Kolego SEWIK korektor hamowania w przypadku hamulców lucasa jest pod maską koło serwa. Ger 56 wszyscy się produkują chcą Ci pomóc ,a Ty nie reagujesz na sugestie. Przy znacznych ubytkach płynu w zbiorniczku, musi być jakiś poważny przeciek.Powinien być widoczny gołym okiem bez specjalnych zabiegów.Daj znać czy znalazłeś.Powodzenia
Witam Ten płyn to DOT3 takie oznaczenie znajduje się na opakowaniach większości firm.Polski płyn DOT 3 produkuje min. Organika.Możesz go śmiało stosować do tego Poloneza. Pozdrawiam
Jazdaaaa-już raz Ci zwracałem uwagę: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic28...
Witam mam taki problem wymieniłem przewód układu chłodniczego dolałem płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego bo nie było w ogóle w chłodnicy też dolałem wszystko sprawdziłem czy nie cieknie po naciskałem przewody gumowe i na drugi dzień rano wsiadłem i pojechałem do szkoły wróciłem podniosłem maskę patrze a cały silnik mokry w płynie chłodniczym...
Coś jest namotane z samą pompą. Prawdopodobnie ona sama jest teraz zapowietrzona. Gdy drożny odpowietrznik jest poluzowany to płyn ze zbiorniczka poprzez pompę powinien sam spływać. Gdy za dużo go spłynie to "wyssie" z danej sekcji(tył lub przód) pompy i wtedy trzeba kombinować z zalaniem powolnym pompy. Ja się poświęcałem i na poluzowanych odpowietrznikach...
Witam. Maniek-a1 ma racje z tym zapowietrzeniem parownika, tyko ze jeszcze w polonezach jest taka metalowa rurka w układzie chłodzenie ktora czesto jest zapchana i nie ma wystarczajacego obiegu płynu.
termostat .
sprawdź czy nie ma plamy pod dywanikiem pasażera - może nagrzewnica się rozszczelniła
Płyna chłodzącego wchodzi około 7,5 - 8 litrów. Wode z bloku można wypuścić odkręcając korek spustowy. Znajdziesz go pod kolektorem sącym z tyłu silnika, jest to śruba 8mm (na klucz 13 mm). Ciężko się do niego dostać i najlepiej zaopatrzyć się w klucz nasadowy z grzechotnikiem. :D Dodano po 10 http://obrazki.elektroda.net/46_12270062... zdjęcie...
Albo to jest opcja z kontrolą okładzin hamulcowych albo masz niski poziom płynu hamulcowego i sprawdz poziom oleju
Eeee... tam odpowiem: wymienić, ten zawór - nie jest drogi (on puszcza ciepłą wodę na nagrzewnicę, czyli włącza ogrzewanie kabiny). Nazwa: jak sądzę "zawór nagrzewnicy" Wymiana: yyy... no zdjąć stary i założyć nowy, poczym ew. wyregulować linkę i odpowietrzyć układ chłodzenia.
Jak pompa zatarta to i dla magla też się dostało, albo nawet magiel już dawno pociekł i ubytek płynu załatwił pompę.
Układ chłodzenia ulega samoczynnemu odpowietrzeniu. Ważną rzeczą jest utrzymywanie dobrego poziomu płynu w zbiorniku. W przypadku gdy posiadamy lpg to zamontowanie reduktora powyżej poziomu silnika może tworzyć korki powietrzne i wtedy również występują problemy z ogrzewaniem
zobacz czy nie zamarza Ci parownik, jesli tak to masz niski poziom płynu chłodniczego lub uszkodzona pmpe wody albo uszczelke pod głowicą
problem z układem chłodzeni i ogrzewaniem, płynu nie ubywa nie ma go też w oleju. po rozgrzaniu "puchną" przewody od płynu
Czy w CARO+ jest czujnik/sygnalizacja poziomu płynu w zbiorniczku?
Dziurawy reduktor, ciśnienie gazu wypycha płyn z przestrzeni wodnej.
