Sprawdź czy na zacisku D+ na alternatorze masz 12v przy zgaszonym silniku bo to mi wygląda na przerwane połączenie rozrusznik-alternator. Przeważnie kabel łączący na końcówkach tracił styk.
Zdecydowanie albo regulator napięcia,albo słabe połączenie, alternator - akumulator (masy, kable zasilające, klemy, itd)
Dowiedziałem się, że oryginalnie alternator połączony jest plusem z rozrusznikiem i następnie z akumulatorem. Rzeczywiście głupie połączenie. Czy mogę dołożyć dodatkowy przewód "plus" bezpośrednio między alternatorem i akumulatorem żeby rozwiązać problem? Ja bym tak zrobił jeśli przyczyną bylby rzeczywiście sam kabel. Rozumiem, że wszystkie punkty...
Tak jak wyżej podpowiada (at)78db78. Dodam że chodzi głównie o dobre połączenie kabla od akumulatora z masą auta, oraz jako kolejne punkty, zaciski rozrusznika i alternatora.
Czyli najlepiej wyciągnąć alternator? W zależności od jego lokalizacji - czasami można wymienić regulator bez demontażu alternatora. Lepiej jednak wyjąć i sprawdzić też komutator i okazyjnie łożyska. Jakieś pomysły co jeszcze może być przyczyną jak nie regulator? Kable, akumulator, słabe połączenie (śniedź itp), prostownik alternatora, uszkodzony wirnik...
Kolega chce mierzyć bilans prądu, a to oznacza że amperomierz musi być włączony między akumulator a alternator, ale normalnie alternator jest połączony z z akumulatorem tuż przy rozruszniku. Kolega musiałby przeciąć to połączenie, wstawić amperomierz pomiędzy akumulator i alternator oraz przełożyć kabel ze stacyjki tak, żeby łączył się z akumulatorem...
Kupno kondka nic ci nie da. Może być alternator słaby, akumulator, połączenie alternator - aku
Pierwsza sprawa czy kręci rozrusznik czy nie. Dalej czy akumulator jest naładowany .Tester też potrzebuję prądu. Tak jak kolega wyżej proponuję -mogłeś pomylić kable . Najprościej odłącz alternator i spróbuj się połączyć. ( może zgubiłeś immo).
Pewnie nie masz zasilania na alternatorze-śruba M6 ,które przychodzi z rozrusznika. Jest to połączenie kabla od akumulatora z alternatorem-korozja.P
Sprawdź połączenie alternator-rozrusznik-akumulator. Ten gruby kabel,czy nie są zaśniedziałe styki na alternatorze lub na rozruszniku , być może na tym kablu jest za duży spadek napięcia. Zmierz ładowanie na wyjściu z alternatora i na akumulatorze.Jeżeli jest takie same to jest dobrze.A jeżeli się różnią np. 0,5 V to alternator nie naładuje akumulatora...
Audi a4 b5 ADR .Topi się niebieski kabel od stacyjki,podczas rozruchu.Ponoć idzie on do kontrolki ładowania.Ostatnio świeciło się brak ładowania,na chwilę gasło,lub migało.Pierwsza myśl alternator.Ale czemu przewód stacyjki się topi.Teorytycznie np.uszkodzony przewód alternatora miałby na to wpływ? 1. Bezpośrednia odpowiedź na pytanie użytkownika:...
Kupić kabel i końcówki Zaprasować.
Raczej szukaj solidniejszego połączenia, jak to będzie jedyne to potrafi nim płynąć kilkaset amperów.. Najlepsza byłaby śruba macowania rozrusznika lub alternatora. Pozdr. J.
Witam . Brak tego połączenia nie pozwoli na ładowanie , bo nie ma napięcia na wirniku alternatora.
Kolego jeżeli po uruchomieniu silnika masz 11,2 to nie można mówić o jakimkolwiek ładowaniu.Sprawdź połączenie alternatora z akumulatorem czy nie zaśniedział jakiś kabel w konektorze .Wspomniałeś że auto miesiąc stało i że wcześniej było wszystko ok.Być może wkradła się jakaś kuna pod maskę i przegryzła jakiś kabelek albo popełniłeś jakiś szkolny błąd...
