Masz tam zwykłą diodę, rezystor i IMHO transil. Na moje oko prąd z instalacji dociera przez rezystor do diód. Jedna pozwala naładować się kondensatorowi, ale nie dopuszcza na jego rozładowanie przez instalację. Druga to prawdopodobnie transil/zener służący za ogranicznik przepięć.
To napraw instalację w aucie a nie szukasz jakiegoś wynalazku.
Zmierzyć pobór prądu na wejściu napięcia podtrzymania na wyłączonym radiu i na grającym (nie wiem jaki to model radia) i jeśli jest kilka czy kilkadziesiąt miliamperów to zastosować prosty stabilizator LM7812 w celu obniżenia tego napięcia z 24 na 12V. W zasadzie jeśli będzie się mocno grzał to trzeba będzie mu dodać obciążenie w szeg kilkadziesiat...
Jest to radio LIFETEC 4x45
Czy taki filtr (kondensator) montować po zasilaniu od stacyjki, czy od aku, gdzie jest podtrzymanie napięcia?
W pierwszej chwili też pomyślałem o "komforcie" .Ale to nie to, bo gdyby...,to nie wołałoby o kod po zamontowaniu do "swojego" auta.Raczej podejrzewam,że odłączenie akumulatora było na tyle krótkotrwałe,że radio miało podtrzymanie z napięcia spoczynkowego instalacji.
Stare radio CB z czasów z żółtym i czerwonym zasilaniem (praca/podtrzymanie pamięci, przez niektórych jedno łączone za stacyjką, drugie przed). Jakiego napięcia naprawdę wymaga na podtrzymaniu? Nie podam modelu - zagadnienie otwarte.
Żółty ma być zawsze "pod napięciem" (podtrzymanie pamięci).
Radio będzie w łazience, a zasilacz na poddaszu .... nadal nie dostałem odpowiedzi na podstawowe pytanie. Czy z instalacji alarmowej (Satel), da się zasilić podtrzymanie napięcia. A może wie ktoś które radio do 300zł nie trzeba podtrzymywać ?
To że radio działa...ale ile pobiera na podtrzymanie pamięci?
Źle podłączone radio. Masz tam dwa przewody od zasilania - jeden to zasilanie po stacyjce, drugi to podtrzymanie (w tym napięcie jest zawsze, chyba, że wyjmiesz akumulator). Albo zamieniłeś te przewody ze sobą, albo ten od potrzymania jest niepodłączony, albo połączone są razem (a nie powinny).
Czy radio masz prawidłowo podłączone w samochodzie,czy podane są prawidłowo napięcia; zasilanie , podświetlanie , podtrzymanie,masa
Albo zamienić w złączu zasilania (A)- przewody czerwony (7) z pomarańczowym (4), albo je spiąć do kupy (bez wypinania ze złącz), wówczas napięcie podtrzymania pamięci i zasilanie radia będą obecne bez względu na położenie kluczyka. Opisuję opcję, gdy doprowadzone są napięcia zasilania i podtrzymania, ale zamienione przewody (co często mam okazję poprawiać...
Jeżeli prostownik daje nawet tylko 13 V napięcia skutecznego to po odłączeniu akumulatora napięcie w instalacji może podskoczyć do prawie 20V I kod radia, będzie zbędny (radio i nie tylko do wymiany, lub serwis). Pozdrawiam. [R.]
Proszę o poradę w następującej sprawie : . Citroen C3 Picasso w którym chciałbym sobie zamontować chińskie radio 2DIN i tu moje pytanie czy nie zakłócę systemu skomplikowanej elektroniki w tym samochodzie, jeśli napięcie do podtrzymania pamięci w radiu 2DIN wezmę bezpośrednio z zacisku + akumulatora , natomiast napięcie załączające z gniazda zapalniczki?
To jest jakieś nie za drogie firmy Canva. Ale gra dobrze. Radio nie ma w ogóle CD. Tylko pendrive i karta pamięci ,nic więcej.
