Chyba nie rozumiesz. Przy rozruchu prad moze przekroczyc 300A, To chyba Ty nie rozumiesz. http://obrazki.elektroda.pl/8663171400_1... Wszystko sie zgadza, tylko w samochodzie to troche nie tak. Tak byloby po przerobkach, o ktorych pisze. I teraz wyobraz sobie w miejscu twojego amperomierza, bocznik, pozwalajacy na pomiar malych pradow....
Pokrętło w prawo cztery kroki. Bedzie to pomiar napięcia stałego do 60V. Do pomiar prądu ładowania musisz przestawić pokrętło na zakres 20A prądu stałego (14 kroków w prawo) i przede wszystkim przełożyć czerwony przewód pomiarowy do gniazda oznaczonego 20A max. Obydwu pomiarów nie możesz robić jednocześnie. Musiałbyś mieć drugi miernik. Przy powyższych...
Pomiary, pomiary i jeszcze raz pomiary. Pierwsze pytanie o panel solarny czy ma regulator MPPT bez niego przy obecnej pogodzie sporo energii wytraci panel a nie trafi do akumulatora. Czyli pomiar prądu ładowania. Dwa to sprawność samego akumulatora bo mógł już wyschnąć i stracić swoje parametry. Trzy pomiar prądu podczas otwierania zamykania oraz prądu...
a wskazówka amperomierza ledwo się ruszy. Pomiar prądu ładowania amperomierzem zewnętrznym czy wbudowanym? Zważ że wbudowany mógł ulec uszkodzeniu. napięcia wszystkie ok. Jakie napięcia jałowe pomierzyłeś? Podaj je.
Na pewno masz błąd w podłączeniu ujemnego zacisku z akumulatora jeśli spojrzysz na oryginalny schemat ujemny zacisk akumulatora podłączony jest przed R3 z twojego schematu. Jest tak dlatego że właśnie na R3 dokonywany jest pomiar prądu ładowania akumulatora. Pozdrawiam Matejkos
Taka mi myśl jeszcze przyszła: multimetr cęgowy nie da się użyć podczas jazdy. Są za to stosunkowo tanie, chińskie, cęgowe przystawki oscyloskopowe (i/lub do multimetru), jak CEM CP-10, CP-11 czy Voltcraft VC-511. Taką przystawkę można dobrze zamocować (taśma klejąca, opaski zaciskowe...) i przewody do kabiny doprowadzić nawet przez otwarte okno. Wtedy...
Najlepiej miernik cęgowy i pomiar prądu ładowania , najprościej czy oba są "ciepłe". , można odpinać i sprawdzać pojedynczo.
A to nie jest czasem 50 miliΩ? Czyli jakieś 0.05 Ω? Weź je pomierz. R8 na większą wartość, bo wtedy będzie na nim większy spadek napięciem i układ będzie to odczytywał jako większy prąd. Tylko nie przesadzaj z większą wartością żeby zabezpieczenie przeciw przeciążeniowe jeszcze działało. R4 będzie chyba od pomiaru prądu ładowania akumulatorów...
Jak zasilanie VA jest z tego samego prostownika to nie trzeba nigdzie podłączać trzeciego kabelka czarnego z wtyczki 3 pin. Jeden amperomierz do pomiaru prądu ładowania i rozruchu to kiepski pomysł, nawet cyfrowy o zakresie 100A daje wiarygodne wskazania dopiero powyżej 10A. Bo przeważnie jest właśnie tak jak u ciebie, raz pokazuje 2A innym razem 5A...
Pomiar prądu ładowania jest bez sensu. Co będzie jak jedna cela ma zwarcie :?:
Największe błędy będą przy pomiarze napięć AC. O ile droższe mierniki mają TrueRMS, to te najtańsze niestety nie. A zatem najtańsze będą pokazywały w miarę prawidłowo jedynie w przypadku czystej sinusoidy bez harmonicznych. Do pomiaru napięć w gniazdu jest potrzebny miernik z TrueRMS, inne nie mają sensu chyba że mają działać jako wskaźniki obecności...
AVR ma możliwość pomiaru różnicowego. W tym trybie ma również możliwość ustawienia wzmocnienia. Na upartego można podłączyć wejścia wprost do bocznika.
