Jesli nie chcesz aby radyjko wylaczalo sie po przekreceniu kluczyka to podpinasz w/w podtrzymanie i zasilanie razem do "permanentnego" plusa w ukladzie. Jesli jednak chcesz zeby sie samoczynnie wylaczalo po zgaszeniu silnika to podtrzymanie pakujesz do "permanetnego", a zasilanie radia do plusa ktory przebiega przez stacyjke...nieco lopatologicznie..ale...
Czesc Z tego co piszesz to nie masz podłączonego podtrzymania i dlatego po wyłączeniu radia woła o kod ponownie. Musisz zobaczysz przy wtyczce zasilającej czy masz podłączone 2 zasilania (12V zailanie radia, podtrzymanie) lub jak "jak wylacze auto to mi sie radio koduje" to podtrzymanie masz ze stacyjki POZDR Grzegorz
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Na płytce drukowanej tego radia znajdują się punkty lutownicze gdzie można wlutować diodę D6 i podłączyć bateryjkę litową 3V w punktach Batt+ i Batt - i podtrzymanie pamięci działa.
Chodź nie jest powiedziane że problem ustąpi bo jak chińskie radio to podtrzymanie potrafi brać 200mA i więcej.
Masz tam zwykłą diodę, rezystor i IMHO transil. Na moje oko prąd z instalacji dociera przez rezystor do diód. Jedna pozwala naładować się kondensatorowi, ale nie dopuszcza na jego rozładowanie przez instalację. Druga to prawdopodobnie transil/zener służący za ogranicznik przepięć.
Prawdopodobnie masz radio z podtrzymaniem bateryjnym pamięci ustawień i bateryjka już skończyła swój żywot. Otwórz, poszukaj - mogą być 2 ogniwa alkaliczne, lub 3-pastylkowy akumulatorek CdNi, cokolwiek by nie było - wymaga wymiany.
Mieścisz się w 50mA więc nie ma czym sie przejmować, możesz mieć radio z podtrzymaniem pamięci, może jakaś dioda. 20mA to naprawdę dobry wynik
Zmierzyć pobór prądu na wejściu napięcia podtrzymania na wyłączonym radiu i na grającym (nie wiem jaki to model radia) i jeśli jest kilka czy kilkadziesiąt miliamperów to zastosować prosty stabilizator LM7812 w celu obniżenia tego napięcia z 24 na 12V. W zasadzie jeśli będzie się mocno grzał to trzeba będzie mu dodać obciążenie w szeg kilkadziesiat...
Nie spali - bez obaw. Przewody zasilające w autach mają trzy kolory. Czerwony, Żółty oraz Niebieski. W Twoim przypadku niebieski jest od potrzymania pamięci, czerwony jest zasilający a żółty podświetlanie panelu radia. Nie kiedy trzeba żółty zamienić z czerwonym itd. Nie ma opracowanego jednolitego standardu :) P.S. Trzeba uważać - niekiedy niebieski...
Wstaw taki sam , będzie najbezpieczniej lub trochę większy 0,22F;0,33F powinno pracować poprawnie. Wymontowany może być uszkodzony - czas robi swoje.
Problem ten to nie kwestia podłączenia. Model ten jest radiem na kieszeń więc podtrzymanie pamięci jest wewnątrz radioodtwarzacza. Pod mechanizmem odtwarzacza jest bateria litowa 3V i to ona jest odpowiedzialna za podtrzymanie nastawów radia. Po prostu trzeba ją wymienić i powinno być po problemie.
Jeśli radio działa prawidłowo a po włączeniu auta radio nie zapamiętuje stacji. Sprawdź czy po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nadal masz +12V na podtrzymaniu.
30mA pobierane przez auto jest wynikiem nie rewelacyjnym, ale spokojnie do przyjęcia. Zależnie od wielu czynników, np alarm, jakieś inne bajery, jak i od typu auta. Do przyjęcia jest do ok 80mA, a w niektórych pobór sięga i ok 120mA i nic z tym za bardzo zrobić nie można (np monitoring GPS). Zobacz ile bierze wyłączone radio z wsadzonym panelem. Bo...