Sprawdż jakie masz wyjścia w wiązce gdzie jest podłączone radio,czy masz dwa napięcia t.j jedno stałe 12V a drugie było jak się uruchomiło samochód/przekręcenie kluczyka w jedną pozycję/ ,wtedy się radio uruchomiało.Dodają to jedno napięcie/stałe/ było potrzebne do podtrzymania pamięci/ zależy jakie radio/ a drugie to napięcia było związane z kluczykiem,i...
sprawdź czy na złączu do radia jest napięcie( do podtrzymania pamieci) "bat+" po wyjęciu kluczyka, jeśli jest to problem z radiem( chociaż nawet przy braku tego napięcia radio jeśli jest sprawne przez jakiś czas powinno pamiętać programy).
Zasilacz ma równe 12V, sprawdzałem miernikiem. Czyli mogę spokojne tak to podłączyć, bez obawy, że rozsadzi mi akumulator :) A jeśli akumulator będzie o mniejszej pojemności...np 3 A ? Możesz spokojnie tak podłączyć i nie odłączać do końca życia - akumulatorowi na pewno nic się nie stanie. Pojemność nie ma tutaj żadnego znaczenia, przy takim napięciu...
Szukasz dziury w całym... większość odbiorników samochodowych wyłącza się na chwilę w czasie rozruchu silnika i nie jest to wada. Radio ma się wyłączyć jeśli napięcie zasilania spadnie poniżej 10.5V
Żółty to właśnie podtrzymanie pamięci i jest on na stałe.Czerwony to zasilanie po kluczyku jak znika napięcie to radio się wyłączy.Jak nie znika na czerwonym po wyłączeniu kluczyka to podłącz go w takim miejscu żeby znikało.Nie znam instalacji Matiza w szczegółach ale podałem ogólne zasady.Akumulator kupiłeś nie w pełni naładowany.Jeżeli masz prostownik...
Można. Dla pamięci kanałów musi być podtrzymanie napięcia. Podłączyć radio bezpośrednio do akumulatora, albo do zacisku bezpiecznika gdzie napięcie jest "poza stacyjką". A u twego znajomego w gnieździe zapalniczki jest napięcie cały czas Dobrze jest to rozwiązane w Alanie 28 który ma dwa kabelki na "plusie"
Wykorzystanie MPPT pozwoli wyciągnąć maksimum dostępnej mocy z paneli PV, czy wiecie jaką sprawność przetwornic DC/DC w MPPT udało się uzyskać? Są tam łącznie 3 przetwornice (dwie LTC3115 i jedna LT3580) do MPPT. Co ciekawe, są to zwykłe przetwornice DCDC, bez MPPT. Sprawność LTC3115 (buck-boost) jest w okolicach 90%, nawet z całym ofiltrowaniem i...
Jeżeli radio nawet po wyłączeniu (ON/OFF na Volume) pobiera jakiś prąd to musisz koniecznie sprawdzić diodę zabezpieczającą przed odwrotnym zasilaniem D12 (1N4003) oraz R89 (220Ω/0,5W) i przede wszystkim diodę Zenera D18 (7,5V) i C68 (33µF/16V). Te ostatnie ( D18 i C68 ) odpowiadają za podtrzymanie napięcia do "pamięci" (taka niby pamięć...
Radio to : RADIOSAT 4000 Philips 22DC451/62E Brak napięcia na zasilaniu tym przy masie, na podtrzymaniu napięcia jest także nie wiem czy odłączenie pomoże.. Na bezpieczniku od radia napięcie juz jest..
Troszkę za mało info. Jakie masz radio i czy mierzyłeś już kostkę do radia (czy nie zamienione plusy)
witam no to brakuje podtrzymania z aku pzdr
Brakuje Ci napięcia podtrzymania pamięci, sprawdź bezpieczniki pomierz napięcia na kostce zasilającej powodzenia
Miernik powinieneś w takim pomiarze włączyć na pomiar prądu, zaczynając o największego zakresu. Oczywiście nie włączać w tym czasie żadnego odbiornika. Prąd powinien być max kilkanaście mA. Często radio pozostaje na podtrzymaniu pamięci, alarm w stanie stand-by, jakaś linia komputera. Pomiar napięcia między plusem akumulatora a odpiętą klemą plusową...
