Natomiast energia czynna za falownikiem znacznie różni się od energii czynnej przed falownikiem obliczonej na podstawie wskazań amperomierza cęgowego True RMS. Bo falownik nie pracuje analogowo tylko muduluje wyjścia PWM-em o różnych częstotliwościach, najczęściej od10kHz do 25kHz i miernik nie jest w stanie tego prawidłowo zmierzyć. Bo zakres pomiarów...
Metodę techniczną stosuje się głównie w przypadku jak zależy Ci na dużej dokładności pomiaru. Miernik za 15 zeta na pewno nie ma klasy dokładności pomiaru 0,5. Dochodzi do tego jeszcze metoda pomiaru , np w przypadku pomiaru oporności są pomiary z poprawką na woltomierz lub na amperomierz w zależności jak duży opór się mierzy. Ten temat to rzeka. Pozdrawiam
Amperomierzem mierzy się prąd pobierany przez dowolny odbiornik prądu - żarówka, silnik, radio, itp. więc włączany jest szeregowo z tym odbiornikiem. Aby błąd tego pomiaru był najmniejszy, jego opór wewnętrzny musi być jak najmniejszy - w pobliżu zera Ω. Włączenie tak niskiej oporności równolegle do źródła napięcia powoduje zwarcie i przepalenie...
Witam! Można w przybliżeniu określić moc jeżeli silnik będzie obciążony. Należy amperomierzem zrobić pomiar prądów fazowych i na tej podstawie wywnioskować moc silnika. (amperomierz kleszczowy)
Przekaźniki, zwłaszcza w starych lodówkach, mogą nie wykonywać prawidłowego pełnego ruchu. Zabrudzenie i zmiany na ruchomych powierzchniach trących wewnątrz przekaźnika rozruchowego mogą być przyczyną podobnych do opisanych zachowań lodówki, a ślady grzebania i niefabryczne przeróbki urządzeń rozruchowych, to oddzielny temat. Sprawdzenia samego agregatu,...
Pomiar napięcia wykonujesz podłączając woltomierz o odpowiednim zakresie napięcia do zacisków silnika pomiędzy fazę L1 a L2 następnie pomiędzy fazę L1 a L3 i na koniec L2 a L3. Chyba że masz trzy woltomierze to pomiar napięć międzyfazowych wykonasz jednocześnie na trzech fazach. Oczywiście że możesz też zmierzyć napięcie pomiędzy każdą z faz a przewodem...
Wszystko jasne metoda metrowego ramienia jest dokładniejsza do pomiaru oporów samej prądnicy . Ja wykorzystałem pomiar elektryczny , napęd silnik 145W/230V 1400obr/min przełożenie 1-1 . Pierwszy pomiar amperomierzem sam silnik , drugi pomiar z alternatorem . Różnica odczytów dała siłę potrzebną do pracy samego alternatora . W moim przypadku jest to...
podłącz na krótko pod amperomierz i podaj jaki prąd bierze
Ok rozumiem zastosuję się do twoich porad, mam jeszcze jeden problem, przekłamuje amperomierz pokazuje za duży prąd , np podłączam silnik który pobiera 0,8 A (pomiar miernikiem), natomiast amperomierz pokazuje 1,17A pomimo tego że zastosowałem potencjometr 50k (bo 20k nie miałem) i amperomierz pokazywał 0,02 A poboru pomimo że był bez obciążenia, czy...
Silnik 1f czy 3f jaka moc silnika? Jaki zakres prądu cie interesuje? Jaki przedział cenowy? Sprawdź sobie: F&F DMA-1 amperomierz cyfrowy 1f F&F DMA-3 amperomierz cyfrowy 3f oba na szynę TH-35 F&F DMA-1T i DMA-3T montaż na panelach szaf ale wymaga przekładnika. Ewentualnie coś zarazem co mierzy prąd pobierany przez silnik i zarazem może go chronić przed...
Co do L293D, to jest wlasnie mostek H, ktory mozesz zastapic tranzystorami... Jezeli nie tymi ze schematu, ktory polecilem wczesniej, to innymi.. Tam masz podane dwa rodzaje... Ale powinno dzialac na innych... Wazne, zeby bylo odpowiedniego typu [PNP, NPN] i wytrzymaly odpowiednie napiecie i prad. Napiecie to sam wiesz, jakim zasilisz silniki, a prad...
... pomiar prądu silnika dc ... - to chyba amperomierzem prądu stałego (wartość ŚREDNIA), a nie "true RMS" ...
Witam. Jeżeli brak danych to trzeba, wykonać pomiar prądu pobieranego przez silnik (amperomierz o zakresie 20-30A). Zasilić można prostownikiem o odpowiedniej wydajności prądowej. Pozdrawiam.
