Ok tylko ja nadal nie mam zielonego pojęcia jak to podpiąć i czy coś poza nim silnikiem i dwoma krańcówkami jest potrzebne tak aby obróciło polaryzację.
(at)mampytanie Koleżko, odpuść, bo piszesz bzdury i to szkodliwe. Skąd wiesz, jakie napięcie potrzebne jest na wejście sterowania kierunkiem względem masy? Ja myślę, że standardowe 5 V= i wg twojej "idei" kosztowny silnik zostanie zniszczony. Tutaj bez dodatkowego zasilacza 24 V= się nie obejdzie, ewentualnie "wyciągnięcia" 24 V= bezpośrednio z zasilacza...
uzwojenie stojana który może zostać zastąpione magnesami trwałymi. I to jest podstawa każdego rozrusznika reszta zależy od rozwiązań konstrukcyjnych. I sam widzisz Kiciusiu. I niestety taki silnik (rozrusznik) będzie miał kierunek wirowania zaleźny od polaryzacji zasilania.
Właściwie artykuł o 2rs232 już wyczerpał temat ale wrzucę też swoje źródło tej wiedzy w postaci artykułu o Ale z drugiej strony takie działanie spowoduje powstanie szpilek na liniach sterujących - owszem, krótkich, które powinny zginąć odfiltrowane przez resztę układu, ale mimo wszystko... . Jak podczas sterowania takim silnikiem starać się pozbyć tych...
Dzięki dokumentacji HADŻI nie musisz zdejmować pokrywki. 1-5 wolne obroty, 1-4 szybkie obroty. Kierunek zależy od polaryzacji.
http://obrazki.elektroda.net/81_12432838... Po przyłożeniu napięcia do przekaźnika zmienia się kierunek.
Równolegle z krańcówką dajesz diodę prostowniczą, która przepuszcza prąd w drugą stronę po zmianie polaryzacji (kierunku obrotów).
Kolego chodziłeś do szkoły? To nie bateryjka tylko silnik. Kierunek obrotów wybiera się właśnie polaryzacją. Jeśli obroty są przeciwne do oczekiwanych zmieniasz miejscami plus z minusem. Dla silnika jest obojętne w którą stronę się kręci.
Dowiedziałem się jak zmienić polaryzację silnika
Silnik nie ale przekaźnik od kierunku może się uszkodzić. Silnik można podpiąć pod zasilacz i zmieniając polaryzację sprawdzić oba kierunki.
Wyłącznik krańcowy. Przy czym jak chcesz żeby po najechaniu na niego dało się zjechać w drugą stronę, musisz to jakoś ogarnąć, najprostsze rozwiązanie blokuje maszynę. Jeśli masz tam silnik DC, to można obejść styki NC łączone szeregowo z silnikiem (takie co po wciśnięciu się otwierają) diodą prostowniczą, gdyż kierunek obrotów takiego silnika zależy...
Nie miałem do czynienia z przekształtnikami tej firmy, ale w tych, które znam zmiana kierunku wirowania silnika odbywała się przez zmiane polaryzacji napięcia zadającego, tzn. napecie dodatnie to kierunek wirowania w lewo, a napięcie ujemne to kierunek wirowania w prawo. W Twoim przekształtniku jest to wejście nr 7 - "0 do +/- 10V".
Jest jakaś prosta możliwość zmiany polaryzacji (kierunku obrotów) silnika? Np przez włącznik...
W takim razie wyglada to na zawieszanie lub brak kontaktu przekaźnika odpowiedzialnego za kierunek (tzn polaryzację zasilania) silnika gdyż centrala nie tyle nie rozpoznaje polożenia krańcowego a nie zmienia kierunku ruchu, a mechaniczny koniec prowadnicy bierze za przeszkodę. I tu - z racji stopnia skomplikowania centrali przydałby sie elektronik.
cieżko chyba zmienić polaryzacje kiedy od układu odcina sie zupełnie napięcie. Jeśli zrobić to na styczniku/przekaźniku to nie koniecznie tylko silnik musi mieć wtedy zasilanie. Na styczniku/przekaźniku widzę to tak (w zwykłym styczniku można użyć samych styków pomocniczych jako głównych do Twojego pomysłu. Jeśli chodzi o przekaźnik to ze stykami NO...
Jeśli to silnik prądu stałego, to zmienić polaryzację zasilania.
