Sam magnes w tym silniku nie występuje. Sklejenie popękanego magnesu spowoduję złą pracę silnika. Trzeba szukać na aukcjach takiego / podobnego silnika z dobrym magnesem.
Sprawdź tacho silnika , może się magnes odkręcił.
Ot serwis od siedmiu boleści....(chyba podwórkowy, u pana Franka). Zrób porządek z prądniczką tacho (słynny magnes w silnikach SOLE), a pralka będzie wirować (o ile pompa spustowa, hydrostat oraz jego układ są OK). Powodzenia.
Uszkodzona prądniczka tachometryczna silnika . Trzeba dobrać się do tyłu silnika , sprawdzić uzwojenie prądniczki , magnes .
uszkodzone tacho lub triak silnika w programatorze ale F06 to uszkodzenie tacha pękł magnes lub jest luźny
Sprawdź prądniczkę przy silniku oraz magnes.
E52 – NO TACHOMETER SIGNAL Sprawdź tacho w silniku, może magnes się wykręcił.
Cześć To jest magnes do prądnicy tachometrycznej,który trzeba wkręcić w oś silnika (z drugiej strony koła pasowego. Gwint posmaruj klejem .
Mógł się wykręcić magnes jeżeli jest wkręcany w tym silniku jak w większości silników pralek Electrolux/ Zanussi: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/4-T... Jeżeli nie potrafi Pani dostać się do silnika i sprawdzić...
na 90% to wina prądniczki tachometrycznej zainstalowanej na silniku. Mogła się odsunąć od silnika , mogły się rozczepić kabelki od niej lub w gorszym przypadku uszkodził się jej magnes lub uzwojenie. Prądniczka ta znajduję się z tyłu na wale silnika.
Kolego, nie czytałeś wcześniejszych postów na temat prądniczki tachometrycznej silnika!! :| Poszukaj gdzieś pod pralką magnesu (blaszki zabezpieczającej w kształcie "słoneczka"), który Ci wylatał...
Na początek wyciągnij silnik i sprawdż prądnicę tacho ( magnes, rezystancja cewki), przy okazji przeglądnij złącze silnika. Jeżeli wszystko bedzie ok, to uszkodzenia szukaj w module.
Cześć! Jak pralka na gwarancji to nie ruszaj nic. jak po gwarancji to trzeba przykleić pierścień magnesu na osi silnika (magnes od tachometru).
Wkręć magnes prądnicy tachometrycznej w silniku i będzie OK i zaoszczędzisz parę zeta na naprawie. Jak to zrobić, wpisz w wyszukiwarkę "tacho". Temat przeniosłem z "Schematu/Instrukcji..."
sprawdź cewkę tachometru na silniku i czy nie poluzował się magnes tachometr do tego nic nie ma, uszkodzone jest uzwojenie silnika !!!! nowy silnik 260zł. Kod silnika 481236158439. Jak pralka na gwarancji to wezwij serwis.
Jednak w sumie nie wiem od czego zacząć czy to jest to tacho i chodzi o ten "magnes" na elektromagnesie?
Magnes tacho na silniku rozsypał się.
Zobacz, czy magnes z tyłu silnika nie odkręcił się. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop... lub ew. triak ma zwarcie (elektronika- na radiatorze). Pozdrawiam.
Jeśli kręci tylko raz i do tego robi to szybko jakby próbowała wirować, to masz uszkodzenie obwodu tachometru, czyli jak wyżej wspomniane tacho - przewody - moduł. Tacho pomierz na kostce silnika, ponadto zdejmij te z motoru i sprawdź czy magnes pod cewką cały jest. Jeśli tam będzie ok to pro forma przewody do sprawdzenia, ale w zasadzie można moduł...
Wkręć magnes prądniczki tachometrycznej w silniku. Jak to zrobić, użyj funkcji szukaj . A to na dobry początek: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic30...
