Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
po prawej stronie gaźnika masz taką pokrywę przykręconą dwoma nakrętkami (jak mnie pamięć nie myli to M8 ) dźwigasz pokrywę może schodzić ciężko pod spodem będziesz miał klawiaturę tj takie dźwigienki z jednej strony podparte o zawory a z drugiej o popychacze sprawdź luzy na zaworach (potrzebny szczelinomierz)zewnętrzne powinny mieć koło 0.24mm a wewnętrzne...
Nie wzrokowo to samo były wymieniane jakieś 8lat temu i nie przypomina sobie by były jakieś wtedy specjalne. Na razie stanęło na tym że chyba wadliwe są zawory ograniczenia ciśnienia w głowicach. Tylko problem mam teraz by zeszło podparcie nie pomaga.
instrukcje serwisowe nie przewidują napraw z głową, tylko wymiany Jesli chcesz "naprawiac z glowa", to zastanow sie nad dzialaniem popychacza hydraulicznego. Mysle, ze przestaniesz "wyciskac olej". Ciepłe powietrze zawsze pomaga na podparte zawory do rozruchu Chcialbym uslyszec wyjasnienie tego fenomenu.
Skończony wałek / podparte zawory / popychacz padł.
1. Podparty zawór dolotowy. Regulacja luzu zaworowego. Choć jak to jest silnik z 98r to raczej dolnozaworowy a tu regulacja luzu zaworowego przy podpartym zaworze wymaga zeszlifowania popychacza lub zaworu. 2. To że iskra jest nie znaczy ze jest w odpowiednim momencie. Sprawdź czy koło magnesowe nie obróciło się. Zdarza się że ścina klin i przestawia...
Może któryś z zaworów jest podparty? Nie wydaje mi sie, podczas skladania zawory byly dobrze osadzone, okazalo sie ze nie bylo luzu miedzy zaworami a popychaczami, d
UPG, planowanie... i zmienia nam się luz na zaworach. Idź stąd chłopie... To nie OHV. Instrukcja głosi, że po wymianie popychaczy, trzeba odczekać bodaj 0,5h zanim odpali się silnik - po to żeby same się wycisnęły. Raz jeden jedyny trafił mi sie podparty silnik - popychacze zamiast olejem, wypełnione były mułem z sadzy - za cholerę nie chciały się...
Jest regulacja nawet przy hydraulice. Z tego co sobie przypominam (ostatnia regulacja to pewnie z 10 lat tamu, albo i dalej). Przy całkowicie napompowanych popychaczach luzujesz kontrę i wkręcasz śrubę regulacyjną, aż zlikwidujesz luz - jesli jest luz. Jeśli luzu nie ma (tzw. zawory podparte) to luzujesz srubę regulacyjną aż pojawi się luz, a następnie...
Podparte zawory tzn brak luzu zaworowego, podczas ustawiania zaworów silnik nie był zimny, lub luzy były zamałe. Podczas pracy silnik się nagrzewa wiadomo popychacze zaworów, szkłanki i inne elementy metalowe ulegają rozszerzaniu i wynikiem tego są podparte zawory , inaczej zawory się niedomykają, najczęściej ssące.
Wygląda na zacierający się popychacz hydrauliczny lub realnie lekko podgięty zawór (dopóki zawór się nie obróci i nie podeprze to silnik chodzi prawidłowo).
Przy 1 cylindrze tak (bo jest włożona blokada gmp), ale z kolejnymi cylindrami będzie mało precyzyjne, nie wiadomo czy dasz radę włożyć szczelinomierz i czy będzie tam 0,50 i czy pokręcisz popychaczami bo zawory mogą być zbyt luźne albo podparte. Zastosuj w/w metodę. Jak ustawisz 1 to kolejny do ustawiania będzie 5, potem 3, potem 6, 2, 4. Ustawisz...
Z tej sprężarki silnik wyciąga się łatwo i prosto. To jest silnik F3M1011F jeśli nie będzie potrzeby to nie będę go wyciągał wymontowałem tylko chłodnicę olejową . Po zdjęciu plastykowych osłon okazało się że jest urwany pasek :( http://obrazki.elektroda.pl/7289703500_1... Ze wstępnego rozpoznania jedna laska popychacza zaworów zgięta...
Przez to pisałem że lubi podeprzeć zawory. Gniazda są aluminiowe i 'siadają'. Wsuń papier (pasek) między popychacz a trzonek zaworu i obróć wałem na zamknięty zawór. Powinien wyjść bez problemu.