Dla wysokiego napięcia, czyli dla niskiego będzie to 99%. No to po prostu trzeba zasilać strony High Side z przetwornic izolowanych (nie tyle muszą być izolowane, co takie najłatwiej kupić i zastosować). Przy sterowaniu silnikiem DC z użyciem mostka H używasz jednej gałęzi mostka do ustalenia określonej polaryzacji silnika (kierunku obrotów) i przebiegu...
Zulusj23 chodzi o to żeby zmieniać kierunek obrotów silnika tylko zmieniając polaryzację Vcc i nie ruszać minusa.
Witam. zetdeel jesteś pewny że ten układ działa zgodnie z założeniami autora?. Czy działa bez konieczności resetu przed każdą zmianą kierunku wirowania silnika?. Pozdrawiam.
kierunek obrotów jest ważny, masz dwa stałe magnesy o innej polaryzacji,
Mam wydawałoby się trywialny problem. Urządzenie, które na wyjściu (2 kable) steruje niewielkim silnikiem DC - z użyciem zmiany polaryzacji zmieniając kierunek jego obrotów. Chciałbym użyć większego silnika, jednak w tym celu musiałbym skorzystać z przekaźnika (lub innego elementu) - będącego w stanie przekazywać większy prąd. Nie byłoby to szczególnie...
Sprawdź jeszcze co się dzieje podłączając impulsator odwrotnie - bo przy odwrotnej polaryzacji ECU może identyfikować obroty silnika w przeciwnym kierunku i układu zapłonowego/wtryskowego nie uruchomić. Czasami są dostępne zamienniki impulsatorów. Gdybyś znalazł kogoś ze spalonym statorem który by mógł sprzedać sam impulsator...
Wiesz jak działa silnik dc ? Polaryzacją zmieniasz kierunek obrotu silnika. W porządku plusy załączane masz, ale co sie wtedy dzieje z masą ? Kiedy na jednym kablu silnika jest plus na drugim ma być masa. I na odwrót.
To co jest na zdjęciu to między innymi silnik na 230V 50Hz, i podłączając go bezpośrednio do gniazdka będzie się obracał tylko w jedną stronę i wolniej niż w oryginalnej konfiguracji. Tak średnio bym powiedział. To co jest na zdjęciu to silnik szczotkowy prądu stałego wraz z filtrem przeciwzakłóceniowym. Napięcie silnika nieznane bo nie widzę oznaczeń...
Nie sprawdzi Pan silnika 24VDC podpinając bezpośrednio pod trafo, niezbędne jest źródło prądu stałego. Przewody od silnika owszem odpowiadają za kierunek obrotów ale nie na zasadzie, że jeden w prawo a drugi w lewo tylko zamieniając polaryzację na zasilaniu silnika.
1. Potrzebujemy sterować prędkością obrotową silnika. 2. Potrzebujemy zmienić kierunek wirowania silnika, tzn. zmiana polaryzacji +-. 3. Potrzebujemy, aby silnik po zadanym czasie się wyłączył, niezależnie od prędkości obrotowej oraz kierunku. Czas od 1 do np. 20 min. Fajna opcja, jeśli po zadanym czasie, np. 10 min od załączenia, zmieni kierunek obrotów...
Jeżeli silnik DC, to najprościej dwie diody LED z opornikami podłączone z odwrotną polaryzacją równolegle do silnika, w momencie jak polaryzacja napięcia jest na diodzie zgodnie z polaryzacją napięcia na silniku, to świeci dioda, polaryzacja się zmienia, świeci druga dioda.
silnik to silnik, +/- z zamianą polaryzacji dla zmiany kierunku i tyle. reszt ato może elektroniczne krańcówki lub dedykowana automatyka, jeżeli masz sterowniki komunikujące się np po zigbee i conieco majsterkujesz to dasz radę spreparować te silniki
Silnik ma dwa przewody i kierunek zmieniany jest polaryzacją czy ma jakąś elektronikę dodatkową?
Ok, wglądu jak tako tam nie ma, ale podłączałem voltomierz pod każdą parę zacisków i te, na których pojawiało się napięcie w czasie pracy, okazały się tym czujnikiem. Jedyne co muszę zrobić, to odwracać polaryzację tego czujnika w zależności od kierunku obrotów silnika. Także temat uważam za zamknięty.
Jest różnica - czujki mają takie same ustawienia i magnesy ale jedna podjeżdża do napędu z lewej, druga z prawej więc w zależności od strony będzie różna polaryzacja magnesu. Magnes z kólkiem powinien być (niezależnie od kierunku bramy - czyli silnik z lewej lub prawej skrzydła) po lewej od silnika, z kwadratem po prawej od silnika i to ustawienie koreluje...