Sprawdź tachoprądnicę silnika, ale na wtyczce przy module. Wygląda na problem z kontrolą obrotów, a może coś nie jest tak z magnesem lub z jej cewką albo triak jest zwarty. Pralka nie wyświetla żadnych błędów? :arrow: Poprawiłem TONI_2003
Sprawdź czy się magnes w tacho nie odkręcił.
sprawdz dokładnie tacho czy magnes się nie odkleił lub coś innego
Przede wszystkim czy pralka od razu po włączeniu jakiegokolwiek programu piorącego startuje od razu na maksymalnych obrotach? Jeśli się tak dzieje to wskazuje to na uszkodzenie cewki tacho lub magnesu na wirniku silnika. Jeżeli jednak problem występuje tylko podczas wirowania to przyczyny należy głównie szukać w module sterującym. Cewka tachoprądnicy...
Wyjmij tą cewkę z tyły silnika i zobacz czy magnes się nie wykręcił.
Zacznij od sprawdzenie tacho na silniku (pękał magnes) jak tacho ok.to sprawdź triaka na module sterującego silnikiem (może jest zwarty)
Silnik rusza z wysokich obrotów i zatrzymuje i uzyskujesz błąd czy jak to wygląda? Cewka i magnes czyli tachogenerator jest z tyłu silnika. Cewka jest wciśnięta w korpus silnika a wewnątrz niej wiruje magnes zamocowany na wirniku. Cewka: https://www.klinikaagd.pl/czesci-agd/Cew... Przykład magnesu: https://north.pl/promo/magnes-tachogener...
Nie wiem jaki masz tam silnik ale jeśli nie ceset to bywało też że magnes z taho się zsuwał z wirnika i wirowanie wariowało.
Witam Przy takich objawach sprawdź taho na silniku czy cały magnes ile ma ohm cewka i czy daje napięcie jak pokręcisz silnikiem,potem moduł do sprawdzenia i przy okazji wyczyść z pyłu węglowego silnik no i moduł
Ale jeżeli wiruje na praniu to może spadł magne z z wirnika na tacho Tylko w tych pralkach magnes na tacho nie jest wkręcany... :wink:
Poszukaj jakiegoś starszego silnika typu Sole , i wykręć z niego magnes.
Sprawdź jeszcze magnes na tacho czy się nie poluzował
Na początek prądniczkę tacho i jej magnes na silniku, jakość połączeń od tacho do modułu.
Popraw luty na przekaźnikach i sprawdz czy magnes przy pradnicy niejest poluzowany.
Moduł nie czyta tacha na silniku. Sprawdź cewkę tacho oraz magnes osadzony na osi wirnika. Ponadto może być przerwa na okablowaniu silnik-moduł.
Najczęściej niestety pada ten moduł w pralkach Electrolux/AEG z silnikiem bezszczotkowym: https://shop.aeg.pl/c/przemiennik-plytka... A te silniki są bardzo trwałe: https://shop.electrolux.pl/c/silnik-indu...
Prądniczka na silniku daje sygnał zwrotny do uP, że za wysokie obroty, więc ten obcina zasilanie na przekaźniku k2. Silnik zatrzymuje się, czeka minutę i powraca do programu. I to by się zgadzało, z tym, że nie sprawdziłeś samej prądniczki tachometrycznej (pachnie mi pękniętym magnesem na osi wirnika). Zdemontuj silnik z pralki i sprawdź. Dane (opór)...
Pralka zamiast wirować rozpędza się po czym zatrzymuje się.Sprawdziłem cewkę i magnes na silniku ,przemierzyłem oporność cewki ma 156 om opór mierzyłem na module i na stykach przy silniku jest taki sam nie wiem jaki powinien być .Proszę o podpowiedzi .
Czołem! Sprawdz silnik, grzałke,NTC na rezystancje do masy.SZczególnie tacho -magnes pozdrawiam TFX
Ze zdjęć wynika że magnes nie był wykręcony, cewka ok, więc pomierz oporność na szczotkach i na dwóch pozostałych wyprowadzeniach. Jeśli nie ma oporności na nich czyli przerwa to zrób fotkę stojana od strony z której są wyprowadzone przewody, tam jest w stojanie termik zabezpieczający sinik , to on jest otwarty więc odetnij końcówki przy nim i zmostkuj...
Sprawdź cewke tacho na silniku zobacz czy nie poluzował się magnes w środku cewki.
Sprawdź magnes na silniku od tacho, często lubią pękać w tych pralkach.
Sprawdź tacho silnika czy się magnes nie wykręcił ,a także szczotki czy się nie zużyły.
