Która pompa luk czy bosch? W luku żeby nie ciekła trzeba było splanować obudowę pompy i dekiel , założyć nową uszczelkę (oryginalną metalowa) i dać krótsze śruby o 2mm. Klejenie silikonami nie działa tam jest 8 bar.
Sprawdź przewody podciśnienia (zdejmij wężyk z zaworu EGR i zobaczy czy jest w wężyku podciśnienie.
Może pompa vacum?
co ma za zadanie pompa vacum w tdi pd
Zobacz czy się króciec nie obluzował w korpusie.
AJM to całkiem inne silniki nie tyczy się tego co pisałem. Ty masz silniki już z PD zastanawiam się co ci się ubzdurało klimatyzacja a pompa vacum jak to bardzo odległe osprzęty w tym silniku. Z tej strony to może być różnie uszczelka pod pokrywą, uszczelnienie turbiny, kolektor ssący. Pierw musisz sprawdzić gdzie dokładnie to nie muszą być kosztowne...
temat dotyczy mechanicznej pompy vacum w TDI z 98r na 100 aut w ile pada mechaniczna pomapa vacum? podaj cyfre
myslalem ze piszesz o pompie podciśnienia powietrza do systemów sterowania. Dobrze myślałeś, tam występuje jak autor słusznie napisał pompa TANDEMOWA co za tym idzie dwie pompy w jednej.
Zobacz w ETKA.
Trzeba przerobić na podciśnienie z kolektora ssącego bez pompy vacum. :D
Podciśnienie pompy vacum sprawdź. Geometria luźno chodzi?
Na zdjęciu widać pompę vacum, trzeba ją zdemontować i sprawdzić jej uszczelnienie.
Udalo sie rozwiazac problem ? , jam mam indentycznie z moim bls i tak samo postepowalem , nawet wkleilem cala pokrywe z uszczelka na silikon motoryzacyjny i dalej cieknie olej !!!! myslie ze to z pod pompy vacum.
Wymiana pompy vacum pomogła, była rozszczelniona!
Do uszczelnienia króciec przy pompie vacum. Pozdrawiam.
Sprawdź czy nie zmieniłeś ( po wymianie filtra bądź rozrządu ) zasilania z powrotem od pompy vacum.
przewody podciśnieniowe sprawne ? , szczelne pompa vacum sprawna ?
Witaj kolego chętnie skorzystał bym z twoich usług ale mam bardzo daleko 😀 Dodano po 1 Spróbuję jutro wymienić lub podmienić ta pompę vacum
Witam od pewnego czasu mam problem w mojej Audi z silnika dochodzą dziwne dźwięki a mianowicie takie jak by to powiedzieć "cyk cyk cyk cyk cyk" ale powiem że to nie zawsze nieraz odpalam i nic a nieraz jest takie charakterystyczne stukanie mechanik mi podpowiada że to na 80 % waku pompa albo wałek rozrządu podpowiedzcie jakie są objawy padającej waku...
A jak podciśnienie z pompy, bo czasem vacum pompa nie wyrabia.
To jest właśnie ta pompa wspomagania do silnika AGK, który pompę vacum ma na pasku klinowym z przodu silnika. Przewertowałem całe google i nic nie ma kompletnie zero jakichkolwiek informacji. Jeszcze mnie jedna myśl naszła, z tego co widzę to z VP jest odprowadzenie do miski olejowej ... może to cholerstwo się tam zapchało i dlatego nie ciągnie ? Spróbuje...
Cześć. Niestety problem występuje nadal. Sprawdzone w aucie wszystko (tak twierdzi mechanik) czyli głowica, obudowa filtra paliwa, pompa vacum, pompa w zbiorniku, pompowtryski... Gdzie dalej szukać???
Znajomy miał tak w takim passacie i winna była zacierająca się pompa vacum.
Należy sprawdzić czy pompa hamulcowa serwo jest szczelna. Dodatkowo poziom płynu hamulcowego, podciśnienie pompy vacum, szczelność układu.
pompa vacum
Pod maską. Brak podciśnienia w serwie hamulcowym. Szukaj nieszczelności w przelotce grodzi silnika, bądź na pompie vacum.