Niech Ci elektryk zmierzy gdzie jest caly czas napiecie i niech ten kabelek polaczy z zasilaniem w radiu. Wtedy bedziesz mogl zawsze wlaczyc radio i bedzie dzialalo podtrzymanie pamieci
To napraw instalację w aucie a nie szukasz jakiegoś wynalazku.
Dodałem wyłącznik nr 2 tylko nie wiem czy w dobrym miejscu lecz jeśli dobrze zrobiłem to zastąpię je przekaźnikiem. Teraz wył. nr 1 załącza światła oraz radio, a wył. nr 2 jest w pozycji off i nie dostaje radio napięcia. Natomiast jak wył. nr 1 będzie w pozycji off to załączam wył. nr 2 i powinno radio być na podtrzymaniu. http://obrazki.elektroda.pl/5219749600_1...
Jakie radio chcesz. Wstawiasz tylko w układ oddzielny akumulator do pamięci, dobrze by było zrobić mu jakieś ładowanie jak już autko chodzi. Nie zapewni Ci to funkcjonalności na wieki, ale sama pamięć powinna kilka tygodni wytrzymać. Jeśli nie masz bladego pojęcia co i jak to trzeba zrobić patent ;). Akumulatorek 12v do tego ładowarka samochodowa. Aku...
Może było coś już drutowane i zmienione przewody, sprawdź pod którym przewodem masz stałe +12V i tam podłącz podtrzymanie pamięci radia.
Pod warunkiem że to radio nie pobiera na podtrzymaniu np. 0,1A prądu [co najprościej zmierzyć] ;). Niby niedużo ale po 10h mamy 1Ah i jak radio stoi np. tydzień nie odpalisz go.
Jest radio zasilanie tym zasilaczem i jak wyłączam zasilacz to gubi stacje itp. chcę samo radio podtrzymać
Radio posiada złącza zasilanie, masa, podtrzymanie pamięci Zasilanie i podtrzymanie to jest UB+. Podłącz oba do UB+ i nie będzie gubił pamięci. Nie będzie działać ACC. Funkcja ACC jest po canie.
Witam jedeno z zasilan BEZWZGLEDNIE musi bycz podlaczone przez stacyjke, pameiec pobiera okolo 10mA a glowne zasilanie nawet jak wylaczysz radio to pobiera okolo 250mA. sprawdz na ktorym masz takie duzy pobor przy wylaczonym radiu i polacz przez stacyjke. Pozdrawiam
To sugeruje że radio na podtrzymaniu pamięci pobiera za duży prąd.Żeby to zweryfikować to należy na postoju włączyć między przewód podtrzymujący pamięć w radiu a + zasilania multimetr na odpowiednim zakresie aby pomierzyć prąd poboru.
[quote="slawinek"]Witam :) Sprawa poboru prądu.Jest tak:Radio Pioneer DEH-2900MP wyłączone pobiera 9mA (0,1W) a auto na postoju bierze 150mA (1,8W).czyli teraz bierze całkowicie 1,9 W.To wreszcie jest norma o której wspominał elektryk w ASO i to mnie satysfakcjonuje:) i wg moich obliczeń akumulator 55 Ah powinien wytrzymać zanim padnie 14 dni o ile...
Radio ma jeszcze bateryjne podtrzymanie? Tak, praktycznie każde radio potrzebuje zasilania do podtrzymania pamięci. Te powinno mieć stałe zasilanie z akumulatora na pinie nr.4 kostki ''A".
Radio wymaga tylko jednego zasilania (bez podtrzymania pamięci) Podłączasz tylko jedno zasilanie 1 Zasilanie bezpośrednio z akumulatora-radio będzie grało również na postoju. 2. Zasilanie po stacyjce- radio będzie grało tylko po załączeniu stacyjki.
