Koszt wymiany wirnika jest na tyle wysoki, że można się pokusić mimo wszystko o przeszlifowanie komutatora drobnoziarnistym papierem ściernym i wymienienie łożysk - jeśli to zawiedzie to faktycznie pozostaje już tylko wirnik. Jeszcze z innej beczki - możesz wymienić kondensator na podłączeniu silnika - może przebija i masz nieprawidłowo przesunięty...
Mogą być zanieczyszczone łożyska. I zarazem skazane na zagładę. Wymontuj silnik z turbiną i obróć wał ręcznie. Jezeli są dodatkowe efekty akustyczne - łożyska kwalifikują się do wymiany.
Do eliminacji zakłóceń elektromagnetycznych wytwarzanych przez iskry powstające podczas pracy komutatora. Iskra (łuk elektryczny) jest źródłem szerokiego spektrum częstotliwości fal elektromagnetycznych, co 150 lat temu odkrył już fizyk niemiecki Hainrich Hertz. elektrolitycznych się nie stosuje.
Witam, ja bym zapytał czy szczotki są "urywane" czy ścierane? 10-20s to czas pracy "szlifierki". Obejrzyj komutator, jak wygląda powierzchnia, jakie to szczotki, czy masz luk elektryczny na komutatorze itd. Pozdrawiam
Zasadniczo ten przebieg na silniku DC wynika z pracy komutatora i rzeczywiście może posłużyć do pomiaru prędkości.
Prąd będzie płynął w przeciwnym kierunku, do "źródła" (na przykład akumulatora), ale biegunowość na wirniku i całej maszynie będzie oczywiście taka sama. SEM na maszynie będzie bowiem większa od SEM źródła.
(at)ElektrodaBot A w jaki sposób wpływa na pracę takiego silnika kąt szczotek komutatora?
Witam proszę sprawdzić komutator silnika czy nie jest wypalony lub czy szczotki nie są zużyte ewentualnie sprawdzić podczas pracy czy nie iskrzy za bardzo na komutatorze.
Fizyczne. Żarówka o większej mocy, pobiera większy prąd. Natężenie prądu skacze przy podłączeniu miniwiertarki a nie żarówki. Przy pracującej wiertareczce pomiary były następujące: Napięcie stałe równiutko 9 V. Natężenie skaczące od 96 mA do 101 mA. Różnica w natężeniu ok. 4%, pewnie wynika z pracy komutatora.
Kondensator ma na żądanie tłumić zakłócenia elektromagnetyczne wytwarzane podczas pracy komutatora silnika, zwróć uwagę że tam znajduje się kondensator i dławik. Rezystor pierwszego biegu bardzo się nagrzewa i szybko stopi lut.
Być może komutator jest nierówny po wierzchu i podrzuca szczotki w czasie pracy. Samo czyszczenie papierkiem ściernym nie pomoże. Trzeba przetoczyć komutator, ale tak, aby go nie uszkodzić.
Posiadam młot Makita HR 4000C w którym wymieniłem wirnik i szczotki bo stary miał przebicie miedzyzwojowe-sprawdziłem na "brzeczyku". Po złożeniu nowego wirnika i dotarciu szczotek na sucho dalej mocno iskrzy z komutatora a podczas regulacji na najniźszych obrotach silnik nierówno pracuje dziwnie faluje.Sprawdziłem stojan i jest dobry.Już nie wiem gdzie...
Tak samo, te elementy mają za zadanie obniżenie poziomu zakłóceń emitowanych przez przewody na skutek pracy komutatora w silniku.
Moim zdaniem szczotki są do wymiany. Wymień szczotki i zobacz czy się poprawi praca silnika. Sprawdź przy okazji stan komutatora.