Witam. Chyba dobrze wybrałem dział jak nbie to proszę mod o przniesienie. Mam silnik od dmuchawy z jakiegoś samochodu. I mam z nim problem bo jak bym nie podłączył zasilania (12V) to kręci się w jedną stronę. Silnik zasilam z aku 12V i chcę go zastosować do modelu pływającego. W tej chwili nie mam zdjęć ale jak coś mogę dodać. Co jest przyczyną tego,...
Silniki pradu stałego (także te z zabawek) po zmianie kierunku prądu, czyli zmianie polaryzacji zmieniają kierunek obrotów. Ta zasada nie dotyczyła (chyba) tylko silników uniwersalnych szeregowych, ale to zupełnie inna bajka ( silniki na 110 czy 230V). Pozdrawiam
Jak wiesz zapewne, aby zmienić kierunek obrotów silnika prądu stałego (rolety góra, dół) trzeba zmienić jego polaryzację. To znaczy, że na styk 1 zasilasz "+", na 2 "-" i silnik obraca w lewo, gdy zmienisz polaryzację 1 "-", 2 "+" silnik zmienia kierunek obrotów. Można to zrealizować na dwu przekaźnikach. Mogą działać tylko naprzemiennie. Jeśli włączy...
Witam, zawsze wydawało mi się że właśnie falowniki załączają tak tranzystory aby zmieniać polaryzację napięcia na obciążeniu i związku z tym zmienia się kierunek prądu- przykład to mostek 6T i silnik 3-fazowy. Przetwornik prądowy ( LEM) mierzy prąd w obu kierunkach .Jeżeli prąd płynie zgodnie z oznaczonym kierunkiem to napięcie wyjściowe zawiera sie...
Witam.Proponuję jeszcze raz sprawdzić bezpieczniki w/g moich danych to bezpiecznik pozycja 17 i 20 powinny być od el.szyb (30A). Lub czy można jakoś awaryjnie zamknąć szybę Można o ile silnik szyby sprawny.Trzeba ściągnąć tapicerkę drzwi i podłączyć się bezpośrednio pod silnik (rozłączając go od instalacji samochodu).Podać na silnik (można z akumulatora)...
Polski Fiat 126 p: Dmuchawy - brak, Rozrusznik - silnik szeregowy, polaryzacja nieistotna, Wycieraczki - martwy punkt w tym samym miejscu, ramie mimośrodowe-kierunek obrotów nieistotny Prądnica - Silnik równoległy, polaryzacja nieistotna, regulator mechaniczny ( elektroniczny dymił ) Zegary - poza kontrolkami nie dopatrzyłem się żadnej elektroniki (...
Dobre bo odpada problem doboru rezystora, ale pozostaje problem jak to połączyć z przełącznikiem kierunku (moduł musi dostać stałą polaryzację, ale musi być za wyłącznikiem.
Przecież rozruszniki to silnika prądu stałego. Obroty zmienisz zmieniając polaryzację Nie prawda, rozruszniki posiadają silniki szeregowe. A cechą silników szeregowych jest ten sam kierunek obrotu niezależnie od polaryzacji podłączenia.
Prawie każda dioda prostownicza obniża napięcie o ok 0.8V. Ale nie dioda szotkiego ona obniża o 0,3V Dodano po 2 Jeśli kierunek obrotu silnika nie będzie Ci odpowiadał zmień polaryzację silnika, zamiana przewodów zasilających silnik będzie obracał się w przeciwnym kierunku.
Zawór ma trzy położenia i dla mnie jest istotne abym mógł zamienić sygnał dochodzący do silnika na napięcie sterujące np. 0-10V Co ma prezentować sygnał 0-10V? Kierunek obrotów i prędkość pracy silnika? np tak - silnik stoi = 5V, Napięcie < 5V - obroty w lewo, napięcie większe > 5V obroty w prawo. Im większa różnica od 5V tym większe obroty czyli...
Witam koledzy, Chce podpiąć do satela integry z modułami przekaźnikowymi sterownaie silnikiem bramy (2 żyły- odwrócenie polaryzacji zmienia kierunek pracy silnika). Podpowiedzcie proszę jak bezpiecznie zmienić polaryzacja za pomoca przekaźników satela? Moj pomysl jest taki: Przekaznik nr 1 steruje podawaniem napięcia na transformator. Przekaznik nr...
