Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
sprawdz przewód od modułu do aparatu.zdejmij kopułkę i pociągnij za te kabelki biały i czarmy czy nie są przerwane przy wsówkach. 92 TO GAźNIK
Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Sprawdź czy masz iskrę na tej świecy jeżeli nie to spróbuj podmienić na np. świece z 1 cylindra jeżeli to nie pomoże to podmień przewód WN (jeżeli nie pomoże to prawdopodobnie cewka zapłonowa lub moduł) Mam nadzieje że choć trochę pomogę...
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu
Najprawdopodobniej - to częsta przypadłość poldków - przewód między aparatem zapłonowym a modułem (w aparacie łamie się przewód wewnątrz białej izolacji a czasem w czarnej).
Motronic ma rację, często łamie się biały przewód w aparacie zapłonowym z powodu ruchu regulatora podciśnieniowego wyprzedzenia zapłonu
Odłącz przewod podciśniewniowy od aparatu zapłonowego, jezeli bedzie dobrze wymień przewód od aparatu do modułu
Sprawdź czy jest zasilanie na moduł-2pinowe gniazdo,przewód czerwony- oraz czujnik wału-3 pinowe gnizdo ,powinno by około 1 kom.Więcej info po tych sprawdzeniach.
Polonez gaźnik. Wysun kostke aparatu zapłonowego. Wypnij przewód Wn z rozdzielacza, i podłącz do niego świece. Włącz stacyjke. Wez przewód i podepnij do + akumulatora następnie dotykaj wypiętych bolców w module. Jak nie masz iskry to modół lub cewka. Jak masz iskre to koółka lub palec lub przewody lub swiece. CDN.....
O ile pamiętam to ta membrana służyła do otwierania przepustnicy drugiej gardzieli. Znalazłem nawet przed chwilą w mojej rupieciarni taki gaźnik. Gdzie masz podłączony przewód podciśnienia który w polonezach szedł z gaźnika do aparatu zapłonowego?
a sprawdź ten przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego (czy nie jest uszkodzony)
Jeszcze Ci zostały do wymiany kable zapłonowe.Miałem przypadek że w Polonezie upaliły się na dwóch cylindrach końcówki kabli zapłonowych i na tych dwóch cylindrach iskra występowała nierównomiernie.Ja poradziłem sobie w ten sposób że odgiełem końcówki zaciśnięte na ww kablach nieco odizolowałem przewód na kablach zapłonowych i ponownie zacisnełem końcówki.Praca...
Witam!Przyczną awarii jest zanik iskry. Kup i wymień przewód między modułem a aparatem zapłonowym ma niebieski kolor.Jeśli masz wersję z aparatem.
Ten trzeci przewód, to nic innego jak sygnał z zacisku "1" cewki zapłonowej. Mówiąc krócej, jak podłaczysz lampkę kontrolną do zacisku "+12V" drugi do tego przewodu, to przy kręceniu rozrusznikiem, lampka powinna mrygać w rytm przeskoku iskry. Obrotomierz podłączony jest równolegle do cewki zapłonowej, plus masa oczywiście. Jeśli oczywiście wszyskie...
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Panowie nie krytykujcie, napisałem że rozwiązanie dla pytających o tą przeróbkę. Sposób jest opracowany 5 lat temu w warunkach polowych kiedy oryginalny moduł kosztował przeszło 300 zł i był na zamówienie. Moduł z poloneza kosztował 35zł i można go było kupić na każdej stacji benzynowej. Panie Elektrit, w tym modelu fiata przewód nie jest ekranowany,...
Nie dwoma a trzema, nie śrubkami a nakrętkami, i nie pogubi wsporników bo wystarczy popuścić nakrętki i przesunąć wsporniki w bok. Sorry, możliwe że trzema, dawno nie rozbierałem, poza tym rak rozbierze to zobaczy jak to jest. Poza tym pewny jesteś że to cewka? Ten typ tak ma że często nawala przewód łączący moduł z aparatem.
Witam. Problem z tym samochodem jest następujący. Przyszła kiedyś potrzeba odpięcia przewodów zapłonowych od świec, niestety jeden z przewodów rozpadł się, tj. metalowa końcówka została na świecy. Przewód został tymczasowo naprawiony, samochód działał "poprawnie", wolne obroty 1.1k obr/min, ale nie brakowało mu mocy. Nazajutrz kolejne odpinanie przewodu,...