O radio z wewnętrznym podtrzymaniem może być trudno. Typowo radia samochodowe mają na złączu dwa wejścia zasilania. Jedno, żeby grało, drugie żeby pamiętało. Tym wejściom radia odpowiadają dwa wyjścia zasilania na złączu samochodu - jedno załączane przez stacyjkę, drugie z pominięciem stacyjki. Czy ta maszyna budowlana ma standardowe złącze do radia,...
ok wiadomo ale dlaczego nie działa podtrzymanie? jest ktos kto to narysuje? dzięki za info
Centralny, zegarek, oświetlenie wnętrza i zapalniczka - są na tym jednym; alarm (fabryczny) też bierze podtrzymanie. Radio ma 22, pewnie "chodzi" ono bez zmian. Znalezione na necie foto tego punktu masowego: http://obrazki.elektroda.pl/7620412700_1...
W tym modelu radia za podtrzymanie pamięci odpowiada styk A4 w kostce ISO - który powinien być połączony bezpośrednio z plusem akumulatora. Warto poczytać instrukcję [url=https://vordon.pl/wp-content/upload...
podtrzymanie pamięci?
Nie wiem jakie to radio, ale koledze przy podtrzymaniu z aku wykończyło go pobór prądu miał jakieś 1 A, więc szybko zrezygnował z tego radia.
Trzeba zrobić podtrzymanie procesora baterą wewnątrz radia. Michał
Witam Czerwony przewód (+) musisz zewrzeć z żółtym (podtrzymanie pamięci). Pozdro
Radio samochodowe ma 2 zasilania. pierwsze jest do jego uruchomienia, a drugie właśnie do podtrzymania pamięci ( oczywiście nie we wszystkich modelach) Zobacz schemat złącza ISO.
Zapewne nie masz podpiętego drugiego plusa od podtrzymania pamięci radia. W kostce ISO czerwony i żółty powinny mieć +12V
To radio oplowskie, ma więc zamienione w kostce ISO zasilanie stałe (tutaj główne, w innych radiach to podtrzymanie pamięci) z zasilaniem po stacyjce (w innych radiach to jest główne zasilanie, tutaj jest tylko sygnałem sterującym). Przy prawidłowym podłączeniu da się je włączyć przy wyłączonym zapłonie ale samo się wyłączy po 1h.
Kable mam podpięte (wg. mnie) dobrze: zółty - czerwony i zółty; taki sam układ kostki miałem w poprzednim radio - Sony CDX-S22 i podtrzymanie było. A próbowałeś zamienić przewody?
Musisz zamienić przy kostce radia żółty przewód z czerwonym. Żółty jest pamięcią (podtrzymanie) radia i musi mieć zasilanie ciągle aby radio nie gubiło ustawień. Oba te przewody są + ale jeden jest stały drugi od stacyjki- nie piszesz jaki to konkretnie model ale obecnie raczej każde radio (a przynajmniej większą większość) na tych kabelkach ma złączki...
A można do tego użyć oddzielnego zasilacza 12v od jakiegoś innego urządzenia np. ładowarkę? :D I ile musi mieć amperów taki zasilacz? A. no i jak podłączyć minus tego zasilacza? Bo plus to wiadomo, że do podtrzymania. Radio obecnie podłączone pod zasilacz komputerowy.
Spokojnie podtrzyma. Tylko dopilnuj by mieć wyłączone odbiorniki takie jak: radio, oświetlenie.
Kabel żółty to podtrzymanie pamięci. Wyłącz zapłon i wypnij radio, potem przekręć i miernikiem sprawdź gdzie pojawia się zasilanie.
Jedno zasilanie idzie na stałe do radia (podtrzymanie), a drugie po kluczyku.
Radio Vanku AS0672-DE Pin 14 - zasilanie po stacyjce (do uruchamiania radia) pin 15 - masa pin 16 - stały plus (podtrzymanie pamięci)
Dzień dobry! Czy istnieje w radiach samochodowych możliwość podtrzymania pamięci po wyjęciu z kieszeni. Pozdrawiam
Jak sporadycznie używasz auta to kup sobie takiego malucha o symbolu AL800, w garażu podłącz go pod zaciski akumulatora, włącz do sieci i zapomnij. To urządzenie utrzyma akumulator w pełnej gotowości. Charakteryzuje się niewielkim ładowaniem rzędu 800 mA i prąd spada do wartości konserwacyjnej. Cena w/w ładowarki nie przekracza 50 zł i może być na dowolny...