Cz y może być zwykły zasilacz 230/12 v Oczywiście , ale z kondensatorem filtrującym . Podłączenie miernika i bocznika masz tutaj rozrysowane : http://automatyka.elstat.com.pl/p10289,w... . Do zasilania można użyć osobnego zasilacza , lub wykorzystać zasilanie...
A wiec pomiar amperomierzem cengowym wykonany : zimny silnik 496 a letni silnik 350a gorący nie odpalający silnik 1356a
Witam. Prad, jaki mozna "wyciagnac" z zasilacza na pewno ma tutaj istotne znaczenie. Jesli chcesz sie tym silnikiem na prawde pobawic to musisz zamiast tego zasilacza uzyc innego, a najlepiej zrobic go samemu. Bedziesz potrzebowal transformatora, choc idealnie by bylo jakby udalo Ci sie zalatwic autrotransformator, nastepnie 4 diody, i kondensator....
Mostek na pewno jest za słaby, podejrzewam że dla 2 silników prąd jest większy niż 10A - poczytaj ten temat chyba ktoś pisał ile mniej więcej pobierają te silniki lub najlepiej zrobić pomiar amperomierzem. Mostek kup najlepiej taki 50A na zapas i do tego radiatorek, a filtracja mogła by być większa np 4700uF.
Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli mówiąc że jest to przebieg zmienny, a nie stały. A wg kolegi PWM to prąd stały czy zmienny? Bo amperomierz prądu stałego jest przystosowany (wyskalowany) dla jak sama nazwa wskazuje - prądu stałego. Dodam, że amperomierz prądu zmiennego też się tu nie nadaje do pomiaru takiego przebiegu - a dlaczego - proponuję...
A więc zrobiłem pomiar jak radziłeś i amperomierz wskazał 1,40A przy czym wartość powoli spadała i po chwili było 1,30A. Pomiarowi towarzyszyło obniżenie obrotów silnika i rzężenie z alternatora. O czym to świadczy? Uszkodzone co najmniej dwie diody pomocnicze, łożyska do sprawdzenia na obecność luzu, regulator można powiedzieć że sprawny, choć po...
Widzę, że macie blade pojęcie jak wyglądają instalacje w samochodach. Takie zabawy można prowadzić w starych gratach. Co w przypadku kiedy w samochodzie są osobne masy brane z klemy na silnik, karoserię, ....:?:
Niestety tych czasów nie przestrzegałem . Co do drzwi , pokrywy silnika . bagażnika tak wszystko zamykane . Pomiar amperomierz w obwodzie , Sorki ale co zmieni miernik cęgowy ( nie mam takiego ) . Najbardziej zastanawia mnie to drgnięcie silnika wycieraczek , Skąd ten krótkotrwały impuls , Kluczyka w stacyjce też nie było .
Jeśli włączysz w szereg ten amperomierz nie próbuj czasami odpalać silnika !!!
Czy podczas pomiaru amperomierz tablicowy znajduje sie w pozycji pionowej? Tzn z szybką w pionie?
13,55V to nie jest źle, szczególnie, że podejrzany jest akumulator, jeżeli coś go rozładowuje to po odpaleniu będzie pobierał większy prąd na doładowanie i to 13,55V jest całkiem ok. Proponuję wykonać prawidłowy pomiar prądu amperomierzem na zgaszonym silniku, będzie widać co się dzieje, czy coś rozładowuje aku czy nie.
Nie śmiejcie :) bo serio nie ma z czego . Postaram się wytłumaczyć zasadę działania bo nie jest ona oczywista dla niektórych. Po pierwsze dlaczego to nie działa. :) i nikomu tutaj nie działa. Rozpracowanie tego zajęło mi jedno niedzielne popołudnie. Po prostu nie da się sprzężyc prądnicy z silnikiem. i ot tak tego zasilić czyli podpiąć prądnicy do silnika...
Ogólnie to chce mieć pomiar napięcia żeby wiedzieć czy alternator ładuje oraz jaka pojemność ma w danej chwili akumulator . Czyli jak silnik pracuje widzę napięcie ładowania a jak silnik zgaszę i przekręcenie kluczyk na pierwszą pozycję to widzę jaka ma pojemność akumulator . Tak to widzę
Czy ktoś mógłby zamieścić jakieś przykładowe schematy pozwalające na wykonanie układu mającego na celu sprawdzenie: - poprawności działania woltomierz o zakresie do 1kV, - poprawności działania amperomierza, który dokonuje pomiaru prądu silnika o mocy 40kW i napięciu 500V
Pomiar rezystancji nie zawsze ujawni usterkę, zwłaszcza gdy dodać rezystancję szczotek. Lepiej mierzyć indukcyjność obracając b. powoli wirnikiem, aby sprawdzić, czy nie ma zwartych lub przerwanych uzwojeń i działek komutatora. Jeszcze łatwiej wykorzystać transformator o kilku woltach napięcia na uzwojeniu wtórnym, diodę i amperomierz analogowy. Obracać...
