No to może ten cylinder zalany olejem ma zakłócenia zapłonu, bo jest przebicie i prąd z cewki zapłonowej idzie w masę zamiast na elektrody świecy. A propos, świece w dobrym stanie i odstępy elektrod w normie, czy nie sprawdzałeś?
Taką jawkę miałem przeszło 20 lat temu. Moim zdaniem masz źle kable. Z tego co pamiętam to z cewki impulsowej idzie prąd do cewki zapłonowej przecinany przez stacyjkę ( za lampą dwa czarne kabelki są połączone ) a powrót jest z cewki zapłonowej na przerywacz. Na zdjęciu widzę że przy silniku masz zielony kabelek zmostkowany z przerywaczem - źle. Z cewki...
Faktycznie zapmnialem chyba o istnieniu prawa Ohma. Dziwi mnie tylko jedna rzecz. Modul zaplonu ktory wykonalem byl opisany w EdW. Autor podaje ze iskra z cewki sterowanej tranzystorem jest "lepsza" od tej wytwarzanej w klasycznym ukladzie zaplonowym. Zastanawiem sie wiec czy lepiej zostawic uklad w jego klasycznej postaci gdzie prad cewki wynosi 4...
Tylko jeśli element sterujący cewką przekaźnika to tranzystor,chodzi o to żeby przepięcie przy wyłączaniu prądu cewki nie zniszczyło tranzystora.Jeśli sterujesz przekaźnik jakimś włącznikiem nie musisz stosować diody. Typ diody-dowolny.
Ciężko o schemat elektryczny ale na początek sprawdź czy wszystkie bezpieczniki są dobre....najprawdopodobniej zasilanie na cewkę idzie ze stacyjki, sprawdzałeś napięcie na zacisku "15" cewki - czyli na zasilaniu...? (oczywiście przy włączonej stacyjce...
no tak,pytanie tak napisane.... Ja myśłałem że chodzi o prąd cewki układu zapłonowego.
Sondy hallotronowe nadają się raczej do pomiarów dużych prądów, ale niezbyt szybkozmiennych (20 - 100 kHz). Nadają się np. do pomiaru prądu rozrusznika - można oszacować różnice w stopniu sprężania cylindrów. Łatwo się je podłącza i są bezpieczne dla sprzętu pomiarowego. Sondy bocznikowe (boczniki pomiarowe) mają szersze pasmo pomiarowe, zwykle są przeznaczone...
Ale po co Ci to wiedzieć jak mogę spytać?
Za duża jest częstotliwość prądu wychodzącego z cewki zapłonowej, więc kondensator nie ma szans się naładować. Transformator sieciowy dostarcza prądu o częstotliwości 50Hz i jest to wartość optymalna dla cewki tesli. Żadna cewka zapłonowa czy przetwornica nie będzie tak działać jak zwykły transformator. Można spróbować wyprostować prąd i zasilać cewkę...
Po stronie niskonapięciowej musi mieć rezystancje rzedu kilku Ω, po stronie wysokonappięciowej nawet do kilku kΩ. Ale w ten sposób nie sprawdzisz jej pod kątem przebicia. To tylko w samochodzie albo na "stanowisku diagnostycznym" - akumulator, jakkiś rozłącznik na prąd min 10 A, a po wysokiej przewód WN świeca i czymś przypięte to do masy....
Rd1 to potencjometr regulacji prądu cewki zapłonowej. Może prąd jest za mały i cewka nie magazynuje odpowiedniej energii. Najlepiej wstaw tam potencjometr zamiast tego rezystora 180 om i testuj.
szymtro cewka ktura robiła prąd do cewki zapłonowej był 8 voltowa a nie 6v
Jeżeli ktoś mógłby się wypowiedzieć na temat poprawności byłbym wdzięczny. Ścieżki prowadzące prąd cewki zapłonowej sugeruję pogrubić.