Myślę że kolega sirTIM nie ma racji. Kod 35. Sygnalizowana usterka nierównomierność prędkości obrotowej biegu jałowego (przekraczająca 100 obr/min) Przyczyna: uszkodzony zawór dodatkowego powietrza lub wadliwe jego podłączenie,nieszczelny przewód podciśnieniowy prowadzący do serwa hamulców albo nieszczelny przewód podciśnieniowy przy zespole wtryskowym(...
Prawdopodobnie któraś ze świec nie pracuje tak jak powinna,przy tradycyjnym rozwiązaniu tzn, kopułka i palec rozdzielacza radziłbym zwrócić w pierwszym rzędzie uwagę na te dwie rzeczy ,a przy module zapłonowym tj, takie małe pudełko wykonane z aluminium i zbudowane jak radiator zwróc uwagę na przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. przyczyn może...
Kolego witek1952 oznajmiam, że nie mam żadnych modułów. Zwykły aparat zapłonowy na układzie z przerywaczem. Jeden kabel od przerywacza idący do cewki i drugi przewód wysokiego napięcia idący do kopułki aparatu.
bardzo często pszerwy dostaje cewka w aparacie zapłonowym .z opowiadań wiem że gubią się w tym mechanicy . pęka przewód od aparatu albo drucik pszy konektorku w aparacie. gdy nie chce zapalić trzeba sprawdzić przejście wypinając przewód od mod. zapłonowego i zmierrrrrrrzyć omomierzem- 700 do 800om.na140000km miałem to 4 razy.gdy nie pracuje zapłon obrotomierz...
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa.
mam taki pproblem Niewiem wjaki sposub dzikała cewka zapłonowa we fiacie ma ona dwa mocowania dla przewodów i jedno wyjście wysokiego napięcia i teraz co powoduje wystąpienie iskry na siwiecach zapłonowych -ja wyobrarzam sobie to tak jeden przewód jest podłączony do plusa akumulatora drugi do przerywacza ktury w momęcie "styku" zamyka obwód w uzwojeniu...
Kolego nie wiem jakiego dokładnie masz poloneza. Ja mam caro i też miałem problem z odpalaniem zimnego silnika. W sumie nikt nie mógł mi pomóc. Po sprawdzeniu chyba wszystich mozliwych przyczyn okazalo się, że do wymiany był taki zielony przewód łączący modół zapłonowy z aparatem zapłonowym ( był uszkodzony choć wyglądał na wpełni sprawny) . Rozwiązało...
Czerwono szary przewód i niema tam żadnego napięcia tak na nim jak i na obydwu pozostałych przewodach w kostce. Z tego co zrozumiałem do tej chwili wskazuje na uszkodzenie komputera ale muszę to jeszcze sprawdzić
http://obrazki.elektroda.pl/9839134100_1... Dodano po 1 Witam Podłączenie transoptora do układu zapłonu i połączenie dwóch układów razem pokazuje dokładnie załączony przeze mnie powyżej rysunek . Przewód "+" zasilania zapłonu należy podłączyć w miejsce tam , gdzie była poprzednio zasilana cewka zapłonowa używana w zapłonie konwencjonalnym...
Rozwierać i zwierać uzwojenie pierwotne cewki-12V(można to robić ręcznie po zdemontowaniu cewki ) a przewód wysokiego napięcia wychodzący z cewki zbliżyć na odległośc 0,5 cm do masy.Powinna być iskra koloru niebieskiego.
Podaję sposób na ustawienie zapłonu nie posiadając lampy stroboskopowej: Trzeba zaopatrzyć się w śietlówkę 18W lub mniejszą. Przylutować (ważne) przewody do wystających końcówek i zaizolować. Przewody podłączyć: jeden do masy, drugi pod przewód zapłonowy na 1 świecy (najlepiej nie zdejmować kapturka ze świecy). Oznaczyć białą kredą lub farbą znaki na...
Hmnn nie chce żeby ktoś brał mnie tu za jakiś wszech wiedzący absolut, który potrafi wskazać przyczynę usterki po kolorze auta :D. Tak jak kolega <owik> stwierdził możemy wskazać ci tylko ulice ale nr. domu musisz odszukać już sam. Zdjęcie przewodu z listwy niczego konstruktywnego w twoim przypadku nie spowoduje (poza tym że oblejesz silnik benzyną)....