Ciśnienia są w dolnym zakresie, a na dodatek nie wiadomo czy pomiar był dokonany na rozgrzanym silniku. Dobrze, że chociaż są jednakowe. Książkowo to powinno być tak : P = 0,12 x st.spręż. ( w MPa ) .Pomiar amperomierzem można traktować jako ciekawostkę - zbyt wiele zmiennych (np. stan rozrusznika) i brak danych o ich prawidłowej wartości aby jego podstawie...
Tak jak kolega wyżej wspomniał - pierścienie ślizgowe a nie komutator. ASL9008 - pierścienie do tego alternatora. ARE0008 - regulator napięcia - tutaj polecam oryginał Boscha a nie jakieś zamienniki. Idziesz do sklepu motoryzacyjnego, podajesz numer alternatora i tam dobiorą części. Możesz wejść na stronę: https://as-pl.com/pl/main Tam w wyszukiwarce...
Fakty: Moc urządzenia 150W. Napięcie zasilania 12V (faktycznie 13,8-14,4V w czasie pracy silnika). Uszkodzony przełącznik regulatora mocy. Pytania: Czy potencjometr skopci się przy regulacji mocy? To zależy do mocy odbiornika i mocy strat w potencjometrze. Trzeba to policzyć. Czy przekaźnik 30A będzie odpowiedni czy może trzeba użyć taki 60A? Tu trzeba...
Witam. okablowanie jak najbardziej w porządku. wszystkie styki na kostkach spryskałem kontaktronem i efektu 0 przekaźniki cykają, chociaż pojawiło się coś dziwnego. przedtem nie obracał na żadnym z programów a teraz po przełączeniu programatora na odwirowanie pralka z wielkim trudem parę razy obruci bębnem i zacznie wirować ale po ok 2 min wszystko...
Lepszym i dokładniejszym rozwiązaniem jest pomiar prądu amperomierzem cęgowym (kleszcze Dietza). Natomiast nic kolega nie pisze o ewentualnym zabezpieczeniu tego silnika i temperaturze jego korpusu.
Witaj, co do prądu jaki pobiera ten silnik to raczej uwarónkowane jest jego obciążeniem. Zalecam podpięcie amperomierza i dokonanie pomiaru. Pozdrawiam.
Tak naprawdę to tego nie wiem. W sieci jest sporo opisów jak zrobić prądnicę z kondensatorami , ale tego nigdy nie robiłem. Zastanawia mnie tylko, czemu nie podłączyć zasilania do tego naprawianego silnika. Na początku pomierzyć uzwojenia omomierzem, potem pomierzyć na przebicie (upływność). Potem łączysz wszystko przez amperomierze, wyłącznik termiczny...
Żarówka to dość specyficzne obciążenie. Jeśli przyjąć, że użyłeś włókna świateł mijania (nie pamiętam wyprowadzeń) zakładam, że 55W to ustalony prąd osiąga wartość nieco ponad 4,5A. Niestety, rezystancja zimnego włókna jest blisko 11 krotnie mniejsza od ustalonej. Z tego wniosek, że obciążyłeś akumulator prądem blisko 50A. Trochę dużo jak na taki akumulator....
Pierwszy pomiar zrobiłem multimetrem targowym (20 zł) i wyszło 0.5A... wykonałem teraz ponownie pomiar amperomierzem wymontowanym z prostownika (analogowy amperomierz) typ. M42180 max IHOM = 6.5A i wynik był "normalny" pojawiło się 2.5A. Silnik ma wymiary 40x40x35 (szerokość, długość, wysokość)
A co ze stanem izolacji? Skoro podlaczyl PE prawidlowo (jak pisze) to sam sie sprawdził, o ile jest tam RCD w zasilaniu :D Wcale nie głupi sposób na sprawdzenie izolacji. Natomiast najprostszym sposobem dowiedzenia się, o napieciu pracy, jest pomiar prądu tego silnika przy pomocy amperomierza cęgowego. Jednak sądzę po opinii Kolegi odnośnie jego pracy,...
Da radę określić co jakie to coś ma parametry? No przecież właśnie robisz pomiary parametrów. Ampery są za duże i ciężko coś sprawdzić.mam miernik do 20 amper a sprzęty się palą żeby to uciagnąć. Na zwarciu 10 amper przy 100 rmp. Czy kolega jest niereformowalny albo ma problemy z zapamiętywaniem porad? W wątku z alternatorem wspomniano o braku sensu...
Pomiar najlepiej zrobić przy użyciu amperomierza cęgowego zakładając na jedną z faz silnika ,a potem mierzyć przy różnych trybach pracy sprężarki , wielkości prądów porównać z danymi na tablicy znamionowej silnika, oraz DTR. sprężarki.