Typowymi czujnikami są piezoelektryki umieszczone na bloku silnika z reguły dwa dla silnika 4 cylindrowego. Najnowsze sposoby to pomiar jonizacji przy przeskoku iskry (mierzony prąd cewki zapłonowej po stronie pierwotnej)
Cewka ma jakiś maksymalny prąd jaki nie spowoduje nasycenia lub przegrzania. Archaiczne cewki do układów z przerywaczem miały prąd ustalony rezystancją uzwojenia, na włączonej stacyjce ale zgaszonym silniku cewka mogła się grzać i musiała to wytrzymać. Współczesne cewki pracują z elektronicznymi układami zapłonowymi, mają małą rezystancję uzwojenia...
Nie jestem taki pewny że przez tą diodę (???) płynie cały prąd cewki zapłonowej. Moim zdaniem zadaniem tej diody jest ładowanie tych dwóch kondensatorów 2u5. Prąd rozładowania kondenstaorów płynie w przypadku włączenia tyrystora na cewkę i nie przez tą diodę. Jakie uzwojenie ładuje te kondensatory? Ma ktoś więcej informacji na ten temat?
Skrzynka do polutowania.
Wypnij wtyczki i próbówką masz mieć napiecie na cewkach. Jak kręcisz rozrusznikiem.
Dalej nic nie rozumiesz... Co piszę o kącie włączenia prądu cewki?
Cześć Orientuje się ktoś jaką wartość ma max. prąd płynący przez pierwotne uzwojenie cewki zapłonowej w CC/SC? Albo jaki może maksymalny płynąć przez cewke? (jaki jest dopuszczalny?) Znajde gdzieś w internecie parametry cewek zapłonowych? interesuje mnie CC/SC, polonez. pozdrawaim
Prąd do cewki dochodzi? Może być też padniety czujnik Halla w aparacie zapłonowym, ale skoro wymieniłeś cały aparat, to raczej nie wchodzi w grę.
Pierwsze to czy dochodzi prąd do cewki zapłonowej iwszystkich miejsc w których powinien być .jeśli nie to podaj prąd na krótko i sprubuj odpalić Pozdr
A skąd w prądnicy napięcia zmiennego miałby się wziąć prąd stały? Przeanalizuj schemat układu zapłonowego, to nie będziesz musiał pytać.
Prąc cewki wynika z pracy ogranicznika nadprądowego w module zapłonowym.Cewka ma rezystancję 0,6 oma .Przy 12V popłynie prąd 20A (dobrze wyliczyłem?).Tak będzie jak ją podepniesz bezpośrednio do napięcia.Po to w module jest stabilizacja prądu.Przyglądniej się jak ona działa-powinna ograniczać prąd cewki do wartości 8A
Drucik masz na wierzchu, więc multimetr w dłoń i zmierz jego rezystancję i będziesz wiedział, czy to 75ohm, czy 1,5. Nawet jeśli drucik jest urwany, czy przepalony to jego wartość całkowitą możesz oszacować proporcjonalnie do mierzonego fragmentu. Rezystor Drutowy kupisz w każdym sklepie elektronicznym. Ten opis 17A to raczej nie będzie prąd przez niego...
Chyba odpowiednia będzie cewka zapłonowa od fiata 126p. Układ zapłonowy najprostrzy: kondensator ładowany z sieci przez prostownik i rezystor (drugi kondensator przed prostownikiem może być ogranicznikiem prądu ładowania zamiast rezystora). Rozładowanie kondensatora przez tyrystor i uzwojenie pierwotne cewki zapłonowej. Pojemność kondensatora proponuję...
Przypuszczam że rezystancja wejściowa nie musi być aż tak wysoka, ponieważ du/dt obwodzie zapłonowym jest wysokie, nawet przez małą pojemność przeniesie się znaczący ładunek, widziałem takie układy z tranzystorem bipolarnym na wejściu, dołóż jakiś rezystor szeregowy, żeby ograniczyć prąd płynący przez diody zabezpieczające w układzie scalonym.
