Wyczyść wszystkie punkty masowe, zapewne nieźle skorodowały. Wymień świece, przewody zapłonowe... Sprawdź cewki, czujnik położenia wału, przeczyść wszystkie styki... I wtedy próbuj odpalać ;)
Przewody WN firmy ZEM - Ełk: http://www.zem.elk.pl/produkcja.htm# Przewody WN firmy Sentech - Pabianice: http://www.sentech.pl/pobierz-katalog/#1 Przewody WN firmy NGK: http://www.ngk.de/pl/wyszukiwarka-produk... Forum FSO: http://www.forum.fsoautoklub.pl/
A to chodzi na 4 na 100%? Znaczy się przewody zapłonowe tylko w nim naprawiałeś, tak?
Witam.Ja w 2.0 16v miałem to samo i się okazało że przebicie miały te gumowe fajki co wchodzą na świece.Doszedłem do tego kupując przewody zapłonowe od poloneza i je zamontowanym i problem ustal i wszystko było jasne
czyta impulsy z aparatu zaplonowego i zapina mase na cewke.ale jak masz problem z iskra bardzo czesto pekaly te przewody w tej zielonej oslonie od modulu do aparatu zaplonowego.jak sciagniesz kopulke to zobaczysz
na 99% przewody zapłonowe przerabiałem tą usterke :]
Polonez gaźnik. Wysun kostke aparatu zapłonowego. Wypnij przewód Wn z rozdzielacza, i podłącz do niego świece. Włącz stacyjke. Wez przewód i podepnij do + akumulatora następnie dotykaj wypiętych bolców w module. Jak nie masz iskry to modół lub cewka. Jak masz iskre to koółka lub palec lub przewody lub swiece. CDN.....
Czyli na bloku powinno być 1/4/3/2. Nie jest to inne ustawienie tylko zaczyna się od 1 bo na nim ustawia się położenie wału (zapłon). Popatrz na kolejność na bloku czy jest takie samo jak podpięcie na kopułce i położenie wału. Numer powinien być od strony aparatu zapłonowego. Dodano po 12 Spotkałem kiedyś kierowcę który kupił nowe przewody do Poloneza...
Miałem podobne objawy ułamane były przewody wychodzące od aparatu zapłonowego do modułu.
To nie tak.Cewka z Malucha wygląda tak ,jakby były dwie cewki zapłonowe w jednej obudowie.Iskra jest cały czas na obu świecach.Układ bezstykowy tu nie ma znaczenia.Przykładem cewki o której piszesz (ma cztery wyjścia na świece),podaje iskrę raz na dwie świece,raz na drugie,jest cewka z Poloneza ATU.Cewka osobno wzbudzana(sterowana) ,na poszczególne...
Albo nadgniłe przewody, jako że wiązki to tam najszczęśliwiej ulokowane nie były.
Witam serdecznie. Ściągając przewody ze świec na pracującym silniku ryzykujesz uszkodzenie modułu zapłonowego.
Witam Trafiłem ostatnio kopułkę aparatu zapłonowego który ma kształt i podobieństwo do kopułki od Polski Fiat 125p czy Poloneza jednak jest trochę mniejsza i ma w innym miejscu wycięcie do ustawiania jej "na swoim miejscu" na aparacie zapłonowym ma mniejszą średnicę wewnętrzną tj. 71mm wysokość całkowita 107mm z boku ma nawiercone dwa małe otwory co...
Silnik kręci, słabo , ale kręci. Nie odpala więc układ zapłonowy, paliwowy to podstawa. Nie odpala gdy wilgotno - czyli przewody.
Mam problem z polonezem 1.6 LPG szarpie w zakresie 2000-3500 obr/min. Wymieniłem świece zapłonowe, przewody, moduł i nie ma żadnej poprawy. Szarpanie występuje tylko na LPG.
Możesz postąpić inaczej, wyprowadź z aparatu zapłonowego przewody połączone z cewką impulsatora i zamontuj gdzieś koło cewki moduł z poloneza, pod warunkiem, że połączysz go porządnie z masą, masz rozwiązanie bezawaryjne
To co mam z katalogu. Masz dwa złącza. Patrząc od strony zlącz. Lewe: styk poziomy - B, styk pionowy, przesunięty w bok - C. Prawe: Styk pionowy - W, styk poziomy - G. B - zasilanie +12V (do zasilania cewki), C - wyjście do cewki (tam gdzie przerywacz), G - czujnik magn., W - czujnik. magn. Może się okazać że będziesz musiał eksperymentalnie dobrać...
