proponuje pomiar ciśnienia paliwa , a następnie pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu , kontrola jest dynamiczna i przy bodajże zdjętej kostce czujnika temperatury (to ten z niebieską głowicą i dwoma pinami) jutro sprawdze procedure i moge ci ją przesłać
Moja uwaga "Dwa ostatnie pomiary tj. pomiar ilości obrotów i pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu realizowane są po podłączeniu jednego z przewodów do przerywacza lub do cewki zapłonowej."a co z nowszymi samochodami oraz z sinikami Diesla. W tych silnikach na pewno nie zmierzysz obrotów.
Panowie, szukam schematu do UM203. Właśnie postanowiłem reanimować UM200 i UM203. W UM200 widzę spalone dwa rezystory - zatem jest szansa, że to tylko to. W UM203 nie wiem co jest, dopóki nie będę miał schematu nie będę grzebał. W moim posiadaniu jest Electronic Motortest w obudowie UM. Komplet w styropianie z instrukcją - pomiar obrotów czy kąta wyprzedzenia...
Kupię przyrząd diagnostyczny do regulacji i pomiaru kąta wyprzedzenia zapłonu FOS SUS-9, taki jak na zdjęciu. Kontakt przez PW :) https://obrazki.elektroda.pl/7116457900_...
...a reszta silnika i osprzętu? Wtrysk pośredni, aby miał sens, wymaga specyficznego ukształtowania komory spalania i denka tłoka. Dawkować paliwo jedynie w oparciu o kąt otwarcia przepustnicy można tylko w silniku pracującym ze stałym obciążeniem. Najprostszy system do wtrysku pośredniego wymaga czujnika kąta otwarcia przepustnicy (TPS) oraz czujnika...
Moim zdaniem niekoniecznie jest to problem z instalacją zapłonową. Sprawdzenie cewki: Pomiar rezystancji uzwojenia: pierwotna strona od 3-6 Ω, natomiast wtórna 12-22 kΩ - w zależności czy mierzymy z opornikiem (fajką).Można zmierzyć indukcyjność obu uzwojeń mostkiem i porównać z inną dokładnie taką samą i sprawną cewką. Sprawdź opornik fajki,...
czy mierzyłeś cisnienie w cylindrach?-przy zimnym i ciepłym sil. jesli stwierdzisz że z którymś cyl jest nie tak to po 2cm oleju sil. i następne pomiary jeżeli cisn. po podaniu oleju wzrosnie-zdejmij głowicę i do roboty-ale decyzja musi być przemyślana wiad. pieniążki-pozd. Dodano po 2 pamiętaj o pomiarze kąta wyprzedzenia zapł
Wykluczyłbym możliwość zastosowania kontaktronu - ze względu na to, że załącza z pewnym opóźnieniem, które trudno jest przewidzieć - może być rzędu milisekundy, a przy 6000obr/min to jest 1/10 obrotu, i pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu z takim błędem nie na wiele się przyda. Przesłanianie diody świecącej też może być mało dokładne. Widziałbym takie...
Witam wszystkich którzy mogą przyczynić się w jakikolwiek sposób do zlokalizownia usterki w moim samochodzie. Auto przestało działać rano gdy chciałem nim pojechać do pracy (złośliwość rzeczy matwych ;-) ). Ale przejdźmy do sedna sprawy, troche się w tym orientuję i ... pierwsze podejrzenia padły na cewkę wraz z modułem (w tym modelu zespolone, najczęściej...
Mamy - full geometria, z pomiarem kątów i wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, sama zbieżność to nie wszystko.
Na podstawie pomiaru prędkości obrotowej silnika(szybkości zmian tej prędkości) oraz obciążenia z potencjometru przepustnicy. Tak jak pisałeś dla pewnego położenia kątowego rozdzielacza zapłonu sterownik nie jest w stanie skorygować KWZ i następuje spalanie detonacyjne.
Witam ponownie .Przyrząd ten przeznaczony jest do pomiaru parametrów regulacyjnych silnika gaźnikowego 4 -suwowego z zapłonem iskrowym. Realizuje pomiary obrotów w zakresie 0- 9000 , pomiar wyprzedzenia zapłonu , pomiar kąta zwarcia styków przerywacza , pomiar napięcia ładowania. W orginale przełączniki to zwykłe izostaty mono i bistabilne. Pozdrawiam
Nie znam WSK175 tak blisko :D aby ocenić twoją propozycję. Daj/znajdź zdjęcie stojana z rejonu mocowania. Nie podzielam twoich niewypowiedzianych, ale dających się wyczuć, obaw o usunięcie wpustu. Jednak najpierw zrób próby z tym co masz. Popraw lizak. Użyj lampy stroboskopowej do pomiaru kąta wyprzedzenia. Zrób pomiary oscyloskopem przy obciążeniu...
Jakie dokładnie były wyniki pomiaru kompresji i jaki kąt wyprzedzenia zapłonu ustawiony?
