sprawdz czujnik temperatury
A sprawdziłeś odczyt z czujnika temperatury cieczy, może jest on uszkodzony i daję do ECU informację że silnik ma za niską temperaturę.
Czujnik walu korbowego prawdopodobnie przy osiagnieciu temp nawala. Sprawdzic jaka opornosc posiada czujnik temperatury silnika dla sterownika.
Przy predkosci do 15-19km/h wskazowka skacze od 0 do 25km/h i slychac slabe bardzo slabe stuki w okolicy licznika wiec bede musial ta linke przeznaczyc na straty i sie przejsc do sklepu po nowa ,a mam jeszcze jedno pyt ostatnio zaowazylem dziwna maz pod korkiem olejowym konsystencja budyniu waniljowego czyzby juz uszczelka dokonala zywota? A ile robisz...
lub czujnik temperatury wody
Powstawanie masła spowodowane jest niedogrzaniem silnika. Skoki temperatury mogą być spowodowane zapowietrzeniem układu chłodzenia, miałem tak w 1,6 GLI.
czujnik temperatury silnika znajduje się z tyłu silnika , najlepiej go zobaczysz na kanale
Były ''poldki'' z dwoma czujnikami w chłodnicy i z dwoma wentylatorami, ale że z dwoma czujnikami i jednym wentylatorem jednobiegowym to się nie spodziewałem.
Sprawdź czujnik temperatury silnika dla ECU. Możliwe że padł i na gorąco pokazuje że jest zimny - zalewa silnik.
Ale to jest dym czy para, bo to różnica
Po zgaśnięciu silnika sprawdź, jaką temperaturę ma reduktor.
Na 99%winny termostat.
zdejmi górny wąż przy silniku i rozwiesc otwor w silniku i po problemie
Nie wiem jaki rodzaj silnika ma ten polonez ale moge powiedizec jak taka rzecz wyglada dla samochodu z półkomputerem. Może to byc alternator (przez spalony stabilizator podawane jest za wysokie napięcie i silnik warjuje) wystarczy sprawdzić miernikiem jakie ładowanie. Druga sprawa to czujnik temperatury który tez może powodować źże trzyma wysokie obroty....
Może się ulatniać do silnika, przez nieszczelne zawory. Jaka temperatura przełączania?
Witam Mam takie pytanie jak przystosować seryjny wskaźnik i czujnik z Poloneza do w miarę poprawnego pokazywania temperatury w silniku chłodzonym powietrzem ? Dodam że wskaźnik pochodzi z Poloneza Caro (logometr) a czujnik seryjny z Poloneza/125p typ FWTW-5,11 . Z tyłu cylindra w głowicy wy frezowałem wnękę montażową na czujnik lecz cały układ ma za...
Z tyłu silnika. Multimetrem rezystencja= temperatura.
ciśnienie ma być 0,8 bara,a rezystancja jest zależna od temperatury,dlatego radzę podpiąć do kompa,bo wtedy będzie dokładnie widac jaką temperature czyta sterownik silnika
silnik lepiej dogrzany a ogrzewanie w aucie będziesz miał troszkę później . W Polonezie 1.6GLI mały obieg jest zamykany termostatem?
Kolega termostat posiada w silniku? A jak z temperaturą na zegarach? Instalacja gazowa jest? Płyn w układzie jest? Zawór działa, czy sprawdzone tylko położenie dźwigienki? jaka temperatura przewodów do nagrzewnicy?
trrzeba założyć zapłon tyrystorowy i po problemie.jeżdze od trzch lat tylko na lpg i temperatura -15 nie stanowi problemu.przedtem na zapłonie tranzystorowym przy niskij temperaturze klapa.
Sprawdz parametry czujnikow temperatury
Może być kabel (zły styk) od minusa akumulatora do karoserii. Generalnie rezystancja od strony masy zwiększa się co powoduje zwiększenie wskazań. Skokowo - więc to nie będzie temperatura silnika, oszalał sam miernik. :-)
Nie ciepłym silniku również masz problem z odpaleniem? Bo na zimnym to chyba nie dziwne przy teraźniejszych temperaturach powietrza.
Sprawdź ładowanie w aucie
sygnał wysyła czyjnik temperatury
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Witam Gdzie w polonezie 1,4 z silnikiem rovera znajduje się czujnik temperatury powietrza i jakie kolory kabelków od niego odchodzą ? Pozdrawiam.