Oki samochód opanowany . Podparła się blaszka która przytrzymuje popychacz w gnieździe klawiatury . Temat zamykam . Dzięki wszystkim za pomoc . Pozdrawiam .
witam opiszę całą historię ; samochód przyjechał do mnie z zerwanym łańcuchem więc założyłem nowy rozrząd ,popychacze,dźwigienki i przy okazji olej i zapalił ale już nie chodził na 4 cylindrze więc uznałem że oberwały zawory i są krzywe więc zdoiłem głowice i na pierwszy rzut wszystko ok po rozebraniu okazało się ze zawory są minimalnie krzywe więc...
Do sprawdzenia luz zaworowy. Niby dolnozaworowy ale w takim dziadku zdarza się podparty zawór. A wtedy i gniazdo jak i zawór trzeba lekko poprawić (dłuższa praca powoduje nadpalnie). Jak zerwiesz głowice to po przylgni widać czy jest metaliczniy połysk czy nagar. Można też dobrać się do rewizji popychaczy i tam sprawdzić szczelinomierzem ale to przeważnie...
sprawdz luzy zaworowe.czasem jest tak,że zawory nie są podparte ale luz jest rzędu 5setek i wtedy pojawia się wypadanie zapłonow ,bo podczas pracy wydechowe sie rozgrzewają przez co wydłużają i podpierają popychacze.
A teraz pytanie teoretycznie czysto. Czy klepanie poranne zaworów to zbyt duży luz zaworowy. Jest zbyt duży luz popychacze nie napełniły się jeszcze olejem i nie kasują luzów silnik klepie. Przy tym stanie rzeczy zawór nie domyka się i spadek mocy? Druga sprawa to jeżeli jest za mały luz zaworowy albo jego brak to zawór jest podparty i wtedy istnieje...
Gwałtem mi to zalatuje... Raz bez podparcia zaworu na sztywno, na samej górze jest problem z odbezpieczeniem zapieczonych i zakleszczonych zamków - i ich wyjęciem, a potem ze złożeniem tego do kupy. Znajomy ma stół do demontażu z pneumatycznymi siłownikami i często trzeba stuknąć, żeby zamek puścił. Właśnie o to zakleszczenie się boję. Czy pomysł ze...
Podparte zawory, luz zaworowy sprawdzałeś? Jak płytki, śrubka to wyreguluj a jak hydrauliczne to możliwe że zacięty jest popychacz. Możesz mieć takie jaja przy pomiarze kompresji na ciepłym silniku że będzie prawie zerowe ciśnienie.
Nie da się prościej niż w pierwszym poście Jak złapiesz moment zamknięcia zaworu wydechowego i początek otwarcia zaworu dolotowego to obrót wału o 360 (1 pełny obrót Tu trzeba połączyć dwa posty żeby było dobrze bo obrót 180 stopni to połowa cyklu i z tym nie da się nic zrobić.Trzeba zwrócić uwagę na przekrycie zaworów koniec wydechu, początek ssania...
Zdecydowanie za niska, żeby silnik prawidłowo pracował. Mierzyłeś przy odkręconej manetce gazu na max? Teraz trzeba znaleźć przyczynę tak niskiej kompresji, do sprawdzenia: - czy rozrząd prawidłowo ustawiony, - czy klawiatura/mostek z popychaczami/dźwigienkami zaworów prawidłowo założony, - czy zawory nie są podparte (luz zaworowy), - czy kompresja...
Kompresję sprawdzałeś na zimnym silniku... obejrzyj wałek (czy krzywki się nie starły i mają odpowiedni skok) i popychacze, sądzę że na ciepłym silniku zawory albo są podparte albo się za mało otwierają. Przeczytaj też to: http://scirocco.hbd.pl/Pierburg2e2.pdf - wymieniałeś też sterownik tego gaźnika? - czy po dalszym rozgrzaniu do 90*C objawy ustępują?...
Cewki w tych silnikach potrafiły być różne nawet na przestrzeni lat tego samego modelu. Trzeba by lampę do ustawiania zapłonu i określić realny kąt zapłonu. Czasem koło zamachowe/magneto potrafiło ściąć klin i przestawić się co skutkowało przestawieniem zapłonu. Ja wszystkie Brigsy testuje podając gaz z palnika na propan butan (oczywiście nie zapalając...
Witam. Ostatnio robiłem mały remont silnika 1.4 8V MPI AQW (jednostka czeska). Wymieniiłem wszystkie szklanki (popychacze hydrauliczne), następnie wykonałem nastawę napięcia wstępnego poprzez dokręcenie 2 obrotów śrubką regulacyjną przy niepodpartych zaworach (przekrycia wg. schematu producenta). A mimo to w silniku jak tłukło, tak dalej tłucze przynajmniej...