Najlepiej czytać wątek od początku. Kółko to symbolicznie narysowane koło zamachowe silnika, na którym zamocowany jest magnes. Wewnątrz kółka jest cewka zapłonowa. Magnes podczas obrotu koła zamachowego wytwarza w pierwotnym uzwojeniu cewki prąd. Dalej to chyba wszystko jasne.
Sprawa jest prosta. Zwarcie w obwodzie przerywacza. Prąd w cewce i jej temperatura świadczy o tym, że przerywacz jest zwarty/uszkodzony/zużyty - np. starty popychać, który się ślizga po krzywce. Sprawdź czy przerywacz ma prawidłową przerwę, tj. około 0,6 mm i czy przy obracaniu wałem i załączonym zapłonie na przerywaczu się nieco iskrzy. Może też mieć...
Problem czesciowo rozwiazany wystarczy ustawiac auto tyłem do słońca.Bo jak słonko przypali w fotele to iskra lepsza niz z cewki zapłonowej.
Od tego jest w mojej konstrukcji przełącznik regulacji prądu cewki:)
Usterkę zlokalizowałem okazał się nią za mały prąd na cewkę zapłonową. Po podłączeniu drugiego źródła prądu na czarny przewód dochodzący do cewki zapłonowej samochód zaczął odpalać na dotyk. Serdecznie dziękuję za pomoc w zlokalizowaniu usterki życzę szerokości i przyczepności pozdrawiam
Cześć! Mam problem z hondą quad trx 420 rancher 2008 rok. Sterownik 38770-hp5-603. Quad nie uruchamia silnika. Sterownik ECU nie załącza pompy paliwa i kontrolki check. Kable instalacyjne są prawidłowe. Muszę sprawdzić wejście eeprom. Ponieważ sterownik stale dostarcza prąd do cewki zapłonowej. Wystąpił problem z kablami instalacyjnymi i mógł zostać...
No to trzeba korzystać z gotowych układów - takich, jak ta łapka na muchy. Można by jeszcze pomyśleć o układzie cewki zapłonowej z auta, tylko uzyć tranzystora do włączania i wyłączania prądu, i NE555 by go sterować.
Co do tego gdzie masz ten bezpiecznik to nie pomogę. Znajdź przewód na którym masz zasilanie po stacyjce i podepnij go bezpośrednio pod 24 pin. rozbebesz wiązkę i sprawdź gdzie leci przewód od zasilania cewki.
Podejrzewam, że w tym maluchu jest moduł zapłonowy i on może być padnięty.
trzeba zmierzyć jaki prąd płynie przez cewkę,i obowiązkowo zmierzyć kąt włączenia prądu cewki.
adamjur1- golf 3 to zawsze moduł pod cewką (3-pinowy, oprócz V6) NIE MA tam bezpiecznika ! Z zasady układ zapłonowy nie jest zabezpieczany. Awaria sterownika, jak i nadajnika impulsów nie powoduje takiego objawu, bo sprawny moduł ma układ wyłączający prąd cewki ( po 2 sek, jeżeli sa niestwierdzone impulsy wyzwalające)
W przypadku cewki zapłonowej lepiej mówić o energii wyładowania niz napięciu i natężeniu prądu. A energia wyładowania współczesnych cewek zapłonowych dochodzi do nawet 150mJ. Co powoduje,że w razie dotknięcia następuje bardzo, bardzo bolesne porażenie, choć w większości przypadków raczej nie powoduje ono bezpośredniego zagrożenia zycia. Oczywiscie wiele...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
Proponuję od razu założyć sobie dwuwyjściową cewkę i bezpośrednio podłączyć świece - będzie DUŻO bardziej bezawaryjne Oczywiście to nie pomoże bo tutaj ewidentnie masz problem albo z przerywaczem, albo jeszcze pewniej z kondensatorem aparatu zapłonowego, bo one często padają schemat jest banalnie prosty, plus po stacyjce przychodzi na jedną śrubkę cewki...
moge dodac jeszcze ze prad ladowania cewki wynosi ok 7A
Z ciekawości zmierzyłem napięcie na cewce zasilającej CDI przewód czarno-czerwony wyszło mniej więcej 70V używając startera nożnego, ale był to zipp 50ccm który ma tą samą budowę układu zapłonowego.
