mam taki, zamiast dwu diodowego prostownika można zastąpić układem Gretza
ale chyba takie prostowniki mają zabezpieczenie przed przeładowaniem?? osobiście mam prostownik "zespół prostownikowy BA-12/5" którym ładowałem akumulator 110Ah przez 48 godzin z przyczyn zapomnienia weekendowego:-) po odłączeniu go akumulator nie był nawet ciepły co prawda było to zima w temp. ok. 0-5 stopni C* ale także nie było specyficznego "bulgotania"...
Miernik masz dobry?. Jeżeli tak, istnieje coś takiego jak SEM (siła elektromotoryczna żródła). Długie zagadnienie, dla uproszczenia można je pominąć. Prawidłowego pomiaru dokonasz podłączając do akumulatora żarówkę 5-10 W (lub włączając światło postojowe) i wtedy mierz napięcie. To będzie wartość, która obrazuje stan akumulatora. pozdrawiam
Niestety nie wiem.
Jeśli napięcie prostownika będzie wynosić 14.4 V szczytowej wartości, to taki prostownik nie przeładuje akumulatora aczkolwiek czas ładowania bedzie znacznie wydłużony. W praktyce podaje się wyzsze napięcia ale jednocześnie stosuje się automatykę wyłaczajacą ładowanie jeśli akumulator "dojdzie" do napięcia naładowania.
jesli sie nie myle to do tego typu akumulatorow najlepiej jest zrobic proste zrodelko pradowe np. na LM137. Wowczas akumulator sam dostosuje sobie napiecie do jakiego powinien byc naladowany moze sie myle, tak tylko pisze... :)
Czy mogę ładować go zwykłym prostownikiem z regulowanym natężeniem? Generalnie możesz, jednak musisz koniecznie pilnować, aby prostownik nie przeładował akumulatora - tzn. napięcie na akumulatorze nie może przekroczyć 2,4 V celę (czyli 14,4 V dla aku 12 V) - przeładowanie spowoduje nieodwracalne zniszczenie baterii.
Zniszczyleś pojemność akumulatora. Wylej elektrolit , nalej wody destylowanej , przeładuj akumulator prostownikiem Następnie wylej zawartość i wlej elektrolit po czym naładuj ponownie. Powinien wtedy działać dlugo i poprawnie
1) W jakiej kolejności powinno się podłączać i odłączać akumulator od samochodu? 2) Czy można przeładować akumulator? Tzn. prostownikiem np. ładować naładowany i coś po jakimś czasie się stanie? Niby alternator nie jest w stanie przeładować akumulatora, a prostownik?
Przedstawiam schemat automatycznego odłączenia akumulatora. Przy zwiększeniu napięcia akumulatora powyżej 15V napięcie przez diodę Zenera 15V postępuje na bazę tranzystora, który otwiera się i włącza przekaźnik, jego kontakty przerywają się i odłączają akumulator od prostownika. Jednocześnie zaświeci diodę LED D3 - wskaznik odłączenia akumulatora. Dla...
Teoretycznie naładujesz ale: 1. Producent prostownika pisze że tylko do akumulatorów otwartych( z dostępem do elektrolitu) 2. Akumulator jest AGM(żelowy), niewłaściwe ładowanie może go uszkodzić(przeładowanie), zwłaszcza takim prymitywnym prostownikiem.
W moim pierwszym prostowniku zrobionym w 1975 roku, też użyłem transformatora bezpieczeństwa, z którego odwinąłem tyle zwojów, aby na wyjściu otrzymać 12 VAC (bez obciążenia) i do tego na początku jedna dioda prostownicza, wymieniona na mostek po prawie 40 latach. Prostownik samograj - nie ma możliwości przeładowania akumulatora. Ze względu na to że...
Czy pojemność kondensatora miałaby jakieś znaczenie dla pomiaru bez obciążenia, Jeżeli ma to być tylko pomiar napięcie, to pojemność kondensatora nie ma specjalnego znaczenia. Jego zastosowanie pozwala zmierzyć napięcie szczytowe jakie się na nim odłoży. Napięcie 12.5V które zmierzyłeś, to jest napięcie średnie i ono w tym wypadku nie jest wcale takie...