Kolego te coś w przezroczystych koszulkach gumowych - to są złączki które możesz przepiąć zależnie od zapotrzebowania. Możesz do czerwonego przewodu od strony ISO (samochodu) przypiąć przewód żółty i czerwony razem. Możesz czerwony z żółtym zamienić, czyli: czerwony-żółty, żółty-czerwony. Możesz zrobić że radio będzie grało bez kluczyka (domyślnie w...
https://obrazki.elektroda.pl/4756798600_... Witajcie, dzisiaj krótki temat, zaglądamy do wnętrzu sprzętu którego swego czasu można było bardzo łatwo spotkać przy naszych łóżkach. Oczywiście potem nadeszła era telefonów komórkowych i tego typu radiobudziki straciły na popularności, ale to chyba tym bardziej jest właśnie powodem by tu...
Musisz dodać diodę prostowniczą do baterii i w momencie wyłączenia zasilacza radio zostanie podtrzymane przez baterie.
Piloty oryginalne? Najłatwiej dołożyć osobne radio i przekaźnik z podtrzymaniem.
Nie właśnie już też myślałem, ale jest na masie. Odseparować radia od masy też nie mogę, bo bym puścił dodatkowy przewód przed wyłącznik główny i bez problemu, ale radio jest przykręcone do metalowego stelażu. Dodano po 1 Rano zmierzę ile pobiera podtrzymanie.
Ale ATX też jest OK ? Na wyjściu z centrali alarmowej mam 3A to spoko wystarczy na podtrzymanie.
Pytanie czysto teoretyczne. Mam podobny temat, tzn. używam pojazd raz na miesiąc może więcej, ale wyłączam zasilanie heblem na masie, wiadomo ginie mi wszystko w ustawieniach radia, co wiąże się z tym, że ustawienia chwilę mi zajmują i teraz pytanie, czy wg jest jakaś opcja, żeby potrzymać mu zasilanie, nie byłoby problemu, żebym pociągnął masę przed...
Objawami nieprawidłowego podłączenia może być jak najbardziej opisywany przez kolegę brak prawidłowych wskazań zegara, mianowicie radio w większości przypadków ma stałe zasilanie oraz zasilanie po stacyjce, zamiana tych przewodów pozwoli na normalną pracę radia, problem pojawia się w momencie gdy wyjmiemy klucz że stacyjki, tam gdzie prawidłowo powinno...
O ludzie :) Prosta sprawa, podłącz radio przez stacyjkę tak by grało po ustawieniu kluczyka w 1 pozycję. W radiu masz dwa przewody plusowe. Żółty i czerwony. To złącze które znalazłeś to wtyczka do oryginalnego radia Forda, a do niej podłączona przejściówka do jakiegoś innego radia. I teraz po kolei, w starych Fordach kolory wyglądają następująco: przewód...
kolego podłącz miernik amperomierz między klemę plusową a plus akumulatora przy wyłączonych odbiornikach max ok 100 mili amper alarm radio podtrzymanie jeżeli więcej to wyciągać bezpieczniki i patrzeć który odbiornik ciągnie prąd nie zabezpieczone bezpiecznikiem są alternator i rozrusznik pozdrawiam
Chyba w aucie nie mam wyprowadzonego przewodu do podtrzymania pamieci. Po wyłaczeniu i wlaczeniu resetuja sie ustawienia. Nie mam instrukcji wiec prosze o pomoc. Ma ktos moze jakiego linka do opicsy przewodow w radiu? Co nalezy zrobic zeby nie gubił pamieci? To nie jest wina radia (sprawdzalem na dwóch: Sony oraz Kenwood KDC B7021) - samochod to passat...
Chodzi ci o zasilanie stałe od strony auta? Spokojnie możesz się podpinać. Kilka A wytrzyma.
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
Co to za radio? Czy w aucie od podtrzymania pamięci akumulator Ci się momentalnie rozładowuje?