Posprawdzaj wszyskie filtry,głownie powietrza. Sprawdź czy masz kompresje w silniki .odkręć korek od oleju przyłóż rękę i będziesz wiedzial czy panuje ciśnienie. Co ma do tego cisnienie na wlewie oleju?? Nawet gdyby jakims cudem sie pojawiło to przecież i tak ucieknie do filtra przez wąż odpowietszajacy podłaczony do pokrywy zaworów (klawiatury), albo...
W związku z licznymi pytaniami o tą przeróbkę, przedstawiam gotowe rozwiązanie. W przypadku trudności z uruchomieniem silnika lub strzelaniem w kolektor ssący, należy zamienić miejscami przewody impulsatora indukcyjnego.
W tym silniku niema aparatu zapłonowego,jeśli wymieniłeś przewody WN to sprawdź czujnik położenia wału ,znajduje się on przy kole pasowym z przodu silnika.
Nie pamiętam oznaczeń ale jeśli to gaźnikowiec sprawdź (wymień) przewód od modułu do aparatu zapłonowego, zielony w aparacie dwie wsuwki żeńskie , odrywają się przewody pod izolacją i kiedy działa przyspieszacz zapłonu następuje przerwa.
Jeżeli mierzysz miernikiem cyfrowym, zewrzyj przewody i zobacz ile jest na wyświetlaczu (na zakresie 200 omów może być 0,1 do 0,5 oma), wartość tą odejmujesz później od pomiaru.
No to w takim razie możliwe że gdzieś masz nieszczelność i na postoju paliwo może się cofać. Sprawdź przewody paliwowe na nieszczelności bo może lewe powietrze łapać i od tego może mieć kłopot z odpaleniem. A propos pierwszej świecy... warto przyjrzeć się układowi zapłonowemu, dlaczego chodzi gorzej (być może przewody, regulacja szczeliny)
że sonda ci nie pracuje to nie oznacza ze jest uszkodzona jest duzo powodów takiej sytuacji cisnienie paliwa podciśnienie w kolektorze ssacym lewe powietrzee masa sterownika i sondy zle ustwiony rozrzad a nawet przewody i swiece zapłonowe sprawdz a dopiero wymieniaj
Padł mi w polonezie 1,5 gaźnik klasyczny układ zapłonowy. Po wymianie na elektroniczny mimo identycznego połączenia sterownika reduktora nie jestem w stanie na gazie uzyskać równomiernych obrotów (na benzynie są. Przewody zapłonowe-nowe ,świece-nowe ,cewka zapłonowa (do elektronika sprawdzone) nowa i używana ten sam efekt ,moduły( posiadam 3) podmieniane...
Cewka, jak najbardziej, skoro nie chodzi tylko na jednym cylindrze. Oczywiście przewody i świeca sprawne? I faktycznie brak iskry...
Witam.Proponuję moduł zapłonowy od poloneza.Do gniazda z dwoma stykami dołącz cewkę z aparatu zapłonowego albo cały aparat zapłonowy.Do gniazda z trzema stykami przyłącz przewody zasilające 12V i cewkę zapłonową.Połącz moduł i cewkę masą.Wielkość napięcia można w przybliżeniu określić na podstawie długości przeskakującej iskry.
Renault 19 1.8 16v zajebisty samochód tylko ze czesci do silnika są duzo drozsze niz do zwykłej 19 i nie mówie tu o głowicach itp ale o zwykłych eksploatacyjnych typu przewody zapłonowe itp
O ile przewody będą tylko od Polonezów z silnikami FSO (aparat zapłonowy w tradycyjnym od lat miejscu), to napewno będą pasowały. A co do świec, to czytałem niedawno, że świece tego typu charakteryzują się większą odpornością na wypalanie elektrod (być może czymś jeszcze).
przewody: R-czerwony, idzie do rozrusznika M-brązowy, pózniej przechodzi w N-czarny idzie do alternatora i do akumulatora+ A-błękitny, do cewki zapłonowej to są te główne obwody bo jeszcze ze stacyjki leci do bezpieczników ,świateł, świateł hamowania,kierunkowskazów itd.
Mam problem z zapłonem w polonezie GLE (gaźnik). Brak iskry, sprawdzałem moduł APE05 zgodnie z algorytmem w książce naprawczej tj: - w miejsce cewki zapłonowej podpiąłem żarówkę - włączyłem zapłon, kręciłem rozrusznikiem Aby sprawdzić czy nie jest to przypadkiem kwestia cewki w aparacie zapłonowym (i dochodzącego do niej kabla), zwierałem kolejno styki...
