Ustawiaj na znaki. Pierwszy tłok w GMP (górne martwe położenie), wałek na znaku i pompa również.
W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
Zgodnie ze serwisówką powinieneś mieć znak jednej kreski "|" oznaczający GMP oraz znak dwóch kresek "||" oznaczający kąt wyprzedzenia zapłonu. Czyli jak to narysowałeś znak H oraz | są oryginalne i tak jak przypuszczasz rozrząd powinien być ustawiony na znak zarysowany w kółeczku. Dla potwierdzenia tego sprawdź fizycznie czy w tym punkcie występuje...
Brak informacji o silniku aja tego nie wiem. Jest możliwość wykrycia takiej sytuacji ponieważ czujniki sprawdzają: 1 położenie tłoka (GMP) oraz 2 położenie wałka rozrządu (szczególnie DOHC). Jeśli natąpi zmiana czasów to jest objaw przestawienia rozrządu.
Witam temat dosyć pilny. Ustawienie rozrządu wg schematu. Jak ustawić wałki rozrządu? Jak mają być ustawione krzywki walka ssącego i wydechowego? Chodzi o położenie GMP 1*4 cylinder. Pytanie ze względu na dwa wycięcia na kołach zębatych. Gdzie można obracać wałki 180°. Jak ustawić to dokładnie żeby nie doszło do kolizji zaworów z tłokiem? https://obrazki.elektroda.pl/3484900800_...
UNo ma czujnik który jednocześnie mierzy prędkość obrotową i wyzmacza położenie wału - GMP. Dziękuję Panom muszę jeszcze wykonac kilka prób. napisze jak wypadły.
Jest to najwyższe położenie tłoka w cylindrze.
Wiem że od ostatniego postu minęły 2 tygodnie, ale może komuś przyda się to info. Chciałem kiedyś zmieniać koło magnesowe w swojej RS-44, ponieważ rozleciały mi się sprężynki łapek rozrusznika, zaznaczyłem sobie wtedy jego położenie w GMP - nie wiedziałem nawet, że tam jest klin. Silnik jest na 99% ten sam, a położenie koła w GMP wygląda mniej więcej...
Sprawdz czy wtryskiwacze wystają tyle samo z otworu w głowicy. Może coś skopali i wtryski leją wewnątrz tulei. Napisz co z tym zapłonem. Widzę, że kolega podobnie kombinuje jak ja. Oczywiście była różnica w "wystawaniu" końcówki wtrysku z otworu głowicy. Już to rozwiązałem poprzez planowanie głowic. Niestety efekt mizerny. Dalej pali na jeden cylinder....
Silnik na łańcuchu ma rozrząd bo nie pamiętam? Wystarczy jedna głupia redukcja, albo nawet przy odpalaniu potrafi sam przeskoczyć. Sprawdził bym teraz położenie wałka w GMP tłoka, i luzy zaworowe. Jeśli silnik jest na popychaczach, to inna sprawa.
Patrząc na wałek rozrządu ustalisz prawie idealne położenie wały w gmp. A wtedy już może któryś znak na kole będzie się zgadzał.
Tłok w GMP ma położenie w kilku stopniach przy zachowaniu tego samego położenia. Żeby sprawdzić początek GMP można użyć czujnika zegarowego przyłożonego do zaworu, który ten będzie jednocześnie przyciskany przez dźwignie w celu wykrycia GMP. Można ściągnąć głowice i też pod czujnik. Zawsze tak ustawiam tłok, potem zaznaczam sobie cechy na kole pasowym....
GMP chodzi o maksymalne górne położenie tłoka. Jak strzela w gaźnik i tłumik to na 90% jest kwestia ustawienia zapłonu.
Napisz co konkretnie chciałbyś wiedzieć. Nie ma żadnego punktu BMP. Jest GMP-górny martwy punkt, czyli położenie tłoka całkowicie w górze (tak to nazwę), oraz DMP-dolny martwy punkt, czyli położenie tłoka na dole. Co do metody ustawiania to obracasz wałem aby tłok pierwszego cylindra znalazł się w GMP (koniec suwu sprężania), wtedy obydwa zawory masz...
Mozesz spróbować zamontować cewkomoduł TM 14-04 czyli taki jaki był oryginalnie montowany. Ale jeśli ktoś kiedyś zamienił stator lub koło magnesowe na inny typ i zamontował inny cewkomoduł to będzie trudno dobrać cewkomoduł i konieczne może się okazać przestawienie aluminiowego wspornika statora. Jeśli na wsporniku statora sa ślady piłowania lub dodatkowe...
Rozumiem że : -podłączony jest tylko CPU, RAM, GPU Na pewno poprawnie wykonałeś Clear Cmos ?, przełożenie zworki, naciśnięcie przycisku power, kolejne przełożenie zworki w położenie pierwotne.