Zasilnie dobrze podłączyłeś kolego? Czy radio nie było wcześniej źle podłączone? Ile wynosi pobór prądu na samym zasilaniu na podtrzymaniu a ile na po kluczyku + podtrzymanie? Napięcia dochodzą do uP?
Zrobiłem próbę, potrzymałem jakiś czas radio w stanie Stendbay (może 30min) i włączyłem w stan Tuner, radio nie wyłączyło się, dało się zaprogramować stacje i na razie działa. Dziwne bo radio ma cały czas podłączone napięcie podtrzymania a jednak po dłuższym czasie niużytkowania gubi informacje.
Radio po podłączeniu + i - w ogóle nie reaguje. Dopiero gdy podam napięcie na podtrzymanie pamięci radio się włączy. To najzupełniej normalne zachowanie. A dalej to szkoda zdrowia, no chyba że dla siebie się poświęcasz choć ci którzy by to potrafili naprawić nigdy tego nie kupią bo wiedzą jak jest zrobione. SławeK
a jak to sie ma do Kenio KDC-3021,który trzeba zewrzec?ktory to kabel podtrzymania?
Alarm, radio, wzmacniacze, coś widać podtrzymuje zasilanie, mam wrażenie że jakiś kondensatorek... wepnij rezystor i zobacz czy spadnie czas. To nie metoda naprawy ale da jakieś pojęcie. Może jakies stare, nie używane już świństwo? Dodano po 2 Podobny objaw dał mi kiedyś stary nie używany sterownik sonego do zmieniarki, co prawda w sceniku ale to jeden...
Potrzebujesz podtrzymać napięcie samego radia więc prąd nie popłynie ci większy niż ten jaki maksymalnie może pobrać radio.
Pamiętaj, że niektóre radiobudziki potrzebują napięcia sieci 50Hz do pracy zegara. Ot taki "generator"
Z kasetą w środku - usterka bez zmian. Odpięcie zasilania od pin 3 nie powoduje wyłączenia radia. Przy obecności napięcia tylko na podtrzymaniu pin 1 można włączyć radio i wprowadzić kod - dalej jest jak poprzednio, czyli pełna blokada klawiatury. Na tunerze są napięcia rzędu 5V i 9V.
Radio może mieć wejścia :+ do zasilania radia, + do podtrzymania pamięci i ewentualnie + do zasilania wysuwanej anteny. Napięcie na + zasilającym powinno pojawiać się po przekręceniu kluczyka. Może zamieniłeś + do podtrzymania z + zasilającym radio. Zajrzyj tutaj http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj...
CP to przewód do sterowania radiem - informuje on radio że są zapalone światła(w domyśle jest ciemno) i radio ściemnia wyświetlacz i podświetla przyciski - to tak w skrócie - mój pineer tak ma , inne mogą tylko przyciemnić wyświetlacz. Ciebie interesuje tylko PZg i PZ i ZC. ZC to masa - połączenie reszty zależy od Twojej konfiguracji - jeśli chcesz...
Witaj! Sprawdź czy radio ma dodatkowe zasilanie 12v na podtrzymanie, na tym styku musi być cały czas napięcie 12v. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam posiadam Volvo s60 z 2012 roku. Odkąd kupiłem auto radio nie zapamiętuje stacji po ponownym włączeniu zapłonu. Kabel odpowiedzialny za podtrzymanie napięcia jest sprawny bo sprawdzałem. Przestało mi także wyszukiwać urządzenia Bluetooth. Czy Jest jakas możliwość naprawy tych błędów?Z góry dziękuje za pomoc
Power suppy = źródło zasilania Memory B+ = napięcie podtrzymania stacji radiowych, kodu itp.
Kable na kostkach ISO od podtrzymania pamięci radia i stałe napięcie +12V są podpięte na swoich miejscach?
Bezpiecznik od radia to F8, ale musi jeszcze być jakiś bezpiecznik od podtrzymania napięcia, ktoś mnie naprowadzi, który to jest?