Nie chodzi o to, że źle wygląda bo szmatka przykryła jego krawędzie. Akumulatory tej marki, obsługowe jaki i bezobsługowe są po prostu niskiej jakości, o czym przekonałem się nie raz. Zwykle po upływie roku od zakupu padają. Jak naładujesz, to następnego dnia trup, albo przy większym obciążeniu pada po kilku sekundach. Stare Awiny były już lepsze. Teraz...
Cęgowe mierniki nie są teraz drogie. A to jedyny sposób na pomiar prądu ładowania akumulatora dla laików bez żadnej możliwości uszkodzenia samochodu. Dodano po 8 Nie wkleiło mi się zdjęcie jaki się powinno korzystać z miernika cęgowego: https://obrazki.elektroda.pl/3469218800_... Zakłada się miernik na kabel masowy, ustawia pomiar DC,...
Jeszcze raz ----amperomierz cęgowy i pomiar prądu ładowania!!!
Podaj pomiary w torze ładowania, podaj pomiar prądów ładowania.
Nie. Nie rozumiesz. Pomiar napięcia ładowania to jedno. Drugie to pomiar sprawności akumulatora. Czyli to co opisałeś. Trzecie to pomiar prądu ładowania. Czwarte to pomiar prądu pobieranego przez auto w stanie spoczynku. Dopiero po tych pomiarach można określic kondycję akumulatora i instalacji auta.
Następny raz kolego opisz jasno problem - bo czym innym jest ustawienie prądu wyjściowego przetwornicy dla jakiegoś obciążenia np rezystora, a czym innym jest jak tutaj pomiar prądu ładowania akumulatora.
Przydałby się pomiar prądu ładowania
Witam. Mam prośbe : Jak zrobić monitor poboru prądu przez akumulator samochodowy w czasie ładowania przez prostownik? Chciałbym mieć cztery LED (do 0,5A-1A-5A-powyżej 10A) świecące pojedyńczo po osiągnięciu danego progu. Całkowita wydajność prostownika to 25A (12-24V). Pozdr.
Pomiar prądu ładowania wyniósł 300mA czy będzie to odpowiedni prąd?
Dołączyć trzeba to, co uzupełni układ o funkcję, której nie ma: sygnalizacja ładowania. To jest: - 1 rezystor 10 ohmów/0,25W (dla pomiaru prądu ładowania); - 1 opornik 1k, mała moc, zabezpiecza złacze BE tranzystora PNP przed uszkodzeniem; - 1 opornik 470 ohmów, 0,25W, łączony szeregowo z LED; - 1 tranzystor PNP; - 1 dioda LED. Jeśli przewidujesz ładowanie...
Przecież autor wyraźnie napisał o co mu chodzi. Pomiar prądu ładowania ! Nie odradzam, pokazuję alternatywę. Zgrubny pomiar natężenia da mu mniej więcej tyle co w miarę dokładny pomiar napięcia.
Projektuję układ awaryjnego zasilacza. Czy to co na schemacie jest sprawdzone i działa ,czy to tylko projekt ? Metoda sprawdzenia to pomiar prądu ładowania. Jeżeli prąd ładowania będzie mały to oznacza, że aku jest naładowany.
Czy masz na myśli pomiar prądu ładowania czy zasilania całego telefonu ? Ładowanie. Czyli prąd płynący przez kabel do telefonu.
Tylko podczas pomiarów akumulator nie był w stanie w pełni naładowanym? Napięcie 12-12.5V świadczy o niedoładowanym akumulatorze. Dlatego radzę mierzyć prąd ładowania akumulatora (amperomierz w miejscu bezpiecznika głównego lub miernik cęgowy przy większych prądach), a pomiar napięcia ładowania dokonać przy w pełni naładowanym akumulatorze. Oczywiście...
Masz multimetr ? To wykonaj pomiar prądu ładowania akumulatora, bo może i nie doczytałem - ładowarka jest sprawna.Odlutować jeden przewód od akumulatorka i podłączyć tam multimetr ustawiony na zakres 200mA DC. Polaryzacji podłączenia akumulatora nie pomyliłeś ?