Chodzi o schemat do poloneza Na jednopunktowym wtrysku ze sterownikiem Boscha. Oraz jak można sprawdzić moduł zapłonowy. Chodzi o to że spalił się sterownik silnika. Paliło jeden z bezpieczników pod nogami kierowcy. Jest przewód czerwony wychodzący z modułu idzie przez ten bezpiecznik i do sterownika. Mam zakupiony sterownik ale nie podłączę bez uywcześniejszego...
Możesz wyłączyć silnik zdejmując przewód z cewki zapłonowej. Ale to wygląda trochę na zwarcie w instalacji elektrycznej samochodu skoro nie możesz go wyłączyć kluczykiem. No i za dużo samoistnie włączających się urządzeń.
1. Podłączasz lampę - plus.minus, najłatwiej do akumulatora, przewód sygnałowy na przewód pierwszego cylindra. 2. Luzujesz śrubę dociskającą aparat zapłonowy. 3. Odpalasz silnik. 4. kierujesz lampę na koło pasowe i znaki na nim, które dobrze było wyczyścić (jeszcze przed odpaleniem silnika - łatwiej jest). 5. Poprzez przekręcanie aparatu ustawiasz zapłon...
Przerabiałem ten temat ,więc podpowiem,że żaden przewód z układu zapłonowego nie idzie do komputera!Poprzednik wspomniał ,że moduł jest wewnątrz aparatu zapłonowego. Z tego co pamiętam wchodzi tam +12 V,masa i obrotomierz.Jeśli jest 4 -cylindry to pójdzie nawet na module zapłonowym od poloneza,gdyż cewki są prawie identyczne jeśli chodzi o parametry.Cewka...
Kostka od modułu - przeczyść + masą modułu zapłonu - sprawdź. nie ma bata skoro auto nie wyeksploatowane jak właściciel pisze to to jest właśnie to, miałem w owych czasach kiedyś taki sam problem, przewód idący od aparatu zapłonowego do modułu w takim niebieskawym peszlu wewnątrz idą dwa kabelki biały i czarny ja miałem przetarty od strony aparatu...
Witam Mam problem z uruchomieniem obrotomierza w Polonezie. W silniku zamontowany jest układ zapłonowy EDIS (bezrozdzielaczowy z Forda) + sterownik Megajolt. Zastosowałem układ z dwoma diodami+dioda Zenera, który podobno rozwiązuje problem, ale obrotomierz ani drgnie. Gdy podłącze obrotomierz pod jeden z przewodów cewki to pokazuje mniej więcej 1/2...
W swojej praktyce miałem dwa takie identyczne przypadki w poldkach na abimeksie . W pierwszym przyczyną był przewód wysokiego napięcia - za duży opór , w drugim przebicie na cewce zapłonowej - dopiero ciemna noc pozwoliła zobaczyć przeskok iskry , i to trzeba było się dobrze przyjżeć :!: A co do cewek zapłonowych to 1-4 a 2-3 to niczym się nie różnią...
Przecież napisałem że przewód , ceweczka , przewody wysokiego napięcia , kopółka , palec , świece zapłonowe są nowe i chodzi silnik tak samo. Dopiero zmiana modułu zapłonowego na stary orginalny- który ma tą wade że jak się nagrzeje to zanika iskra (teraz już padł całkiem)- przywracała regularną praę silnika. Zatem jest jakaś różnica w modułach zapłonowych...
Witam potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu przewodu dający impuls z cewki zapłonowe posiadam poloneza atu plusz 2000r na jednopunktowym wtrysku Bosch znalazłem kostkę, którą wychodzą z modułu 3 przewody (jeden na pewno jest żółty gruby,czerwono czarny drugi a trzeciego nie dojrzałem koloru)przewód ten potrzebny jest mi po to by dawał impuls do przewodu...
Witam. Auto to 125p z zeswapowanym 1.8 VVC 145KM (z MG F/Rovera 200Vi). Obrotomierz podłączony jest na pewno dobrze, sprawdzałem kilka razy czy na pewno to ten pin w sterowniku i czy przewód nigdzie nie ma przerwy. Wcześniej w aucie siedział silnik 1.4 Rovera z Poloneza, w którym układ zapłonowy oparty jest na pojedynczej cewce zapłonowej, jak w gaźnikowych...