Moze masz uszkodzony termostat? Temperatura silnika utrzymuje sie w normie?
jest też zależność temperatury silnika. To może sprawdzić czujnik temperatury silnika na którym bazuje ECU i dobiera czas wtrysku na zimnym silniku? Zasymulować temperaturę rezystorem ok 0 stopni i spróbować odpalać
Gdy silnik się rozgrzeje do ok 80°, lampki na tablicy rozdzielczej mi gasna i predkosciomierz mi spada czasami do zera Zalacza sie wentylator? Moze jest jakies zwarcie w obwodzie wentylatora albo czujnika temperatury?
Panowie, blondynka prosi o ratunek! jezdzę poldkiem z silnikiem rovera, generalnie bezawaryjnie, ale ostatnio moje ukochane autko daje mi kopa adrenalinowego w postaci oznak utraty życia w najmniej odpowiednim momencie. W czasie jazy temperatura silnika przekracza 90 powinien włączyć się wentylator a zamiast tego gaśnie wszystko. Zero zasilania. Dwa...
Sprawdź czujnik temperatury, i jego zasilanie.
Nie mam takiego autka, ale może obroty spadają do 550 jak samochód stoi i jest na luzie. Rolę może odgrywać temperatura silnika - dopóki nie ma temperatury normalnej to obroty trzymają się na 1500 (oczywiście to ustala sterownik silnika :) )?
Chyba jedynie dołożenie czujnika temperatury od np. poloneza albo cinquecento sporting (miało przecież silnik 1.1) który posiadał wskaźnik. Nie wydaje mi się, aby było wyprowadzenie sygnału z ECU.
(at)gimak wentylator przy 120km/h, co on by miał wtedy robić? Jego wydajność w porównaniu z pędem powietrza to jak pierd komara przy bombie atomowej. Może masz rację, specjalnie się nad tym nie zastanawiałem pisząc to co napisałem wyżej. Taki wniosek mi się nasunął po obserwacji zachowania się temperatury i pracy wentylatora w FSO-1500 (duży fiat -...
Jezeli widzisz na wskazniku zegarowym w aucie , w trakcie jazdy wartosc 0,2 to jest to dobra wartosc cisnienia oleju. W/g Morawskiego jezeli rozgrzejesz silnik do temp 80+/_ 5 stopni , to zegar cisnienia powinien wskazac : przy obrotach wolnych tj. 850obr/min cisnienie 0,1 Mpa przy obrotach rzedu 3500obr/min cisnienie oleju nie powinno przekroczyc wartosci...
Ten z termostatu silnika , 1 kabelkowy.
Co do tej temperatury to jest stanowczo za niska,radziłbym sprawdzić termostat.Jazda z taką temperaturą powoduje szybsze zużycie silnika.
czujnik temperatury /dla komputera/ do sprawdzenia
analizy spalin nikt nie robił, lecz z rury leci czarny dym i sadze. Co do silnika to pracuje w normalnych temperaturach.
Sprawdz czujnik temperatury i zapłon
A,sprawdzałeś termostat,czy nie stoi,może masz tylko duży obieg wody i do nagrzewnicy dochodzą tylko resztki płynu,czujnik temperatury jest w bloku silnika
Zdejmij wtyczkę z wtryskiwacza z zakręć rozrusznikiem żeby uruchomić pompę paliwa jeśli będzie lać wtryskiwacz to masz usterkę mechaniczną, oring zapieczona iglica lub wybita przylgnia we wtryskiwaczu, lub uszkodzony zawór przelewowy przez co w układzie panuje za wysokie ciśnienie benzyny. Jeśli będzie sucho wo coś z elektryką je trzeba by sprawdzić...
Może czujnik temperatury lub jego obwód.
Wlewałem denaturat do samochodów z benzynowymi silnikami audi 80, audi a4, polonez, 126p, tico, seat arosa. Zawsze gdy była jeszcze plusowa temperatura około 250 ml, nigdy nie zauważyłem jakichś nieprawidłowości w pracy silnika.
Jeśli masz wypolerowane kanały dolotowe w kolektorze to tak właśnie może się zachowywać silnik (ale nie musi) w niskiej temperaturze. Na ściankach kolektora skrapla się woda.