Witam Zazwyczaj ludzie podłączając minus wzmacniacza do karoserii w bagażniku robią to z oszczedności, bo kabel kosztuje. Otóż sprawa nie jest tak prosta jak sie na pozór wydaje... Podłączając nawet w najbardziej oczyszczonym z lakieru miejscu w bagażniku zawsze wystąpią jakieś spadki napięcia... zawsze nie zawsze to zalezy od faktycznej mocy pobieranej...
też stawiam na regulator, ja tak uwaliłem regulator w moim Volviaczku v70, lepiej nie myć chemią w okolicy alternatora. wymieniłem regulator i jest OK, w zasadzie kupiłem cały używany alternator bo był tańszy niż sam regulator i przełożyłem regulator bez wyciągania alternatora :) u Ciebie to się raczej nie uda bo on tam jest z tyłu pod kolektorem ssącym,...
W Felicji kabel + z alternatora idzie na skrzynke bezp. a dopiero stamtąd na akumulator. W efekcie na akumulatorze mam teraz 14V a na zacisku alternatora ok. 14,25V. Czyli spadek na samych kablach 0,25V. Trochę poczytałem w necie i zrobię wg. zaleceń "obejście" czyli bezpośrednie połączenie +alternatora z +akumulatora. Powinno to rozwiązać ew. problemy....
Witam, chce wymienić alternator w terrano 2.4 na inny. W originale mam w kostce 4 piny ale znalazłem info że są tam tylko wykorzystane dwa L i S, chce włożyć alternator z audi i tam są oznaczenia D+, B+ i DF. B+ to będzie gruby kabel plusowy z akumulatora? A jak podłączyć pozostałe?
witaj kabel prądowy z alternatora idzie do rozrusznika i dalej do akumulatora sprawdż połączenie na rozruszniku klucz 13mm
0V na masie a 0,5V na plusie czyli poczyścić styki dodatnie lub dodać kabel dodatkowy czy taki 16mm2 starczy ? Niby dobre rozwiązanie , ale.......nie w tym przypadku. Z tego co pamiętam to kabel energetyczny idzie od alternatora, potem na rozrusznik i do akumulatora. Najczęściej zasyfiałe jest połączenie na rozruszniku, oczyść też na alternatorze....
Czy przeczyściłeś wszystkie połączenia kabli od alternatora i akumulatora.
To co mierzysz na kablu "-" z akumulatora to prąd ładowania/pobierany z akumulatora. To co mierzysz na przewodzie "+" to prąd pobierany z alternatora. Różnica między jednym kablem "+" a drugim "+" będzie równa temu co mierzysz na "-". Odbiorniki i alternator mają swoją masę - nadwozie. Przez kabel "-" akumulatora płynie tylko to co idzie do/z akumulatora....
Czy dla tego że przez rozładowany aku nie przepływa prąd ? Przez rozładowany akumulator przepływa prąd. Cały prąd produkowany przez sąsiedni samochód. Ty podłączając do swojego akumulatora inny samochód zwarłeś zasilanie drugiego samochodu, co sprawiło duże przeciążenie alternatora.
Cześć. Otóż podstawą problemu z połączeniem jest moc: P która wyraża się wzorem U x I gdzie U to napięcie akumulatora lub alternatora samochodowego 12V(przy odpalonym silniku 14,4V). P jakie bedzie ci potrzebne z zapasem licząc to 500W czyli po przekształceniu prąd I jaki popłynie kablem z akumulatora do przetwornicy to: 500/12V nieco ponad 40A Więc...
do manim: sądzę, że diody są raczej sprawne, gdyż ładowanie jest. Jak sprawdziłem na wyjściu alternatora jest 14.1V a na klemach jest 13.8 (bez obciążenia). Z tego co pisali koledzy wyżej to raczej bedzię wina połączenia alternator-akumulator. Jutro się zajmę wymianą kabli.
Tu są materiały, o których jest dyskusja. Projekt instalacji elektrycznej C330 [url=http://zst-skarzysko.pl/wp-content/... a tam czary mary - są dwa połączenia akumulator instalacja - gruby kabel do rozrusznika, stamtąd do alternatora oraz cienki kabel od akumulatora do stacyjki. Gwarantuję koledze, że po...
Sprawdź połączenie kabli oraz naciąg paska klinowego.
Wystarczy porównać napięcie na klemach akumulatora z napięciem na zaciskach alternatora (masa silnika i śruba na alternatorze) powinny być prawie identyczne napięcia. Jeżeli się różnią sprawdzamy instalację miedziana taśma przy pasie tylnym kabel alternator rozrusznik akumulator (szczególnie połączenie przy rozruszniku często się obrywa) klemy i kable...
Przepraszam, miałem nieco mylne pojęcie na temat pętli masy. Poczytałem trochę i myślę, że teraz właściwie rozumiem to zjawisko. Odpowiadając na Twoje pierwotne pytanie: Nie łączyłbym minusa wzmacniacza z karoserią, ponieważ z doświadczenia wiadomo, że zakłócenia wdzierają się do układu rzadziej w przypadku podłączenia minusa wzmacniacza i akumulatora...