Witm kolegow wirnik zelmer kosztuj ok 50-75zl.zalezy od typu kazde ciagniecie ognia przez wirnik tzn.[podczas pracy komutator oplata ogien od punktu gdzie styka sie z szczotkami] oznacz zwarcie wirnika miedzyzwojowe!!Wirnik nie moze wejsc w pelne obroty!Pozdrawiam
Moim podejrzanym jest wirnik Uszkodzony wirnik powodował by iskrzenie na komutatorze lub nierówną pracę silnika, jeśli czuć spaleniznę to powinieneś wyczuć skąd, czy ze stojana czy z wirnika.
witam nieodpowiedziałeś na moje pytania ?? więc zadam jeszcze inne czy komutator podczas pracy nie iskrzy wrazie pytań dzwoń 501 968 185 a jak nabijałeś lożyska czy sie nieuszkodziły silniki jak pracują same to zawsze chałasują dość mocno poskładaj cały odkurzacz i zobasz potem. W odkurzaczu są wygłuszenia może będzie lepiej w całości poz...
Uszkodzony jest wirnik silnika Obejrzyj spalenia pomiędzy sekcjami komutatora... Poza tym bardzo iskrzy podczas pracy.
Jestem przekonany, że szczotki są za miękkie. Podałem Tobie adres gdzie kupisz wysyłkowo oryginalne części do tych silników. Wymiana szczotek na właściwe jest konieczna i to jest cały problem. Rozumiem, że wirnik nie ma usterek o jakich wcześniej rozmawialiśmy. Początkowo nowe szczotki (odpowiednio ukształtowane) też lekko iskrzą. Jednak jest to normalna...
A przerwy miedzy wycinkami komutatora dobrze wyczyszczone? Po czasie pracy jak wygląda komutator? Występuje iskrzenie w czasie pracy?
Czy znalazł by się ktoś kto będzie mi w stanie powiedzieć czy taki układ ma szansę działać ? Całkowicie pominąłeś fakt, że konstrukcja wentylatorów stosowanych w PC, jest klasycznym przykładem "mechatroniki" , a integralną częścią tych napędów, jest komutator elektroniczny. Poniżej, jedno z wielu rozwiązań: http://obrazki.elektroda.pl/1397440600_1...
Nowe szczotki muszą się podczas pracy dokładnie spasować z komutatorem wirnika. Z biegiem czasu będą dokładnie przylegać do komutatora. Docieraj szczotki wirnika przez pewien okres przez pracę szlifierki bez obciążenia.
Najprostsza i najtańsza będzie właśnie pierwotna boczna cewka z rdzeniem i blaszką ale 100% pewności Ci nie daje Jak wspomniał PtasiorWro nie jest to idealna metoda i czasem zawodzi Po "brzęczyku" wirnik powinno się załadować do do stojana i puścić sprawdzając pobór prądu zwracając uwagę na pracę komutatora i szczotek Bardzo istotna jest odpowiednia...
tak nieoryginalne szczotki powodują ostre iskrzenie komutatora a co za tym idzie wzrost hałasu pracy silnika wzrost temperatury i szybkie zużycie owych szczotek jak i samego komutatora co w ostateczności prowadzi do spalenia wirnika więc wymień szczotki na oryginalne nie zapomnij o odpowiednim dotarciu suchym pumeksem
Wirnik do wymiany. Łatwo to poznać, bo w czasie pracy naokoło komutatora robi się ładna aureola z iskier.
Z przodu rozrusznika jest szczotkotrzymacz, tam doprowadzony jest + i masa poprzez dwie długie szpilki. Albo jest zły styk, albo iskrzenie na szczotkach. Zdejmij dekielek z rozrusznika i zobacz jak wygląda podczas pracy. Przerwy pomiędzy wycinkami komutatora czyste? Komutator nie przypalony, równy? Upewnij się, że przewody głównoprądowe są dobre, a...
Coś ci ten mechanik chyba kręci ! Silnik sprawdź podłączając go do sieci elektrycznej, ewentualnie na zmniejszonym napięciu i patrz jak sie zachowuje. Jeżeli będą szły duże iskry, do tego praca będzie nierównomierna i silnik będzie się bardzo grzał to jest spalony i możesz oddać resztki pralki mechanikowi. Choć pewnie ma on takowy silnik z demontażu...
