Żadna z porad nie jest właściwa. Masz skorodowane lub poluzowane masowe kabeloczko w okolicy lewego błotnika wewnętrznego, nim jest masowana lampa przednia lewa i sterownik silnika.
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
ciśnienie ma być 0,8 bara,a rezystancja jest zależna od temperatury,dlatego radzę podpiąć do kompa,bo wtedy będzie dokładnie widac jaką temperature czyta sterownik silnika
W obu systemach jednopunktowego wtrysku stosowanych w Polonezie ( Bosch i Delco Remy) sygnał obrotów silnika wystawia sterownik silnika. Sterownik na pewno go przetwarza bo silnik pracuje czyli usterka w instalacji a najprawdopodobniej jak kolega powyżej podał w zegarach.
Chodzi bardziej o podpięcie sterownika silnika itp.
Chyba czegos niewiem?, bo jeszcze nie widzialem fabrycznego /immo/ w Polonezie. to jeszcze mało widziałeś A najlepiej wywalić immo z nowego sterownika
To był sterownik silnika
Zmierzyć kompresję. Sprawdzić synchronizację silnika. W tym silniku przy zerwanym pasku iskra będzie normalna.
Czy jest dostępny program sterujący tym silnikiem. Tak zapisany jest w procesorze. Czy chcesz stworzyć od nowa swój program , i dyi sterownik?
Wymień cewkę znowu. Skoro błąd nie daje się skasować, a nie wiesz w końcu czy to przerwa czy zwarcie, to kup nówkę, najlepiej oryginał. Sterownik silnika widzi nieprawidłowe obciążenie na kablu i tyle.
Odłącz i podłącz z powrotem wtyk sterownika silnika... w Polonezach to pomaga.. :)
Ten silnik diesla z poloneza ma sterownik tylko do świeć żarowych i nic więcej z elektroniki takiej skomplikowanej.
Sprawdź pompę paliwa , silnik 1,4 16V 103KM, polonez rover nie ma kontrolki sterownika i nie było silnika 1,6 rovera w polonezie
Pomoże mi ktoś jak mam wyregulować sterownik bingo s4 w polonezie z silnikiem rovera 1,4 16v ?
Proszę o wsad do immo i sterownika silnika. Chodzi mi o pozbycie się całkowicie immo. Pozdrawiam
Wsadź od Poloneza.
Warto sprawdzić, czy ten plus tam w ogóle jest. Zasilanie wtryskiwacza leci ze stacyjki przez bezpiecznik koło sterownika silnika.
Wskaźnik równolegle do cewki przekaźnika. Tak, jak pisałem styk przekaźnika normalnie zwarty (właczony). Gdy przekaźnik zostanie załączony (krańcówka), to rozwiera styk i odłącza silnik. A przełącznik dźwigniowy trój-pozycyjny, załatwi sprawę. Ale mam pytanie dotyczące tego siłownika: Jak załączysz mu zasilanie i dojedzie do końca, to jak odłączysz...
Nie mam takiego autka, ale może obroty spadają do 550 jak samochód stoi i jest na luzie. Rolę może odgrywać temperatura silnika - dopóki nie ma temperatury normalnej to obroty trzymają się na 1500 (oczywiście to ustala sterownik silnika :) )?
A czy resetowałeś pan sterownik silnika jak zalecałem?
Witam, poszukuję schematu elektroniki sterowania silnikiem do Poloneza 1.6 GSI (wielopunktowy wtrysk). Jest to sterownik firmy Delco z dwiema kostkami - czerwona i biała Byłbym bardzo wdzięczny za jakąkolwiek pomoc
Ok. W niedziele Gosc przywiezie mi sterownik. Przełoże pamięć i wymienię regulator napięcia. Zobaczymy czy bedzie hulac
2. Rozruch auta (wspomaganie) na 12 v . Uważaj z tym ! To nie Syrenki czy Polonezy dziś. Uwalisz sterownik silnika samochodu tym ,,rozruchem", bo klema brudna......i Ciemna Mogiła :cry:
https://www.otomoto.pl/oferta/sterownik-... Cały zestaw z 3-ema kluczykami za 150zł. Emulator - http://www.autotronika.pl/files/file/POL...
Schemat stefanelli Dzięki.Powoli rozgryzę całą instalację. Czy ma ktoś może schemat instalacji elektrycznej do Poloneza Atu z silnikiem Rovera 1996 rok. Z góry dziękuję
A może wystarczy zresetować sterownik silnika ?
