Przy maxymalnym skręceniu kól pompa będzie buczeć
Jak połączysz się testerem diagnostycznym ze wspomaganiem w samochodzie, to możesz odczytywać parametry bieżące podczas pracy modułu: napięcie zasilania, pobór prądu przez silnik pompy, kąt skrętu kierownicy etc. na tej podstawie można wywnioskować co się dzieje i dlaczego wspomaganie się wyłącza.
No to pewnie do wymiany będzie czujnik kąta skrętu.
Zawór ciśnieniowy nie działa, proste. Wymień pompe.
Były koyo i TRW a czujnikiem skrętu kół i bez.
Silniki pojemności 1.0 mają ten czujnik w pompie wspomagania ,a dokładniej w śrubie łączącej pompę z przewodem wyjściowym z pompy. Zadanie -zwiększenie obrotów silnika przy max. skręcie na biegu jałowym.
U mnie nie ruszam kierownicą, a światła zachowują się jak na choince. W tym czasie słyszę jak pompa pojękuje. Wspomaganie jest, kontrolka uszkodzenia wspomagania się nie oświeca. Czy to pompa, czy też może czujnik skrętu tak paskudnie wpływa na pompę? Pozdro
A może to wina czujnika kata skrętu? Podobno wychodziły dwa rodzaje tych czujników montowanych w maglu. Dodano po 2 Dziki kolego za odpowiedz. Czyli tak jak myślałem tylko nie dopisałem😁. Co proponujesz? Miałeś jakieś doświadczenie może w tym temacie? Czy muszę szukać pompy o takich numerach jak moja? Dodano po 1 Sprawdziłem teraz i czujniki...
Czujnik jest na przekładni.Uszkodzony czujnik czasami powoduje wariowanie prędkości ale silnika pompy wsp.Silnik pobiera duże ilości prądy więc i światła wariują .Możesz odłączyć czujnik i wtedy pompa się "uspokoi" ale wspomaganie będzie tylko jakieś 50%.A do palenia i gaśnięcia to pewnie nic niema i gdzie indziej usterka.
Rolkę napinacza sprawdź i alternator bo pompa zazwyczaj daje znać o sobie podczas skrętu albo napinacz nie napina i pasek ślizga płyn w normie?
A przerobiłeś elektronikę na przekaźnik? Sprawdziłeś szczotki silnika? Zdejmij stojan silnika i wyczyść szczotko-trzymacz. Często przyczyną jest brud nagromadzony utrudniający swobodne przesuwanie szczotek.
Ale zdajecie sobie sprawę że były wersje elektrohydrauliczne (jak np. w oplach) z pompą elektryczną.
Skoro wspomaganie zadziałało z kodowaniem x01xxx to czujnik kąta skrętu jest częścią układu ABS/ESP a nie osobnym komponentem, zatem wykoduj go z gateway, na liście sterowników odznacz "ptaszka"
Dzień dobry, Mój problem wygląda następująco: W samochodzie Skoda Fabia mk1 2004 , w tym samym momencie wysiadło wspomaganie (pompa KOYO) i ładowanie. Alternator został naprawiony (regulator napięcia). Jeśli chodzi o wspomaganie to została wymieniona pompa na regenerowaną oraz założony nowy czujnik skrętu. Pompa wspomagania kręci się. Błędy zostały...
A jak odepniesz czujnik kąta skrętu? Ja miałem to samo w fabii, pompa chodzi cały czas i na walniętym czujniku nie przyspieszała, ale prąd rósł...
To taki typowy dźwięk dla łożyska ... jak dodaje gazu to cykanie też przyspiesza, dodatkowo wspomaganie nie działa tak jak powinno na wolnych obrotach i przy skręcie maksymalnym na kołach wyje dodatkowo ...
Pompa wspomagania ma jedno wyjście ciśnieniowe.Nie ma prawego i lewego.Proszę dokonać podglądu parametrów pompy (obroty) i czujnika kąta skrętu.
Witam posiadam fabię 1 1,4 i mam problem ze wspomaganiem wymieniłem pompę TRW na nową i po podpięciu czujnika skrętu okazało się że nie dochodzi prąd do niego co może być przyczyną bo nadal nie ma wspomagania i pali się czek.
