Ty sobie żarty robisz? Napisałem wyraźnie-są różnej długości! Masz 4 od ssących i 4 od wydechowych. 4 krótsze, 4 dłuższe. I tyle. Patrz na koniki i będziesz wiedział która gdzie idzie.
Nawet na całkowicie ściśniętych popychaczach, zawory powinny się otwierać. Jeśli tak nie jest, to sprawdź trzonki zaworów i gniazda zaworowe w głowicy.
Nie prawda.Jeśli stukają to zaworki w popychaczach nie trzymają i opróżniają się z oleju.
Witam. Dostań się do wałka rozrządu i sprawdź czy popychacze (szklanki) dolegają do wałka, jeżeli napotkasz luzy między wałkiem a popychaczami to zawory pokrzywione.
Widze ze niemasz zaufania do mechanika? A,,, zawory sa na popychaczach hydr.
Może któryś z zaworów jest podparty? Nie wydaje mi sie, podczas skladania zawory byly dobrze osadzone, okazalo sie ze nie bylo luzu miedzy zaworami a popychaczami, d
po prawej stronie gaźnika masz taką pokrywę przykręconą dwoma nakrętkami (jak mnie pamięć nie myli to M8 ) dźwigasz pokrywę może schodzić ciężko pod spodem będziesz miał klawiaturę tj takie dźwigienki z jednej strony podparte o zawory a z drugiej o popychacze sprawdź luzy na zaworach (potrzebny szczelinomierz)zewnętrzne powinny mieć koło 0.24mm a wewnętrzne...
Jeszcze mocniej powiększyłeś tą szczelinę? A jest teraz wyczuwalny luz na popychaczach? Patrzyłeś czy zawory się przypadkiem nie cofają? (to by mogło oznaczać, że któryś jest nie domknięty).
No to juz pisze. Gybosc uszczelki nie ma najmniejszego wplywu na stukanie a jezeli by stukalo to tylko chwile bo by juz dawno zawory byly pokrzywione. Zaplon nie spowoduje stukania w silniku lecz jak juz strasznie bylby przestawiony to stukalo by w dolnej czesci silnika na ukladzie korbowo - tlokowym.Jezeli by kanalu olejowego w uszczelce nie bylo to...
Nic nowego, typowa usterka dla tych silników, luz zaworu ssącego za duży, zużycie, itp. Sprawdź dźwigienkę oraz zawór i jego luz w prowadnicy, sprawdź śrubę mocującą. Zorganizuj sobie laskę popychacza dla zaworu wydechowego, ma ona taką samą długość i jest wykonana ze stali, załóż, wyreguluj odpowiednio zawory. Pozdrawiam
popychacze? zawory klepią? rozrząd przestawiony? za dużo możliwości
Pewnie zawory, popychacze hydrauliczne.
Musisz się dowiedzieć jeżeli był sprawdzany (rozbierany) w jakim stanie były popychacze, zawory, cylindry, termostat czy jest sprawny, czujnik temperatury. Jeżeli sterownik dobry, wtryski wymienione, pompa wymieniona to tutaj już tylko mechanika w silniku. Jeżdżenie na oleju rozrzedzonym benzyna nie skończy się dobrze...
Sorki rozpędziłem się. Cinquecento 700 ma hydrauliczne popychacze na wszystkich czterech zaworach. Pozdrawiam Dodano po 3 To czy dasz sobie radę to tylko zależy od Twoich umiejętności. Nie jest to jakaś wielka filozofia, ale dla początkującego może to być problem
Witam. W samochodzie z powodu uszkodzenia napinacza łańcucha przeskoczył rozrząd, 3 zawory wygięte konkretnie, na pozostałych 6 widać ślad po kontakcie z tłokami. Dodatkowo popychacze dość mocno zużyte. Pytanie mam takie, czy wymienić same zawory, popychacze i ten nieszczęsny napinacz, czy lepiej kupić drugą używaną głowicę, a o tej zapomnieć?