Do mostka nie można mieć zastrzeżeń, więc pozostaje silnik. Celem diagnozy wirnika nigdy nie wykonywałem testów rezystancji izolacji, więc się nie wypowiem. Nie mam takiego sprzętu, a jest wiele tak charakterystycznych objawów uszkodzonego wirnika, że zakup nigdy nie wydawał mnie się niezbędny. Typowe objawy: - Iskrzenie na komutatorze - Charakterystyczna...
Witam. Jak zrozumiałem wypadł z wirnika miedziany wycinek z komutatora.Tego raczej nie naprawisz, komutator będzie przegrzany, najlepszą metodą będzie kupno nowego wirnika jeżeli będzie dostępny w handlu oraz jego cena ... Pozdrawiam...
Witam. Napisz coś wiecej o tej głośności.Jaki jest to dzwiek? Cechą charakterystyczną tych silników jest wiekszy poziom dzwieku. Głośna praca może być od węzła komutator - szczotka przy wypalonych wycinkach i wytartych szczotkach.
Jeśli wszystko zrobiłes prawidłowo,a wirnik jest dobrany właściwie,to nowy wirnik wyraźnie padł.Być może leżał gdzieś długo w wilgotnych warunkach i dostał t.zw.zwojówkę,czyli przebicie uzwojeń między sobą.Jeśli tak, to po pewnym czasie pracy zobaczysz dwie sąsiednie działki komutatora wyraźnie fioletowe - różne kolorem od pozostałych.
Trzeba było doszlifować tak aby choć z grubsza pasował profil do komutatora. Po dłuższej pracy same się dotrą. A komutator czyściłeś?
nie zawsze chce się włączyć silnik/włącznik już łączy o key/ muszę przesunąć o parę segmentów /obrócić/komutator i zaskakuje ,a wtedy pracuje na dobrych obrotach, potem/czasem/jak stanie to kicha aż przekręcę komutator. Druga sprawa to iskrzenie szczotek na komutatorze podczas pracy i zasyfia się komutator. Ten opis sugeruje uszkodzenie wirnika. W...
Witam! Jest to kondensator przeciwzakłóceniowy. Filtruje zakłócenia elektryczne powstające w czasie komutacji (iskrzenie komutatora i szczotek). Nie bierze udziału w pracy silnika. Jan
Czyli i tak masz nieczynny jeden zezwój, czyli brak jednego bieguna. Większe iskrzenie na komutatorze, mniej komfortowa praca, szybsze dobicie maszyny.
Mam zamiar kupić takie pompy zęzowe Zasilanie 12V (3A) Sterownik PWM - mosfet do 10A i 24V - sterownik silników DC Wystarczyłby Regulator Sczotkowy ESC 320A 6-12v ŁÓDŹ ZANĘTOWA (6823995489) w rzeczywistości dopuszcza pracę ciągłą do 40A sporo za dużo, ale tanie. Zasilanie do 12V. Lub Regulator ESC do silników szczotkowych Turnigy 20A. Szczotkowy napęd...
Jaka moze być częstotliwość graniczną dla pracy synchronicznej z komutatorem faz „1/4” i " 1/2" dla silnika krokowego ??
Raczej uszkodzenie silnika jest powodem takiego zachowania. Stawiam na wytarte lub zaśniedziałe szczotki, komutator. Wzrost rezystancji styku szczotek z komutatorem ogranicza prąd rozruchowy, oraz fałszuje pracę układu stabilizacji obrotów, przez niedostateczną wartość siły przeciwelektromotorycznej.
Zanim podejmiesz decyzję o oddaniu wirnika do naprawy (kiedyś ze wzgledu na trudności z nabyciem nowych przezwajało się, wymieniało komutatory, dzisiaj pewno najprościej kupić nowy), upewnij się czy właściwie oceniamy przyczyny złej pracy silnika, przyczernienienia, nadpalenia, wytarcia mogą też pochodzić od dłuższej eksploatacji, różnych mechanicznych...