Witam. Posiadam passata b4 z 94 roku silnik 2.0. Kilka dni temu wymieniłem zawieszenie z przodu a konkretnie wahacze, końcówki stabilizatora, sworznie, drążki i końcówki drążków. Byłem dziś na geometrii i na wydruku dopatrzyłem się, że kąty wyprzedzenia sworznia zwrotnicy są złe, a mianowicie na pierwotnym pomiarze kąty wynosiły lewy +00.81 i prawy...
pomiar kąta jest w stopniach obrotu wału od ZZ - nie ma innej możliwości jak bezpośrednio ( lub pośrednio ) mierzyć fizyczne połorzenie wału.
a ja o ile się dowiedziałem z książek to wiem że kąt wyprzedzenia zapłonu może wynosić nawet 48*, co by odpowiadało w przybliżeniu 90*/2=45*. Pomiar wykonany został pod okiem doświadczonego mechanika, który twierdzi że takie wyniki można otrzymać dla podwójnych cewek z iskrą jałową. Wynik jest poprawny tylko trzeba dobrze go zinterpretować. Pomiar był...
Cześć Motronic,co do kąta wyprzedzenia zapłonu to masz rację natomiast chodzi mi o pomiar obrotów silników,czy robiłeś taki pomiary,i czy po podłączeniu się pod czujnik indukcyjny bez pośrednio też odczytam nim obroty,i o to mi chodzi,jakie są wasze opinie.Michał.
Witam! Osobiście widzę to urządzenie pierwszy raz, ale jego przydatność wydaje mi się problematyczna. Firma, która je produkuje też nie należy do tych produkujących solidny sprzęt warsztatowy. Jeśli chce się Pan bawić w pomiary geometrii kół, to radzę zainteresować się bardziej profesjonalnym urządzeniem, np. produkcji firmy "Precyzja" w Bydgoszczy,...
Witam. Nie tylko pochylenie koła ale głównie kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy czyli cała geometria koła, zbieżność to tylko jeden z pomiarów. Pomiar na tych samych zabawkach tylko trochę rozszerzony zestaw.
Którą to wiedzę akurat posiadam, tak samo jak i "samochody z dawnego okresu". Wiem już do czego to służy, nie wiem jeszcze gdzie dokładnie podłączyć przewód "PR" w celu pomiaru prędkości obrotowej i kąta wyprzedzenia zapłonu. Jedyne co przychodzi mi do głowy to wspomniany wcześniej przewód zasilający cewki zapłonowej- bo co, kondensator aparatu? Nie...
pomiar statyczny nic nieda musisz oscyloskopem ,czujnik jest potrzebny do nadążnej regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku ,jeśli odepniesz podkładane są wartości zastępcze, mogą być problemy z odpaleniem zimnego silnika .charakterystyka i budowa jest na jakiejś stronie niemieckiej jak znajde link to podrzuce
A felgi i opony masz z pewnością idealne ? Bo to też na pomiar rzutuje. Nie prawda. Odchylenie osi jazdy od osi symetrii wynosi -7 minut, W normie. Nie ma sie czym przejmowac. Dodatkowo zbieżność kół w osi tylnej wynosi -00*16', a zalecane jest +00*41'. Zuzycie lub niewlasciwa regeneracja belki. Jesli rozbieznosc jest symetryczna (prawdopodobnie jest...
Na kolek i wezyk na pompie w drugi otwor. Pierwszy otwór to początek wtrysku, a drugi to GMP. Lepiej spojrzyj przez otwór wtryskiwacza do cylindra. Tłok musi być 10 mm niżej na pierwszym otworze. Dokładniejsze zmierzenie lub wyznaczenie kąta wyprzedzenia początku wtrysku wymaga rozpięcia zaworu ssącego lub wydechowego i pomiar skoku trzonka. To gdyby...
Wrecz konieczne. Do pomiaru zbieznosci rowniez... Do zbieżności nie, bo i po co. Za to do kąta pochylenia zwrotnicy i wyprzedzenia dolnego sworznia również. Chociaż ten ostatni parametr już jest nie spotykany jako regulowany.
Sprawdź szczelność zaworów, a nie kompresję Przez pomiar kompresji to rozumiem właśnie. Chyba, że ustawiać GMP i sprężonym powietrzem.
Na podstawie pomiaru temperatury cieczy chłodzącej sterownik dobiera: odpowiednią dawkę paliwa(czas wtrysku), kąt wyprzedzenia zapłonu, uchylenie przepustnicy(lub sil. krokowego) - czyli obroty. Czujnik ów zmienia swą rezystancję w zależności od temp. cieczy, co jest podstawą pomiarów. A jaki masz kolego problem z tym czujnikiem?
Chcę dokonać regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu, jednak ze względu na brak obrotomierza w moim Amazonie chciałem sprawdzić obroty za pomocą multimetru. Niestety po ustawieniu go w pozycję pomiaru obrotów silnika 4 cylindrowego, wyniki mam na poziomie 1900-2000 rpm. Jest to zdecydowanie za dużo, i słychać że silnik nie pracuje na tak wysokich obrotach....
Poziom merytoryczny dno. Pół godziny stracone na słuchanie o tym, jak regulacja składu mieszanki biegu jałowego ma ogromne znacznie, bo inaczej silnik nie będzie pracował poprawnie i się zatrze. No i kwintesencja, ustawianie statycznego kąta wyprzedzenia zapłonu „na słuch”. Po pierwsze rozwiązań układowych gaźników są setki, a możliwości...