Zastanawia mnie teoria niektórych ludzi, montażu używanych, po co wyciskać olej skoro tam jest. Używane, mogą stać i być dopasowane do innego silnika. Chyba jedyny powód wyciskania przy używanych i powtórnego składania, nawet swojego silnika - gdybyśmy nie poznaczyli sobie gdzie siedziały. UPG, planowanie... i zmienia nam się luz na zaworach.
Witam Chyba masz kosiarkę 4 suw. bo piszesz ze wyciekał olej Pewnie przestawiłeś rozrząd podczas zdejmowania dolnej pokrywy Na trybach są znaki więc łatwo sprawdzić Sprawdz też czy klin koła zamachowego jest na swoim miejscu i pokrywa się z wycięciem na wale i czy podnosi zawory przez boczne okienko(w okolicy tłumika) i przy okazji czy jest luz(zawór-popychacz)
Głowica do remontu - zawory, prowadnice, popychacze, do sprawdzenia szczelność płaszcza głowicy, płaskość czoła, współosiowość mocowań wałka. Cały remont coś ok. 1,5 tys zł.
jeżeli po regulacji zaworów auto zaraz, niemalże od razu " rozklekota" się na zaworach ( znowu duże luzy), to przeżegnaj się.Silnik trzeba wyjąć, wałek + wszystkie popychacze rolkowe do wymiany.Wada fabryczna pewnej serii silników.Rolki w popychaczach się rozlatywały wskutek wady produkcyjnej.
przyczyną w moim przypadku tzn. pęknięcia wałka był napinacz łańcucha. Po prostu zablokował się. Proponuję wymienic kompletny rozrząd gdyż te napinacze są wadliwe. Jeśli chodzi o krzywki napewno kilka jest polamanych, tam gdzie je połamało do wymiany popychacze. Zawory do weryfikacji
Albo pomyliłeś miejsca popychaczy i na początku niektóre zawory były podparte i dlatego kręcił jałowo, a inne popychacze są zapieczone i się nie podniosły, a wraz ze wzrostem temp. luz maleje i jest ciszej.
Szklanka, popychacz, zawory. Bez rozebrania nic nie stwierdzisz. Rozrząd raczej odpada. Kiedy olej wymieniałeś? Czasem wystarczy wymienić olej i wszystko cichnie.
Jak najbardziej mozesz je w oleju zanurzyc ale nie jest to konieczne. Po zamontowaniu i zlorzeniu silnika wystarczy odpalic samochod i chwilke odczekac az olej naplynie tam gdzie ma naplynac. Na poczatku moze troszke stukac, ale pozniej ustanie. I mam nadzie je ze walek rozrzadu tez wymieniasz - bo inaczej nie ma sensu wymieniac szklanek. A o uderzenie...
Poluzować tą niebieską nakrętkę i ustawić wysokość tego białego słupka (na którym jest zamocowany uchwyt popychacza)
Bo przecież jak w fabryce składają silnik to są specjalnie korbowody znaczone. Nie zamienia się korbowodów/panewek bo są one dotarte pod dany czop wału. Czasem wystarczy podmienić pokrywę stopy korbowodu. Jak ktoś namiesza to później są niespodzianki. Cześć fachowców nawet śruby sobie wbija szablon z kartonu aby nie zmienić miejscami. Podobnie robią...
No... Możnaby jeszcze zrobić hardcorowy eksperyment tzn zatkać wypływ wody na króćcu goracej wody (np usunąć popychacz grzybka zaworu albo wsadzić jakiś kawał gumy) i zobaczyć czy pompka spręża powyżej ciśnienia zadziałania zaworu bezpieczeństwa za pompą. Jeżeli przeciśnie tzn że pompka daje radę. Jeszcze pytanko czy zawor na króćcu gorącej wody ma...
Kreć powoli silnikiem co 45' 30 minut To od nacisku zaworów się opróżnią.