Cześć Po kilku latach użytkowania, silnik odkurzacza miele C3 przerywa pracę - szarpie. Komutator jest delikatnie czarny, szczotki sprawne, podczas załączania z wirnika iskrzy. Po kilku próbach włączenia silnik przestał pracować. Uszkodzony wirnik?
Ta "podkowa" to rdzeń ferrytowy, nie ma wpływu na pracę. Najprawdopodobniej uszkodzony wirnik/komutator.
W szczotkach DeWalt stosuje bezpieczniki. Jak szczotka się zużywa to przy końcu jest w niej zaprasowany plastikowy element ze sprężynką. Efektem jest to że jak dojdzie zużycie do tego momentu element plastikowy wyskakuje i odpycha szczotkę w celu przerwania pracy. Ma to na celu ochronę komutatora przed pracą ze zbyt krótką szczotką. Wyjmij szczotki...
Ja zawsze badam wirnik podłączając silnik pod własny regulator tyrystorowy. Ustawiam wtedy prędkość tak tylko delikatnie ruszał silnikiem by można ręką obracać wirnikiem bezpośrednio lub przez przekładnie. Wtedy można ręcznie po kolei sprawdzać jak zachowuje się wirnik na kolejnych sekcjach. Na zwarciu między zwojowym strasznie buczy. Zresztą stan sekcji...
Nie chcę wydawać wyroku, ale "miganie, mruganie źródeł światła LED" jest normalne przy pracy z elektronarzędziami, odkurzaczami itp. (być może przy pracy z urządzeniami posiadającymi komutator). Tak się składa, że przez niedawny temat mogę napisać na świeżo coś. Wczoraj wierciłem w domu dwa otwory - LED-y na 230V zauważalnie "migały". Pętla zwarcia...
Przyznam że ściągałem łożyka bez ściągacza, bijąc młotkiem z bakelitu (młotek 100-150g) po wałku, trzymając na kolanach za obudowę, wybiłem tak oba łożyska, zakładałem że łożyska i tak wymienię. Prawdopodobnie na wskutek uderzeń młotkiem doszło do przesunięcia wirnika na osi względem komutatora lub odwrotnie. Skutek tego jest taki, ze zostały zerwane...
Te szczotki w tym silniczku, to tylko wygięta blaszka. Po pewnym czasie pracy te blaszki się przecierają i niszczą komutator. Jak widać na zdjęciu jedna się już nawet odłamała. Ten silniczek może nawet nie jest spalony, ale po pierwsze nie uratujesz komutatora, a po drugie trudno by było wymienić te szczotki Aby uzyskać dłuższy czas użytkowania należy...
W lewo obroty są mniejsze, fabrycznie jest tak zrobione. Rozkręcenie to prosta sprawa. Szczotki można dokupić. Szkoda zeby komutator się przypalił.
Omiń regulację obrotów i włącz, nie iskrzy na komutatorze? Po pracy z 2-3 min pomacaj stojan czy obie połówki tak samo ciepłe.
Zamienić miejscami przewody podłączeniowe szczotek. Tak zrobiłlem w wiertarce celmy jest teraz lewo prawo tylko praca silnika przy tej zmianie nie jest całkowicie sprawna ale uzywam tego dorywcze jako wykretarki. ppodczas pracy w lewo słychać podpolanie szczotek na komutatorze.
Domyślam się, że ten silnik ma coś napędzać a wtedy obroty będą na znacznie mniejszym poziomie. To dobrze, że wiadomo od kiedy następuje "ciągnięcie" łuku na komutatorze. W opisywanych warunkach pracy nie powinno wystąpić. A co do wyważenia wirnika to trzeba podziękować koledze balt owi za zwrócenie uwagi na ten problem. Widziałem już taki wirnik -...
Nie jest zrozumiałe dla mnie czemu się Panowie tak czepiacie elektroniki? Sterownik można odłączyć i silnik powinien wtedy pracować na maxa. Elektronika dała by inne objawy. Osobiście przypuszczam na granicy z pewnością, że może być przerwa pomiędzy końcem któregoś z uzwojeń a wycinkiem komutatora, może też być uszkodzone łożysko lub jego gumowy pierścień...