Wrócę do pierwszego (swojego) postu. Obecnie, po naprawie gazu, objaw się nasilił, do tego stopnia, że po przełączeniu na benzynę, nie chce chodzić w ogóle, chyba że po wyciągnięciu ssania. Gazownicy stwierdzili przepuszczający elektrozawór, podejrzewam, że to jest przyczyna - razem z benzyną idzie też niewielka ilość gazu. Jak sądzicie?? Cóż, na razie...
Nie----- będą przyjeżdżać i pytać jak szybciej przełaczyć na gaz i jak oszukać czujnik temperatury.
Niektóre samochody mają zbyt dobre chłodzenie w zimę i silnik nie może osiągnąć odpowiedniej temperatury. Silnik który nie osiągnął odpowiedniej temperatury cieczy chłodzącej (ok 90 stopni) pracuje z obniżoną sprawnością, a po drugie nie jest dogrzana kabina pasażerska. Dzieje się to głównie w starych samochodach np. polonez, lublin itd.
Wtrysk to nie gaznik gdzie ssanie można wyłączyć samemu.Przy wtrysku komputer dawkuje ilość paliwa w zależności od temperatury silnika ,temperatury powietrza ,obrotów i .stopnia uchylenia przepustnicy.Proponuje sprawdzić czujnik temperatury silnika. i elementy odpowiedzialne za bieg jałowy,silnik krokowy lub nastawnik przepustnicy.
A masz dostęp do takiego silnika? Jak masz to jak możesz to zrób zdjęcie silnikowi od góry. Poloneza nie miałem z takim silnikiem to dokładnie nie powiem gdzie on jest.
Witam Mój problem polega na tym iż wentylator chlodnicy nie włącza sie gdy silnik pracuje lecz dopiero po zgaszeniu silnika sie załacza mimo iz temperatura wskazuje ponad 90 °
Silnik może być rozgrzany, ale czy w obecnych temperaturach rozrusznik będzie gorący? byłym sceptyczny.
Tak dziać zaczeło sie około miesiąca temu. Po 2 godzinach to silnik zdąży wystygnąć więc temperatura nie ma tu raczej znaczenia.
Nigdy się tym nie interesowałem ale myślę że głowica się nagrzewa więcej niż 130°C. To nie jest silnik chłodzony cieczą.
W Polonezie też tak było, że poniżej pewnej temperatury (chyba właśnie około 5°C) po uruchomieniu silnika automatycznie włączało się ogrzewanie tylnej szyby i lusterek ale jednak sygnalizowane było to kontrolką. Ponadto w zależności od temperatury czas, po którym następowało automatyczne wyłączanie był różny.
Witam! To, że polonez utrzymuje się na obrotach ok 2000 w momencie, kiedy temperatura silnika jest poniżej 68 stopni, jest rzeczą normalną. W momencie kiedy temperatura silnika przekroczy 68 stopni, komputer dostaje sygnał i obroty zostają obniżone do ok 950 obrotów/sek. Jest to silnik z wtryskiem Abimex i "ssaniem" steruje tu komputer. Najlepiej jest...
Witam... Mam poloneza caro 1.6 Gli +gaz. i mam taki problem na zimnym silniku pali bez problemu ale jeśli temperatura dojdzie do 90 stopni a go zgasze to nie ma szans na ponowne uruchomienie silnika...Silnik odpali dopiero w tedy gry temperatura bedzie maksymalnie wynosić 60stopni. Poldek pali tylko na gazie, pompa paliwa jest odłączona... Proszę o...
Witam Mam taki problem, gdy rozgrzeje silnik do temperatury 90' samochód gaśnie a potem nie można go odpalić dopóki nie ostygnie. Co to może być?
Nikt tu nie wspomniał że czujnik temperatury wysyła do modułu sterowania dane o temperaturze silnika które z koleji służą do sterowania silnikiem krokowym
Po pierwsze - sprawdzić ciśnienie paliwa. Manometrem! Po drugie - czujnik temperatury silnika - rezystancja na zimno i na ciepło. Po trzecie - wykasować pamięć adaptacji.
hmm.... czujnik temperatury testowałem go podgrzewając i próbujac uruchomić silnik na benzynie niestety bez rezultatu
Z tą sondą to gazownicy się nie postarali wymyślając taki kit, ona ma się rozgrzać do temp ok 300°C to zajmuje niewiele czasu nawet gdyby miała temperaturę początkową - 30 stopni.