Biała maź to nie jest 100% dowód na uszkodzoną uszczelkę. Biała maź pojawia się także w silniku gdy w zimie przejeżdżamy krótkie odcinki i nie dogrzewamy silnika. Taniej chyba wymiany uszczelki nie da się wykonać, mnie się wydaje, że to zbyt niska wycena i na pewno jeszcze coś dojdzie do rachunku.
Czujnika temp płynu :)
Stary płyn się gotuje w niższej temp. Jak trochę pohamujesz przez te 10km to w zaciskach jest gorąco i pojawiają się bąbelki pary i stąd efekt zapowietrzenia. Po wystygnięciu wszystko wraca do normy. Druga przyczyna to wspomniany wcześniej "trzymający" zacisk - nagrzewa się i efekt ten sam. Sprawdzić czy tłoczki nie są zapieczone i wymienić płyn - po...
Nie napisałeś dlaczego uważasz,że jeden wentylator jest niesprawny?W Polonezie jest tak,że najpierw załacza się jeden wentylator i on w zupełności wystarcza do schłodzenia płynu z silnika.Drugi wentylator załacza się dopiero,jak ten pierwszy nie daje rady chłodzić,co zdarza się bardzo żadko,jeżeli układ chłodzenia jest sprawny,lub,jezeli ten pierwszy...
pompa wodna jest bardzo prawdopodobna... oczywiście poziom płynu chłodzącego w normie? - miałem tak, jak miałem mało płynu...
Witam posiadam Poloneza Caro Plus rocznik 1999 . Mam problem z uciekającym płynem chłodniczym . Większość napisze ,że to uszczelka ;ale są inne możliwości uciekania tego płynu niż uszczelka pod głowicą ? Wydaje mi się ,że raczej nigdzie spod auta nie kapie :D
witam nie wiem jak w polonezie ale u mnie świeci też gdy miałem za mało płynu hamulcowego pozdrawiam
Czy sprawdziłeś poziom płynu chamulcowego ? Jeśli tak to , zakładając że masz ukł. chamulcowy Lukas to mogą być wytarte klocki chamulcowe.
Proponuję wcześniej wyjeździć cały gaz - będzie lżejsza.
Za mało płynu hamulcowego w zbiorniczku . Zdejm kable z czujnika w korku-nakrętce i zobacz czy po zapaleniu zgaśnie.
Mówią na to "masło". Jest to zawiesina oleju i wody/płynu chłodzącego. Jej obecność świadczy o uszkodzeniu uszczelki pod głowicą/głowicy lub eksploatowaniu auta na ekstremalnie krótkich odcinkach, gdy silnik nie zdąży się rozgrzać. To w połączeniu z ubytkiem płynu nie wróży dobrze... Czy przed założeniem głowica była sprawdzana i wyrównana?
a jak gomozna odpowietrzyc
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
proponowal bym sprawdzenie termostatu ,przy niesprawnie dzialajacym wentylator sie nie wlaczy gdyz nie ma obiegu ,a narasta cisnienie w bloku silnika wowczas przez cisnienie woda z bloku zostaje wypychana spowrotem do zbiorniczka i po przekroczeniu cis. 1 at wyleci przez zawor nadcisnieniowy,dzieje sie to nie tylko w matizach mialem to w seacie ibiza...
no teraz byłem i patrzyłem to jak wyciągnełem wtyczke ze zbiorniczka to zgasło ale poziom płynów jest
w jaki sposób mógłbym ja spr??ale dziwne to jett bo jak załapie zimny na gazie i zgasze go to normalnie juz z benzyny od pala Dodano po 46 i gdzie podziewa sie ten płyn??
może płyn hamulcowy
Witam ,sprawdź silniczek krokowy jeśli takowy posiada (nie określiłeś jaki model ),jeśli jest w porządku to stawiam na uszczelkę pod głowica, łatwo sprawdzić : -stan płynu zmniejsza sie -węże od chłodnicy są napęczniałe zbyt mocno na gorącym silniku
Ja sądze że układ jest nie drożny bo nawet przy zapowietrzonym układzie jakieś szczątkowe ogrzewanie by było i parownik by nie zamarzał , przecież pompa wymusza cyrkulacje płynu
Ja też miałem problem z gaszeniem zimnego silnika. Okazało się, że zamarzał parownik z uwagi na niedostateczną ilość płynu chłodzącego.