Nawet po oczyszczeniu komutatora i instalacji nowych szczotek (niedotartych) przez czas np. 2 lub 3 prań będzie słyszalna praca tych szczotek. Później uspokoi się.
Jutro spróbuję zrobić fotki, ale nie będzie łatwo, bo nie chciałbym wyciągać komutatora z silnika. Czy potrzeba zrobić na całej szerokości komutatora?
Szczotki zostawiają ślad na całej szerokości komutatora? Wcześniej pisałem z telefonu ; komutator przetarłeś papierem ściernym? Lamelki miały jednakowy kolor? Możesz dla spokoju jeszcze raz wyjąć wirnik i pokazać komutator po pracy na nowych szczotkach.
(at)grzegorzmarkowski Raczej szczotek. Dziękuję za zwrócenie uwagi. Myślałem o szczotkach, mimo to napisałem komutator. Poprawione.
Po pierwsze sprawdź stan łożysk i turbin, jeżeli łożyska są zajechane lub skrzywiona turbinka odkurzacz będzie wył, słabo ciągnął, może również iskrzyć. Spalony wirnik - podczas pracy silnika słychać jego nierównomierną pracę, pierścień iskier zamyka sie na komutatorze wirnika. Do tego silnik mocno sie nagrzewa. Wirnika nie dostaniesz samego więc Twoje...
W nagraniu słyszę pracę silnika a dokładniej to pracę szczotek na komutatorze wirnika, szczotki są nowe i muszą się dopasować. Jeżeli po dłuższym czasie przykładowo miesiącu będzie nadal tak głośna to reklamuj.
W pilarce elektrycznej podczas pracy doszło do iskrzenia w okolicy komutatora po rozkręceniu okazało się że komutator jest okopcony (czarny),wziąłem miernik i pomierzyłem opór pomiędzy klatkami czyli 1-2,2-3 i tak dalej na jednym było 5,1ohm na pozostałych 0,6ohm następnie przetarłem papierkiem komutator złożyłem wszystko włączyłem ale dalej komutator...
Moc tracona na mostkach to zawsze będzie stosunek prądu do napięcia. Zastosowanie większej ilości faz i mostków, skutkować będzie zmniejszeniem prądu na jednym mostku, przez co i straty na nim będą mniejsze. Wydaje się że proponowane rozwiązanie polepszy parametry pracy, ale będzie bardziej kosztowne. Komutator nic nie da, a zwiększy zawodność układu.
Co to dokładnie oznacza ''rozkręcić prądnicę''? Wkrętak i klucz oczkowy nr. 8 iż da na wyjściu tyle, ile producent przewidział przy normalnej pracy. Aha, wyczyściłeś komutator i wstawiłeś nowe szczotki i łożyska. Więc prądnica daje........istny kabaret trolla.
Ale jest kwestia, jak ten wentylator zachowuje się przy obniżonym napięciu. Małe wentylatory BLDC, jak ten z linku, nie zawierają skomplikowanego sterownika, tylko elektroniczny komutator - czujnik Halla wysterowuje na przemian jeden albo drugi tranzystor, zasilając jedną z cewek. Tak jak w silniku DC, obroty są proporcjonalne do napięcia, o ile to...
Stukanie nic nie da nawet na gorąco Wtedy wychodzi stojan z wirnikiem i Ci co mają z tym do czynienia nie maja problemów by wyjąć wirnik i stojan z obudowy. Podgrzewając obudowę tylko utrudniasz sobie pracę.
Nie tyle opory kręcenia są istotne, oczywiście bez przesady, ale zbierający się w rowkach komutatora pył, który powoduje prace "na zwarciu" i zwiększa pobór mocy.
Problem jest następujący: podczas normalnej pracy silnika na komutatorze między szczotkami jest trochę iskier. Czy pomogłaby wymiana szczotek?
