na rysunku widać przekaźnik i numerki oznaczają: 1-masa (31) 2-czujnik temperatury (T) 3-zasilanie po stacyjce ( +15) 4-sygnał z rozrusznika (50) 5-kontrolka(L) no i oczywiście zasilanie do świec przez bezpiecznik(50 do 80 A) i same świece. Jeżeli tak podłączysz to na pewno nic się nie stanie. PS.Te oznaczenia w nawiasach często występują na przekaźnikach
Witam . Jakie oznaczenia pinów ma przekaźnik. Jeżeli takie; -30 stałe zasilanie przez bezpiecznik -31 masa (-) -87 wyjście na świece żarowe -15 zasilanie po kluczyku -50 sygnał z rozrusznika -T czujnik temperatury silnika -L kontrolka świec podawany (-) jak dobrze pamiętam Sprawdź czy są identyczne oznaczenia.
30-zasilanie z akumulatora poprzez bezpiecznik okolo 80A 87-wyjście na świece 86-plus za stacyjką 85 masa L-lampka kontrolna grzania 50-styk elektromagnesu rozrusznika
Dzięki. Tak zrobiłem.
https://obrazki.elektroda.pl/4943005000_... 30s w internetach
Wreszcie podłączyłem 86-plus ze stacyjki,85-masa,30-87 obwód świec,l-lampka,50-sygnał z rozrusznika(nie podłączałem),t-czujnik temp.(można zastosować rezystor ok.3kom,zmniejszając rezystancję skraca się czas grzania,ale wtedy nie będzie informacji o temp.silnika).Dziękuję za pomoc,pozdrawiam.
Witam. Schemat w uproszczeniu wygląda tak: https://obrazki.elektroda.pl/9091904100_... Pozdrowienia
Podejrzewam, że niewłaściwie przykręciłeś "zasilanie" do świec żarowych, w wyniku czego + 12 V z przekaźnika świec dotyka do masy (obudowy) świecy. Sprawdź uważnie podłączenie zasilania do każdej świecy.
Witam, Posiadam kilka włączników na pilota do gniazdek i chciałbym zrobić włącznik światła, który byłby przez niego włączany. Czy jest możliwość podłączenia zwykłego przekaźnika do włącznika światła tak, by ten układ działał jak krzyżowy?
Witam Mam zamiar podłączyć przekaźnik(cewka na 230V+1 styk NO) na oświetleniu schodowym. Proszę o schemat jak to podłączyć. Pozdrawiam
Czerwono/biały to + w kolejnej pozycji stacyjki
NIe mam takiego schematu ale podpowiem praktycznie,nie wiem co dziala? ale jak sprawdzic: Z doswiadczenia wiem,ze najbardziej neuralgicznym punktem sa same swiece zarowe nalezy wykrecic wszystkie zasilania 12V i sprawdzic osobno kazda ze swiec Ωnierzem, dalej przedzwon przewod +, ktory idzie do przkazlika tzw. Rilla, natepnie jezli okazalo sie...
Najczęściej to padały same świece żarowe. Do tych silników przychodzi jeden typ świec, ale w nowszych rocznikach w silniku DTH występowała także inna świeca żarowa, prawdopodobnie minimalnie dłuższa. Nie pamiętam jakie kody błędów generowały uszkodzone świece, czy był też błąd przekaźnika świec żarowych. Przy obecnej temperaturze 0°C silnik powinien...
Powinny być jak na rysunku TERAZ.jpg Dodano po 3 Najprawdopodobniej po takim podłączeniu będą grzały tylko dwie świece bo sterownik jest uszkodzony. Stąd też ktoś zmostkował a tylko doprowadzi do całkowitego zniszczenia sterownika.
Dane dla sterownika dla modelu Mk4: https://obrazki.elektroda.pl/1719885100_... styk 50 - przewód czarno żółty, do stacyjki styk G - przewód czarno biały, do świecy żarowej styk W1 - przewód czarno czerwony, do opornika styk W2 przewód czarno srebrny, do opornika styk K przewód czarno brązowy, do zegarów (kontrolka) styk W3 (na schemacie...
