymania pamięci w radiu a drugi zasilający . Musisz znaleźć ten zasilający i odłączyć...
To zależy od poboru prądu. Jeśli chodzi o podtrzymanie napięcia dla pamięci to moze wystarczy kondensator i dioda.
Okolica słynie z niskiego napięcia, jeśli są krótkotrwałe braki w napięciu wyłapie to UPS, jeśli napięcie jest tak niskie że przełączy się ups na podtrzymanie awaryjne a napięcie w tym czasie nie wróci do normy dochodzi do rozładowania akumulatorów, przykładowo w tym samym czasie radio chodzi OK.
Sprecyzuj dokladnie swój problem.Bo każde radio wmiarę nowoczesne [CYFROWE] ma jeden kabelek do podtrzymania pamięci.Niektóre firmy w swoich raiadch wprowadziły akumulatorki np. o napięciu 3,6V.{jak się zużyły, to wymiana i po problemie}.
Oczywiście elektroniczny selektor to dobry pomysł ale zostając przy tym co jest to R11, C8 odpowiadają za podtrzymanie przekaźnika podczas chwilowego braku sygnału na wejściu, podejrzewam że powodują także dość powolne narastanie prądu cewki przekaźnika, więc trzask nie powinien być związany z przełączaniem przekaźnika , jeżeli jednak tu jest problem...
Safe służy do podtrzymania ustawień radia. Sprawdź czy po zamknięciu centralnego zamka(bez kluczyka w stacyjce)na głównym kablu nadal jest napięcie.
Dlaczego uważasz ze jest prawidłowe? Przecież po wyjeciu kluczyka w pinie a4 który jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci napięcie znika ... A tam chyba właśnie powinno być napięcie po wyciągnięciu kluczyka żeby zapisało ustawienia...
Chodzi o to, żę pamięć procesora ma potrzymanie napięciem. Jak napięcie znika po przekręceniu stacyjki to radio "zapomina" Trzeba albo podłączyć w takie miejsce instalacji, gdzie nie ma zaniku napięcia po wyłączeniu zapłonu albo zrobic podtrzymanie na procesorze wkładając w środek baterię. Michał
Zbadaj na którym kablu (w kostce) występuje napięcie po wyjęciu kluczyka,to będzie ten który trzeba podłączyć do podtrzymania pamięci w radiu.
Zgoda. Raczej nie. Ale, skoro nowe radio nie "trzyma" pamięci, to: A. pamięć jest niesprawna (co jest mniej prawdopodobne - nowe radio) albo B. pamięć nie jest podtrzymywana - czyli nie dopływa do niej prąd z odpowiedzialnego za jej podtrzymanie akumulatorka. Ja, w takim wypadku poszedłbym tą drogą i sprawdził czy: 1. odpowiedzialny za podtrzymanie...
Sęk w tym, że to radio chodzi w tym aucie już 8 lat. Jedyne co się wydażyło to odłączenie akumulatora na weekend. Wcześniej już był odłączany akumulator ale takich cyrków nie było. Radio się włącza, akceptuje kod, działa i gra. Jedynie nie zapamiętuje kodu. Włącza się również przy wyłączonym silniku i wyłączonej stacyjce (jedynie z napięcia podtrzymania)....
Witam. spróbuj odłączyć kondensator od podtrzymania (2200uF) ten który jest w "pająku" dolutowany.
Posiadam tą oto zniesławioną Alpine 9855 i zastanawiam się nad przesiadką na 9886 z prozaicznego powodu- irytują mnie dźwięki 4 klawiszy- source band oraz przełączania utworów- drżą co jest strasznie wkurzające bo w aucie nic się nie telepie a to rzęzi niemiłosiernie- może da się je jakoś "usztywnić" ? ... ale nie o tym mowa Mam nagłośnienie bose w...
Podłączone radio Pioneer AVH-7500 BT po wyłączeniu zapłonu traci pamięć. Rozwiązanie w stylu zamiany kabli albo ich połączenia tutaj nie pomoże, gdyż mierzyłem miernikiem napięcie na kablach i zarówno na tym zasilającym 12V jak i na tym podtrzymania 12V napięcie zanika. Chodzi o to, że po chwili od wyłączenia auta słychać kliknięcie i auto przechodzi...
Radio ma napięcie sieciowe, Zgadza się, ale dla zegara (aby pamiętał czas ustawienia ) potrzebna jest bateria.(dla podtrzymania pamięci zegara)
Nie rozumiem w jaki sposób dodanie Twojego układu eliminuje spadek napięcia na zaciskach zasilających radio podczas rozruchu silnika. Rozumiem, że może eliminować spadek napięcia na zacisku odpowiedzialnym za podtrzymanie pamięci, bo dodałeś tam kondensator. Ale samo zasilanie? No chyba, że chodzi o to, że na końcówce żółtego przewodu są mniejsze spadki...
Witam. Dziewczyna kupiła to samo radio. I ku mojemu zdziwieniu jest taki sam efekt jak opisuje Olawd i problemem poprawnie zdiagnozowanym jest brak podtrzymania jak napisał Oineh. Auto poprawnie podaje napięcia na kostkę czerwony zawsze +12 , żółty stacyjka, niebieski podtrzymanie +12, brązowy masa. Każde inne radio taki układ zadowoli ale nie ten model....
Nie rozumiem tego że napięcie na przekaźnik powinno iść z tego samego punktu co BAT.? Czy chodzi tu o styki przekaźnika jak na poprawionym schemacie? Chodzi o to że przy zasilaniu prosto ( przy najmniejszej liczbie połaczeń stykowych ) z akumulatora i przy zasilaniu ze stacyjki gdzie ilość połączeń ( kostek, styków ) jest znacznie większa mogą ( ale...
Brak jest stałego podłączenia napięcia 12 V ( przeważnie żółty przewód) dla podtrzymania ustawień radia, drugie napięcie 12 V idzie ze stacyjki. Warto sprawdzić miernikiem na, którym 12 V jest stale a na którym pojawia się po przekręceniu klucza w stacyjce.W artykule z linku jest wyjaśnione dokładniej jakie są zasady podłączania radia w samochodach....
Tak przedewszystkim trzeba sprawedzić czy nie zamieniłeś podtrzymania z zasilaniem. Spotkałem się w skodzie że w standardowej kostce były zamienione te napięcia i radio (sony ) nic nie zapamiętywało.
radio podtrzymanie napięcia radio podtrzymanie podtrzymanie napięcia atmega
radio kondensator trzeszcz nadawać 433mhz słaby iskra honda
blaupunkt vwz1z7 blaupunkt vwz1z7
Oznaki zużytej pompy vacuum w BMW X3 E83 2.0i 2006 Brzęczenie przy zmianie biegów w BMW X3 E83 2006