Do sprawy podszedłem fachowo, jestem elektromechanikiem Serio? I elektromechanik nie wie dla czego przy zmianie polaryzacji silnik pracuje w przeciwległym kierunku? Link poniżej do drugiego twojego tematu. Pompa wody-średnio ale działa Działa albo nie działa, tego typu silnik nie uzyskuje stanów pośrednich. Silnik-osmolony Serio osmolony i elektromechanik...
Witam wszystkich. Poszukuje urządzenia które pozwoli mi na rozpoznanie polaryzacji faz. Produkuje urządzenia z wentylatorami i potrzebuje "coś" co zapewni mi zawsze ten sam kierunek obrotów wentylatora. Ponieważ są różne gniazdka i w różnych może być różna polaryzacja potrzebuje czegos, co zasygnalizuje mi, że jeśli polaryzacja jest zła (więc i również...
Chodzi mniej więcej o coś takiego, robione na szybko, bieguny mogą być pomylone. Pytanie czy będzie zmiana polaryzacji, chodzi o kierunki obrotów silnika czy muszę to rozwiązać w inny sposób. http://obrazki.elektroda.pl/4361014700_1...
odpowiadam: przekaźniki zmieniają polaryzację na silniku, co pozwoliło na zmianę kierunku obrotów kamerki :)
Witam, Chciałbym sterować silnikiem z mikroprocesora w lewo i prawo. Przygotowałem sobie schemat jak w załączniku, ale jest w nim pewien problem gdyż może się tak zdarzyć gdy w programie coś się popsuje że zewrze mi zasilanie silnika. Jak można by zrobić przełączanie polaryzacji zasilanie bez możliwości zwarcia? Na piny 1 i 2 podaje zasilanie silnika....
Te cewki to najzwyklejsze dławiki . Szczotki w tym silniku nie są ustawione dokładnie w jednej osi i dla tego w jedną stronę wirnik idzie płynnie a w drugą już z ledwo wyczuwalnymi "przeskokami" . W ten sposób zrobionych jest większość silników od wycieraczek . Nie spotkałem jeszcze silnika prądu stałego mającego stojan w postaci magnesów stałych żeby...
Wiem, że sterowanie silnikiem polega na zmianie polaryzacji poszczególnych cewek, ale zmianę kierunku myślałem uzyskać podając lub odejmując napięcie na DIR, czy to zadziała? No jeśli posiadasz sterownik silnika krokowego to tak. Podajesz 2 sygnały STEP/DIR. Prędkość zależy do PWM na STEP a DIRem zmieniasz kierunek.
Dzięki za wyjaśnienia. Stałem się posiadaczem silnika (też DC, na magnesach, tyle, że 650W) niemal identycznej sprawnej sokowirówki Philipsa. Wyjąłem wirnik, który nie jest zalany lakierem, aby się na nim wzorować co do sposobu nawinięcia ostatnich dwóch cewek i przynajmniej namierzyć miejsca podpięcia do komutatora. Na koniec, w celach dydaktycznych,...
Ten konkretnie silnik ma magnesy trwałe. Więc zmiana polaryzacji wystarcza. W innym wypadku zmieniasz końce uzwojeń w miejscu podłączenia szczotek
Na wzbudzenie silnika musisz podać min. 12V, a dopiero później prąd na wzbudzenie prądnicy. Kiedyś robiłem doświadczenia i coś koło 7V na prądnicy wystarczało do kręcenia kołami. Zmianę kierunku realizujesz zmieniając polaryzację wzbudzenia silnika, tak to zaprojektowała fabryka. Ze zmianą kierunku nie mam problemu. Myślę, że problemem może być właśnie...
Witam wszystkich zrobiłem sobie proste elektryczne rolety wewnętrzne na silniczkach prądu stałego, chcę wszystko urozmaicić a mianowicie sterować roletami z radiolinii, czy ktoś zna jakiś sterownik z pilotem który np. na klawiszu A podaje prąd z polaryzacją ujemną a na klawiszu B z polaryzacją dodatnią (nie wiem czy to dobrze określiłem) po prostu na...
Chcę napięciem zmieniającym się płynnie od -4v przez 0 do +4v (kilka miliamper)sterować silnikiem o dosyć dużej mocy(kilka amper) w tai sposób aby w chwili gdy nie ma napięcia silnik stał a ujemna i dodatnia polaryzacja zmieniała kierunek obrotów. Próbowałem już z 4 trazzystarami ale to nie to. CZy ktoś wie jak to zrobić dobrze ps silnik sterowany jest...
