Na płytce drukowanej tego radia znajdują się punkty lutownicze gdzie można wlutować diodę D6 i podłączyć bateryjkę litową 3V w punktach Batt+ i Batt - i podtrzymanie pamięci działa.
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Masz tam zwykłą diodę, rezystor i IMHO transil. Na moje oko prąd z instalacji dociera przez rezystor do diód. Jedna pozwala naładować się kondensatorowi, ale nie dopuszcza na jego rozładowanie przez instalację. Druga to prawdopodobnie transil/zener służący za ogranicznik przepięć.
30mA pobierane przez auto jest wynikiem nie rewelacyjnym, ale spokojnie do przyjęcia. Zależnie od wielu czynników, np alarm, jakieś inne bajery, jak i od typu auta. Do przyjęcia jest do ok 80mA, a w niektórych pobór sięga i ok 120mA i nic z tym za bardzo zrobić nie można (np monitoring GPS). Zobacz ile bierze wyłączone radio z wsadzonym panelem. Bo...
Wstaw taki sam , będzie najbezpieczniej lub trochę większy 0,22F;0,33F powinno pracować poprawnie. Wymontowany może być uszkodzony - czas robi swoje.
W tym modelu radia za podtrzymanie pamięci odpowiada styk A4 w kostce ISO - który powinien być połączony bezpośrednio z plusem akumulatora. Warto poczytać instrukcję [url=https://vordon.pl/wp-content/upload...
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Sprawdź czy na żółtym (battery) kablu masz zasilanie, przy wyłączony zapłonie. Ten kabel odpowiada za podtrzymanie pamięci. Kolejna sprawa to czy radio wyłącza się po wyłączeniu zapłonu czy działa? Jeżeli działa to musisz zamienić miejscami czerwony z żółtym.
Jesli nie chcesz aby radyjko wylaczalo sie po przekreceniu kluczyka to podpinasz w/w podtrzymanie i zasilanie razem do "permanentnego" plusa w ukladzie. Jesli jednak chcesz zeby sie samoczynnie wylaczalo po zgaszeniu silnika to podtrzymanie pakujesz do "permanetnego", a zasilanie radia do plusa ktory przebiega przez stacyjke...nieco lopatologicznie..ale...
A jesteś pewien, że w ogóle jest takie coś ? Radia z tej generacji albo miały podtrzymanie (np zapamiętanych kanałów) na jednym z zasilań czerwony / żółty (za stacyjką / przed stacyjką) , albo pamiętały na pamięci nieulotnej. Do tych pierwszych w onym czasie niektórzy diodą podłączali baterię / akumulator, bo się wyjmowało radio z auta na blokowiskach,...
Chodź nie jest powiedziane że problem ustąpi bo jak chińskie radio to podtrzymanie potrafi brać 200mA i więcej.
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Niech Ci elektryk zmierzy gdzie jest caly czas napiecie i niech ten kabelek polaczy z zasilaniem w radiu. Wtedy bedziesz mogl zawsze wlaczyc radio i bedzie dzialalo podtrzymanie pamieci
Może było coś już drutowane i zmienione przewody, sprawdź pod którym przewodem masz stałe +12V i tam podłącz podtrzymanie pamięci radia.
Radio posiada złącza zasilanie, masa, podtrzymanie pamięci Zasilanie i podtrzymanie to jest UB+. Podłącz oba do UB+ i nie będzie gubił pamięci. Nie będzie działać ACC. Funkcja ACC jest po canie.
Trzeba zrobić podtrzymanie procesora baterą wewnątrz radia. Michał
Podtrzymanie - pin4 - służy jak sama nazwa wskazuje do podtrzymania. Stosuje się je w radiach gdzie jest ulotna pamieć i np. po każdorazowym wyłączeniu radia byłoby trzeba ustawiać stacje radiowe, ustawienia equalizera itp. jeżeli nie byłoby podłączone podtrzymanie. Co do pinu 6 to tam też musi być +12V tak jak na rysunku który załączyłem wcześniej...