Skoro gażnik i na LPG to samo. Czy przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym (ten w zielonym pancerzu) zmieniony???. W skrócie -> kiedy dodajesz gazu przyśpieszacz zapłonu zmienia położenie płytki na której zamocowane są cewki aparatu, cewki zasilane są własnie przez ten przewód z modułu. Przewód non stop pracuje (wykonuje ruch prawo-ledwo) i się...
Witam potrzebuje schematu od czego jest każda wystająca wsuwka obok aparatu zapłonowego. Prawdopodobnie podłącza się pod moduł. U mnie w module jest wyjście na dwa przewody a w aparacie zapłonowym są 3 wsuwki na przewód. Interesuje mnie schemat dokładnie od czego jest każda wsuwka. czego dokładnie jest. Silnik jest od Seata cordoba 1.6 a rama i pozostałe...
Dowiedziałem się że, ktoś już próbował podłączyć poloneza. Owszem chodził, ale na 4 cyl (tak mi powiedziano). Sprawdziłem zasilanie, sprawdziłem czy nie ma przebicia między stykami 15 16 i nie ma. sprawdziłem przewód sygnałowy z aparatu i jest Git. A iskry jak nie było tak nie ma, a wydaje mi się że wszystko jest ok. Może jednak bez tych oporników nic...
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Problem polega na tym, że nie ma iskry wcale. Mam blokade zapłonu (przekaźnik rozłącza/załącza przewód który idzie od stacyjki do zacisku B cewki) i myślałem, że to może sie blokada zepsuła, ale chyba blokada jest ok bo mam 12V na zacisku B cewki jak przekaźnik załączy. Zmieniłem profilaktycznie moduł i też iskry nie ma więc czepiłem sie cewki. Przewody...
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
Witajcie. Mam problem z Polonezem Caro 1.6 GLE. Układ zapłonowy jest tam banalnie prosty, a jednak mnie przerasta. :| W trakcie jazdy samochód zgasł, po pewnym czasie odpalił, dojechał na miejsce parkingowe, i tam został. Po tygodniu nieużywania odpalił, ale w trakcie jazdy zgasł - przed zgaśnięciem obrotomierz w dziwny sposób skoczył na wysokie wartości....
Witam. Uszkodzone cewki i/lub przebicia na przewodach WN.
Witam.Ja w 2.0 16v miałem to samo i się okazało że przebicie miały te gumowe fajki co wchodzą na świece.Doszedłem do tego kupując przewody zapłonowe od poloneza i je zamontowanym i problem ustal i wszystko było jasne
Znalazłem w końcu przyczynę - wadliwie wykonane połączenie lutownicze przewodu pomiędzy cewką zapłonową a sterownikiem gazowym. Na około oryginalnego przewodu został nawinięty przewód z wiązki gazowej i zalutowany, niestety cyna zwilżała tylko zewnętrzny przewód (z zewnątrz pobieżnie połączenie wyglądało na prawidłowe), po zaciśnięciu krokodylka sterownik...
Jak masz abimexa to mam patent. Za schowkiem pasażera jest komputer. Obok niego takie dwa gniazda z przekaźnikami i 4 bezpieczniki. Najpierw skombinuj sobie schemat wtrysku do twojego auta(taka odzielna kartka albo strona w instrukcji). Napewno jeden bezpiecznik jest do wtryskiwacza(+), następny do zasilania modułu zapłonowego(+ tego przy silniku),...
to nie jest wina akumulatora! , weź sobie ściągnij kapturek od jednej ze świec załóż jakąś inną lub sam przewód zbliż do masy i sprawdź jak będziesz kręcił czy jest iskra, jeśli nie to sprawdź czy jest zasilanie modułu w czasie gdy kręcisz rozrusznikiem(najlepiej żarówką) , jeśli będzie to prawie pewne że moduł lub czujnik , jeśli by jednak iskra była...
Panowie: włączałem żarówkę pomiędzy masę a biało-żółty przewód, do którego dolutowany jest kabelek z jasno-brązową izolacją i nic, żadnej reakcji. Żarówka jakiej używałem była na 12v. Typ układu zapłonowego podam za kilka dni , ponieważ teraz wiele godzin spędzam w pracy i nie dam rady.