(at)Hektar Zahle.r Kolego. Każdy sterownik samochodziku dziecinnego ma mostek H na wyjściu do zmiany kierunku jazdy, albo masywny przełącznik polaryzacji silników. Tutaj chodzi o zwiększenie mocy napędu.
W tym silniku zmiana kierunku obrotów odbywa się za pomocą zmiany polaryzacji zasilania. Wstaw tak krańcówkę aby silnik po jej wyłączeniu był odcinany od zasilania. W celu umożliwienie ruchu powrotnego wstaw odpowiednio spolaryzowaną diodę, Na drugim kablu drugi wyłącznik z diodą który ogranicza ruch w druga stronę i po kłopocie.
co do przekladania kabelkow moge odstapic obotnice wystaczy wtedy 1 konwerter no i mozlwosci wieksze musialbys dorobic sterownik 12V zmiana kierunku ruchu przez zmiane polaryzacji na silnik pozdrawiam
Wiadomo, to nie jest prąd stały, ale w czym problem, żeby mówić, że z lewej strony mamy fazę, to jest plus, a neutralny to minus niebieski. Nie przyjmuje się tak, dlatego że dla urządzeń prądu przemiennego biegunowość przyłożonego napięcia jest bez znaczenia jaka jest biegunowość napięcia zasilania. Wszystkie urządzenia elektroniczne zasilane 230 VAC...
Używasz tylko wyprowadzeń motor czyli silnik, zamieniając polaryzację napięcia siłownik zmienia kierunek wysówania. Schemat sterownia niestety nie będzie odpowiedni bez przeróbek - trzeba by przerobić podłączenie krańcówek wbudowanych w siłownik, (schemat połączeń podałem gdzieś wcześniej).
Wystarczą 2 diody, oczywiście o odpowiednim amperażu. Rysunek robiłem na szybko, ale powinien być zrozumiały: https://obrazki.elektroda.pl/3312684500_... Raz działa tylko silnik pierwszy, a po przyłożeniu zasilania o odwrotnej polaryzacji, zadziała tylko drugi silnik.
Zeby przy pomocy NE555 zmieniać kierunek potrzebujesz albo symetrycznego zasilania albo inwertera. Silniki nie lubią nagłej zmiany polaryzacji przydał by sie układ spowalniający narastanie napięcia, no i trzeba uzyć tranzystorów żeby zwiększyć wydajność prądową do takiej jakiej wymaga silnik. Uwzględniając powyższe załozenia można zbudować układ jak...
nadal nie wiem nic o przebiegu Dla czego komplikujesz w swojej głowie sprawy proste? W Machu definiujesz, na którym pinie LPT ma się pojawić dany sygnał. Dla jednej osi wysyłany jest sygnał krok i sygnał kierunek. Sterownik silnika powinien w odpowiedzi na pojawiający się impuls na pinie "krok" sprawdzić stan pinu "kierunek" i obrócić silnik o jeden...
Obciążenie (jeśli dodatkowe lampy nie będą miały jakiejś zabójczej mocy typu 100W) nie będzie problemem. Problemem będzie (jeśli masz siłowniki 230V - z przytoczonego oznaczenia nie wynika rodzaj zestawu) użycie przetwornicy - brama ma regulację mocy siłowników , przy znacznym jej zmniejszeniu (a na pewno na zwolnieniach) napięcie po prostowniku przetwornicy...
Siłownik (typowy)od centralnego zamka ma "skok" ~2,5cm - swój "rozbebeszyłem" i po modyfikacji ma 3cm :) Siłownik taki działa na zasadzie silnika prądu stałegi i przekładni zębatej - zamykanie /otwieranie odbywa się przez zmiane polaryzacji napięcia zasilającego silnik(tym samym kierunku jego obrotów). Układ wykonałem działa perfekcyjnie - jak potrzebujesz...
Zrób na przekaźnikach, wtedy więcej joystick'ów podejdzie. Może taki: Joystick przełącznik fi30 3 pozycje stabilne bistabilne YM-11/2T ON-OFF-ON https://allegro.pl/oferta/joystick-przel...
Podobny problem występuje w Yamahach Raptor. Także występuje dodatkowa cewka na statorze, albo sygnał z uzwojenia ładowania. Nie doszedłem do informacji, do czego służy to dodatkowe uzwojenie. Moje przypuszczenia, to dodatkowa kontrola kierunku obrotów silnika, aby nie chodziło do wyzwolenia iskry w miejscu mogącemu doprowadzić do tzw. „odbicia” przy...