Tragedia. Wszystko przez to, że byłem przekonany o hydro-popychaczach w tym silniku. Gdybym wiedział, że są tam sztywne szklanki to skontrolował bym luz już dużo wcześniej i nie było by problemu. Ciekawe jest jeszcze to, że syczy na zaworach które nie były najbardziej podparte.
jacek0503 pamiętaj że twój silnik nie ma hydraulicznych popychaczy po założeniu instalacji częściej kontroluj luz zaworowy mam taki sam silnik. Ja kontroluje co 15 tyś w razie potrzeby regulacja. Widziałem już kilka tych silników z podpartymi zaworami, i zawsze to wynikało z niewiedzy użytkowników. Pozdrawiam
to nic, że są śrubki, one zostały ze starej konstrukcji, a pod laskami popychaczy są hydrauliczne popychacze. Walczyłem z takim polonezem, jak padły regulatory i zaczęły "klepać" zawory, to podciągnąłem luzy na prawie "0". Na krótko pomogło, potem zaczęły pukać następne, a te które były regulowane podparły sie. Tak więc zabawa nie warta straconego czasu...wymienić...
Silnik odpala średnio tylko na mrozach i wtedy podstukuje. Jeździ bardzo dobrze. Okazało się, że właściciel podał nieaktualne dane, wtryski są orginalne nigdy nie były regenerowane ani wymieniane. Sciągnąłem pokrywę zaworów wszystko wygląda dobrze - nie są zagięte popychacze - żaden nie jest przesadnie luźny - łańcucha napięcie dobre (nie da się go...
Hmm,widziałem gdzieś opinie ,że powinny być twarde i trudno je ścisnąć jeśli są dobre, ale pisali też że miękkie więc w końcu nie wiem. Jak są opróżnione mają być miękkie, w innym wypadku po montażu będą podparte zawory, jedna w wypadku płukania benzyną ekstrakcyjną, możesz śmiało zakupić nowe, bo te będą klepały.
Odkręć tłumik i kolektor ssący, pod kolektorem jest pokrywka, odkręć ją, pod nią są widoczne sprężyny, trzonki zaworów i popychaczy, sprawdź czy coś się nie dostało pomiędzy trzonek i popychacz, sprawdź gniazdo zaworu bo może być luźne w bloku. Jeśli gniazdo jest całe i nic nie podparło zaworu, rozepnij sprężynkę przesuwając podkładkę na bok, wyjmij...
Poza klekotaniem luznych zaworów nic tam nie usłyszysz a jeżeli coś wyje to nie tam . W tych silnikach po większych przebiegach pojawia się luz popychaczy w gniazdach tak że mając poprawnie wyregulowane zawory nadal coś stuka i jest to spowodowane właśnie nadmiernym luzem popychaczy i nie da się tego naprawić konieczna wymiana głowicy . Zauważyłem że...
Witam po długiej przerwie. Temat jest nadal aktualny. Dzisiaj miałem chwilkę i pomierzyłem kompresję: 1 - 18 2 - 7 3 - 11 4 - 11 To był pierwszy pomiar i od razu zrobiłem drugi - wyniki po około 11 na każdym. Za duże ciśnienie na pierwszym jak sądzę może być wynikiem nienabitych popychaczy, za małe ciśnienie na drugim jak sądzę podparty zawór. Silnik...
No i co tam jeszcze chłopaki doczytaliście? Bo to może być komuś pomocne. Widział któryś z was "podparty" ten oplowski popychacz na żywe oczy? Czy tak sobie pierdzicie bez sensu bo nikt wam nie przeszkadza? Żeby nie było, że znowu smęcę bez sensu: czy któryś z autorytetów wyżej piszących może mi odpowiedzieć na jedno pytanie? Jak diagnozować zawór na...
Witam. Auto zakupiłem z uszkodzonym silnikiem. Silnik odpala ciężko. Podczas pracy dmucha z kolektora ssącego. Rozkręca się powoli max do ok 2000 obrotów po czym wskazuje błąd za mały przepływ powietrza. Zawory szczelne głowica sprawdzona, wymienione popychacze hydrauliczne aby zapobiec ewentualnej opcji podparcia zaworów. Ciekawe jest to, że ciśnienie...
Witam. Skoro kolega chce założyć gaz do auta to mniemam, że chce nim pojeździć jakiś czas. Mimo to radził bym skalkulować koszta, ponieważ naprawiałem już dwie toyoty avensis z tym silnikiem i dokładnie z tego rocznika i obie miały wypalone gniazda zaworowe. Zawory "wpadły" do głowicy do tego stopnia, że zostały podparte przez popychacze i silnik stracił...
nie popychacze a krzywki na wałku rozrządu, mało jest to prawdowodobne, zazwyczaj jest to wada produkcyjna, ale w tym przypadku możliwe jest przecunięcie również. Jak by nie było to i tak uważam że jest coś nie tak z zaworami. Bo np podparcie zaworu przez nagar lub obcy element jest bardzo częstą przyczyną braku kompresji. Piszesz ze jest brak zatarcia,...
atu raczej juz ma popychacze hydrauliczne. jesli nie pali na wszystkie gary to sonda bedzie w gornej skali. sprawdzanie po staremu moze byc dosc drogie. lepiej wsadzic swiece w przewody i do masy, przynajmniej iskry widac.jezeli pompa jest sprawna to z przewodu powrotnego jak silnik pracuje powinno pryskac paliwo pod dosc duzym cisnieniem.jezeli zawory...
