Osobiście polecam woltomierz na układzie C520D (3 cyfry) dochodzi do tego jeszcze CD4511 i kilka elementów. Ten układ może mierzyć napięcie z którego jest zasilany (masa jest wspólna).
Czy mogę Sprawdzić dziwnym sposobem że : podczas pracy odłączyć kleme + od aku która jest sprzężona z klemą od alternatora (tak mi powiedzieli "znajomi" ) Zmień znajomych! I to jak najszybciej. Nie będę po raz kolejny pisał, jak idiotyczną (możesz wstawić dowolne mocniejsze wyrażenie) jest metoda sprawdzania alternatora "na klemę". I tak - miernik...
A Ja polecę miernik UT107. Jest to właśnie miernik samochodowy, którym można sprawdzić stan akumulatora (12V) jak również zmierzyć prędkość obrotową czy kąt zamknięcia przerywacza(stare samochody). A poza tym standardowe pomiary czyli napięcie, prąd czy rezystancja plus pomiar temperatury.
Nie wiem czy prawda, ale dowiedziałem się kiedyś w sklepie z częściami samochodowymi, że OSRAM daje gwarancję na żarówki do 4lat Jeśli taka gwarancja istnieje,to raczej w warunkach gwarancji będzie wymagana faktura za montaż i pomiar napięcia. Może zainwestuj w ledy.Niektóre samochody maja tak skopana konstrukcję że z żarówkami jest kiepsko. Ja w swoim...
Robiłeś pomiar spadku napięciu przy odpalaniu samochodu? Akumulator może mieć i pół roku i padnie. Mierzyłeś czy coś przypadkiem nie pobiera ci prądu na postoju? Masy posprawdzane?
Jaką rezystancję posiada termistor dla wymienionych temperatur?
Spróbuj zastosować inny zasilacz, najlepiej taki z transformatorem. i koniecznie ze stabilzacją napięcia. Pomiar napięcia z aktualnym zasilaczem i bateriami zrób jeszcze raz, ale przy pędzących bolidach.
Miernik jest zasilany z 5V (ze stabilizatora, zjada z 2mA, resztę mikrokontroler-wyświetlacz), który jest jednocześnie odniesieniem dla pomiaru. Nie ma tam rezystorów miedzy wyświetlaczem a mikrokontrolerem, jasność jest ustawiona programowo. Pomiar napięcia można zrobić osobnym przewodem; w dwu przewodowych jest zwora. Pomiar można zrobić na stałe...
Zmierz prąd ładowania. Zmierz napięcie w stanie nieobciążonym i obciążonym żarówką o mocy ok. 20 W. Jeśli to ładowarka mikroprocesorowa, to odpada pomiar napięcia z żarówką. Jaką pojemność ma bateria akumulatorów w samochodzie z silnikiem Diesla?
Zwróć uwagę, że tańszy nie ma pomiaru prądu, ale jeśli zaistnieje potrzeba pomiaru zawsze można wtrącić opornik np. 0,1R albo 1R i takowego dokonać przez pomiar spadku napięcia. Zastanów się nad funkcjami jakie faktycznie potrzebujesz.
Co to za pomiar 11,8v silnik uruchomiony i takie napięcie zmierzyłeś na akmulatorze? 14A kiedy , samochód pozamykany system uśpiony?
Regulatory napięcia do paneli zwykle mają pomiar i włącznik obciążenia na masie. Więc nie da się tego podłączyć do jednego akumulatora który ma być ładowany też z alternatora samochodu.
Trzy rzeczy: pomiar napięcia na akumulatorze pod obciążeniem, pomiar napięcia na silniku, pomiar prądu silnika.
Ja nie bardzo rozumiem pytanie. Ale jeśli obciążysz wyjście radia rezystorem o rezystancji równej impedancji obciążenia i podłączysz oscyloskop na zaciski rezystora, to normalnie oscyloskop wskaże Ci przebieg napięcia na rezystorze. Oczywiście nie możesz wtedy masy oscyloskopu łączyć z masą samochodu (ale to chyba oczywiste).
Tego nie wie nikt, kto nie wykonał pomiarów. Do zmierzenia prąd pobierany z baterii akumulatorów (pot. akumulatora) gdy auto stoi na postoju z wyłączonym silnikiem i wyłączonymi odbiornikami. Jeżeli jest w normie, to w zasadzie podejrzana zostaje bateria albo układ ładowania. W baterii trzeba zmierzyć pojemność. Pośrednio powinien wystarczyć pomiar...