Mam takie pytanie, jak do niej maja wsiasc ludzie jak ona jezdzi tam i z powrotem? 8O A powaznie na gorze i na dole windy dajesz wylaczniki krancowe - najazdowe, one zmieniaja ( polaryzacje lub uruch. przekladnie ) kierunek obrotow silnika napedowego i masz ruch gora - dol. Pozdrowka
Nic nie napisałeś o typie napędu jaki masz zainstalowany zazwyczaj napędy mają już zdefiniowany czas, można też wykorzystać 2 kanał pilota dodatkowy styk odbiornika (np. FIX 2) , podłączenie do silnika to niezbyt dobry pomysł ze względu na zmianę polaryzacji, kierunku obrotów, występujący układ przeciążeniowy, obniżone napięcie (redukcja mocy) i jeszcze...
Tak, regulacja podawanego napięcia na wejścia jest płynna. Niestety potrzeba tu wykrywania już od mV w kierunku dodatnim jak i ujemnym, gdyż to co podałem jest to układ do regulacji prędkości obrotowej silnika. Wykrywanie polaryzacji jest potrzebne do określenia kierunku ruchu. Może uda się znaleźć jakieś łatwiejsze rozwiązanie tak jak kolega mówi,...
a siłowniczek centralnego zamka może być? najtańsze mają uciąg coś około 3kg i sterujesz jak zwykłym silnikiem DC (zmiana polaryzacji zasilania = zmiana kierunku ruchu)
Szukaj "zmiana kierunku obrotów silnika DC" https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic8...
Silnik z przekładnią będzie działał jako serwomechanizm lub napęd śruby w siłowniku. Więc będę musiał zastosować też mostek H. Dlatego wole stabilizować napięcie i jedynie zmieniać polaryzację w mostku H. Jeśli to ma być serwomechanizm to i tak regulator musi sterować obrotami silnika i zmieniać kierunek, podawanie PWMa na mostek H jest najprostszym...
Cześć Chciałbym ograniczyć obroty silnika 12v dc lub regulować jego napiecie, przy czym silnik ten ma zmienna polaryzacje raz kręci w lewo raz w prawo. Jest to silnik napedu kierownicy w zabawce i wg. mnie jest zbyt agresywny. Zastanawiam się nad jakimś rezystorem regulowanym lub potencjometrem, bo przetwornica raczej tu nie zadziała. Gdyby ktoś pomógł,...
Witam. pulikow napisał: Jest linia zasilająca silnik 12V. Polaryzacja napięcia jest zmienna - sterowanie kierunkiem obrotów. Silnik podczas pracy pobiera około 8 - 12A. Wyłącznik ma zadziałać wtedy, gdy prąd przekroczy określoną wartość (dobrze byłoby aby tą wartość można było regulować - chcę to dobrać doświadczalnie) = silnik zostanie zahamowany....
Dzień dobry. Szanowni koledzy, nie potrafię sobie poradzić. Wykonałem układ stabilizatora na LM317T. Wstawiłem go do końcówki wcześniej stworzonego zasilacza prądu stałego i funkcjonował bez problemu. Jednak wczoraj mój syn do szkoły miał za zadanie przygotować dowolny układ regulacyjny. Zaproponowałem mu już sprawdzony układ regulacji napięcia na...
Koło zamachowe , które ma magnesy na obwodzie. Czyli koło zamachowe ma jakieś tam magnesy, które wytwarzają zmienne pole magnetyczne podczas obrotu koła. To z kolei indukuje SEM w cewkach. Z podanego opisu nie można wiele wywnioskować na temat typu tej diody. Jednak tym bardziej na podstawie, tego co napisałeś uważam, że to dioda prostownicza. Nazywasz...
Witam. Załączony schemat jest bardzo prosty: http://obrazki.elektroda.net/5_125754726... Gwarantuje Ci to że po dojechaniu do skrajnych pozycji silnik się automatycznie wyłączy a jego załączenie możliwe będzie jedynie po odwróceniu polaryzacji napięcia zasilania czyli tym samym kierunku obrotów. Pozdrawiam
W przypadku silnika DC zmiana kierunku wymaga zmiany polaryzacji (zamiany + z -). Można to realizować elektroniczne tzw. mostkiem lub przy pomocy przekaźnika. Mostek to są zwykle 4 tranzystory połączone w odpowiedni sposób. Produkuje się takie mostki w formie układu scalonego. Jak duży jest to silnik i czy oczekujesz rozwiązania na przekaźnikach czy...