W/g zapowiedzi czas na pomiar prądu rozrusznika w samochodzie sprawnym marki bmw5 = tak pisało w tekście. Mój oscyl to tania rzecz z tme . Sonda jak na foto. Więc nie rozumię z jakiej przyczyny w twoich pomiarach takie schody na wykresie????? - Dodano po 3 Dodam że pomiar za pomocą bocznika prądowego powinien by wzorcem dla innych pomiarów ponieważ...
A gdzie napisałem że nie trzeba balancera? Różnica spora faktycznie. Jak mierzysz pojemność pojedynczego ogniwa? I czy pomiar napięcia podczas ładowania czy poboru prądu. Bo wtedy faktycznie Rw ma wpływ na pomiar.
pomiary wykonywane na minimalnych obrotach. Więc przy tym napięciu ładowanie też przebiega, sądzę, że bateria umiera i brak jej nominalnej pojemności, lub ma wewnętrzne zwarcie, ten "poranny" pomiar wiele wyjaśni. Zmierzenie prądu ładowania amperomierzem dało by szybki obraz, jednak już widzę: jak to zmierzyć i czym?
To jest alternator typu „dynamo” i w zasadzie nie wiele różni się tym co można spotkać w skuterach i mniejszych motocyklach. Na obrotach biegu jałowego będzie bardzo słabe ładowanie. Teoretycznie występowały dynamo 20 A, ale możliwe że były też słabsze wersje. Regulator napięcia może być typu „open” czyli szeregowy który mniej...
Witam .Wszystkim walczącym o ustawienie prądu ładowania z dokł. do 1A proponuję pomiar prądu ładowania w samochodzie, zwłaszcza po zapaleniu w zimie :D :| :cry:
Tylko pomiar prądu ładowania coś powie. Walczyłem kiedyś z accordem https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Ładowanie na poziomie 14,4 a akumulator padał po trasie 15 km. Musisz mieć gdzieś sniedź i tyle.
Gdzie jest pomiar prądu? To pytanie powinieneś skierować do Autora tematu. Co prawda podał: Pobór prądu przez cały układ gdy go zasilę z 4,1V to ok 190 - 210 mA (prąd się zmienia w tych granicach) Lecz dotyczy to całego układu i przy napięciu wejściowym 4,1V. Należałoby również wykonać pomiar prądu ładowania akumulatora.
Masz chyba w tej ładowarce możliwość ustawienia prądu ładowania i pomiar pojemności akumulatorków. Skorzystaj z tych funkcji. Mam kilkadziesiąt akumulatorków różnych firm, ale większość eneloop. Przez kilka lat używania padło mi kilka sztuk z nich, ale żaden eneloop.
Przed podłączeniem nowego - pomiar napięcia ładowania i prądu ładowania. Często jest tak, że elektrolit potrafi zniknąć- wygazować, zostać wylany np w trakcie niewłaściwego przechowywania. Prąd ładowania się zwiększa, następuje mocniejsze gazowanie, opary nie nadążają uchodzić i bum.. Ciekawostka- akumulator w aucie, ciemny plastyk, zaklejone korki....
Jeśli znasz napięcie, do którego ma się naładować kondensator, to prosty komparator; jeśli nie znasz, to pomiar prądu ładowania i zapalenie diody, kiedy prąd spadnie poniżej określonej wartości.
Podpiąć do zasilacza serwisowego. Nie mam dedykowanego (jeżeli taki masz na myśli), natomiast mogę podpiąć do warsztatowego RTV z pomiarem poboru prądu. Ile ma być? Czy chodzi tylko o pomiar prądu ładowania?, czy podłączenie do zasilacza w czasie normalnego użytkowania, aby sprawdzić ile pobiera prądu w trakcie połączeń albo czuwania?
Do miernika powinien być dołączony schemat połączenia. Nie wiadomo co to jest za miernik (prądu), czy ma w sobie już jakiś bocznik, ale sądząc po końcówkach chyba nie. Piszę o tym dlatego, bo nie wiem jak będzie z dokładnością pomiaru prądu ładowania akumulatora na tym boczniku 200A. Tu masz schemat połączenia przy osobnym zasilaniu miernika (mudułu)....