Magnes wygląda OK (plastikowy gwint). Wkręć ten magnes z powrotem (na lakier do paznokci); zamontuj cewkę tacho (wraz z zabezpieczeniem). Następnie, celem sprawdzenia działania całej prądniczki tachometrycznej robisz: ustawiasz voltomierz na napięcie zmienne (to taki miernik, jak nie posiadasz, to dostępny w każdym "oszołomstwie", za ok. 16PLN); podpinasz...
Pęknięty magnes prądniczki tachometrycznej (tachogeneratora) może powodować, że nie będzie generować odpowiedniego napięcia (lub wcale- silnik wchodzi na maksymalne obroty). Elektronika czyta to jako błąd i przestaje podawać napięcie na silnik. Sprawdzenie działania prądniczki możesz sprawdzić w prosty sposób. Podłączasz woltomierz (ustawiony na napięcie...
Kolego wyciągnij ten wirnik wyczyść dobrze komutator /wylamelkuj / miernikiem sprawdz czy nie ma przerwy, następnie włoż go na magnes i bedziesz wiedział czy jest sprawny czy nie... Powodzenia..
Witam!Mam problem z pralką Zanussi od góry pakowaną.Podczas wirowania zachowuje się dziwnie.Czasami przy 800 obr.kręci się z prędkością ok.400,czasami są to bardzo wolne obroty a czasami nie wiruje wcale. Wklej magnes w prądnicy tachometrycznej silnika. I podaj prawidłowy typ pralki w temacie! Lub PNC (Prod. No.) z tyłu na tabliczce znamionowej!
witaj,prosze sprawdzić 1.tachometr-tj.czy nie odkleił się magnes na wirniku silnika. 2.triak-czy nie ma zwarcia.3 styki programatora.
Kolego ten zbiornik odpowiada tylko za pracę hydrostatu czyli za poziom wody w bębnie pralki. Stojan z pompki można ściągnąć a i tak nie dostaniemy się do wirnika. Jest zrobiony z magnesu (trwałego) wewnątrz plastikowej obudowy.
Widziałeś ten magnes? Na fotce widać źe problemem jest uszkodzony silnik bo ma powypalane lamele komutatora ! Silnik do wymiany albo remont polegający na wymianie komutatora w jakimś warsztacie który potrafi to zrobić.
Kolego bez urazy, programator nie wyrzuca bezpiecznika 16A. Skończyły się szczotki, spalił wirnik silnika i bum- moim skromnym zdaniem.To, że szczotki dotykają komutatora nie oznacza, że są OK zresztą wyżej Ci o tym napisano. Niestety trzeba wyjąć silnik i sprawdzić te szczotki . Przy tej okazji proponuję również jednocześnie przemierzyć wirnik silnika,...
sprawdź połączenia wiązki prądniczki tacho od modułu do silnika, ewentualnie uszkodzony(poluzowany) magnes prądniczki. no chyba że mechanicznie "rozpada" się krzyżak bębna
Silnik oraz prądnica tacho , także magnes w najlepszym porządku, pralka wypoziomowana, w większości startów do wirowania ( zadane 1200 obr lub 600 obr) pralka unosi się jednostronnie i robi łup łup :) czasami bedzie wirować dalej , czasami tak jak pisałem wcześniej przerywa program jeszcze takie pytanko czy sprężyny na których wisi bęben pralki mogą...
Sprawdź jeszcze raz tacho na silniku, rozbierz i sprawdź czy nie wykręcił sie magnes lub czy nie jest pęknięty, piszesz że była sprawdzana jedynie rezystancja cewki tacho
Uszkodzony silnik (pradniczka tacho, wyłącznik termiczny lub uzwojenia) Wyciągnięta kostka silnika; Lub zablokowany beben Wykręcony magnes na osi silnka / tacho/
Objaw jest typowy dla braku sygnału z prądniczki tachometrycznej. Proponuję: 1 Sprawdzić czy przy ręcznym obracaniem silnikiem są impulsy z prądniczki 2 W razie braku, sprawdzić magnes w prądniczce czy się nie wykręcił
Pralka tak szybko wiruje że aż skacze Najprawdopodobniej uszkodzona prądniczka tachometryczna. Z tyłu silnika jest cewka a wewnątrz okrągły magnes - sprawdź czy się nie wykręcił z osi silnika.