Witam! Mam kłopot z Polonez'em z instalacją LPG. Auto,gdy jest zimne przerywa i gaśnie. Nie chce chodzić,ani na benzynie,ani na gazie. Nie wiem co jest tego przyczyną. Został wymieniony silniczek krokowy,sterujący przepływem gazu,zawór sterujący przepływem powietrza i przewody zapłonowe,ale to nic nie dało. Jeżeli ktoś miał taki problem i sobie z nim...
Sprawdź taki zielonkawy przewód co idzie od modułu do aparatu zapłonowego
Wymień ten zielony przewód łączący moduł z aparatem zapłonowym. W Polonezie GLE zwykle ten przewód załamuje się tóż za plastikowym mocowaniem przy płytce aparatu zapłonowego.
Wisz Pan co.. Nie ufam takim rzeczom :D Jak kupić to nowe. W starym Caro 95' raz tak zrobiłem - nowy moduł zapłonowy 150zł, więc skup aut i ucieszony jak dziecko że kupiłem za połowę mniej... No i po miesiącu padł :D Wiem że to tylko polonez, może poprzedni właściciel nie dbał, dostałem go z warstwą brudu większą niż grubość karoserii, ale ja zadbam...
Witam potrzebuje pomocy w zlokalizowaniu przewodu dający impuls z cewki zapłonowe posiadam poloneza atu plusz 2000r na jednopunktowym wtrysku Bosch znalazłem kostkę, którą wychodzą z modułu 3 przewody (jeden na pewno jest żółty gruby,czerwono czarny drugi a trzeciego nie dojrzałem koloru)przewód ten potrzebny jest mi po to by dawał impuls do przewodu...
rozkrec moduł zapłonowy i wyczysc cewki i przewody a jezeli to jest modul z rzemiosla to czesto na tych modułach sie tak dzieje i strzela na gazie
Ja mam taki problem polonez 1,6 GLI 96r.wtrysk Abimex i oto co się stało .Dzisiaj po pół godzinie postoju odpalam silnik i słyszę nierównomierną pracę silnika ,po kolei wyciagam przewody zapłonowe i brakuje mi iskry na 2 i 4 przewodzie. Co robić ?, czytałem na forum że wizyta u mechanika to spory wydatek,moze jest to jakaś mała usterka którą można usunąć...
Witam! Wymieniłem akumulator, przewody wysokiego napięcia, świece, uszczelkę pod głowicą, wyregulowałem zawory i nic. Jak miałem FSO 1500 (już z modułem zapłonowym) i występowały podobne objawy, to zawsze wymiana przewodów WN i kpułki aparatu zapłonowego pomagała. Kopułka "fabryczna", nie made in szopa. Możesz jeszcze sprawdzić palec rozdzielacza. Jan
Witam. Wymieniłem uszczelkę pod głowicą i po ponownym odpaleniu samochodu silnik zaczął pracować nierówno. Gdy zdejmuje przewód WN z drugiej świecy nie spadają obroty a wydaje mi się że powinny, gdyż po zdjęciu przewodów z pozostałych świec obroty spadają. Dzieje się tak zarówno na benzynie jak i na gazie. Po wykręceniu świec właśnie ta druga jest zaolejona,...
... i jeśli jest wszystko OK to tak w kółko. A jeśli nie jest OK to tak trzy razy a potem następny kod - też trzy razy i następny... aż wróci do kodu 12. I tak w kółko. Potencjometr ustawia się raz, na analizatorze spalin. Na oko go nie ustawisz. Aha - i jeszcze wszystkim poldkowiczom radzę przynajmniej raz - dwa razy w roku sprawdzać omomierzem przewody...
RANY BOSKIE! Faktycznie raz mnie zdziwiło że dla jaj dmuchnąłem w dolot i silnik odrazu zdechł (dmuchnąłem nie mocno).. Samochód zapakowany do garażu, czekam tylko na dostarczenie miernika. Zakupiłem świece na wszelki wypadek NGK rzecz jasna, przewody zapłonowe (jeden rozwalony jest i ogólnie ich stan to żenada) ale że też nie zaświeciła mi się lampka...
Przecież napisałem że przewód , ceweczka , przewody wysokiego napięcia , kopółka , palec , świece zapłonowe są nowe i chodzi silnik tak samo. Dopiero zmiana modułu zapłonowego na stary orginalny- który ma tą wade że jak się nagrzeje to zanika iskra (teraz już padł całkiem)- przywracała regularną praę silnika. Zatem jest jakaś różnica w modułach zapłonowych...