Jak po naładowaniu sprawdzić stan akumulatora tak aby upewnić się że jest on w dobrej kondycji ? Stopień naładowania akumulatora sprawdzisz przez pomiar napięcia na biegunach 24 godziny po ładowaniu. Można też sprawdzić napięcie na akumulatorze podczas rozruchu ale myślę że organoleptycza ocena w czasie rozruchu wystarczy jeździsz tym samochodem to...
Słuchaj już widzę że źle mierzysz. Mierzysz napięcie bezpośrednio z trafo więc tam masz prąd zmienny a nie stały. Przełącz miernik na prąd zmienny i będziesz miał poprawny pomiar. Potem mierzysz napięcie za prostownikiem (4 diody widoczne na zdjęciu) i masz wartość napięcia stałego.
Witam.To zależy od mocy rozrusznika.Pewny sposób to pomiar
I jak założy przekaźniki to wierz Mi że światła ożyją pełnym mocnym światłem. O ile odbłyśniki i klosz w dobrym stanie. H4 55/60W dostanie odpowiedniego napięcia. O ile szwagier dobrze to wykona. A napięcie pobrane zostanie jak najbliżej z akumulatora i przewody o odpowiednim przekroju. Sterowanie przekaźnikami z istniejącej instalacji lamp. A i nie...
Pisałem już wcześniej. Pomiar prądu ładowania nie daje żadnych informacji ! Dawało by gdyby auto nie posiadało odbiorników elektrycznych ! Nowoczesne samochody potrafią mieć ponad 20 sterowników, które można diagnozować. Tylko i wyłącznie istotne jest napięcie na klemach.
Diagnoza podstawowa to pomiar napięć zasilających radio. Powinno być ich 2x 12V (bezpośrednio z aku i po stacyjce. Jeśli ich brak to uszkodzenie w instalacji sam. (np. bezpiecznik). Jeśli napięcia są, to samo radio uszkodzone.
Ja przypuszczam że akumulator w samochodzie jest uszkodzony. Aku wciąga prąd, ale napięcie utrzymuje się na poziomie 12.1 V, przy czym alternator się grzeje (pracuje z pełną wydajnością) ale też w takim przypadku akumulator powinien się mocno nagrzewać. Wyciągnij akumulator, podłącz pod prostownik i sprawdź jaki prąd pobiera, czy napięcie wzrasta podczas...
Agran ma rację , pomiarów dokonaj jak świece żarowe przestaną grzać. Po stwierdzeniu już że nie grzeją i masz takie napićia jak piszesz to uszkodzony regulator, ale należy cały alternator poddać przeglądowi Powinno być blisko 14 do 14,4V!!!!!! Sprawdź jeszcze przewód od klemy ujemnej do masy samochodu czy ma dobre połączenie bo tam też spadek napięcia...
Więc powtórzę to co wcześniej pisałem. Uruchamiamy samochód. Jazda kilka godzin. Parkowanie. Pomiar napięcia na akumulatorze na chodzącym silniku. Wyłączenie silnika. Zasilenie akumulatora napięciem z zasilacza o wartości wcześniej zmierzonej na uruchomionym silniku.
Wczoraj miałem taki przypadek ,że nie mogłem uruchomić samochodu. Pomiar napięcia na akumulatorze 11,7V. Trochę go podładowałem i samochód "odpalił". Dzisiaj wykonałem próbną jazdę i jak na razie wszystko jest OK. W zeszłym roku miałem wymieniany alternator. Samochód ma już 6 lat, może to pora na nowy akumulator . Z ciekawości zrobię ten pomiar prądu.
Tutaj chodzi tylko o pomiar napięcia w samochodzie i nawet nie musi być to dokładność do 2 miejsc po przecinku. ... Spadek napięcia na tej diodzie to 0,7 - 0,8V (mierzone) No widzisz - dlatego zastosowanie potencjometru precyzyjnego jest całkowicie zbędne, a w środowisku samochodu wręcz niewskazane (drgania, itp). Dlatego wystarczy dzielnik na rezystorach,...
Kolego nie wiem po co ten twój znajomy wyciągał rozrusznik. I po co porady typu podmien akumulator itp. Jeśli usterka występuje to bardzo dobrze do diagnozy wystarczy miernik za 40-50 zł. Pierwsze sprawdzasz do ilu spada napiecie na akumulatorze potem jeśli ok na masie samochodu nie zapomnijmy także na końcówce 30 na rozruszniku i co ważne pomiar napięcia...