Gdzie jest ta prądniczka i jak wygląda? Może jestem uparty, ale biorę to na "zdrowy rozum", a przynajmniej próbuję. Raz można się z ilością wsadu walnąć, ale to nie znaczy, że nagle człowiek zgłupiał i popełnia cały czas ten sam błąd. I jeszcze jedno - teraz podczas prób słychać było dwukrotnie coś co wydawało mi się jak poślizg paska. Takie króciutkie...
... po wymontowaniu i podłączeniu 230V (OSTROŻNIE!) ma pracować.Uważam że jest zużyta na ,,ułożyskowaniu"-po wyjęciu turbinki z reszty obudowy> nie powinno być wody(szlamu)-tam gdzie magnes(wirnik).Wymiana pompy lub samego silnika co 3-4 lata-standard.
Uzupełniam swą wypowiedz: Moja pralka Bauknecht 2340 dziwnie się zachowuje, po wybraniu programu i naciśnięciu start, wpuszcza wodę do bębna, wykonuje jeden obrót bębna ale nie jak by chciała prać, ale wirować. Kolego Andrzeju1959 w którym miejscu mam szukać prądnicę tachometryczną i magnes, oraz triaka wspomnianego przez nares. Dziękuję Dioda1
Rozpocznij od pomiarów cewki tachogeneratora widocznego na zdjęciu: [url=https://north.pl/karta/silnik-naped... sprawdź czy cewka wykazuje rezystancję oraz oględziny stanu magnesu na wirniku silnika.
Ten Brandt to chyba WM 701-D/D. Mam uszkodzony taki silnik (pęknięty magnes tacho-silnik nie wiruje). Mogę pomierzyć rezystancje uzwojeń, ale dopiero wieczorem podam dane. Mam też nowy moduł do tej pralki na zbyciu. Ponieważ silnik działał prawidłowo podłączony w innej pralce, kupiłem moduł myśląc, że w nim problem. Niestety, po wymianie modułu nic...
Sprawdż czy nie jest uszkodzone tacho przy silniku. Jeśli nie wiesz o co chodzi to wyjaśniam. Przy silniku a dokładnie na osi w tylnej części znajduje się prądniczka zamieniająca obroty silnika na impulsy dla układu elektronicznego.To prawdopodobnie ona jest uszkodzona mechanicznie lub elektrycznie.Sprawdz może usterka jest widoczna oderwany magnes...
Pralka po kilkunastu minutach prania zaczyna zwalniać jeszcze przed pierwszym wypompowaniem. Zaczyna zachowywać się tak jakby silnik nie miał siły obrócić bębna i zatrzymuje się. Wyświetla się kontrolka serwis. Po wyłączeniu pralki i ponownym włączeniu pralka dokańcza pranie, ale nie zawsze. Natomiast jeżeli pralkę wyłączę i po ponownym włączeniu ustawię...
wodę wypuszcza całą i szybko. Amortyzatory sprawdzałem i są Ok. Szczotki i komutator wyglądają jak nowe. Magnes trzyma dobrze. Nie wiem gdzie szukać triaka od silnika. Może Ktoś pomoże. Z góry dziękuję.
Witam Jak w temacie czyli pralka beko volumax5 wymieniłem silnik na nowy poniewaz w starym rozsypal sie magnes, od tego czasu pralka pobiera wode do pojemnika na proszek wiecej nic sie nie dzieje. po przelaczeniu na wirowanie wiruje czyli nowy silnik jest chyba ok
Wezwałem serwis. Pan bez odkręcenia silnika stwierdził że to cewka tacho koszt diagnozy 70zł. Nowa miała kosztować 50zł, a naprawa 90zł. Stwierdziłem, że odkręcę ten silnik. Jednak to nie cewka. Rozpadł się magnes tacho na wirniku. kupiłbym cewkę, zapłacił za kolejny przyjazd a tylko dla tego że serwisant nie zdiagnozował dobrze usterki. Ale był blisko....
Jaki inny silnik, to ten sam silnik od strony tacho po zdjęciu osłony plastikowej tachometru, widok na magnes wirnika tacho oraz sam elektromagnes tacho. Nic tu nie jest inne bo i po co. Nie wiem, nie znam się .