'gupoty' ... nie 'gupoty' ... ale miałem kiedyś taką sytuację na jeszcze tych starych przewodach WN, stalowych, że w czasie jazdy nagle ni z tego ni z owego jakby "coś" zasilanie wyłączało w pojeździe. Trzech mechaników zwiedziłem, zanim ten trzeci przy mnie, na moich oczach pokazał mi, że to przewód z cewki na kopułkę szwankuje. Zdjął go, coś w nim...
zawory otwierają się dopiero gdy podane zostaną impulsy z aparatu zapłonowego(gdy silnik się obraca)natomiast ty musisz otworzyć gaz na niepracującym silniku-prawdopodobnie jest to niebieski przewód na elektrozaworach(+) tam podaj napięcie. Bąble nie bedą lecieć na niepracującym silniku, jak pojawi się podciśnienie w kolektorze dolotowym to wtedy parownik...
Sprawdz wszystkie połączenia w kostce (czy nie odłączył się jakiś przewód, czy nie jest zaśniedziała, czy wszystkie styki siedzą sztywno w kostce). Dodano po 1 Ewentualnie sprawdź czy do aparatu zapłonowego nie dostała się wilgoć. (Niestety taka pogoda jaką mamy aktualnie sprzyja wilgoci).
Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
na 99% przewody zapłonowe przerabiałem tą usterke :]
Może trochę off topic zapodam ale ja mam w swoim Bosha i gazownicy tak mi się wpięli w zasilanie cewki że po ok. roku zrobiło się zwarcie. Jeśli dobrze pamiętam to przewód zasilający cewkę u mnie ma ekran (chyba że to też jakaś modyfikacja niefabryczna) a oni go pokroili, posmarkali cyną i pociągnęli sobie jakiś kabelek w bok i zaizolowali taśmą która...
Czy cewka zapłonowa musi być od <eleganta> czy moze byc olejowa podwójna?Ta z przewodem oporowym.Prosze o wyjaśnienie.
Wszystkie przypadki padnięcia modułu z którymi się spotkałem były związane z przerwą w przewodach w.n., dobry przewód ma mieć kilka kiloomów oporności. Polecam częste sprawdzanie przewodów. Widocznie jeszcze nie trafiłem na oberwane emitery. Moim zdaniem mechanizm jest taki: przerwa w przewodzie wn -> przepięcia C-E na tranzystorze -> przebicie...
Wszystko jast w porządku. Kontrolka zapala się na kilka sekund w celach diagnostycznych.Jeśli nie gaśnie to coś jest nie tak. U mnie zapalała sie w czasie jazdy w nieregularnych odstępach czsu i jak sie pózniej okazało miałem przetarty przewód od cewki zapłonowej. Przetarł się o bagnet poziomu oleju. po wymianie przewodu wszystko wróciło do normy. a...
Witam. (at)swirk, jestem ze świętokrzyskiego- cała kopka kilometrów od Ciebie, ale już sobie z tym impulsikiem poradziłem.odwiedziłem parę szrotowisk i wkońcu znalazłem czujnik prędkości od poloneza na jednopunkcie- i nawet działa:D mam jeszcze jedno małe pytanko, czy ten czujnik to ma być zasilany dopiero po stacyjce a czy może mieć zasilanie cały...
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Witam. Potrzebuję wiedzy jak zamontować i wyregulować parownik Lovato electronic w Polonezie 1.6 GLE - gaźnik. Zasadniczo problem dotyczy jakiegokolwiek gaźnikowca, niekoniecznie Poloneza. Posiadam parownik STAR-GAS podciśnienie - regulacje na nim przeprowadzałem wielokrotnie i wiem co jest do czego. Ale muszę go wymienić bo STAR-GAS kończy już swój...
Miałem podobne objawy ułamane były przewody wychodzące od aparatu zapłonowego do modułu.
Oj , kolega czmiel to niechcący swoją informacją w malinki wypuszcza. Wygląd części na zdjęciu (mimo , że fatalnie zrobione z tej mniej poglądowej strony ) wyraźnie wskazuje po złączu elektrycznym 3 stykowym na każdy możliwy rodzaj czujnika,tylko nie jakąś ceweczkę ( patrz jak np.w Polonezie). A już zupełnym nieporozumieniem jest utożsamianie czujnika...