Dziękuje bardzo za schemat,wypróbuję go dzisiaj. Dodano po 16 Myślę że równolegle do fototranzystora można by dać kondensator elektrolityczny,dobierając doświadczalnie,usuneło by to szybkie zmiany jasności świecenia Led. Mam jeszcze jedną prośbę widzę,że Jesteś zaawansowanym elektronikiem,chodzi mi o zasilanie i pomiar z tego samego źródła napięcia...
Numery błędów: P0221, P0222, P2101, P2110, P2118, P2135. Oczywiście nie odpiąłem wszystkich czujników, do dwóch z nich trzeba by zdemontować kolektor dolotowy. Z odpięciem źródeł zasilania chodziło mi o te wyposażone w akumulator, kondensator. Jeżeli chodzi o pomiar napięć to wyskoczyło inne ciekawe dla mnie zjawisko. Akumulator został doładowany w...
Witam. Od paru dni pracuje nad swoim projektem komputerka do samochodu na ATMEGA8. W założeniu będzie miał funkcje: - pomiar temperatury wewnętrznej i zewnętrznej - pomiar napięcia w instalacji samochodu - pomiar poziomu paliwa w baku - pomiar ilości spalonego paliwa - ostrzeżenie o nie zapalonych światłach przy odpalonym silniku. - migająca sygnalizacja...
Witam Do tego miernika robię pomiar temperatury w samochodzie z możliwością przełączania na pomiar napięcia. Wszystko w tym miejscu: http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Nie wyobrażałem sobie, po prostu pytałem czy istnieje możliwość zrobienia czegoś takiego. Urządzenie ma być wpięte na wyjściu alternatora (przed regulatorem napięcia) samochodu. Pomiar - wewnętrzny przetwornik ADC 10bit w ATMEGA32A. Źródło odniesienia - zewnętrzne.
Jak straci pojemność i naładujesz, to 24-godzinnym odgazowaniu a jeszcze lepiej 48-godzinnym nie będzie miał już 12,8 V. Jest to niemożliwe. Napięcie jałowe będzie w okolicach 12,2-12,5 V i to właśnie będzie świadczyło o uszkodzeniu baterii. Dokładnie. W moim sześcioletnim akumulatorze, który stracił 50% pojemności (ale nadal bezproblemowo kręcił rozrusznikiem)...
Pomiar robisz bez podłączonych nowych wzmacniaczy. Efekt za słabego alternatora będzie taki że akumulator będzie niedoładowywany i w pewnym momencie samochód nie odpali. Mocno przeciążony alternator może się też uszkodzić a wtedy akumulator na długo nie wystarczy. Od biedy możesz sprawdzić po podłączeniu nowych wzmacniaczy czy alternator "wyrabia" W...
Kondycję akumulatora mierzyć już w samochodzie. Zrobić pomiar spadku napięcia podczas rozruchu i wszystko będzie jasne.
Czyli do sprawdzenia akumulatora pokrętło na 60V prądu stałego i czerwony przewód zostawić tak jak jest na zdjęciu? A do sprawdzenia ładowania Aku to ustawić pokrętło na 20A i czerwony przewód przełożyć na 20A?? Odpowiadam, dokładnie tak. Jak inni już tutaj zauważyli, to pomiar napięcia robisz dokładając przewody pomiarowe do plusa i minusa akumulatora....
W jaki sposób mierzyłeś to napięcie? Mam na myśli czy do masy samochodu czy na zaciskach żarówki. Powodów może być kilka, min: 1. Jeśli nieżyłeś napięcie do masy np silnik lub biegun (-) akumulatora to albo czujnik w skrzyni ma wypalony styk a co zatym idzie zbyt dużą rezystancję. Albo przewód między czujnikiem a lampami. Objawia się to właśnie brakiem...
W takim razie nadal nie rozumiesz. Piszę o dwóch rodzajach doładowania konserwującym i uzupełniającym w zależności od tego jaki jest bilans energii podczas normalnego użytkowania samochodu. Dla konserwującego niezbędne minimum to dwa razy do roku, wiosną i jesienią, bo latem dochodzi do największego zasiarczenia. Gdy akumulator jest już częściowo zużyty...
Witam, Jeśli elektryk mówi, że po 15 minutach nie ma poboru prądu to zacznij od zmiany elektryka. Pobór prądu w aucie jest zawsze, chyba, że wyposażone jest w rozłącznik, który fizycznie odłącza akumulator od auta. Do sprawdzenia: - pobór prądu z akumulatora po "uśpieniu" auta, czyli tak, jak pisałeś, po około 15 minutach; - naładowanie owego rozładowanego...