Tranzystory BU 931 są stosowane do przęłączania cewek w elektronicznych modułach zapłonowych, w DISie też będą działały, ja mam zrobiony tak swój modół i działa już prawie dwa lata, Bzdura z tą technologią o jakiej pisze elektrit po prostu jak ktoś nie zabardzo zna się na elektronice i ma mało wprawy w posługiwaniu się lutownicą to wiadomo że będzie...
A przewody zapłonowe to kolega kiedyś wymieniał? Wczoraj miałem golfa II w automacie na warsztacie, bo rzucił palenie i ku mojemu zdziwieniu okazało się, że nie ma iskry na wszystkich garach przez przewody - wymiana załatwiła sprawę.
Polonez Caro 92-gaźnik po full remoncie silnika +głowica, nowy gaźnik ,przewody wys. nap. ,aparat zapłonowy ,świece PROBLEM1:zimny silnik -zapalam na ssaniu chodzi ok 3 sek i gaśnie i tak ze 4 razy ,póżniej jest ok z ciepłym nie ma problemu PROBLEM2: Pływa na wolnych obrotach w zakresie 1000-1500. Regulowałem wykręcając elektro- dyszę niebardzo pomaga....
Jedna cewka daje iskrę na dwa cylindry jednocześnie, najpierw sprawdź tak jak są, a potem zamień cewki miejscami, a przewody wysokiego napięcia pozostaw tak jak były, jeśli silnik będzie kulał na te same cylindry co wcześniej to masz uszkodzony moduł. A na które kuleje sprawdisz ściągając poszczególne kable ze świec i kierując je w stronę masy, będzie...
witam.jesli masz tylko 12V napięcie ladowania to stanowczo za mało ,ma być 14,5V, są 2 możliwości : albo coś z alternatorem(regulator napięcia,szczotki sie zurzyły) albo masz słabe styki(kable po nagrzaniu żle przewodzą) -najlepjej wymien przewody (klemy ) od akumulatora do aparatu ,sprawdż też kabelek do aparatu zapłonowego. Ja miałem coś takiego ,że...
Zmierz miernikiem oporność między dwoma pinami wtyczki ma wynosić ok. 1.5 kΩ jeżeli jest brak przejścia to albo przewód (najczęściej) albo cewka w aparacia . Jak zdejmiesz kopułkę to odłącz przewód ( ten zielony) i zmierz oporność na samej cewce ma wynosić też ok. 1.5 kΩ.Obydwa elementy są wymienialne przewód to bajka trochę gorzej jest z...
Nie można tak po prostu zmieniać sobie kopułek na inne, nieprzystosowane do danego typu rozdzielacza. Na początek lampa stroboskopowa i sprawdzenie ustawienia zapłonu. Jeśli będzie właściwe to trzeba sprawdzić, czy w momencie rozwarcia styków przerywacza palec rozdzielacza znajduje się dokładnie na przeciwko styku kopułki. No bo zakładam, że pali na...
Witam, piszę w dosyć niejasnej mi sytuacji, otóż chodzi o podłączenie przewodów od modułu zapłonowego i świec w Polonezie Caro 1.6 GLE ponieważ pseudo mechanik odłączył je i ich spowrotem nie podłączył :3 Według tego schematu (znajduje się u mnie na obudowie filtra powietrza) 740944 wszytko podłączyłem ok tzn 1 do 1, 2 do 2, 3 do 3, i 4 do 4... 740945...
posiadam w nim Gaźnik Pierburg MERCEDES 2EE jak go wyregulować? Oooo Kolego...! Na ten temat Mercedes kiedyś całą książkę wydał! Bardziej świadomi mechanicy obchodzą te gaźniki z daleka :) Wątpię, żebyś znalazł kogoś, kto ma o nim pojęcie i zrobi to dobrze. jak ustawić ten zapłon To jest auto w którym był aparat zapłonowy, ale DWA rodzaje: - Wcześniejsza...
Nie ja byłem taki "umny", ale zaprzyjażniony , stary mechanik to podpowiedział. I cioteczny stryjek wujka dziadka cioci też tak zapewne miał - słyszałeś kiedyś pojęcie urban legend ? Mam znajomego mechanika, który w przypadkach bzdurnych bądź wątpliwych również wymyśla niestworzone rzeczy - z ukręceniem wałka aparatu zapłonowego w 125p włącznie. Owszem...