Mam taki problem a mianowicie skonstruowalem stroboskop do pomiaru kąta wtrysku w dieslu z gotowego czujnika piezoelektrycznego (cos w rodzaju mikrofonu) i standardowego stroboskopu do ustawiania zaplonu w silniku spalinowym. Problem polega na tym ze nie wiem jak regulowac wyprzedzenie zaplonu lampy. Po podlaczeniu czujnika pod oscyloskop zauwazylem...
Z tych które podałeś jedynie Uni-t sie do czegoś nadaje. Zdecydowanie nie kupuj axiometu. Polecam poszukać Brymena BM338 posiada funkcje pomiaru prędkości obrotowej silnika dwu i cztero cylindrowego, kąta wyprzedzenia zapłonu, test sondy lambda, odczyt kodów uszkodzeń, skaner kodów uszkodzeń DTC i oczywiście wszystkie funkcje normalnego multimetru....
Witam ! Z tego co wyczytałem masz problem z silnikiem wysokoprężnym. Więc jest tak - nie chcę cię straszyć ale może być coś z pierścionkami ale żeby się upewnić trzeba zrobić pomiar ciśnienia w cylindrach, a pomiar taki robi się po długim postoju, najlepiej po nocy - silnik musi być całkowicie zimny i powiedzmy uspokojony. Nawet stojąc w miejscu mocno...
kiedyś popełniłem taki zapłon i zrobiłem to tak że jeden licznik zliczal impulsy na podstawie których wyznaczał obroty silnika. Wyprzedzenie zapłonu przybiera dość ostrą wartość w zakresie obrotów czyli mozna przyjąć że po przekroczeniu pewnej wartości następuje znaczna zmiana kąta wyprzedzenia zapłonu. Zatem zadaniem drugie licznika było wyznaczanie...
Witam, Myślę, że potrzebujesz tylko liczyć odwrotność - jak uP nie ma dzielenia, to może to stablicować? a ja sobie tak myślę, że autor tego wątku nie zapoznał się z istniejącymi i znanymi, dobrze działającymi, rozwiązaniami tego zagadnienia i teraz próbuje "wyważać już dawno otwarte drzwi" ... :D Znanych mi jest z pięć różnych sposobów "liczenia",...
Wygląda na urządzenie do ustawiania kąta wyprzedzenia zapłonu dla silników 4 i 6 cylindrowych. Widać skale wskazujące obroty i kąt. Google podpowiada że to część większego zestawu.
Witam. Do pomiaru kąta zapłonu najlepiej użyć jednak lampy stroboskopowej, ale ostatnio pojawiły się superjasne diody LED, które (po podłączeniu do prostego układu) można wykorzystać w tym celu. Co do pytania czym steruje komputer pokładowy w samochodzie - to powiem że na podstawie sygnałów z kilku czujników (czujnik położenia wału, przepływu powietrza,...
Czyli czujnik we wtrysku służy tylko do pomiaru konta wtrysku i porównywaniu go z mapą i do wyświetlania wartości kąta w programach diagnostycznych? A w przypadku gdy ten kąt znacznie będzie odbiegał od wartości w mapach to wywali błąd? Dobrze to rozumiem? Wiec jeśli czujnik ten się uszkodzi to auto będzie dobrze chodziło czy przejdzie w tryb awaryjny?...
Samochód podczas przyspieszania okresowo słabnie "dołki mocy", jeden okres trwa około 3 sekundy. 2 sekundy przyśpiesza i jedną przestaje przyspieszać. Powyżej 4000 obrotów silnika zjawisko zanika. Poniżej trochę danych, które już zebrałem: •Silnik: MR20DE, 2.0 benzyna, 141 KM - Nissan Qashqai J10 2010rok, •Instalacja gazowa od 10 lat, obecnie odłączona,...
Jeśli masz lampę z regulacją kąta zapłonu to ustaw ją na 18 stopni "strzelając" na koło pasowe na wale (na kole i nad kołem powinny być naczniki które mają się "zgrać"). Wtedy będzie na pewno OK (jeśli lampa jest sprawna o dobrze prawidłowo reguluje kąt). "Strzelając" na przez "oczko" na koło zamachowe pewnie źle przyjmujesz punkt GMP i mylnie ustawiasz...
Zapłonów VAPE do zJawy 350 było kilka rodzajów. Jeżeli zapłon jest typu TCI, albo DC-CDI to ważne jest prawidłowe zasilanie, a więc też ładowanie akumulatora. Jeśli zapłon jest typu AC-CDI, tj. stator + koło magnesowe i nie jest zależne od akumulatora, to inna sprawa. Zwykle problem jest z jakością wału po regeneracji, tj. przestawienie wykorbień o...
Witam. Problemu nie ma kwestię bym pozostawił dla uC i jego oprogramowania. Zaproponowałbym prosty wzmacniacz, filtr dolnoprzepustowy lub dolno środkowo przepustowy a dokładnie połączenie filtrów, potem kolejny wzmacniacz i podpięcie tego pod wejście ADC uC jakakolwiek Atmega bez problemu da radę obsłużyć i odpowiednio przetworzyć taki sygnał. Wiem...