Przydałoby się określić dokładniej, jakie są te "3 V". Czy to jest napięcie wskazywane przez woltomierz włączony między sygnał a masę? Bo można jeszcze np. zrobić woltomierzem pomiar napięcia 12 V - masa i 12 V - sygnał. I być może ich różnica będzie większa niż te "3 V" wtedy, gdy sygnał jest aktywny, i różna od 0 V, gdy jest nieaktywny. I może to...
Zero problemów z uzyskaniem sygnału nadajacego się do określenia liczby obrotów. Kiedyś korzystałem z "przysposobionej" zewnętrznej karty dźwiękowej do testowania takich czujników ,głównie ABS. Półśrodek w sumie,ale działał.Można było wyraźnie zauważyć rozsadzoną przez rdzę koronkę przy kole,albo uszkodzony ząb na czujniku wału.Dwa kanały to już pozwalały...
Do czego te kable? Gniazda głośnikowe związane z regulatorem przód-tył. Oryginalne radio dla tego samochodu miało 2 wyjścia głośnikowe. Na osłonie tunelu, w okolicach dźwigni biegów, był regulator (pokrętło). Tu instalacja jest przerobiona - kostka ISO głośnikowa. Uwaga - jeśli przypadkiem głośniki nie były wymieniane to pomiar może pokazać 8 om. I...
Witaj , a to inaczej wynika z rysunku . Sprawdz kwarc ile MHz ma i czy cewka l2 jest w rezonansie czy w harmonicznej ,c7 za oscyloskop do masy ,i dalej to c3 ic6 tu jest dzielnik pojemnościowy podłącz oscyloskop i winno by wyższe nap .sinusoidalne .Pomierz pojemności c6, c3 . L 1 ma też byc w rezonansie działa jako antena ale rezonans b. ważny .Prowizorycznie...
A czy taki DAC da odpowiedni pomiar co by komputer w samochodzie nie szalał?
Tylko ta dioda nie spełnia dalej tego "kolor led zmieniał się w zależności od napięcia" Trzeba pytanie rozszerzyć. Tutaj chyba chodzi o pomiar napięcia jaki były kiedyś stosowane w samochodach jako "sygnalizator ładowania akumulatora" zrobione na kilku diodach - tutaj to samo ale na jedne diodzie RGB
Pisałem że zworki ma nie być. Pomyśl trochę - co da pomiar napięcia jak zworka zwiera do masy? Zawsze będzie 0V chyba że jest tam rezystor a tutaj go nie ma. Zmierz napięcie na 7 nodze PICa względem masy. Fotorezystor ma być podłączony. Robisz dwa pomiary: - dla zasłoniętego fotorezystora - dla naświetlonego fotorezystora. Gdybyś podniósł 2 nogę PICa...
Ja bym zastosowal pomiar prądu a nie napięcia.
a ja, mimo wszystko, stawiam na brak masy silnika. Łatwo to określić, wystarczy prosty pomiar, czy na zacisku rozrusznika jest napięcie akumulatora względem masy akumulatora, a następnie względem masy silnika. Zdarza się, że taśma masy jest skorodowana w zaciskach. Nie napisałeś, czy samochód da się uruchomić "na pych". Piszesz natomiast, że pojazd...
Panowie a czy mogę dodać jeszcze do tego układu czujnik poziomu paliwa żeby wskazanie ukazywało się na LCD Jak masz wolne wejście analogowe to tak. Czujnik to przeważnie rezystor regulowany o wartości ok 100..200R. Najłatwiejsza implementacja programowa to pomiar napięcia uzyskany ze źródła prądowego 10mA (np LM317) podłączonego do rezystancji czujnika....
Arduino uno powinno dać radę. To akurat nie jest największy challenge tego projektu. :-) Sygnały wejściowe powinny być odfiltrowane ze składowej zmiennej sygnału, tj.: - sygnał prędkości obrotowej zmienia się najszybciej -> częstotliwości powyżej 20Hz powinny być odcięte - sygnał prędkości pojazdu zmienia się w miarę szybko -> częstotliwości powyżej...
Mam ten tester i powiem tyle - najlepszym testerem akumulatora we własnym samochodzie jest... ucho. Jedynymi parametrami, który mierzą te testery jest napięcie i rezystancja wewnętrzna, w dodatku jest to pomiar przy minimalnym obciążeniu. Na tej podstawie jest szacowany prąd rozruchowy i poziom naładowania. Nie jest w żaden sposób określana pojemność....
Z tą teorią mógł ym się zgodzić gdyby w czsie spawania ekektronika byłaby zasilona. Ponawiam pytanie. Jakie majsymalne napięcie może się pojawić w instalacji elektrycznej samochodu. Pomiar oscyloskopem.