Radio ma kabel od podtrzymania pamięci. Żółty zdaje się jeśli ma standardową kostkę ISO. Musisz mieć na nim napięcie nawet wtedy gdy radio jest wyłączone.
Radiobudzik nie daje oznak życia.Brak napięcia przemiennego z transformatorka sieciowego (z trafa wychodzą 3 przewody).Jest w tym radiobudziku bateria 9 v 6F22.Domyślam się że służy ona jako podtrzymanie do zegara.
Najprawdopodobniej: Brązowy - masa Czerwony - zasilanie radia +12V (brak napięcia po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) Zielony - podtrzymanie pamięci (napięcie akumulatora utrzymuje się na nim po wyjęciu kluczyka ze stacyjki) Napisz jeszcze jakie to jest radio.
Co tu się wyprawia? Ręce mi opadają. Przecież już napisałem co jest powodem braku podtrzymania pamięci. Napięcie do podtrzymania pamięci brane jest z przed wyłącznika i jest doprowadzone do R422 i na nim musi być cały czas napięcie niezależnie czy radio włączone czy wyłączone. Musiałeś coś sknocić przy wymianie potencjometru. Używasz Ty w ogóle miernika?...
Kolego bezpieczników nie sprawdzaj multimetrem tylko kontrolką lub żaróweczką ( jak zwał tak zwał ) według mnie bezpiecznik poleciał i tam bym szukał . cyt We wtyczce od radia napięcie na żółtym kablu do podtrzymania jest a na drugim po stacyjce napięcia nie ma. myślę że bezpiecznik przy radiu był większy od tego co zabezpieczał ten obwód . Szukaj po...
Kolego masz takie rozwiązanie. Czarny -uziemienie: podłączasz do brązowego. Żółty: czyli podtrzymanie napięcia podłączasz do czerwonego. Na ten żółty musi być stałe zasilanie żeby pamiętało ustawienia. Czerwony -zasilanie: podłączasz tak: 1. do czerwonego - razem z żółtym jeśli chcesz żeby radyjko grało nawet po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki. 2....
Zamień miejscami podtrzymanie radia z załączaniem radia (ACC z Memory).
Zasilanie na radio w seacie i podobnych powinno zniknąć dopiero po wyjęciu kluczyka ze stacyjki a nie samym wyłączeniu na zero. Pojawia się ponownie po przekręceniu. Powinno być do czerwonego przewodu podłączone, żółty do stałego napięcia na podtrzymanie pamieci.
Tak jest napięcie +12V po wyjęciu kluczyka na podtrzymaniu i radio działa ale jak całkiem się wyłączy kluczykiem auto i włączy to radio nie zapamiętuje stacji.
Ja dziś zamontowałem to radio i też ten sam mam problem. Dodam że wszystko podłączone na oryginalnych kostkach. Nie wiem czy to wina podtrzymania pamięci czy wada radia. Jest tam opcja resetu radia więc spróbuje jutro a jak to nie pomoże to będę bawił się aby podtrzymanie napięcia zastosować na styku gdzie ginie po wyjęciu kluczyka.
Według tabelki z pierwszego posta tam nie ma napięcia. Wyraźnie pisze ,,podtrzymanie,, czyli zasilanie stałe.
Poradziłem sobie. Żółty od radia (podtrzymanie) podłączyłem do zasilania fabrycznego, a do plusa radia, napięcia wzmacniacza i anteny poprowadziłem nowy kabel z puszki bezpieczników, a dokładnie z bezpiecznika nr 5. Teraz radio zapala się po przekręceniu zapłonu i gaśnie po wyjęciu kluczyka.
Przewód oznaczony w radiu ACC ( najczęściej oznaczany kolorem czerwonym, podłaczyć po stacyjce - 1sza pozycja. np. do bezpiecznika gniazda zapalniczki. Kolor żółty podłączyć do akumulatora lub tam, gdzie napiecie jest zawsze. (Podtrzymanie pamięci radia). Przewod pomarańczowy podłącza sie do wyłącznika swiatel, tak by pojawiło sie na nim napięcie z...