Sterownik będzie sterował. Jeśli chcesz wykrywać kierunek obrotu to zastosuj impulasator - takie "pokrętło" cyfrowe.
Witam Mam pytanie do szanownych forumowiczow. W maszynie CNC komputer generuje sygnał sterujący dla sterownika silnika prądu stałego w zakresie -10VDC ... 0 ...+10VDC gdzie polaryzacja napięcia odpowiada kierunkowi obrotu silnika. Ponieważ sterownik jest bardzo stary i momentami lubi dziwnie sie zachowywać chcialbym zamienić go na nowy. Niestety istniejące...
Nie prościej regulować napięcie na szynach i zmieniając ich polaryzację + / - = kierunek ? Tak jak to jest zrobione w większości "kolejek" modelarskich ? Zmiana napięcia = zmiana prędkości zmiana + / - - / + = zmiana kierunku jazdy... Wykombinować tylko płynną regulację napięcia i coś żeby nie dało się nagle zmieniać polaryzacji by nie uszkodzić silniczka...
Zrobiłem kiedyś regulator analogowy dla silnika DC24V/60W, zasilanie stojana 24V (zmiana polaryzacji=zmiana kierunku wirowania) a wirnik zasilałem 3-24V DC(prosta aplikacja 723 ale można i na LM), regulował pięknie.
Zmianę obrotów silnika prądu stałego można zrealizować za pomocą zmiany polaryzacji napiecia zasilającego. Taką zmianę możesz zrealizować na przekaźniku zawierającym dwie osobne pary styków. Działa to tak ze napięcie zasilania normalnie podawane jest w określony sposób, zaś po podaniu napiecia na cewkę przekaźnika następuje jego przełączenie i podłączenie...
Sterowanie silnikiem jest na tym na po prawej stronie na dole, a te 2 "górne" zmieniają kierunek. Nie potrzeba, wywal dolny, zmień to co pisałem i 2 przekaźnikami robisz prawo-lewo.
http://img265.imageshack.us/img265/424/e... tu maż lepiej to rozrysowane, zmieniasz tylko kierunek przepływu przez stator. Jak połączysz szeregowo stator i rotor, wyciągniesz dwa przewody to zmieniając polaryzację zmienisz kierunek przepływu przez stator i rotor jednocześnie, a to nic nie da. Musisz przełącznik tak podłączyć, żeby zmieniał...
Wymieniłem siłownik klamki i lipa. Komputer pokazuje brak zasilania silnika drzwi po mechanicznym zamknięciu i błąd stały inicjalizacji drzwi. Może ktoś ma pomysł na rozwiązanie tego problemu? Oba bezpieczniki 40 A od drzwi są sprawne. Po dokonaniu adaptacji w ustawieniu "N" i po naciśnięciu przycisku słychać pracę zwolnienia dociągacza i trzy piknięcia...
Mam taki problem, że zrobiłem sterownik którego jednym z zadań jest sterowanie silnikiem 12VDC. Jest tam mostek H i na wyjściu mam 2 przewody na których zmieniam polaryzację przez co silnik kręci się w drugą stronę. Niestety zmieniły się nieco założenia i prawdopodobnie będę musiał zmienić silnik na mocniejszy a co za tym idzie ścieżki w obecnym sterowniku...
Wystarcza dwa styczniki z cewkami na 220VAC. Tu chodzi o to, by odwrócić polaryzacje jednego z uzwojeń. Nie wystarczy, uzwojenie główne w tym silniku jest podzielone na pół. Te połówki na rozruchu łączone są szeregowo, a na pracy równolegle. Dlatego właśnie, te przełączniki są tak rozbudowane. Tu muszą być trzy styczniki. Jednak prąd stały tam zbędny,...
silnik komutatorowy z magnesami stałymi (tak jak w zabawkowym autku) - na stałym prądzie się kręci, na przemiennym będzie stał (drgał). Zmiana kierunku obrotów jest możliwa po zmianie polaryzacji napięcia. silnik komutatorowy szeregowy (taki jak w wiertarce) - uzwojenia są połączone szeregowo więc silnik kręci się w określoną stronę. Na prądzie stałym...
