Ty sobie żarty robisz? Napisałem wyraźnie-są różnej długości! Masz 4 od ssących i 4 od wydechowych. 4 krótsze, 4 dłuższe. I tyle. Patrz na koniki i będziesz wiedział która gdzie idzie.
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
Witam. Dostań się do wałka rozrządu i sprawdź czy popychacze (szklanki) dolegają do wałka, jeżeli napotkasz luzy między wałkiem a popychaczami to zawory pokrzywione.
Widze ze niemasz zaufania do mechanika? A,,, zawory sa na popychaczach hydr.
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
Może któryś z zaworów jest podparty? Nie wydaje mi sie, podczas skladania zawory byly dobrze osadzone, okazalo sie ze nie bylo luzu miedzy zaworami a popychaczami, d
Jeszcze mocniej powiększyłeś tą szczelinę? A jest teraz wyczuwalny luz na popychaczach? Patrzyłeś czy zawory się przypadkiem nie cofają? (to by mogło oznaczać, że któryś jest nie domknięty).
po prawej stronie gaźnika masz taką pokrywę przykręconą dwoma nakrętkami (jak mnie pamięć nie myli to M8 ) dźwigasz pokrywę może schodzić ciężko pod spodem będziesz miał klawiaturę tj takie dźwigienki z jednej strony podparte o zawory a z drugiej o popychacze sprawdź luzy na zaworach (potrzebny szczelinomierz)zewnętrzne powinny mieć koło 0.24mm a wewnętrzne...
jeżeli po regulacji zaworów auto zaraz, niemalże od razu " rozklekota" się na zaworach ( znowu duże luzy), to przeżegnaj się.Silnik trzeba wyjąć, wałek + wszystkie popychacze rolkowe do wymiany.Wada fabryczna pewnej serii silników.Rolki w popychaczach się rozlatywały wskutek wady produkcyjnej.
No to juz pisze. Gybosc uszczelki nie ma najmniejszego wplywu na stukanie a jezeli by stukalo to tylko chwile bo by juz dawno zawory byly pokrzywione. Zaplon nie spowoduje stukania w silniku lecz jak juz strasznie bylby przestawiony to stukalo by w dolnej czesci silnika na ukladzie korbowo - tlokowym.Jezeli by kanalu olejowego w uszczelce nie bylo to...
Witam Chyba masz kosiarkę 4 suw. bo piszesz ze wyciekał olej Pewnie przestawiłeś rozrząd podczas zdejmowania dolnej pokrywy Na trybach są znaki więc łatwo sprawdzić Sprawdz też czy klin koła zamachowego jest na swoim miejscu i pokrywa się z wycięciem na wale i czy podnosi zawory przez boczne okienko(w okolicy tłumika) i przy okazji czy jest luz(zawór-popychacz)
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Głowica do remontu - zawory, prowadnice, popychacze, do sprawdzenia szczelność płaszcza głowicy, płaskość czoła, współosiowość mocowań wałka. Cały remont coś ok. 1,5 tys zł.
Pewnie zawory, popychacze hydrauliczne.
UPG, planowanie... i zmienia nam się luz na zaworach. Idź stąd chłopie... To nie OHV. Instrukcja głosi, że po wymianie popychaczy, trzeba odczekać bodaj 0,5h zanim odpali się silnik - po to żeby same się wycisnęły. Raz jeden jedyny trafił mi sie podparty silnik - popychacze zamiast olejem, wypełnione były mułem z sadzy - za cholerę nie chciały się...
Sorki rozpędziłem się. Cinquecento 700 ma hydrauliczne popychacze na wszystkich czterech zaworach. Pozdrawiam Dodano po 3 To czy dasz sobie radę to tylko zależy od Twoich umiejętności. Nie jest to jakaś wielka filozofia, ale dla początkującego może to być problem
Postaram się jutro zajrzeć w ten rozrząd . Zdemontuj pokrywę zaworów sprawdź czy ruszają się popychacze i przy okazji ustaw zawory.
popychacze? zawory klepią? rozrząd przestawiony? za dużo możliwości
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz...