Sprawdź jakość płynu chłodniczego, tzn. punkt zamarzania płynu. Co do padu parownika, to jak najbardziej jest taka możliwość. Przerabiałem taki przypadek ; lpg z komory I stopnia przedostawało się do układu chłodzenia i powodowało przerwę w cyrkulacji płynu.
Dolej płynu do chłodnicy.
Witam. Miałem to samo co ty w 125p z silnikiem poloneza. Podejrzewałem: -mała ilość płynu, -uszkodzony termostat, -zapchany parownik, -nieprawidłowe podłączenie parownika, a była walnięta głowica i ciśnienie z silnika zapowietrzało układ chłodzenia. Nara.
Więc nie jesteś pewien czy czy nie ma nic między cylindrami,dawno zmieniałem uszczelkę i przy okazji wyciągnąłem duże kawałki gumy ,z rozwarstwionego przewodu.Skoro nie masz termostatu,mam wątpliwości co do sprawności pompy płynu.
Sprawdź klemy akumulatora i połączenie z alternatorem. Przeczyść to wszystko.( Poodkręcaj i WD 40) Sprawdź też stan płynu hamulcowego.
Panowie, mam takie pytanie czy da się napełnić a jeżeli da to jak układ hydraulicznego regulowania reflektorów w polonezie. 2 lata temu poldi miał wypadek i płyn z ów układu wyciekł. Pozdrawiam.
witam. dziś nagrzewnica grzała a potem nie i tak kilka razy,ale którędy się zapowietrza nigdzie płyn niekapie wszystkie zaciski są nowe
posprawdzaj połączenia masowe i sprawdż ile masz płynu chamulcowego pozdrawiam
Do zamontowania i sprawdzania poziomu płynu możesz również użyć czujnika z zbiorniczka płynu hamulcowego np. polonez. Wyniesie cię to tanio gdyż można zakupiś to w każdej stacji demontażu pojazdów (złomowisko).
Stwierdziłem że kupie nowe bębny i szczęki żeby mieć spokój na dłużej, ale zdenerwuje się jak okaże się że to tylko przewody się wewnątrz rozwarstwiły i blokują cofanie się płynu hamulcowego
Sprawdzcie jeszcze czy jest płyn hamulcowy albo czy jest dobrze założony korek. Kiedyś się spotkałem w polonezie że źle był założony gumowy korek i czujnik pokazywał jakby nie było płynu hamulcowego i świeciło się światło STOP.
niestety.po wymianie przewodów i modułu zapłonowego jest jeszcze gorzej.gdy jakimś cudem zapalił ,po minucie zgasł strzelając jakimś dymem z silnika.zauważyłem spory ubytek płynu chłodzącego
A węże mają jednakową (mniej-więcej) temperaturę? Dotknij dłonią dolny i górny. Przelewa się płyn przez naczynie wyrównawcze?
Silnik musi pracowac żeby był obieg cieczy i następowało chłodzenie płynu. Oczywiście wentylator jednobiegowy.
Rozumiem, że Poloniez nie ma i nie miał instalacji gazowej? Obroty jałowe za wysokie... W Polonezie niby takie objawy dawał głównie czujnik temperatury płynu (zła wartość, nie błąd - nie musiał być sygnalizowany)...
Witam forumowiczów. Mam problem z Polonezem (takim jak w temacie). Polonez jest z roku 1996 i ma założoną instalację gazową. Mam ogólnie dwa problemy z tym samochodem, pierwszy to taki, że płyn chłodniczy mi „ucieka” tj. jak go doleję to po jeździe podnoszę maskę i nic w zbiorniku nie ma. Temperatura sama w sobie nie skacze powyżej 90 stopni....
Sprawdź poziom płynu chłodniczego. Może jest zapowietrzony?