Sprawdziłem kod ISO: 55 EF 8F.Jeszcze raz zmieniłem świece(na droższe:D),dolałem paliwa (z innej stacji),wyczyściłem sitko na pompie paliwa i jest poprawa :D ,choć nie całkiem:cry: .Pali z dotyku,chodzi równo,wolne obroty OK.ALE STASZNIE KOPCI na siwo,czyli skład mieszanki bogaty.W poniedziałek jeszcze raz sprawdzę kompresję bo pomiar wykazał 15 atmosfer...
Pomiar ciśnienia wg mnie pozwoli tylko stwierdzić, że gniazda już są wypalone (czyli inaczej mówiąc jest już po ptokach) lub nie i nie da odpowiedzi czy luzy są na granicy zera i za chwilę dojdzie do wypalenia gniazd. Więc ja jednak gdyby ode mnie to zależało, sprawdziłbym jednak te luzy, bo to na pewno mniej kosztuje niż remont głowicy. Na temat kąta...
Panowie, nie będe poruszał sprawy samego stroboskopu i jego wyzwalania tylko sam sposób sprawdzania kąta wyprzedzenia zapłonu, bo w tym widzę problem. Na kole pasowym lub na kole zamachowym (zależnie od typu samochodu) jest zaznaczony punkt który służy do sprawdzenia tego parametru. W pojazdach z punktem na kole zamachowym nie ma problemu trzeba tylko...
Dlaczego uważasz że pomiar ciśnienia nie jest prawdziwy? Każdy sprawny technicznie silnik na biegu jałowym przy zamkniętej przepsutnicy wytwarza podciśnienie mniejsze niż 40kP bądź 262 mm słupa rtęci(mm/Hg) . Oczywiście owo może być mniejsze jeżeli jest zła kondycja mechaniczna silnika bądź jego osprzętu. Przestawiony rozrząd, złe fazy rozrządu, zatkany...
jack63 schemat poprawiony. 1) Jaki jest najłatwiejszy sposób pomiaru prędkości obrotowej w silniku Dezamet 023? 4) Myślałem, że podłączenie układu ze schematu w pierwszym poście do cewki zapłonowej wystarczy? Sądziłem, że układ zastąpi tak jakby przerywacz. Znalazłem jeszcze takie rozwiązanie: http://obrazki.elektroda.pl/9247733000_1...
być może jest uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu , który ma za zadanie właśnie ustawić odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu przy odpowiednich obrotach .według mnie znajduje sie on przy lewym lub prawym wałku rozrządu od strony paska pod kołem rozrządu .podczas jego pomiaru rezystancja ma wynosić między 1 kiloom a 2 kiloom.
Kolega ma problem z dojściem do okienka koła zamachowego a nie brakiem znaków. Jeśli chodzi o sam ruch tłoka w GMP i jego pomiar wiarygodny (bo wtryskiwacz jest pod katem) To wystarczy dać pierwszy tłok w GMP, zdjąć zamek i sprężyny zaworowe jednego z zaworów na tym cylindrze, oprzeć go o tłok i jego skokiem się sugerować bo on porusza się pionowo do...
Cześć Przerabiam komputer do samochodu i chce użyć 89C52 zamiast 89C51 bo ma ten dodatkowy timer , ale dokońca nie kumam możliwości tego T2. Ma może ktoś jakiś opis po polskiemu tego procka bo po angielsku PDFa mam ale ten angielski..... W '51 T1 służył do baudrate przy transmisji przez RSa ,a jak to sie ma w '52? Doczytałem sie że T2 może służyć do...
Panowie uważam że licytujecie się zupełnie bez sensu. Wszystko zależy od tego do czego chcemy multimetru używać, o tym chyba wszyscy zapomnieli! Nie wierze ze ktoś zaciągnie 3465 do naprawy samochodu a nawet i do naprawy zasilacza też chyba będzie zbędny. Wodotryski jak to nazwał Motronic czasem się przydają. Fajnie jak miernik łapie Min/Max/Avg, niektóre...
Oczywiście zgadzam się z kolegą revcorey z tym, że pozwolę sobie na kilka dopowiedzeń. Co do sterowników PLC które wspólnie wykluczyliśmy (a w każdym razie odradzamy)-posiadają one często dedykowane moduły służące pomiarom prędkości obrotowych więc tu nie ma problemu. Ale to tylko w ramach dopowiedzenia. Co do sterowania silnikiem przy pomocy mikrokontrolera......
Cześć, naprawiam samochodowy przyrząd diagnostyczny SUS-9 produkcji FOUS (Fabryki Obsługowych Urządzeń Samochodowych) - jest to generalnie tradycyjna lampa stroboskopowa "na sterydach", umożliwiająca dodatkowo pomiar takich wartości, jak np. kąt wyprzedzenia zapłonu, obroty silnika, rezystancja styków przerywacza itd. Zmierzone wartości, są prezentowane...
Przekładnia ma tyle co księżyc na rozwój płciowy kaczek. Po kiego grzyba błądzisz i wymyślasz. To samo z drążkiem podłużnym, ma co najwyżej do asymetrii kąta skrętu Jeden wyżej napisał: kąty pochylenia i wyprzedzenia, to jest kierunek. Jest taka moźliwość , inaczej ścięta opona kompensowała to, więc auto nie ściagało Ja mam szefa który na ściąganie...