Chyba nie myslal bo raczej nikt nie slyszal o wspomaganiu kierownicy na podcisnienie.Sprawdz czujnik wzrostu cisnienia na przewodzie wychodzacym z pompy wspomagania,w momencie krecenia kierownica powinien zewrzec styki
Witam, mam problemu z pompą wspomagania, przy maksymalnym skręcie "syczy" i słabo "wspomaga" kierownica działa coraz ciężej. Chciałbym ją wymontować i zregenerować, ktoś udzieli jakichś wskazówek jak to zrobić, oraz gdzie się ona znajduje?
Ok podłącze inny i dam znac
Dzisiaj chciałem przestawić auto i o dziwo wspomaganie ruszyło. Podłączyłem kompa a terminal 15 dalej okolice 8.5-9.8V dodatkowo zaczął pokazywać wartości z czujnika skrętu. Niestety po zgaszeniu i ponownym odpaleniu wspomaganie martwe i brak wskazań z czujnika skretu. Teraz mam dylemat czy od razu wymieniać pompę czy podmienić czujnik skrętu?
Ja stawiam na przekładnie( przerabiałem taki temat kiedys ) a pisk to ślizgający sie pasek po kole pompy wspomagania ( przy maksymalnym skręcie koło sie zatrzymuje blokuje (...)
mam escorta 1.8TD z 96r.i od jakiegoś czasu nurtuje mnie dziwne "wycie"przy skręcie kierownicą (czyżby pompa wspomagania?) efekt nie występuje zawsze-raz ciszej raz głośniej.co panowie podejrzewają-plyn ok.
wiązkę sprawdziłem sucha prąd jest na wtyczce zasilającej do pompy wtyki osuszone sprawdzone, dlaczego komputer się nie łączy ze wspomaganiem widocznie to będzie pompa bo chyba tam jest sterownik odpowiedzialny za połączenie ze wspomaganiem, spróbuje odłączyć jutro wtyczkę od czujnika skrętu ktoś tak robił czytałem na forum i pompa działała na niskich...
Witam. Wymieniłem pompę wspomagania działa ale buczy,przy skrętach zmienia ton.Płyn jest i nie ubywa go wcale,może źle złożyłem,ma ktoś schemat budowy lub dobrą radę?
czujnik skrętu, pompę wspomagania. Wiązki sprawdzone- bez uszkodzeń Albo zaopatrujesz sie na szrocie albo beztaleńcie całkowite.
Sprawdziłem i jest napięcie po przekręceniu kluczyka, tak jak napisałeś. Więc chyba wychodzi na to że pompa odmówiła posłuszeństwa? Albo czujnik kąta skrętu ?
Witam Pompa -zasilanie jest Na CAN po kluczuku prąd jest na wszystkich pniach we właściwym napięciu Rozebrałem pompę i tranzystory sprawne wylutowałem sprawdziłem i wlutowałem. Kondensatory sprawne. Kontrolka zapala się gaśnie przed uruchomieniem -prawidłowo. Kontrolka po uruchomieniu zapala się i brak wspomaganie pompa się nie kręci Czujnik skrętu...
Wymieniłem olej we wspomaganiu ale i tak przy max skręcie trochę piszczy, co prawda słabiej ale i tak drażni ucho.
To przejdź się, bo może nie będziesz musiał ustawiać. Meganka ma EPS a ty masz wspomaganie na pompie. Przy ustawianiu kąta skrętu to zupełnie dwa różne tematy. Juz ci napisałem, że clip jak najbardziej ale wystarczy ds150, a to ma chyba każdy mechanik.
Część W samochodzie Opel Astra III cabrio 1,8 z 2008 roku, czasem nie działa wspomaganie kierownicy. Wydaje się, że w lecie działało bez problemu, zimą raz działa raz nie. Co może być przyczyną i jak ją zniwelować? Gdzie warto szukać usterki? Z góry dziękuję za pomoc i poświęcony temu czas. A w tym modelu nie ma przypadkiem pompy wspomagania elektrycznej?...