Może ktoś z Kolegów poza teoretycznymi rozważaniami zamieści na forum schemat prostego prostownika z zabezpieczeniem przed przeładowaniem Wprawdzie nie ma wskaźnika naładowania, ale może kolegę zadowoli. http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Wskaźnik też bardzo prosty można do tego spreparować - dioda led + opornik 1k włączone równolegle...
Aha a ten prostownik ma zabezpieczenie przed przeładowaniem??
A czy do tego układu prostownika można dobudować jakiś układ przed przeładowaniem ?
Zostaw to spokoju tak jak jest i nie pisz głupot o "diodach selenowych". Nie ma czegoś takiego, a stosy selenowe wyszły z użycia 40 lat temu.
PS czy przy ładowanym akumulatorze ma być z niego coś słychać? jakiś szum? Witam. Tak jak napisali już koledzy, powinno być słychać coś w rodzaju "bulgotania", intensywność powinna zmieniać wraz z poziomem naładowania akumulatora. Moim zdaniem możesz pozostawić podłączony prostownik nawet na całą noc, nic nie powinno stać się z akumulatorem. Jak widzę...
Edycja: Usunąłem schemat. Przy innym napięciu wejściowym układ źle wysterowywał MOSFET, a zabezpieczenie przeciwzwarciowe przestawało działać, przynajmniej w Spice tak to wyglądało. Krótko mówiąc wielka klapa. Chciałem się podzielić projektem prostownika do ładowania akumulatorów. Pomysł był taki, żeby wykorzystać układ CD4011 (4x bramka NAND) do sterowania...
W transformatorze, pod pierwszą warstwą izolacji uzwojenia pierwotnego znajduje się (przepalony) bezpiecznik termiczny. Można go wymienić i będzie dalej działać, aż do kolejnego przegrzania. Można go też zewrzeć, ale następnym razem już uszkodzi się trafo co generalnie może prowadzić do niebezpiecznego pojawienia się "fazy" na karoserii auta. https://www.tme.eu/pl/details/a3-3a-f/be...
zrób jakiś z elektronicznym regulatorem prądu ładowania i zabezpieczeniem przed przeładowaniem. Schematy na pewno są gdzieś na necie.
Witam !!! poszukuję jakiegoś układu do prostownika który mi zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem najlepiej żeby ograniczał napięcie do 14.4V coś typu jak w alternatorach samochodowych jest tam regulator właśnie 14.4V
Czyli upewniając się, to rozumiem z tego co przeczytałem, że mogę podłączyć sterownik MPPT ?z paneli PV i sterownik turbiny (lub prostownik) RÓWNOLEGLE z moimi dwoma aku i nie wystąpi ich np. przeładowanie?nie co t Przy zastosowaniu równoległych regulatorów z obsługą ładowania danego aku - nie powinno się nic zdrożnego dziać. Ale, przy zastosowaniu...
Bez obciążenia większość prostowników ma właśnie 16-17V... , napięcie spada pod obciążeniem, a żeby na rozładowanym akumulatorze pojawiło się raptem 17V musiał byś w niego przywalić 50A jak nie lepiej, więc to mało wykonalne standardowym sprzętem. Na sprawnym i wyładowanym akumulatorze napięcie rośnie względnie powoli. W samochodzie 14,4V jest zaraz...
A jednak to właśnie napięcie szczytowe jest najważniejszym parametrem prostownika, bo jak jest za małe, to nic nie naładuje, a jak za duże, to można przeładować akumulator. I nie mówiłem o uszkodzeniu transformatora ale np. prostownika. Podłącz jakiś kondensator 100-2200uF do wyjścia prostownika, i wtedy zmierz napięcie (to będzie napięcie szczytowe)...
Jak dla mnie to w dzisiejszych czasach stare prostowniki bez automatyki to porażka. 1. W sieci jest wyższe napięcie o 10V, to jest o ok 5%, również o podobną wartość będziesz miał wyższe napięcie na wyjściu prostownika a więc o kilka dziesiątych V. To będzie tylko jeśli będziemy brali wartości znamionowe napięcia. 2. Akumulatory obecnie są przeważnie...