Do stacyjki, a właściwie od stacyjki do rozrusznika. Chyba, że masz tam jakiś specjalny automat z z z ekstra zaciskiem, ale nie kojarzę czegoś takiego. Wtedy powinien iść do podstawki przekaźnika świec.
To nie jest przekaźnik świec tylko czasówka wycieraczek.
W 2.0 przekaźnik ma 2 bezpieczniki, jeden 80A, drugi 15A i własną masę, plus 2 przewody sterujące od ECU. Co do twojego, to będzie łatwiej jak podasz dokładny kod silnika (3.0 było ich wiele) i rocznik pojazdu.
Miałem podobny feler w innym autku. Tam alternator wyłączał się na wolnych obrotach i też załączało świece. Ale zapalała się też kontrolka ładowania. Jak jest w Clio podłączenie przekaźnika świec to nie wiem. :)
Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 1) Opisany w miesięczniku „Elektronika dla wszystkich” nr 12/2003 przycisk „start-stop” w samochodzie mojego autorstwa, w ciągu pięcioletniej już eksploatacji okazał się bardzo pożytecznym urządzeniem i sprawuje się bardzo dobrze. Po tym okresie użytkowania ujawniła...
Nie widząc tego trudno powiedzieć czy dobrze rozszyfrowałeś przewody. Według mnie prościej będzie zastosować przycisk startera np.z ursusa 360 i podłączyć z niego napiecie z kabla 1 (tam masz napięcie 12v po stacyjce i bezpieczniku.) bezpośrednio na swiece.Bez przekaźnika taki włącznik wytrzyma jakiś czas a kosztuje grosze i upraszcza całą instalacje.Nie...
http://obrazki.elektroda.net/41_12262583... Przycisk „start-stop” w samochodzie (modernizacja 2). Przedstawiam kolejną modernizację urządzenia „Przycisk start-stop w samochodzie”. Zasada działania tego układu jest taka sama, jak układu opisanego wcześniej tu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic58... chociaż...
Cześć, mam problem ze zdiagnozowaniem przekaźnika świec żarowych Nagares BDL 7/12 (na zdjęciach): http://obrazki.elektroda.pl/2456260500_1... http://obrazki.elektroda.pl/3174329800_1... http://obrazki.elektroda.pl/6709098700_1... Ustawiam sprawdzanie diod i lecimy: - przy podłączenie - (com) do 4 i + (czerwony)...
Niestety, ale Ty tego nie czujesz - jeżeli mówimy, że zasilanie pin 8 i 9 (dla przekaźnika), to oczywistym jest, że chodzi o podłączenie + i - , a biegunowość podłączenia obojętna (dowolna). http://pl.wikipedia.org/wiki/Przeka%C5%B... Twój przekaźnik, to przekaźnik elektromagnetyczny.
Trzeba zacząć od powrotu do oryginału. Potrzebujesz niebieski przekaźnik ELTA 9 pinowy na 2 kostki (odpowiednik to AKUSAN EP1808). Oraz podłączenie wg schematu http://obrazki.elektroda.net/22_12312305... Jeśli chodzi o 2 aku to nie każdy miał. Miałem 95 rok na 2 aku. Teraz mam 89 rok, aku tylko po stronie pasażera a po stronie kierowcy w miejscu...
Witam. Mógłby ktoś rozszyfrować podłączenie następujących konektorów :T , K , 50, 86 . T-czujnik temperatury K-kontrolka świec 50-sygnał rozrusznika 86- wyj. sterowania przekaźnika świec Lub tu podobny temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic17...
http://obrazki.elektroda.net/70_12583089... l-kontrolka t-czujnik temperatury 50-rozrusznik 85-masa 86-zasilanie po zapłonie 87-do świec 30-stałe zasilanie
Motronic przecież gdybym wiedział którędy i gdzie idzie ten kabel, to już dawno by zrobił tak jak mówisz czyli podłączył nowy w te same miejsca i już, ale on zaraz po wyjściu ze świecy wchodzi w wiązkę grubszą niż kciuk i biegnie pod pompą wtryskową, tam gdzieś ta wiazka wchodzi w jeszcze jedną i dopiero idzie z tego co pamiętam gdzieś do tej skrzynki...