Prawy i lewy promień skrętu nie zawsze są takie same a przy maksymalnym skręceniu kół (do oporu) zawsze będzie słychać pompę wspomagania.
Raczej pompa,zobacz jakie wartości widzi czujnik skrętu i jakie prądy daje sterowni na silnik pompy.
Zaloguj się do sterownika pompy jakie błędy wypisuje , sprawdź zasilanie pompy , czy przy bezpiecznikach łączenie się nie przegrzało. Sprawdź poprawność odczytów z czujnika konta skrętu kolumny kierownicy .
Mam pytanie czy pompa wspomagania układu kierowniczego KOYO pasuje od Skody Fabii do VW Polo. Wiem że czujniki skrętu pasują.
Witam Wymieniłem w samochodzie maglownicę tylko, że w tej nowej maglownicy jest zamontowany czujnik skrętu nowego typu a w starej maglownicy był zamontowany czujnik skrętu starego typu. Po podłączeniu komputera pokazuje mi błąd vag 816 podmieniłem czujnik na inny sprawny i dalej mi pokazuje ten sam błąd o dziwo po podłączeniu starego typu czujnika błąd...
Wymień na nową - bywa niekiedy ze nowe części są wadliwe .
Witam podczas skrętu lewo prawo mam drgania kierownicy . Dodam że olej od wspomagania był wymieniony A problem dalej jest miał ktoś podobne objawy ? Czyżby pompa padała ? Passat b5 fl .2.0 benzyna .
Witam, założyłem do zmoty układ kierowniczy na orbitrolu 100 i pompie nsz10, i jest problem przy skręcie na maksa. Wywala uszczelniacz na pompie, ale wspomaganie nie działa poprawnie, wolno i ciężko. Zamontowałem inną pompę, pz 18, identyczna sytuacja. Dałem orbitrol do sprawdzenia, myślałem że może zawór się zaciął ale wszystko jest ok. Co może być...
Może sama pompa wspomagania ucierpiała (bezpieczniki na akumulatorze całe).
Panowie może deczko inna hydraulika ale u mnie przy podobnych objawach zmiana oleju i filtrów na świeże problem zlikwidowała. Tyle że u mnie jest osobna pompa do wspomagania i na max skręcie słychać zawór bezpieczeństwa i ładowanie na powrót do zbiornika.
Witam mam problem z pompą wspomagania kierownicy przy citroenie berlingo 2.0 HDI a mianowicie taki przy skręcie do oporu w prawo lub w lewo wyskakuje mi z tyłu pompy sprężyna zaciskowa (seger) wypycha ją dekielek z tyłu pompy co powoduje wyciek oleju z układu wspomagania i brak wspomagania. Na jeżdzie na wprost i lekkich sakrętach jest wszystko dobrze....
Witam. Od pewnego czasu, podczas jazdy świeci się pomarańczowa kontrolka wspomagania kierownicy. Wspomaganie działa bez żadnych zarzutów. Pompa nie hałasuje podczas skrętu, jak również nigdy wspomaganie nie wysiadło. Kontrolka zaczyna świecić po zapaleniu samochodu i pali się później przez cały czas. Dodam również, że po podłączeniu do komputera wywaliło...
Dzień dobry, mam pytanie czy wie ktoś jak za sterować pompę od wspomagania tak żeby jej nie spalić, tzn: czy musi mieć połączenie z komputerem, jaki sygnał przychodzi od czujnika skrętu?
To pompa HPI Koyo.Np.na korku będzie napis.Nie są w praktyce zamienne wprost.TRW na inne mocowanie i czujnik kąta skrętu.
Miałem taki sam problem z mruganiem świateł Skoda Fabia 2001. Walczyłem z usterką przez pół roku, sprawdzono wiązkę elektryczną, sprawdzono pompę wspomagania, wymieniono czujnik skrętu cztery razy(gwarantowano w sklepie i w serwisie, że część jest nowa, niestety okazało się że są to części wadliwie regenerowane-całkowita lipa. Dopiero wymiana czujnika...