W pierwszej kolejności włącz światła i przystaw kabelki woltomierza między końcówkę akumulatora a jej klemę ( zrób dla obu klem ) , jeśli napięcie przekracza 0,1V to klema do wyczyszczenia . Z alternatora wystaje śruba do której przymocowany jest kabel , między tą śrubę a masę włącz żarówkę o jak największej mocy 21W 12V a lepiej 55W 12V. Jeśli żarówka...
szukam podpowiedzi gdzie się znajduje w seju 900 bezpiecznik napięcia? Aktualnie jestem w trasie i dopiero będę za 2 tyg to ogarniał i tak orjetacyjnie chciałem się dowiedzieć dziękuję za pomoc. Za akumulatorem jest mała skrzyneczka z bezpiecznikami tam jest bezpiecznik główny, ale jak kontrolki świecą to nie wiem czy spalony, są tam chyba dwa lub...
W alternatorach Delco-Remy z dużą plastikową pokrywą osłaniającą regulator napięcia często padały mostki diodowe. Trzeba też sprawdzić połączenia na kablach akumulator - rozrusznik - alternator
Sprawdź połączenia masowe i kabel między alternatorem rozrusznikiem i akumulatorem.
Witam samochód został podłączony pod vaga. Błędy : uszkodzony ABS,ESP, brak napięcia na zacisku Nr30,uszkodzona pompa wspomagania, oraz wiele innych błędów związanych z w/w elementami samochodu. Pomierzyłem napięcie z alternatora ( OK ), póżniej na akumulatorze, niby wszystko w normie.Prześledziłem kabel + (zacisk Nr30 czyli ten wychodzący ze skrzynki...
Tak zrobię jutro, przy kręceniu rozrusznikiem spada do 9V z kawałkiem ale jeszcze, ani raz rozrusznik nie odmówił posłuszeństwa, dzisiaj od rana jeźdże i nie wyskakuje , za wyjatkiem 1-go wyjazdu spod domu, ładowanie 13,9V. Mierzone na akumulatorze. Błąd. Nie ma przewodu masowego którego bym nie odkręcał, chyba że w kokpicie ale tam nie ma prądowych...
Musisz sprawdzić: -Regulator napięcia w alternatorze, -Zmierz na odpalonym na wolnych obrotach w momencie mrugania czy skacze napięcie w górę czy w dól, próg to ok 13 V. Jak skacze w gorę to coś regulator napięcia wariuje jak w dól to coś gdzieś raczej nie łączy. -Może porostu kończą się szczotki sprawdź. -Sprawdź kabel ładowania alternator akumulator...
tak to jak to wyjaśnić że przez 30 km było wzorowo ??? Dodano po 1 jedyne połączenie i kontakt z kablem miałem na alternatorze i na akumulatorze wiec nie wiem...... tam wszystko jest ok to dosyć spory kawałek kabla i nie łatwo go zgiąć nie mówiąc o całkowitym przerwaniu.... ale oczywiście sprawdzę to dziś po południo.
Alternator wydaje się być sprawny ponieważ bus robi kilometry z włączonymi światłami i osprzętem, ale nie ładuje akumulatora. "Robi kilometry" - rzozumiem że tak duże że wykluczasz zasilanie z samego akumulatora przez tak długi czas? Jeśli tak to alternator musi być sprawny. Brak świecenia kontrolki nie oznacza braku ładowania (czyli niesprawnego alternatora)...
Dałem kablami rozruchowymi połączenie bezpośrednio z alternatora na akumulator i napięcie na akumulatorze wzrosło tylko o 0,20 V. Tak więc chyba odpada wian słabego połączenia. Spróbuje jeszcze porządnie naładować akumulator. A i zastanawia mnie dlaczego po zwiększeniu obrotów w ogóle nie zwiększa się napięcie ładowania. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi...
14v ładowania to mało ... powinno być w okolicach 14,4V i tu jest też usterka. Do sprawdzenia alternator, wszystkie połączenia kabli '+" do akumulatora oraz "-" masy auta. Akumulator ewidentnie niedoładowany więc po 1 dniu takiego poboru prądu nie daje rady. Rozładowywać może wszystko: radio, lampka w bagażniku, żel podłączony (uszkodzony) sterownik...