Są dwa sposoby, ale oba niestety wymagają przyrządów. Pierwszy sposób, to pomiar prądów pobieranych przez wszystkie fazy, pod stałym obciążeniem. Trzeba znać prądy nominalne dla danego obciążenia. Problemem może być dobór amperomierza, bo prąd zasilający silnik jest impulsowy. Najlepszy byłby amperomierz cęgowy, bo nie wymaga wpięcia w obwód zasilania...
ale do wyboru są tylko cztery odpowiedzi: -woltomierz elektromagnetyczny z zerem pośrodku, -woltomierz magnetoelektryczny z zerem pośrodku, -amperomierz elektromagnetyczny z zerem pośrodku, -amperomierz magnetoelektryczny z zerem pośrodku. A do tego, trzeba uzasadnić swój wybór... :cry:
Witam Chcialem sobie zrobic miernik kondycji akumulatora., a przy okazji czegos madrego sie nuczyc.:D Chcialbym to zrobic na bazie jakiegos opornika jako bocznika o jakiejs logicznej rezystencji, aby nie pokrecilo plyt, no i rownolegle wpiac amperomierz. Ja mam 15A od zera, ale pewnie bedzie bezuzyteczny, bo potrzebny bedzie pewnie z ujemna skala ?...
tzy amperomierze ale dobudować do nich bocznik który będzie przełanczany jeśli to ma być zabudowane w szafie albo cęgowy- pomiar bez problemu
Przed wykonaniem zasilacza zasil kolejno każdy silniczek z akumulatora samochodowego przez amperomierz z zakresem np.10A lub przez rezystor ceramiczny 0,1 Ω z pomiarem spadku napięcia na tym oporniku. (prąd sobie wówczas wyliczysz z prawa Ohma I=U/R) Pamiętaj ,aby silniczek był obciążony mechanicznie , tak jak będzie pracował docelowo. Po zsumowaniu...
Proszę o pomoc i poradę. Silnik jednofazowy 230V; 1,85 kW napędza kompresor tłokowy na wspólnym wale; kondensator rozruchowy 25µF/400V. Rezystancja uzwojenia pracy 2,1Ω; rezystancja uzwojenia rozruch 6,1Ω. Pomiar prądu amperomierzem kleszczowym na przewodzie zasilającym 9,2 A, a na przewodzie rozruchowym 3,2 A. To pomiary prądu pod obciążeniem kompresorem....
dzisiaj zrobilem pewne pomiary i o to co mi wyszlo: napiecie ladowania (na odpalonym silniku, wolne obroty, wylaczone zrodla pobierajace prad) - +-14,6V - wiec alternator jest chyba ok. napiecie na akumulatorze przy wlaczonych swiatlach na wolnych obrotach - 14,4V a teraz najlepszy pomiar - amperomierz na plusie akumulatora, przy wylaczonym silniku...
Krzysztof Kamienski, dzięki, za udostępnienie wiedzy, ale w tym przypadku własne ucho nie pomoże, bo nie ma jak napędzić silnika, by usłyszeć wyłączenie / załączenie wyłącznika odśrodkowego. Pomiar amperomierzem cęgowym, to już inna sprawa, ale dla autora na ten moment niedostępny niedostępny. O mechanizmie wyłącznika nie będę komentował, bo... tyle...
roberto7727 gwint w głowicy od Ikarusa to 26x1,5 . Gwint 3/4" ma skok w okolicy 1,8mm i dość podobną średnicę przez co zapina na 2 zwojach a potem już siła razy gwałt, zapewne w tych butlach co mówisz jest podobnie, sam najpierw wkręcałem 3/4" do głowicy ikarusa ale że jam jest cykor to wolałem sprawdzić grzebykiem co to za cudok gwint i wytoczyć przejście...
Witam. Nie wnikając w potrzebę pomiaru prądu ładowania akumulatora chcę podać sposób jakim można zmierzyć ten prąd nie posiadając miernika cęgowego ani amperomierza o dużum zakresie. W załączniku na rys. a) sposób włączenia amperomierza w obwód przed zapaleniem silnika, gdy zapailmy silnik rozwieramy obwód jak na rys. b) i mamy pomiar prądu ładowania...
Witam ! Mnie w pierwszej chwili przychodzi namyśl przekładnik prądowy dobrany do prądu znamionowego silnika i amperomierz . Wtedy mamy stały podgląd poboru prądu przez silnik a tym samym i obciążenie. pozdrawiam. Silnik ma moc 30kW, prąd znamionowy 56A. Jak zinterpretować wynik pomiaru amperomierzem jeśli np. dajmy na to da wynik 50A. 50/56 daje ok...