Przed chwilą mierzyłem napięcie, bez odpalania i po odpaleniu, samochód stał od południa dzisiaj nie odpalany. Wskazanie na wyłączonym aucie 12,8V (stałe), po odpaleniu auta skoki napięcia 2V, 6V, 14,5V i tak w kółko. Podłączyłem drugi akumulator z drugiego swojego samochodu (tego passata B4). Wskazania akumulatora z Passata, który podłączyłem do Matiza,...
ustawiony jest na prąd zmienny V. Pomiary w samochodzie należy wykonywać multimetrem ustawionym na DC (napięcie lub prąd stały) z uwzględnieniem zakresu pomiarowego wartości prądu [A] lub napięcia [V]. Inaczej podłączasz multimetr gdy mierzysz napięcie [DCV] w instalacji (miernik włączony równolegle) a inaczej realizujesz pomiar prądu [DCA] pobieranego...
Tak, P=IxU Czyli jeżeli przemnożysz ile masz amperów na mierniku przez napięcie (w woltach) na akumulatorze to wyjdzie Ci w moc w Watach.
Podstawa to pomiar prądu z akumulatora podczas postoju samochodu ( ile mA po około 3 minutach ) , oraz napięcia jakim alternator ładuje akumulator. Znasz te parametry ?
Wyjmij na chwilę żarówkę z którejś lampy w samochodzie a napięcie mierz względem masy karoserii, napewno znajdziesz kawałek odsłoniętej śruby, może być obudowa stacyjki dobra lecz nie we wszystkich autach. Mój ojciec, mechanik samochodowy dawno temu krzyczał na mnie jak szukałem prądu w aucie miernikiem, mówił że zawsze w aucie szuka się żarówką, po...
szkoda ze nik nie pisze jak szuka ja zrobiłem tak amperomierz na akumulator - występuje pobor prądu spoczynkowego 0.35A pomiar próbnik które bezpieczniki maja napięcie i ustaliłem ze po wyjęciu bezpiecznika nr 7 wewnatrz samochodu brak poboru pradu bez nr 7 to zasilanie radia.
Witam, Szukam multimetru do wykorzystania przy naprawach samochodów. Chciałbym, aby miernik posiadał następujące cechy: - pomiar względny - pomiar częstotliwości - pomiar współczynnik wypełnienia impulsu - dokładność pomiaru napięcia DC jak najwyższa Interesują mnie multimetry w cenie powiedzmy do około 200zł.
Pobór prądu przy wyłączonym silniku: 0,05-0,09A (skacze) O ile pomiar wykonany prawidłowo, to mieści się w górnej granicy normy i taki pobór nie powinien być powodem problemów. Spróbuj odłączyć akumulator i zobacz czy za kilka dni też będzie rozładowany - podejrzewam że tak. Oczywiście radio powinieneś podłączyć prawidłowo (zazwyczaj są 2 zasilania...
Aczkolwiek wraz wydaje mi się ze to coś ze spadkiem napięcia.... robiłeś pomiar napięcia na aku i sterowniku podczas kręcenia jak nie chce odpalać. Miałem podobny problem, co prawda z innym samochodem ale objaw taki sam. Rano nie chciał odpalić mimo że żwawo kręcił rozrusznik. Jak już zapalił to palił jak zły aż do następnego postoju. Wymiana akumulatora...
Nie znam tego modelu więc szarpnij nieco szczegółów na temat wejść wyjść - ile i jakie? Ogólna zasada: - Obudowa do masy (czasem również dodatkowy przewód jest zerem) - Jeden z przewodów służy do próbkowania napięcia. Należy mu zapodać regulowane w granicach 10-18Vnapięcie - Inny przewód służy jako wyjście regulujące prądem płynącym przez układ wzbudzania...
Dodatkowo możesz te dwa białe przewody wychodzące z sondy sprawdzić omomierzem(nie pamietam jaki zakres ale gdzieś w porzedziale od 5-14ohm zależnie od temperatury sondy i układu katalitycznego)). Jeżeli będzie miała więcej tj.niż 50 ohm to napewno jest uszkodzony podgrzewacz sondy,tym samym sonda do wymiany.Druga ważna rzecz to jak kolega wspomniał...
Mam problem z nowo zakupionym autem – nie działają światła cofania i przeciwmgielne tylne. Samochód to Renault Scenic 2009, 1.6. Podejrzenie padło na moduł haka (zdjęcie w załączeniu). W załączeniu pomiar po odpaleniu samochodu złącza przyczepki – zmierzenie napięcie z masy 3 do kolejnych pinów złącza. Po odpięciu modułu haka, na kostce...