Vacum pompa.
Pomogła wymiana przewodów paliwa i pompy vacum
Normalnie w dwa piny, jeden to stałe zasilanie po zapłonie a drugi to PWM ze sterownika silnika. Dolny lewy wężyk idzie do gruchy turbosprężarki, zassij tam ustami i sprawdz czy jest szczelność i powinna sie ruszyć sztanga na turbinie. W górnym masz podciśnienie z pompy vacum.
jaki silnik ? z pompą wtryskową czy pompowtryskiwacze ? sprawdz podmień zawór N75 , sprawdz wszystkie wężyki podciśnienia
Uszczelka na vacum podobno wymieniona mówił że uszelnil. Tylko nie chciał bym wymienuac czegoś bez podstawnie
Przyczyną okazała się vacum pompa.
Nie doładowanie może wynikać też z innych rzeczy. Czujnik ciśnienia w kolektorze, zawór N75, pompa vacum.
I teraz jest pytanie: 1.zbiornik paliwa brudny? 2.pompka paliwa w baku się zaciera? 3 pompa vacum się kończy? . Sam zgadłeś. Ale jak nie widać opiłków to raczej powodu do paniki nie ma. Może tylko syf na dnie.
Ja bym się przyjrzał jeszcze przepływomierzowi oraz sprawdził czy np króciec od vacum pompy jest ok.
To teraz skombinuj kawałek wężyka i podłącz gruszkę( na próbę)bezpośrednio tam gdzie jest wyjście podciśnienia z pompy vacum. Jak zaciągnie dobrze to pompa dobra i gruszka szczelna. Jak dalej słabo szukasz nieszczelności. Sprawdź też czy wyjście z pompy vacum nie ma luzu bo tam często był problem tylko nie pamiętam w których pompach.
Jak będzie nie doładowany nie będzie miał mocy. Jak będzie przeładowany też nie będzie miał mocy i dodatkowo możesz sobie uszkodzić silnik. Poskładaj tak jak być powinno i nie kombinuj. Vakuometr nie potrzebny. Wystarczą usta ;) Pomijając że chwilowy zanik wspomagania po parokrotnym wciśnięciu jest normalny. Nie tylko w Dieslu ale i w benzynie. Do tego...
A co do pompowtrysków to tu w moim temacie kolega napisał że też one mogą być przyczyną. Vcds i podejrzenie parametrów dopiero jakiekolwiek ruchy. Wyciągniesz wtryski i okaże się że już gniazda wybite i trzeba tulejowanie robić, a obróbka głowicy to nie tania zabawa. Wymień vacum i powinno wrócić do normy. Renegerowana pompa vacum kosztuje niedaleko...
Witam, mam problem z Golfem 4 1.9 TDI 101 km. Przy 120 km/h zachodzi w tryb awaryjny, turbo jest po regeneracji, wężyki podciśnienia są nowe, czujnik N75 też wymieniłem. Jest to możliwe, że pompa vacuum jest nieszczelna. Może ktoś będzie wiedział i pomoże z tym problemem.
Raczej by oleju przybywalo w takiej sytuacji a mi ubywa w oczach-z ta sruba to tak jest 1strona .A co powiesz o zaworach, lub pompie oleju?
Czujnik ten powinien być na przewodzie paliwa dochodzącym do pompy vacum , bliżej tyłu silnika. I wygląda jak na zdjęciu - tu jest razem z obudową. Możesz kupić sam czujnik i wymienic , będzie taniej.
Popełnileś błąd przy czyszczeniu turbo.
panowie nowy problem 1.9 tdi 130 koni turbo zaczyna bic dopiero przy 2500 tys obb czy mozliwe ze to przez pompe vacum?bo mam tez slabe chamulce twarde .
Samochód naprawiony. Pompa Vacum była uszkodzona.