A jeszcze takie pytanie czy po tym remoncie co robiłeś dolewałeś jakiegoś innego płynu do układu. Jeśli tak to masz odpowiedz na swoje pytanie. Dolanie płynu o innej specyfikacji lub innego producenta niż ten co miałeś w aucie, po rozgrzaniu płynu spowodować może zwyczajne zważenie się płynu, a wtedy w najlepszym wypadku hamulce będą ci się blokowały,...
kolego oby tylko uszczelka pod głowicą bo może być coś gorszego (pęknięcie jakiegoś elementu silnika) dobrze by było przy wymianie sprawdzić czy nie jest potrzebne planowanie głowicy no i nie zapomnij wymienić również oleju bo na 100 % dostał się do niego płyn chłodniczy
Kolego pisze ze zapalam i zapinam lpg i jade na gazie po 2 km silnik niema obrotów puszczam pedał gazu to gasnie ciezko odpala na benzynie potrzymam go chwile włączam mu lpg i chodzi normalnie cały dzien do zbiornika wyrównawczego wydostają sie bable powietrza u ubywa mu płynu
Uszkodzony termostat (cały czas otwarty) . Podczas jazdy pęd powietrza wychładza płyn w układzie.
kolega wyżej ma pewnie na myśli 'hybryd' za tablicą wskaźników na ścianie grodziowej silnik - buda; może i to się sypło ale przyznam szczerze że tylko raz zdażyło mi się to wymienić i to na zupełnie inne uszkodzenie, ja bym popatrzył jeszcze na korek od płynu hamulcowego
miałem podobną sytuację w golfie II ! wywalało wodę węże puchły i temperatura skakała. wymieniłem dwie głowice trzy uszczelki, termostat,czujnik temperatury i chłodnicę!!! i nic!!!!! a co się okazało USZKODZONY KOREK WLEWU PŁYNU!!! za 5zł
Zobacz czy jest chłodzony przez płyn chłodzący pojazd.
Pracowałem w serwisie Fiata i widziałem zawory do odpowietrzania we Fiatach. Ale nie widziałem tego w Polonezie, którym "trochę" przejeździłem. Widać nie ma takiej potrzeby, by odpowietrzać. Najwyraźniej pompa daje sobie radę, skoro po wymianie płynu nie trzeba odpowietrzać.
Jak chcesz rovera, to chcij coś innego (ze względu na padające jak muchy uszczelki pod głowicą Jak się pałuje na zimnym to tak się dzieje . Albo jak się ukłąd zapowietrzy albo termostat zatnie albo jak jest mało płynu.
Według twojego opisu to prawdopodobnie masz zużyte membrany (sztywne) i zalewa się gazem. A spuszczałes kiedys korkiem spustowym gazolinę (taki brunatny płyn z parownika)
Co do obrotów to pewnie ssie fałszywe powietrze. Hamulce zaś to albo brak podciśnienia w układzie, co wiąże się z w/w usterką albo przewody elastyczne do wymiany plus płyn w układzie.
W mojej sondzie co kupiłem z oscyloskopem Siglent miało się co spalić. Podłączyłem pod jakieś 300V na ustawieniach 1:1 i musiałem kupić nową. Oscyloskop akurat się na szczęście nie spalił. Jak są droższe i większe to prawdopodobnie są bardziej odporne na stłuczki. Widziałem kiedyś jak ciężarówka delikatnie wjechała w Poloneza bo było ślisko na zakręcie....
Witam. Parownik powinien być wpięty w krótki obieg chłodzenia - głowica- nagrzewnica. W takim przypadku termostat nie ma nic do powiedzenia. Ja proponowałbym sprawdzić przewody doprowadzające płyn do parownika oraz trójniki. Ściągnać z parownika przewód dochodzący do górnego króćca i sprawdzić, czy dochodził płyn.Jeżeli rozgałęźniki ( trójniki) są plastikowe,...
Akcja się toczy w Polonezie 1997 Caro plus. Na wycieraczkach pod nogami u kierowcy i pasażera małe plamy płynu chłodzącego, płyn wycieka w małych ilościach z kanału ciepłego powietrza w pobliżu nóg kierowcy i pasażera. Pytanie: Czy wymieniać? Czy może jakiś doktor-chłodnica? :o :o
Zamarznięty płyn zagięty wężyk idacy do spryskiwacza
Zamulona chłodniczka nagrzewnicy,niski poziom płynu w chłodnicy,urwany zawór nagrzewnicy..
Albo zbyt niski poziom płynu w zbiorniczku pompy hamulcowej.
Raz miałem taki przypadek .Okazało się ,że zamulony był kolektor i płyn nie ogrzewał czujnika.