1. Rozumiem że w świetle filmu nadal mogę dojechać do mechanika bez obaw o zatarcie układu maglownicy Jedź spokojnie. Czy nie sądzicie że gdyby była to awaria stricte pompy nie pracowała by ona w ogóle? Pompa składa się z pompy "mechanicznej" i elektroniki sterującej. Może wariować elektronika lub czujnik skrętu, cokolwiek można będzie powiedzieć po...
Do sprawdzenia czujnik kąta skrętu. Daj dokładny opis błędów ze wspomagania.
Problem rozwiązany. Sterownik pompy wspomagania znajduje się w pompie. Jeżeli po odpaleniu pompa pracuje, widać to w wartościach rzeczywistych po obrotach pompy. To oznacza, że pompa działa, niezależnie od tego, czy czujnik kąta skrętu jest podpięty, czy nie. Natomiast jeżeli jest błąd czujnika i pompa nie pracuje, to znaczy, że sterownik w pompie...
Witam, czy posiada ktoś dane jaki zestaw naprawczy kupić do pompy wspomagania dla toyota Avensis Verso 2.0 d4d 2001r ? Pompa przy skręcie się blokuje, wydaje mi się że będzie to wina zaworka. Gdzie taki zaworek można kupić itd robił może ktoś ? Czy te pompy nie były montowane też w innych Toyotach ? Na zdjęciach widać że z budowy są takie same.
Zasilanie wygląda ok. Czujnik skrętu masz w maglownicy w górnej części dystrybutora. Spróbuj połączyć się testerem z pompą, ale wcześniej odepnij główną wtyczke zasilania z pompy tą dwu pinową. Dla pewności, sprawdź jeszcze bezpieczniki. W tych pompach najczesciej palą się mosfety od nadmiernego przeciążenia, tym bardziej ze auto jest po dzwonku :-)
no niestety, ale nieobeznany w temacie nie zrobi samemu za wiele. Możesz czy dochodzi zasilanie na pompę. Jeśli tam jest ok, to może być usterka czujnika skrętu na kolumnie kierowniczej. diagnoza niezbędna.
witam posiadam skoda fabie z 2001r 1.4MPI+GAZ miesiąc temu regenerowałem w niej maglownice i wszystko było ok po miesiącu czasu jazdy zapaliła się kontrolka wspomagania układu kierowniczego na komputerze wykazało błąd 00816 błąd sensora wspomagania kierownicy wspomaganie jest ale tylko przy powolnym kręceniu kierownicy przy szybkich ruchach wspomaganie...
Mam to samo i nie wiem czego szukać... Problemem nie musi być pompa wspomagania, może to być wina napędu pompy paliwa, albo samej pompy paliwowej. Częste przypadki. Po wymontowaniu pompy wspomagania należy sprawdzić luzy napędu pompy paliwa.
Ja też na początku miałem ten błąd co Ty.Teraz już go nie ma ale pojawił sie ten drugi.Sprawdź też w Vag jaki prąd pobiera pompa.Powinien wzrastać przy kręceniu kierownicą (tak samo jak obroty pompy). Czy prędkość obrotowa zadana pokrywa się z rzeczywistą? Sprawdź jak czujnik skrętu reaguje na mocne ruchy kierownicą bo od niego bym zaczął.
Tak dokładnie, W liczniku była włączona kontrolka TC, wyłączyłem i już nie świeci na liczniku. A w pompie wspomaganie znalazłem wyłączenie ESP. Teraz już mi pokazuje normalnie błąd czujnika kąta skrętu, bo go nie ma fizycznie (jak na starej działającej pompie). Nie wiem dlaczego wcześniej tego nie widziałem. Myślę że jak by CIM założył z czujnikiem...
"Elektryk stwierdził że na 99% pompa.Wymieniono na inną kolumnę z pompą" - po co?, jak silnik wspomagania jest w przekładni kierowniczej, nie żadnej pompy.
Sprawdz napięcie paska od pompy wspomagania jeżeli luzny to wymien
Jeżeli innego producenta to wymiana z czujnikiem skrętu i też działa odrazu. Kontroler ,sterownik masz wewnętrz zespołu pompy.
brązowa to czujnik kąta skrętu. W WV nie miałem przypadku,ale w fabii non stop z uszkodzona pompą.