Radio jest nowe a pioneer'y nie mają podtrzymania standardowo!!!!!!! ........................................... 02 Wrz 2007 21:43 Ludzie pomóżcie. :cry:
1. Spalone żarówki pod wyświetlaczem. 2. Na górze działu masz link do strony z wyprowadzeniami radii. Musisz połączyć w radiu razem zasilanie główne z podtrzymaniem i to do plusa na stałe w aucie.(plus po stacyjce odpiąć.)
No to masz źle podpięte radio. Odcina prąd podtrzymania pamięci po wyłączeniu zapłonu. Rolę odgrywają przewody czerwony i żółty.
Jeśli po podłączeniu samego podtrzymania ciągnie aż pół ampera, to to radio jest jakieś felerne. :) Sprawdź - nie powinno tak być. Jeśli faktycznie ciągnie, wtedy najlepiej jest podpiąć przez przełącznik.
Witam. Mam problem z podtrzymaniem pamięci w radiu Alpine CDE-9871RR. Zależałoby mi, by możliwość "działania" radia była, jak w przypadku VW Beta (chyba, że to możliwości sprzętowe, a nie podłączenia) tj.: 1. Radio można było włączyć bez używania kluczyka - (nie zależy mi). 2. Po ok. godzinie grania bez kluczyka w stacyjce radio wyłączało się (nie zależy...
- ----------------------------------------... tu masz więcej informacji ze strony http://www.studio24.prv.pl/ ----------------------------------------... Jak dorobić podtrzymanie pamięci radia? Radia można podzielić na takie, które nie tracą zawartości pamięci po wyłączeniu zasilania (np. Blaupunkt, Philips, Grundig) i na takie,...
Witam To radio bez podłączonych głośników-i innych wyjść sterujących. ----------------------------------------... Przy podłączonych dwóch plusach! (podtrzymanie i zasilanie) - po włączeniu radia 0,5 A W stanie wyłączonym 3.3 mA
Mam pytanie do grupowiczów: Chodzi mi o to jak mogę zrobić podtrzymanie pamięci w radiu Sony 4000 chcąc to radio wyjmować w całości, a nie tylko panel. Czy można podłączyć akumulatorek mały do kabla, który jest podłączony do akumulatora? Jakieś rozwiązanie ? Z góry dziękuje
Dodatkowy akumulator będzie się ładować, bo w całej instalacji w czasie pracy silnika jest 14,5V. Mały akumulatorek nie potrzebuje do naładowania tyle czasu, co ten pod maską. Ja zrobiłem dodatkowy wyłącznik i włączam radio po odpaleniu silnika.
Napisz kolego jeszcze jakie to radio? Sprawdź miernikiem czy na kostce jest stałe zasilanie + z akumulatora (bez włączania zapłonu). Powinno one być podłączone do pinu w radiu oznaczonego symbolem "akumulatora", Jest to niezbędne do podtrzymania pamięci, Dodam że niektóre radia (nie fabryczne) za nic nie chcą trzymać pamięci.
Prawidłowo to powinno być tak: Czerwony zostawiasz tak jak jest czyli do stacyjki, a żółty(to jest podtrzymanie pamięci) dajesz bezpośrednio do akumulatora przez bezpiecznik. Wtedy radio ma podtrzymaną pamięć a działa dopiero po stacyjne. Bezpiecznik na żółtym daj nieduży np 1A.
Okazało się że gniazdo kabla zasilającego miało zimny lut i rozłączał zasilanie. Wyglądało to tak jakby ktoś od pracującego odbiornika nagle odciął prąd a na LCD pojawial się błąd U2. Co do baterii wewnętrznej to ten model jej nie ma. Za podtrzymanie pamięci w tym modelu pracują cztery baterie paluszki AA
:?:ten pobór jest normalny,jeśli masz radio to jest podtrzymanie funkcji,na komputer tez podtrzymanie.także pobór tego rzędu jest normalny,,,,,,,,,,,,,,
Miernik powinieneś w takim pomiarze włączyć na pomiar prądu, zaczynając o największego zakresu. Oczywiście nie włączać w tym czasie żadnego odbiornika. Prąd powinien być max kilkanaście mA. Często radio pozostaje na podtrzymaniu pamięci, alarm w stanie stand-by, jakaś linia komputera. Pomiar napięcia między plusem akumulatora a odpiętą klemą plusową...