GL-100 A to nie jest żaden "wzmacniacz iskry" po prostu elektroniczny moduł zapłonowy, współpracuje z przerywaczem. Robi tyle dobrego że zmniejsza się prąd styków przerywacza wiec się nie wypalają, w układzie tranzystorowym na wyjściu nie ma kondensatora prąd cewki może szybciej zanikać, co może dać wyże napięcie, tyle że do elektronicznych układu zapłonowych...
Troszkę się nie zgodzę. Proszę popraw mnie jeśli bzdury piszę. Zacznijmy od tego, że świeca tylko w określonych warunkach zamyka uzwojenie wtórne cewki, dzieje się to w momencie przeskoku iskry. Uzwojenie pierwotne zamykane i otwierane jest przez CU. Ruch pola magnetycznego magnesu, powoduje indukcje napięcia w uzwojeniach cewki zapłonowej pierwotnym...
Witam Mam problem z fiatem coupe mianowicie do jednej cewki nie dochodzi prąd a więc chodzi na 2 cylindrach. I teraz mam takie pytanie. Ze schematu wynika że z modułu zapłonowego idzie prąd dopiero do cewki tylko gdzie jest ten moduł i czy można zrobic taki myk, że wziąśc prąd z jednej cewki i do drugiej. Podejrzewam, że nie ale tak się pytam. Pozdrawiam
C to jest to 500 W bo niewyraznie napisane. Czy można to zrobić na tranzystorze ,kondensatorze i oporniku podłączone do sieci około 220 Volt?. Jest to maksymalna obciażalnosc tego ściemniacza. Nie, nie można. Możesz tylko zamiast samochodowej cewki zapłonowej podłączyć uzwojenie pierwotne tego nieszczęsnego trafopowielacza. Kilkanaście kilowoltów prądu...
Na początek sprawdź masę silnika (przewód masowy rozrusznika), a następnie masę układu zapłonowego z instalacją (masa modułu, cewki WN).
Na to wygląda choć pewności nie mam. Moduły zapłonowe grupy VW miały funkcję powolnego wyłączania/załącznia prądu pierwotnego cewki zapłonowej aby wykluczyć występowanie iskry zapłonowej podczas włączania zapłonu (bez obrotów wału korbowego czyli przy braku impulsów z czujnika halla). Być może akurat ta funkcja nie działa choć praca modułu wzmacniającego...
Fajka została też wymieniona razem z kablem a i tak mam ominiętą stacyjkę. A z tym napięciem próbowałem i z silnika z cewki zapłonowej wychodzi prąd ok. 3V (cewka zapłonowa 12V) więc może tu coś jest??
Czyli cewka układu tranzystorowego ma być zasilana prądem 11,5 V,tak?
Tico i Matiz mają takie same aparaty. Z zewnątrz wyglądają tak samo, ale działają na zupełnie innej zasadzie. On sugeruje, że problemem może być zbyt duży prąd idący od cewki na kopułkę powodujący utlenianie się styków. Możesz napisać jak on zmierzył ten prąd?
tak, ale nie przekraczac znaminionowego prądu cewki
w czasie naprawy silnika w serwisie został poprawiony lut na cewce O jakiej cewce piszesz??? Ori regulator mechaniczny zawierał w sobie ogranicznik prądu. Wg mnie (i nie tylko mnie) nie jest on potrzebny przy alternatorze ale jest to "zaszłość konstrukcyjna" wynikająca z zastosowania regulatora prądnicy do alternatora. W motorze kolegi zastosowano...
Prąd z cewki zapłonowej ci ucieka na masę I nie ważne kto sprawdzał kable .Poprubuj podnieść maskę , gdy będzie mokro, i ciemno. I poogladać cały układ zapłonowy. Może zobaczysz niebieską poswiatę Lub iskierki. Ale moze być to jak ci piszą w kopułce. Na prubę jednak wymień kable.Na pych ci pali. Bo wtedy masz mocniejsza iskrę. Gdy rozrusznik nie obciąża...