Sprawdź czy przewód "B+" ten co idzie do rozrusznika na połączeniu z przewodem od akumulatora ma dobre połączenie, zielony przewód z regulatora idzie na pojedynczy styk szczotkotrzymacza, a żółty na potrójny styk szczotkotrzymacza. Dodano po 4 Były dwa typy, włoski Magnetti Marelli i polski Elmot, w podłączeniu niczym się nie różniły.
Dobra – wiem ze na razie mogę jeździć z dużo większym alternatorem i na jednym akumulatorze, co do metody podłączenia i zarazem ładowania dwóch akumulatorów to chyba pozostanę przy metodzie nr2. (równoległe połączenie bez żadnej kombinacji) przyjrzałem się jeszcze raz instalacji w około alternatora i muszę wam powiedzieć że nie rozumiem czemu...
Zastosuj kondensator, jakiej pojemności masz akumulator, jaki to samochód i czy wszystkie połączenia tych grubych kabli są pewnie dokręcone? Autko to VW Golf MKII akumulator 65Ah, a alternator ma 65A Kabel plusowy jest bezposrednio połączony z akumulatorem, bezpiecznik 60A, masa z karoserii ,chyba przewodem 6,7 mm2.Przy włączonym wzmacniaczu jest około...
to mi ciągle wygląda na brak masy. Podłącz jakiś kabel do minusa na akumulatorze, a drugi koniec podepnij gdzieś do skrzyni biegów albo bloku silnika, i w tedy zobacz czy na tych bezpiecznikach lampka zaświeci normalnie. jeśli tak to bedzie oznaczało brak masy na silniku. nie wiem czy podłączenie do komputera coś pokaże. Nie wiem jak sprawdzałeś połączenia...
Miałem Rodka R680N (pełna moc) na przewodach 35 mm² o długości niecałe 4,5 bez drastycznych spadków napięcia. Ale konieczne dublowanie połączenia alternator->akumulator , alternator->masa i masa->akumulator.
Panowie to takie jedno proste pytanie, co mogę jeszcze sprawdzić oprócz: Kabel zasilający, kabel masowy (styk), Radia, połączenia sygnału radio-wzmaczniacz, kabla rca, kabla remote i jego prądu, spadków napięcia, akumulatora, połączenia masa akumulator-buda, subwoofera, połączenia wzmaczniacz-subwoofer, wzmaczniacza, ustawień radia i wzmaczniacza, alternator,...
JAk będą zaśniedziałe połączenia na grubym plusowym kablu prądowym pomiędzy alternatorem a akumulatorem to kontrolka nie zgaśnie w czasie jak alternator ładuje. Najprościej się przekonać włączając diodę w przewód kontrolki lub amperomierz.
po 2 latach usterka wyjaśniona.Założyłem nowy alternator i było tak samo.jeżdziłem tak następny rok.....gdy walnął całkowicie przewód od regulatora do alternatora/wzbudzenia/ wymieniłem na nowy i jest prawidłowe napięcie. Usterką było niedokładne połączenie na kablu sterującym wzbudzeniem...
Sprawdź kolego, czy kable plusowe z akumulatora do rozrusznika i alternatora są o wymaganych parametrach tj. oryginalne. Czy te połączenia są pewne i bez korozji. Następnie sprawdź połączenie klemy minusowej akumulatora z masą tj. nadwoziem auta, które może być skorodowane, szczególnie na styku z nadwoziem. Zbadaj stan kabelka (cienki niebieski) zasilającego...
Jeszcze dodam że kabel który idzie od alternatora do rozdzielacza jest problem bo przy alternatorze jest 13.9 a tuż przy Akumulatorze jest 13.2 Od tego zacznij . Przeczyść połączenia na bezpieczniku na akumulatorze i na śrubie alternatora. Sprawdź napięcie między śrubą - nie nakrętką i obudową alternatora. Alternator może nie mieć dobrej masy.
2F wystarczający. Sprawdź poziom naładowania akumulatora. To, że jest nowy wcale nie musi oznaczać, że jest naładowany. Obecnie akumulatory, to dziadostwo. Kiedyś wytrzymywały po 5-7 lat. Teraz ledwo dożywają końca gwarancji. Posprawdzaj połączenia (alternator-akumulator). Sprawdź napięcie ładowania. Zwiększenie przekroju kabli zasilających - jak najbardziej...
Czy rozrusznik kręci ? Sprawdź akumulator, podmień na inny pewny, lub sprawdź na kablach rozruchowych. Sprawdź połączenie masy do silnika, zmierz na obudowie alternatora.