Pomiar prądu ładowania: tak jak przy pomiarze prądu pobieranego przez silniczki, tylko w szereg z ładowarką. Później zmierz napięcie na jednym ogniwie, zapisz je, a następnie na tym samym ogniwie zmierz napięcie obciążając go opornikiem 10Ω, wynik też zapisz. Musisz wykonać 10 pomiarów. Wyniki podaj na forum.
koledze chodzi o pomiar prądu ładowania,i ewentualną informacje że coś mu ten prąd na postoju kradnie,.wiadomo stary samochód to się różne cuda dzieją.na razie dzięki poczekam na inne sugestie
Dołączam rysunek był on przygotowany do pokazania układu alternatora ale pasuje do tego tematu. Podtrzymuję swoją wypowiedź co do sposobu włączenia amperomierza! Aby mierzyć prądy w całym zakresie tzn 50A przewody 2,5 mm2 są za cienkie powinny mieć przekrój 4 lub 6 mm2, popatrz na instalację oryginalną jakimi odchodzi prąd do niej, no oczywiście poza...
Na szybko do głowy przyszło mi coś takiego: pomiar prądu ładowania oraz napięcia na akumulatorze, dwa komparatory i bramka AND. Jeżeli prąd ładowania jest mniejszy od x oraz napięcie na akumulatorze jest mniejsze od y (warunek zapewniający, że nie nastąpi przełączenie w końcowej fazie ładowania gdy prąd już maleje) to załącz przekaźnik z podtrzymaniem....
W UPS akku dostaje cały czas prąd konserwujący (czy jak on się tam nazywa). Problem chyba nie w tym że cały czas tylko w tym że UPS dostarcza zbyt duży prąd. Pomiar napięcia na zaciskach powinien conieco wyjaśnić. Pomiar prądu jeszcze więcej. Czy UPS ma kontrolę prądu ładowania czy tylko ograniczenie napięcia?
Pytanie, czy mogę tak ładować 4ry pakiety podłączone równolegle? Chodzi Ci o cztery akumulatory równolegle? Można łączyć o zbliżonych parametrach. Oczywiście czas ładowania proporcjonalnie się wydłuży bo ten tp4056 ma ograniczony prąd ładowania do ~1A.
Witam. Nie wnikając w potrzebę pomiaru prądu ładowania akumulatora chcę podać sposób jakim można zmierzyć ten prąd nie posiadając miernika cęgowego ani amperomierza o dużum zakresie. W załączniku na rys. a) sposób włączenia amperomierza w obwód przed zapaleniem silnika, gdy zapailmy silnik rozwieramy obwód jak na rys. b) i mamy pomiar prądu ładowania...
Ta większa ładowarka z wiatraczkiem rzeczywiście nie ładuje baterii ale ta mniejsza ładuje (zapala się czerwona lampka). Dziwne bo widzę że parametry ładowarki są podobne. To podstawowe parametry jakie musi "trzymać" zasilacz. Jednak by cokolwiek móc powiedzieć nt zachowania przy różnych napięciach (rozumiem, że do ładowarki 42V podłączamy akumulator...
Dynamem 6V ładowałeś aku 12v? :p Tak, bez problemu. W [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to... wątku zamieściłem pomiar prądu ładowania przy różnych prędkościach. Sam wątek jest na podobny temat, więc warto byś się z nim zapoznał.
W regulatorze prądnicy najważniejszym elementem jest wyłącznik prądu zwrotnego, ponieważ prądnica która nie generuje prądu zamienia się w silnik prądu stałego. W obecnych czasach najłatwiej go zastąpić diodą prostowniczą o odpowiednio większym prądzie znamionowym tak, aby nie doszło do przypadku jej uszkodzenia (zwarcia) który spowodowałby przepływ...
No i dobrze - mierząc napięcie możesz określić, jaki jest prąd ładowania - nie zmniejszając go przez pomiar. Ale jak chcesz wiedzieć, dlaczego prąd jest za mały, to trzeba mierzyć co się da wzdłuż drogi tego prądu.
Trudny jest pomiar prądu w warunkach tak dużego zakresu odkształceń. Dziwne jest też zachowanie mierników, które po czasie zmieniały wskazania. Ktoś wlutował kondensator w jakieś miejsce... Bez schematu miernika trudno cokolwiek powiedzieć. Zastanawia mnie gdzie został wmontowany ów miernik, w którą część układu prostownika - ładowarki. Poza tym budzą...