Zadajesz takie pytania jakbyś w życiu silnika nie widział. Nie grzebałem w takim, ale z tego co patrzę teraz to możliwa by była opcja i 8 i 16 zaworów, napęd bezpośredni z wałków, bez dźwigienek. W najlepszym wypadku poprzebijane popychacze i pogięte zawory, w najgorszym rozbite mocowania wałka(ów), pęknięty kadłub głowicy. Nie rozbierzesz, nie zobaczysz...
może być za wysokie Za niskie. O zbyt wysokim tam nic nie ostrzega, po prostu gasną po przegazówce bo popychacze zawory podpierają. cisnienie jest b dobre Wartości podaj i warunki pomiaru.
hehe ja mam bardzo podobny problem i walcze juz z nim od jakiegos czasu vectra 1.8 16v rozbieralem dol, sprawdzalem panewki, pompe, luzy na sworzniach, luzy tlokowe, czyscilem i sprawdzalem popychacze, zawory, stan krzywek walkow i stan stopek walkow,wszystko dobrze a stuka sobie jak stukalo. co do panewek, jesli panewka zostanie obrocona to nie wytrzyma...
Postaram się jutro zajrzeć w ten rozrząd . Zdemontuj pokrywę zaworów sprawdź czy ruszają się popychacze i przy okazji ustaw zawory.
Bardzo możliwe jest też uszkodzenie popychaczy na zaworach wydechowych. Pod obciążeniem będzie ok, na wolnych zapłonu nie będzie. Miałem tak w moim ARE.
Dwa zęby przestawiony wałek rozrządu! To jest przyczyną twojego problemu. Sprawdź zawory, popychacze ,dzwigienki, wałek rozrządu,dekompressor. Czy czasym czegoś nie pokrzywiło,albo nie skręciło.
zamykam temat. Auto zrobił mechanik... koszt: 3000 zł usterka: kółko napędzające pasek rozrządu miało ścienty klin i rozrząd stał i znaki ok ale wał i tłoki się obracały... Skutki: połamane zawory, górny remont głowicy popychacze zawory uszczelniacze itp... Na szczęście tłoki nie ucierpiały mocno i mogły być niewymieniane. Pozdrawiam wszystkich i nie...
Witam, Pierwotnie instalacja podłogówki nie posiadała sterowania (brak termostatów, siłowników na zaworach). Teraz chciałem nieco zaoszczędzić zamykając niektóre obwody na noc. Kupiłem na próbę kilka siłowników, konkretnie Salus T30NO M30 24V. Zamontowałem je na zawory podłogówki i są przykręcone na maksa, wszystko stabilnie, ale z 5,5 mm zakresu pracy...
Sam wyciek to pikuś i nie jest przyczyna wylaczania sie kotla. Zapewne wchodzi w stan awarii i świci sie gorna dioda w zespole trzech pionowych diod informacyjnych na panelu czolowym. Przyczyna to najprawdopodobniej pad czujnika temp. C.O., nie wykluczam też padu czujnika CWU. Czyjniki sa te dokladnie takie same ale odpowiadaja za inne dane dostarczne...
Żeby silnik był na prawdę złom musiałby przeskoczyć w czasie jazdy, a nic nie wspominałeś, że zgasł w trakcie jazdy. W tym silniku zwykle kończy się to na połamanych popychaczach i ew. zagiętych zaworach.
Silnik ma wypadanie zapłonu nierównomierne, słychać pufanie z wydechu, map w kolektorze koło 420mbar, kąt wyprzedzenia zapłonu mocno skacze od 3 do 17 stopni. Wtryski wyjęte i sprawdzone, pylą ładnie. Spaliny mocno śmierzą benzyną. Kolektor szczelny, cewka, świece wymienione. przy wymianie rozrządu wymienione koło zmiennych faz, popychacze, zawór od...
Jakie popychacze, jaki zawór :?: O co chodzi :| ? Główny elektrozawór. W środku ma ruchome metalowe walce, które nazwałem popychaczami.
Była kolizja wymień popychacze (wszystkie) zawory te co pogięte innej opcji nie ma:)
Sam nie wiem czy w ogóle jest sens pakowanie w niego jakiś większych pieniędzy, czy po prostu odpuścić sobie go. Trzeba rozebrać i policzyć co jest do wymiany ale te silniki mimo iż dość prosta konstrukcja wcale w naprawie tanie nie są. Czasem taniej wyjdzie zrobić swap na inny silnik od auta. Nowe pierścienie nie miały nadmiernego luzu w rowku tłoka?...