Pływak jest używany w sumie we wszystkich samochodach nielicząc trabanta i mysle że jego dokładność była by wystarczająca. odnośnie kąta wyprzedzenia to oczywiście nie wszystkich to interesuje ale ja się bawie sterownikiem silnika i dlatego zrobiłem sobie taka funkcje. natomiast włączanie chłodzenia jest automatyczne i nie komplikuje obsługi kompa....
Witam serdecznie. Auto jak w temacie, Passat Variant. Konfiguracja auta: -1.9 TDI AHU -wtryski 0.216 Fratelli Bosio 220/300 -pompa wtryskowa na tłokorozdzielaczu z Renault 11mm -turbosprężarka z silnika CAHA -Program Do tej pory auto mieściło się w 6.5L przy mocniejszym pałowaniu, ale nie ciągłym ucie w podłodze. Z dnia na dzień zauważałem szybsze opadanie...
Pomimo braku sukcesu w znalezieniu przyczyn(y) dziwnego zachowania się silnika i jego przegrzania podziwiam twój upór i konsekwencję w drążeniu problemu. :D Niejeden dawno by rzucił Simsona w kąt lub wystawił na aledrogo.:| Sądzę również, że wiele się nauczyłeś prowadząc temat. Wygląda na to, ze wszyscy popełniamy jakiś błąd lub umknął nam jakiś szczegół....
Więc na początek kąt wyprzedzenia zapłonu 1.5 mm zamiast 1.8 mm w tym silniku. Kompresor nie jest potrzebny. Wystarczy nożna pompka do kół z dość długim wężem i adapter lub coś co będzie można szczelnie przyłożyć do króćca ssącego cylindra. Z racji inaczej zamontowanych uszczelniaczy ciśnienie pomiarowe będzie ok. 0.5 bar, przy większym (np. 1 bar)...
Co do odpalania auta to jak poczytałeś to problem w 100% rozwiązałem -zrób to co ja i też będzie działać - po prostu je napraw - wszystko zostało tu opisane krok po kroku błędy i porażki oraz naprawa i dopiero niuanse ustawień i regulacji. Jak byś przeczytał to najpierw musiałem naprawić auto. ----------------------------------------...
Wlasnie o to chodzi ze podejrzewam ze to banalnie prosto zrobic nie, nie to nie jest tak, moduły mogą być analogowe (scalak do wyprzedzenia o konwersji F/V**) i cyfrowe (mikroprocesor z odpowiednimi tablicami przelicznikowymi) wszystkie działąją na zasadzie pomiaru częstotliwości przychodzących imulsów, które są proporcjonalne do prędkości obrotowej...
Pomiar powinien być w dłuższym okresie czasu nie wiem czy ten oscyloskop na to pozwala no i czy nie można tego na komputer przerzucić bo takie kręcenie to masakra. Ten zapis z cewki na aparat już jest lepszy bo sygnałów jest 4 razy więcej. Te zapisy z oscyloskopu potwierdzają wypadanie zapłonów widać że każdy cylinder inaczej pracuje(inny przebieg sygnału)....
Witam. Mam problem jak w temacie. Kąt wg odczytu z komputera jak i z lampy stroboskopowej potrafi dojść do 20 stopni (opóźniony), a powinien być w granicach 10 stopni (wyprzedzony) na biegu jałowym. Objawem w użytkowaniu jest problem z odpalaniem, szarpanie. Środkem "zaleczającym" jest zmniejszenie szczelin na świecach do 0,4mm. Co zrobiłem: Napięcie...
Działanie jest trochę inne niż opisałeś. Pracowałem kiedyś w szkole na takim przyrządzie i do obliczeń nie trzeba komputera jak się umie dodawać i odejmować. Tabliczki - skala przy kołach tylnych służą do wstępnego ustawienia kół do jazdy na wprost. Do odczytu zbieżności służą dwie listwy z skalą umieszczone przed i za przednią osią w jednakowej odległości...
Ten silnik nie jest w dobrej kondycji - zwłaszcza pomiar na zimnym nie wygląda dobrze. Różnice pomiędzy cylindrami powyżej 2 barów to już niedobra wiadomość... Myślę, że ten siwy dym to słabe pierścienie - pali olej. Niebieski dym na wolnych obrotach (o charakterystycznym, mocnym, chemicznym zapachu - bardzo nieprzyjemnym) to niespalone paliwo dostające...
znalazłem gdzies w necie ze jednemu kolesiowi pomiar wykazał około 13ohm czy to ok nie wiem. ale 10ochm przy 12v to około 14,4wata tu link do wymiany naprawy mondeoklubpolska.xxx a tu gdzie kupić allegro.xxx Dodano po 34 jak znam zycie to zxaraz moderator sie pojawi i usunie wpis Dodano po 14 bKorektor wyprzedzenia wtrysku przy małych obciążeniach silnika...
Witam, Thalia z silnikiem 1.4 po około 10 sekundach od odpalenia zaczyna wypadać zapłon. Silnik od obrotów jałowych do ok. 1200 obrotów ma zadławienia i ciężko wchodzi na obroty w tym przedziale, na wyższych obrotach jest lepiej. Na początek podmiana świec, przewodów, cewki, zero poprawy. Po diagnostyce komputerem wyszło, że tylna sonda lambda nie działa....