Witam!ponownie. Byłem znów w serwisie,o wymianie sterownika nie chcą słyszeć,podejrzewają że za wolno rozgrzewa się sonda lambda,a objawy teraz wraz z podniesieniem się temperatury nocą ustąpiły,pewnie do jesieni.Podgrzewanie porownika płynem jest dobre.
czujnik temperatury płynu chłodzącego: nr.części- 25036898 poducent: AC Rochester; FSO Polonez Edward Morawski str.235 tablica7-4. czujnik znajduje się w przewodzie ssącym(kolektor), pod urządzeniem wtryskowym. rys.7.7 str.227.
Sprawdź uszczelkę pod głowicą. Do układu nie dolewa się wody tylko płyn w proporcjach. Sprawdź też termostat.
Uszczelka pod głowicą ,brak płynu w chłodnicy, awaria pompy wodnej -to twojego auta minusy.
W moim poldrowerze /1994/ mam po lewej stronie obrotowy regulator wysokości światel mijania. Nie dziala. Rozebrałem i doszedłem , że nie ma w przewodach żadnego płynu. Jak to napełnić? Są metalowe śrubki 2-jki ale bez nacięć na wkrętak w sumie 4 sztuki- po jednej na regulatorze reflektora i 2 na siłowniku- jak je odkręcić? oraz jak uzupełnić płyn?
Czujnik od kontrolki jest włącznikiem bimetalowym, więc nadaje się jedynie do sterowania kontrolki, w jego miejsce można założyć czujnik od Poloneza lub Punta, ale tak szczerze powiedziawszy to nie widzę sensu, podczas jazdy rzadko kiedy patrzy się na wskaźnik temperatury, dopiero zaświecenie kontrolki zwraca uwagę. Wiele nowszych samochodów nie posiada...
Sprawdz czy przewód wodny-powrotny do zbiorniczka płynu jest drożny...zdejmij, spróbuj go przedmuchac..
Skoro jest w nim gaz,to czy czasami parownik i przewody z płynem chłodniczym do parownika nie są koło modułu?
Witam wspominałem o płynie ponieważ bardzo czesto w tym silniku odkształceniu ulega powierzchnia bloku w wyniku czego płyn dostaje sie do 2 lub 3 cylindra poprostu siadają tuleje .Sprawdż dokładnie na zimnym silniku czy na świecach nie ma płynu.Osobiście kiedyś walczyłem z takim polonezem dopiero wymiana uszczelki+patent pomogła i samochód jeżdzi już...
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Prawdopodobnie dolewałem wody na wiosnę nie pamiętam. U mnie dzisiaj było -19 stopni. Przed chwilą odpaliłem i chłodnica jest ciepła. Zaraz spuszczę płyn (wodę) i naleję świeżego.
Stojąc twarzą do rozrządu ,otwor znajduje się po prawej stronie na wysokości korka w bloku do spustu płynu .Otwór jest umieszczony w nadlewie bloku.
Sprawdzałeś stan płynu w chłodnicy, podejrzewam walniętą uszczelkę pod głowicą. Pozdrawiam.
Witam Jak w temacie w moim polonezie mam słabe ogrzewanie płyn w zbiorniczku na ful, nigdzie nie ucieka pokrętło od ciepłego powietrza działa, nagrzewnica zamulona raczej być nie może bo wcześniej było ok. Chłodnicę zatkałem kartonem temperaturę mam 90 a z nadmuchów leci tylko letnie powietrze, dawniej to przy 90 leciało zarąbiście gorące. Dodam jeszcze...
Napisałem ze jak paliwa jest ponizej 10 litrow w baku to polonez zaczyna przerywac i gasnac na postoju. Gdy jest powyzej to normalnie chodzi. Pomyslałem wiec ze moze byc jakas nieszczelnosc przy pompce w baku i gdy jest mało benzyny to zasysa opary zamiast płynu i polonez przez to przerywa. A nie lepiej miec więcej niż 10L w baku, jeśli naprawa jest...
zjeździłem 3 auta powyżej 300tyś km i muszę powiedzieć że xsara z 2002r z przebiegiem 370 tyś wyglądała i jeździła lepiej niż większość młodszych aut w polsce z przebiegami 150tyś. Została sprzedana od ręki i w zasadzie miałem paru chętnych znajomych i każdy żałował że mu się nie udało kupić tego auta. Hyundai z przebiegiem 300tyś był w super stanie,...