OK, problem rozwiązany. Nie były to świece, nie były to cewki, ani rozrząd. Po wielu perturbacjach i wymianie prawie całego silnika :) winowajcą okazał się wałek rozrządu. Wałek ma obok krzywek takie tuleje, które trzymają go w pokrywie zaworowej. Jedna tuleja się poluzowała na wałku i przesuwała się na boki na wałku. W pokrywie zaworowej są otworu...
Nad laską popychacza
Janaszek-masz na myśli zawory odcinające z popychaczem?Chodzi mi o przejsciówkę która nie uwolni zaworu serwisowego(tego który siedzi na stałe w klimatyzatorze) dopóki tego nie zechcę. Czyli tak-zakładam przejsciówkę,dokręcam solidnie-nic się nie dzieje.Przykręcam wąż od manometrow-nadal nic się nie dzieje.otwieram zawór na przejsciówce,popychacz popycha...
Trochę zbyt ogólnikowo powiedziane, bo chodzi współbieżność sygnału między czujnikami. Zasilanie jest wspólnie na styku 2, styk 1 minus, styk 4,5 sygnał. W razie wystąpienia FMI2 jednostka EBS nie rejestruje zwarcia czy przerwy, tylko odchyłkę położenia suwaków w pełnym zakresie ruchu, co też widać na komputerze, lub też idzie pomierzyć: suwaki dają...
A czy może mi ktoś podpowiedzieć jak wyjąć popychacz hydrauliczny bo niewiem jak to zrobić
No ta na 90% zawór wlotowy jest otwarty cały czas i w ciągu jednego cyklu dwa razy zaciąga mieszankę i dwa razy wyrzuca ją do gaźnika. Albo pkazikb1kła sprężyna zaworu i go zablokowała albo poszedł popychacz i też zablokował zawór albo zaciął się konik. Musisz odkręcic pokrywę zaworów i już będziesz wiedział.
Bo kopci na zimnym na niebiesko i wymieniałem uszczelniacze, popychacze, docierałem zawory i grzechem byłoby nie sprawdzić pierścieni czy czasem nie popękane.
.Wiekszość aut posiada hydrauliczne popychacze zaworowe i same niwelują luzy na zaworach Akurat ten silnik został zapożyczony do Renault z Nissana (oznaczenie Nissana MR20DE) i w nim się reguluje zawory operacja dość kosztowna ponieważ reguluje się poprzez wymianę całych szklanek zaworowych a nie płytek tak jak w innych silnikach (np. Fiat) i do tego...
Wykręć swiece wtrysk i zobacz czy aby na pewno masz gmp. pózniej zrób takie samo doswiadczenie jak robisz tyle że na 2i3 tłoku ich gmp ustalisz otworem po wtrysku i sprawdz czy blokuje na mijance w 2i3 jak tak to zawory skopane. z popychaczy olej wycisnoleś???
Nie każdy ma w domu przyrząd do pomiaru ciśnienia:P. Z tego co zaobserwowałem najpierw jest wtrysk a potem pojawia się iskra. Więc stąd wnioskuję, że otwarcie zaworów dolotowych może następuje w złym momencie i mieszanka nie trafia do komory spalanie, lub jak wcześniej zauważyłem z uwagi na możliwość różnych wysokości wałków i popychaczy zawory otwierają...
poziom oleju sprawdzany kilkakrotnie, jest prawie max. możliwe aby uciekało ciśnienie jak by pękły wałki i popychacze?? zawory zamykają komorę spalania na stałe chyba?? Więc co to za dziwne gulgotanie? takie nie za głośne, może normalna praca?? A pompa oleju na łańcuszku na dole silnika?? Ją za to winić? Tyle niewiadomych... Dziś popołudniem bedzie...