Dlatego ja sobie ładuję aku przez to złącze pod spodem bo mam bezpośredni dostęp do całej baterii aku. Jeszcze tylko nadmienię, że nie w zasadzie amperomierz można wpiąć bezpośrednio na kabel podłączany do gniazdka CHARGE bo przy wyłączonym radiu będzie pomiar tylko prądu ładowania.
Możesz mieć jeszcze alternator słabej wydajności (uszkodzony), bo nie wiemy jak był sprawdzany na stole. Tu dobrze by pomierzyć prądy. ps. próbowałeś po odpaleniu przegazować (zwiększyć obroty) i wtedy mierzyć? klemy masowej IBS Co to za dewajs? Pomiar prądu?
Wykonałeś pomiar napięcia ładowania jak jest dobrze i jak są włączone te światła? Czy i jaki pobiera prąd z akumulatora pokaże miernik cęgowy prądu DC.
Dodatkowo te cęgi które podałeś Appy za 700 to mierzą prąd co prawda AC/DC ale tylko do 100A, a to w samochodzie przy diagnostyce układów ładowania czy rozruszników to grubo za mało. Ostatni raz spróbuję wytłumaczyć, bo widzę, że tutaj nikt prawie czytać nie umie. Kolega napisał: Żadne miernik cęgowy nie da Ci dokładności rzędu 20 mA Więc mu pokazałem...
Niewiele masz tam do sprawdzania. Zakładając, że cewka ładowania sprawna radzę bez zastanowienia wymienić mostek prostowniczy na współczesny (kilka PLZ). Z racji, że nie ma tam żadnego regulatora warto będzie dokonać pomiaru prądu ładowania . Oczekiwałbym wartości 0,5 A i więcej.
Tak jest to prąd uśredniony i nie przeszkadza mi to, tak to było pomyślane od początku. Podłączając w szereg multimetr mam pomiar taki sam jak na wyświetlaczu. Potencjometrem precyzyjnym robię kalibrację prądu i mam dokładność która jest wystająca do ładowania akumulatora. Jak ktoś potrzebuje większej dokładności to ok. Jak ładuje alternator w samochodzie?...
Myślę, że uszkodzi miernik w ten sposób !!!!! (rozrusznik, duża ilośc odbiorników I sumaryczne > 20A) Jeżeli masz miernik do 10A to będzie problem, bo niektóre odbiorniki mogą pociągnąć więcej niż 10A. Proponuję: Pomiar napięcia: zakres 20V badamy na zaciskach akumulatora Pomiar prądu rozbić na pomiary cząstkowe poszczególnych odbiorów. Miernik na zakresie...
Po sprawdzeniu każdego bezpiecznika z osobna winowajcą okazało się radio samochodowe. Odepnij ,, kostki " od radia i ponownie zrób pomiar prądu. Robiłeś pomiar napięcia ładowania akumulatora? Alternator w porządku?
https://obrazki.elektroda.pl/6000922900_... Czy ktoś, kto zna się na takim sprzęcie, mógłby doradzić, czy wart zakupu. Te kontrolery MPPT są lepiej wyposażone vs najtańszy kontroler PWM. Jest tam czujnik temperatury oraz pomiar prądu zarówno na obwodzie ładowania jak i wyjściowym. Do tego kontroler zlicza Ah pozyskane ze Słońca jak...
Strasznie dużo w jednym poście-ale dobrze. Od razu piszę, że specjalistą od tego typu systemów nie jestem ale mam ogólne doświadczenie w elektronice więc może kilka kwestii uda mi się rozwiązać. Zacznijmy od szybkiego spojrzenia na schemat. Nie wdając się na początku w funkcjonalność i co do czego tam będzie służyć na pierwszy rzut oka dostrzegam kilka...
Jesteście pewni, że tzw. BMS robi coś poza pilnowaniem prądu rozładowania i napięcia ogniw baterii? Do tej pory tego nie robił i pewnie dalej nie robi. W Xiaomi i Ninebot BMS pilnuje prądu rozładowania, ładowania, temperatury z dwóch punktów, sprawdza wyłącznik termiczny oraz sprawa podstawowa - pilnuje napięcia cel. W tanich bateriach BMS jest skąpy....