Witam potrzebuje schematu od czego jest każda wystająca wsuwka obok aparatu zapłonowego. Prawdopodobnie podłącza się pod moduł. U mnie w module jest wyjście na dwa przewody a w aparacie zapłonowym są 3 wsuwki na przewód. Interesuje mnie schemat dokładnie od czego jest każda wsuwka. czego dokładnie jest. Silnik jest od Seata cordoba 1.6 a rama i pozostałe...
Witam serdecznie.Nie wiem czy dobrze sprawdzałeś pompę bo to co u Ciebie się dzieje to typowy objaw uszkodzenia przewodu od aparatu zapłonowego.Wyciągnij z modułu zapłonu wtyczkę od przewodu z zieloną koszulką i zmierz oporność pomiędzy dwoma złączami w niej.Ma być ok.1500 Ohm.Jeżeli tak jest to sprawdź czy nie ma przejścia na masę obojętnie ,w którym...
Witam mam duży problem z zapłonem w polonezie. Przed zmianą reduktora gazu silnik palił idealnie miał przyśpieszenie ale gasł na wolnych obrotach. Wymieniono mi reduktor na brc i zaczęły się schody - tragicznie zapala na gazie a nawet niekiedy nie zapali całkiem, ale ten sam problem jest na benzynie, muszę go chełtać nawet 1-2 minuty zanim zaskoczy,...
Witam Ostatnio wymieniałem przewody zapłonowe i świece. Po wykręceniu świec 1 i 4 świca była czarna nazbierało się na nich nagaru, a 2 i 3 są ok czyściutkie i ładnie wypalone. Dodam że świce które mam to iskry PS65 U - super i teraz też takie zamontowałem. Może ktoś poradzi co się dzieje Czy to może wina przewodów lub świec a może coś z silnikiem?
doctor81: Jeśli chodzi o przewody i świece zapłonowe to stosuję od lat te same. Nikt nigdy w sklepie nie pytał mnie o to, czy chcę kupić świece z rezystorami lub przewody WN oporowe. Świece zawsze były ISKRA FE-65PS (nie eksperymentuję z żadnymi NGK, Bosch, Champion) - to jest bodajże 10-ty komplet, jaki kupiłem do tego samochodu. Dzisiaj przeczyściłem...
Przewody są dobre.Jak nie było iskry to postukałem po module na aparacie i się znalazła.Czy powodem słabej iskry może być też moduł ?jest koloru żułtego i bez mocy.podczas jazdy w gazie wyczuwane są dziury -ciągnie i nie jak by wypadał zapłon.
Nie wiem, skąd brany jest sygnał w Polonezie do obrotomierza, chociaż takowe auta też miałem, ale już z wtryskiem i elektroniką zapłonu. Trzeba tutaj uważać, żeby nie uszkodzić tego obrotomierza. W Polonezie sygnał do obrotomierza pochodzi z przewodu sterującego cewką zapłonową... Tzn w tych starszych Polonezach tak było. W tych nowszych np Caro Plus...
Witam jesli nie znasz wartosci cieplnej świec to najlepiej kupuj w sklepie prosząc o części według katalogu.Pozatym po wymianie swiec warto przyjrzeć sie przewodom wysokiego napiecia i innym składnikom układu zapłonowego. Pozdrawiam.
przegrzanie :?: woda zamiast płynu chłodniczego uszkodzony korek na chłodnicy wypalona uszczelka po głowicą żle ustawiony rozrząd ewentualnie zapłon uszkodzony termostat zamulona,zasłonięta,pozbijana chłodnica lub nagrzewnica zagięte przewody wodne żle podpięty reduktor gazu trzymające hamulce dodatkowe(samoróbki)osłony pod silnikiem zamulony katalizator...
Takie same objawy na gazie jak i benzynie, druga generacja,ale mam opcje sekwencji po przełączeniu,1 benzyna ,2 gaz ,3 sekwencja ,nie wiem nic o klapie przeciw strzałowej,. Ostatnio wymieniłem koło pasowe ,myślałem że trochę bije i czujnik położenia wału dostaje błędów,objawy są właśnie takie jakie mam, ale nic to nie dało.Obecnie wymieniam przewody...
Kostka zasilająca ma 2 przewody. Brązowy (-) i czerwono-biały lub biało-czerwony+12v,jak dobrze pamiętam.Jeśli sie myle to niech mnie ktoś poprawi.Jak odnajde schemat to podeśle. Pozdr. http://mr25.webpark.pl/polonez/polonez.h...