Dzień dobry! Niechcący i bardzo nad tym ubolewam, przy remoncie swojego strupka Leona 1p 2.0 tdi, niechcący podczas demontażu pompy vacum dotknąłem akumulatora z aku i kluczem pompy vacum - zrobiło zwarcie, świeci się kontrolka ładowania cały czas oraz spaliło bezpiecznik 200a w skrzynce koło aku. Po wymianie bezpiecznika dzieje się to samo i go przepala,...
Mechanik zaczął pracę od strony korzystnej dla niego finansowo. Do sprawdzenia wężyki podciśnieniowe, zawór N75 i pomiar podciśnienia z vacum pompy.
Zrób zdjęcie i wstaw bo to raczej nie spod głowicy , obstawiam że spod pompy Vacum lub spod pokrywy.
Najpierw sprawdź stan krzywki na wałku rozrządu.
Witam Właśnie doszedł do mnie wakuometr ,jakie powinno być nominalne ciśnienie ? Wakuometr wpinam bezpośrednio do vacum pompy ?
Masz VCDS to blok pomiarowy 11 przełącz się nastawy podstawowe/Basic Stetting i test działania sterowania VNT. Wtedy silnik wskoczy sam na 1400 RPM a ECU będzie sterowało turbiną na max doładowanie i po 30 sekundach minimalne doładowanie. Ciśnienie doładowania powinno się zmieniać choć o 100 mbar. A zaglądając na silnik powinieneś zobaczyć sztangę regulacji...
Witam. Mam problem z 2.0 TDI 170km BMN. A dokładniej nie równa praca na biegu jałowym, długie odpalanie na zimnym silniku i przerywaniem podczas przyspieszania. Dodam że świece żarowe są nowe, pompa vacum nowa, wtryski nowe, kolektor ssący nowy... Macie jakieś pomysły? Z góry dziękuję 🙂
Pompa Vacum
Dałem dziś bezpośrednio podciśnienie z vacum na gruszkę i ominąłem cały układ podciśnieniowy tak ze tylko podciśnienie podawane było na serwo i na gruszke i wykonałem jazdę próbna i nie pomogło .czy mam rozumieć ze vacum pompa jest usterka ?
Pompa vacum tandem jak na moje do zweryfikowania.
Widoczne wycieki to prawdopodobnie wyciek z pompy vacum. Dzięki i Pozdrawiam.
A może ta pompa vacum, przy pompo-wtryskach lubi siąść
Znaki rozrządu są dobrze ustawione.Zdjelem dekiel od klawiatury i posprawdzałem czy dochodzą napięcia do wtryskiwaczy i jest ok.A może pompa vacum padła.I nie daje takiego ciśnienia?
Niedoładowanie turbo ja bym zaczął od pompy vacum czy tandem w zależności od wersji. Czyli pomiar sprawdzenie podciśnienia.
Pomiar ciśnienia na pompie wstępnej i pompie "vacum". Pewnie to by coś wyjaśniło.
na pompie vacum? jakie powinno być kolego?
Sztanga chodzi plynnie w całym zakresie bez żadnych zacięć. I jeszcze jedno, zauważyłem ,że na Fisie pokazuje większe średnie spalanie ok 2litry w górę. Czy może to być pompa paliwa ta mechaniczna przy vacum pompie, która daje za małe ciśnienie?
Niskie podciśnienie w układzie - nieszczelność lub pompa vacum. N75 zepsuty lub wiązka. Ale ja obstawiam zacinającą się geometrię w turbo i przeładowanie.
Rzadko zdarza się, aby oba podzespoły tj. serwo i pompa vacum uległy jednocześnie awarii. Może uszkodzeniu uległa tylko pompa podciśnienia i serwo jest sprawne lub na odwrót. Nie opisujesz jaki masz objaw usterki np. czy masz "twardy" pedał hamulca i przez to mniej skuteczny hamulec lub dzieje się to dopiero przy drugim lub trzecim naciśnięciu pedału...
Sprawdź dokładnie króciec pompy vacum oraz przewód do serwa, ten gruby.
Niech mechanik wkręci manometr i sprawdzi jakie faktycznie jest ciśnienie , jak nie ma to niech dobierze się do pompy - były one wadliwe w 2.0TDI PD. P.s Trochę dziwi mnie że twoj mechanik o tym nie wie i zamiast zacząć od tego to ci pompę vacum wymienia.