Z kolektora ssącego do komputera idzie przewód gumowy może gdzieś jest pęknięty ,sprawdż. Wewnątrz komputera jest MAP-sensor,jeżeli rurka gumowa jest cała dochodząca do komputera to uszkodzony jest MAP. Wersja czarna,wariant optymistyczny to uszkodzony czujnik temperatury cieczy,przerwany przewód.
miałem podobną sytuację w golfie II ! wywalało wodę węże puchły i temperatura skakała. wymieniłem dwie głowice trzy uszczelki, termostat,czujnik temperatury i chłodnicę!!! i nic!!!!! a co się okazało USZKODZONY KOREK WLEWU PŁYNU!!! za 5zł
czujnik temperatury cieczy, albo kable do niego, silnik krokowy zostaw w spokoju
Wymiana oleju na elfa 10W/40 napewno nie zaszkodzila. Sam jestem mechanikiem .Francuzkie diesle mają automatyczne przyspieszanie zaplonu w niskich temperaturach, jak wiedomo dieselek z przyspieszonym zaplonem pracuje poprostu glosniej, bardziej metalicznie, jezeli odglosy te ustepuja w miare rozgrzewania sie silnika i potem jest juz wszystko ok to nie...
Przyczyn może być wiele zacięty termostat za dużo nalałeś płynu lub jak piszesz wymieniałeś przewód a ja nie wiem ile jechałeś na tym uszkodzonym przewodzie czy nie przegrzałeś silnika bo piszesz że płynu nie miałeś wcale i czy nie poszła uszczelka pod głowicą i teraz się gotuje i wyrzuca płyn jakie osiąga temperatury ten silnik napisz coś więcej.
nawiązując do tematu chcialem zadac pytanie na temat poloneza z 1-pkt wtryskiem boscha z 1997 roku - w jaki sposob w tym samochodzie odpowietrza sie uklad chlodzenia? tez mam jakies dziwny problem z przegrzewaniem sie silnika - dzisiaj mam zamiar wymienic termostat ale nie wiem czy to cos pomoze - dzisiaj jak jechalem to po 4 km wybilo mi cala wode...
nie takie skoki raczej to falowanie wyglada mi na ogłupialy silniczek krokowy a ta temperatura na granicy max to stale taka masz?
Napewno odma leci do klapy zaworów fabrycznie w zależnosci od modelu i warunek nie z plastikową odmą ,a metalową z pojedyńczym wyjściem do góry /sprawdzałem/. Napewno te wyrzucanie oleju jest też zwiazane z temperatura silnika /wyrzuca przy dużej temperaturze / moim zdaniem tak powinno sie zrobic wąż odpowietrzający idzie do klapy zaworów przy korku...
Nie jest to przypadkiem wina czujnika temperatury który może podawać błędne informacje do modułu sterującego
jeżeli jest uszkodzona skrzynia to temperatura silnika jest bez znaczenia domyślam że to może być cewka zapłonowa lub sonda ale chodzi mi opotwierdzenie żeby w ciemno nie kupować częśći
W zasdazie w tytule wszystko zawarłem. Termometr pokazuje temperaturę po nagrzaniu silnika max 50-60°, góra 70! Wiatrak(na postoju) włącza się przy 90°. To samochód taty i uważa on, że termometr źle pokazuje i jeździ. Ale ogrzewanie pod psem! Raz w Polonezie tak miałem i po wymianie termostatu wszystko OK. A tu? Co bardziej prawdopodobne?
Ssanie było w polonezie na benzynę, tu nie ma żadnego ssania, jedynie komputer dostosowuję dawkę paliwa i początek wtrysku do temperatury silnika.
Witam. Chciałbym zapytać na jakiej zasadzie działa autodiagnostyka kontrolek w nowych zestawach wskaźników, konkretnie chodzi mi o to że lampki świecą się przez kilka sekund po przekrećeniu stacyjki a następnie gasną (np kontrolka zbyt wysokiej temperatury silnika, zużycia klocków hamulcowych itd). W polonezie caro ten system jest rozwiązany w ten sposób...