Miedzy prostownik a akumulator włącz żarówkę ze świateł głównych, prąd zostanie ograniczony przez żarówkę, która dodatkowo świeceniem bedzie Cie informowac o ładowaniu. Możesz swój prostownik łatwo przerobic na tyrystorowy, który nigdy Ci nie "przeładuje" akumulatora, jak dojdzie do kńonca ładowania to zmniejsza prad i nie ma gazowania. Załączam schemat.
A można nim ładować całkowicie bezobsługowe akumulatory (Centra Futura)? I co tak na prawdę oznacza przejście na ładowanie konserwacyjne? Czyli nie dopuszcza do przeładowania akumulatora? Pozdrawiam! :)
mi głownie zależy aby rozruch był skuteczny jak bym nie używał prostownika to raczej nie przeładuje tylko sam rozruch?
Pierwsze, co się rzuca w oczy "prostownik, żeby cewki nie przeładowały akumulatora" - to nie jest prawda. Prostownik prostuje prąd przemienny. Prąd przemienny nie nadaje się do ładowania akumulatora. Do ładowania akumulatora potrzebny jest prąd stały/jednokierunkowy/wyprostowany. Masz na schemacie wyszczególnione napięcie 14V DC (stałe). Podłączyć tam...
Witam kupiłem mały akumulator 12v i nie wiem czy można go ładować prostownikiem jak do akumulatorów kwasowych Można, ale tylko prostownikiem z automatyką lub mikroprocesorowym - ten zabezpieczy akumulator przed przeładowaniem, które dla akumulatora żelowego jest zabójcze. Prosty prostownik typu trafo+diody+amperomierz się do tego nie nadaje.
auto jest zdecydowanie weekendowe a w zimę raczej rzadko używane :) w takim razie mam jeszcze jedno pytanie: po czym poznać, że aku już jest naładowany jeśli nie mam automatycznego wyłączania prostownika? Można przeładować akumulator, ew. czymś to grozi?
Zastosuj LM1084 ADJ,jest to stabilizator 5A o regulowanym napięciu wyjściowym.Poszukaj aplikacji w necie.Ustaw go na 14,4V.Masz i ograniczenie prądu i stabilizację napięcia.Ja mam zrobione dwa takie prostowniki do akumulatorów, już parę lat chodzą i jestem zadowolony.Na początku aku pobiera 5A(mam aku 55Ah) i w miarę naładowania coraz mniej,nie ma możliwości...
Dla samochodowego akumulatora 12,7V to nie OK! OK będzie wtedy, kiedy napięcie akumulatora powiększy się do 13,5-13,8 V ( co najmniej ), a pauza między cyklami będzie nie mniej 1 minuty. Jeśli prostownik jest sprawny to nie ma niebezpieczeństwa przeładowania akumulatora.
Niewiele tu do ulepszania, poza dodaniem przyrządów pomiarowych - amperomierza - niezbędny, woltomierza jako.....dodatkowy. Ja bym zamiast mierników wskazówkowych, zamontował: Moduł woltomierz 0-99.9V amperomierz 10A bocznik (5715282641), oraz dodatkowo - jakiś prosty układ kontroli stanu naładowania akumulatora, a właściwie to napięcia ładowanego...
Akumulator dobrze obsługiwany i regularnie doładowywany powinien wytrzymać 10 lat, bynajmniej mój tyle wytrzymał ładowany regularnie prostownikięm bez żadnych układów zabezpieczających przed jego przeładowaniem.
Taki prostownik warto naprawić, nie zawiera żadnej elektroniki oprócz diód w mostku, widać że jest dość mocny i prosty w budowie, ale trzeba pilnować akumulatora po naładowaniu by go nie przeładować. Brak stabilizacji napięć na wybranym zakresie. :|
Optymalny reżim ładowania twojego akumulatora - Umax - 14.2-14.5V I = 0.26A . Najlepiej wykorzystać regulowany prostownik, który pozwoli ustalić maksymalne napięcie ładowania, pozwoli to uniknąć przeładowania akumulatora . Koniecznie ograniczyć maksymalny prąd ładowania . Przy użyciu regulowanego prostownika odpada konieczność kontroli czasu ładowania,...