Witam, ja się podepnę pod temat, żeby nie spamować. Mam passata 1.6 90r z LPG, w pewnym momencie zgasł podczas jazdy i od tego czasu albo odpala sporadycznie i gaśnie, albo w ogóle nie odpala. Nie ma iskry ani na świecach ani po wyjściu z cewki, pomierzyłem i na cewkę dochodzi prąd. Moduł zapłonowy i cewka jest sprawna bo sprawdziłem to w golfie i odpala....
Witam Czy po zainstalowaniu regulatora poprawiło się odpalanie? Ja ostatniej zimy byłem w strefie bez prądu przez około 10 dni (słupy lód połamał) i zakupiłem ten generator. Okazało się że przy około -15°C to odpalenie tego generatora graniczyło z cudem. Zdarzało się że generator tracił zasilanie na jakiś czas a co za tym idzie nie było iskry... tak...
Cóż - to lepiej obserwować prąd w cewce zapłonowej Slabo widać, cewki mają nieprzezroczyste obudowy. ;) Pozostałoby wykonać bardziej skomplikowane urządzenie.
pierwsze co sprawdziłem wszystkie całe(te w puszce bo o innych nie wiem)a prad na cewke jednak dopływa
Za duży kąt włączenia prądu cewki lub za duży prąd w obwodzie pierwotnym. Naprawa prosta.
Mi się wydaje, że powinno być dobrze na 6V. Sprawdź tylko jaki prąd pobierają Ci cewki zapłonowe i czy tranzystor unipolarny to wytrzyma (musisz uwzględnić stany nieustalone, czyli dać dość spory zapas). Pozdrawiam, tokarz
Witam Silnik w moim motorku wyposażony jest w możliwie chyba najprostszą wersje zapłonu - z przerywaczem. Niestety iskra zginęła, a ja szukając jej doszedłem do samej cewki wytwarzającej prąd dla układu zapłonowego (silnik 2-suwowy, pod kołem magneta 3 cewki, 2 do zasilania odbiorników motocykla i 1 do zasilania układu zapłonowego). Okazuje się że cewka...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Wykręć fajkę z przewodu zapłonowego i sprawdź, czy bez jest iskra. Ściągnij koło magnesowe, sprawdź klin na wale korbowym. Obejrzyj dokładnie koło magnesowe, stator, impulsator, przewody. Zmierz rezystancję cewki zasilającej moduł zapłonowy, rezystancję impulsatora. Sprawdź wszystkie masy. Zmierz napięcie prądu AC cewki ładującej moduł zapłonowy w trakcie...
Witam Załączam link do schematu instalacji motoroweru Simson SR50. http://zapodaj.net/96cea1ef6ee4.jpg.html Zwróćcie uwagę jak rozwiązane jest zasilanie cewki indukcyjnej. Prąd z cewki zapłonowej (schemat, element 18) połączony jest od razu z przerywaczem po czym biegnie do cewki indukcyjnej. Drugi zacisk cewki indukcyjnej podłączony jest do masy. 1)Co...
Witam! Szukam prostego schematu zapłonu elektronicznego. Chcę go zamontować w 126p. Przeglądałem większość postów i schematów ale nie ma tam tego co mnie interesuje. Czytałem, że może to być klucz złożony z dwóch tranzystorów i diody zabezpieczającej. Jeżeli ktoś ma coś takiego to proszę o podesłanie. Może być jeszcze ograniczenie prądu cewki.
Żarówka 2W to bardzo mała rezystancja dla cewki wytwarzającej wysokie napięcie, która zwykle ma rezystancję dla prądu stałego 100 - 1000 omów.