Witam Wiem, że tematów na temat akumulatorów jest bardzo dużo, ale... Kupiłem dzisiaj nowy akumulator żelowy 6V 4.5Ah do latarki. Po rozładowaniu akumulatora (żarówka przestała się świecić) postanowiłem go naładować. Zrobiłem sobie ładowarkę wg kitu AVT-2309. lecz prąd ładowania nie przekraczał 70mA. Pomyślałem, że coś mi z tą ładowarką nie wyszło i...
A ja zaś pomiar prądu. Pomiar prądu działa :)
slawomir19831 - 1,32V to jest napięcie nie prąd. Ja Piszę żeby sprawdził prąd ładowania czyli dokonał pomiaru prądu pobieranego przez telefon z ładowarki. Po wielkości tego prądu można stwierdzić czy telefon rzeczywiście ładuje (powinien maleć wraz z naładowywaniem się baterii). Niekiedy, np. przy uszkodzonym końcu mocy tel. "ssie" z ładowarki dość...
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
Sugeruję się wpisem - akumulator ma rok , pali się zielona kontrolka - bez voltomiarki się nie obejdzie , bez ładowania akumulatora według prawideł również. A czy później odpali po pełnym naładowaniu - któż to wie. Jak odpali - pomiar prądu ładowania i jeśli jest ok ,to sugeruję wymianę.Dopiero wtedy. Do georgesgr - daruj sobie przytyki - z autami mam...
Rysio, Zdzisio i Mietek, to zatrzymali się z wiedzą w czasach wozów drabiniastych i furmanek. Ewidentnie brakuje ci prądu. Na dzień dobry pomiar ładowania. Kontrolka ładowania gaśnie normalnie? Zapala się w ogóle? Najprostszy sposób, to załączyć światła przed rozruchem i obserwować ich zachowanie. Podczas rozruchu mają prawo przygasnąć, a po uruchomieniu...
Witam fachowców Pomiar prądu ładowania akumulat. Chodzi mi o pomiar spadku napięcia na kablu pomiędzy alternatorem a akumulat. -kabel miedziany 4 mm sred. jego R zmienia sie z temp. ale może nie aż tak aby odczyty były do kitu , można dać czujnik lema ale na zakres 20 A to szok cenowy , można dac bocznik prądowy ale i tak reszta kabla zmienia spadek...
Wiem co mierzę jestem elektronikiem , Uprawnienie sep do 20 kV . Stop mi działa prawidłowo . I ładowanie było na tym aku co mam ponad 13 V , a teraz ledwo co . Z braku czasu nie wyjmę na chwilę obecną statora tak że chce uzyskać konkretne info czemu regulator dostaje 2 napięcia i jakiej one powinny być wartości . Jaki max prąd ładowania jest w chińczyku...
Przy napięciu 14.5 na przetwornicy, ten prąd spada bardzo powoli i chyba nie osiągnie tak niskiej wartości, by być bez znaczenia dla akumulatora? A poświęć kilka godzin i sprawdź jak maleje prąd ładowania twojego akumulatora po przełączeniu ładowarki w tryb CV. Wykreśl charakterystykę I=f(t), wystarczy pomiar co pół godziny.
Ustal nazewnictwo: 1. Ogniwo wtórne - akumulator, który po rozładowaniu można naładować. 2. Ogniwo pierwotne - ogniwo elektrochemiczne, które po rozładowaniu wyrzuca się. Potocznie - bateria (hehe, tłumoki wszystko nazywją baterią, czyli każdy akumulator i baterię akumulatorów, a dla kontrastu baterię akumulaatorów stosowaną w samochodach nazywają akumulato)....
Wzmacniacz będzie służył do pomiaru prądu przy ładowaniu (prostownik) i dalej sygnał będzie wzmacniany i porównywany żeby zrobić ogranicznik prądu ładowania. A dlaczego nie mierzysz po stronie masy? Jakie napięcie będziesz miał z bocznika? Oprócz tego że na rynku jest wiele specjalizowanych wzmacniaczy do tego celu, są jeszcze inne rozwiązania, jak...