Wybaczcie, że długo nie odpisywałem, natłok rzeczy i zrobiłem kilka testów. Wygląda to następująco: 1. Wymieniłem zawór wariatora i błędy zniknęły, bo jeszcze pokazywał błąd (chyba) P0023 o złym ustawieniu wałka rozrządu. Przejechałem kilkanaście km i nic nie pokazuje, ale za to przy mocnym przyspieszaniu teraz słychać jakby uderzenia kamieni (wcześniej...
Potestowałem trochę z ustawieniami wariatora. Samochód lepiej się zbiera w zakresie niższych obrotów i tu więcej chyba nie da się osiągnąć tak sądzę nawet gdybym miał mapę 3D. Kąt wyprzedzenia teraz zaczyna się od 14 stopni, przy obrotach 3200 jest 16 stopni potem schodzę w dół. Przy pomiarze napięcia na Bingo M odkryłem, że na plusie (od stacyjki)...
Autronic przełącza sondę przekaźnikiem, ale masę chyba generuje z procesora. Dawno w to nie wnikałem. Kiepska masa zasilająca sterownik też spowoduje wzrost potencjału, natomiast dla zwykłych sond O2 niema to w ogóle znaczenia. Sonda musi oscylować a pomiaru dokonuje się np za pomocą komparatora z progiem przełączania w połowie zakresu sondy. Jeśli...
Sprawdzałeś zawór upustowy turbiny - czy nie przytarty? Odłącz sztangę od dźwigni i sprawdź, czy chodzi płynnie, lekko i bez zacięć. Jeżeli jest ok, sprawdź szczelność gruchy i wężyka. Sprawdź szczelność układu podciśnieniowego począwszy od pompy vacu, elektrozaworów sterujących, gruszki EGR-a i przepustnicy. EGR - mimo, że zaślepiony - musi pracować,...
Mniej mieszanki spali się szybciej. Więcej mieszanki pali się dłużej. Mało mieszanki to duże podciśnienie w kolektorze dolotowym, więc i małe wyprzedzenie zapłonu. Małe podciśnienie to dużo mieszanki, więc wyprzedzenie należy zwiększać. Tak mi napisał jeden Pan :) Ale nie napisał ci jednej , bardzo waznej rzeczy: otóz przez pomiar podciśnienia w kolektorze...
Czy mógłbyś bardziej rozwinąć ten temat. Jestem szczęśliwym kierowcą ostatniego rocznika fiata 126p. O ile mnie pamięc nie myli to zapłon masz elektroniczny, mikroprocesorowy z pomiarem podciśnienia w kanale czujnikiem umieszczonym z lewej strony u góry po otwarciu silnika. Czujnik ma chyba jakąś regulację ale lepiej to zostawić. Nie wiem jaki procek...
Sigwa18, przepustnica 06A 133 062 N, Były sczytywane wartości TPS 1 i 2 Gutmannem i wszystko w normie, sygnał ciągły bez przerw, fizycznie również sprawdzałem i przepustnica chodzi płynnie. Andrzej20001, uwierz że jak stoisz w korku i chcesz szybciej podjechać i nagle obroty z tych powiedzmy 1800 skaczą na 3000 to chyba nie jest to normalne... no i...
Jasne. Może kolega obejrzy sobie charakterystykę tego regulatora i odpowie na pytanie, co on zmienia przy pełnym otwarciu przepustnicy? Kolega nikusert ma rację - pomiar kompresji zapewne wiele wyjaśni. Tak się kończy wymiana pierścieni bez szlifowania cylindrów. Kolega widzę chodził do jakiejś innej szkoły bo mnie uczyli czego innego , a i praktyki...
Zakładam, że silnik jest z pompą Boscha... Na początek proponuję , abyście spróbowali odpalić go na samostart (nie za mocno, bo to gwałt na silniku) - jeżeli odpali, to będzie to świadczyło ( w jakimś stopniu) że rozrząd jest raczej w porządku i że ma kompresję. Uruchamia się zawsze z zalanym filtrem, myślę że zdrowo jest zapowietrzony. Pompa Bosch...
Haha - a piszą gdzie nie gdzie, że moderatorzy są pozbawieni poczucia humoru :). Ale tak już na poważnie - jako 6 letni użytkownik "kaszla" stanowczo stwierdzam że na takie objawy pracy silnika - to należy ustawić prawidłowo kąt wyprzedzenia zapłonu - odbijanie wału korbowego oraz nierównomierna praca na wolnych obrotach świadczy o zbyt przyspieszonym...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Do pomiaru cieczy używa się termistora. Wraz ze zmianą temperatury cieczy zmianie ulega jego rezystancja, której wartość jest przekazywana do ECU. Dane te są analizowane i na ich podstawie ustalany jest czas wtrysku wynoszący od 1 do 6 ms. Przy niskiej temperaturze silnika następuje wydłużenie czasu wtrysku w...
- na benz świeci mi kontrolka check oraz jak wdepne mu gaz do końca to przyspiesza by zaraz jakby zahamować i znowu łapie prędkość i dalej robi tak jakby brakowało paliwa Sposób podłączenia emulatora sondy λ jest przyczyną zapalania się kontrolki check. Przyczyną dławienia nie jest prawdopodobnie (tak można wnioskować z podłączenia inst. widocznego...