Po przeciwleglej stonie silnika na ośce z tyłu znajduje sie prądnica . wychodzą z niej dwa kabelki.Należy sprawdzić tę prądniczkę czy czasami nie wykręcił się magnes.
W silniku zostały wymienione łożyska i magnes chrobotanie ustało, ale przy rozruchu pralką trzęsie nadal, chociaż mniej. Mam kolejny problem nie wykonuje pełnego cyklu prania nie wiruje.
Dziękuje za pomoc. Niestety po skasowaniu silnik wchodził na od razu na wysokie obroty i zatrzymywał się. Okazało się że pękł magnes na wirniku od tachometru. Silnik wymieniony na używany z alegro i pralka hula aż miło. Skasować błąd udało mi się poprzez - pokrętło na wyłączone wcisnąć wirowanie+start i trzymając wciśnięte przekręcić pokrętło na 11....
Witam. Jeśli pralka obraca bębnem szybciej niż powinna - zrywa się jakby do wirowania, należy sprawdzić prądniczkę tachometryczną, która odpowiada za kontrolę prędkości obrotowej silnika. Ponieważ pralka w trakcie wymiany amortyzatorów była przemieszczana, mogło dojść do odklejenia się bądź zsunięcia magnesu prądniczki. Należy dostać się do silnika,...
Witam Na wirowaniu pralka kręci wolno (zmienia kierunek,odpompowuje wodę) słychac jakby chciała wirowac ale jej to nie wychodzi (sądzac po odgłosachz silnika, nie moze się rozpędzić) wymieniłem juz moduł regulatora i kondensator ale to samo. co dalej - ? tacho, magnes ? dzieki za pomoc
OK, tylko nie wiem co to jest tacho. To takie "cóś" po drugiej stronie ośki silnika. Magnes + cewka. Jednym słowem prądniczka. Jak pokręcisz wirnikiem to na wyjściu cewki pojawi się napięcie proporcjonalne do obrotów.
Witam, Mam problem z pralką jak w tytule. Podczas wirowania pojawił się błąd e08. Od tego czasu na każdym programie startuje tzn. nalewa wodę po czym zaczyna kręcić bębnem bardzo szybko jakby chciała wirować a to przecież początek programu. Po ok 2-3 sek. zwalnia i znowu się rozpędza. Tak jak na tym filmie: błąd E08 . Kontaktron przy bębnie niestety...
Witam. Mam problem. Pralka nie wiruje. Wymieniłem programator i sterownik silnika (ok. 700zł.) i dalej nic. Cały program idzie normalnie z tym że, silnik wogóle nie wchodzi na wysokie obroty. :cry: Sprawdzałem magnes w tacho silnika, ale to też nie pomogło. :( :| Prosze o pomoc. Z góry Dziękuje.
Na fotkach owa cewka tacho i widoczny magnes na osi silnika,zaś triak znajduje się na module jest to inaczej płytka sterująca, płytki szukaj po zdjęciu pokrywy górnej. Sprawdź również pompę. Pozdrawiam
A co ma motorek do rzeczy? Magnes tacho zlicza tylko impulsy przejścia plus minus, a moduł je zlicza. Więc oporność cewki nie ma znaczenia czy ma 15Ω czy 180Ω. Pozostaje mi tylko zdobyć taki silnik oryginalny jak tam pracował, bo ten się spalił. Poniekąd masz rację, ale sobie przypomniałem o szajbie silnika. Ta na 1000obr. ma mniejszą, niż...
Witam. Obejrzyj moduł czy przypadkiem, któraś ścieżka się nie odlutowała? :?: Poza magnesem w silniku (odkręcony) i triakiem na module (zwarcie), to nic tam innego nie ma prawa się zepsuć... No, może proc...
Jak wykręcisz silnik, to od jego tyłu znajdziez cewkę z której wychodzą dwa kabelki, to jest tachocewka. Wewnątrz jej jest okrągły magnes przyczepiony do osi silnika. Sprawdz czy jest on dobrze przymocowany (dokręcony do osi) i czy wsuwki od cewki dobrze wchodzą do kostki przy silniku. Wygląda na to ,że czasami nie ma sygnału (możliwe złe styki ,lub...