Odłącz już ten akumulator. Zaraz zacznie mocno gazować. Przeładujesz. Ładuj tylko do pierwszej oznaki naładowanego akumulatora i odłączaj. To niewiele warty prymitywny prostownik, niewiele mający wspólnego z marketingowym opisem.
z tym nożem w kieszeni to uważaj byś sobie czegoś nie uszkodził Będę uważał ;-) idę pożyczyć zwykły prostownik i zobaczę czy tamten go naładuję Obyś go nie przeładował. Kontroluj napięcie. Jak napięcie szybko spada to akumulator do wymiany. Teraz nie produkują takich jak kiedyś.
Silniki w odkurzaczach też mają indukcję i nikt nie boi się regulacji a elementów tam tyle co palców u stolarza ;-). Spotkałem takie rozwiązania w sklepowych prostownikach, sam takie stosuję od ,,zawsze" przy pewnym ,,szczęściu" można tak skonfigurować układ, że przy naładowanym akumulatorze i spadku prądu ładowania następuje wyłączenie tyrystora co...
W twoim przypadku wystarczy tylko prostownik i układ zapobiegający przeładowaniu akumulatora.
Już wiem co było nie tak, odwrotnie wkręcone diody w radiatory (zmiana + - ), co za tym idzie układ ze zdjęć powyżej miał zmienione +- . Teraz wszystko OK . Szkoda, że ten prostownik nie ma ograniczenia przed przeładowaniem.
Poleciłbym posty Józefa G. na temat prostowników ,jest tam bardzo dużo informacji np. o zabezpieczeniach przed przeładowaniem akumulatora . Wpisz po prostu w szukaj -prostowniki . Pozdrawiam
Zmierzyłeś chociaż napięcie ładowania? Akumulator był ewidentnie przeładowany tylko czy teraz czy kiedyś, czy auto czy prostownik... Tego nie wiem. Wysyłanie na gwarancję raczej nic nie da. Nie przepalają Ci się ostatnio żarówki w aucie?
Lepiej 2 prostowniki gdyż akumulatory będą się różnie ładować.Może być tak,że jeden będzie niedoładowany a drugi przeładowany.
Witam. Posiadam takowy prostownik i mam kilka pytań http://www.prostowniki.com.pl/produkt-bo... Mam akumulator 95Ah, czy można nim go naładować? Jeśli tak, to ile czasu go ładować? Czy tylko można ładować akumulatory do 60Ah i czy ten prostownik posiada zabezpieczenie jakieś przed przeładowaniem?
Dzisisiejsze akumulatory bardziej lubią niedoładowanie niż przeładowanie.
witam. Czytam i czytam... mam już faworyta, chcę kupić Norauto NX1000, ale nigdzie nie znalazłem info czy ten prostownik ma jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem, czy znajdzie się ktoś kto wie? pzdr
Jeśli nie zależy Tobie na czasie, to masz wolno ładujący, małym prądem prostownik. Krzywdy akumulatorowi nie zrobi, pod warunkiem, że nie przeładujesz.
W trybie ręcznym prostownik działa jak zasilacz regulowany. Reguluje się napięcie (nie prąd) na wyjściu (za pomocą potencjometru) a tym samym ogranicza prąd w przypadku ładowania akumulatora w trybie ręcznym .Różnica polega na tym że prostownik w trybie ręcznym pozbawiony jest jakich kol wiek zabezpieczeń (np. przed zwarciem kabli) , jak również nie...
Polecacie mu zabawkę do akumulatora najwyżej 45-50Ah, a on potrzebuje do ciągnika. I żadne mikroprocesorowe, niech kupi tradycyjny transformatorowy 12-15A. Dlaczego kolega tak twierdzi. Przecież tym prostownikiem naładujemy każdy akumulator, jest bezpieczny i ma kontrolę ładowania, zabezpieczenie przed przeładowaniem.