WItam mam swojego cc700 i od pewnego czasu zaczął tracić moc i dzisiaj się za niego wziąłem. Mianowicie przy ok 3000 obr zaczyna przerywać i strzelać w wydech. Oblukałem wlewająć paliwo do gaźnika że z ruru dolotowej wywala na zewnątrz czyli zawory. Zdjąłem dekiel zaworów i wszystkie są twardo podparte i nie mają luzu boje się że się nie zamykają. Nawet...
Glebogryzarka Lazappa Euro 5. z 2000 roku, (nie wypracowana) zaczęła ciężko palić musiałem wlewać benzynę do cylindra. Rozebrałem w komorze było masę nagaru, jeden zawór (ssący) podparty. Dotarłem zawory ustawiłem luzy, wyczyściłem gaźnik i po perypetiach, zgubiłem taką sprężynę która jest na gaźniku, od przyśpieszacza, ale dorobiłem drugą i odpaliłem....
Witam forumowiczów! Od miesiąca się bawię z moją nexia i już nie mam pomysłów. Miesiąc temu zabrałem się za wymianę wałka rozrządu i dźwigienek zaworowych po złożeniu wszystkiego okazało się ze nie ma kompresji na 3 cylindrach, po czym wyszło że zawory są podparte wiec rozebrałem wszystko na nowo wymieniłem popychacze na nowe głowicę oddałem do sprawdzenia...
przecież pisze że " gdy chce go szybko zapalić kręci tak jakby nie było kompresji" - dla mnie podparte zawory. Dlaczego tłoki nie walą po grzybach, przecież 1mm.....? - bo gdyby silnik miał jeszcze wtedy chodzić to tłok musiałby mieć wielkość wiadra żeby z taką szczeliną w cylindrze uzyskać temperaturę samozapłonu ropki - zawór nie domyka i silnik przestaje...
to po co w ogóle ją wymieniałeś? jak było gorzej od razu to było od razu jechać na reklamację, a przynajmniej zabrać starą pompę i byś najwyżej sam sobie ją wymienił z powrotem. Teraz już jest po wszystkiemu, więc albo kup sobie orginał używkę albo kup nowy orginał i tyle z używanymi pompami paliwa jest jednak ten problem, że jak długo leżą to zagniwają...
Witam, Mam dokladnie ten sam problem, przejade +/- 5 km i....... nagle pracuje jeden cylinder, CC kaszle i zaliczam POSTOJ. Odczekam kilka minut i czasem chodzi dalej, a czasem przychodze nastepnego dnia, zeby doprowadzic samochod pod dom :/ Straszne uczucie jadac z mysla, ze zaraz sie zatrzymasz, albo jak twoj samochod odmawia posluszenstwa, a stoisz...
Dźwigienka zaworowa jest zużyta od strony trzonka zaworu. Jesli ktoś nieumiejętnie ustawiał luz przy użyciu szczelinomierza to mógl byc ustawiony zz duży luz i laska popychacza mogła wypaść samoistnie. Ta akurat taka właśnie jest, pozostałe zerkałem bez podnoszenia i wyglądają dużo lepiej. A żeby wypadła laska to by musiał być luz chyba z pół centymetra...
Nie jestem expertem ale chciałbym ci doradzić abyś rzucił okiem na element podparcia dźwigni wygląda jakby był to hydrauliczny regulator luzu dźwigni popychającej zawór to by wyjaśniło sprawę stuków
Bardzo proszę Regulację luzu zaworowego przeprowadza się jak dla klasyka (jak w silnikach OHV). Demontujesz pokrywy zaworowe, ustawiasz pierwszy tłok w GMP (w górnym martwym położeniu) i przy pomocy śrub regulacyjnych i szczelinomierza ustawiasz "szczelinę powietrzną" (luz zaworowy) na określoną wartość. Po czym poznać, że tłok jest w GMP ? Przede wszystkim...
podeprzeć zawora podeprzeć bezpiecznik podeprzeć zaworów
baterie prysznicowe toshiba 32w1333 elektroda dodatnia
miękki start ukośnica transformator gwiazda trojkat
Nissan Murano Z51 – pinout 24-pin ekranu, funkcje kabli, AV/NAVI, CAN, RGB Separator antenowy do radia TS10 – podłączenie, zasilanie, adaptery Fakra/ISO