Nie wiem co to zapałczane... Pompę regulujesz montując czujnik w głowicy rozdzielacza, ustawiasz najniższe położenie tłoczka i w GMP masz mieć wznios określony przez producenta. Dopuszczalny odchył to 0,1 mm. To chyba obrazuje dokładność ustawienia pompy.
Przed rozbieraniem trzeba było ustawić GMP i zaznaczyć sobie położenie wałków. Teraz musisz mieć taki przyrząd; https://obrazki.elektroda.pl/5419809900_... https://obrazki.elektroda.pl/5018937900_... https://obrazki.elektroda.pl/4768787100_...
Prawidłowo zakołkowany wał to 50 stopni przed GMP, to jest położenie tłoka ok. 20 mm przed GMP. Wałki są już dostatecznie dokładnie ustawione na kołkach na kryzach, po naprężeniu łańcucha dokręca się ich koła i jest ok. Koła pompy w tdci nie trzeba synchronizować, natomiast w tddi tak. W tdci PCM kontroluje synchronizację rozrządu z czujnika położenia...
Z tego co zdążyłem się domyśleć (na pytania nie odpowiadasz, zdjęcia nie wstawiłeś to jak ci pomóc) masz pompę wtryskową ze sprzęgłem podobnym jak w C 360 więc nie wiem czego nie wiesz. Nie kręcisz czasem silnikiem w niewłaściwą stronę (wtedy wtrysk wypada jak piszesz). Sugerujesz się znakami na kole zamachowym? Wyjmij pierwszy wtryskiwacz włóż pręt...
Czy udało się ustalić położenie tego wieńca względem czujnika oraz GMP i czy możesz podać jak ono powinno wyglądać? Nie mogę dojść do ładu z opóźnionym kątem zapłonu i zwiększonym spalaniem. Nie wiem czy przypadkiem magicy mi nie przestawili wieńca na kole zamachowym przy wymianie sprzęgła. Wszystkie czujniki które mają bezpośredni wpływ na wyprzedzenie...
Na kole zamachowym masz dwa znaki,pierwszy z nich to początek wtrysku,drugi to GMP(górne martwe położenie).Pompę należy zamontować w ten sposób,aby po zgraniu się znaków na kole zamachowym(początek wtrysku,pierwszy znak)i znaku na obudowie następował wtrysk w pierwszym cylindrze(pierwszy od przodu silnika).
Wymontować przewody paliwowe wysokiego ciśnienia (1). Wymontować przewody (2). Odkręcić przewód powrotny listwy wtrysku (3). Zaślepić otwory. Odłączyć konektory (4). Zdjąć opaskę (5). Bezpośrednio po demontażu włożyć każdą część do szczelnego, nowego worka plastikowego. Zdjąć pokrywę zaworów. Wymontować czujnik prędkości obrotowej silnika. Obrócić wał...
Można próbować ten tradycyjny układ korbowy trochę modyfikować. Jednym ze sposobów są dodatkowe układy dźwigniowe. Na stronie z opisem [url=http://darmowa-energia.eko.org.pl/p... pneumatycznego , gdzieś na 1/3 wysokości strony jest animacja układu dźwigniowego dla tego silnika z nałożonym wykresem ruchu tłoka. Gdyby ten...
Witam! Ford Mondeo 2.0 TDCi 2002r 130KM FMBA Osobno słupek i głowica. Mam komplet blokad, ustawiam najpierw wał i tłoki nie są w gmp. Czy ktoś może mi potwierdzić prawidłowe zablokowanie wału w pozycji gdzie pierwszy i czwarty tłok są 20mm przed GMP ? Wiem, że ma być ok 50 stopni, ale nigdzie nie ma informacji o wysokości tłoka przed GMP. Pozdrawiam!
Sprawdź położenie tłoka, powinien być w GMP i wówczas kombinuj zamocować zapłon CDI w odpowiednim położeniu. Impulsator tak zamontuj, aby zgrywał się z "wypustką" (znakami ) na kole magnesowym. Jeśli Twój silnik jest w dobrej kondycji (ma właściwe ciśnienie w cylindrze), to powinien dać się uruchomić, przy czym należy się liczyć z ewentualną korekcją...
Wykręcasz go i wkładasz gładką częścią w otwór, kręcisz wałem aż wpadnie w otwór w kole zamachowym. W tym miejscu ma być początek tłoczenia. Odkręcasz pokrywkę przed pompą, odkręcasz zdaje się dwie śrubki i kręcisz zębatką do momętu pokazania się na pierwszej sekcji paliwa. Skręcasz i tyle. Witam o ile mogę coś dołożyć ,otóż - otworki w kole zamachowym...
Przy takim przebiegu hałas może pochodzić z powodu wytartego dolnego koła zębatego. Nowy pasek nieprawidłowo się układa generując hałas oraz drgania. W takiej sytuacji grozi to pęknięciem paska lub zerwaniem zębów. Położenie znacznika napinacza zmienia się wraz z osiągnięciem przez silnik temperatury roboczej, wydaje się, że pasek się "naciąga". Nie...