Napewno do wymiany jest regulator napięcia. Ja w Jawie miałem cewke zapłonową z malucha ,a regulator napięcia z Żuka nie było problemu z prądem
Dlatego jeden koniec uzwojenia wtórnego jest masowany na obudowę cewki,gdyż drugi koniec uzwojenia podawany jest przewodem wysokiego napięcia na świecę. Nic nie jest "masowane". Wszystkie wyprowadzenia cewki są izolowane od obudowy. Cewka z zupełnie izolowanym uzwojeniem WN ma po prostu dwa wyprowadzenia na kabel WN. Obwód prądu iskry zamyka między...
Witam, kombinuję ostatnio ze sterowaniem cewką zapłonową. Postanowiłem zrobić to na sławnym NE555. Przeszukując internet znalazłem sporo schematów - zarówno tych dobrych, jak i tych złych ;) Najbardziej sensowny wydawał mi się ten http://obrazki.elektroda.pl/3700236800 1440838929.jpg zakładający użycie pary komplementarnej do sterowania MOSFETem. Brakuje...
Z Jawą są trzy problemy: 1. Ma alternator, nie wirnik, typowo obcowzbudny. Historyczna konstrukcja, nie tyle samego alternatora co osprzętu bo: a) prostownik jest sześciodiodowy b) ma idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania c) elektroniczny regulator oparty o elementy pobierające dużo prądu i wymagający sporego napięcia do otwarcia tranzystora mocy...
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Witam. Jeżeli ci zalewa swiece na wolnych obrotach to jak chodzi maluch jest mułowaty lub żwawy (rwie do przodu) przy wyłączonym ssaniu. Napisz coś więcej to coś uradzimy. Przyczyn może być kilka. Nie sprawdza się prądu WN na karoseri samochodowej, prąd wychodzący z cewki zapłonowej jest bardzo duży (ma duże napiecie). Pozdrawiam
Witam wymieniłem cewke w moim golfie ponieważ w starej padł moduł zapłonowy wymieniłem ją w środę koło 13 a w czwartek o 8 rano auto przejechało kawałek i zgasło nie ma iskry a do cewki dochodzi prąd możliwe że tak by padła oryginalna cewka nie zamiennik
Słuchaj-jak się nagrzewa?Parzy?Rozsadza cewkę? Jeżeli masz możliwość,to popularnym miernikiem pomiaru kąta zwarcia (dwell meter),zmierz kąt włączenia prądu cewki.
Wie może ktoś o co może tu chodzić bo już próbowałem wszystkiego i brakuje mi pomysłów. Chyba nie wszystkiego. Niech kolega zmniejszy przerwę na świecy. Nie wiem jaki jest zapłon bateryjny czy magneto, ale wygląda na to że bateryjny, bo problem się pojawia po załączeniu świateł. Prawdopodobnie po włączeniu świateł następuje taki spadek napięcia, że...
Układ generuje impulsy jak w układzie zapłonowym samochodu. IC1 ustala częstotliwość impulsów, IC2 czas trwania impulsu. Ten czas odpowiada za ilość zgromadzonej w cewce energii, więc za siłę rażenia. Wysokie napięcie pojawia się gdy IC2 wyłącza tranzystor sterujący cewką (taki zamiennik przerywacza z aparatu zapłonowego). Cewka ma stałą przekładnię,...
Proszę o pomoc. Mój Escort nie pali (brak iskry). Prąd do modułu cewki dochodzi, przewody zapłonowe nowe.
Wlałem mu trochę paliwka strzykawką do gardziela to dalej to samo.Trochę problem się powiększył bo w ogóle nie chce odpalić.Nawet nie chce załapać. 12 lat (do 84r) jeździłem maluchami, sam je ustawiałem i nie miałem z nimi problemów, więc może nie mam takiego doświadczenia. Po tym co jest w cytacie - to ja sprawdziłbym jak ustawiony jest poziom paliwa...