Z wirnikiem mierzyłem między szczotkami to mam stały opór ok 3Ω. To znaczy, że nie ma zwarć zwojowych. Więc wymień łożyska, jak mają luz, bo może wibracja powoduje, że szczotki nie przylegają dokładnie do komutatora w czasie pracy. Przy okazji wyczyść komutator oraz szczeliny między działkami
Witam. Iskrzenie na komutatorze może mieć kilka przyczyn: 1. cienka niebieska iskra (lub wiele iskier) zataczających koła po komutatorze -> przerwa w uzwojeniu , krótkie szczotki , nierówny komutator. Moc lekko spada silnik pracuje . Długotrwała praca prowadzi do uszkodzenia komutatora nieodwracalnego (przepalenie ,zwęglenie przekładek między działkami)...
Szczotki i komutator tylko przełączają napięcie na kolejne sekcje wirnika.
Ehhh. Za mało danych. Szczotki nowe? Łożyska nie mają luzu? Jak wygląda komutator? Wyczyścić pomiędzy lamelkami osad ze szczotek. I sprawdź co będzie. PS. Czy słychać "pierdzenie" wirnika podczas pracy?
Mam nowa praleczkę i niepokoi mnie jej praca, a mianowicie bardzo wysoki i głośni dźwięk pracy szczotek na komutatorze oraz słaby zapach palonego lakieru. Silnik dodatkowo po 30 - 40 minutach pracy jest tak gorący, że nie można się do niego dotknąć. Stąd moje pytanie czy to jest normalna praca tego urządzenia? Czy zjawisko to ustanie po dotarciu się...
Jeżeli podczas pracy silnika, w koło komutatora jest pierścień z iskier, to wirnik spalony. Jeżeli po kilku sekundach pracy silnika, obudowa stojana jest gorąca, to stojan spalony.
Ale ta część która się łączy z komutatorem nie jest gładka tylko ma jeszcze jakby małe prążki czyżby na dotarcie? Te prążki nie są na dotarcie , tylko tak widać styki komutatora które podczas pracy silnika przełączają uzwojenia w wirniku.
Cześć. Mam wątpliwości co do poprawności pracy silnika napędzającego karetkę z tłokiem zaparzacza w ekspresie DeLonghi ESAM 3300. Ekspres parzy kawę bez problemów, silnik pracuje pełną mocą, ale na komutatorze pojawia się iskrzenie, przez co praca silnika jest głośna w porównaniu do innego bliźniaczego ekspresu ESAM 2800, z którym miałem do czynienia....
Jeżeli silnik rusza po przekręceniu wirnika o pewien kąt to może oznaczać przerwę w uzwojeniu wirnika. Trzeba omomierzem sprawdzić oporność pomiędzy kolejnymi wycinkami komutatora. Sprawdź też stan szczotek. Powierzchnię komutatora najlepiej wyczyścić w czasie pracy silnika za pomocą kawałka zwykłego białego pumeksu(zachować ostrożność-praca pod napięciem).
Te silniki z poziomą osią obrotu, jak kończą się szczotki, z reguły mają wyrobione panewki jak drzwi do jedynego baru w mieście. Stąd praca w poziomie (właściwie to w pionie). Sprawdź luzy na panewkach, zobacz ile zostało komutatora i czy nie jest zryty jak pole po orce. Często szczotkotrzymacz jest od góry, co wymaga demontażu wirnika, co z kolei często...
100% zwykły komutator (pierścieni ślizgowych jak w silniku pierścieniowym tam nie ma). Nie ma również żadnego mechanizmu służącego do obrotu szczotek względem komutatora podczas pracy tego urządzenia. Zaraz zrobię dodatkowe zdjęcia w środku.
Na szlifierkę kątową z tarczą 115 mm nawet po zamocowaniu tarczy do cięcia 125mm spadają obroty na szlifierce i jest dłuższy rozbieg w czasie i czuć w ręku że jest słabsza. Przy założeniu tak dużej tarczy tj 180mm podczas pracy kątówka będzie się intensywniej grzała gdyż będzie musiała wykonać większy opór tarczy co nie jest bez znaczenia dla pracy...