Kolego na początek podaj jaki masz zapłon w motocyklu. Jeśli masz na tzw. tradycyjny, to ustal w silniku GMP (najwyższe położenie tłoka) i wstępnie sprawdź szczelinomierzem luz na przerywaczu (ok. 0,35 mm). Dysponując suwmiarką możesz doświadczalnie przyspieszyć zapłon, obniżając tłok w cylindrze o ok. 2 mm, kręcąc kołem magnesowym "pod obroty". Czy...
Średnica nie ma znaczenia, ale dokładne położenie jest bardzo ważne. Trigger, czyli tam gdzie są te 2 wycięcia blisko siebie to zazwyczaj okolice 40-60 stopni przed GMP.
Prawdopodobne jest, że po starej płycie pozostał w niewłaściwym miejscu kołek dystansowy. Wymontuj płytę i sprawdź dokładnie położenie kołków.
witam najważnejsza zasada to żeby platynki otwireały sie ok 2mm przed gmp (górne martwe położenie tłoka) otwarcie platynek oznacza przeskok iskry a te 2mm dopręża mieszankę+iskra i dochodzi do zapłonu i jak nalejesz paliwa na tłok to musi dać znak życia chyba że paliwo nie te (miałem taki przypadek kumpel dał mi ON a ja przez rutyne nie sprawdziłem...
No właśnie o to chodzi ze iskra pojawia się gdy założę wiertarkę na wał i zacznę szybko kręcić magnetem to wtedy jest iskra . A iskrę ustawiłem tak ze włożyłem śrubokręt do cylindra i ustawiłem położenie tłoka 2-3mm przed gmp . Jedyny problem to taki ze nie wiem jak ustawić magneto bo na magnecie są 2 magnesy i na cewce 2 styki i nie wiem czy jak mam...
Dzięki za podpowiedź ! rozrząd był sprawdzany czy zgadzają się znaki oraz sprawdzałem położenie tłoka i wałka (1 tłok w GMP krzywki do góry i 4 tłok krzywki wałka na dół) Ale sprawdzę to jeszcze raz na spokojnie. Popychacze opróżniałem a uszczelka jest na bank dobrze bo napisem top do góry 2. up 21.06 Sprawdziłem rozrząd jest prawidłowo ustawiony.
1 tłok GMP, koło na czujniku i weź pod uwagę rozrząd - jak jest ustawiona krzywka zaworu ssącego pierwszego cylindra.
Ja ją nie demontowałem po tym jak stwierdziłem ze jest źle tylko przestawiłem w najbliższe położenie ktore się zazębia i daje mijankę w GMP. Z tego co się dowiadywałem to lepiej te pół zęba przyspieszyć. Gdybym ją miał demontować to nagrzewnica indukcyjna prasa i suchy lód a lepiej ciekły azot. Wtedy jest duża szansa odzyskania koła no chyba że udało...
Może się przyda: http://obrazki.elektroda.net/0_123352978... http://obrazki.elektroda.net/54_12335298... Pasek Zalecane okresy wymiany •Focus: •→09/01: Co 150 000 km lub co 10 lat - wymienić. •10/01→: Co 160 000 km lub co 10 lat - wymienić. •Transit i Tourneo: •Co 250 000 km lub co 10 lat -...
Ustaw cylinder w górnym położeniu. Cofając w lewo koło magnesowe opuść cylinder o 2 - 2,5 mm. Zaznacz na kole magnesowym i obudowie wzajemne położenie. W tym momencie powinien być zapłon.
Witam, mógłby mi ktoś zaznaczyć na zdjęciu płyty głównej gigabyte ga-945p-ds3 położenie sekcji zasilania ? http://obrazki.elektroda.pl/4773853300_1...
Wal ustawiasz w gmp i uszczelniacze mają plastikowa blokadę ustalające prawidłowe położenie pierścienia magnetycznego i nie można go założyć inaczej lub z przesunięciem, nakładasz i przykręcasz tylko sam uszczelniacz z obudowa po jego przykręceniu, nabijasz sam pierścień czujnika i uf pierścień musi znajdować się w dopowiednim polozeniu na wale korbowym....
zasada jest prosta: -rozpinasz rozrząd -ustawiasz tłok na gmp- górne martwe położenie tłoka (tłok jest na końcu wzniosu -ustawiasz mijankę na wałku rozrządu- koniec wydechu początek ssania -zakładasz łańcuch -kręcisz wałem i sprawdzasz czy wszystko ok - do ustawienia zaworów robisz to samo co wyżej (tyle że z zapiętym rozrządem) ale na mijance robisz...