Ruch wskazówki obrotomierza - bardzo regularny co może wykluczyć wypadanie zapłonu - byłoby bardziej losowo. Zmiana odgłosu pracy silnika (dziwny jakiś klekot słychać) pewnie związana z dostosowaniem się silnika do zmienionych warunków pracy - tylko których, albo wymuszona przez ecu - na jakiejś podstawie. Może ta regularna zmiana da się wychwycić obserwując...
ja w swoim "projekcie" timer0 wykorzystuje do pomiaru czasu po między zębami(dwa są na kole) jeżeli timer się przepełnił to program nie realizuje wyprzedzenia i wali iskrą odrazu 0 stopni lepiej zapala silnik zimą do 1000 obrotów tak jak pisałem wczesniej jest stały kąt 10 stopni od 1000 do 1500 obroty są obliczane z dokładnością co 10 bo tam charakterystyka...
Czyli masz tam system EDC MS5......sprawdzałeś przekaźnik R34/RP9 ??? czy pomiar listwy nastawczej robiłeś pomiędzy pinami 1 i 2 (sterowanie masą- zdublowane przewody do kostki C188) a zasilaniem (+) z wyjścia D-13 centrali bezpiecznikowej (P2)elektromagnes ten ma on mieć opór 0,6 -1,2 omów ??? Zawór paliwa (v45) ma mieć opór 35-50 omów i mierzysz go...
miałem na myśli przepływomierz ultradźwiękowy, ale sprawa jest trudniejsza, bo coś musiało by te ultradźwięki wygenerować i odczytać. co do poprzedniego kolegi, to się zgadzam, potrzebny by był pomiar temperatury odniesienia. a to: "pomiar nie jest wykonywany bezpośrednio a np. poprzez zmianę wydatku prądu przepływającego przez platynowy drucik wywołanego...
Witam wszystkich i proszę o pomysły. Jak w temacie, czujnik płynu wymieniony na nowy, temperatura na wskaźniku 92st. Po podpięciu ELM327 temperatura pomiar na bieżąco 92st. Termometr wskazówkowy niezależny 92-93st. A ramka w załączeniu Raport zamrożonych ramek utworzony przez Torque dla Androida ========================================...
Nie przełączenie obwodu zasilania wtrysku na obwód z rezystorem ,prawdopodobnie jest spowodowane błędem mapa . Skombinowałem od kolegi wakuometr ,pomierzyłem podciśnienie na kolektorze dolotowym,w miejscu wężyka podciśnienia. wartości : 18-20in.HG co odpowiada około 65kPa. Wskazówka trochę skacze ,co jest normalne ,tłoki zasysają mieszankę. Poniżej...
Musisz szukać zależności między każdą wartością osobno. Charakterystyki czujników podających napięcie do ECU(nie pamiętam już jaka jest ich konkretna nazwa) powinno się udać znaleźć w internecie, choć myślę, że łatwo będzie to sprawdzić - TPS sprawdzisz na zgaszonym silniku przykładowo, otwarcie przepustnicy odczyta normalnie. Ja osobiście spotkałem...
Teoria zapłonu. 4C90 i jego wersje rozwojowe (z wyjątkiem ADCR) to silniki z wtryskiem pośrednim do komory wirowej. Oznacza to, że: 1. Nagrzane podczas suwu sprężania powietrze dostaje się do wyziębionej komory wirowej. Na skutek celowego wiru (aby paliwo możliwie szybko wymieszało się z powietrzem) nagrzane sprężaniem powietrze oddaje ciepło omywanej...
To prawda że nie mam lampy do diesela ( mam tylko do benzyny) nie mam też czujnika zegarowego, i chciałbym do maksimum wykorzystać to co posiadam. Na razie nie jestem zdecydowany czy zajmować się dieselami zawodowo, mam dość pracy przy benzynie sprzęt do diagnostyki bezyny, zaplecze logistyczne( schematy dane regulacyjne itp.).Cały czas kupowałem samochody...
Czy masz pomiary z geometrii, chodzi o kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Łożyska Mc phersona są w porządku, często rdzewieją i występuje problem o którym piszesz.
Pewną wskazówkę odnalazłem na forum tunerów. Ujemny kąt wyprzedzenia zapłonu jest skutkiem niepoprawnie działającej regulacji biegu jałowego, wynikającego głównie z zasysania lewego powietrza, źle pracującej przepustnicy (elektrycznej), lub sygnałów z czujników. No tak, z informacji producentów ECU wynika, że w celu uzyskania płynnego biegu jałowego...
Witam Wariator dobra rzecz. Mam go 1 rok. Ale należy sie firmie. SC STAG Sprzedaliśmy , wzięliśmy premie a co tam klient. my spółka z certyfikatem ISO .Lider rynku instalacji autogazowych z… 2010-12-03 AC S.A. znowu docenione.A w programie wariatora TAP-01 same byki. Re: Wariator TAP01 przez MarekGryko w Śro Lip 15, 2009 1:57 pm Błąd z wprowadzaniem...