Posprawdzaj - popraw "styki" kabli Plusowy z aku idzie do rozrusznika i dalej , trochę cieńszy do alternatora Odkręć przy rozruszniku i poczyść - poprawi się ładowanie , bo wygląda na to , że aku nie jest doładowane . Popraw dojście "masy" bo silnik nie ma bezpośrednio połączenia z aku - dobrze jest poprowadzić dodatkowe połączenie silnik - aku I jeszcze...
Naciąg paska to małe prawdopodobieństwo. Piszczał by. Weź sobie kawałek miernika i przy odpalonym silniku sprawdź czy pojawia się napięcie na śróbie z wyjścia alternatora i na akumulatorze. Przy sprawnym regulatorze powinno pojawić się to samo napięcie po obu stronach. Spadek o 0.2-0.5V onacza jedno. Kiepskie przejście. Należało by też sprawdzić połączenie...
Ok może zrobię jeszcze jedno połączenie akumlator karoseria bo minus biorę do wzmacniacza z karoserii. Co ty na to pomoże coś??? Mówiłem już. Od akumulatora. Żadnego brania spod śrubki w bagażniku/pod fotelem czy gdzie tam jeszcze, jak nie chcesz mieć potem problemów. Dorzuć dodatkowy kabel między alternatorem a akumulatorem na plusie, mase alternatora...
To może być regulator napięcia ale najpierw sprawdź czy alternator ma dobrą masę potem zmierz napięcie pomiędzy plusem i masą alternatora i zobaczysz czy jest różnica przy pomiarze na akumulatorze jak jest to przeczyść wszystkie połączenia plusowe io minusowe między akumulatorem a alternatorem a jeśli będzie dalej różnica to wymiana kabli dopuszczalna...
Więc sprawdź te kable od akumulatora wszystkie połączenia, może być też uszkodzony akumulator, albo alternator się już "kończy". Sprawdź akumulator i ładowanie.
Aku są w szeregu i ładujesz 12V. Warunkiem dobre połączenie między akumulatorami, kabel, klemy, masa. Aku muszą być identyczne. Nikt nie ładuje pojedynczo aku 6V. W ciągnikach są akumulatory obsługowe i obowiązkiem użytkownika jest m.in. sprawdzać poziom elektrolitu, w razie potrzeby uzupełnić wodą destylowaną. Zresztą nikt nikomu nie każe się znęcać...
Niebiesko biały ma być podpięty pod wzbudzenie alternatora. Altek nie ładuje - wspomaganie nie działa. Rozdzielały się chyba na okrągłym złączu kolo akumulatora. Nowsze wersje miały jeszcze linie diagnozy.
Tymi samymi kablami podłączyłem do akumulatora w samochodzie i ładowanie słabiutkie (12,7 V) i do tego grzał się (izolacja się topiła) kabel masowy Stare ( oryginalne ) przewody instalacji zostały czy były na ten czas odpięte? Być może jest problem z masą między alternatorem a korpusem silnika. To połączenie powinno być wykonane tak grubym przewodem...
Diody sprawdzaliśmy wszystkie. Alternator wzbudziłem poprzez żarówkę bezpośrednio z kabla wyjściowego alternatora (połączony z rozrusznikiem i akumulatorem bezpośrednio). Schemat wstawię za chwilę.
Witam, mam pewen problem z golfem 5. Mianowicie czasem mrugnie mi kontrolka od ładowania akumulatora czasem tylko mrugnie a czasem swieci pare sekund. Odpiąłem kabel ten co idzie do alternatora czyli samochód nie ma ladowania alernator nie jest połączony. Po przekreceniu zaplonu kontrolka akumulatora nie zapala sie (tsk jakby jej w ogole nie bylo)....
Wygląda na brak zasilania lub masy, sprawdź połączenia, głównych kabli zasilających, sprawdź też ładowanie akumulatora.
Przy wyłączonym zapłonie świeci się kontrolka ładowania. Uszkodzone zostało uzwojenie,diody główne,diody pomocnicze,regulator lub poprostu wszystko na raz.I tutaj nie mamy się Panowie co kłócić,każdy może mieć rację. Jeśli chcesz Kolego jechać do mechanika KONIECZNIE rozłącz i zaizoluj kable od alternatora. Dojedziesz na samym akumulatorze. Jeśli na...
Podstawy elektrotechnik: w obwodzie elektrycznym prąd będzie płyną, jeżeli obwód jest zamknięty. Co to oznacza? Pomiędzy źródłem napięcia a odbiornikiem muszą byś sprawne połączenia elektryczne. Przerwa w obwodzie przerywa przepływ prądu. Elementy obwodu elektrycznego świateł samochodowych: 1. Źródło napięcia - bateria akumulatorów lub trójfazowa prądnica...