Witam poszperałem troszkę w necie ale nie znalazłem tego co mnie interesuje. Mam przekaźnik jak w temacie i chcę go podłączyć do samochodu oczywiście Mercedesa W 123. Przekaźnik jest Boscha o numerze 0 281 003 005 mam problem ponieważ gniazdo połączeniowe ma piny ponumerowane od 1 do 5 a w starym który był trochę inny piny były opisane. Schematu do...
Witam wszystkich urzytkowników diesel'ków Muszę zrobić nowe przyłącza do świec żarowych w mojej golfince. Do tej pory instalacja wyglądała następująco: Kabel zasilający od przekaźnika do bezpiecznika od bezpiecznika do pierwszej świecy przewodem a od świecy 1 do 4 metalowym "płaskowniczkiem" szeregowo i teraz: czy nie lepiej było by połączenie szeregowe...
Witam Kolegów. Zarejestrowałem się, gdyż nie potrafię poradzić sobie z problemem sterownika świec w swoim Vito, choć forum bardzo często przeglądam, ale nie znalazłem podobnego tematu. 3 tyg. temu zdecydowałem się na wymianę świec żarowych, gdyż pomiary wykazywały niesprawność wszystkich czterech. Niestety trzpień jednej tak przywarł do komory, że nie...
No to mnie pocieszyłeś;/. Naprawiał ktoś to już??, jaką mieliście przyczynę?? Na jednym forum znalazłem oznaczenia wyprowadzeń: Podłączenie styków złącza: • styk nr l: masa • styk nr 2: niewykorzystany • styk nr 3: + 12 V po włączeniu zapłonu • styk nr 4: wejście kalkulatora sterowania silnika. • styk nr 5: diagnostyka...
Witam. Co do odkręcania kierownicy to powinny być na jej tyle śróbki do AIRBAG-u i nic nie wybucha. Lecz pewne jest to ze jak ją odłączysz to napewno załapiesz błąd sterownika poduszki i ponowne podłączenie nic nie da nawet przy wyłączonym aku. Usterka tych świec żarowych nie leży w przekażniku ani włacznik kierunków. Masz uszkodzone skrzynke bezpiecznikową,...
No to według życzenia: Przewód fioletowy wychodzi ze stacyjki (2,5 kwadrat) i idzie do takiej poczwórnej kostki znajdującej się na lewej bocznej płaszczyźnie nagrzewnicy (nad lewym bokiem radia, nie wiem jak to określić) Jest to podłączenie do automatycznej skrzyni biegów (umożliwia zapalenie silnika tylko na P i N oraz załącza światła wstecznego biegu)....
Witam. Mam pojazd jak w temacie. Deska nie ma obrotomierza. Kupiłem deskę d obrotomierzem ale pojawia się problem skąd wziąść impulsy do sterowania obrotomierzem. Na obudowie koła zamachowego mam zamontowany czujnik, który wygląda jak czujnik obrotów wału. Przewód od tego czujnika kończy się wtyczką z 3 bolcami. Szukałem po dostępnych schematach instalacji...
Witam. Jest to mój pierwszy post na tym forum, bo jestem czytający, a nie piszący, ale już brak mi opcji. Wiem, były już o tym tematy, ale nie znalazłem w nich rozwiązania problemu... Auto: golf IV 1.9 TDI silnik AGR. Sytuacja: przyszedł dzień kiedy po przekręceniu kluczyka nie zaświeciła sie kontrolka świec żarowych. Na początku starczyło kilka prób...