Tym modułem nie uzyskasz charakterystyki takiej jaką przedstawiłeś w poprzednim poście. Dokładając kondensatorów równolegle do sygnału z impulsatora możesz jedynie opóźniać punkt zapłonu. Charakterystyka ta jest liniowa wraz ze wzrostem obrotów silnika. Przedstawiona charakterystyka dotyczy zapłonu ze sterowaniem mikroprocesorowym (tzw. digital) z bardzo...
Witam. Mam zapytanie do kolegów mających doświadczenie z Mitsubishi. Chciałbym się dowiedzieć jak działa moduł zapłonowy w Mitsubishi space wagon silnik 4G64 2.4 GDI 2000rok. Są w tym silniku 4 cewki zapłonowe jedna na każdy cylinder, moduł zapłonowy, rozdzielacz zapłonu w sterowniku. Moduł ma 4 piny i może być może ma połączenie z masą jeszcze poprzez...
W dniu dzisiejszym walki ciąg dalszy. Instalacja prześwietlona, przerwy brak. Ponoć rezystancja przewodów powinna wynosić poniżej 1Ω. U mnie obydwa pomiary to 1,2 Ω, ale miernik mam nieprofesjonalny i pewnie nie jest za bardzo precyzyjny. Po poskładaniu wszystkiego do kupy okazało się, że w programie diagnostycznym ożyły wskazania czujnika...
https://obrazki.elektroda.pl/5544033600_... https://obrazki.elektroda.pl/2010211500_... https://obrazki.elektroda.pl/7671572300_... https://obrazki.elektroda.pl/6226525300_... Dzień Dobry Wieczór, Chciałbym kolegom zaprezentować mój projekt. Opis podzieliłem na kilka części, także...
bawilem sie chwilke C i jest tam kilka opcji "pakowania". Programik do migania diod ktory napisalem zajmowal 95 % procka !!!! Po wlaczeniu kilku narzedzi optymalizacyjnych zeszlo do 5 % :D Sondy lambda nie potrzebuje, jak pisalem wyzej mam wskaznik skladu mieszanki Ktos pisal wyzej aby pomyslec nad sterowaniem silnika. Myslalem nad tym ale na dzien...
Rozrysowałem schemat modułu ale nie rozumiem jak uzyskać takie wyniki pomiarów jak w tabelce tego układu.Według mnie to niemożliwe,bo mierzenie omomierzem tyrystora jest bez sensu, wydaje mi się że pojemności w obwodach wejściowych mają zasadniczy wpływ na kąt wyprzedzenia zapłonu. Zauważyłem że pierwszy impuls z zewnętrznego czujnika wypada jakieś...
niestety testera nie mam ale odczytałem błędy jakieś trzy miesiące temu za pomocą kodów błyskowych bo świeciła się kontrolka silnika i wyszło że: 0400 Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR 0404 Uszkodzenie w układzie EGR 1630 Uszkodzenie w układzie regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku Poza tymi błędami jeździłem dalej aż do wczoraj . Tak ale należałoby zdiagnozować...
Kiedyś napisałem coś takiego ale w asmie i dla zwykłego '51 ; ; Program obrotomierza ; CZ5msequ0ec77h;5ms dla 12MHz LCZYNequ3;dlugosc czynnikow w bajtach KEYequ6+8;R6 z banku 1-go, stan klawiatury OLDKEYequ5+8;stary klawisz ILOSC_Cequ4+8;ilosc cylindrow silnika ; STATUSequ20h CZAST3equ21h;ostatni pomiar czasu T CZAST2equCZAST3+1 CZAST1equCZAST2+1 CZASTA3equCZAST1+1;ostatni...
Ale bzdury wypisujesz. Do ustawiania kąta wyprzedzenia wtrysku (bo tak to się nazywa, a nie jakiś zapłon) nie potrzeba żadnych przyrządów pomiarowych, tylko cienką przezroczystą rurkę (może być pusty wkład od długopisu). Procedura ustawiania jest bardzo prosta, i ogólnie dostępna w sieci. Skoro filtry wymienione, to należy właśnie ustawić prawidłowy...
Nie możesz przypadkowo dobrać modułu do silnika bo nawet jeśli uruchomisz silnik to nieprawidłowy kąt wyprzedzenia moze doprowadzic w skrajnych przypadkach do spalania stukowego i zniszczenia silnika w krótkim czasie. To silnik 4-suwowy wiec kąt wyprzedzenia nie może być stały. Nie mozesz zastosowac modułu CDI bo to układ z przetwornicą. Zeby dobrać,...
Właśnie zrobione były pomiary geometrii i mam mętlik z głowie. Okazało się że na tylnej osi wszystkie pomiary mieszczą się w normie. Tylko na przedniej osi trochę za duży kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ale to raczej nie ma nic do tego. Teraz mechanik wysuwa teorię że to może tulejki metalowo gumowe na belce są temu winne. Mimo że wyglądają nadal...
kąta wyprzedzenia zapłonu regulator kąta wyprzedzenia kąta wyprzedzenia wtrysku
dioda przestała świecić kontrolka ładowania oleju wewnętrzny telefon
Pompa wspomagania w Massey Ferguson 6180 - jaką wybrać? Rozrusznik VW Caddy 2.0 SDI: numery czy zęby?