No to ustaw tłok pierwszego cylindra w GMP, nacięcia na wałkach zgodnie z płaszczyzną głowicy i masz ustawiony rozrząd. Tam nie ma nic skomplikowanego. Położenie tłoka ustalisz przez otwór świecy zapłonowej.
Objaw wydaje się sugerować zwarcie montażowe. Rozmontuj wszystko, wyjmij płytę z obudowy i zmontuj jeszcze raz zwracając baczną uwagę na właściwe położenie kołków dystansowych.
bardzo prosto odłacz całkowicie czujnik i próbuj zapalic bez niego sterownik sam dobierze sobie odpowiednie ustawienia jesli zapali bez niego to znaczy że bład tkwi w ustawieniu rozrzadu wtedy popusc trzy sruby na kółku rozrzadu i przestaw je w inne położenie jeżeli korzystałes z orginalnych blokad to w gmp 1 cylindra wyciecie w tarczy zabierakowej...
Oprucz desek które były bardzo mokre po kupnie wszystko było suchutkie, a co do pompki to 3 hydraulików mówiło że to jest obojętne jakie jest jej położenie. A jak zakleję te dziurki i wywiercę na górze to wsadzę w nią kawałki węża ogrodowego i ga zagnę do dołu, a do okoła wąż zasilikonuje żeby mi wody nie na ciekło.
Jak sobie zaznaczyłeś położenie wału przed zdjęciem paska i jesteś pewien , że jest ustawiony w gmp 1 cyl, to nie musisz go blokować Kręcąc wał ręcznie, normalną grzechotką 1/2" nie pogniesz zaworów, przy spotkaniu po prostu go nie przekręcisz
Witam,posiadam zegarek Casio G-Shock GA-100MB-1AER od ponad pól roku.W niedziele kąpałem się z nim w jeziorze i zaczął bzikować.Zaparował od wewnątrz,miga mi ekran od czasu,mała wskazówka zmienia swoje położenie,oraz wyskoczył napis H-SET.Zegarek jest wodoodporny do 200m
Ze strony Samsunga pobierz manual do dysku i ustaw odpowiednio zworkę ograniczającą transfer do 150GB/s, chyba że położenie zworki jest na naklejce na dysku.
GMP jest w momencie maksymalnego wychylenia zegara, kilka razy minimalny ruch koła pasowego w jedną i drugą stronę aby to położenie ustalić. Będziesz miał zegar i przyrząd aby go zamocować w otworze świecy to zrozumiesz to. Ci co robią na śrubokręt czy pręt zawsze mają z MAP i równą pracą silnika problem. Ci co tak robią każą wymieniać świece, czujniki,...
Do sprawdzenia rozrządu nie trzeba blokad. Wystarczy ustawić pierwszy tłok w GMP, odkręcić zaślepki na tyle wałków i sprawdzić położenie nacięć na wałkach. Powinny być ułożone w jednej linii prostopadle do osi wału korbowego. Również obstawiam, że przeskoczył łańcuszek. Jeżeli tak to najprawdopodobniej trzeba będzie wymienić przednią prowadnice łańcucha,...
W CZ350 krzywka ma jeden garb dla obu przerywaczy, Masz rację. Moja pomyłka. Post poprawiłem. Ale maksimum rozwarcia styków praktycznie nigdy nie występuje w GMP Jak najbardziej i nie jest istotne gdzie ono jest. Trzeba go po prostu "przejechać" przy okazji sprawdzając czy odległość się nie zmienia. Reszta jest tak jak piszesz. Przy czym nie ma co...
Tylko jak pomieszac skoro kostka jest jedna i cewka tez jedna. Przekonany byłem, że początek odliczania to gmp pierwszego cylindra. Jest tak czy nie? Bo tu nie pasuje to wcale. Koła na walkach mają znaki, które powinny się zgrywać w poziomie. Tyle razy co próbowałem to ustawić to nigdy nie były idealnie równo. Zawsze jeden jest lekko wyżej lub niżej....
Według manuala wanosy zakłada się jak leci, tak jak np w renault. Trzeba tylko zablokować te dwa koła z przodu bo z nich czyta położenie. Tak więc ustawienie wanosa to żaden problem, walki tez nie problem. Problem zgrać to z gmp jak nie ma znaków ani punktu na blokadę. Będę musiał dorobić końcówkę żeby wkręcić zamiast świecy i włożyć tam czyjnik zegarowy
Środek cylindra, to zależy jak patrzeć - czy jako środek wysokości rzeczywistej cylindra, czy środek odcinka w którym porusza się tłok - czyli połowa wysokości stanowiącej pojemność skokową. Generalnie jedno nie kłoci się z drugim, tj to co pisze w/w kolega z moim zdaniem, różnica jest tylko w przyczynie tego zjawiska. Zauważ że prędkość tłoka i przerwanie...