A może by tak autor postu najpierw zmierzył napiecie jakiejś bateryjki?? Potem akumulatora w samochodzie i rezystancję żarówki>> A po tem może napięcie w gniazdku sieciowym?? Niech lepiej od tego zacznie.
Nie znam się na elektryce samochodowej ale... Zamiast kupować drogą sondę za 5K podszedł bym do zagadnienia inaczej. Nie ma konieczności pomiaru bezpośredniego- może pomiar pośredni też będzie wystarczający. Np. sonda ze strony http://sklep.atlantec.pl/product_info.ph... XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX... Sonda...
C12 jeżeli mierzony omomierzem - rezystancja niemierzalna - jest sprawny. Układ U5 - uszkodzony, Ściągnąć układ z chin, lub szukać w rożnych samochodach RC. Można też zrobić protezę, wykorzystać układ L293 ale widzę, że tam jest zrobiony jakiś pomiar, R8/R9 prawdopodobnie pomiar napięcia sygnalizacji niskiego napięcia zasilania - do weryfikacji. Dodano...
Ciekawy pomysł - niby elektronika odcina zasilanie, ale to jest układ czasowy, a myślę, że pomiar napięci sprawdzi się lepiej. Myślę, że im prostsze tym lepsze rozwiązanie. Proste porównanie napięcia (może jescze pomiar prądu - oryginał już ma, nie zauwazyłem) i efekt założony osiągnięty. Pobór prądu przez układ nie musi być aż tak niski - samochód...
A wiesz ile jest w samochodzie ? Na pewno nie 12V. Pomiar napięcia bezpośrednio na klemach akumulatora Powoli, powoli, nie będziemy się licytować, jakie napięcie jest w samochodzie. Typowo 12V. Po prześledzeniu tematu, ma kichę z zasilaniem radia. Napięcie nie może spadać. Jeśli to serwis wymyślił, proponuję sprawdzić samemu napięcie, lub zmienić serwis....
Na początek radziłbym kolego zająć się pracą regulatora napięcia - widzę, że ten temat całkowicie pomijasz. Kiedyś osobiście robiłem doświadczenie w tym kierunku, a wniosek wstępny był taki, że dużo więcej niż połowa dostępnych alternatorów nie wykorzystuje swojej pełnej mocy do ładowania. Przyjmując wtedy końcowe napięcie ładowania akumulatora na poziomie...
Jak klema + się grzeje to spadek napięcia występuje w miejscu jej zaprasowania na grubym przewodzie, który biegnie do rozrusznika oraz alternatora, ostatnio miałem przypadek w Oplu (często w tych samochodach się tak dzieje), pomiar pomiędzy sondą miernika wbitą w kabel przez izolację a klemą wskazywał 0,8V, klemy nie dało się dotknąć, tak parzyła !
Wskaźnik poziomu naładowania może być oparty na innej zasadzie, niż pomiar napięcia. Czy ten wskaźnik spada do zera? czy powoduje wyłączenie?
Trochę dziwna ta dyskusja. Po pierwsze w tradycyjnym samochodzie niczemu nie służy taki element. Jak już wspomniano pomiar napięcia na instalacji daje wyobrażenie o stanie jej elementów. Po drugie amperomierz to bocznik i miliwoltomierz odpowiednio wyskalowany. Bocznik to jakby nie patrzeć straty energetyczne. I wreszcie chyba chodziłoby o pomiar całkowity...
ZOBACZ CZY JEST NA NIM NAPIĘCIE. Może nie być ani na wejściu ani na wyjściu, stąd prośba o POMIAR a nie o wymianę.
Nie pisz, kolego, takich herezji. Pomiar napięcia - jednakowy wynik na obu końcach rezystora świadczy jedynie o tym, że nie ma poboru prądu przez diody (czyli w obwodzie z rezystorem). Dobór rezystora też bym zaproponował inaczej, bo pewnie prąd w obwodzie jest zbyt duży. Lepiej dobrać o większej wartości, tak żeby diody świeciły jeszcze w miarę jasno,...