Zwykły fejsik VAG załatwia sprawę. Do tego musisz mieć program do tego wtrysku. Jest inny niż do poloneza na multecu. Sprawdź czujnik temp. może sterownik widzi zimny silnik
kzwp: mało danych. Który to model poloneza? Podaj rocznik i jak wygląda przerywacz. W swojej karierze poldożery miały kilka rodzajów przerywaczy (od bimetalicznych po jakieś zespolone mikroprocesorowe sterowniki).
To te mikroprocesory zasilają też sterownik silnika i resztę świateł? Jutro zobaczę czy w obu autach są takie same, zamienię miejscami i zobaczę czy problem się przeniesie.
Kolego daj sobie spokój z 1.9 tdi. za dużo kombinacji ,to nie te czasy kiedy przekładało sie silnik z poloneza do fiata lub z żuka do nysy . Po 1: inne skrzynie biegów. 2: inne sterowniki w tym komputer 3: inne półośki itd. No chyba że masz całą wiązkę elektryczną pod maskę z disela i sterowniki ,ale i tak dużo roboty jest z tym.
Sprawdz kostke na stacyjce to moze byc powodem niewylaczania silnika , a jesli chodzi otakontrolke i szybe to w polonezie jest sterownik znajduje sie skrzynce bezpiecznikow
Dzięki Fachman za rady ale niestety najprawdopodobniej uszkodzony jest sterownik. Wymontowałem cały silnik i podłączyłem go do innego poloneza i wszystko jest w porządku. Pozostało mi jedynie zająć się sterownikiem. :roll: Lutownica w rękę i do dzieła (nawyżej to tylko 80zł :wink: )[/b]
Rozbież zamek i prześledź które idą do silnika to tam
Sprawdź masy a zwłaszcza sterownika
daj fotkę sterownika silnika i puszki immo
Po pierwsze to sprawdził bym co sygnalizuje sterownik silnika. W polonezie mozna bezproblemowo "wybłyskać" kod błędu. Jest to dokładnie opisane w książce "sam naprawiam" do tego samochodu. Znajdziesz gdzieś do ściągnięcia bez problemu :)
Aby uruchomić zimny silnik benzynowy do komory spalania należy podać bogatą mieszankę paliwową.Jezeli rozgrzany silnik pracuje normalnie ,a zimny trudno uruchomić to na 100% awaria tkzw.ssania. Kiedyś ssanie zaciągano linką dziś tę funkcję realizuje sterownik wtrysku.
Nie wiem czy z poloneza wytrzyma, musi kolega spróbować
jeżeli czujnik jedno przewodowy, to steruje tylko zegarem na desce, a jak dwa piny to steruje sterownikiem silnika
sterowanie silnikiem będzie wyłaczone, jeżeli ecu stwierdzi napięcie w instalacji pozyżej 15,7V. Sprawdzić czy nie ma za dużego ładowania, silnik ruszy po odłączeniu zasilania sterownika (zdjęcie klemy)
Jak trafisz na chętnego , mało tych sterowników nap[rawiałem ,chyba dwa przez kilka lat.
Wymieniłem sterownik silnika i wszystko jest ok 😊
a moze cos z przewodami od sterownika do cewki
Sterownik nie przełącza na gaz gdyby przełączył a zawór nie otworzył to silnik by zgasł.Sprawdź napięcia na sterowniku.
Rzeczywiście, cena około 100 zł za taki komputer na szrocie może zabić. Jest jeszcze inksza inkszość-te sterowniki mają limiter :lol:
Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada...
Masz uszkodzony sterownik silnika, to częsty objaw. Naprawa prosta, mogę go naprawić po przesłaniu np pocztą.
ale jak zrobiles??dales silnikowi chlodne powietrze??
Witam.Mam mały problem.Przekładam silnik z poloneza kombi 1.6 gsi na sterowniku GM delco. Imobilajzer został wymazany ze sterownika jednak auto dalej nie pali.Potrzebuje opisu kostki https://picasaweb.google.com/11131434012... gdzie który kabelek podłączyć i porady co może być przyczyną że nie mam masy na wtryskach.Czy elektryk coś...
A może by tak zacząć od sprawdzenia błędów w sterowniku:?:? Wystarczy zworka na złączu diagnostycznym:D
4-wyjściowy moduł QDM.Integralana element funkcjonalny sterownika silnika.Sterownik silnika do naprawy,albo wymiany.