A o czym ja piszę ?, w uno jest 4 pinowa kostka na cewce wn połączenia w niej tak U U do niej przychodzi z samochodu +12V i ew obrotomierz, a wychodzą dwa kable do modułu, na obu (o ile silnik nie pracuje) będzie dokładnie po 12V, możesz sprawdzać nawet żarówką 21W i nie zauważysz różnicy, bo rezystancja uzw pierwotnego cewki jest za mała
Ja też wrzucę swoje 3 grosze do tematu zastanawiałem się nad miernikiem z kilkoma funkcjami wykozystywanymi w warsztacie samochodowym i jakież ciekawe spostrzeżenie odkryłem i zastanawiałem się nad: Dedykowany CEM AT-9950DIS oraz UNI-T UT109 Zwrócie uwage na to że w polaskiej instukcji dla AT9950 jest super błąd(co ciekawe istrukcję udostepnia też AVT):...
1 zdjęcie - przewód czerwono-czarny i masa? Mierzysz napięcie prądu DC, masz zmierzyć AC, bo będą bzdury, a nie wyniki. Miałeś zmierzyć też rezystancję tego przewodu czerwono-czarnego z masą, ale nie doczekam się. 2 zdjęcie - rezystancja impulsatora prawidłowa. Niestety widzę, że nie masz bladego pojęcia o budowie motocyklowego układu zapłonowego. Mierzysz...
Ile pinów na kostce do cewki?
Jakby było tak jak mówi twój kolega to by spawaczy z mostu zrzucało jakby jeden zaczął spawać :D Prąd nie ma nic do gadania jak nie ma którędy płynąć. Dlatego można złapać się zgrzewarki która produkuje 10 kA i nic się nie stanie bo napięcie jest w granicach 1-5V. Dopiero jak prąd zacznie płynąć do czego potrzeba dość wysokiego napięcia (żeby przebić...
Sprawdziłem we wszystkich kablach w których jest prąd się tak dzieje, że motor gaśnie. Co zrobić w takim przypadku? A ile ich tam jest ? Widocznie przewód który sobie wybrałeś jest przewodem gaszenia i powinien zostać podłączony do stacyjki na styki NC. To jest crossowy motocykl i nie wiadomo czy nawet posiada jakieś cewki w magneto poza zapłonową.
Pewnie gdzieś już jest to opisane, ale jakoś nie mogę tego pozbierać do kupy. Panowie, podajcie mi przybliżone wartości prądów płynących w obwodach cewki zapłonowej, pompy paliwa, rozrusznika dla samochodów z silnikiem diesla. Chodzi mi o obwody wykorzystywane do włączenia układu immobilisera. Tak przy okazji powiedzcie jeszcze jakie układy rozruchu...
A jak chcę podpiąć lampę przednią to wyprowadzić z iskrownika drugi kabel i do niego podpiąć? Bo w silniku powinny być 2 kable, a jest 1, czy wziąść prąd z tego niebieskiego?
Witam, mam takie pytanko, otóż nigdzie nie mogę znaleźć w jaki sposób można wykrywać impulsy z przewodu cewki WN, które można zastosować do określenia np pracy silnika spalinowego, lub jego obrotów. Czy jest również możliwość zasilania małoprądowego układu elektronicznego powiedzmy pobierającego prąd 10mA?
Witam. Mam nadzieję, że zamieszczam temat w odpowiednim dziale, jeśli nie to prosze o przeniesienie. Posiadam quada 110ccm. Problem polega na tym, że nie ma iskry moduł wymieniony ,cewka sprawdzona (rezystancja 0.7 Ohm). Napięcie na module wynosi 40V prąd przemienny. Napięcie na cewce zapłonowej wynosi 14V gdy jest odłączona, ale po podłączeniu cewki...
Do cewki dochodzi prąd a iskry nadal nie ma, cewka jest nowa.
Moim zdaniem musisz ustalić przyczynę braku możliwości "gaszenia" silnika z kluczyka - sprawdź, czy nie jest urwany (wypięty) przewód od "gaszenia" silnika tzw. "masa" instalacji pojazdu do cewki zapłonowej. Ssanie elektryczne musi być podłączone "elektrycznie", gdyż ułatwia uruchomienie silnika. Sprawne ssanie wyłącza się po pewnym czasie, uruchamiane...