Też miałem nadzieje że pojawił się prostownik z funkcją rozruchu. Czytałem o naprawdę dziwnych rozwiązaniach,a tu niestety trafo (coś) i prostownik 100A. Raczej brak jakichkolwiek zabezpieczeń. Choćby przed przeładowaniem aku. Ale pomysł dobry
Nie polecam podłączać panelu bezpośrednio do akumulatora bez żadnej kontroli. Powinien koniecznie być regulator, czy to pwm czy mppt, albo nawet zwykły kontroler ładowania, który nie pozwoli przeładować akumulatora. Inaczej ten szybko będzie do wymiany.
Jak zabezpieczyć akumulator samochodowy przed przeładowaniem? Posiadam prostownik własnej roboty z regulacją prądu ale bez zabezpieczenia akumulatora przed przeładowaniem. Akumulator jaki ładuje to aku bezobsługowy 12V, 72Ah (Ir=680A) Narazie ładuję go prądem 1/20 czyli 3,6A. Ale muszę wiedzieć kiedy już prostownik odłączyć. Co polecacie dodać do tego...
Proszę jeszcze o schemat zabezpieczenia przed przeładowaniem.
Nawiązując do tytułu - Stary ale nie dobry - tego typu prostowniki nie mają ograniczenia napięcia ładowania co bardzo często prowadzi do uszkodzenia współczesnych akumulatorów, z powodu przeładowania.
Znalazłem w RE poniższy schemat prostownika, jest dość prosty w budowie czy jest możliwe wmontowanie jakiegoś układu zabezpieczającego akumulator przed jego przeładowaniem lub aby układ rozłączał się automatycznie po naładowaniu akumulatora. Proszę o pomoc. http://obrazki.elektroda.net/86_12338649...
Są klasyczne "prostowniki automatyczne" z transformatorem, układem prostowniczym i prostą elektroniką (np. prostownik tyrystorowy z regulacją prądu) jak i tzw. "prostowniki mikroprocesorowe" zazwyczaj budowane w oparciu o przetwornice impulsowe sterowane właśnie owym mikroprocesorem. Zaletą tych ostatnich jest odporność na wahania napięcia sieci i (przynajmniej...
Użycie takiego prostownika wymaga starannego monitorowania procesu ładowania, aby nie przeładować akumulatora! . Na czym ma polegać to monitorowanie?
a ja proponuję podładować trochę zwykłym a później automatycznym przynajmniej go ci nie przeładuje
No tak, widzę tu rozwiązanie na 6V. Z tego co się dobrze orientuje to musi być ograniczenie prądowe, ograniczenie napięcia, no to jak Pan wspomniał wcześniej, tylko przydało by się jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem akumulatora i przed jego uszkodzeniem.
Sytuacja wygląda tak ładowałem prostownikiem akumulator i nie wiem czy nie przeładowałem akumulatora bo pokazywał 8.00v na każdym wtedy wyłączyłem prostownik i traktor zapalił. A jak traktor jest na chodzie to znow pokazuje 6.25-6.30v. to nie wiem czemu spadło skoro przed chwila było 8?
Sztuka dla sztuki. Nie mogę tego zrobić chomikowi, zresztą kaganiec sciąga. :P (at)brofran STEP-UP 12V - 14,6V to no problem, nawet mam na LM2577, ale nie wiem jak ograniczyć prąd żeby go nie przeładować.
Założyłem mostek pod wyjście 11 V Za mostkiem 9,6V Pod żarówka 45 W 7,6 V Czy dobrze myślę iż z tego da się zrobić najprostszy prostownik bez możliwości przeładowania akumulatora 9,6 * 1,4 = 13,4 V
Proszę jeszcze o schemat regulacji prądu i schemat zabezpieczenia przed przeładowaniem(50A).
Teoretycznie tak, tzn. ustawić odpowiedni prąd i pilnować czasu, aby nie przeładować. Prostowniki do ładowania akumulatorów są znacznie bardziej proste i nie mają filtracji napięcia, ale to już kwalifikuje się na inny temat.