Stawiam na uszkodzony sterownik AL700 choć nie na 100%
Masz problem z podłączeniem masy sterownika bingo.
myślałem właśnie o jakiejś pompce oleju ze sterownikiem jednak czas mi zbytnio nie pozwala po pracy abym sobie dorobił takie urządzenie wiem że to jest wygoda itd. gdzieś to już było...pompa olejowa np; z Poloneza napędzna silnikiem od wycieraczek tez z Poloneza sterowana oryginalnym sterownikiem czasowym wycieraczek.
Kolego, na 99% to złącze diagnostyczne :-), bo to chyba sterownik BOSCH'a jest, a one mają tam złącze :-)
Witam mam też takiego samego poloneza :) ale mniejsza z tym, czujnik wału masz na silniku, nie na skrzyni biegów, czujnik jest od strony sterownika pod kolektorem dolotowym, musisz trochę zanurkować i znajdziesz go.
beny73-73 chodzi mi tylko o odchylenie ogona gdy napięcie na prądnicy przekroczy zadaną wartość. Jestem w trakcie przeróbki mojego wiatraka po rozwaleniu śmigieł przy silnym wietrze . Robię też sterowanie ogona siłownikiem napędzanym silnikiem od wycieraczek samochowych , jako siłownik przerobię lewarek od poloneza . Całość sterowana sterownikiem "RENPIO"...
Co z pozostałymi kontrolkami, może kostka pod stacyjką, lub brak zasilania dla sterownika silnika spowodowany padającym przekaźnikiem w alarmie.
Witam przerabial ktos temat polonez 1,6gsi .Problem polega na tym ze sterownik silnika padl kupilem inny i chce go uruchomic, mam plik w ktorym niby jest wylaczone immo i nic, sterownik delco motorola hc11f1 . Prosze o jakas porade jak to najszybciej uruchomic
Bosch ma sterownik koło lewej przedniej lampy w komorze silnika, a Abimex za schowkiem pasażera przykręcony od tyłu.
Nie ma immo. Jak masz silnik K14 to sprawdź czujnik wału, nawalał.
Jeśli skrzynia też by była oplowska to nie problem tam wsadzić VSS, choćby od poloneza.
Musisz zobaczyć kontrolką, nie miernikiem, przy podłączonej pompie, czego nie dostaje, plusa czy może ginie masa. Potem iść w kierunku zasilania. Przekaźnik, jego zasilanie i sterowanie. Aż trafisz na usterkę. Może ona tkwić w sterowniku silnika lub jego zasilaniu i to on, nie wystawia sterowania na masę. Sterownik silnika sprawdź jak pompę, żarówką...
Sterownik wtryskiwacza Bosch nie wtryskuje paliwa do kolektora ssącego przy zimnym silniku .Pytanie dlaczego?
A tak na marginesie to pomiar CO w samochodzie z wielopunktowym wtryskiem nie daje praktycznie żadnych informacji. Należałoby przeprowadzić pełną analizę spalin, tóra dałaby obraz całości ze sprawnością katalizatora i sondy lambda (może już mieć za długi czas reakcji lub za niskie napięcie)włącznie. Popękany katalizator który dławi silnik zdarzał sie...
Polonez 15 pewnie ma rację. Masz komunikację ze sterownikiem silnika? Kontrolka świec zaświeca się na chwilę po przekręceniu kluczyka. Przecież widzisz, że w zegarach czysto.
Jako że to jest silnik sterowany elektronicznie, to należało by wpierw zczytać błędy sterownika, w przeciwnym razie czeka cię wymiana zespołu wtrysku i jeszcze może być źle. Najprawdopodobniej wtryskiwacz do wymiany.
Chyba rzeczywiście sekwencji się nie da, skąd centralka gazowa będzie "wiedzieć", który wtrysk gazowy odpalić skoro do dyspozycji jest jeden sygnał czyli jeden wtrysk dla wszystkich. A w sekwencji to sterownik silnika tak naprawdę poprzez centralkę steruję wtryskami gazowymi.
A może producent tak sobie wymyślił. W Polonezach tak był zaprojektowany sterownik ogrzewania tylnej szyby. Włączało się ono parę sekund po uruchomieniu silnika i trwało tak włączone chyba 15 minut. Ale można to było wyłączyć klawiszem. Ktoś nawet opisywał obejście tego wymysłu w którymś czasopiśmie elektronicznym. I w tamtych latach to było.
Nie ustawia się , wymienia się moduł lub czujnik. . Jaki moduł człowieku, z zeznań wnioskuję że ma MPI a więc na Multecu S, więc kątem zapłonu steruje sterownik silnika zaś iskrę wytwarza cewkomoduł.