Mnie dziwi zastosowanei triaka, zamiast tyrystora, triaki zazwyczaj maja niższe di/dt kiedyś mówiło sie że do takiego układu należy stosować tylko tyrystory szybkie. Prawdopodobnie chodzi tu o coś w stylu snubbera rezonansowego... Na uzwojeniu pierwotnym cewki zapłonowej powstaje dość potężny impuls napięcia - to wiadomo. Tyrystory przewodzą tylko...
Panie i Panowie, Mam zagadkowy problem. W skrócie jawka nie chce palić na cewce wkręconej w miejscu cewki zapłonowej. Próbowałem 3 cewki - na pewno sprawne (światła podłączone do nich świecą i na każdej jet to samo). Po podłączeniu cewek świetlnych (nawet do jednej świetlnej) do platynki pali z pierwszego kopa. Po wkręceniu Cewki zapłonowej w miejsce...
Strumień magnetyczny koła magnesowego może zaburzać działanie cewki. Wyprowadź przewód od przerywacza na zewnątrz i przepuść przez niego prąd rzędu 3 A, sprawdzisz czy jego styki dobrze łączą. Najlepiej jak podłączysz do niego bateryjny układ zapłonowy, to będzie widać czy nie ma na stykach zanieczyszczeń wydłużających czas przerwania prądu cewki, co...
Witaj, użyj Metody Technicznej Pomiaru Rezystancji (woltomierz, amperomierz, źródło napięcia prądu stałego i... Prawo Ohma), a nie za pomocą multumetru, który tu, co widać, nie nadaje się, ponieważ jest jeszcze w obwodzie mierzonym indukcyjność. Tylko, na litość Boską; nie pisz o impedancji... ponieważ taka cewka nie pracuje przy wymuszeniu prądem sinusoidalnie...
Cewki zapłonowe nie są projektowane na takie częstotliwości, mają dużo więcej zwojów i na pewno większą indukcyjność i niższe SRF niż fotopowielacz i rdzeń mają z blach (ale nie zamknięty) więc będą większe straty - jak pojawią się problemy to będziesz wiedział dlaczego Na YT są filmy że się da na chwilę zapalić łuk używając układu Mazzilliego i cewki...
Plus z akumulatora tylko na plus cewki, na aparat idzie minus cewki. W ten sposób gdy zamkną się styki przerywacza poplynie prąd przez uzwojenie pierwotne cewki, po rozwarciu styków zostanie przerwany przepływ prądu i pojawi się impuls wysokiego napięcia na centralnym zacisku cewki, stąd przewodami WN przez rozdzielacz na swiecę zapłonową. Tutaj masz...
Jeżeli podłączam moduł na stole obciążając go żarówką to po chwilowym podaniu napięcia sterującego ciągle przewodzi.Wyłącza prąd cewki dopiero po zmianie biegunowości sygnału sterującego.Czy nie powinien wyłączyć prądu przy braku sterowania?
Za duży prąd w uzwojeniu pierwotnym lub za duży czas włączenia prądu cewki.
Nie ma takiej możliwości, to nie perpetum-mobile. Napisz poprawnie jednostki elektryczne. Z założenia, jeśli cewka pobiera z zasilania 1W to jest prąd około 0,083A. Cewka zapłonowa działa impulsowo, magazynuje energię w rdzeniu (lub kondensatorze, zależy jaki typ zapłonu masz na myśli) i oddaje ją w postaci impulsu wysokonapięciowego ( zasada indukcji...
szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej
przesunięcie liniowe skalowanie liczb przepływomierz powietrza masowy
zestaw głośno mówiący bluetooth laptop
Buderus Ecomatic – podłączenie pompki wody CO, CWU, cyrkulacyjnej, schemat, zaciski Czujnik przepływu wody – brak sygnału, diagnostyka, typowe usterki, wirnikowy, ultradźwiękowy