Na początek więc wróć do poprzedniego połączenia i sprawdź. Jeżeli wszystko wróci do działania, to nie zamieniaj przewodów, tylko przewody wychodzące z radia stały plus i ACC, podłącz pod przewód z instalacji samochodu, ma którym jest ciągle napięcie. Spowoduje to tylko tyle, że radio będziesz musiał wyłączać "z palca", a pamięć będzie podtrzymana.
Witam. TAK . Jest taka możliwość. Należy na stałe podłączyć zasilanie do radiotelefonu celem podtrzymania napięcia na procesorze , co spowoduje , że pamięć zostanie podtrzymana. Radio będzie się włączało na tym kanale , na którym ostatnio pracowało. Pełne wyłączenie zasilania (wyjęcie zasilania np. z zapalniczki) i ponowne załączenie radia , spowoduje...
W jakim celu chcesz podtrzymywac zasilanie komputera?? Odpinasz stary akumulator ,montujesz nowy ,ustawiasz zegarek ,radio itp i gotowe. Nic się nie stanie gdy komputer straci zasilanie.
jeśli radio wyciągane to ma sens tylko w samym odbiorniku.Nie widząc radia mozna podac wskazanie ogólne.Podłącz (najprościej ) jakiś mały acu o nap ok 12V miedzy masę i pin ciagłego zasilania (permanent voltage) oraz podaj z +12V przez diode i R= 50-100ohm na jego plus w celu doładowywania. Bardziej eleganckim rozwiazaniem jest poszukać napięcie pamięci...
Dodałem wyłącznik nr 2 tylko nie wiem czy w dobrym miejscu lecz jeśli dobrze zrobiłem to zastąpię je przekaźnikiem. Teraz wył. nr 1 załącza światła oraz radio, a wył. nr 2 jest w pozycji off i nie dostaje radio napięcia. Natomiast jak wył. nr 1 będzie w pozycji off to załączam wył. nr 2 i powinno radio być na podtrzymaniu. http://obrazki.elektroda.pl/5219749600_1...
Posiadam Alfę 147 1,6 po lifcie. Wymieniłem oryginalne radio na stację multimedialną GMS 6808. Problemem jest wyłączanie się radia podczas odpalania samochodu. Najpierw myślałem, że to normalna rzecz aby odciążyć akumulator podczas rozruchu, ale zauważyłem, że system radia na nowo się ładuje. Natomiast, jeśli zgaszę samochód, to wentylator radia pracuje...
Witam, posiadam radiomagnetofon kenwood zainstalowany w samochodzie mitsubishi colt. Pytanie moje brzmi: Czy jest sposób aby zniwelować zanik napięcia na zasilaniu radia podczas odpalania samochodu. Nie przeszkadzało by mi to gdyby radio nie miało otwieranego panelu. Radio jest podpięte w następujący sposób: zasilanie- napięcie podane w pierwszym położeniu...
Dziękuję za odpowiedzi. Nie, nie chodzi o napięcie stałe, które jest również po wyłączeniu stacyjki, a +12v po przekręceniu stacyjki, czyli ACC, tak jak pisze Ziomus90210. U mnie zanika przy rozruchu silnika. Znalazłem inne źródło, gdzie przy rozruchu jest napięcie, ale mimo tego, że do niego podłączyłem przewód ACC, to radio również odbiera to jako...
może to zabrzmi głupio: Sprawdź bezpiecznik w radiu! Ja się za to właśnie z tym w nowym radiu spotkałem (z tym że JVC, ale nieistotne). I sprawdź czy masz napięcie na obydwu przewodach, i podtrzymania i po stacyjce, większość sprzętu dziwnie się zachowuje bez podtrzymania, co wynika z faktu że większość elementów jest zasilana z podtrzymania, a napięcie...
Mam juz miernik sprawdziłem na jednym jest 12 V a na drugim dopiero po kluczyku nierozumie tylko dlaczego gdy przepiołem jak to jest wyzej radio wogóle nie raguje radio to JVC potem sprawdziłem na radiu i tam jest inaczej stałe napięcię jest tam gdzie w ISO po kluczyku a tam gdzie podtrzymanie to stałe napięcie dlatego radio wogóle nie działa bo stałe...