Witam wszystkich.Zeby nie bylo na przyszlosc zadnych niejasnosci,podsumowuje wszystkie te posty: W Polonezach Caro i Atu do roku 1997 w Polonezach jest wtrysk jednopunktowy holenderskiej firmy Abimex,a urzadzenie wtryskowe nazywa sie Multec TBI 700.Komputer(a raczej mikroprocesor) umieszczony jest za schowkiem od strony pasazera i jest przykrecony do...
na filmiku jest gra lfs więc coś się da do prędkościomierza prawdopodobnie wystarczył by sterownik silnika krokowego na usb noi silnik, chyba ze starego dysku wystarczy
Witaj, pomysł na 5+ pewnie że BSI jest nie potrzebne, ono steruje tylko zamkami światłami wycieraczkami itp. Potrzebny jest sterownik silnika bez immo. Ale takie przekładki robiło się w Polonezie na silnik Milafiori.
Na sterownik idzie niebieski dwupinowy, na zegary czarny jednopinowy.
Kod na pewno jest odczytany dobrze, silnik na wielopunktowy wtrysku, jest to ostatnie wydanie poloneza Caro Plus produkowane przez Daewoo, w kodach od samochodów tej marki można znaleźć kod 63 - oznacza on zwarcie do masy styku B urządzenia sterującego, ale tu wszystko pracuje normalnie a kod występuje zawsze na rozgrzanym silniku.
poprzednie wtryski wymyłem dimmerem ty jesteś normalny że tak zapytam ?? Jak ty takie rzeczy robisz jak mycie aparatury wtryskowej Dimerem... Co nim jeszcze wymyłeś ? Płytkę drukowaną sterownika wtrysku ?
Jak masz silnik Rovera, to pod blachą, do której jest przykręcony sterownik jest przekaźnik podwójny i bardzo często robią się w nim zimne luty
Kostka stacyjki zasila tym samym obwodem jednocześnie dmuchawę wycieraczki i całe sterowanie silnikiem, więc wystarczy sprawdzić czy to wszystko działa.
Ten procesor jest stary jak świat. Był poprularny w sterownikach silnika fiatów. Sam czyściłem w nim immo z Poloneza MPI i Cinquecento. Może Twój sprzet jest za nowy :D To się dobrze czytało UPA-USB, Xprog-M czy Elnec`em, ale bez problemu można go było ogarnąć bez wylutowywania w układzie najzwyklejszym interfejsem RS232<>TTL lub USB<>SERIAL....
hmmm... GSI czyli silnik CE o ile się nie myle i da takiego też podałem tabelę gdyby brać z "opela" to 85 się dotyczy immo
Zastanow sie jaki masz silnik najpierw bo ten pierwszy link to sterownik ale raczej nie od Twojego poloneza.
muszą być dwie wykałaczki, i koniecznie z drewienka, do metalowej żel się nie łapie. Idzie to tak zrobić, tak też wydłubuję zalewę centralek IWA56, i tak wydłubywałem z mdułów do poloneza. Edit-sorry, IAW56, za szybko pisałem.
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Chodzi o schemat do poloneza Na jednopunktowym wtrysku ze sterownikiem Boscha. Oraz jak można sprawdzić moduł zapłonowy. Chodzi o to że spalił się sterownik silnika. Paliło jeden z bezpieczników pod nogami kierowcy. Jest przewód czerwony wychodzący z modułu idzie przez ten bezpiecznik i do sterownika. Mam zakupiony sterownik ale nie podłączę bez uywcześniejszego...
Mam kod uszodzenia 93-(USZKODZENIE CZTERODROŻNEGO MODUŁU STERUJĄCEGO(QDM))-dopisek"W systemie MPFI dla FSO zastosowano sterownik QDSM,który steruje lampką kontrolną silnika oraz sygnałami ECM do Immobilajzera.Gdzie tego szukać :?:
W samochodach, z którymi miałem do czynienia były dwa czujniki. Jeden odpowiadał za wskazania temperatury na desce, korzystał z niego również sterownik benzynowy i on był umieszczony w bloku silnika w rejonie termostatu. Drugi sterował wentylatorem na chłodnicy i w FSO (Duży Fiat) i Polonezie umieszczony był na chłodnicy, ale już megance znajdował się...
To ja juz całkiem głupiałem i idę się opić.Uprządkujmy fakty-po pierwsze pod deską,a nad bezpiecznikami jest tzw.urządzenie mikroprocesorowe odpowiada za kierunkowskazy,awaryjne,wycieraczki,mrug... lampkę hamulca.Nie ma nic wspólnego z zapalaniem i jazdą,wyjmiesz je i samochód jedzie dalej.Po prawej,za schowkiem (jeżeli mówimy o roczniku 1996)jest...