Kolego, TiToOo! Prostownik z zabezpieczenia posiada tylko bezpieczniki topikowe po stronie sieci (1,6 A) i po stronie napięcia wyjściowego (15 A). Jego napięcie wyjściowe - a więc maksymalne napięcie ładowania- zależy znacznie od stabilności napięcia sieciowego. Dlatego konieczne jest dokładne monitorowanie procesu ładowania, aby uniknąć przeładowania...
Zapewne budowany był z "przypadkowych" części. Nie było transformatora na 12V to użyte zostało to co było. Prostownik selenowy zrzuca sporo napięcia, do tego dochodzi żarówka w szeregu. To sprawia, że podczas ładowania akumulatorowi nic nie będzie. Natomiast problem się zaczyna wtedy, kiedy akumulator już się naładuje. Prąd spada i zarówno żarówka jak...
Przecież w tym prostowniku jest już zabudowany mikrokontroler i nie ma możliwości przeładowania akumulatora bez względu jak długo akumulator będzie podłączony pod ww prostownik. W czasie gdy osiągnie już określone napięcie na klemach aku to prostownik przechodzi w stan konserwacji akumulatora gdzie prąd ładowania automatycznie maleje do kilkudziesięciu...
mam taki problem po włączeniu prostownika 12 V na stykach plus i minus jest 5,75V, czy tak powiano być, nie powinno być na stykach 12V. Prawdopodobnie ten prostownik składa się tylko z trafo (~12V na wyjściu) i jedna dioda (prostowanie jednopołówkowe). Takim prostownikiem ładowanie będzie dłuższe, ale nie ma najmniejszego ryzyka przeładowania akumulatora.
Jeśli nie ma rzeczywiście żadnego kondenstora, to zakładam, że jego rolą jest niwelowanie zakłóceń elektrycznych. Przyjmuję, że załacznie diod led następuje w okolicach około 120V. (40*3V=120). Czyli moment pracy prostownika gretza zaczynałby się dość wysoko na sinusoidzie przebiegu napięcia pracując impulsowo i generując zakłócenia. Rezystor zapewnia...
Witam Prostownik ma coś w rodzaju zabezpieczenia przed przeładowaniem. Funkjcę tę pełni dioda D3 i tyrystor T1. Wtrakcie ładowania prąd płynie przez tyrystor do akumulatora. Po naładowaniu tyrystor nie jest wyzwalany i do akumulatora płynie prąd przez żarówkę Ż1. Amperomierz o zakresie 0-10A może być włączony do układu, ale nie tak jak na schemacie...
Przegladając internet o tym prostowniku przeczytałem ze on automatycznie się wyłącza przy napieciu 14.1 v z powodu nieprzeładowania.Aku bedzie ładowane z mieszkaniu bo garażu nie mam. Znalazłem taki PROSTOWNIK ELSIN BNW 12V 6A https://obrazki.elektroda.pl/4724530500_... Zapewne przy tym prostowniku trzeba monitorowac stan ładowania...
Akumulator nie przeładuje się , ten prostownik ma kontrolę napięcia akumulatora , gdy napięcie wzrośnie do 14,5 V to prostownik przejdzie w stan czuwania, a gdy spadnie napięcie prostownik się załączy.
A w samochodzie w jaki sposób nie dochodzi do gazowania jak akumulator standardowy bądź agm jest ladowany prądem 14-14.5V i amperarzem do 140A przykładowo? Np naładowaliśmy prostownikiem do 100% i ruszamy w trase kilkaset km to nie przeładuje?
Ostatnio chyba cała dyskusja była na Elektrodzie o prostowniku Józka, o ile pamiętam, wystarczy przeczytać.
tak zasilić bezpośrednio z akumulatorów poprzez stabilizator impulsowy i wtedy mozna wykorzystać zwykły (może z jakąś automatyką żeby akumulatora nie przeładować) prostownik doładowujący akumulator bez przełączania zasilania, a do ładowania "wiatrem" wiatrak i alternator samochodowy.
