W tym przypadku dobrym rozwiązaniem by było założyć moduł od charta (GL-133), tylko że platynki trzeba by zastąpić impulsatorem. Podobno impulsatorem może być głowica magnetofonowa. http://obrazki.elektroda.pl/6136874600_1... Można wykonać ten moduł samodzielnie, ponieważ jest on bardzo prosty. Parametry podzespołów można znaleźć wpisując...
masz małą energię iskry po prostu.
To sprawdzenie jest tylko statyczne. Powinno się dokonać pomiarów napięcia impulsatora podczas kręcenia kołem magnesowym. Najlepiej sondą napięcia szczytowego. Tak w ogóle dlaczego pytasz o impulsator? Układ zapłonowy nie działa? Z reguły uszkodzeniu ulega cewka ładująca CDI lub moduł.
Regulacja zapłonu - fiat 126 zapłon elektroniczny A w jakim celu chcesz dokonac takiej regulacji?
Ratuje cie kupno wiązki silnika i podpięcie 1 kabelka. Koszt ok 50zł z cewką i modułem.
Wydaje mi się, że powinno być na piecyku pokrętło regulujące przepływ wody - zasada jest prosta - mniej wody = jest ona cieplejsza. Piecyk ma określoną moc grzewczą i tylko podnosi temperaturę pomiędzy określoną ilością wody zimnej wlotowej o określoną liczbę stopni. Pzdr Bartek
Proszę mi powiedzieć - czy moduł odczyta tak zmodyfikowane koło ( podwojone ) jako podwojone obroty ? Tak. Każdą sekwencję odczyta w ten sposób jak jeden obrót wału. Czy w ogóle z takim kołem moduł zadziała ? Jak wyżej, zadziała.
A to magneto nie robi przypadkiem za koło zamachowe? Chyba, że je zastępujesz śmigłem lub innym elementem wirującym o właściwej masie. Modułu od podkaszarki nie masz co otwierać, bo pewnie zalany żywicą. A ten z linku - jeśli się da, to też zajrzałbym do środka i sprawdził za co się płaci. Pochwal się, co to za model z tak dużym silnikiem.
Witam! 555 jest specyficznym scalakiem z pogranicza analogówki/cyfrówki (ma jedno i drugie wewnątrz). Zasada podstawowa szczególnie w układach cyfrowych: do każdego scalaczka, jak najbliżej nóg zasilających kondensator bezindukcyjny (od kilkudziesięciu do kilkuset nF - typowo pcha się tam 100). Jeśli nadal bedą problemy to przedstaw schemat migacza...
Czasem naprawdę czegoś nie rozumiem. Paliwo nie zostaje spalone w komorze, lecz w tłumiku, gdy w końcu dostanie ognia z kolektora wydechowego. I nie jest to wina gaźnika, że nie jest spalone, bo cały czas jest owe paliwo podawane. Zanik iskry, spóźniony zapłon powodują takie objawy. Niedowiarkom proponuję przejażdżkę autem na benzynie i na czwartym...
Tak jest to możliwe. Czujnik położenia wału korbowego jest przykręcony do bloku za pomocą dwóch śrub, jedna ma klasyczny łeb sześciokątny a druga to "urywka" - musisz wziąć kleszcze, chwycić na wystający walec i odkręcić, nastepnie na jej miejsce dajesz normalną srube i jest ok - możesz już regulować kat wyprzedzenia zapłonu.
opis budowy zaplonu w motorze mz: http://www.motocykle-mz.pl/articles.php?... a tutaj uklady zaplonwe w autach: http://www.bosch-prasa.pl/informacja.asp... http://europa.eu.int/eur-lex/pl/dd/docs/... Dodano po 7 tutaj masz schematy: http://www.republika.pl/arecki113/schema...
Kable się topiły bo jakiś mądry napisał kiedyś poradnik jak przemagnesować prądnicę, w poradniku tym radził by zewrzeć styki w regulatorze odpowiedzialne za przekazanie napięcia z prądnicy do akumulatora co wiązało się z sklejeniem tych styków i wtedy pozostaje tylko kable rwać bo instalacja płonie, oczywiście można to zrobić ale przy pracującym silniku...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Masz po prostu rozgrzebanego składaka i nie dojdziesz co to za wersja była. Jedna listwa była w SR50N, ale to była wersja najuboższa bez kierunkowskazów, z licznikiem okrągłym od s51, silnikiem 3-biegowym i przełącznikami jak z s50/kr51 i starych MZ. Rocznik 1986 to w zasadzie pierwsze wydania SR50. Była tam instalacja 6V na platynkach i 12V na elektroniku....
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
i zapłon elektroniczny czy platynkowy?
Niebieski przewód na 16 zacisk cewki biegnie on z stacyjki z pinu 15 stacyjki , na innych cewkach jest też B+ oznaczenie . są też cewki z oznakowaniem 15 i obok B+ to nowsze cewki stosowane z zapłonem elektronicznym .