Kable mam podpięte (wg. mnie) dobrze: zółty - czerwony i zółty; taki sam układ kostki miałem w poprzednim radio - Sony CDX-S22 i podtrzymanie było. A próbowałeś zamienić przewody?
Witam. Czy na żółtym przewodzie masz 12V po wyciągnięciu kluczyka? Bo jeśli nie to musisz zamienić miejscami przewód czerwony z żółtym, ponieważ on jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci w Twoim radiu. Pozdrawiam.
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
To napraw instalację w aucie a nie szukasz jakiegoś wynalazku.
http://www.audiobas.pl/foto/109.jpg Żółty: Podtrzymanie pamięci (stałe +12V) Czerwony: +12V (stałe, ewentualnie po przekręceniu kluczyka) Czarny: Masa
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
W standardzie zółty kabel odpowiada za podtrzymanie ustawień i leci prosto do akumulatora. Czerwony to kabel który powoduje włączenie radia w momencie przekręcenia stacyjki.
czy to nam coś zmienia? Wszystko zmienia i teraz by się zgadzało z filmem Video z YouTube. Patrzysz na tył radia i liczysz piny mowa o gnieździe radia 16pin. 1- GND (minus zasilania) 2 -+12V ACC (Zasilanie po stacyjce) 4 pin -K1 11pin-k2 https://obrazki.elektroda.pl/7670495700_... https://obrazki.elektroda.pl/8265873900_...
Ma kolega jakiekolwiek pojęcie o radiach samochodowych? Czerwony to + zasilania, a żółty to tzw. podtrzymanie pamięci. Jedno i drugie ma być podpięte pod +. Z kluczyka "odcina" się czerwony, a żółty powinien być podpięty pod zasilanie (akumulator). Wszystko w normie z radiem, przyczyny można szukać w zasilaniu z kluczyka, a nie w samym radiu. Pozdrawiam
Jak długo trzymasz OFF to całkiem się wyłącza i nie źre prądu aż tyle. Jak masz podtrzymanie na baterii 9V (6F22 alkaliczna) na samym BAT (nie wolno dać od razu na ACC) to też sobie nieźle radzi. A co do przerabiania - raz widziałem jak na Volumenie dorabia się kieszenie. Jak by mi coś takiego ktoś z moim radiem zrobił to by nim dostał po głowie. Problem...
Ja też się nie chcę wymądrzać ale opisane podłączenie nie jest prawidłowe, niemal każdy tak podłącza radio ale tak się nie powinno robić a skoro kolega kupił nowe radyjko to niech je właściwie podłączy. Nie wiem jakie masz radio (mogłeś napisać) i jak jest u ciebie który to podtrzymanie a który zasilanie ale to nie ma znaczenia bo to możesz sam w instrukcji...
Brązowy (najgrubszy) - Masa zasilania (pin8); Czerwony z niebieskim paskiem - ACC+ po kluczyku (pin4); Czerwony - BAT+ podtrzymanie (pin7). Kolorystyka może się różnić więc najlepiej podaj jakie masz kolory.
Dodałem wyłącznik nr 2 tylko nie wiem czy w dobrym miejscu lecz jeśli dobrze zrobiłem to zastąpię je przekaźnikiem. Teraz wył. nr 1 załącza światła oraz radio, a wył. nr 2 jest w pozycji off i nie dostaje radio napięcia. Natomiast jak wył. nr 1 będzie w pozycji off to załączam wył. nr 2 i powinno radio być na podtrzymaniu. http://obrazki.elektroda.pl/5219749600_1...
Radio to pioneer KEH-P4800R, ze schematem to niestety mogę mieć problem bo instrukcja oryginalna gdzieś mi niestety wsiąkła:( A z tym dodatkowym kablem, to nie wiem, pamiętam tylko że ma 2 na plus, z tym że jedno to ACC, więc nie wiem czy sie nada.