Kupujesz zasilacze bez pomiaru amperomierzem pobieranego prądu z baterii podczas pracy. Silniki przy rozruchu pobierają o wiele większy - trzeba na to wziąć poprawkę. Nie bez powodu zastosowali tak duże ogniwa.
nie ma co komplikowac układu , to ma powiedzieć czy alternator nadaje sie do auta czy do naprawy na sliniku jedynie można założyć ze 3 koła pasowe do zmiany obrotów a do rozrusznika wykorzystałbym cześc silnika obudowe sprzegła z kołem zamachowym na osi hamulec i do pomiaru prądu rozrusznika amperomierz np 600A z bocznikiem ma sie rozumiec , jak potrzeba...
przy poborze 0.09? błagam pomocy Jak i czym to bylo mierzone ? A dokładniej, gdzie włączany był amperomierz do dokonania pomiaru ? Rozrusznik sprawdzony ? Prąd rozruchu zmierzony na ciepłym i zimnym silniku ?
To zamierzam dziś zrobić, silnik już sprawdziłem. Cęgi mam, mam też tablicę pomiarową, więc sprawdzę ile pobiera z sieci transformator przy obciążeniu silnika, ile silnik z transformatora. Zmierzę kilka transformatorów, ale sądzę, że tak jak mówisz, najlepszy będzie transformator z trójfazowego prostownika od wózka. Dam znać jak idzie uruchomienie silnika....
Podłącz silnik bramy pod akumulator 12V tylko nie w skrajnym położeniu i poprzez amperomierz zasil go. Jeżeli pomiar prądu będzie mniejszy niż 10A to możesz ten sterownik zastosować. Do jego zasilania wystarczy transformator od halogenów na 12v min 200W.
Dzisiaj to raczej nie zmierzę tego prądu bo mam zepsuty amperomierz ale jutro na pewno się odezwę i napisze czy udało mi się to uruchomić. Dziękuje wam i pozdrawiam.
Jeśli silnik nie posiada tabliczki, choćby z oznaczeniami (symbolami) czy innymi danymi, z których można by odczytać prąd pobierany przez niego, pozostaje pomiar. Trzeba dysponować źródłem prądu np. akumulator, o odpowiednim napięciu i do tego amperomierz, którym zmierzysz prąd, pobierany przez ten silnik. Wtedy będziesz pewien, czy ten zasilacz da...
Sterownik- A3977sed firmy Allegro-trochę nawet zbyt mocny. Można poszukać jakiegoś mniejszego. Ale powinien mieć wejścia Step i Dir żeby sterowanie było proste. Do tego jakiś generator na NE555 Ten link co podałeś- silnik pobiera 1A przy zasilaniu 2.3V. Spróbuj zmierzyć prąd pobierany przez silnik przy zasilaniu z ogniwa 1.5V- bo pomiar tak małej oporności...
Jeśli ktokolwiek by tego dokonał to pierwsze co, wyszedłby z siebie, żeby na filmie zaprezentować maksymalnie wyśrubowany wynik pomiaru. Raczej trudno w warunkach amatorskich zorganizować stanowisko pomiarowe z obciążeniem 50 kW, nawet w garażu czy warsztacie nie mówiąc o mieszkaniu. Natomiast nie powinno się maskować wyników pomiarów poprzez ukrywanie...
Projekt polega na sterowaniu silnikiem przez pomiar pradu i zaleznie od pradu ma sie ten silnik obracac raz w jedna raz w druga strone. Profesor tlumaczy mi to tak: " ... wyobraz sobie mlyn. :D Jest tam srutownik przez ktory wybpada ziarno, srutownik jest napedzany silnikiem o mocy 5.5kW (prad zmienny). do tego jest amperomierz ktory mierzy prad dochodzacy...
Nie wiem jak jest w Mercedesie (każdy samochód ma swoje tajniki), ale mogę dorzucić swoje "trzy grosze". W Nissanie pewnego dnia zauważyłem, że po kilku dniach bez odpalania, akumulator nie jest w stanie zakręcić rozrusznikiem. Elektryk sprawdził akumulator i uznał, że jest sprawny. Po pomiarze prądu w samochodze okazało się, że cały czas pobiera 0,7A....
Dioda prostownicza (w skrzynce) jest sprawna. Na rozładowanym akumulatorze (sprawnym) napięcie zawsze będzie niechętnie wzrastać przy ładowaniu, dlatego pomiar napięcia ładowania (te w granicach 14.4 V) będzie możliwy tylko przy w pełni naładowanym akumulatorze. Takie uproszczone rozwiązanie ładowania w silnikach AM6 nie posiada kontroli napięcia ładowania...
jaworskiauto: na fakt, masz racje, przecież kolega nie chciałby stałego pomiaru, tylko w czasie jazdy, czy pracy silnika, czy po zapłonie
pewnie ze najlepiej wykrecić podłączyć i to jeszcze przez amperomierz pośrednia metoda jest pomiar miernikiem cegowym (ale tu uwaga na róznice prądu przy ciepłym i zimnym silniku - trzeba sie tego nauczyć) jest to szybka metoda i dośc skuteczna , szczeguónie jak sie ma mały miernik i można każdą swiece z osobna podejśc lub jak ma bmw i mercedes ze kazda...