Próbowałem jeszcze ratować silnik - przetoczyłem i wyczyściłem dosyć cienki już komutator. Niestety po założeniu do pralki nie przeżył testowego wirowania. Prawdopodobnie złapał gdzieś zwarcie w komutatorze. Założyłem inny silnik - używany, upolowany na olx. Komutator ma jeszcze sporo grubości, jest dosyć ciemny w kolorze. Silnik miał krótkie szczotki...
stanislaw1954 napisał: Najprościej to odkręcić szczotkotrzymacze, Po co? Wini 230 napisał: Czy należy wyjąc silnik, przyłożyć do komutatora pumeks i ręcznie kręcić wirnikiem ? Nie; włączyć wirowanie, czekać, aż się rozpędzi silnik i dopiero wtedy przyłożyć do komutatora pumeks. Na jakieś pięć do dziesięciu sekund, nie dłużej. To była porada dla "gościa"...
Witam, szczotki są długie,prowadnice - ok,komutator w miejscu pracy szczotek- okopcony i czarny.
Zgadza sie, nawet jedna przegrzana plytka komutatora eliminuje go z dalszej eksploatacji i nawet przetoczenie nie pomoze, bo nawet jesli bedzie sie trzymala to ciagle bedzie "puchla" podczas pracy.
Nową wiertarkę, też można skończyć bardzo szybko. Wystarczy kilka razy, w krótkim czasie "udławić " ją w trakcie pracy.
Jak na gwarancji to pilnie serwis. Jak po gwarancji to pilna naprawa. Jeśli śmierdzi z silnika to dalsze jego użytkowanie może doprowadzić do uszkodzenia modułu. A po co powiększać koszty? Terkotanie silnika może wiązać się z pracą szczotek na komutatorze. Wyjmij szczotki i sprawdź wtedy ręcznie czy terkocze. Włącz na chwilę pralkę, zobacz czy komutator...
Skoro szczotki są ok czyli odpowiedniej długości i nie blokują się, a iskrzy silnik, to przyczyny są następujące: -zwarcie między zwojowe -brudny, wyrobiony, uszkodzony komutator/y moduł by odstawił na bok. Pamiętaj, jakiekolwiek prace wykonujesz, wyciągnij wtyczkę z gniazdka!!
Sprawdzę tak jak piszesz szczotki , ale były niedawno wymieniane . Jeśli były wymieniane nieprofesjonalnie mogą przycinać się w szczotkotrzymaczach . mam wrażenie , że bęben przestaje działać prawidłowo gdy uruchamia się grzałka , Sprawdź woltomierzem na filtrze sieciowym czy nie ma zbyt dużego spadku napięcia w momencie pracy grzałki . Silnik jakieś...
Mam dokładnie tą samą pralkę i ten sam błąd. Filtr okazał się czysty, pompka OK. W silniku jedna ze szczotek nie dotykała całą powierzchnią do komutatora. Szczotki długie także daleko im jeszcze do końca swojej pracy. Wyczyściłem papierem 800 wycinki komutatora i pralka działa już jak trzeba. Wcześniej miałem problem, że nie odwirowywała prania i pokazywała...
Ale alternatory też mają szczotki, mają też "komutator z jednym polem" Ale takie połączenie żużywa sie znacznie mniej , a szczotki również mniej się zużywają bo dotykają do gładkiej powierzchni, Rozrusznik ma komutator... Chyba nie wiesz o czym piszesz. Jak długo pracuje silnik, tego odkurzacza (o tym temat), a jak długo pracuje rozrusznik. Z prądnicą...
Maros, ten silnik jest idiotoodporny. Nic się nie zjara Jednak nie do końća... choć przyznać trzeba, że są niezłe, to kilka uszkodzonych miałem. Milion razy było. Ale, co ja się tam znam... Możesz pisać kolejny milion i nic to nie zmieni. Swoją drogą, dziś można już bz problemu kupić kamienie dedykowane do komutatorów, robi je m.in. Schunk. Naprawdę...