Nie. Ta pełni dwie funkcje. Balansera - rozkłada ładunek po równo na ogniwa. I bezpiecznika OVP UVP OCP. Nic więcej. Nie ma tu logiki ładowania, nie ma pomiaru temperatury, nie ma analizy czasu ładowania, nie ma rampowania prądu.
Mam prostownik do ładowania akumulatora prosty na mostku Graetza w którym uszkodził mi się amperomierz analogowy wiec musiałem kupić nowy ale na aukcjach internetowych zainteresował mnie miernik LED 2W1 czyli amperomierz z woltomierzem wiec taki kupiłem . https://obrazki.elektroda.pl/7495183600_... https://obrazki.elektroda.pl/2731948600_...
Witam Mam podobny problem z pomiarem 3 napięć i 3 prądów, ponieważ mój regulator ładowania ma wspólny "+" a nie masę. Może jakiś pomysł, aby nie trzeba było łączyć masy??
3. Pomiar prądu ładowania. To nie jest pomiar pojemności ogniwa, tylko ładunku potrzebnego do pełnego naładowania. 1. Rozładowanie ogniwa poprzez dołączenie do stałej wartości rezystancji. 2. Rozładowanie ogniwa stałym prądem (aktywne obciążenie). To będzie pomiar pojemności. Stosunek pojemności ogniwa (wyładowanie - sposób 1 albo 2) do ładunku ładowania...
Szybka odpowiedź, to: bateria chyba "odchodzi" :D Możesz ją ładować przez żarowkę reflektorową 24V, to zmniejszy prąd ładowania, ale nie wiem gdzie masz pomiar napięcia ładowania, musi być już za żarówką- na zaciskach baterii. Bateria powinna osiągać 28,2 V i pewno da się to ustawić, ale trzeba widzieć schemat. Zalecane jest ładować prądem1/10 pojemności,...
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Witam. Kiedyś złożyłem ładowarkę według kitu AVT1097(jest też na MAX713) i jej działanie jest identyczne. Sądzę, że producent nie przewidział sytuacji w której użytkownik powtórnie włoży te same ogniwa. Należy się po prostu ich wystrzegać; jak wygląda sprawa ewentualnego przeładowania ogniw - nie wiem. Za to walory samej ładowarki są niepodważalne....
Proszę podać wynik pomiaru prądu ładowania - nikt tu nie będzie wróżył.
W ładowarce uszkodzony jest również klucz i rezystory od źródła do masy tranzystora. Zapewne jest to rezystor do pomiaru prądu ładowania, ale jaką wartość tam wstawić? Ładowarka 48 V/1,5 A. Z tego rezystora ścieżka idzie do układu ze zdjęcia, ale nic po takich oznaczeniach nie znajduję. https://obrazki.elektroda.pl/3266680900_... :arrow:...
Kolego jeśli źle Ciebie zrozumiałem to mnie popraw, ale zdaje się, iż taki pomiar powinieneś dokonać jeśli już, nie na przewodzie ładowarki, czyli prądu idącego do płytki telefonu, a wpiąć multimetr pomiędzy płytką a akumulatorkiem. Bo uszkodzenie może istnieć na płytce - np bezpiecznik itp - a nie de facto w akumulatorku. Spróbuj zmierzyć prąd ładowania,...
Jeżeli na tym rezystorze był robiony pomiar prądu, to założenie rezystora trochę większego (0,15Ω) spowoduje zmniejszenie prądu ładowania i zmniejszy prawdopodobieństwo ponownego uszkodzenia ładowarki. Jak działa to nic nie Kombinuj, Zostaw 0,15Ω.
K*, ile razy trzeba tłumaczyć że trójfazowy regulator motocyklowy nie może pracować bez akumulatora?! Po pierwsze napięcie na wyjściu jest wtedy nieprawidłowe - w motocyklu może doprowadzić do uszkodzenia elektroniki (ECU, modułów TCI/DC-CDI, liczników). Ponadto może doprowadzić do uszkodzenia regulatora. Regulator ma być podłączony z akumulatorem....
Raczej alternator. Na to wskazuje. Pomiar jeszcze napięcia przy samym altku, by wykluczyć przewody. Ale warto sprawdzić klemy akumulatora, mase też.