Miałem podobny przypadek.Z tym że silnik w jedną stronę będąc pod obciążeniem wyłączał się a w drugą pracował normalnie.Kilkakrotne przestawianie enkodera i kręcenie silnikiem obciążonym rozwiązało problem.Myślę że należałoby silnik obciążyć i kręcić w obie strony i mierzyć prąd silnika. Może się uda .Powodzenia. Pewnie tak, ale silnik sterowany jest...
Czy możliwe jest by to on powodował nie uruchomienie sprężarki? Nie ponieważ ten kondensator poprawia sprawność elektryczną silnika - trochę. Bez niego silnik powinien działać. Podłącz go i wystartuj silnik "z kabla". Ma ruszyć natychmiast! Bardzo ważna sprawa: trzeba zachować przerwę min 3 minuty między startami potrzebną na wyrównanie się ciśnień...
Witam Mam podobny problem z doborem amperomierza do maszyny. Silnik główny to 7,5kW połączony w gwiazdę. Jeśli dobrze licze to mam się spodziewać prądu około 15A I=P/(V3*U*sprawność)? Czy to jest prąd przewodowy i o ile wyższy będzie przy rozruchu? I drugie pytanie: jakie powinien mieć oznaczenia taki amperomierz żeby miał wbudowany bocznik (pomiar...
Dla pewności zmierz prąd wzbudzenia włączając amperomierz w zacisk nr 21 listwy X12, sam pomiar napięcia niewiele powie. Sprawdź też rezystor R7 (potencjometr), i styk go bocznikujący KV5/5,5
Sprawdzenie ładowania akumulatora w pojeździe polega na: 1. Sprawdzeniu napięcia instalacji w trakcjie pracy silnika, najlepiej na średnich obrotach lub na obrotach roboczych - napięcie powinno być w przedziale 13.8-14,4V lub 13.9-14,5V w zależności od tego jaki jest regulator napięcia w alternatorze. Czy napięcia sa poprawne, to zależy od instrukcji...
Dzięki za pomoc. Poszukam kondensatora na 400V 20uF. Dam znać jaki wynik daje pomiar amperomierzem. Czy taki kondensator się nada? [url=http://mselektronik.pl/elementy-pas... do silnika
Z twojej wypowiedzi można wywnioskować, że Będę go używał żeby zmierzyć pobierany prąd w pojedynczej fazie, , a dalej czy też ile pobiera silnik elektryczny lub inne urządzenie. . Widzę że pewnie niedokładnie wiesz, o co chodzi z tymi pomiarami. Każdy miernik (amperomierz)cęgowy, mierzy prąd przepływający przez pojedynczy przewód. Nie ma tu znaczenia...
Dławienie to zwiększone obciążenie dla pompy jak i energetyczne. Przy dławieniu pompy na wylocie, moc pobierana przez silnik pompy maleje. Proszę sprawdzić podłączając układ do pomiaru mocy, a w przypadku jego braku ostatecznie wystarczy amperomierz.
Witam. Ad1) Należy wybrać pomiar prądu stałego łącząc amperomierz w szereg z silnikiem. Ad2) Nie można stosować samego potencjometru bo za duża moc się na nim wydzieli (będzie się mocno grzał) a rezystancja nie pozwoli na płynną regulację. Ad4) Silnik ma rezystancję rzędu pojedynczych Ω, więc podłączając rezystor 100Ω napewno nie ruszy. Ad3)...
Ilość mocy odebranej liczę tak: 1. mierzę napięcie na dużym kondensatorze ( jest stałe, sprawdzone oscyloskopem) 2. liczę prąd biorąc pod uwagę oporność obciążenia i mam moc. Na zasilaniu też oprócz Accu mam kondensator żeby amperomierz nie był narażony na zbyt duże impulsy. Taki pomiar jest dobry.
Omomierzem nie zmierzysz dokładnie w jakim stanie są świece. Najlepiej dokonać pomiaru prądu cęgami lub innym amperomierzem, a wtedy będziesz miał pewność, że układ podgrzewania jest sprawny.
Zrób pomiar poboru prądu na wyłączonym silniku w upalny dzień. Multimetr przełącz na amperomierz i wepnij się pomiędzy klemę a akumulator. To na początek. Druga sprawa piszesz że akumulator zachowuje się JAKBY był rozładowany. Żeby odpalic musisz naładować aku czy wystarczy że wystygnie i odpala?
Dziękuję za pomysły, rozwiązanie jakie wybiorę - jeszcze nie wiem, ale już myślałem jak określać położenie wskazówki amperomierza :? temat jest trudny ale warty rozpracowania i to jak najniższym kosztem bo na pewno wielu "konstruktorów" sterowników mogłoby na tym skorzystać. Z pewnością rozwiązanie z indukcyjnym pomiarem prądu jest najbezpieczniejsze...