To radio mam akurat na stole. To radio się wyłącza od razu po wyjęciu kluczyka. Przy wyjętym kluczyku można je włączyć na 20 min, i tak w kółko. Jeśli podłączysz piny na odwrót to może być taki objaw jak u Ciebie. Skoro miałeś wcześniej radio nie fabryczne, to mógł ktoś zamienić piny w kostce iso lub gdzieś w instalacji. UB - stacyjka, +15 - stałe,...
Podtrzymanie - pin4 - służy jak sama nazwa wskazuje do podtrzymania. Stosuje się je w radiach gdzie jest ulotna pamieć i np. po każdorazowym wyłączeniu radia byłoby trzeba ustawiać stacje radiowe, ustawienia equalizera itp. jeżeli nie byłoby podłączone podtrzymanie. Co do pinu 6 to tam też musi być +12V tak jak na rysunku który załączyłem wcześniej...
Polecam stronkę www.studio24.prv.pl później kablomania, panelowe i znajdziesz opis złącza JVC oraz wiele ciekawych informacji. Najlepiej wykorzystać próbówkę i sprawdzić na których przewodach w kosce od auta jest stałe 12V (zapewne pin4) oraz na którym pojawia się 12V po przekręceniu kluczyka w stacyjce(zapewne pin3). Mając takie informacje dokonujemy...
W końcu problem został rozwiązanym, elektronik samochodowy znalazł problem wina była w stacyjce radio nie dostawało prądu podtrzymania i dlatego były takie objawy teraz wszystko działa jak należy :)
Na BSI masz opisane w którym położeniu ma być wsadzona zwora (client/parking), w pozycji parking nie działa pilot, centralzamek, podtrzymanie pamięci radio, zegar etc. 3,5A to duży pobór prądu, ponad 40W mocy, która gdzieś się zamienia na ciepło
Zapewne ginie plus po wyłączeniu stacyjki. Na żółtym przewodzie wymagane jest +12V do podtrzymania pamięci niezależnie od położenia kluczyka. Pozdrawiam
Na jednym masz plusa przy wyjętym kluczyku,tam jest mały prąd,do podtrzymania pamięci radia potrzeba parę mA.Plus po stacyjce wiadomo,około 5 A.Zastanawia mnie te -12V,to jest przy podłączonym radiu ?
Jak długo trzymasz OFF to całkiem się wyłącza i nie źre prądu aż tyle. Jak masz podtrzymanie na baterii 9V (6F22 alkaliczna) na samym BAT (nie wolno dać od razu na ACC) to też sobie nieźle radzi. A co do przerabiania - raz widziałem jak na Volumenie dorabia się kieszenie. Jak by mi coś takiego ktoś z moim radiem zrobił to by nim dostał po głowie. Problem...
W pierwszej chwili też pomyślałem o "komforcie" .Ale to nie to, bo gdyby...,to nie wołałoby o kod po zamontowaniu do "swojego" auta.Raczej podejrzewam,że odłączenie akumulatora było na tyle krótkotrwałe,że radio miało podtrzymanie z napięcia spoczynkowego instalacji.
Nie przeczytałem wszystkich postów więc sorki jeśli zrobię zamieszanie, ale takie podłączenie jakie (chyba zrobiłeś) nie jest poprawne. Jak przekręcasz kluczyk czy radio ci się władcza samo? Bo powinno się samo uruchamiać na dobrą sprawę, a przy wyłączeniu zapłonu i wyciągnięciu klucza powinno się samo gasić. Ale mimo tego że samo się zgasiło to kiedy...
Sprawdź czy zapalniczka ma zasilanie przed czy po stacyjce, bo jak po stacyjce, to nie będziesz miał podtrzymania pamięci radia. Przewód od podtrzymania pamięci radia musi być cały czas zasilany.