Witajcie, próbowałem wymienić simering wałka pompy paliwa/vacum Bosh w Passacie 1,9 tdi. (simering 13 mm x 22mm x 5mm) Nabijałem go delikatnie nasadką 17 mm. Niestety wewnętrzna obejma metalowa/sprężynkowa spadła z wewnętrznego kołnierzyka i widzę jak się w środku przesuwa na boki. Oczywiście mogę ją ustawić centrycznie np. wkrętakiem czy jakimś innym...
A da się sprawdzić domowymi metodami pompę vacum czy jest Dobra??
PD Najczęściej gaśnie z braku paliwa - tylko gdzie ono może znikać jak pompka pracuje? Można ominąć i filtr i pompkę zawężając pole poszukiwań. Ciekawe jakie jest ciśnienie na vacum w momencie gaśnięcia (końcówkę do pompy można dorobić z przewodu hamulcowego). Synhro i regulację pompek pewnie już ktoś wykonał - można sprawdzić dla pewności.
Do paprochów jakichś jeździsz co nawet wydruku nie dają. Bez parametrów pracy nikt Ci nie pomoże. Potrzeba logów dynamicznych z przepływomierzem i turbiną, a jeśli nie to co sam możesz zrobić to sprawdzić szczelność wszystkich podciśnień łącznie z serwem i pompą vacum.
Vacum pompa stuka. Odepnij podciśnienie od serwa i zobacz czy przestanie, lub jak zacznie stukać pompuj pedałem hamulca bardzo szybko ( spadnie podciśnienie w serwie) i jak przestanie stukać to masz winowajcę.
Często pęka przewód na króccu pompy Vacum. Sam króciec też potrafi mieć luz i nieszczelności.
Brak błędów na komputerze, czujnik położenia wału drugi, filtry dwa wymienione, zaworek zwrotny nowy założony. Podejrzewam właśnie pompę podciśnieniową. Ale czy możliwe, że przycina się i nie daje ciśnienia. Zauważyłem również, że w króćcu od serwa było delikatnie zaolejone. Może pompa Vacum puszcza już??
Kolejna sprawa to pompa vacum w okolicy jej są spore wycieki pocenie się :/.
Witam Problem rozwiązany? Mam podobne objawy. Tyle że golf potrafi jeździć miesiąc bez usterki i nagle nie chce odpalić albo zgaśnie po drodze. Z reguły na krótkich trasach. Podejrzewam pompę vacum lub to że gdzieś się układ zapowietrza.
W VW Passat b6 1.9 TDI 105 KM DPF podnosi mi sie poziom oleju. Mechanik mówi że to uszczelniacze pompowtrysków i przy okazji trzeba bedzie wymienić pompe vacum. Czy pompa Vacum ma coś wspólnego z podnoszącym sie poziomem oleju? Uszczelniacze to wiem że może się lać paliwo a co ma pompa do tego?
Do oporu ? Te wycięcie od strony pompy vacum ma jakieś znaczenie czy to bez różnicy jak się ją obróci?
Panowie jezeli wam silniki drgaja na dojezdzaniu np. do swiatel, odpuscie sobie dwumasy, poduszki, nastawniki tylko od razu szukajcie uzywanej dobrej pompy wtryskowej. Jeszcze jeden objaw zuzytej (zacierajacej sie) pompy to gorsze odpalanie na cieplym silniku. Mozemy wtedy odpiac zlacze od czujnika tem. jest on pod vacum pompa, odpali od pierwszego.
Od kilkuset kilometrów po wymianie oleju i filtrów zauważyłem wzrost oleju w silniku mojego touranka z 2007r.,silnik 1,9 tdi 105 KM.silnik bls.Wymieniłem olej i filtr na nowy.Według oględzin do oleju dostaje się paliwo.Po krótkim przebiegu nadal paliwo dostaje się do oleju.Czytałem na różnych forach o różnych przyczynach;pompa vacum,pompowtryski,podwójna...