Dźwięk jak by na panewce był luz lub na zaworach jak by się coś działo z popychaczami ,spuścić olej i zobaczyć czy nie ma opiłków w oleju i w filtrze można też zmierzyć ciśnienie oleju
Żadne zawory a popychacze hydrauliczne zmieniając olej wyeliminuje to na jakis czas to cykanie na mniej słyszalne później gdy olej będzie miał już przepracowane pare tys. kilometrów, to to powróci, by całkiem to wyeliminować trzeba wyjąc każdy popychacz i sprawdzić czy sie nie zatarły, z reguły jest tak że są zatarte i tylko wymiana ich daje rezultat,...
Być może popychacze zamieniłem miejscami, zawory były docierane dlatego też mógła zmniejszyć się odległość od popychacza ... Jutro ściągne miske i coś pokombinuje. Dzięki za pomoc tym postem.
Witam Jakoś tydzień temu w mojej Kia Sportage 3 z 2012roku z silnikiem 2.0 benzyna G4KD zauważyłem dziwne stuki od razu po odpaleniu na zimnym silniku. Dźwięk ten trwa z jakieś 5min. Potem przestaje gdy silnik się rozgrzeje. Auto miało wymieniane łańcuch rozrządu przy 140 tysiącach w serwisie. Na ten moment auto ma niecałe 180k. Ma ktoś jakieś pomysły,...
Witam. Silnik po zerwanym pasku. popychacze wymienione. Bez dzwigienek na zamknietych zaworach brak kolizji. Po ustawieniu na blokady rozrzadu silnika hacza zawory. Czy moglo przekrecic wal lub walek?
Witam mam problem z odpaleniem mojego fiata. Otóż problem wygląda następująco: przy obracaniu kołem pasowym i przy odpalaniu skrzypi coś spod pokrywy zaworów i wypada również jeden konik z popychacza zaworow. (Zawory ustawione) Gaźnik czyściłem, zapłon ustawiony, (wymienione styki) Olej jest. Proszę o pomoc.[/b][/tex]
Luzy na zaworach. Toż to silnik, prawie jak w maluchu. On ma popychacze hydrauliczne i zaworów też nie rusza.
Witam, jeśli nie to forum to proszę przenieść temat Otóż posiadam glebogryzarkę jak w temacie. Wczoraj normalnie odpaliła po zimie za pierwszym razem, popracowałem nią około 40 min i zgasiłem. Po upływie 20 minut chciałem odpalić a ona nic nawet nie stęknie, pojawiły się objawy jakby coś w środku silnika trzeszczało tak jakby spadł zerwał się łańcuszek...
Witam, posiadam kosiarkę z silnikiem Briggsa 8hp symbol to 190705 0820-01 i problem polega na tym, ze silnik odpala ale pracuje chwile i gaśnie. Gaźnik wyczyszczony, paliwo dochodzi, iskra jest. Sprawdziłem przerwę na zaworach i ssący nie ma żadnego luzu a wydechowy ma 0,25, czy przyczyna tego gaśnięcia jest brak przerwy na zaworze ssącym? Kiedy obracam...
Obrazowo to opisując: musisz tak wycelować by zawór wydechowy poszedł maksymalnie w dół i ino co nie wraca (by krzywka najwyższym swym punktem podpierała popychacz). Chodzi o to że gdy zawór wydechowy na pierwszym cyl. pójdzie maksymalnie w dół (jest całkowicie otwaty) na zaworze ssącym na 3 cyl musi być to 0,10 i wydechowym na 4 cyl - 0,25mm, czyli...
Silnik 903cc OHV - Fiat Panda 45, pierwszej generacji z 1982r. Kupiłem jakiś czas temu celem renowacji bo to już rodzyn a jest w db stanie blacharskim więc warto ją przywrócić do pełnej sprawności. Pierwsze próby odpalania spełzły na pracy na 2 cylindrach. Zdjąłem pokrywkę klawiatury 0 na kilku zaworach wypadły popychacze. Odkręciłem klawiaturę, pozakładałem...
Jeżeli nie zmieniasz oleju co 10000 km to moga w maluchu pozapiekać się dzwignie zaworowe ,wówczas wyskoczą laski popychaczy i zawory nie pracują Sprawdzić można to zdejmując pokrywę zaworów.