Być może źle zrozumiałem i po wymianie 7805 już jest dobre 5V Tak jak już wcześniej pisałem, po wpięciu LM do obwodu układ staje się niestabilny. Dalej nie mam 5V muszę znaleźć przyczynę czemu tak się dzieję, pewnie jest tak jak pisałeś związane z pomiarem prądu i napięcia. Masz tam R24 (krzywy drut) sprawdź czy to może być bocznik do pomiaru prądu...
Widzi błąd cewek, odcina wtryski - iskra jest, nie ma paliwa. Typowy "pad" tej centralki wtrysku, choć warto jeszcze sprawdzić wiązkę, a w szczególności odcinek cewka - ECU. Osobiście nie korzystałem ale mimo wszystko mogę polecić Ko-Car. Pierwotną przyczyna uszkodzenia jest awaria cewki ale uszkodzeniu ulega fragment drivera cewki w ECU odpowiedzialny...
gdyby się ślizgało to kontrolka by dawała znać o sobie jak wcześniej pisano w postach. Szukałem i nie znalazłem, na pewno tak pisało? :D Pomiar napięcia z jednoczesnym pomiarem prądu ładowania wyjaśniłoby sprawę ostatecznie w tej kwestii.
(at)irek2 z całym szacunkiem dla Ciebie i twojej konstrukcji, ale poczytaj posty kolegi (at)Adamcyn w temacie pomiaru prądu ładowania akumulatora, tam przewód masowy o grubości palca zaciśnięty klemą i przykręcony śrubą do karoserii ma rezystanję 0.6 mΩ ! Zobacz że większość takich urządzeń które można kupić już od dawna na różnych portalach rzadko...
Radziłbym sprawdzić wszystkie R35 do R38, są one połączone równolegle w torze pomiaru prądu ładowania. Wartość pojedynczego rezystora to 1 om, wypadkowa wszystkich 0,25 om.
Zacznij od pomiaru prądu ładowania i napięć na płycie.
Odpowiesz Sobie po pomiarze prądu ładowania.
Czyli 7,5 V przy prądzie 10A to coś nie tak z akumulatorem.
Nie dokładny to jest ten :wink: Jeśli już coś robić to tak chociaż do dokładności 0.1A. Co? A po co taka dokładność? Mam dokładnie taki sam prostownik, on jest ukraiński, a nie radziecki, używałem go chyba ze dwa lata temu. Wskaźnik owszem, zacina się, ale po tylu latach wstrząsów ma do tego prawo. U elektryków wielka dyskusja o multimetrach, które...
Tak informacyjnie, u mnie ta sama usterka co u większości, wymiana 80R900P T2 = W1A R9 i R10 = 1 Ω i pracuje normalnie. Jednak posiłkując się poradą znalezioną na YT, wylutowałem jeden z 4 rezystorów, które (chyba) służą do pomiaru prądu ładowania, co skutkuje obniżeniem prądu ładowania z 4 do 3 A. Akurat u mnie to R51 został wylutowany, ale to nieistotne....
Pomiar czasu ładowania przez rezystor to chyba nie najlepszy pomysł. Trze by dac źródło prądowe aby prąd ładowania był liniowy. Prościej jest mierzyć częstotliwość. Widziałem kilka rozwiązań z NE555.
Na przykład do pomiaru ładowania/rozładowania akumulatora w małej instalacji PV.
A jak można zwiększyć zakres pomiarowy tego NE015 żeby można go było do autka wpiąć ? do pomiaru prądu ładowania akumulatora ?
Czym się posługujesz wykonując pomiary? Multimetrem? Tak jak pisałem - ważny jest prąd ładowania. Przełącz miernik na pomiar prądu i napisz, jakim prądem ładuje prostownik twój akumulator. To czy prostownik ma napięcie 12-17V, ma drugorzędne znaczenie, bo nie wiemy, co to wynalazek.
pomiar prądu ładowania akumulatora pomiar prądu ładowania alternatora pomiar prądu pomiar prądu silnika
bezpiecznik zasilacza komputera części żelazka hamować odzysk energia
Oznaki zużytej pompy vacuum w BMW X3 E83 2.0i 2006 Brzęczenie przy zmianie biegów w BMW X3 E83 2006