MACIEK_M chodzi Ci o to żebym podłączył akumulator do ładowania i w tym samym czasie zasilał nim wzmacniacz? Tak, podłącz prostownik na stałe, tylko taki, żeby nie przeładował akumulatora. Kiedy nie grasz prostownik doładowuje akumulator.
Czy ten prostownik będzie w stanie naładować akumulatory od c330 Będzie, tylko ładowanie będzie trwało długo. Ma on jakieś zabezpieczenie przed przeładowaniem aku? Nie ma. na obudowie pisze że "Bezpieczny" heh czy chodzi o to że nie ugryzie Chodzi o to że ma rozdzielone uzwojenie pierwotne i wtórne na osobnych karkasach.
ELBA'ę uszkodziłeś pewnie przy wcześniejszych próbach z innymi cewkami. Można ją naprawić, ale potrzebna wiedza z elektroniki. Sprawdź jeszcze prostownik. Czy potrafisz?A może jest źle podpięty? W zasadzie aku można ładować prądem z prostownika z pominięciem ELBA'y, ale nie będzie kontroli napięcia aku i może zostać przeładowany. Wygotuje się elektrolit...
Wypadałoby chociaż napięcie referencyjne (sterowana diodę Zenera) TL431I wsadzić do detekcji przeładowania i śledzenia napięcia na ładowanym akumulatorze No to powiedz do czego w takim razie jest ta dioda zenera (D3) ze schematu, do dekoracji, czy do detekcji przeładowania ?
Witam,ma ktoś schemat ładowarki akumulatorków NI-MH 9V (popularna dziewiątka) ,chodzi mi o dobry schemat z zabezpieczeniem prądowym i przed przeładowaniem!!! , nie taki tam prostownik na 4 diodach, 2 kondziorki i LM317 tylko coś pożądnego!!!! ,pozdrawiam.
Witam! Wydaje mi się ze takim niezłym rozwiązaniem byłby taki ałtomacik elektroniczny z przekaźnikiem, co by po naładowaniu włączał i po rozładowaniu załączał prostownik. Pozdrawiam
Albo drogą elektroniczną zrób sobie zasilacz stabilizowany z możliwością płynnej regulacji napięcia i do tego ogranicznik przeładowania i gotowe
Witam! Mam zamiar złożyć sobie prostownik do akumulatora samochodowego, ale po lekturze schematów i opinii na temat ładowania akumulatorów jestem w kropce. Jaki wybrać element wykonawczy: tyrystor, tranzystor czy może coś innego. Prostownik ma mieć regulację prądu i zabezpieczenie prze przeładowaniem. Będę wdzięczny za pomoc!
W internecie można zakupić gotowy "regulator prądu do prostownika" w cenie 15zł+ wysyłka. Nie polecam. Regulacja i zabezpieczenia przed przeładowaniem powinny być po stronie wtórnej .
seleny zostają Prawidłowo. Przy zmianie na diody zwiększyło by się niepotrzebnie napięcie na wyjściu prostownika, co pociągłoby za sobą zwiększenie prądu ładowania, więc mógłbyś zapomnieć o ładowaniu mniejszych akumulatorów, a o przeładowanie byłoby nietrudno.
Problem w tym, że w momencie osiągnięcia przez akumulator pełnej pojemności nie następuje żadna zauważalna zmiana wartości płynącego prądu. Wyspecjalizowane ładowarki sterowane układami scalonymi potrafią na podstawie pomiaru prądu, napięcia i temperatury określić stan naładowania. Ładując "zwykłym" prostownikiem trzeba niestety kontrolować prąd i czas....
witam a masz moze schemat do tego prostownika? Mam taki sam tyle, że coś w nim siadło i nie załacza się a urządzenie bardzo porządne było. Co prawda żadnych udogodnien typu ładowanie odsiarczajace czy zabezpieczenie przed przeładowaniem ale szkoda by się marnował. pozdrawiam
Jak dla mnie to ten prostownik jest w porządku. Co prawda nie jest bezobsługowy i przy ładowaniu należy okresowo kontrolować parametry ładowania. W sposób uproszczony, że tak powiem, rozwinięciem tej idei są prostowniki z regulacją tyrystorową na uzwojeniu pierwotnym. Decyzja czy przerabiać regulację na tą z linku w pierwszym poście należy do Ciebie....