.Wiekszość aut posiada hydrauliczne popychacze zaworowe i same niwelują luzy na zaworach Akurat ten silnik został zapożyczony do Renault z Nissana (oznaczenie Nissana MR20DE) i w nim się reguluje zawory operacja dość kosztowna ponieważ reguluje się poprzez wymianę całych szklanek zaworowych a nie płytek tak jak w innych silnikach (np. Fiat) i do tego...
Musisz się dowiedzieć jeżeli był sprawdzany (rozbierany) w jakim stanie były popychacze, zawory, cylindry, termostat czy jest sprawny, czujnik temperatury. Jeżeli sterownik dobry, wtryski wymienione, pompa wymieniona to tutaj już tylko mechanika w silniku. Jeżdżenie na oleju rozrzedzonym benzyna nie skończy się dobrze...
No ta na 90% zawór wlotowy jest otwarty cały czas i w ciągu jednego cyklu dwa razy zaciąga mieszankę i dwa razy wyrzuca ją do gaźnika. Albo pkazikb1kła sprężyna zaworu i go zablokowała albo poszedł popychacz i też zablokował zawór albo zaciął się konik. Musisz odkręcic pokrywę zaworów i już będziesz wiedział.
Sam wyciek to pikuś i nie jest przyczyna wylaczania sie kotla. Zapewne wchodzi w stan awarii i świci sie gorna dioda w zespole trzech pionowych diod informacyjnych na panelu czolowym. Przyczyna to najprawdopodobniej pad czujnika temp. C.O., nie wykluczam też padu czujnika CWU. Czyjniki sa te dokladnie takie same ale odpowiadaja za inne dane dostarczne...
Witam. W samochodzie z powodu uszkodzenia napinacza łańcucha przeskoczył rozrząd, 3 zawory wygięte konkretnie, na pozostałych 6 widać ślad po kontakcie z tłokami. Dodatkowo popychacze dość mocno zużyte. Pytanie mam takie, czy wymienić same zawory, popychacze i ten nieszczęsny napinacz, czy lepiej kupić drugą używaną głowicę, a o tej zapomnieć?
Poluzować tą niebieską nakrętkę i ustawić wysokość tego białego słupka (na którym jest zamocowany uchwyt popychacza)
Wykręć swiece wtrysk i zobacz czy aby na pewno masz gmp. pózniej zrób takie samo doswiadczenie jak robisz tyle że na 2i3 tłoku ich gmp ustalisz otworem po wtrysku i sprawdz czy blokuje na mijance w 2i3 jak tak to zawory skopane. z popychaczy olej wycisnoleś???
Luzy na zaworach. Toż to silnik, prawie jak w maluchu. On ma popychacze hydrauliczne i zaworów też nie rusza.
Chyba bez wymiany ZAWORU się nie obejdzie bo to nie są ŻARTY !!! Ten zawór ma sprężynę zamykająca go , uszczelkę i popychacz więc uważam że konieczna jest jego WYMIANA bez kombinowania !!!! NIEWYMIENNE, elementy tego zaworu SĄ Tego Powodem . Żadnego NAPRAWIANIA ZAWORU !!
To trzeba sprawdzić, w tym silniku nie ma hydraulicznych popychaczy zaworowych i często, zwłaszcza przy jeździe na lpg luzy zaworowe się kasują i zaczyna "podpierać" zawory gdy silnik się rozgrzeje
Luzy zaworowe do sprawdzenia. To częsta przypadłość że zawór wyklepie czy wypali trochę gniazdo i zawór jest podparty. Pod wydechem jest klapka rewizyjna do popychaczy zaworów. Niestety korekta luzu wymaga albo skrócenia popychacza (rozpołowienie silnika) albo zdjęcie głowicy rozpięcie i wyjęcie zaworu. Wtedy można szlifnąć trzonek (skrócić) do wymaganego...
Sam nie wiem czy w ogóle jest sens pakowanie w niego jakiś większych pieniędzy, czy po prostu odpuścić sobie go. Trzeba rozebrać i policzyć co jest do wymiany ale te silniki mimo iż dość prosta konstrukcja wcale w naprawie tanie nie są. Czasem taniej wyjdzie zrobić swap na inny silnik od auta. Nowe pierścienie nie miały nadmiernego luzu w rowku tłoka?...