Więc.... Będą ci potrzebne: - miernik cyfrowy(z opcją mierzenia "prześcia" - czyli pospolitym pikaniem); - lutownica. Na początku trzeba by sprawdzić, czy impuls sterujący wychodzący z aparatu jest typu "indukcyjnego(najprawdopodobniej)", czy hallotronowy. Wystarczy przestawić miernik na "pikanie" i sprawdzić, czy na wyjściach cewki aparatu(dwa piny)...
Oj , kolega czmiel to niechcący swoją informacją w malinki wypuszcza. Wygląd części na zdjęciu (mimo , że fatalnie zrobione z tej mniej poglądowej strony ) wyraźnie wskazuje po złączu elektrycznym 3 stykowym na każdy możliwy rodzaj czujnika,tylko nie jakąś ceweczkę ( patrz jak np.w Polonezie). A już zupełnym nieporozumieniem jest utożsamianie czujnika...
A jak z regulacjami i wymianami? Kiedy robiłeś zawory? Czy wymieniałeś lub czyściłeś świece? Przewody zapłonowe w jakim są stanie? Ja bym najpierw tutaj szukał - niby drobiazgi, ale w Poldku gaźnikowym to podstawa. Później szukałbym głebiej. Kiedyś miałem podobną sytuację - magik podejrzewał elektrozawór. Niewiele się znając zacząłem jednak od wymiany...
Witam. Uszkodzone cewki i/lub przebicia na przewodach WN.
Witajcie. Wiem, że to śmiesznie łatwe dla każdego wtajemniczonego, ale niestety nie dla mnie. Nie znam się na mechanice. Szukałem w internecie, w książeczce dołączonej do samochodu oraz w "Budowa, naprawa, eksploatacja Polonez Caro Atu Plus" mgr inż. Edwarda Morawskiego. Ale niestety nie znalazłem tam jasnej i zrozumiałej dla mnie procedury właściwego...
Szczelina na przerywaczu jest OK. Słyszałem kiedyś, że są malczaki, które mają przewód oporowy (niskorezystancyjna cewka) i malczaki, które nie mają przewodu oporowego (cewka normalna) - czy coś w tym rodzaju. I w związku z tym mam pytanie, ponieważ oryginalnie w tym malczaku była jakaś nowsza cewka (plastikowa z rdzeniem na zewnątrz, taka bardziej...
Na krótko, czyli masz na myśli metodą złodziejską? Może mógłbyć lepiej wytłumaczyć jak. Tak do kostki stacyjki są wpięte właściwie tylko cztery przewody, to kwestia tylko które zewrzeć. Jakaś wskazówka? No ale najlepsze jest właśnie to że później jest wszystko ok. Mega dziwne. To sugeruje, że moduł zapłonowy, czy cewka działa poprawnie.
Przewód łączący aparat zapłonowy z modułem.
Odłącz przewod podciśniewniowy od aparatu zapłonowego, jezeli bedzie dobrze wymień przewód od aparatu do modułu
Podaję sposób na ustawienie zapłonu nie posiadając lampy stroboskopowej: Trzeba zaopatrzyć się w śietlówkę 18W lub mniejszą. Przylutować (ważne) przewody do wystających końcówek i zaizolować. Przewody podłączyć: jeden do masy, drugi pod przewód zapłonowy na 1 świecy (najlepiej nie zdejmować kapturka ze świecy). Oznaczyć białą kredą lub farbą znaki na...
... w pierwszej kolejności do wykręcenia sonda i sprawdzić czy katalizator nie jest zatkany i nie blokuje większego ciśnienia spalin, potem sprawdź impulsy z czujnika wału przy obrotach wysokich, jednak może być sterownik silnika uszkodzony ale to wszystko do sprawdzenia, odepnij kabel ze świecy i zobacz czy iskrę podaje po przegazowaniu. Ogólnie sprawdź...
Kolego jeśli masz auto w benzynce samej to podczas postoju nic Ci syczało nie będzie ponieważ w wężach do przepustnicy (szczególnie tym grubym) jakiegoś tam ogromnego ciśnienia nie ma. Moim znaniem masz gdzieś nieszczelność. Dlaczego się tak tego upieram? Ano dlatego, że jestem posiadaczem bmw e34 z 2litrowym silnikiem, wiem, może to nie mieć nic wspólnego...