(at)balonika3 Pewnie próbuje połączyć żółty z czerwonym przy radiu zamiast rozdzielić podtrzymanie i napięcie pracy...
Witam Problem dotyczy radia SONY 4160 CDX radio pracuje normalnie, ale jest bardzo gorące (tył radia). Rozumiem, że w czasie pracy ma prawo być ciepłe, ale chyba nie aż tak (ledwo idzie dotknąć). Taki stan rozgrzania utrzymuje się gdy radio jest wyłaczone - jest tylko podlączone do instalacji elektrycznej w samochodzie (podtrzymanie pamięci stacji)....
Podpinam się pod temat. Napięcie po stacyjce w porządku, ponad 12 V, brak napięcia podtrzymania przewód w kolorze czerwono-szarym w kostce ISO, radio sprawne bo sprawdzone na krótko. Bezpieczniki OK. Schemat instalacji elektrycznej rozwiązał by problem, wiadome dlaczego :) Niestety nigdzie nie mogłem go znaleźć. Samochód to Renault Megane Combi 2002...
No właśnie ma podtrzymanie. Na pinie +12V jest cały czas napięcie.
Witam serdecznie. Mam pytanie w sprawie radia mfd nawigacja system. Kupiłem to radio do swojej bory popiołem wpisałem kod i gra niestety ku mojemu zdziwieniu po wyciągnięciu kluczyków i ponownym uruchomieniu auta radio znów żąda kodu i tak kilka razy. Sprawdziłem kostki napięcie podtrzymania jest po wyciągnięciu kluczyków ale radio nadal żąda kodu....
Witam. Po odłączeniu od aku radio nie daje oznak życia. Jedynie migają lampki od korektora (3 szt). Radio nie jest kodowane. Proszę o pomoc gdzie jest problem i jak go rozwiązać. Radio to: Chrysler P56038518AJ z obsługą zmieniarki. Napięcia zasilania i podtrzymania są ok. Radio ma szynę PCI BUS (J1850) i komunikuje się z resztą samochodu (sterowanie...
Chodzi o to, czy oba napiecia +12V [zasilanie oraz podtrzymanie pamięci] dochodzą do radia. Jeśli masz możliwość otwarcia radia, sprawdź czy napięcia dochodzą do płytki drukowanej radia.
Sprawdz czy na tym niebieskim po wyciągnięciu kluczyka zostaje napięcie - pewnie nie i dlatego ci ginie. Musisz poprowadzić jeden przewód od akumulatora jako nap. podtrzymania pamięci. W philipsie pewnie zapisywało w pamięci nieulotniej i dlatego po wyciągnięciu kluczyka ustawienia zostawały.
A gdybym podłączył radio bezpośrednio do akumulatora i pomiędzy zamontował kondensator? Czy on będzie w stanie podtrzymać napięcie przez te 2-3 sek?
Witam Radioodbiornik stacjonarny HRA 1500MP firmy Roadstar przestał się włączać. Radio jest włączane przez układ "startera" z podtrzymaniem, przy krótkim kliknięciu włącza się, przy przytrzymaniu kilkusekundowym wyłącza. Układ "startera" sterującego zasilaniem, bo to z nim problem, to osobna płytka (chyba wielowarstwowa) o wydzielonym obszarze napięcia...
Chodzi o to, żę pamięć procesora ma potrzymanie napięciem. Jak napięcie znika po przekręceniu stacyjki to radio "zapomina" Trzeba albo podłączyć w takie miejsce instalacji, gdzie nie ma zaniku napięcia po wyłączeniu zapłonu albo zrobic podtrzymanie na procesorze wkładając w środek baterię. Michał
Nie rozumiem tego że napięcie na przekaźnik powinno iść z tego samego punktu co BAT.? Czy chodzi tu o styki przekaźnika jak na poprawionym schemacie? Chodzi o to że przy zasilaniu prosto ( przy najmniejszej liczbie połaczeń stykowych ) z akumulatora i przy zasilaniu ze stacyjki gdzie ilość połączeń ( kostek, styków ) jest znacznie większa mogą ( ale...