Tak musisz nieco zmienić połączenia. Prądnica jest odłączana od akumulatora poprzez regulator napięcia, alternator, jego zacisk B+ podłączasz bezpośrednio do + akumulatora, natomiast lampka ładowania, podłączona zwykle cienkim kablem do zacisku 51 regulatora (tego, z którego gruby kabel idzie do prądnicy) ma być podłączona do zacisku D+ alternatora
Mam problem z moja Cytrynką. Od kilku dni zauwazyłem , że samochód kiepsko odpala. Pierwsze co przyszło mi do głowy to sprawdzenie prądu ładowania. podczas pomiaru na włączonym silniku miernik pokazuje 11,8 - 12,2 V. Podejrzenie padło na niesprawny alternator. Tylko co mogło paść, regulator napiecia, diody... Kontrolka ładownia na desce działa prawidłowo,...
Chciałbym spytać jakiej grubości przewodów potrzebuję do połączenia akumulatorów z separatorem - chodzi mi o ładowanie dodatkowego akumulatora podczas jazdy samochodem gdy główny akumulator będzie naladowany. Alternator 90A, pierwszy akumulator 60Ah, dodatkowy akumulator 40Ah. Jakie kable o jakim przekroju zastosować? Do podłączenia akumulatorów producent...
usterka niekoniecznie musi być po stronie alternatora. jeśli kontrolka gaśnie i ładowanie mieści się w około 14V to stawiał bym na skorodowane połączenia przy alternatorze...słabe połączenia masy...szczątkowa rezystancja kabla zasilającego... najlepiej sprawdzić czy silnik jest dobrze umasiony
Kolega wyżej ma racje sprawź napięcie bezpośrednio na alternatorze jeśli będzie wyższe to musisz kombinować z połączeniami masa albo kabel+.:)
Witam serdecznie. Mam Golfa IV, w którym "ni z gruchy, ni z pietruchy" przestał ładować alternator. W trakcie włączania zapłonu standardowo zapala się kontrolka akumulatora, która po odpaleniu auta gaśnie. Co więcej, na VCDS i VAG również pokazuje, że nie ma ładowania. Pytanie, co mogło się stać? Wyczytałem, że podobne objawy są gdy kabel jednożyłowy...
Jeden mechanik powiedział ze kabel plusowy od alternatora co idzie do akumulatora ze się grzeje. Wymienił ten przewód, wyczyścił połączenia?
Przebicie w rozruszniku, przebicie w alternatorze - nie mówię, że masz alternator sprawny ale zanim go wymienisz sprawdź, czy problem nie tkwi w instalacji elektrycznej. Może kable łączące rozrusznik z alternatorem i akumulatorem są uszkodzone lub zaśniedziałe są ich połączenia. Jeśli dałeś rozrusznikowi plus bezpośrednio z akumulatora i nic to nie...
czy przewód spawalniczy 25mm z budowlanego za 16zł będzie ok do połączenia wszystkich aku? Między aku głównym a dodatkowym będzie ze 4-5m kabla? Warto dopłacić do przewodu stricte akumulatorowego?
srednica kabli 20mm. akumulator alternator sprawdzany. nawet na gwarancje wyslalem akumulator jest OK. ale swiatla przygasaja... ;/ A co to za auto kolego posiadasz bo jeśli dosyć leciwe to na bank masz spadki napięć na oryginalnej instalacji auta i z tąd te przygasanie świateł. Posprawdzaj, przeczyść wszystkie połączenia masy i plusa od akumulatora...
1) Obecnie jeśli chodzi o połączenie akumulator - alternator to mam to połączone kablem pojedynczym 25mm2. Dokładniej: Plus (aku - alter) na kablu 25mm2 Minus (alter - punkt masowy) na kablu 25 mm2 Minus (alter - aku) na kablu 25 mm2 Tylko od rozrusznika są oryginalne bo wiadomo - nie mają wpływu na ładowanie akumulatora. I teraz pytanie - czy muszę...
Sprawdź na akumulatorze wszystkie połączenia bezpieczników, kabli, wtyczek itd. bo coś tam pewnie nie łączy Mam problem z przewodem od alternatora jest już przegrzany, w końcu 23 lata i 3 puszki popalił. Może to być jego wina że auto kreci ale nie odpala? No i fakt że w tym czasie nie idzie połączyć się z komputerem?