1)Źle ustawiony kąt wyprzedzenia zapłonu - później zapłon. 2)Niewystarczająca moc iskry. 3)Wykorzystanie nietypowych świec zapłonowych. 4)Niskiej jakości paliwo. 5)Brak powietrza do pełnego spalania paliwa - wzbogacona mieszanka - sprawdzić czystość filtra powietrza. 6)Zbyt duży poziom paliwa w gaźniku - sprawdź pływak. 7)Niewłaściwy luz pomiędzy zaworami...
Zna ktoś - jak ustawić popychacze zaworów? Zawory sie ustawia w GMP tloka w koncu suwu sprezania. Czyli po mijance obroc o 360 stopni walem dalej (zgodnie ze wskazowkami zegara). Albo po wykreconym wtryskiwaczu wloz cos do komory spalania i "wyczuj" czy tlok jest w GMP (koniec suwu sprezania). A kamien, hmmm moze jakis srodek czyszczacy wlac do plynu...
Skończony wałek / podparte zawory / popychacz padł.
wałek,popychacze,wtryski,zawory i szklanki Popychacze hydrauliczne a szklanki to to samo tylko inna nazwa, pompo wtryski tylko do wymiany o ringi. Robiłem niedawno taki remont Szklana 100zł sztuka x8 Wałek 800zł panewki wałka 150zł. Uszczelniacze 30zł komplet x4 Mogą dojść rolki popychacza pompo wtrysku.. O dole się nie wypowiadam bo ja oceniałem po...
witam często taki objaw wywołany jest niedomykaniem zaworów. Problem znany w Mondeo do 97r.Wymienia się 8 popychaczy i zawór nadmiarowy oleju.kosz w ASO ok 2500zł
Przy 1 cylindrze tak (bo jest włożona blokada gmp), ale z kolejnymi cylindrami będzie mało precyzyjne, nie wiadomo czy dasz radę włożyć szczelinomierz i czy będzie tam 0,50 i czy pokręcisz popychaczami bo zawory mogą być zbyt luźne albo podparte. Zastosuj w/w metodę. Jak ustawisz 1 to kolejny do ustawiania będzie 5, potem 3, potem 6, 2, 4. Ustawisz...
Dzięki za odpowiedź udało nam się zlokalizować usterkę - luz na zaworach popychacz zaworu wydechowego był za luźny i wybity wyrobił sporą dziurą w gnieździe - stąd opiłki...
Co do wybuchających filtrów, to miałem kilka przypadków w starych silnikach z zaworami regulowanymi płytkami, był zablokowany zawór w pompie. Ale ostatnio robiłem audi 1,9TD z taką usterką, przy 12 barach na magistrali olejowej silnik gasł, bo przestawały się opróżniać popychacze i podpierało zawory, a filtr był cały i nawet nie spuchł ;)
Witam!! Tak jak pisali koledzy wymień przewody podciśnieniowe.Jednak moim zdaniem to wałek rozrządu,popychacze, ewentualnie zawory sprawaiają te problemy.Odkręc pokrywe gaźnika i dodaj gazu.Jeśli zawory się niedomykają podczas przegazówki gaźnik będzie wyrzucał paliwo górą. Pozdrawiam PUFAN!!!
Przede mną do sprzedaży auta (zmiany auta) pozostało jeszcze około 40 000 km (4 lata). Czy z kompresją 9bar jest szansa to przejechać? Nie. A z ciekawości tylko, jaki jest mniej więcej koszt remontu głowicy w tym silniku? Chodzi mi o koszt całkowity czyli łącznie z rozbiórką i poskładaniem silnika. Jeśli to faktycznie głowica, do czego całkowita pewność...
Sprawdź jeszcze ciśnienie, zawory (popychacze) i czy jest dobry katalizator ( nie zapchany) Pozdrawiam.
Wymienili tylko popychacze twierdząc że zawory dobre samochód ma przejechane 280tyś. Tak mam syntetyczny 5W50 Valvoline .