Jeże przestawi Ci się wal w np 1.9 czy innych które mają blokadę wału na GMP to lepiej aby przestawil się w lewa stronę bo jak za mocno w prawo się obróci to może tłok dotknąć zaworu. po wymianie uszczelniacza ustawiasz wal tak aby blokada pasowała i po sprawie. Jeżeli chodzi o wałek np w 1.9 po odkreceniu koła i jego zdjęciu będziesz widział że koło...
gdy przypadkiem zostawi się włączony zapłon, a silnik nie pracuje, może zaistnieć takie położenie przerywacza, że będzie on miał zwarte styki Nie tylko teoretycznie może zaistnieć takie położenie. Praktycznie w ponad 99% zatrzymania silnika styki przerywacza są zamknięte. Bo otwarte są tylko w okolicach GMP tłoków a jak wiemy silnik nigdy w tym położeniu...
Zapłon jest bateryjny z mechanicznym przerywaczem. Energia iskry na wysokich obrotach zależy od czasu (a więc i kąta obrotu wału) zwarcia styków przerywacza- im mniejsza przerwa tym dłuższy czas zwarcia i energia iskry większa. Jednocześnie ze zmniejszaniem przerwy maleje prędkość rozwierania styków i rośnie ryzyko iskrzenia styków na wolnych obrotach....
http://obrazki.elektroda.pl/7107873400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4132584800_1... http://obrazki.elektroda.pl/4257200700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4376041200_1... http://obrazki.elektroda.pl/6192477800_1... ostatnie zdjęcie przedstawia położenie magnesu względem...
Więc pozostaje sprawdzić położenie punktów rozrządu z karbowaniem na kole zmachowym i położeniem tłoka i położeniem zaworów , i strona mechaniczna ogarnięta Nie przypominam sobie teraz czy oba punkty GMP (koła zamachowego automatu i manuala są w identycznym położeniu względem WZ i ZZ tłoka I cylindra Soft? tylko jako przypisanie immo , bo silnik ze...
Nie, połączenie 2 też nie jest dobre... masz podaną kolejność zapłonu: 1 - 3 - 4 - 2 i w takiej kolejności kable mają iść do kopułki, tylko musisz zobaczyć gdzie jest 1. Ustaw silnik w GMP na 1-szym cylindrze i palec rozdzielacza wskaże Ci położenie styku 1-szego cylindra na kopułce, popatrz w którą stronę obraca się palec i kolejny styk będzie na 3-ci...
Ciekawe czy ktoś obserwuje mój problem, który muszę rozwiązać, nie jestem pewny ,ale być może czujnik położenia wału korbowego ma na to wpływ, a może położenie wału korbowego nie jest zsynchronizowane z wałkami rozrządu mimo zgodności znaków na rozrządzie. Wał korbowy w trakcie jednego cyklu 2 razy osiąga GMP, a wtrysk sterowany czujnikiem ma się otworzyć...
0.4 to jest przerwa na stykach. Mi chodziło o zapłon, to co Ty masz ustawione 1.8 przedGMP, ma być chyba 3 . Ale to sprawdzę dopiero po 15-tej. Dodano po 3 Zapłon jednak 1.8mm przed GMP. Gaźnik 16N1-11: Liczba obrotów wkręta regulacji biegu jałowego 1-2. Poziom paliwa 8+-1. Położenie iglicy 4 rowek patrząc od góry. Sprawdź kondensator.
Jeśli masz lampę z regulacją kąta zapłonu to ustaw ją na 18 stopni "strzelając" na koło pasowe na wale (na kole i nad kołem powinny być naczniki które mają się "zgrać"). Wtedy będzie na pewno OK (jeśli lampa jest sprawna o dobrze prawidłowo reguluje kąt). "Strzelając" na przez "oczko" na koło zamachowe pewnie źle przyjmujesz punkt GMP i mylnie ustawiasz...
Oj ciężko, ciężko. Nie odrobiłeś lekcji z teorii. Poruszasz się po omacku. Moje rady zakładają pewien poziom wiedzy i doświadczenia potrzebny w tej prostej, a jednak nietypowej sytuacji. Jak nie przekroczysz "bariery dźwięku", to nie ma możliwości ci pomóc. Nie mogę pisać elaboratów o każdym najbardziej oczywistym kroku! Robisz wszystko źle. Nie czytasz...
Witam . Mam takie zapytanie chodzi o wałek wyrównowyważający, bo nigdzie nie mogę znaleźć. W jakiej pozycji musi być tłok żeby ustawić znaki na trybach od balansera i na tym trybie na wale korbowym? Wiadomo że te kropki muszą się do siebie na ząbkach pasować . Chodzi tylko o położenie tłoka . Jest to pojazd quad Hsun farr 400 . Dodano po 7 Czy ma to...
Może. Na stronie masz instrukcje obsługi płyty a niej położenie zworek. Sprawdź gdzie brakuje załóż i się dowiesz. PS co się stało że "wypadły" zworka i kondensator? Wypadł ci PC przez okno czy jak?