Po wymianie tacho oraz magnesu nadal problem występuje. Po diagnozie serwisanta uszkodzony wirnik (chodzi o lamelki miedziane) objaw 1. Ogromne iskrzenie 2. Przerywanie pracy gdy pralka osiągnie 1000 obr. na wirowaniu 3. Szarpanie Więc moje pytanie brzmi czy bawić się w naprawę czy po prostu wymienić silnik, który kosztuje 451 zł w north.
Jaka może być przyczyna pralka nie może wejść na obroty podczas wirowania -wodę wypuściła, szczotki sprawdzone, uzwojenie silnika wydaje się że nieprzegrzane, magnes i cewka w tacho też co może być jeszcze uszkodzone
Przelutowałem sterownik zwłaszcza elementy idące od prądniczki tachometrycznej. wymieniłem kondensatory, rozebrałem silnik wyczyściłem komutator, stan szczotek nie budził zastrzeżeń, sprawdziłem stan magnesu na wirniku, oraz cewkę tacho. Po podaniu napięcia 230V silnik pracuje poprawnie z pełnymi obrotami, napięcie mierzone na cewce tacho wynosi 29V....
Jeżeli cewka tachogeneratora lub magnes jest uszkodzony to silnik pralki startuje z wysokich obrotów. By nie doszło do uszkodzenia silnika moduł odcina zasilanie co sygnalizowane jest błędem. Oczywiście jak pisał kolega wyżej przyczyną może być również wiązka tachogeneratora.
Może to Ci pomoże: https://youtu.be/khdZ10cFFAs Nic spiesz się by nie uszkodzić magnesu jak i samej cewki. By wypiąć konektory z kostki silnika włóż mały płaski wkrętak by zwolnić zaczep: https://bartsoft.pl/wsuwka-konektor-mesk...
Wyłącz pralkę z sieci. Musisz dostać się do silnika i z drugiej strony silnik ma prądniczkę tacho dwa kabelki do niej idą. Zdjąć ostrożnie pokrywkę tacho i sprawdzić czy magnes nie jest uszkodzony. Podłączyć miernik na mały zakres napięcia i pokręcając wałkiem silnika zmierzyć jakie napięcia pokazuje miernik. Sprawdź przy okazji stan kabli do silnika...
Silnik ma 3 obwody cewek na stojanie, wirnik z magnesem stałym. Jest prosty w swej budowie jak siekiera. Tam nie ma co się zepsuć. i wszystko jest na swoim miejscu. Nic nie jest spalone itp. Nie wiem, naprawdę nie wiem co się z tą pralką dzieje. Nadmieniam, że silnik po uruchomieniu programu np. wirowania sam nie kręci. Ale stwarza wyraźny opór, takie...
Dzięki za link wygląda na to że zamiennik jest sporo tańszy - zobaczymy na ile straczy klejenie - kleiłem dwuskładnikowym epoxydem z domieszką metalu. Na razie 4 prania na 800 obrotów wirowania daje radę. Zobaczymy co dalej. Trochę było zabawy z obróbką po klejeniu bo nie udało się wkleić idealnie i nie miał cylindrycznej powierzchni - ale trochę pilnikiem...
Ta blaszka o której wspominasz ma za zadanie jedynie zabezpieczenie cewki tachoprądniczki przed wysunięciem. Na osi wirnika silnika w tym miejscu jest magnes ( albo przykręcony śrubka albo też zanitowany). Sprawdź rezystancję tej cewki jak pisałem, jeżeli będzie OK to można powoli wysunąć tą cewkę na zewnątrz i obejrzeć magnes czy nie jest popękany...
Sprawdź pasek czy nie jest zerwany, oraz czy na kole pasowym jest magnes. Dodano po 2 monetami zaczniesz się przejmować jak wyjdzie ci spodem zbiornika, robiąc dziurę wielkości palca, zalewając silnik.
Od kilku miesięcy silnik czasem działał a czasem nie. Ponadto zdarzało mu się, że na praniu ruszał nagle "z kopyta" jakby chciał wirować. W końcu całkiem przestał działać. Szczotki wymieniłem na nowe ale bez efektu. W kostce silnika jest 8 zacisków. Opisane są one od nr 1 (górna część kostki) do nr 8 (dół kostki). Zmierzyłem na nich takie R: Nr 1, 2,3...