Czy silniki są wszystkie sprawne? Spadek napięcia w trakcie uruchamiania sugeruje jakby był przywarty jakiś komutator . Ewentualnie sprawdź zasilacz na jakimś sztucznym obciążeniu np żarówka itp.
Wyrównać szczotki (nawijam papier ścierny na komutator i szlifuję) i będzie OK ? A ustalenie przyczyny zdarzenia? Skoro wyłącznik nie zareagował, to należy sprawdzić dlaczego. Jeśli styki się skleiły, to do wymiany. Poza tym napisałeś Pierwsze użycie, Jest taka zasada, że przed pierwszym użyciem wypada przeczytać instrukcję obsługi. Czytał ktoś? To...
Mam do zrobienia referat na 5 tematów. Proszę kogoś o jakies materiały, bo mam 7 książek ale tam jest naprawdę malo, a ma byc na każdy po 8 stron cos napisane. Możek ktoś sie interesuje tymi rzeczami. 1) Struktura węzłów komutacji kanałów.Wyjąśnij zasade pracy sieci telekomunikacyjnych z komutacja kanałów. Opisać strukturę oraz zasadę działania komutatora...
Sprawdź szczotki w silniku . Nowe powinny mieć długość 35mm, w związku z tym jak zobaczysz np. po latach pracy kawałek szczotki, to nie traktuj że są jeszcze dobre. Brak kontaktu szczotka- komutator może być jedną z przyczyn opisanych zachowań Twojej pralki.
Jaka praca była tego silnika.Ogniem z komutatora nie dawał?Tak jak pisałem wcześniej sprawdź szczotki.
Witam. Jeżeli jest tam silnik komutatorowy to sprawdz jego komutator i szczotki.
a nie powinno tak być że przy uszkodzonym komutatorze powinno być iskrzenie podczas pracy? To nie jedyny objaw uszkodzonego wirnika(komutatora)
Na wszystkich zdjęciach jakie spotkałem występowały śruby tzw. prawe, jednak są one dość deficytowe Niektóre silniki komutatorowe prądu stałego "nie lubią" długotrwałej pracy w przeciwnym kierunku ze względu na szybsze zużycie szczotek i iskrzenie pomiędzy komutatorem a szczotkami. Trzeba by zerknąć czy szczotki są ustawione neutralnie względem osi...
Śmiga jak złoto, nie zaszkodziło by delikatne przeczyszczenie komutatora pumeksem/osełką podczas pracy silnika na niższych obrotach. Tematów na ten temat na elektrodzie jest sporo.
a ten zielony Do próby - pomiń, nie podłączaj nigdzie. jaką mają mieć długość szczotki? Przynajmniej taką, żeby dotykały do komutatora jak są przyciskane przez sprężynkę. Oczywiście do dłuższej pracy, jeśli jest podejrzanie krótka, wymaga wymiany. Wymiaru w mm. nie podam, bo każde urządzenie ma inny wymiar.
Tak jak napisałeś Bo łożyska zamontowałem na wirnik, on ma takie przetoczenia które dyktują dystans i są nałożone ściśle, tak aby nie szło ich przesunąć głębiej. I dobrze skręcona śrubami całość stojana. Można jeszcze stojan ostukać młotkiem i ma działać. Ewentualnie możesz odrobinę cofnąć łożysko od strony komutatora, na zewnątrz, a przy ściskaniu...
Sądząc po odgłosie pracy silnika jest to silnik szczotkowy . Rozkręć i sprawdz stan szczotek i komutatora . To co na zdjęciu , to filtr p/zakłóceniowy
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
uszkodzić komutator praca przetoczyć komutator komutator lamel
kontrolka akumulatora astra panele dachy płaskim panel sterować nawiew mercedes
elektronika matrycy elektronika matrycy
Awaria wyświetlacza w Citroën C4 Picasso: przyczyny i rozwiązania Huawei Y5 2015 bootloop po opcjach programistycznych