Pewny jesteś że włożyłeś zworkę CMOS we właściwe położenie? Wyjmij ją całkiem na wszelki wypadek. Taki jest objaw jeżeli zworka CMOS jest włożona w pozycji resetowania.
HWiNFO jest nie aktualizowanu od "ładnych paru lat" i czasem przekłamuje,. Zobacz co pokaże np. AIDA64Extreme, SpeedFan lub ten https://obrazki.elektroda.pl/6183244100_... Co do SuperIO Chip=IT8728F to posiada on wewnątrz Rejestry ,gdzie sa zapisane parametry czujnikó... ponadto z racji swojego położenie na płycie (np. blisko Wentylatora)...
Płyta główna: Gigabyte GA-M52LT-S3P Karta: ATI Radeon HIS HD 4850 Pamięć: 2x 1gb DDR2 Procesor: AMD Athlon 64x2 (2.00Ghz x2) Co do sekcji zasilania na płycie to gdzie jest ich położenie?
Właśnie, mam dwie myśli na ten moment skoro jest to silnik od forda transit to w sumie takowy silnik musiał już mieć gdzieś oryginalnie zapakowany taki czujnik halla ale teraz pytanie gdzie go szukać i czy jeszcze działa 😮😑 Czy był/jest zainstalowany, to zależy z którego roku produkcji pochodzi ten silnik, oraz jego rodzaj. Jeżeli produkcja...
Witam Silnik Renault z pompą Lucas (ta sama jednostka w Carismie 1.9td) Mam problem ze znalezieniem GMP tłoka pierwszego cylindra (nie mogę sugerować się znakami na kole wału ). Pytanie - czy ten silnik poza otworem na bolec Fi 8mm ma jeszcze jakieś znaki na wieńcu lub w innych miejscach które oznaczają GMP ? Myślałem by sprawdzić czy tłok jest w GMP...
Gdzie ten schemat? Czy mamy szukać po linkach? Zrób tak jak inni - zamieść schemat w poście. Będzie prościej dla ciebie i innych. Po odłączeniu białego kable z modułu odcinasz cały obwód gaszenia czyli zwierania do masy, więc położenie stacyjki przestaje być istotne. Piszesz: "iskra jest". To bardzo enigmatyczna informacja! Jaka iskra (długość szczeliny...
Więc tak. Sprawdziłem i tak naprawdę nic nie piszą odnośnie ustawiania specjalnego kół na wałkach. Ważne to ustawić wał (znak na dole) w GMP, następnie zablokować wałki (z tyłu blokada na płetwy), następnie założyć koła na wałki rozrządu (lużno nie dokręcać). Po prawidłowym ustawieniu wałków, koła mają znaki(nacięcia), które ustawiasz w kierunku nacięć...
pierścieni nie osadza się na tłoku na zasadzie chybił-tafił. jeśli spojrzysz na górę tłoka to zamki muszą być oddzielone odpowiednim kątem: np w sytuacji gdy masz 3 pierścienie (dwa uszczelniające i jeden zbierający) patrzysz na górę tłoka którego całość obwodu to kąt 360st- dzielisz go na trzy ( bo masz 3 pierścienie) i każdy zamek wypada co 120 stopni...
No tak tylko w jakim sensie..Czy sprawdzić napięcia w stanie minimalnym i max.wychyleniu przepustnicy,czy może rezystancja przerywa np.w tym najniższym położeniu,a jeśli ten rezystor przerywa to jaką należy z doświadczenia przyjąć wartość tolerancji?Dodam że kiedyś ktoś zmieniał położenie spoczynkowe tej przepustnicy(prawdopodobnie gazownicy jak ga...
BANANvanDYK - "zabawkę stroboskopową" zrobiłem sobie sam na podstawie tego opisu . Oczywiście można nie mieć zaufania do takiego przyrządu i sam podchodzę do niego z dystansem. Cały sekret jego poprawnej pracy polega na tym, że nie należy anteny owijać wokół kabla WN, lecz tylko zbliżyć go do niego. Wtedy LED "wyświetla" najmocniejszy sygnał z iskry...
witam,kolego vhubi jak pierwszy raz opisałeś problem to przekopałem swoją literaturę i znalazłem 2 książki i tam jest napisane: początek tłoczenia 30stopni przed GMP.może masz za wczesny zapłon?jeszcze jedna myśl mi się nasuwa z tego co kojarze to tam jest układ zasilania grawitacyjny(nie ma pompki zasilającej)może filtr paliwa albo jakiś inny element...