Odpaliłem z korby, rozgrzałem, dałem mu wysokie obroty i niestety alternator nie wstał. Tzn nadal kompletny brak ładowania... Kabel który wypiął się z alternatora, sprawdziłem, idzie min do regulatora napięcia do styku 67. Sprawdzałem tez to połączenie i miernik łapie przejście (czyli zapala się lampka i brzęczy głośnik). Nie wiem tego czy zwarł do...
Masz pewnie taki alternator: http://obrazki.elektroda.pl/4756249200_1... Napiszę Ci jakbym ja to podłączył ale nie wiem na pewno czy nie będzie jakiegoś błędu. Z plusa na alternatorze krubszym kablem podłączyłbym do rozrusznika (do tego kabla co idzie z akumulatora) tylko nie omotaj tego przypadkiem o tamten kabel tylko kup zacisk i...
Przewody i alternator są ok, oczywiście przy wolnych obrotach silnika będą braki prądu i tego się nie przeskoczy. Możesz mieć jeszcze problemy z masą więc ją dokładnie sprawdź i ewentualnie zrób jeszcze jedno połączenie karoseria-akumulator. Sub może charczeć bo masz przesterowany sygnał (źle ustawiony GAIN).
Niestety inżynierowie się nie popisali w tym modelu jeśli chodzi o instalację elektryczną. W samochodzie, ktoremu kilka miesięcy temu skończyła się gwarancja wystąpił problem z ładowaniem. Po kilku sekundach zapalała się kontrolka, przy czym na akumulatorze napięcie nie spadało poniżej 13,9V. Na alternatorze było 14,6V. Przewód od akumulatora do rozrusznika...
Oryginał wyglądał raczej na 12mm2 ale mniejsza o to - co jest w/g Ciebie głupiego w mojej poradzie? W/g mnie lepiej dać kabel w jednym kawałku między alternatorem, a akumulatorem, niż składany z 2 odcinków. Przełączkę między rozrusznikiem, a alternatorem można usunąć jeśli komuś bardzo przeszkadza. Kabel rozrusznik-klema jest nie do ruszenia, bo jest...
Czy ja twierdzę, że to jest normalny objaw? Wyrażam tylko swoje spostrzeżenie, że wszystko wymieniłem, a ładowanie jakie było takie jest i akumulator padł po 2 latach, co więcej w/g procedury testowej opisanej w książce wszystko z ładowaniem jest ok. http://punto.autokacik.pl/Zrobtosam/lado... <- sprawdź to łączenie przewodu "+" przy elektrowłączniku...
dziękuje za zainteresowanie tematem, zacznę od tego że na naładowanym akumulatorze też nie działa, PROBLEM POLEGAŁ NA: przy klemie (+) ,przy akumulatorze odchodzą dwa przewody z czego jeden idzie przez taką plastikową obudowę (do alternatora i rozrusznika), po rozebraniu zobaczyłem tam dwie grurbe płytki które były wcześniej zlutowane- rozumiem że takie...
Jeszcze nie, wystarczy sprawdzić je zwyczajnie multimetrem czy bawić się w układ z żarówką? Edit: Sprawdziłem diody multimetrem i "na żarówkę" i wygląda że są dobre Edit2: Czy to normalne że kabel nr 18 zwarty jest z masą akumulatora? Z tego co mi się wydaje ten kabel powinien mieć dodatni potencjał, tak samo jak 16..Minus alternatora zwarty jest do...
Problem przysiadania napięcia w instalacji zawsze będzie występował, w mniejszym lub większym stopniu. W pierwszej kolejności sprawdź jaki masz spadek na plecionce pod silnikiem, tzn między blokiem silnika a karoserią samochodu. Dalej zobacz jaki masz spadek na przewodzie alternator-akumulator. Następnie spadek na przewodach od masy akumulatora do karoserii...
I jest tak jak piszą, oczywiście takich wzmacniaczy nie używa się na co dzień :) Wystarczy pojechać na mistrzostwa SPL lub dBDraxx by zobaczyć auta z całymi szeregami akumulatorów, specjalnymi alternatorami i połączeniami miedzy nimi szynami z miedzi zamiast kablami :) A wszystko po to by bić rekordy :)
W tych radach powtarza się dość konkretna bzdura, że niby podłączając kabel minusowy na masę drugiego samochodu zamiast bezpośrednio do zacisków jego akumulatora nie ładujemy wtedy jego akumulatora... A dalej możemy postąpić dwojako: albo podłączyć ów kabel do minusowego bieguna akumulatora biorcy i tym samym doładować osłabiony akumulator własnym kosztem,...