Trzeba włączyć amperomierz w obwód w szereg ze świecą----do + akumulatora i zmierzyć prąd pobierany przez świecę.Porównywalne wyniki ze wszystkich świec ,dają pewność że są dobre.Są też amperomierze tzw cęgowe do pomiaru na kablu(bez rozpinania przewodów).
W przypadku dobrej klatki amperomierze nie wahały, masz autotrafo więc możesz spróbować,a ja dowiem się przy okazji czy sprawdzi się w jednofazowym Wykonałem taką próbę, wiem, mogłem napisać w pierwszym poście ;) . Wygląda to tak ,że pobierany prąd waha się pomiędzy ok 2A do 7A w zależności jak ustawiony jest wirnik. Mierzony pobór prądu wynosi ok.2A...
... to daj przykład jednego miernika działającego który nie pobiera prądu z obiektu badanego ? Takich mierników jest wiele: - kompensatory, - voltomierze elektrostatyczne, - amperomierze hallotronowe DC, - pomiary bezdotykowe obrotów, dystansu, prędkości (foto-radar), - pomiary promieniowania (pyrometry, luxometry, sonometry), - pomiary optyczne (polaryzacja,...
Najcześciej przy pomiarze prądu spoczynkowego rozpinamy aku, podłączamy amperomierz i czekamy na ustalenie poboru. Można spróbować inaczej: Przy pomiarze prądu wyłączonego samochodu warto podłączyć się tak, żeby nie przerwać obwodu akumulator<->samochód po jeździe i zgaszeniu silnika. Tzn. odpinając klemę, na której robimy pomiar prądu nie przerwać...
Załóżmy że producent kłamie i ma 1200-1300W (1500W fajniej się prezentuje na pudełku). Do tego dochodzi błąd pomiarowy, amperomierz z multimetru za pewne a obciążenie indukcyjne, pomiar bez obciążenia. Więc pomiary jasno wskazują na to że silnik jest 230V. Ktoś wetknął wtyczkę, świeci? świeci!, nie wybuchło to sprzedajemy, jednak tym razem się nie udało....
Regulator napięcia-na klemach nie widzę żadnego napięcia stałego, bo miernik wskazuje tyle co jest na akumulatorze. Natomiast pojawia się napięcie zmienne ~18V, ale tylko jedna połówka (jak odwrócę bieguny miernika to ~0V). Błąd pomiarowy. Właściwie to lipny miernik. Unity tak miały, że mierząc napięcie stałe na zakresie napięcia przemiennego wskazywały...
Witam Jestem na etapie projektowania testera świec żarowych. I tu pojawia się prośba do was. jak ktoś ma w warsztacie cęgi albo amperomierz ze sporym zakresem to poproszę o pomiar prądu pobieranego przez pojedynczą świecę. proszę o podanie marki auta i typu silnika. Zebrane pomiary pozwolą mi uśrednić parametry i zaprogramować tester tak by po małpiemu...
Ciekawe w jaki sposób ? Amperomierzem AC lub Cęgami pomiarowymi. Za wyliczenie prądu tego silnika chwała koledze. Nic nie wyliczałem, to standard. Już widzę jak autor idzie kupować amperomierz cęgowy do podłączenia jednego silnika... Prędzej kupi na jakimś targu 'multimetr' analogowy za 10PLN i podłączy od razu jak należy zamiast amperomierza za kilka...
Nie mam amperomierza na silniku DC - będę musiał zmierzyć podczas pomiaru. Przetwornica jest jakaś niemiecka - sprawdzę i napiszę. Jakie jeszcze konkretnie dane potrzebujesz tych silników? Silniki testowane są różne i na wszystkich jest ten sam problem. Danę tego DC wrzucę jutro. Jakie to ma znaczenie czy jestem elektrykiem? Nie znam się kompletnie...
Kolego " Strumien swiadomosci swia przeczytaj z uwagą post #11. uruchamia się, na wyświetlaczu pokazuję prędkość 08 i nie można tej prędkości zmienić i dalej nie można zwiększyć prędkości. Po wejściu na bieżnię traci bardzo na obrotach. Mam wrażenie, że tak jakby nie miał mocy. Jeśli nie można zmienić nastawy prędkości bieżni to może należałoby sprawdzić...
Witam, temat grzejącej się osi silnika był już dawno (http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... mam ten sam problem z nowym silnikiem firmy Tamel 2,2 kW 1-faz, prąd znamionowy 13A, z wyłącznikiem odśrodkowym rozruchu (dwa kondensatory). Silnik pracował około 3 minut, rozruch poprawny , praca jałowa po rozruchu poprawna, po zatrzymaniu...