Z niepodpiętymi wprost z kabla płytka do której przylutowany jest czujnik jest przykręcona do metalowej, tej standardowej na której znajdowały się przerywacze To pedepnij kable i zmierz jeszcze raz bo z odpiętymi tyle wykaże bo obwód wzbudzenia zasilany jest poprzez żarówkę ładowania.Może po prostu zmień koncepcję części mechanicznej, nawet na czujniki...
Zapewne jest w oprawie zapłon elektroniczny i dla tego szybko się zapalają.
Witam! Temat bardzo ciekawy, też kiedyś coś takiego robiłem do swojej MZ ETZ 150. Jako czujnika użyłem elementu halla ze starej stacji dyskietek i magnesu pierścieniowego z CD-Romu. Z początku miał być to prosty zapłon elektroniczny z na sztywno ustawionym punktem zapłonu no i niestety taki pozostał bo zanim zrealizowałem cały projekt to motorek został...
,,Ftrysk" to cała kupa elektroniki..... Sterownik, czujniki.... Nie za wysokie to progi, na Pana nogi ? :cry:
Jeśli wierzyć książce (E.Wernera) to były 2 modele S51E (zapłon elektroniczny) i S51E/4 (przerywacz i uproszczona instalacja elektryczna).
Podam koledze prosty sposób sprawdzenia. Ustaw tłok w górnej pozycji. Na kole zaznacz pozycję białą farbo. Odepnij kabel od cewki i podłącz neonówkę. Bez świecy ,,kopnij''. Otrzymasz efekt stroboskopowy i zauważysz,czy jest ok. Jeśli będzie dobrze przy różnych obrotach-cewka,świeca. Jeśli nie czujnik, luz na wale ,cewka pod kołem magnetycznym.
cewka od omegi nie bedzie sie nadawac bo omega ma zaplon elektroniczny i ma mniejszy opor cewka ,bedzie palic przerywacz
Zamontuj zapłon elektroniczny ,będzie spokój z kondensatorem i przerywaczem.Wpływ na żywotność kondensatora ma tak że temperatura.
Jak już platynkowym można określić układ zapłonowy stosowany w Simsonie, a nie Simsona ;) - Bardziej kojarzy się z jego kolorem;P Układ zapłonowy z przerywaczem platynkowym nie potrzebuje modułu. Tylko wersja z zapłonem "elektronicznym/tyrystorowym" potrzebował modułu. W simsonie silnika z układem zapłonowym na platynkach powinny wychodzić 4 przewody,...
proszę bardzo: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic42... może tutaj coś znajdziesz...
Ja mam BU921 ale tego raczej też nie dostaniesz ale 931 możesz próbować w mofetach popatrz na napięcie i natężenie albo niech Ci w sklepie coś dobierze co ma.
Roli zagladnij tutaj http://www.fiat-furious.pl i walnij tez tutaj post http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvf&f...
Przy zapłonie ze starterów świetlówki się uszkadzają jeśli starter nie rozwiera do końca styków lub uszkodzony jest kondensator startera. Po prostu cały czas płynie przez żarniki świetlówki prąd, a te nie są specjalnie trwałe przy przepływie prądu w czasie. Przyjrzyj się dobrze czy nie jarzą na czerwono przy zapalonej świetlówce. W dalszej kolejności...
Swego czasu sprzedawali takie zestawy do trabanta: aparat z przesłoną na 2 transoptorach szczelinowych i moduł zapłonowy
Jaki masz tam zapłon z rozdzielaczem czy bez? Nie podałeś roku produkcji, a były z cewką pojedynczą, podwójną i z zapłonem elektronicznym, może masz prolem z zaworami i stad sucha świeca?
Do wymiany regulator ilości wody (element plastykowy z tuleją mosiężną). Zgłoś do konserwacji, po to by ocenić stan urządzenia. Jeżeli nagrzewnica nie przepalona, nie cieknie to zdążysz przedłużyć sprawne działanie termy o kilka lat. Jest to pierwsza terma z zapłonem elektronicznym wprowadzona na polski rynek. Twój model z roku 1997,to już 15 lat.
Szkoda gazu na świeczkę w G17-30 . Może zainwestuj w termę z zapłonem elektronicznym. Koszt niewielki, gwarancja 3 letnia i .... Np G19-02
Jeśli mowa o cewce WN - tej umieszczonej poza silnikiem, to tak jak wyżej napisano. Może być użyta dowolna cewka WN przy zapłonie CDI. Małe cewki WN stosowane najczęściej w chińskich skuterach 4T, czy w markowych skuterach (np. Peugeot, Honda, Kymco) doskonale nadają się jako zamiennik, wymagają jednak dorobienia nowych przewodów z wsuwkami (zacisk...