Witam, mam problem z ostrówkiem, a mianowicie nie działa mi skręt. Do wyciągnięcia silnika musiałem odkręcić przewody od pompy wspomagania. Po złożeniu wszystkiego okazało się, że jak mam podniesiony przód to skręt działa (zauważyłem, że lepiej skręca w prawo, a w lewo czasami się "zawiesza"), natomiast jak przód jest na ziemi, to nie idzie skręcić...
Wspomaganie działa- wymieniłem pompę(koyo).Kod Vag 00566 to błąd sterownika pompy wspomagania.
A w mk1 2.0 hdi, który bezpiecznik odpowiada za zasilanie? bo taki błąd mi wyszedł i sygnał stale jest na -128 bez względu na obrót kierownicy(hydro bez sport). Według lexii trzeba sprawdzic bezpieczniki tylko które? To złącze 32V NR to jest przy elektrycznej pompie wspomagania ? Ten czujnik skrętu jest na oporniku ? i jakie powinien miec wartości ?.
Witam Po wymianie drążków kierowniczych i końcówek drążków zaobserwoałem jakby wspomaganie chodziło ciężej. Przy maksymalnym skręcie kół prawo lewo nie słychać pompy wspomagania (wcześnie było słyszalne tak jakby buczenie, sprawdzałem z innymi vectrami i kazda przy maksymalnym skręcie lekko buczy normale) a u mnie przestała. Dodam że żadna kontrolka...
Wg diagnoskopu pompa nie pobiera prądu, czujnik skrętu "chodzi". Pompa 6Q0423156E.
Co ci kolego piszczy-opony? Przy jakim kącie skrętu? A może to pasek pompy wspomagania?
Myślę że albo wiązka albo sterownik pompy polecał.
J500 to sterownik pompy. czujnik skrętu to G250...
Poczytałem już co moglem znaleźć. Problem jest taki że wspomaganie raz działało raz nie. Po rozebraniu okazało się że w układzie była woda. Dokładnie wszystko wysuszyłe ale niestety problem pozostał. Dokładnie oblukałem cały układ i wzrokowo nic nie zauważyłem Co dziwne po kilkukrotnym odłączeniu i podłączeniu zasilania do pompy czasami ruszała i wspomaganie...
też przez chwile tak myślałem i nawet robiłem testy że obciążałem go na pół sprzęgle Do tego robiłem tak że ustawiałem obroty żeby występował dzwięk i włanczałem odbiorniki prądu plus do tego kręciłem skrajnie kierownicą i nic sie nie zmienia oprócz wycia pompy wspomagania przy max skręcie Dziś pojechałem na maszyne zobaczyc ile czynnika było 340g zrobilismy...
W jaki sposób kodowaniem zmieniasz w pompie rodzaj czujnika kąta skrętu?To ciekawa informacja.
1) Zbyt mała ilość oleju w hydraulicznym układzie wspomagania kierownicy. 2) Zapowietrzona przekładnia kierownicza i układ hydrauliczny. 3) Załamujące się chwilowo lub zgniatane przewody hydrauliczne przekładni kierowniczej lub pompy wspomagania 4) Zatykający się czasami króciec wylotowy (zasysanie pompy) zbiorniczka oleju 5) Przejściowo zbyt mały wydatek...
Witam. Golf 3, 1,4. Rocznik 1994. Od pewnego czasu pompa wspomagania "rzęziła" przy maksymalnych skrętach. Teraz dzwięk pracującej pompy pojawia się praktycznie przy każdym mocniejszym skręcie. Jako że auto nie jest moje zajrzałem do zbiornika z płynem - praktycznie pusto. Teraz pytanie - czy dolanie płynu coś pomoże, czy może z powodu braku płynu (lub...
Jeżeli pada pompa wspomagania to najpierw słychać ją przy maksymalnym skręcie kierownicą do oporu na postoju
Jak masz z EPC auto to gaśnie jak zapalasz. Jak bez EPC (nie świeci się wtedy kontrolka EPC po przekręceniu kluczyka w pozycja zapłon) to gaśnie po 2-3 s. W fabi albo siada czujnik skrętu, albo pompa wspomagania lub jej styki sniedzieją, lub wiązka w komorze silnika lubi przegnić.