Witam wszystkich obserwujących ten temat. Mam takie pytanie szanowni koledzy: dlaczego wy od razu zabieracie się za demontaż alternatora? Autor postu napisał tylko że ładowanie mierzone na akumulatorze jest za niskie. Jeśli dobrze go zrozumiałem kontrolka ładowania normalnie gaśnie po odpaleniu silnika a więc przyczyny nie szukał bym w samym alternatorze....
Jeśli zamierzasz zastosować stycznik w pobliżu akumulatora to doprawdy nie ma dla niego najmniejszego znaczenia, który biegun będziesz nim rozłączał. Nie rozumiem, dlaczego kabel masowy miałby mieć 3m? Przecież dołączasz go do karoserii w najbliższym akumulatora miejscu. Jeśli zamierzasz "puścić" 2 linie zasilania oddzielną dla rozrusznika i oddzielną...
Witam, a możesz napisać jaką pojemność akumulatora masz, jak długo w samochodzie jest i jaki rozrusznik (moc)? Bo z moim doświadczeniem z akumulatorem i urządzeniami podłączanymi do akumulatora i według książki jakie bym nie miał o samochodzie, to im większy prąd rozruchu popłynie to tym mniejsze napięcie będzie na akumulatorze, jednocześnie mierzone...
Sprawdź prawidłowość ładowania akumulatora przez alternator, ale to trzeba zmierzyć przyrządem. Czy masz akumulator w dobrej kondycji. Sprawdź tzw. "masę" pojazdu tj. połączenie od minusa akumulatora do nadwozia i silnika - styki muszą być czyste metalicznie a kable właściwie zamocowane, dokręcone.
Klema plusowa na akumulatorze grzeje się podczas jazdy. To tnizej jest odpowiedź dlaczego, Między zaciskiem alternatora a plusem akumulatora mam 0,47-0,5V plus to Napięcie między obudową alternatora a klemą ujemną akumulatora wynosi 0,45V. oraz inne niezidentyfikowane złe styki, to powód niskiego napięcia (mierzone we wnętrzu, a nie na zaciskach akumulatora)...
Zacznij od połączeń przy akumulatorze i śledź czerwone kable, dodatkowo sprawdź skrzynkę bezpieczników pod kierownicą i tam wszelkie styki.
A może się poluzowała nakrętka przy rozruszniku a dokładnie elektromagnesie bendixa. przez tą nakrętkę idzie też ładowanie z alternatora. Najpierw to sprawdź , a potem wiązkę masy na silniku od belki czy się nie rozkręciła albo nie rozplątuje No i co z akumulatorem czy ma dobre połączenie kabel masowy z karoserią . Na końcu pozostaje rozkręcenie rozrusznika...
Ponieważ pytanie zadaję raz na kilkaset swoich postów - no to chyba przyszła pora :D Jest Toyota Hiace z dieselkiem. Stary alternator padł, zastałem sytuację że na silniku jest założony nowy alternator (z przodu na wałku ma pompę podciśnieniową) i z alternatora wystaje krótka wiązka z trzema kabelkami: - S ( niebieski) - IGN (czarno-żółty) - L (żółty)...
A sprawdziles miernikiem lub żarówka połączenie od klemy do alternatora i rozrusznika? A nie ma tam przypadkiem podobnego rozwiązania jak w renault z bezpiecznikiem na klemie? Bo na logikę jak nie masz zasilania na alternatorze i rozruszniku to najprościej podpiąć choćby kabel rozruchowy bezpośrednio z akumulatora do alternatora
Obecnie założony alternator połączony całkowicie na skróty (kable bezpośrednio do akumulatora, żarówka do wzbudzenia na krótko) niestety nie ładuje. Drugi alternator podłączony w taki sam sposób ale poza samochodem,napędzany wiertarką działa. Więc jutro ponowna zmiana alternatora. Dam znać po całej operacji.
Nie jest sterowany z ECU. Błąd autora tematu Dla wersji benzynowej jest sterowanie z ECU. Dla diesla faktycznie nie ma. No to zostałem wprowadzony w błąd, lub coś źle zrozumiałem-przepraszam, mój błąd. Jeśli chodzi o bezpiecznik CLUSTER 10A,to jest cały. Bardzo bym się ucieszył,jakby to było to ;) W kostce alternatora są dwa przewody - górny S pod...
kabel alternator akumulator połączenie alternator alternator połączenie szeregowe
piekarnik indesit strumienica zamiast katalizatora pralka blokada polar
silnik siłownika zaworu instrukcja obsługi renault scenic
Wzmacniacz na triodzie obcina górną sinusoidę - przyczyny i rozwiązania Odpowietrzanie hamulców Ford Fiesta 2009 - krok po kroku