Pompki w miarę żyją. Zrób dynamiczny log grupy 003 razem z 011, czyli wrzucasz trzeci bieg masz 1000 obr klikasz start, zeby zaczął logowac i pedał do dechy tak do 4 tyś obrotów. Zrób jeszcze pomiar podciśnienia z pompy vacum, i zaślep przewód do serwa puki go nie zmienisz, bo może tam gubić podciśnienie i nie steruje turbiną.
Tak mam szczelna dziś po południu zmierzę ciśnienie na pompie vacum i zobaczymy co dalej
co ma vacum do paliwa popraw post przypuszczam ze chodzi ci o pompe wtryskowa lub wysokocisnieniowa bo niewiem o jki masz silnik Czytaj ze zrozumieniem... W temacie masz, że to Octavia jedynka z 2008 roku TDI na pompowtryskach!!! Jeśli będziesz mi teraz pisał o pompach wtryskowych, wysokociśnieniowch to daruj sobie... A gdybyś nie wiedział, to razem...
chciałem już kupić te pompowtryski ale jeszcze się wstrzymuję mając nadzieje że to nie to , koszt PD jest nie mały a nie mam 100% pewności że napewno to pompki auto ma mało przejechane nie sądzę że padły by wszystkie jeszcze jedno co nie sprawdzałem to vacum pompa
Sztanga w ogóle się nie podnosi. Jak zaciągnę ją strzykawką, jest wszystko oke I od tego powinieneś zacząć opis problemu. Weź kawałek wężyka ,i podłącz bezpośrednio z vacum do gruchy. Jak podciągnie to wiadomo że nie problem z geometrią czy pompą vacum . Zostają tzy opcje. Pierwsza to nieszczelności ,trójniki, akumulator podciśnienia( taka puszka okrągła...
Witam. VW Touran 1.9 TDI szalenie robił twardy hamulec (żeby zahamować, to aż się mocno musiałem zaprzeć). Od pompy vacum idzie taki przewód plastikowy do tej okrągłej bańki (to chyba servo). Kiedyś przy tej pompie vacum obruszała mi się końcówka, skleiłem ją, żeby powietrza nie łapała i było spokój ze 2 lata. Ostatnio teraz pedał hamulca zaczął mi...
Witam marcin, jaki pisaliśmy na priv. Dzisiaj sprawdziłem wałek rozrządu i popychacze, które to (szklanki) wymieniałem jakieś 16 tys. km wcześniej z rozrządem i wszystko wygląda ok. Szklanki całe i na wałku nie widać większych śladów zużycia - szczyty krzywek nie są zjechane. Ja też dalej nie wiem o co kaman. Też będę się skłaniał w kierunku pompy vacum....
witam, pacjent audi a4 b6 1.9 tdi 101km AVB, kod błędu 17965 - przekroczona granica regulacji turbodoładowania co może być powodem tego przeładowania, zawór n75, pompa vacum, samo turbo, czy zupelnie cos innego, dodam że kierownice w turbo chodzą dobrze, gruszka otwiera i zamyka do końca. jakies pomysly? pozdrawiam
Wymieniłem pompę vacum i dalej to samo niestety...Ale prawdopodobnie mam pompowtrysk uszkodzony
Ta pompa ma prawidłową nazwę TANDEMOWA i to są 2 pompy: podciśnieniowa (vacuum) do serwa i pompa łopatkowa do zwiększania ciśnienia paliwa w jednej obudowie. Gratuluję wiedzy. Post wyżej Kolega pisze Niepotrzebnie, bo jest od wspomagania hamulców. Proszę wyjaśnić w jaki sposób wymienia się pompę paliwową bez wymiany pompy vacum. W aucie z tematu.
To dość obszerna epopeja w VW. Problem jest z układem paliwa. Najczęściej są to zużyte oringi na pompowtyskach ( sprawdź stan gniazd wtryskiwaczy być może trzeba drugą głowice cylindrów ). Warto przed demontażem sprawdzić stan samych pompowtysków (BIP y). Potem pompa vacum, filtr paliwa, pompę paliwa w zbiorniku jeśli jest, smok w zbiorniku paliwa....