Panowie sprawdzając amperaż bez żarówek razem z podłączonym akumulatorem to pokazuje około 5,50A więc wygląda na to jak podłącze bezpośrednio akumulator do starego prostownika to będzie ładował bez problemu? Nie powinno być żadnych problemów, pod warunkiem że nie dopuścisz do przeładowania akumulatora (prostownik jeszcze nie sprawdzony i ładowanie...
Tak wiem źle podpisałem bo się rozpędziłem. A tak na marginesie to może jakiś schemacik ograniczenie prądowego tylko nie na LM. Może jakiś regulowany stabilizator? przychodzi mi jeszcze jedne pomysł z prostownikiem na 24v
Witam wszystkich Mam pytanie do posiadaczy automatycznych "prostowników" SENA... Jeśli urządzenie pokaże naładowany aku, a z upływem czasu jego napięcie spadnie, to czy u Was ładowarka ta zacznie zwów ładować? U mnie napięcie spadło do 10.8v (celowo obciążyłem akumulator) a sprzęt ten nadal pokazywał "FULL". Traf chciał że akurat była krótka przerwa...
Witam a może te prostowniki bez reg. prądu mają automatyczną??o tej zasadzie 1/10 słyszałem właśnie dlatego się zastanawiam nad wyborem tego z pokrętłem...i jeszcze mam jedno pytanie: czy mają one automatyczną blokadę przed przeładowaniem?? pozdr
GIGAWATT - tani i bardzo dobry. Mam go min. pięć lat, a może dłużej i nigdy mi prądu nie zabrakło. Dwa razy głęboko rozładowany i nic mu (chyba się nie stało). Czasem samochód stoi dwa tyg. nie odpalany - podchodzę i odpalam na LPG w najcięższe mrozy. Możesz ładować prostownikiem, obyś nie przeładował, gw. nie stracisz z tego powodu. Na forum nie używamy...
Przy buforowym użyciu akumulatora należy ograniczyć wyjściowe napięcie prostownika, owak istnieje realne niebezpieczeństwo przeładowania akumulatora i jego uszkodżenie. W takim reżimie maksymalne napięcie ładowania dla akumulatora 12V składa 13.5V czy 27V dla akumulatora 24V.
Ogólnie rzecz biorąc wszędzie podaje się maksymalny prąd ładowania - mniejszy prąd nie zaszkodzi. Akumulatorom najbardziej szkodzi rozładowanie (poniżej 1,75V) - co powoduje zasiarczanie i przeładowanie (ładowanie przy napieciu powyżej 2,5V), oraz "gotowanie" elektrolitu (ale na to masz za słaby prostownik) P.S. Napiecia jednej celi oczywiście czyli...
Teraz spróbuj na - 10 V chodzi ci żeby podłączyć zasilanie do 400V i -15V? i zmierzyć co jest na wtórnym? Czyli jeżeli napięcie nie przekracza 14,8V to można zostawić akumulator i nic się nie powinno przegrzać/przeładować?
Najlepiej byłoby wpiąć się w kondensatory filtrujące wzmacniacza jakimś zasilaczem impulsowym zasilanym z sieci. Jeśli chcesz koniecznie prostownikiem to zadbaj żeby miał wydajność 35A (dla 300RMS) i akumulator równolegle z prostownikiem. Należy też pilnować żeby napięcie wyjściowe prostownika nie przekraczało 14,5V (co jest niemożliwe w przypadku prostownika)...
zabezpieczenie przeładowaniem zabezpieczeniem przeładowaniem zabezpieczenie przeładowaniem ogniw
zamek kabina wyprostować kierownica pralka wymiana spalić silnik
prostownik bester electrolux ewt1066edw
Błąd OEt1 w falownikach Delta - przyczyny i rozwiązania Samsung NaviBot - komunikat "ON" - diagnostyka i rozwiązania