Niedawno w rupieciach znalazłem silnik synchroniczny napędu talerza mikrofalówki. To jest silnik o nieustalonym kierunku obrotów, ma jedną cewkę, pole magnetyczne jest oscylujące, a nie wirujące, musi sie rozpędzić żeby działał poprawnie, silniki tego typu w wersji które mają ustalony kierunek, mają to bardzo prymitywnie zrobione, zapadką, która blokuje...
SylwekK napisał: włączenie bipolarnych tranzystorów bez rezystorów na bazie aż się prosi o ich zjaranie Zauważ, że tranzystory pracują w układzie wtórnika emiterowego, czyli duża oporność wejściowa. Histereza też jest spowodowana brakiem polaryzacji baz i aby zmienić kierunek obrotów silnika. napięcie na wyjściu wzmacniacza operacyjnego. musi zmienić...
Aczkolwiek zmieniając polaryzacje zasilania , rozrusznik nie zmienia kierunku obrotów , więc teoretycznie powinien pracować przy zasilaniu prądem przemiennym . :|
W zamysle mialem popelnic taki uklad jak piszesz plus dodatkowy uklad na ne555 sterujacy zmiana polaryzacji zasilania silnika dc (zmiany kierunku obrotow silnika) i do tego trzeci uklad znow na ne555 z podpietymi do kola silnika czujnikami, ktory by wszystko uruchamial a ktory byl by sterowany kolejnym ukladem/odbiornikiem "wzbudzanym" pilotem droga...
do czego to ma być konkretnie zastosowane ? może wystarczy układ do zmiany polaryzacji na przekaźnikach , lub regulator obrotów silnika DC z zmianą kierunku niestety cena układów scalonych jest proporcjonalna do prądu silnika
Coś powinno chociaż szarpnąć lub pstryknąć, bo taki silnik jest zabezpieczony wyłącznikiem nad prądowym, który odcina prąd gdy silnik jest przeciążony(np gdy dojdzie do skrajnego położenia szyby). Bardziej to wskazuje na problemy ze stykiem i pewnie silnik nie dostaje zasilania. Sprawdź przełącznik bo tam się najczęściej odbywa zamiana polaryzacji prądu...
Sprawa bardzo prosta. Silnik jest silnikiem prądu stałego (zasilany z baterii). Zmiana polaryzacji powoduje zmianę kierunku obrotów. Na filmie także widać, że zastosowany jest wyłącznik w postaci wyłącznika krańcowego.
Witam. Zerknijcie na ten obrazek i powiedzcie mi, czy to zadziała poprawnie?? Napięcie wyjściowe odbiornika (punkty A i B) ma zmienną polaryzację, zależną od wybranego pilotem kierunku obrotów silnika. Jakie przekaźniki mogę tu zastosować?? http://obrazki.elektroda.net/93_12372409... Głównie chodzi o to, żeby silnik kręcił się w 2 strony. :D
Najprościej wystarczy transformator 220/110V, min 500 wat. za transformatorem musi być prostownik najlepiej pełno okresowy, układ nie wymaga kondensatorów, brzmi mądrze ale jest to proste. Myślę że sterowanie obrotów najprostsze można zrealizować zwykłym ściemniaczem do oświetlenia podłączonego do uzwojenia pierwotnego transformatora. Zmiana kierunku...
Jeżeli rozrusznik jest ze wzbudzeniem od elektromagnesów (czyli ze silnikiem szeregowym ) to niezaleznie od polaryzacji zasilania bedzie sie zawsze kręcił w "swoją stronę" bo sie zmienia zwrot prądu zarówno w wirniku jak i stojanie. Problem może wystąpić w silniczku wycieraczek,zależy od kostrukcji wyłacznika krańcowego,może dojść do wyłamywania blaszek,jak...
Tak to ten trzeci rysunek. Powiem Ci więcej.. prostownik komutatorowy wynalazł Pollak Karol - polski wynalazca. W maszynie prądu stałego chodzi o to aby zwrot strumienia magnetycznego wzbudnicy był stały względem zwrotu strumienia twornika. Gdy zmienia się polaryzacja napięcia zasilającego we wzbudnicy zmienia się też kierunek pola magnetycznego przez...
zmiana polaryzacja silnik silnik zmiana polaryzacja odwrotna polaryzacja silnik
kabel taśmowy katalog transformator indel reloop active
mikser soundcraft bc413 zamiennik
Sharp Aquos 50BL3EA - brak obrazu po aktualizacji Obraz systemu dla Fujitsu Siemens Pocket LOOX N100