Witajcie. Mam problem z pralką Elektrolux EW 1043 S. Po kilkunastu latach intensywnej ekspalatacji wymieniłem ostatnio kilka części (grzałkę, łożysko na bębnie, szczotki na silniku, pompę wypompowującą wodę, przelutowałem zimny lut na płytce przy ww.). Teraz ma dziwny objaw, czego wcześniej nie było, chyba nie może ułożyć prania do wirowania i zakładam,...
Nowe obserwacje Poskładałem wszystko, aby sprawdzić grzałkę na gorąco. Grzałka jest OK. Załączyłem pranie na 90C, pralka działała poprawnie do czasu nagrzania. Potem silnik nie mógł obracać bębnem, zaczynał kręcić, ale stopniowo słabł, potem buczał bez obracania i stop. Za chwilę to samo w drugą stronę itd. Postanowiłem zdjąć górną obudowę. po chwili...
Witam. Posiadam pralkę jak w temacie. Problem tkwi w tym że przy włączeniu obojętnie którego programu z wyjątkiem wirowania i wypompowywanie załączy się na parę sekund pompa spustowa wody po czym wyświetli serwis. Na wirowaniu i wypompowywaniu od razu zapala się serwis. http://obrazki.elektroda.pl/7658283600_1... Sprawdziłem magnes tacha jest...
Witam. Niestety, ale sporo szukałem i nie znalazłem odpowiedniego tematu, który by mi pomógł. Mianowicie posiadam pralkę Whirlpool AW0/D 4110/P i problem pojawia sie podczas próby włączenia wirowania. Pralka próbuje wypompowywać wodę i słychać, że ja próbuje wypompować lecz problem w tym, że wody w niej nie ma. Po paru próbach wypompowania wody włącza...
Żeby czegoś nie przeoczyć zacznę od początku. Żona stwierdziła że pralka przestała wirować, sprawdziłem ją (pralkę) po swojemu i okazało się że również nie kręci bębnem podczas prania okazało się że zużyły się szczotki. Po wymianie szczotek silnik ruszył i zaczęła nawet wirować ale po wykonaniu prania okazało się że ubrania są mokre, sprawdziłem jeszcze...
Wsad do połowy bębna. Pralka ustawiona np. na pranie 40, pobiera wodę, podgrzewa i pierze normalnie przez kilkanaście minut (ruchy bębna w prawo i w lewo) i nagle przyspiesza jakby chciała wirować. Sprawdziłem: - magnes tacho nie jest luźny - tacho daje 3v jak się kręci bębnem Przyczyny rozbiegania się silnika (wchodzenie na wysokie obroty) 1.Przerwa...
Witam!!! Podłubałem trochę przy tej nieszczęsnej pralce ale bez efektów. 1. Kondensator OK. Silnik OK. Pomierzyłem uzwojenia... a poza tym jeśli ustawię programator na wirowanie i zwieram styki na module RMA130 to silnik zaczyna kręcić (wirować). 2 Tacho chyba też OK. Rezystancja ok 400 Ohm, a poza tym jak pokręcę silnikiem to daje jakieś napięcie....
Ewidentne uszkodzenie cewki tacho. Mieści się ona z tyłu ośki na silniku. wyjmij cewkę i sprawdź czy nie odkręcił się magnes będący pod cewką. Jeśli będzie cały i na miejscu to proponuję szukać silnika gdyż cewki taho są praktycznie nie do kupienia. Proponuję jeszcze sprawdzić czy nie wypiął się jakiś kabelek z programatora przez co pralka nie liczy...
Drodzy koledzy kupić pralkę to zawsze można. Na szczescie posiadam druga więc zbędny wydatek z tego punktu. Hydrostat ok sprawdzony miernikiem i organoleptycznie styki zalączaja i rozlaczaja sie. stary silnik zmierzony uzwojenia i cewka tacho magnes cały. Szczotki ok Oporność uzwojeń w starym i nowym silniku podobna różnica w 10tych oma raczej to nie...
silnik pralka magnes magnes silnik pralka magnes pralka
parametr maszynowy blaupunkt pobór prądu bezpiecznik awaryjnych
Spadek napięcia akumulatora Skoda Octavia 2 1.6 MPI Łącznik przyciskowy WP 20 Elwat 8047699 do piekarnika Amica - gdzie kupić?