Takie same objawy na gazie jak i benzynie, druga generacja,ale mam opcje sekwencji po przełączeniu,1 benzyna ,2 gaz ,3 sekwencja ,nie wiem nic o klapie przeciw strzałowej,. Ostatnio wymieniłem koło pasowe ,myślałem że trochę bije i czujnik położenia wału dostaje błędów,objawy są właśnie takie jakie mam, ale nic to nie dało.Obecnie wymieniam przewody...
Szczelina na przerywaczu jest OK. Słyszałem kiedyś, że są malczaki, które mają przewód oporowy (niskorezystancyjna cewka) i malczaki, które nie mają przewodu oporowego (cewka normalna) - czy coś w tym rodzaju. I w związku z tym mam pytanie, ponieważ oryginalnie w tym malczaku była jakaś nowsza cewka (plastikowa z rdzeniem na zewnątrz, taka bardziej...
Mam problem z polonezem 1.6 LPG szarpie w zakresie 2000-3500 obr/min. Wymieniłem świece zapłonowe, przewody, moduł i nie ma żadnej poprawy. Szarpanie występuje tylko na LPG.
jaki jest stan świec i przewodów zapłonowych nie wspomne o filtrach powietrza i gazu
Witam serdecznie. Ściągając przewody ze świec na pracującym silniku ryzykujesz uszkodzenie modułu zapłonowego.
O ile przewody będą tylko od Polonezów z silnikami FSO (aparat zapłonowy w tradycyjnym od lat miejscu), to napewno będą pasowały. A co do świec, to czytałem niedawno, że świece tego typu charakteryzują się większą odpornością na wypalanie elektrod (być może czymś jeszcze).
czyta impulsy z aparatu zaplonowego i zapina mase na cewke.ale jak masz problem z iskra bardzo czesto pekaly te przewody w tej zielonej oslonie od modulu do aparatu zaplonowego.jak sciagniesz kopulke to zobaczysz
Te kable fabryczne są niskiej jakości,ja zrobiłem sobie z przewodu od lampki i był nieśmiertelny.
Witam!!! Kurcze mam kolejny problem z moim polonezem. Otóż, gdy go kupiłem włącznik gazu był taki z jednym pstryczkiem gdzie na górze była jedna kreska, po środku 0 a na dole dwie kreski o ile dobrze pamiętam. Niestety ten przełącznik się spalił i sąsiad założył mi taki który miał, niestety jest on inny i nie działała mi benzyna. Chciałem to jakoś podłączyć...
Widzisz, zawodowo zajmowałem się czymś podobnym, tyle, że 50 lat temu, a teraz jestem niepełnosprawnym emerytem, który musi naprawiać samochód na chodniku przy jezdni w ruchu ulicznym. Powiem tylko, że mam trochę inne nastawienie. Te prawie 50 lat temu robiliśmy rzeczy na poziomie zachodnim, czasem nawet lepsze, ale nic nie wyprodukowaliśmy, bo nas...
Nieciągłe kable zapłonowe bądź w nowiej świecy uszkodzony opornik.
Witam. Proponuje kupić w aptece SILOL. Olej przeciwko oparzeniom. Zdjąć kopułkę wymyć w środku i na zewnątrz w benzynie ekstrakcyjnej, wysuszyć a następnie na kawałek czystej szmatki wylać parę kropel Silolu i wytrzec kopułkę na zewnątrz i wewnątrz. Nie żałować jeszze smarowanie nikomu nie zaszkodziło. Wyprowadzenia te aluminiowe też. Oczyścić ( z nagaru,...
Sprawdź ciągłość przewodu sygnałowego pomiędzy aparatem zapłonowym a modułem, częsta przypadłość poldka.
Chciełbym się dopytać jeżeli dotykam nonówką cocewek a ona żaży to cewki są do wywalenia . A czy jak dotykam nenówką do przewodów też powinna żażyć czy nie.?