Silnik krokowy do wymiany moim zdaniem. A co mówą nam kody błędów sterownika? - Mówią coś w ogóle? Pozdrawiam.
Tak jak pisałem, tylko w drugą stronę, dawno tego nie robiłem. Wtedy się będzie wysuwał. Albo znajdź kogoś z testerem. Jak bedzie odpowiednio wysunięty sterownik resztę sam wyreguluje.
matrixxx , idziesz na szrot w Starosielcach za przejazdem kolejowym , wydłubujesz z poloneza z deski rozdzielczej włącznik dmuchawy z płynną regulacją i masz gotowe .
Masz uszkodzony sterownik silnika, typowy objaw, ale łatwo naprawialny. Ps-"pomorze" to może być np środkowe.
Podłącz pod komputer diagnostyczny i prawdę ci powie. Pod koniec ubiegłego tysiąclecia sprawdzali mi sterownik silnika w takim samym pojeździe, jak pamiętam wejście było gdzieś pod maską.
Witam Mam następujący problem - w polonezie atu jest założona instalacja gazowa z sterownikiem VOILA AEB180. Problem polega na tym, jeśli silnik działa i wyłączone są wszystkie odbiorniki to po wyłączeniu silnika stacyjką on dalej działa. Można go zgasić jedynie przez: włączenie świateł mijania, wciśnięcie hamulca lub zdjęcie przewodu z elektrozaworu...
Witam.Pacjent,to Polonez ATU+ 1,6 GSI[wielopunkt].Posiadam instalację II generacji,z silnikiem krokowym, sterownikiem AL 700,reduktor Tomasetto 100 HP Asterik.Problem polega na tym,że podczas automatycznego przełączania,z benzyny na gaz,silnik gaśnie, po powtórnym uruchomieniu,i przełączeniu na LPG,już nie gaśnie,i normalnie pracuje.Dzieje się tak,tylko...
Najprawdopodobniej sterownik silnika sie adaptuje do sygnału emulacji sondy lambda ze sterownika gazu. Najprostszym rozwiązaniem jest odłączenie zasialnia stałego na sterownik silnika i podłączenie tam zasilania po kluczyku. Mozna tez wyłączyc emulacje sondy - wtedy sterownik silnika będzie rozpoznawał błąd uszkodzonej lambdy ale nie bedzie sie adaptował....
Ten element to czujnik prędkości samochodu połączony ze sterownikiem silnika ECU. ECU stwierdza brak impulsów w czasie jazdy i stąd ten "check engine"
Może to głupawo zabrzmi :D A w jaki sposób gasisz silnik tzn na gazie czy na benzynie? Jesli na gazie to spróbuj gasić silnik na benzynie powinno pomóc W skrócie mam na myśli to że gasząc na LPG w sterowniku zostaną parametry pracy silnika na LPG i wtedy z uruchomieniem na Pb problem. Ale uwaga o zacierających się wtryskiwaczach też jak najbardziej...
Wtrysk nie jest bezpośrednio w cylindry, wielopunkt ale pośredni. Nie wiem jaki tam jest sterownik, ale zdaje się że nie ma możliwości modyfikacji map w prosty sposób w sterowniku dla tego silnika. Pytanie - po co chcesz regulować?
Jak chcesz zrobić to w miarę prosto, można polecić silniki FIAT 1800/2000 z Fiatów 132 / Argenta - pasują do Poloneza na zasadzie wyjmij i wsadź (ale warunek: silniki wraz ze skrzyniami biegów). Do zmiany będzie potrzebne, o ile dobrze pamiętam: - przy wszystkich kombinacjach środkowy drążek kierowniczy (pasuje od wersji Diesel/Rover) - przy silnikach...
Witam, szukam ale nie moge znalesc - poszukuje schematu interfejsu i programu do poloneza caro plus jednopunktowy wtrysk ze sterownikiem bosch (3 pinowe gniazdo w komorze silnika)
sterownik polonez polonez sterownik polonez sterownik silnika
dioda głośnik creative nagrzewnica samochodowa schemat zasilania klimatyzacji
ekspres delonghi ec685 dekoder hd3000
Palnik laserowy do spawania i cięcia stali - wybór i zastosowanie Migająca dioda w odkurzaczu Bosch - przyczyny i rozwiązania