No... Możnaby jeszcze zrobić hardcorowy eksperyment tzn zatkać wypływ wody na króćcu goracej wody (np usunąć popychacz grzybka zaworu albo wsadzić jakiś kawał gumy) i zobaczyć czy pompka spręża powyżej ciśnienia zadziałania zaworu bezpieczeństwa za pompą. Jeżeli przeciśnie tzn że pompka daje radę. Jeszcze pytanko czy zawor na króćcu gorącej wody ma...
Popychacze pracują poza strefą komory spalania, to raczej wygląda na urwany zawór.
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
A czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć popychacz hydrauliczny bo niewiem jak to zrobić
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
No to zobacz jeszcze resztę. I napisz. Przepływomierz czysty? mapsensor - o ile jest - czysty? Nie zawsze były w grupie Korean. Szczelność dolotu? A jak tam jest bo nie chce mi się szukać. Hydro-popychacze czy płytki regulacyjne na zaworach?
Popychacze takie same, przy ABT mogą być inne niż seria.
Witam, Pierwotnie instalacja podłogówki nie posiadała sterowania (brak termostatów, siłowników na zaworach). Teraz chciałem nieco zaoszczędzić zamykając niektóre obwody na noc. Kupiłem na próbę kilka siłowników, konkretnie Salus T30NO M30 24V. Zamontowałem je na zawory podłogówki i są przykręcone na maksa, wszystko stabilnie, ale z 5,5 mm zakresu pracy...
Nie, ja bym nie ryzykował odpalania z wciśniętym zaworem. Trzeba zdjąć głowicę, rozpiąć zamki na zaworach (wszystkich !) i zobaczyć jak poruszają sie w prowadnicach, wybić ten zakleszczony i zweryfikować co spowodowało awarię (zatarcie czy skrzywienie) Przy zdjętej głowicy warto włożyć laski popychaczy do 1 i 4 i zaobserwować kręcąc kluczem czy mijanka...
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
Szklanka, popychacz, zawory. Bez rozebrania nic nie stwierdzisz. Rozrząd raczej odpada. Kiedy olej wymieniałeś? Czasem wystarczy wymienić olej i wszystko cichnie.
Samoregulatory zaworowe same powinny kasowac luz. Jedynie co mi wpada do glowy to cisnienie oleju czy prawidlowe jest w ukladzie smarowania. Moze to nie popychacze cykaja tylko inny element napedu zaworow.
Trochę zbyt ogólnikowo powiedziane, bo chodzi współbieżność sygnału między czujnikami. Zasilanie jest wspólnie na styku 2, styk 1 minus, styk 4,5 sygnał. W razie wystąpienia FMI2 jednostka EBS nie rejestruje zwarcia czy przerwy, tylko odchyłkę położenia suwaków w pełnym zakresie ruchu, co też widać na komputerze, lub też idzie pomierzyć: suwaki dają...
Zna ktoś - jak ustawić popychacze zaworów? Zawory sie ustawia w GMP tloka w koncu suwu sprezania. Czyli po mijance obroc o 360 stopni walem dalej (zgodnie ze wskazowkami zegara). Albo po wykreconym wtryskiwaczu wloz cos do komory spalania i "wyczuj" czy tlok jest w GMP (koniec suwu sprezania). A kamien, hmmm moze jakis srodek czyszczacy wlac do plynu...
Dźwięk jak by na panewce był luz lub na zaworach jak by się coś działo z popychaczami ,spuścić olej i zobaczyć czy nie ma opiłków w oleju i w filtrze można też zmierzyć ciśnienie oleju
Żeby silnik był na prawdę złom musiałby przeskoczyć w czasie jazdy, a nic nie wspominałeś, że zgasł w trakcie jazdy. W tym silniku zwykle kończy się to na połamanych popychaczach i ew. zagiętych zaworach.
Jakie popychacze, jaki zawór :?: O co chodzi :| ? Główny elektrozawór. W środku ma ruchome metalowe walce, które nazwałem popychaczami.
uszkodzić popychacz uszkodzony popychacz wypadać popychacz
junkers czujnik cofania spalin zegarek casio moduł atmega sterowanie wyświetlaczem
Niedziałający wyświetlacz: przyczyny i diagnostyka Licznik L3F1946 – podłączenie do modułu LK4 Tinycontrol lub F&F, RS-485, Modbus RTU