że sonda ci nie pracuje to nie oznacza ze jest uszkodzona jest duzo powodów takiej sytuacji cisnienie paliwa podciśnienie w kolektorze ssacym lewe powietrzee masa sterownika i sondy zle ustwiony rozrzad a nawet przewody i swiece zapłonowe sprawdz a dopiero wymieniaj
Możesz postąpić inaczej, wyprowadź z aparatu zapłonowego przewody połączone z cewką impulsatora i zamontuj gdzieś koło cewki moduł z poloneza, pod warunkiem, że połączysz go porządnie z masą, masz rozwiązanie bezawaryjne
Może swiece. Jeśli masz zapłon elektroniczny to przewodu dochodzace do aparatu zapłonowego lubią pękać, w wyniku poruszania sie przyspieszacza. Znam to z autopsji.
Cewka, jak najbardziej, skoro nie chodzi tylko na jednym cylindrze. Oczywiście przewody i świeca sprawne? I faktycznie brak iskry...
No to w takim razie możliwe że gdzieś masz nieszczelność i na postoju paliwo może się cofać. Sprawdź przewody paliwowe na nieszczelności bo może lewe powietrze łapać i od tego może mieć kłopot z odpaleniem. A propos pierwszej świecy... warto przyjrzeć się układowi zapłonowemu, dlaczego chodzi gorzej (być może przewody, regulacja szczeliny)
Witam, też sugeruję modulik zapłonowy. Kiedyś zastosowałem klasyczny GL118 (polonez) zamontowany na nadkolu koło cewki. Przewodem zielonym i czerwonym puściłem syglał z czujnika w okolice cewki i po sprawie. Działa już z 5 lat. Ale to było kiedyś, teraz ceny chyba są lepsze i nie opłaca się rzeźbic. bozoni
To co mam z katalogu. Masz dwa złącza. Patrząc od strony zlącz. Lewe: styk poziomy - B, styk pionowy, przesunięty w bok - C. Prawe: Styk pionowy - W, styk poziomy - G. B - zasilanie +12V (do zasilania cewki), C - wyjście do cewki (tam gdzie przerywacz), G - czujnik magn., W - czujnik. magn. Może się okazać że będziesz musiał eksperymentalnie dobrać...
Przewody są dobre bo cały aparat wymieniłem na sprawny i było to samo,. A może to być przez moduł zaplonowy?
A nic nie piszesz o wymianie przewodów WN.Bo o ile dobrze pamiętam w okolicach cewki zapłonowej przechodzijakaś linka . I tam lubi przy zwiekszonych obrotach występować przebicie.
Renault 19 1.8 16v zajebisty samochód tylko ze czesci do silnika są duzo drozsze niz do zwykłej 19 i nie mówie tu o głowicach itp ale o zwykłych eksploatacyjnych typu przewody zapłonowe itp
niestety.po wymianie przewodów i modułu zapłonowego jest jeszcze gorzej.gdy jakimś cudem zapalił ,po minucie zgasł strzelając jakimś dymem z silnika.zauważyłem spory ubytek płynu chłodzącego
A czy przypadkiem oleju Ci nie bierze? Jeśli wymiana świec i przewodów nic nie daje to sprawdź ciśnienie sprężania. Jeśli to abimex to możesz spróbować zamienić kable zasilające cewek zapłonowych., być może to ich wina.
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
czasem "lubi" się skiepścić styk w kostce obok modułu zapłonowego (zasilanie i obrotomież) kolory przewodów to żółty(obrotomierz) i brązowo biały(zasilanie modułu) za kolory nie ręcze ale chyba takie (u mnie na pewno)
dokładnie obrotomierz będzie pokazywał dwa razy większe obroty silnika z uwagi iz polonez ma dwa cylindry więcej wystarczy kabel ktory masz podłaczcyc do cewki zapłonowej owinąć 10 razy wokół przewodu wysokiego napięcia prowadzącego od cewki do kopółki i obrotomierz będzie sobie liczył sam impulsy oczywiście kabel owinąć nie na siebie tylko zrobić zwoje...
przewód zapłonowy przewód zapłonowy przewód zapłonowy układ zapłonowy polonez
odkurzacz gniazdo łożysko bascom input bajty oznaczenia koralików ferrytowych
szarp niebieski obraz utrzymanie ruchu
Wymiana nietypowej wtyczki w lampkach choinkowych: jak to zrobić bezpiecznie? Schemat modułu sterującego pralki Gorenje MAWS72