No właśnie coś z masą jest, po włączeniu świateł również temperatura idzie w górę. Gdzie szukać słabego połączenia?
wymienilem na nowy czujnik temperatury cieczy chłodzącej i nic ma ktoś jakies porady??
Witam. Mam poloneza caro plus i jest problem tego typu że przy temperaturze powyżej 100 nie załącza się żaden wentylator. Przy jakiej temperaturze silnika powinien sie włączac wentylator i który czujnik włącze pierwszy wentylator?? Czujniki sa dwa jeden wyżej i drugi niżej po przeciwnej stronie chłodnicy??
witam mam problem z układem chłodzenia poloneza kombi plus 1.6 wiecznie sie grzeje jest ściągnięty termostat wymieniłem czujnik temperatury przepłukałem układ i nadal sie grzeje i wymieniona pompa wody może cos jeszcze zostało?
Witam! Zastanawiam się nad zainstalowaniem modułu zapłonowego GL-118 do mojego fiata 125p z silnikiem poloneza AB. Ułatwia on zapalanie auta zwłaszcza w niskich temperaturach oraz poprawia pracę obrotową silnika na niskich i wysokich obrotach. Urządzenie to jest dedykowane do pracy w układzie stykowego zapłonu silnika ale z tego co słyszałem lepiej...
Producent parownika- ew komputera gazowego - Czy parownik zamarza to możesz sam sprawdzić- jazda na gazie kilka Km i sprawdź temperaturę parownika- organoleptycznie - powinien być gorący- około 60 stopni C.
Lampka Check Engine powinna zgasnac po uruchomieniu silnika, w przeciwnym wypadku sterownik silnika wykrywa blad w instalacji elektrycznej silnika. Musialbys odczytac kod bledu jaki zapisal sobie w pamieci komputer. Byc moze jest to np. czujnik temperatury i swiece moga byc zalewane. Sprawdz jeszcze napiecie ladowania na wlaczonym silniku, czesto pada...
Co jeszcze na ślepo wymienisz? Nie szkoda pieniędzy? Popatrz po czujnikach temperatury, one mają największy wpływ na ustalanie składu mieszanki przy zapalaniu.
To wyciąg z instrukcji obsługi przełącznika;Przełącznik może znajdować się w trzech pozycjach: a) praca na gazie, początkowo na benzynie i automatyczne przełączenie; b) praca na benzynie c) praca na gazie. Do prawidłowej pracy samochodu zaleca się stosowanie pozycji a). PRACA NA GAZIE, POCZYNAJĄC OD ZASILANIA BENZYNOWEGO I AUTOMATYCZNE PRZEŁĄCZENIE...
Przy obecnie bardzo niskich temperaturach nie mam problemu z odpaleniem na benzynie poloneza Caro 1.6.GLE. Problemy z wolnymi obrotami zarówno na benzynie jak i gazie mam jeżeli silnik nie osiągnie temperatury 90 stopni. Przejrzałem instalację elektryczną i wygląda że jest ok. Uważam ze sprawa gaźnika odpada, gdyż ten problem występuje również na gazie.
Czujnik temperatury silnika oparty na termistorze stosowany byl w Polonezach oraz Fiatach 125p (Rezystancja zmienia sie miedzy obudowa a zaciskiem czujnika). Tego typu czujniki powszechnie teraz sa stosowane w ukladach wtryskowych rowniez do pomiaru temp silnika. (czujnik posiada 2 zaciski) Np Vw Golf, Opel, Produkowane mniej wiecej od 1990r
Oryginał jest o temp. załączania 97°C, ale podobno można wstawić od Poloneza 92°C Jeśli normalna temp. silnika to ok 90 st.C to wentylator od poloneza będzie ciągle właczony. Nie bez powodu temp . załączenia wentylatora jest kilka stopni od typowej ( regulowanej przez termostat obiegu cieczy chłodzącej) temperatury silnika.
Jezeli po wlaczeniu nagrzewnicy i pelnego przeplywu powietrza ci temperatura spada to napewno masz zwalony termostat. Moze jeszcze sie calkowicie nie zablokowal ale nie dziala tak jak powinien. U mnie po wymianie nawet ostatnio przy -10 nic sie z temp. silnika nie dzieje. Gorzej jest z nagrzewnica - im szybciej sie jedzie tym zimniejsze powietrze w...