Skoro zapala ci się lampka silnika i komputer wykrywa i rozpoznaje błędy to bezpiecznik jest ok.Masa też wydaje mi się ok.Silniczek krokowy ma 4 przewody,które są wyprowadzone bezpośrednio z komputera.Czerwony - pin C3,Niebieski - pin C4,Pomarańczowy - pin C5 i Różowy - pin C6.Piszesz,że silniczek wogóle nie reaguje.Rozumiem,że sprawdzałeś go,wkręcając...
mam jeszcze jedno pytanko do was mianowicie mam zepsuty ten przewod pierwszy od samej gory przy module gdzies przelamany jest i tam jest tak z jednej kostki wychodzi na 2 przewody a na zakonczeniu tego kabla z drugiej strony na kostce wychodzi 3 przewody czarny brazowy tzn taki pod czerwony i czarny , i tak te dwa sa polaczone ze soba natomiast ten...
No więc dawno temu miałem taki moduł z odzysku i próbowałem go założyć do "kancioka" (kredensa) czyli 125. Dorwałem schemat - był faktycznie zastosowany opornik tak więc do współpracy przeznaczyłem niskoomową cewkę z Poloneza. I działało. Tylko że ten moduł który miałem był przeznaczony DO STYKÓW! (młoteczek + kowadełko) Oczywiście wiesz, że przewód...
Witaj! Jak dostałeś się do środka modułu to sprawdź na zwarcie duże elementy. Uszkodzony będzie zwarty. Zanim zaczniesz cokolwiek grzebać to sprawdź na innym pojeździe ten moduł. Mechanik nie mając możliwości /urządzeń/by go sprawdzić mówi , że jest uszkodzony moduł. Sprawdzić należy aparat zapłonowy jest bez stykowy - jest tam cewka ,którą należy sprawdzić,...
Witam po dłuższej przerwie. Byłem na urlopie w górach Lancią, dało się jechać ale z przygodami. Zauważyłem jedną dodatkową ciekawą rzecz: Odpalam zimny silnik, rozpoczynam jazdę, jadę jakąś odległość (niezależnie jak długą), zatrzymuję się na skrzyżowaniach, itd. Wszystko jest ok (po za tym spalaniem stukowym i czasami lubi sobie szarpnąć, nieznacznie...
Witam może ktoś mi pomoże bo już tracę zmysły przez to cholerstwo. Pacjent to polonez caro 1.6GLI. Zaczęło się od niewinnego wypadania zapłony w okolicach 3k obrotów głównie na zimnym. Później było tylko gorzej. Pewnego dnia tak tragicznie było że aż zgasł w trakcie jazdy i to do tego stopnia że nie dało się ruszyć po odpaleniu bo od razu zdychał. Jedyne...
Czy cewka zapłonowa musi być od <eleganta> czy moze byc olejowa podwójna?Ta z przewodem oporowym.Prosze o wyjaśnienie.
Czy istnieje jakaś elektryczna alternatywa dla mechanicznej pompy paliwa w Polonezie Caro 1,6 GLE '95 (MR'93) ? Po dłuższym postoju (10-15 godzin) z pompy paliwa schodzi wacha, zaworki nie trzymają (bakelitowe byleco). Na początku myślałem, że układ zapłonowy, ale nie ... moduł działa, cewka działa, świece nowe, statyczny kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony...
Witam dostęp do świec nie jest taki jak np. w polonezie trzeba odkręcić pokrywę osłaniającą . Pod nią są przewody ułożone w specjalnych prowadzeniach gdzie nie sądzę aby nastąpiło przebicie przewodu. W mojej nubirze pod pokrywką było idealnie czysto tak że sądzę że u kolegi też będzie tak samo woda się tam nie dostaje. Dziwi mnie że po podłączeniu do...
Zazwyczaj to byłą wina aparatu zapłonowego, albo naderwany zielony przewód łączący aparat z modułem albo coś przeciwciężarami regulatora odśrodkowego ( wyciągnięte sprężyny).
Sprawdz czy cewka w aparacie zapłonowym ma przejście. Często łamie się przewód od aparatu do modółu zapłonowego przy cewce aparatu
Ad 1) Ok, spróbuje je połączyć inaczej i jeszcze raz zmierzyć indukcyjność. Ad 2, 4) Kiedyś tam już wspomniałem, że kumpel ma w garażu oscyloskop. Muszę się mu przyjrzeć, spróbować odpalić i przypomnieć sobie jak obsługuje się takie ustrojstwo. Wtedy będę mógł sprawdzić przebiegi napięć na cewkach CDI i (z tego co pamiętam to da się to zrobić na oscyloskopie)...