T.MUTE - wejście wyciszania (do zestawy głośnomówiącego, radio wycisza się, jak dzwoni telefon) +12 V (BACK-UP) - podtrzymanie pamięci (normalnie połączyć z + zasilania, na początku zostaw odłączone i podłącz jakby radio nie działało) +12 V ELECTRIC ANTENNA - wyjście do anteny elektrycznie wysuwanej (nie wiem jak podłączyć;) ) DIMMER - jakiś ściemniacz,...
Ale co ma do tego wyjście sterujące z radia? Ciebie interesować powinny TYLKO dwa przewody - zasilanie stałe, czyli podtrzymanie pamięci i zasilanie po stacyjce. Czyli przewody żółty i czerwony według standardowej kolorystyki UNIWERSALNEJ kostki ISO. W instalacji auta te kolory mogą być inne. Wystarczy zajrzeć w opis kostki ISO, który jest ogólnie dostępny....
wejdź na stronę http://www.studio24.prv.pl/ tam wejdź na kablomania a następnie kieszeniowe tam są pokazane takie wyjścia AUTOSOUND które ma podobne wyjście i pisze tam że ma złącze typu Panasonic z tego co tam jest opisane wynika że 1 z lewej u góry to Masa 2 z lewej u góry to +12V 1 z lewej u dołu to podtrzymanie +12V ale mogę się mylić Natomiast...
Memory musi być podłączone na stale do +12V , ew. oba kabelki choć wtedy może być większy prąd spoczynkowy. :D Ty masz w samochodzie + który pojawia się dopiero po przekręceniu stacyjki i dlatego radio tak się zachowuje. (Philips pamiętał bo ustawienia miał w pamięci nieulotnej EEPROM , a tu musi być zasilanie na podtrzymanie pamięci). Tak że przełożyć...
siemka ja mam radio cda9847r i włożyłem do niego baterie od telefonu na mojej płycie głównej radia było miejsce oznaczone jako bat 3.3v tam podłączyłem + baterii który idzie prosto na procesor a - do masy radia doładowywanie baterii zostało zrobione na rezystorze 47ohm/1w w szeregu z diodą np.1N4001 dioda została podłączona w kierunku zaporowym do +...
Rozkręć, weż omonierz i sprawdż połączenia. Zazwyczaj przewód czerwony to +, sprawdż zasilanie, winno iść do + dużego kondensatora elektrolitycznego, przez dławik/filtr, może tam też być dioda do masy. Masa (czarny) - to obudowa, reszta kabelków, to może być podtrzymanie pamięci i zasilanie automatycznej anteny, no to wyjście na głośniki. Pokaż jak...
Żółty to właśnie podtrzymanie pamięci i jest on na stałe.Czerwony to zasilanie po kluczyku jak znika napięcie to radio się wyłączy.Jak nie znika na czerwonym po wyłączeniu kluczyka to podłącz go w takim miejscu żeby znikało.Nie znam instalacji Matiza w szczegółach ale podałem ogólne zasady.Akumulator kupiłeś nie w pełni naładowany.Jeżeli masz prostownik...
Sęk w tym że na wiązce przewodów jest taki prosty „konfigurator” połączenia. Sprawdź po przewodach gdzie są połączone ze sobą przewody żółty i czerwony, rozdziel je i miernikiem sprawdź na którym pinie kostki jest napięcie „po stacyjce” a na którym napięcie jest bez względu na położenie kluczyka w stacyjce. Ten z zasilaniem po...
Może narysuje Ci to :) http://obrazki.elektroda.net/82_11989524... Dodano po 3 W tej sytuacji co masz radio podpinasz tylko + i - jeżeli chcesz mieć podtrzymanie pamięci. Nie ma opcji wyłączania radia za pomocą kluczyka, tzn jest ale nie będzie trzymało pamięci. Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.net/6_119895290... http://obrazki.elektroda.net/68_11989531...