Od sterowania zaworami w silniku jest rozrząd/wałek rozrządu i cały zespół popychaczy, a nie głowica. Gdyby rzeczywiście tłok walił Ci w zawory, to była by to raczej pojedyncza sytuacja i zakończyło by się pewnie uszkodzeniem głowicy i brakiem pracy jednego z cylindrów. Więc czy jest możliwe, że tłok wali Ci w zawory? Nie.
Witam, mechanikiem nie jestem ale mialem podobny problem. Dudnienie moze byc spowodowane zaworami ale tez popychaczami a moze ktorys walek rozrzadu sie sklepal ....?
Powiem Ci tak, że jeśli to by był mój wózek, to ja 15W nie nalałbym do niego (dlaczego nie pytaj mnie). Jeżdziłbym cały czas na 10W, a jeśli pojawią się jakieś symptomy nie prawidłowej pracy silnika, stukania i jeszcze nie wiadomo co, to po prostu znalazłbym skutek, pomyślał nad przyczyną i usunął. Sam jestem szczęśliwym posiadaczem Audi co prawda,...
Mam też ten silnik i ten sam problem. Rozwiązaniem jest olej syntetyczny. Jest on rzadszy i nie zalepia popychaczy na zaworach. Pomaga przegonienie auta czyli doprowadzenie oleju do wysokiej temp co powoduje jego rozrzedzenie i poprawę pracy popychaczy, ale uwaga, ja przegoniłem auto przy przebiegu 178 tys i silnik do wymiany, obróciła się panewka wał...
głowica była planowana ?! Uszczelniacze na zaworach wymieniane ?!
1. Napęd rozrządu. 2. Zawory. 3. Popychacze. 4. Głowicą lub jej uszczelka - teoretycznie. 5. Całkowicie zatarte tuleje - teoretycznie. 6. Pierścienie - teoretycznie jest taka możliwość.
Witam. Dalej kombinujcie. Iskra jest, paliwo jest a nie pali. Autor wspomniał że silnik lekko kreci - nie ma kompresji. Zawory na hydro popychaczach otwarte. Pomierz ciśnienie i się wyjaśni. Pozdrawiam.
Witam ten silnik to CVH LJF/LJE? 1.6 EFI to chyba ten 77kW czyli setka koników przerzucona a jeździ się jak by to była wypoczynkowa moc. Te silniki to jakieś dziwne są kolega też coś narzekał na ale nie wiem czy na popychacze czy zawory coś tam działał więc zapytam może coś Ci podpowie.
Przy niskich obrotach nietrzymający popychacz jest cały czas napełniany olejem i likwiduje luz pomiędzy płytką a wałkiem jak krzywka idzie do góry .Jak krzywka zaczyna go naciskać aby otworzyć zawór to olej z popychacza zaczyna uciekać co powoduje pużniejsze jego otwarcie i przez to brak stuku ale nie równa praca silnika .Przy większych obrotach napełnia...
Trzeba sprawdzić czy dochodzi olej na klawiaturę. Montowane w końcówce produkcji poloneza importowane walki rozrządu były marnej jakości. Wycierały się krzywki a potem uszkadzały hydrauliczny popychacz. Sprawdź czy zawory równo się chowają.
Możesz dać zdjęcie tych dźwigienek? Cudów nie ma, coś jest źle złożone, przecież popychacz ani zawór się nie naciągnął. Jesteś całkowicie pewien, że rozrząd jest dobrze ustawiony i tłok nie uderza w zawór, czy tylko tak Ci się wydaje? Tłok zdejmowałeś? Uszczelka pod głowicą jest oryginalna.
Po parametrach w co mozna celować? Zacznij o remontu głowicy. Zawory, popychacze, prowadnice, gniazda pompek. Potem pompy do regeneracji, regulacja, ustawienie kąta ( dawki ) i jeśli ma ciśnienie jako takie na garkach to będzie dobrze.
Zawory. Hydrauliczne popychacze zaworów do wymiany. Może należy przemyśleć udrożnienie kanałów olejowych i należy sprawdzić ciśnienie pompy oleju.