Poszukaj usterek Lambdy , czy dzieje się tak na BP i LPG ? poziom płynów w normie ? nie kopci na biało?
W dodatku jeden czujnik jest na wlocie gorącego płynu a drugi na wylocie już schłodzonego więc żeby się włączył ten drugi musi być naprawdę gorący płyn wypływający z chłodnicy = kłopoty z chłodzeniem.
nie zapowietrzysz po prostu wymień, dolej płynu do stanu i po sprawie
żeby po załączeniu się silnika chłodnicy, odłączał No nie rozumiem, chyba że masz zamiar jeździć cały czas z włączoną nagrzewnicą. Przecież jak silnik złapie te 60st to już grzeje z płynu i elektryczną można wyłączyć. A gdzie jeszcze do 100st gdy włącza się wentylator chłodnicy. To sauna będzie w aucie.
Jeszcze raz potwierdzam - elestyczne przewody. MIałem podobny przypadek w innym wynalazk , spece od mechaniki tydzień główkowali , aż im z czach dymiło , wymieniani podstawiali , i pompę , tłoczki, wymieniali płyn i nie wiem co jeszcze - bez efektu.
Zimą odpalałeś go na benzynie czy na gazie? Czy jak był zimny silnik i mróz jeździłeś na gazie? Może membrana w parowniku pękła? Zimą się to zdarza jak parownik zimny i płyn chłodniczy go nie ogrzeje
A,sprawdzałeś termostat,czy nie stoi,może masz tylko duży obieg wody i do nagrzewnicy dochodzą tylko resztki płynu,czujnik temperatury jest w bloku silnika
Witam.Przeczytałem opinie forumowiczów i Twoje wiadomości i doszedłem do wniosku że to samo miałem nie w audi tylko w polonezie. Lekarstwem na to był ludwik - płyn do zmywania naczyń ,oczywiście nie całe opakowanie.Po takiej terapii przestał sie grzać i zaczęło działać ogrzewanie kabiny.
jeżeli Jesteś pewien , że tyl nie jest zapowietrzony stawiał bym na nieszczelność między sekcjami pompy hamulcowej. Sprawdz czy przy hamowaniu w zbiorniczku nie podnosi się poziom plynu.Po zaślepieniu w pompie hamulcowej odprowadzenia na tyl pedal powinien być twardy i wysoki.Czy niema przecieków płynu z pompy do serwa.
Po co Ci 4200 obrotów - chcesz żeby tłoki wyfrunęły rurą wydechową ... a tak na poważnie to na początek przegląd instalacji gazowej (wymiana filterka), sprawdzenie poziomu płynu chłodzącego, może problem reduktora parownika....
W tym modelu nie ma czegoś takiego jak "ssanie" - to wtrysk a nie gaźnik. Komputer ECU dobiera dawkę paliwa stosownie do warunków - temperatury powietrza, silnika, naciśniecia pedału gazu, podciśnienia w kolektorze ssacym, itd... Nie może być tu mowy o włączeniu bądź wyłączeniu bo to proces ciągły. Kontrolka żarówek (pomarańczowy pedał) jest gaszona...
odpowietrza się z otwartym korkiem. Warszawę , może Poloneza. Układ ma być zamknięty, Pomyśl dlaczego.
Witam Mam zamontowany w c330 alternator z poloneza z regulatorem napięcia JEZPOL RNA-1. Przez długi czas wszystko było ok. Podczas kontroli poziomu płynu w aku. okazała się susza.Zmierzyłem napięcie, które na wysokich obrotach wynosi 16v. Co może być przyczyną ?
polonez płyn hamulcowy polonez płyn chłodniczy pompa płyn polonez
gasik przekaźnik triak włączany zerze ciśnienia termet
wybór monitora centrum dowodzenia
Panel nawiewów Renault Espace nie wyświetla informacji Chrysler Grand Voyager 2.4 benzyna - brak reakcji rozrusznika