Dzień dobry Może powtórzę temat, ale napiszę, myślałem nad napisaniem tematu w innym temacie. Chce kupić miernik dla szwagra. Potrzebuje miernik do mierzenia: -- napięć w zasilaczu komputerowym, -- mierzenia napięć w komputerze laptop oraz stacjonarny, -- mierzenia napięć w telewizorze, -- ciągłość przewodu, czy w kablu nie ma przerwy, nie na ścianie,...
jakie napięcie jest na wtryskiwaczu gazu lpg w Lanzi Renzo instalacji ? Dodano po 3 Bezpośrednia odpowiedź na pytanie Napięcie zasilające wtryskiwacz gazu LPG w instalacji Landi Renzo wynosi zazwyczaj około 12 V (pochodzące z instalacji elektrycznej pojazdu). Jednak faktyczny sygnał otwierający i zamykający wtryskiwacz jest sygnałem impulsowym (PWM),...
Powiedzcie proszę jak sprawdzić sondę lambda? jaki sygnał ona powinna podawać? żeby sprawdzić na mierniku? Podobnie czujnik temperatury ten połączony z ECU. Jak go sprawdzić? Dziękuje za wszelką pomoc raz jeszcze. sondę miernikiem na pomiar napięcia na uruchomionym samochodzie, a ten czujnik miernikiem na pomiar rezystancji ale teraz nie pamiętam jaką...
Multimetr przełączony na pomiar napięcia zmiennego. Przy 26V akumulator już dawno by eksplodował. O elektronice samochodu nie wspomnę.
Jak alternator na wolnych obrotach bez obciążenia daje napięcie 14V to nie jest tak tragicznie. Powinno być 14,4V Eeee tam. Chyba żaden samochód tak nie ma. Vw w standardzie miały ładowanie w okolicach 14-14.2V i było dobrze. To górna granica ładowania - przyjmiecie w końcu do wiadomości, że jeśli napięcie na klemach w trakcie pracy silnika zawiera...
A czy sprawdzałeś wiązkę na przebicia między przewodowe? Jeśli nie to spróbuj sprawdzić wiązkę w ten sposób . Przez jeden z przewodów zasil żarówkę testową a pozostałe przewody pozostaw bez podłaszenia. Następnie przyrząd jedną końcówką podłącz do masy a dodatnią sprawdź pozostałe przewody czy nie pojawia się na nich napięcie stosując zakres coraz niższy...
Niestety nie mam tego schematu , ale był opis konkretny w "Biblioteczce Telemontera" . Wiem bo sam naprawiałem tę szafkę wiele lat temu. Tam były kondensatory które ze starości wyschły, no i brudne styki na sprężynach. Po wykonaniu "remontu "szafka ruszyła i pracowała jeszcze kilka lat temu jak ja jeszcze pracowałem. Stoi pewnie do dziś na obiekcie...
Potrzebuję informacji, ponieważ chciał bym założyć loger stanu paliwa w samochodach MAN, czy odczyt paliwa z czujnika w zbiorniku odbywa się z pośrednictwem magistrali CAN czy może analogowo (poprzez pomiar napięcia)? Ewentualnie prosiłbym o podesłanie jakiegoś schematu instalacji elektrycznej tych samochodów. Modelu dokładnego nie znam ale wiem że...
Możesz kilka rzeczy sam sprawdzić. 1. Jakie jest napięcie na aku, w czasie kiedy silnik jest włączony. 2. Jaki jest prąd pobierany z aku. podczas postoju. Trzeba kilka minut odczekać po zamknięciu samochodu i prąd powinien być ok. 40-50 mA. (pomiar bezpośrednio na klemie aku.) 3. Jaki jest rok produkcji tego aku. 4. Udać się do warsztatu aby określili...
Chciałem się z wami podzielić kilkoma ciekawymi pomiarami których ostatnio dokonałem w swoim samochodzie. Jest to pomiar prądu rozruchu i napięcia akumulatora zarejestrowany skleconym na szybko systemem pomiarowym na Arduino i czujniku prądu na Hallotronie (dokładność okrutna). 50 pomiarów/sekundę i dokładne opisanie wykresów z rejestratora. Pomiar...
Bez pomiarów nic się nie stwierdzi. Multimetr w rękę i do pracy, pomiar napięcia na wyłączonym i włączonym silniku. Oraz wtedy kiedy samochód już szaleje.
A ja sadzę że ten nowy czujnik masz uszkodzony zrób ten sam pomiar ale na stole wysymuluj wartosci z samochodu żeby napewno wykluązyc czujnik
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Jak pomiar może być poprawny, jeżeli napięcie pojawi się dopiero kiedy podłączysz odbiornik. Trochę jakbyś mierzył napięcie ładowania alternatora przy zgaszonym silniku w samochodzie.