Witam jakiś miesiąc temu po porannym odpaleniu zblokowało mi silnik.Po zdemontowaniu głowicy okazało się ,że winowajcą była urwana świeca żarowa. Silnik już po remoncie.Do wymiany poszło: -jeden tłok -komplet pierścieni na cztery tłoki -kompletnie zrobiona głowica(popychacze ,zawory,prowadnice,planowanie,badanie szczelności,uszczelniacze) -panewki korbowodowe...
Witam. Pisze z zapytaniem czy stosowal ktos do silnika dodatek do oleju który regeneruje popychacze i zawory wycisza stuki itp. Specyfik firmy Motul. Kupiłem ale stoję przed tym silnikiem i nie wiem czy nie przyśpieszę jego śmierci. Specyfik dostępny na allegro. Proszę o radę. Nie chce jeszcze wymieniać silnika.
Mialem 1,6 w golfie i jettce ale tam była hydraulika i wydaje mi się że wszystkie silniki miały popychacze.
Może Ci sięzawiesza hyydrauliczny popychacz i uchyla zawór ssący lub wydechowy. widziałem taki numer w Kadecie i Golfie.
a probowales odpalac silnik i nasluchiwac go bez paskow pomocniczych?? sprobuj... to moja metoda warsztatowa, bez uslyszenia tego stuku cieszko bedzie go zlokalizowac... czesto w tych silnikach padaja popychacze lub zawory maja luzy w prowadnicach, juz to kiedys cwiczylismy... no chyba ze ten stuk wyraznie dobiega od strony rozrzadu...
Witam forumowiczów mam nadzieje ze pomozecie mi z moim problemem otóż polega on na tym że strzelił pasek rozrzadu w reni i wymontowałem całą głowice zorientowałem sie ile bedzie kosztowac regeneracja jednak koszt mnie przeraził gdyż auto praktycznie jezdzi w koło kimina po towar i spowrotem auto do roboty i postanowiłem wiec kupić używaną sprawną głowice...
Chyba bez wymiany ZAWORU się nie obejdzie bo to nie są ŻARTY !!! Ten zawór ma sprężynę zamykająca go , uszczelkę i popychacz więc uważam że konieczna jest jego WYMIANA bez kombinowania !!!! NIEWYMIENNE, elementy tego zaworu SĄ Tego Powodem . Żadnego NAPRAWIANIA ZAWORU !!
dziękuje wszystkim za informacje, nie mam już wątpliwości. Po rozmowie z mechanikiem zdecydowałem się na wymianę: popychaczy, wałka rozrządu, mechanik stwierdził, że trzeba jeszcze wymienić gumki na zaworach. Ponadto planowanie głowicy, wszystkie uszczelki i tp. Myślę, że po tej"operacji" poza moim portfelem wszystko będzie git:)
Witam. Mam "mały" problem zapaliłem silnik, coś stukneło i po chwili zgasł (pracował może 2 sekundy) i po paru próbach odpalenia zrezygnowany popchałem go do mechanika a tam pan z uśmiechem na ustach mówi oj oj drogo będzie - rozebrał obudowy a tu co - krótki pasek rozrządu (ten po prawej patrząc przez otwartą maskę) ( http://obrazki.elektroda.net/85_12160509...
Za długie śruby głowicy Sugerujesz zbyt mocno splanowaną głowicę? Nie wydaje mi się. Ja miałem kiedyś taki przypadek, co prawda w innym silniku że musiałem robić głowicę po zerwaniu paska, za mocno splanowali mi głowicę ale śruby nie okazały się za długie, za to popychacze i zawory nie zamykały się. Nic nie pomogła grubsza uszczelka.
A czy czasem w konikach nie ma popychaczy hudraulicznych?
lasek popychacz popychacz hydrauliczny klekotać popychacz
podświetlenie licznik skoda amplituner przygasa silniczek siłownika zamka
Opinie użytkowników o spawarkach Trafilux Przełączniki w ładowarce Kramer 950 i skalerze VP-950