Kostki są gruba zasilanie . cienkie to od czujnika konta skrętu w maglownicy i ostatnia od komunikacji z resztą auta. Czy od audi czy od polo jak koledzy wyżej napisali czujnika żadnego nie ma ( znaczy ma ale w środku tyle że nie o to chodzi) stawiam że twoje wspomaganie było po przeróbkach i chodziło non stop na pełnych obrotach po odpaleniu auta (samodzielna...
Dziękuję za odpowiedź! Trzeba wyjąć, zregenerować i włożyć, innej opcji brak? Nie opłaca się kupować innej? A może być wina czujnika skrętu że wspomaganie nie działa? Jak to zweryfikować?
Wyregulować ograniczniki skrętu. Jak tylko w jedną stronę regulacja drążków.
W starszych autach to chyba jest normalne, w Audi A4 B5 tak miałem, koleżanka w swojej B5 też tak ma, kolega w Paseratti również. Z tego co kojarzę dźwięk wydaje przy pełnym skręcie bo pompa jest przeciążona.
Witam zamiast sterowania elektronicznego 3 osi skrętnej został zastosowany układ z starszej wersji mercedesa, sterowanie hydrauliczne za pomocą siłownika przy kolumnie kierowniczej, został siłownik skrętu na osi, pompa wspomagania, a układ elektroniczny został zdemontowany. Auto do tej pory jeżdzi bez żadnych problemów.
Czy ktoś mógłby po vin-ie dojść jaką mam przekładnię kierowniczą. Pompa wspomagania TRW, więc przekładnia pewnie też, ale były jakieś dwa rodzaje czujnika skrętu i tych blaszek w środku od czujnika. Domyślam się że mam taką 6Q1423055BL WVWZZZ9NZ3Y236564 Teraz tak myślę, czy na pompie wspomagania nie jest napisany tym maglownicy?
Była regenerowana. W ciągu dwóch tygodni zmieniana pompa była niby dwukrotnie. Dodam jeszcze że przy skręcie pompa pokazuje że pobiera 90 amper a chyba prawidłowe działanie to 50.
przy pełnym skęcie możesz mieć za niskie wolne obroty Dodano po 1 (skręcie)
Tak dokładnie mercedes tylko z leżącym silnikiem . Pompa wspomagania napędzana sprężarką powietrza . Przewód metalowi-gumowy idzie od zbiornika do pompy . A czasami nie będzie tak ze siłowniki skrętu przepuszczają między sekcjami i cofa się olej . https://obrazki.elektroda.pl/9437551300_...
Po podłączeniu Vag com widzę, że czujnik skrętu pokazuje kąt obrotu i pompa zmienia prędkość obrotową, do 3000rpm , wspomagania dalej nie ma.
Przetestowane, zmiana kodowania w sterowniku pompy tak aby sygnał skrętu był brany z G85 załatwia sprawę, może być koyo lub trw.
Pompa wspomagania i jej osprzęt do sprawdzenia. Poziom płynu do wspomagania sprawdzić (czy go nie ubywa) i plamy po wyciekach (gdzie są). Poza tym, czy pompa "wyje" przy dużych skrętach przy niskich obrotach silnika (np parkowanie w zatoce). Nic nie napisane o przebiegu i roczniku produkcji auta.
Wymieniłem dzisiaj pompę wspomagania, przy okazji czujnik skrętu- usterka jest dalej, ok.40 min. jazdy ( zimny silnik) i wyskakuje. K^^wa chyba się potnę. Alternator wymieniony, pompa wsp., pompa ABS odłączona a mnie po 40 min. jazdy napiecie spada do ok. 12.6V i dyskoteko na wskaźnikach, wył. wspomagania.... Dobrą wódkę postawię ( harcerskie słowo...
wieczorkiem dam znać - też obstawiam IC - kiedyś miałem przypadek, że zalałem auto w burzę - spaliłem wówczas pompę wspomagania - dopiero później się dowiedziałem, że kostki od czujnika kąta skrętu kierownicy do pompy wspomagania mają powiedzmy fabryczny błąd konstrukcyjny - ukręcały się przewody, trochę wody na dworze i zwora gotowa - w peugeocie robili...