Można ładować i godzinę , jak tylko odpali. Należy jeszcze sprawdzić ładowanie na samochodzie , ma być w granicach 14 V , w innym przypadku nawet przejazd 100 km nie pomoże. Ten pomiar ; 6 A przez godzinę i napięcie ponad 12V na wpiętym pod prostownik ? Jeżeli tak to , to akumulator szmelc lub był rozładowany do poziomu 10V.
12,6-12,8 w podłączonym do pojazdu czy odlaczonym? bo w nowym kilkumiesięcznym akumulatorze i na pewno naladowanym auto jezdzi w trasach bardzo dlugich to mam 12,2V gdy sie świecą światła wewnątrz a jak zgasną 12,5V Napięcie mierzone na baterii odłączonej od odbiorników i ładowarek, po dobie - a przynajmniej kilku godzinach od odłączenia. Jak masz...
http://obrazki.elektroda.pl/3805085800_1... Witam, Dziś chciałbym zaprezentować woltomierz, jaki sobie zbudowałem jakiś rok temu do samochodu. Jestem osobą niepalącą, więc miejscem zainstalowania woltomierza stała się popielniczka. Krótki opis działania: Skala przedstawia aktualny stan naładowania, jedna podziałka odpowiada za zakres...
Miejsce podłączenia to tylko kwestia bezpieczeństwa (ryzyko iskrzenia w bezpośredniej bliskości akumulatora). Jeśli będziesz podłączał i odłączał wyłączoną ładowarkę, możesz podłączać ją bezpośrednio do klem. Zapewni to dokładniejszy pomiar napięcia i zminimalizuje straty. Warto natomiast zadbać, by samochód nie pobierał prądu w trakcie ładowania, tj....
Więc tak akumulator postał 3dni w samochodzie. Wykonałem pomiar: - Na postoju 12,30V. - Po uruchomieniu kontrolek itd.: 11,60V. - Podczas rozruchu samochodu na mniej niż 1s: 10,60V.
to coś puka. Co może być? Pewno to Anioł Stróż daje znać o sobie. A co miałoby pukać przy włączaniu zapłonu jeśli nie elektromagnes rozrusznika. Ewentualnie przekaźnik w BSM ale ten raczej dyskretny jest. Z formy zadanego pytania kolegę interesuje nie tyle uruchomienie silnika a przedmiot pukający. Tymczasem trzeba by zakasać rękawy, chwycić za narzędzia...
Chyba że: problemem nadmiernego ładowania od strony alternatora. oznacza pomiar na zacisku B+ alternatora, a w samochodzie jest przerwany przewód pomiędzy alternatorem a akumulatorem (na zacisku rozrusznika). Alternator włącza się i wyłącza? To też by oznaczało, że w zasadzie ładowania w samochodzie nie ma, a nie problem z wysokim napięciem ładowania.
Układ ma z założenia mieć dokladny pomiar napięcia powyżej 10V i to zalożenie spełnia. Przy takim rozciągnięciu zakresu na 1V przypada okolo 5 mm skali, 12V wypada na środku skali. Pomiar napięcia poniżej 10V w samochodzie nie jest do niczego potrzebny, jeżeli wskazowka będzie na początku skali, to znaczy, że coś nie w porządku w ukladzie samochód/akumulator....
Poziom 11.5V wydaje się sensownym jeśli chodzi o rozruch samochodu. Głębokie rozładowanie baterii samochodowej mocno skróci jej żywotność poprzez zmniejszenie jej pojemności. Mierzenie napięcia nieobciążonej baterii to słaby wyznacznik poziomu jej naładowania, jednak w przypadku Autora bateria jest wciąż czymś obciążona i pomiar jej napięcia można traktować...
Witam, od rana mam problem z odpaleniem samochodu. Sprawdzałem napięcie na akumulatorze. Pomiar wynosi 12.27 V. Czy może to być powód, że auto nie odpala. Auto jest na benzynę, miało niedawno wymienione świecę, pompę paliwową(oryginalna Opla). Czy podładowanie akumulatora może tu coś pomóc? Może powinienem coś dodatkowo sprawdzić, żeby się upewnić co...
witam !! faktycznie trochę nie zrozumieliśmy się !! nie wiem tylko czy przy takich prądach ferryt nie nasyci się i czy nie będzie błędów związanych z histerezą rdzenia .a moze mierzył byś spadek napięcia na istniejących przewodach ? pozdrawiam !!
pomiar napiąć instalacja samochód pomiar samochód niski napiąć samochód
elektroniczny statecznik schemat kodowanie linków ładowanie lampy solarnej
Harman Kardon AVR 151 - problem z internetem Strzelił dekoder - brak obrazu: przyczyny i diagnoza