Myślę, że to wyjaśni wątpliwości - jak ten kolega nie zajmuje się radiami samochodowymi, to może o tym nie wiedzieć, więc pokaż mu to oraz instrukcję od radia. http://obrazki.elektroda.net/24_11774902... To oczywiście jest widok wtyczki ISO idącej do radia od strony styków wtyczki (od przodu). Podłączenie "Opel" dotyczy radioodbiorników samochodowych...
Zgoda. Raczej nie. Ale, skoro nowe radio nie "trzyma" pamięci, to: A. pamięć jest niesprawna (co jest mniej prawdopodobne - nowe radio) albo B. pamięć nie jest podtrzymywana - czyli nie dopływa do niej prąd z odpowiedzialnego za jej podtrzymanie akumulatorka. Ja, w takim wypadku poszedłbym tą drogą i sprawdził czy: 1. odpowiedzialny za podtrzymanie...
Witam, miałem ten sam problem z mazdą 323f a elektryka jest podobna do hondy civic, u mnie za podtrzymanie pamięci odpowiedzialny jest przewód niebieski z czerwonym paskiem i zasila on również zegarek, po wstępnych pomiarach miernikiem okazało się ze jest gdzieś przerwa w obwodzie więc rozebralem wszystkie plastiki pod kierownicą, rozizolowałem całą...
CP to przewód do sterowania radiem - informuje on radio że są zapalone światła(w domyśle jest ciemno) i radio ściemnia wyświetlacz i podświetla przyciski - to tak w skrócie - mój pineer tak ma , inne mogą tylko przyciemnić wyświetlacz. Ciebie interesuje tylko PZg i PZ i ZC. ZC to masa - połączenie reszty zależy od Twojej konfiguracji - jeśli chcesz...
.Czerwony 5V ,czarny masa, zółty 12V podłącz radyjko podtrzymanie i 12V podłącz do zółtego a czarny do czarnego.jeżeli jest to zasilacz ATX, to aby go odpalić należy zewrzeć styki 14 i 13 (Zielony i czarnym)
Wyjście słuchawkowe z palmtopa, moża podłączyć do wejścia telefonicznego w radiu samochodowym. Aby wyciszyć radio trzeba na wejście MUTE podać odpowiedni sygnał. W zależności od typu radia, jest to zwarcie do masy lub +12V. Skoro miało by to być automatyczne, należało by dorobić układ elektroniczny, który wykryje nadchodzący komunikat , czyli poprostu...
Jeżeli radio nawet po wyłączeniu (ON/OFF na Volume) pobiera jakiś prąd to musisz koniecznie sprawdzić diodę zabezpieczającą przed odwrotnym zasilaniem D12 (1N4003) oraz R89 (220Ω/0,5W) i przede wszystkim diodę Zenera D18 (7,5V) i C68 (33µF/16V). Te ostatnie ( D18 i C68 ) odpowiadają za podtrzymanie napięcia do "pamięci" (taka niby pamięć...
na stronie kolegi z forum - link : http://studio24.prv.pl/ w dziale kablomania, ISO OEM masz rozpiskę twojej kostki w samochodzie. Żeby działało podtrzymanie pamięci istotne jest żeby na żółtym przewodzie z radia (zakładam że masz kostkę fabryczną) było +12V - pin. A7 w kostce samochodu, a na przewodzie czerwonym +12v po stacyjce - pin A4 w kostce samochodu,...
Ten typ tak ma! W instrukcji piszą że Końiecznie należy przez kluczyk puścić główne zasilanie (zamontowałem zamiast kluczyka mini przełącznik by słuchać kiedy mi się podoba). Gdy wyłączysz głowne zasilanie to po 1-min podtrzymanie pamięci pobiera 18mA. Uwaga na opis kostki iso w PL instrukcji są błędy. Angielska była OK. Przy okazji, szukam firmware....
podtrzymanie napięcia radio radio podtrzymanie napięcia radio podtrzymanie pamięci
arduino sterowanie przez bluetooth wskaźnik wysterować komputer numery naklejce
schemat pilota creative inspire p5800
Parametr histerezy w piecu Termet Silver Pomiar rezystancji mikrokontrolerem 8051: metody i układy