Ideałem byłoby zapięcie manometru na przewód ciśnieniowy.Pompa na skrętach daje co najmniej 100 barów.Poważne firmy regenerują dokładnie.Może być nieszczelna maglownica.Rodzaj braku kompresji.
Pasek naciągnięty prawidłowo? Blokuje przy maksymalnym skręcie czy w każdej pozycji?
Witam, kupiłem dla siebie Skodę Fabię z 2004r lekko pacniętą z lewego przodu. Wszystko ładnie pięknie, lecz problemem jest niedziałająca pompa wspomagania. Sprawdzałem wiązkę, jest ok, czujnik skrętu w VAG na blokach pomiarowych wskazuje ze działa. Komunikacja z pompą jest, lecz pompa nie startuje, wyskakuje błąd 00566. Będę wdzięczny za pomoc.
Pacjent Scania Irizar 3ośka po wymianie pompy wspomagania regeneracji przekładni, regeneracji siłownika z przodu . Potrzebny ktoś kto wspomoże odpowietrzyć układ wspomagania dodam trzecią oś nie reaguje na skręt olej spokojny nie pieni się woj. Śląskie okolice Gliwic pilne.....
Tak racja, lecz zauważyłem jedną przypadłość samochód od początku kiedy go kupiłem raz na jakiś czas rzucał błędem zbyt małej ilości płynu chłodniczego, po sprawdzeniu jaki bezpiecznik za co odpowiada w bsi zauważyłem, że 1 bezpiecznik odpowiada za czujnik poziomu wody , esp/asr, skręt xenonu oraz pompę wspomagania czyli praktycznie wszystko z czym...
Dziękuję za odpowiedź. Trochę mnie zmartwiła ta sytuacja, bo wydawało mi się, że nie było tego wcześniej. Będę miał na uwadze pompę i troszkę ja poobserwuje.Od dłuższego czasu jeździłem E36, które mimo wieku ma rewelacyjny skręt i doskonale sprawuje się w mieście. Picassa to doskonałe wozidło na długie trasy, Citroen zapomniał popracować tam nad promieniem...
Moje pytanie: czy da się to jakoś zainstalować w wersji francuskiej i czy sama pompa wystarczy czy potrzebne są jeszcze jakieś części? Da się. Po pierwsze maglownica, bo gdzieś musi być obieg oleju i też musi się zrobić coś z tym abyś nie kręcił do pełnego skrętu 5 razy a 1.5. Dochodzi do tego montaż samej pompy, jak nie ma mocowań to będzie trzeba...
Witaj, Zacząłbym od sprawdzenia czy uszczelnienia na cylindrze skrętu nie są podwinięte uszczelnienia. Jeśli będą w porządku to być może szwankuje hydrauliczna pompa wspomagania.
Witam, Mam takie dwa małe problemy. 1. Zbyt małe obroty w momencie postoju np. czekając na światło zielone. Wskazówka od obrotomierza faluje. Wspomnę, że właśnie wymieniłem świece na Boschowskie i dodatkowo na komputerze wyszedł czujnik lambda więc jego też wymieniłem. 2. Wspomaganie - został wymieniony czujnik skrętu i pompa wspomagania. Jakieś 2 tyg....
W Twoim Colcie wspomaganie jest takie samo jak od Smarta. Może poszukaj w tych tematach. Wydaje mi się, że musisz szukać w elementach skrętnych. Często łożyska McPhaersonów jak są zatarte to jest ten sam efekt. Kiedyś w Kangoo wymieniłem pompę wspomagania która uszkodziła się po tygodniu. Powód już wymieniłem.
wspomagać skręt czujnik skręt wspomagać czujnik skręt wspomagać fabia
uszczelniacz zaworowy wymiana pompa kondensatu vaillant lodówka whirlpool niska temperatura
najlepszy router najlepszy router
Najlepsze słuchawki bezprzewodowe nauszne do 400 zł Ikona dymiącej wtyczki: znaczenie i zastosowanie