Tak, cylindra nr 4 nie widac wartosci. https://www.drive2.ru/b/2368649/ wlasnie uszkodzil mi sie uklad ch340 w tym kablu, zamienilem go na tego bl https://obrazki.elektroda.pl/6858978000_... W vagu grupa 1 z twoich zdjec masz 7mg, w grupie 13 podlewa ci bo brakuje paliwa :> tak moim zdaniem nie powinno byc na jalowym biegu, powinno...
Decyzja zapadła kupuję zestaw naprawczy pompy za 150pln i biore sie do roboty. Uszczelnienia pompowtrysków pozostaną na deser. Po jednym dniu znów mten sam problem z odpaleniem auta. Jak kto moze to poproszę o pomoc w doborze zestawu naprawczego pompy. Dodano po 2 Znalazłem coś takiego:https://allegro.pl/oferta/zestaw...
Jeśli na ciepłym długo kręci to siada pompa Która?Vacum czy elektryczna w zbiorniku?
Nic nie piszesz jaki silnik i na zdjęciu nie wiele widać - zbyt blisko zrobione. Ale widzę że chyba jest świeca żarowa - więc to diesel. Jeśli to po przeciwnej stronie rozrządu to leci albo spod pokrywy zaworów albo spod pompy vacum. Ale może tez już popuszczać przewód paliwowy dochodzący do pompy. Umyj to i obserwuj skąd leci.
Czy to świszczenie nie pochodzi od pompy vacum tj. nieszczelnego jej króćca (sprawdź, czy jest on luźny). Ponadto, czy masz "dobry" hamulec zasadniczy tj. czy działa Ci serwo poprawnie ( wiesz chyba jak się je sprawdza ). Sprawdź ewentualnie jakie podciśnienie daje pompa vacum, bowiem od jej wydajności zależy m.in. praca turbiny.
Dziękuję drodzy forumowicze pomoc więc co pierw lepiej zrobić sorki za glupie pytanie ale moze jeszcze cos przekazac jakas informacje ktora pomoglaby jeszcze trafniej zdiagnozować problem Dodano po 3 Czytałem na forum że może być to vacum pompa albo uszczelki na pompowtryskach
Witajcie Borykałem się z tym problemem od dłuższego czasu praktycznie bez skutecznie, wydaje mi się że problem faktycznie jest module wałków. Został on trochę zmodyfikowany w porównaniu z wcześniejszymi modułami z 2.0 tdi pd brakuję tam jednej panewki. Wymienione zostały Pompa oleju Panewki korbowodowe Sprawdzone panewki główne (oprócz ostatniej) brak...
Jeżeli masz takie wysokie to może uszczelnienia pompek ewentualnie same pompki do wymiany badź regeneracji, wytarty wałek rozrządu całkiem prawdopodobne. Sprawdź jeszcze ustawienie rozrządu czy się nie przestawił i synchro wałka rozrządu w grupie 4 ostatnie okienko powinno byc okolice 0 +/- 3 Dodano po 5 A na początek to wymień filtr może to być tez...
Co do pompy - chodzi o pompę vacum. O co chodzi z silniczkiem PD? Co do opcji - mile widziana podpowiedż :)
1.9tdi 105 km (77kw) 2006 kod silnika BKC teraz przewodów nie ruszałem a ma go już 4 lata nie wiem od czego zacząć czujnik położenia wału czy pompa vacum? nowa prawie tysiak ale używana zero pewności
Witam Problem polega na tym że, po kilkukrotnym szybkim naciśnięciu pedału hamulca, znika podciśnienie i przestaje działać np turbina i twardnieje pedał hamulca, po kilku sekundach pojawia się podciśnienie i wszystko wraca do normy tylko trzeba uważać żeby za często nie wciskać hamulca. Teraz pytanie : czy serwo może puszczać ?( nie słychać syku), czy...
pompa vacum vacum pompa ciśnienie pompa vacum
amega akumulator czyszczenie lutowaniu komunikat zacięcie papieru canon
JVC RV-NB300 nie włącza się - diagnostyka i naprawa Czy narzędzia Homelite są warte zakupu? Opinie i porównania