Ustaw najpierw przerwę na przerywaczu, ma mieć 0,3 mm w najwyższym punkcie wzniosu krzywki. Potem ustaw wyprzedzenie zapłonu na 2,8-3 mm przed GMP - w tym momencie ma się zacząć otwierać przerywacz. W tej kolejności, nie odwrotnie! Jeśli będzie normalna iskra, to powinien odpalić, potem co najwyżej kosmetyczne korekty punktu zapłonu. Nie bardzo rozumiem...
http://obrazki.elektroda.net/84_12536673... hmm...książka mówi że to co widać na powyższym rysunku ma być MGP ale tak nie jest,wszystkie tłoki są w jednej lini.pokręć trochę wałem,ustaw 1 tłok w MGP a powinno się pokryć malutkie wycięcie na kole z występem oznaczonym na rysunku jako 1. Jak to mówią nie patrz na książkę patrz na tłok :D Głowicę...
Zasilanie trzeba koniecznie poprawić. Czytałem o przewijaniu tutaj: http://motokirc.pl/problemy-tech-f29/abc... http://www.motomaniacy.com/viewtopic.php... z tych postów tak wynika. Nie znam się na przewijaniu cewek. Moc należy zwiększyć. Wiem, że układ pomiarowy jest ważny. Dlatego szukam dobrego rozwiązania. jack63...
Witam. Mój dzisiejszy post wiąże się z następującym problemem który ciągnie się ponad 2 miesiące. Otóż któregoś grudniowego słonecznego dnia wybrałem się z siostrą na mini kulig ciągałem jej sanki simerkiem. Simerek spisyswał się nienagannie zrywny silny nawet nic nie czuł że ciągnie sanki po śniegu i nagle gwałtownie zgasł (bez duszenia się). pierwsze...
Zworka 1,2 w dysku ogranicza jego pojemność do 32GB, przy braku innej zworki jest na Slave, samo Slave to po prostu brak zworki w dysku. Dysk raczej powinien być na Master (7,8), natomiast napęd CD na Slave (zazwyczaj środkowe położenie zworki). Jednocześnie, w przypadku taśmy 80 żyłowej, urządzenie Master powinno być wpięte do skrajnego złącza, a Slave...
Kombinujesz jak „koń pod górę” Daj spokój głowicy, jak kolega już napisał jakikolwiek długi śrubokręt i sprawdź położenie tłoka, jak pisałem zdejmij kapę zaworową i będziesz wiedział wszystko łącznie z prawidłowym ustawieniem palca. Wałek na pierwszym krzywki musza być skierowane do góry a na czwartym być w pozycji mijania wał w GMP.
Nie są wcale takie same. Takie same względem zasady działania i efektów "kolorystycznych" na świecy. Dla uściślenia. Oczywiście szczegóły różnią się niewiele, ale jednak różnią. Gaźników BING, gdy się zajmowałem ETZ było jeszcze bardzo mało, więc ich nie pamiętam, ale I tak na kolor świecy przy sprawnym silniku oczywiście ma tylko położenie iglicy....
Według mnie źle ustawiasz wałek podczas regulacji tych luzów. Zasada jest taka. Kręcisz wałem tak długo aż zawory na 4 cylindrze będą się mijać (tj. lekkie obrócenie w prawo spowoduje otwarcie ssącego a e lewo otwarcie wydechowego - oczywiście podczas regulacji zaleca się kręcić w jedną stronę bez cofania) Jak znajdziesz takie położenie to regulujesz...
Słabo widać magnesy w tej perspektywie. Jeżeli to jest GMP, to wygląda na to że ustawienie koła magnesowego tutaj nie pasuje. https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... Dla pilarki 38 iskra występuje po minięciu się magnesów, a dla pilarki 45 iskra występuje przed minięciem się magnesów (dokładnie pierwszy magnes pomiędzy nabiegunnikami...
Sprawdź dla pewności czy wyprzedzenie zapłonu rzeczywiście wynosi tyle ile powinno 2mm przed GMP ponieważ nowy moduł może w odrobinę miejscu dawać impuls a to zmienia zupełnie ustawienie zapłonu. To wykluczyłoby stronę "elektryczną" (pomijam oczywiście świecę zapłonową i kabel WN). A jeśli nie to, to dalej szukaj przyczyny w w ustawieniach gaźnika -...
Napisz, który tranzystor był zwarty - tzn 'górny' czy 'dolny' (nie chodzi o położenie fizyczne na laminacie - górny to: klucz +12V - dławik a dolny: dławik - GND. Jak coś z gniazdka poleciało to warto zdjąć część ruchomą S478 i zajrzeć. Napisz też jaki był ten MOSfet i jaki wstawiłeś.
Dziękuję za podpowiedź ale doszedłem do tego powoli sam. Kierowałem się kolejnością suwów i położeniem tłoka.
Tak, przy zmianie przerywacza wymieniłem śruby na nowe, wszystko się trzyma kupy. Dodano po 11 Chyba, że robię jakiś błąd w ustawieniu zapłonu bo ja uważam, że zapłon mam późny a kichanie w gaźnik tego nie potwierdza. Zaczynam zabawę z WSKą, więc pewnie nie wszystko mi wyjdzie od razu. Zapłon ustawiam tak, że: znajduję GMP, zaznaczam na obudowie silnika...