Cześć w mojej cieżarówce zwineli mi radio, było zasilane orginalnie z przetwornicy24/12V ale podtrzymanie z 24V.Dostałem inne radio na 12V i co zrobić by było tak samo zasilanie.Po wyłączeniu kluczyka przetwornica sie wyłącza i na złączu do radia zostaje tylko 24V.Ciągnięcie kabli do akumulatora odpada.Jak i ciągła praca przetwornicy.
Z tą małą ingerencją w środek radia to bym uważał. W Alpine dobre podtrzymanie to horror a w wielu innych firmach wystarczy chwila nieuwagi i radio umiera.
Witam wszystkich.A co do tematu to na moje to radio ma na pewno podtrzymanie pamięci.Tylko mam pytanie jeszcze w jakim aucie jest podłączone?Bo np.VW ma inaczej wyprowadzone zasilanie radia i pamięć idzie przez stacyjkę i dlatego może się kasować.A w jakim aucie to radio hula?Pozdrowionka.
A ja nie musze stosować żadnego wyłącznika bo prąd nie dociera do niego bez przekręcenia stacyjki. Mi własnie chodzi o to jak podłączyć to radio żeby podtrzymać pamięć ale żeby nie rozładowywał sie akumulator!!!!
T.MUTE - wejście wyciszania (do zestawy głośnomówiącego, radio wycisza się, jak dzwoni telefon) +12 V (BACK-UP) - podtrzymanie pamięci (normalnie połączyć z + zasilania, na początku zostaw odłączone i podłącz jakby radio nie działało) +12 V ELECTRIC ANTENNA - wyjście do anteny elektrycznie wysuwanej (nie wiem jak podłączyć;) ) DIMMER - jakiś ściemniacz,...
Jest to radio LIFETEC 4x45
Witam zakupiłem JVC KD-G632 chciałbym się dowiedzieć czy jest sposób na podtrzymanie pamięci stacji i ustawień radia jeśli je wyjmuję za pomocą kieszeni. Kiedy wkładam radio, wszystkie ustawienia sie kasują a niestety samochód stoi pod blokiem, jestem zmuszony zabierać radio :/
Mam podłączone 7-zasilanie, 8-masa, 4- podtrzymanie
Podtrzymanie zasilania od radia
Ja też się nie chcę wymądrzać ale opisane podłączenie nie jest prawidłowe, niemal każdy tak podłącza radio ale tak się nie powinno robić a skoro kolega kupił nowe radyjko to niech je właściwie podłączy. Nie wiem jakie masz radio (mogłeś napisać) i jak jest u ciebie który to podtrzymanie a który zasilanie ale to nie ma znaczenia bo to możesz sam w instrukcji...
Witam, czy zastosowałeś tą kostkę, i czy po zamianie 4 na 7 wszystko masz dobrze. Pytam ponieważ mam dokładnie to samo radio i też niema podtrzymania po wyjęciu kluczyka. Samochód to vw polo 3 6n2.
rozlaczalem kostkę i nic to nie pomogło Nie wiem czy to radio nie ma podtrzymania pamięci ustawień np. bateria/kondensatorem. W takim wypadku (o ile faktycznie radio coś "podłapało") wyłączenie kostki nic nie da.
Dlatego kolega odesłał cię do poczytania sobie o LOGICE ZAPŁONU. Materiały do znalezienia na naszym forum lub na doskonałej stronie: www.studio24.prv.pl Poza tym co ci da łączenie przewodów, jak nie wiesz, czy na tym, do którego się dołączałeś masz stały plus, czy po stacyjce? Tu trzeba do reki wziąć miernik lub choćby żarówkę i zaopatrzyć sie w opis...
Czy mogę użyć małego akumulaotra żelowego do podtrzymania?
podtrzymanie napięcia radio radio podtrzymanie napięcia radio podtrzymanie pamięci
zgrzyt biegu radio kondensator trzeszcz pralka indesit wgd934tx
Przekaźnik świateł ksenonowych Opel Insignia A - lokalizacja i diagnostyka Jak zamknąć układ otwarty magnesem? Kontaktron i czujnik Halla