Cztery świece
50 to plus po załączeniu stacyjki, L kontrolka grzania świec, T czujnik temperatury płynu. To raczej nie nadaje się do twojego projektu bo grzeje tylko przez określony czas od włączenia stacyjki (zależny od temperatury silnika).
mistu Pajero I 88r
Wielokrotnie na forum opisywane oznaczenia tego przekażnika .Oznaczenia te same co w VW i innych samochodach.L - lampka ,T -czujnik temperatury,50-sygnał z rozrusznika 85- masa ,86 -zasilanie po stacyjce , resztę wiesz.
Odszukać czujnik temperatury zewnętrznej i go odłączyć. potem wystarczy lekko zmodyfikować przekaźnik grzania świec i gotowe. jak znajdę to wrzucę schemat przeróbki. znajdź ten przekaźnik od świec i podłącz do styku T duży rezystor np. 1MΩ
Przeznaczenie tych wyprowadzeń: 2 - elektromagnes elektrozaworu paliwa (podaje plus) 4 - cewka przekaźnika włączającego świecę płomieniową 5 - termistor 10 - lampka kontrolna (podaje plus)
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
przekażnik świec żarowych jak go podłączyć -przeróbka benzyny na disla-jestem laikiem potrzebuje wyjaśnienia typu jak krowie na rowie
1 ciśnienie oleju 0.3 bar 2 temperatura dla przekaźnika świec, przekaźnik najlepiej podłącz od 2-ki 3 temperatura na zegary 4 ciśnienie oleju 1.8 bar, jak nie ma czujnika to przewód podłącz do masy
Jak podłączyć przekaźnik świec żarowych od Lublina
Dawno przy tym grzebałem ale coś pamiętam. + : Wiadomo kabel na aku. OB : To będzie kabel który powinien iść na bezpiecznik. Z tego kabla zasilany jest klakson, światła stopu i chyba silniczek wycieraczki w wersji z kabiną. Jak wyciągnie się kluczyk to nie będzie tam prądu. C : To kabel który powinien iść na opornik dodatkowy- ten nad rozdzielaczem...
Kolega który posiada VW Polo Diesel poprosił mnie o podłączenie przekaźnika do podgrzewania świec. Dostarczył mi przekaźnik oryginalny od VW i Audi , na którym jest schemat , lecz nie potrafię rozszyfrować wszystkich zacisków. 86 - masa (-) 30,87 - styk główny wyjścia na świece (+) L , T , 50 , 85 - ? ( wszystkie dochodzą prawdopodobnie do czasówki...
Tylko kup starter a nie włącznik sygnału. Widziałem już kilka 30 które miały grzanie świec na przycisk i w każdej obyło się bez przekaźników.
P1351 Przekaźnik świecy żarowej - przerwany obwód prądowy Możliwe przyczyny: - Wiązka przewodów - przekaźnik układu rozgrzewania świec - świeca żarowa - komputer sterujący silnika
Możesz rozebrać puszkę i obejrzeć styki przekaźników. Ewentualnie to samo z regulatorem prądu świecy ( taki większy przekaźnik w plastikowej obudowie podłączony między kasetę a świecę ). Czy stało się to raz ? Czy kilka razy próbowałeś odpalać? A może pompka zgniła ? ( styki ). Dwa zielone przewody , wychodzące z wiązki urządzenia z kostką. Jeżeli pompka...
Silnik był rozłożony na części pierwsze i wszystko wymienione na nowe co było zużyte, nowy rozrząd, uszczelki itd. jak by to była odma lub turbo to olej by ubywał a stan jest taki sam od wymiany. Jeszcze myślę że to może być ten dodatkowy wtrysk do wypalania DPF. Muszę to sprawdzić. Pytanie co ile fabrycznie powinien się wylać. Może ktoś coś poprzestawiał...
przekaźnika świec żarowych wymiana przekaźnika świec podłączenia przekaźnika świec
moduł renault laser xbox360 podłączenie pieca kondensacyjnego
naprawa myszki optycznej krups ea8010
Doposażenie Mercedes W213 200d 2019 w Distronic – Pre_Safe, MBUX, analogowy licznik Błąd E6 w płycie ceramicznej Electrolux EHF - przyczyny i rozwiązania