Sprecyzuj dokladnie swój problem.Bo każde radio wmiarę nowoczesne [CYFROWE] ma jeden kabelek do podtrzymania pamięci.Niektóre firmy w swoich raiadch wprowadziły akumulatorki np. o napięciu 3,6V.{jak się zużyły, to wymiana i po problemie}.
W VW jest bezpiecznik radio- który odpowiada za podtrzymanie pamięci - cały czas podaje napięcie - jednak zakładając że przewód Ignition siedział poprawnie w kostce to można się spodziewać że przepalony został bezpiecznik niektórych funkcji dostępnych po przekręceniu stacyjki- czyli jak mówił irek19 np. Klakson
Mama takie radio i problem: po podaniu napięcia na zacisk nr 4 i 7 (+12V) oraz 8 (masa) nie można w żaden sposób włączyć radia, pulsuje tylko dioda “CODE”; Ale po odłączeniu napięcia z zacisku nr 4 (podtrzymanie) i podaniu na zacisk nr 5 (elektryczna antena) radio gra nawet przy właczonym włączniku głównym, czyli nie można go wyłączyć. Kruchy
Nie rozumiem w jaki sposób dodanie Twojego układu eliminuje spadek napięcia na zaciskach zasilających radio podczas rozruchu silnika. Rozumiem, że może eliminować spadek napięcia na zacisku odpowiedzialnym za podtrzymanie pamięci, bo dodałeś tam kondensator. Ale samo zasilanie? No chyba, że chodzi o to, że na końcówce żółtego przewodu są mniejsze spadki...
Oczywiście elektroniczny selektor to dobry pomysł ale zostając przy tym co jest to R11, C8 odpowiadają za podtrzymanie przekaźnika podczas chwilowego braku sygnału na wejściu, podejrzewam że powodują także dość powolne narastanie prądu cewki przekaźnika, więc trzask nie powinien być związany z przełączaniem przekaźnika , jeżeli jednak tu jest problem...
Radio ma napięcie sieciowe, Zgadza się, ale dla zegara (aby pamiętał czas ustawienia ) potrzebna jest bateria.(dla podtrzymania pamięci zegara)
U siebie mam bardzo dziwną sytuację, od kilkunastu tygodni, w niedzielę około 7-mej rano słyszę zapalający się łuk elektryczny po czym na minutę dwie wyłącza się zasilanie. Podejrzewam iż to jakieś z okolicznych drzew robi zwarcie doziemne Drzewo ma jakiś swój zegarek że zawsze robi zwarcie w niedziele około siódmej rano?
Myślę, że radio po strzale z 24V, synteza "na wpół martwa" wtedy najczęściej nadaje się do wyrzucenia, czasem nic jej nie jest a bywały ciężkie przyp w zasadzie do odratowania, że musiałem ją podeprzeć czymś np. zrywanie oscylacji > zewn. generator, uwalony port > s. z LCD przez dorobiony demultiplexer itp. trzeba odnaleźć anomalie dobrze jest jednocześnie...
Witam, znalazłem kilka wątków dotyczących mojego problemu ale żadne nie pomogły, więc zakładam temat może ktoś wie o co chodzi. Kupiłem nowe radio takie jak w temacie po wymontowaniu starego zauwazyłem brak żeńskiej kostki ISO kupiłem nową. Wejście na radiu odpowiadające za podtrzymanie napięcia i zasilanie podłączane - zrezygnowalem z włączania radia...
Sęk w tym, że to radio chodzi w tym aucie już 8 lat. Jedyne co się wydażyło to odłączenie akumulatora na weekend. Wcześniej już był odłączany akumulator ale takich cyrków nie było. Radio się włącza, akceptuje kod, działa i gra. Jedynie nie zapamiętuje kodu. Włącza się również przy wyłączonym silniku i wyłączonej stacyjce (jedynie z napięcia podtrzymania)....