Witam Mam problem z moją astrą wiem że były już podobne tematy ale analizujac je po kolei okazało by się że musze wymienić cały silnik. Mianowicie w czerwcu zamontowałem instalacje gazowa auto chodzilo wysmienicie lepiej niż na benzynie, nastepnie ok miesiaca temu silnik strasznie kopał nie dało się jechać 60 km/h bo na 3 wył a na 4 się dławił zaglądnołem...
Witam Mam poloneza atu plus 1998r. na wtrysku boscha Problem jak w temacie czyli auto ledwo sie ciągnie iii słabo sie rozpędza i byle jaka górka a trzeba zejść do 1. z problemem boryka sie od paru tyg. w miedzy czasie wymieniłem na nowe cewkę zapłonową, przewody, świece nawet filtr i pompę paliwowa (efekt bez zmian). założyłem nawet instalacje gazowa...
Mam poloneza 1,6 GLI Atu+ 1997r. na mono motronicu Boscha na gazie i zdarzył mi się następujący przypadek. Jechałem z prędkością około 130km/h przez 15 min nagle samochód zaczął strzelać w filtr powietrza zaczął przerywać a obrotomierz szalał jak (wskaźnik poziomu sygnału w magnetofonie) góra dół zaświecił się wskaźnik silnika na desce rozdzielczej...
Witam, postanowiłem napisać tutaj temat... Kupiłem pół roku temu poloneza 1.6gli wtrysk abimex. Auto posiada instalację gazową (LANDI LES 98). Wszystko działało bez żadnego problemu, zarówno na gazie, jak i na benzynie. Przejechałem nim ponad 10k km bez żadnego problemu. Niekiedy jedynie był problem z wolnymi obrotami (i na gazie i na benzynie) - albo...
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Cześć. Nazbierało się trochę dłubaniny przy samochodach. Pierwsza sprawa to mój własny projekt. Polonez GSI 2001 r z fabryczną instalacją LPG marki BELDINI, potrzebuję zlikwidować LPG (koniec legalizacji), usunąć sterownik i emulator wtrysków zgodnie ze sztuką. Auto kiepsko pali z benzyny. Wymieniłem: Sonda lambda listwa wtryskowa pompa paliwa filtr...
dzieki ,własnie porównałem moją płytke z rysunkiem" zielony" biegniedo diody c7v5 po drodze" muskając" 3 rezystory . jest jeszcze u mnie czarny który "załapuje 2 rezystory . myśle że jest to podyktowane tym że ten obrotomierz jest z 197x roku i mógł być stosowany w dwusuwach a także z "+" na masie.brak u mnie płytki która przełącza .bardzo podobny jest...
Najpewniej słynny "zielony kabelek" a dokładniej jego końcówki pod kopułką- odłącz od cewki-czujnika w aparacie zapłonowym i sprawdź czy nie trzyma się tylko końcówka na samej izolacji- tam wewnątrz przewód zawsze pęka od ciągłego przeginania. To taki prezent dla mechaników od fabryki ;)
Najprawdopodobniej - to częsta przypadłość poldków - przewód między aparatem zapłonowym a modułem (w aparacie łamie się przewód wewnątrz białej izolacji a czasem w czarnej).
Mam duzy problem ze swoim Polonezem Atu 1.6GLI (Abimex). Otóz rozchodzi się o to, że jak silnik jest zimny (czyli nie osiągnie temperatury ok 70st. C) to nie jedzie, znaczy wrzuce jedynkę, przejade 20m i silnik spada mi z obrotów i gaśnie tak się dzieje ciągle, dopuki się nie nagrzeje, pozniej wszystko chodzi pięknie. Jak silnik pracuje bez obciąznia...
jaki jest stan świec i przewodów zapłonowych nie wspomne o filtrach powietrza i gazu
Witam nejlepiej sprawdzić zaczynając : wyjmij przewod z e swiecy i zbliżgo do masy i pokręc rozrusznikiem 2 sek. i tak pokoleji z kolejnymi przewodami pozdrawiam Jacek
przewody zapłonowe przewody zapłonowe przewody zaplonowe przewody zapłonowe seicento
filtry aktywne schemat wyjście ewakuacyjne eprom renault
moduł komfort termet moduł komfort termet
Modyfikacja licznika 74193 do zliczania wahadłowego 0-15 Wypadanie zapłonów w VW Sharan - cylindry 2 i 4