Była poprzednio 530W be quiet ale zostal przelożony do drugiego komputera razem z kartą graficzną (mocniejszą ale nie pamiętam modelu). Problem w tym że wtedy też się tak działo (przełożone było po to aby wzmocnić tamten komputer). Płyta nie ma żadnych przepaleń ani uwypukleń, a zasilacza nie chcę otwierać ponieważ jest na gwarancji. Dodam, iż dzieję...
Drugiego PC nie masz jak rozumiem żeby kartę przełożyć i sprawdzić? Bo tak byłoby najłatwiej. To co możesz zrboić Reset CMOS http://www.gigabyte.pl/products/page/mb/... W angielskiej wersji instrukcji masz to opisane na stronie 30, położenie zworki zaznaczone na stronie 22. Jeśli nie masz o tym pojęcia to ryzyko że system...
Skoro 1 i 4 tlok znajduje sie w gmp a 2 i 3 jest na dole w dmp to jakim cudem ruszenie walem w prawo o 2 zabki spowoduje kolizje? Jak będziesz ustawiał na znakach, to nie zakładaj jeszcze paska rozrządu, a obróć w tym czasie wałem korbowodu w prawo, to zobaczysz co będzie się działo i ile będzie mógł obrócić wałem. Dlaczego: Położenie na znakach rozrządu...
Ząbek ustalający położenie krzywki jest (powinien być jeśli go niema) w tym miejscu, czyli naprzeciwko klina. Ten wirnik to praktycznie też do wymiany, być może jest jeszcze dobry, ale jakiś taki "strasznie zmaltretowany".... http://obrazki.elektroda.pl/9788374700_1... http://obrazki.elektroda.pl/4975652200_1... Jeżeli...
Włączyłeś sprzęt ze źle podpiętą wtyczką w ogóle? Czy jak źle wpiąłeś to położenie źółtych kabli było takie jak jest teraz? Zakładam że masz tam 2 żółte i 2 czarne. Oba kawałki tej wtyczki tak mają i na obu kawałkach jest to samo 12V. Jeśli trafiłeś napięciem dobrze to mogłoby i tak zostać ;) jak wpiąłeś dokładnie na odwrót i włączyłeś PC mogła paść...
Witam Też robię modul zapłonowy do silnika 1 cylindrowego i mam zamiar korzystać z jednego czujnika umieszczonego jakieś 30-40 stopni przed GMP, take rozwiazanie posiada wiele motocykli terenowych. Obliczam czas miedzy kolejnymi impulsami, a nastepnie z mapy (tab[]) pobieram odpowiednia wartosć opoznienia, wszystko robię na timerze t1 (atmega16) rozdzielczość...
Rozumiem, że cały system wtryskowy z wtryskiwaczami, pompą wysokiego ciśnienia (pwc), czujnikami, nastawnikami, turbosprężarką, itp. zostały przełożone na nowy słupek? Jeżeli zatem usterka "przeniosła się" identycznie z poprzedniej jednostki napędowej, oznacza, iż mechanicy przetransportowali wszystkie swoje błędy i wypaczenia na nowy silnik. Mało tego,...
Witam, Mam problem z x3 e83 n46 b20b 2006rok. Minowicie check pali się praktycznie ciągle po wykasowaniu 15-30 min i wraca, sporadycznie pojawia się EML. Jeśli chodzi o objawy to auto na zimnym silniku po odpaleniu chodzi jakby na 3 gary, dławi się obroty falują. Po kilku minutach jak się rozgrzeje działa bez zarzutu. Stoi 8h kiedy jestem w pracy i...
Kolego to poszukaj więcej te linki to było 20 sekund szukania w google. Co do wskazówek to tak odłącz wszystkie przewody paliwowe które idą do pompy możesz zaznaczyć położenie pompy względem korpusu silnika ale lepiej jest potem ustawić zapłon na nowo, kąta wyprzedzenia niestety nie znam ale mogę ci powiedzieć jak ustawić zapłon jest to bardzo proste....
Ja w swojej ustawiałem nie przy pomocy żarówki lecz przy pomocy multimetru. A więc. Obracasz wałem do momentu największego rozwarcia przerywacza (patrząc na krzywkę). Luzujesz go i wkładasz szczelinomierz o grubości 0,3-0,4mm i przykręcasz. Następnie wykręcasz świecę, wkładasz suwmiarkę i obracasz do osiągnięcia GMP. Zapamiętujesz wartość. Jako że zapłon...
czytnik położenie enkoder położenie nastawnik położenie
klapa mastercook sterownik silnik denso gaźnik zasysać
czujnik bosch piekarnik amplituner pioneer reset
Kompatybilność Intel i7-2670QM z chipsetem HM77 Dławik jako regulowany opornik dla prądu stałego: możliwości i ograniczenia