Ja mam w "60" alternator od 125p i nigdy nie jest gorący, czasem ciepły raczej od silnika. Twoj alternator ma wbudowany regulator napięcia? czy jest osobnym układem? grzeje się tylko podczas pracy slnika? sprawdzałeś prąd ładowania?
Witam wszystkich. Mianowicie mam problem z Polonezem 1.6 jednopunkt od nowości się grzeje myślałem, że wadliwy silnik. Silnik padł wymieniłem z innego poloneza i dalej się grzeje nawet, gdy wyciągnę termostat całkiem to ani różnicy nie ma temperatura. Jest 95 stopni, już nawet wentylatory obydwa razem spiąłem, to nawet na trasie prawie cały czas chodzą....
Witam.No nie chciało sie użyć np. Google i poczytać o sondach lambda? W Polonezie sonda lambda jest sondą 1V.Jeżeli masz sondę jednoprzewodową,to żeby ją sprawdzic,musisz rozgrzać silnik do temperatury 70 stopni(jest to temperatura,przy której włącza się sonda.Przy zimnym silniku sonda nie pracuje).Nastepnie podłączasz miernik pod zacisk sondy(uwazaj...
Nastawnik odpowiada za łatwość rozruchu i za dynamikę w fazie gdy silnik jeszcze nie ma właściwej temperatury pracy. Twardość pedału ??... zobacz jak cięgła pracują. Coś mi się wydaje że o tej pompie to pisano w książce od naprawy Poloneza - tam też montowano ten silnik.
Masa to poprostu [-] , sprawdż jej połączenie z silnikiem i nadwoziem [odkręć przewody , oczyść styki , przez np. "masę" silnika podczas rozruchu przepływa prąd rzędu kilkuset amper i z czasem powodując coraz szybsze utlenianie styków [ temperatura styku] .
Witam. Kupiłem niedawno poloneza z silnikiem Rover'a. Problem polega na tym że jak silnik osiągnie temperaturę między 70 a 90 to po przygazowaniu gaśnie. Jak odpalę go jeszcze raz to trzyma obroty, chyba że znowu go przegazuje. Uciążliwe to jest bo przy dojeżdżaniu do krzyżówki gaśnie. Co to może być? Na zimnym silniku objaw ten nie występuje. Dodam...
resetowałem go już kilka krotnie i dalej to samo co ciekawsze jak silnik jest zimny pracuje normalnie . A wydaje mi sie , że cisnienie w cylindrach bedzie w normie ponieważ nie traci mocy , no i zapala bez problemu bez wzgledu na temperatury .
Ogrzewanie parownika podepnij tak jak kolega pisał wczesniej pod nagrzewnice iesli niejest tak zrobione. To że Ci zamarza parownik to efekt zapowietrzenia układu chłodzenia. Poprostu dostaje sie pęcherz powietrza i płyn niemoże go przepchnąć. Co do odpalania na gazie niepowinno z tym byc problemu przy poldku jesli oczywiscie to nie jest MPI. Nawet przy...
Witam. Panowie a ten silnik to ma ""elektrycznie sterowany termostat""??? Kolega Polonez napisał że pokazuje mu temperaturę 70 stopni a realna zmierzona w zbiorniczku to 68 stopni. Po wymianie czujnika temperatura jest OK ale gdzie? na zegarze czy pod maską. Co z dolnym wężem jest ciepły po wymianie czujnika temperatury? Jakieś dziwne to.
Witam.Mam poloneza caro plus rocznik 97 GLI z jednopunktowym wtryskiem firmy BOSCH(na gazie) i taki z nim problem.Mianowicie po odpaleniu na benzynie na wolnych obrotach chodzi normalnie ale po dodaniu gazu zaczyna przerywać i szarpać.Wszystko to mija po osiągnięciu przez silnik temperatury około 70 stopni.Na gazie chodzi bez problemu i nie ma takich...
polonez temperatura temperatura polonez czujnik temperatura polonez
fotowoltaiczny przetwornica gorąca sprężarka uszczelnić antenę
Monitor NEC AccuSync LCD92xm - samoczynne przygaszanie Kostka zamka tył Citroën C5 I – pinout, naprawa, numery OE, typowe usterki