Mam oryginalne radio Blaupunkt w mondeo. Od pewnego czasu, pali mi lewy przedni głośnik. Wymieniłem już 3 sztuki, a teraz przyjdzie mi wymienić czwarta sztukę. Oddałem radio do serwisu rtv, ale gość po tygodniu używania nie stwierdził usterki. Odciąłem wszelkie dodatki dochodzące do radia: regulacja głośności w zależności od prędkości, podtrzymanie...
Zgoda. Raczej nie. Ale, skoro nowe radio nie "trzyma" pamięci, to: A. pamięć jest niesprawna (co jest mniej prawdopodobne - nowe radio) albo B. pamięć nie jest podtrzymywana - czyli nie dopływa do niej prąd z odpowiedzialnego za jej podtrzymanie akumulatorka. Ja, w takim wypadku poszedłbym tą drogą i sprawdził czy: 1. odpowiedzialny za podtrzymanie...
Napięcie zasilania +12V oraz napięcie podtrzymania +12V i dwie masy są podłączone. Pomimo tego radio po włączeniu nie daje możliwości wprowadzenia kodu (kreski nie migają).
Musisz na przewód od pamięci (memory, podtrzymanie) podać na stałe napięcie zasilania niezależnie od stacyjki, przeważnie jest to przewód różowy, styk nr 4 na złączu zasilającym A (dolna złączka )z niesymetrycznym zatraskiem). Na zacisku nr 7 zasilanie radia napięcie może być rozłanczane stacyjką lub nie. Kiedy napięcie będzie na stałe na podtrzymaniu...
Witam. spróbuj odłączyć kondensator od podtrzymania (2200uF) ten który jest w "pająku" dolutowany.
Safe służy do podtrzymania ustawień radia. Sprawdź czy po zamknięciu centralnego zamka(bez kluczyka w stacyjce)na głównym kablu nadal jest napięcie.
Podłączyłeś odwrotnie przewody zasilające. Podłącz battery power z +12V podtrzymanie (na podtrzymaniu będzie zawsze napięcie i nie stracisz ustawień) i ignition power z +12V zasilanie.
Podłączone radio Pioneer AVH-7500 BT po wyłączeniu zapłonu traci pamięć. Rozwiązanie w stylu zamiany kabli albo ich połączenia tutaj nie pomoże, gdyż mierzyłem miernikiem napięcie na kablach i zarówno na tym zasilającym 12V jak i na tym podtrzymania 12V napięcie zanika. Chodzi o to, że po chwili od wyłączenia auta słychać kliknięcie i auto przechodzi...
Witam. Mam niewielkie pojęcie na temat sprzętu audio w samochodach więc proszę o wyrozumiałość. Problem: Mam radio RCD200 z wejściem na ISO FAKRA a w samochodzie nie ma jeszcze szyny CAN, więc kupiłem zwykłą przejściówkę ISO->ISO FAKRA. Radioodtwarzacz wyłącza się co jakiś czas, pojawia się informacja o trybie SAFE i od nowa trzeba wprowadzać kod. Czy...
No pewnie, że jest. Zasilanie możesz podłączyć przez przełącznik. środkowy styk do radia, skrajne styki - jeden do instalacji samochodu, drugi do dodatkowego akumulatora. Pojawi się kłopot z ładowaniem dodatkowego akumulatora. Dlatego proponuję użyć szlachetnej sztuki walki "uciekaido" i uciec od problemów wykorzystując posiadany przełącznik. Tym razem...
Dlaczego uważasz ze jest prawidłowe? Przecież po wyjeciu kluczyka w pinie a4 który jest odpowiedzialny za podtrzymanie pamięci napięcie znika ... A tam chyba właśnie powinno być napięcie po wyciągnięciu kluczyka żeby zapisało ustawienia...
podtrzymanie napięcia radio radio podtrzymanie podtrzymanie napięcia atmega
koszt naprawa telewizor samsung podłączyć wyłącznik ciśnieniowy podłączyć wsteczny
Accusound ES40 Subwoofer Schematic Availability Błąd P1160 w Citroën: Tryb awaryjny i dźwięki pod maską