Mam taki w pracy. Kiedyś miałem wykonany samodzielnie. Amperomierz może być analogowy-nie jest wymagany dokładny pomiar-voltomierz, są gotowe moduły ~50zł. A jak zrobisz regulację obrotów silnika napędzającego, w fabrycznym jest falownik. Pozostaje pomiar obrotów, obciążenie alternatora. Ogólnie do zrobienia.
Triak najlepiej wymieni na nowy. Bywa, że pomiar pkaże, że sprawny, a w układzie zle pracuje. Natężenie (prąd) pobierany przez całą pralkę. Wepnik w szereg amperomierz lub jak masz cęgi Dietza.
Witam serdecznie, mam przekładnik prądowy (50/5A, 1,25VA) do mierzenia prądu silnika. Do tego przekładnika podłączony jest amperomierz i wszystko gra. Bardzo przydałby się drugi wyświetlacz tego samego prądu w pomieszczeniu kilka metrów dalej (jakieś 15m przewodu). Jednym z pomysłów było zastosowanie drugiego amperomierza szeregowo z tym głównym, ale...
Jeśli to ma być pobór bez odpalonego silnika to najlepiej pomiędzy klemę +, a + akumulatora. EDIT: Nie próbuj z tak wpiętym amperomierzem odpalać silnika, bo miernik 10A tego może nie wytrzymać, chyba że masz taki który wytrzyma kilkaset amperów. Nie radzę też odpinać akumulatora w czasie pracy silnika ( to tak na wszelki wypadek jak by Ci przyszedł...
Trójfazowa sieć o napięciu znamionowym U=400 V zasila prostownik , do ktorego przylaczono obciazony znamionowo silnik pradu stalego o mocy P=1,5kW. Jaki zakres pomiarowy powinny mieć amperomierze analogowe do pomiaru natężenia prądu fazowego sieci zasilajacej , aby uzyskac najdokladniejszy pomiar? A. 1,5A B. 2,0A C 2,5A D. 5,0A Mi z obliczeń wyszło...
A gdzie jest napisane , ze do montażu pionowego. Jest wstrząsoodporny, wykonanie wojskowe - to trzeba założyć, ze i praca pozioma mu nie straszna. Nie straszna, ale skalibrowany jest do pracy w pionie, skala jest nie liniowa. Wynik przy pracy w poziomie będzie obarczony większym lub mniejszym błędem. Zapewne też nie liniowym w całym zakresie. Można...
No to na początek coś już masz... Teraz musisz skompletować narzędzia:wiertarka stołowa, tokarka, frezarka, szlifierka, spawarka. Oczywiście do tego kilka podstawowych narzędzi ślusarskich wiadomo: młotki, śrubokręty, pilniki, przecinaki jakieś, ściągacz do łożysk, szczypce do segerów, komplet kluczy płaskich i sztorcowych, obcęgi, kombinerki, szczypce...
Po wyłączeniu silnika i wyciągnięciu kluczyka amperaż wynosi około 0.20A i spada. Po około 15 do 25 sekundach pokazuje 0A. Podłączyłem amperomierz między minusami z akumulatora i klemą więc jestem pewien tego pomiaru. Czy rozrusznik może powodować takie problemy nawet przy dodatnich temperaturach?
amperomierz między stacyjkę a akumulator No nie tak do końca. Jest dużo odbiorników działających poza stacyjką, na przykład światła. Amperomierz ma służyć do pokazania prądu płynącego do i z akumulatora, nie alternatora. To, co proponujesz nic nie powie czy bateria jest ładowana, gdy pojazd ma włączone światła. Przy sprawnej baterii i generatorze mamy...
Pisząc "z pracującym alternatorem" miałem na myśli poprawnie wzbudzony alternator - a więc odpalenie silnika, pomiar napiecia, wyłączenie silnika - potem z wyłaczonym alternatorem: odpiecie wzbudzenia, odpalenie silnika i pomiar napiecia. Róznica napięcia jest minimalna - w prądzie pobieranym z akumulatora jest różnica znacząca (3,6A vs ponad 8A) -...
W tym silniku masz bardzo łatwy dostęp do świec żarowych. Wypinasz wtyczki i sprawdzasz po kolei przy pomocy kawałka przewodu podłączonego do + akumulatora. Dobrze byłoby sprawdzić prąd jaki pobierają świece żarowe, ale do tego celu potrzebny jest amperomierz z bocznikiem, albo miernik cęgowy do pomiaru prądu stałego. Świeca przy starcie pobiera około...
pomiar amperomierz amperomierz silnik pomiar rezystancja amperomierz
wciąga kasete xantia regulator prąd bramki tyrystora
GAZ Gazela 2.4 16V ZMZ-405/406/409 – ustawienie rozrządu, znaki, łańcuch, napinacze Radmor 5102 – przeskakiwanie stacji UKF podczas strojenia, niestabilne napięcie warikapów