Na pewno elektroniczny a nie pizoelektryczny z świeczką. I jednak poszukał bym u innch producentów podgrzewaczy. Polecam np. WRDP11 2B z Junkersa.
zobacz czy cewka dostaje impuls z modułu, jeżeli nie to albo moduł albo czujnik na wale. Jeżeli jest impuls to cewka uszkodzona. Można założyć cewkę od czegoś innego aby była to cewka od zapłonu elektronicznego (od jakiegoś starszego suzuki powinna podejść)
To jest część zapłonu (elektroniczny przerywacz) i nie ma nic wspólnego z ładowaniem. Może go nie być, to zależy od zastosowanej cewki zapłonowej, wtedy ten kabel idzie bezpośrednio do stacyjki i służy do wyłączania silnika.
AKKU 12v I modół al-118 od polcisza. Chyba że chcesz gdzieś wkomponować modół od piły czy kosiarki spalinowej!
Chcę zainstalować czujki ruchu do lamp z zapłonem elektronicznym Polecam zainteresować się czujkami ruchu wysokiej częstotliwości typu HR. Zaletą jest precyzyjniejsze działanie i praktycznie bez zwłoki czasowej.
a jeśli chodzi o spalanie, to jakie właściwie powinno być? ponad 15l to chyba dużo trochę, nie?
Ja mam simsona elektronika i pali z akumulatorem jaki i bez niego. Wystarczy spojrzeć na schemat i wiadomo że będzie palił, ale widzisz tu jest kupa mądrzejszych.
kolego magneto magneto masz :d
Jak nie wiesz, poczytaj na forum to zrozumiesz działanie bateryjnego układu zapłonowego, zasadę działania cewki , co to jest indukcja elektromagnetyczna , jaką rolę pełni elektronika. Poznaj zasady elektrotechniki w tym układzie, zaopatrz się w miernik i może wreszcie uda ci się naprawić. A jak nie wiesz, to przekaz motor do zakładu, któryś z elementów...
Przy zapłonie elektronicznym najczęściej to uszkadza się element sterujący układem zapłonowym[moduł] lub czujnik impulsów układu zapłonowego. Moduły są różnego rodzaju i może być tak że po wymianie na nowy odpali ale nie będzie miał mocy.
Czujnik halla nie ruszy przy 6V. Już kiedyś pisałem-przerabiałem cześkę (czezetę) na zapłon bezstykowy, jako element wyzwalający zastosowałem głowice magnetofonowe. Układ kształtowania charakterystyki był prosty, oparłem się na rozwiązaniu p. Rogulskiego, w radioelektroniku z wczesnych lat '90
Po załatwieniu ściągacza zdjąłem koło magnesowe i jednak winowajcą był ścięty klin. Po wymienieniu klina udało się ustawić zapłon dokładnie wg instrukcji. W tej chwili silnik odpala na dotyk. Problem rozwiązany temat uważam za zamknięty.
Jeśli to układ ze starterem, to starter nie rozwiera swoich styków i cały czas płynie prąd podgrzewający włokna na obu końcach. Po zapaleiu wykreć starter, jeśli zaświecą, to starter do wymiany... Jeśli jest to zapłon elektroniczny, to potrzebny jest scheamt lub fotka płytki dukowanej pozdrawiam
Zakupiłem simsona s51 instalacja 6v bez silnika ( kilka części było) dokupiłem do niego silnik z zapłonem elektronicznym 12 v no i teraz mam problem z tego podłączeniem z tego co wiem powinienem mieć moduł ale i tak nie wiem jak to podłączyć . Ale posiadam iskrownik 6v z wcześniejszego silnika ale on jest zwykły i mam teraz pytanie czy żeby wsadzić...
Jakie jest bicie pierścieni ślizgowych wirnika alternatora (nie magneta!)? Czy stojan pewnie siedzi w korpusie silnika? Jak i czym mierzyłeś te 6 mm wyprzedzenia?
http://marcek20.ovh.org/zaplon.html
Do zapłonu elektronicznego pracującego z tyrystorem potrzebny tyrystor o parametrach BT 10A 700V Dodano po 14 Dokumentacja do ww zapłonu tyrystorowego pracującego z napięciem 12V jest dokładnie opisana w książce Elektronika w moim samochodzie.
Nie potrzebny jest akumulator aby stosować zapłon tyrystorowy o bardzo dobrych parametrach ,właśnie pracuję nad takim układem ,narazie jeszcze nie działa ale myślę że to kwestia kilku dni .
Uszkodzenia tych dużych tranzystorów w obudowie TO220 zwykle łączy się z uszkodzeniem ścieżek zasilających...albo występującego tam swego rodzaju bezpiecznika.
Witam, wymień kabel wysokiego napięcia, uszkodzona może być też sama "fajka", silna iskra zapali mieszankę w każdym cylindrze, więc problemu nie będzie stosując inny układ zapłonowy
ad. 1. Gdzie konkretnie podłączasz ten miernik/żarówkę? Jedną z ważniejszych zalet zapłonu elektronicznego jest to, że nie pozostawia zasilania na cewce gdy silnik nie pracuje. Dioda LED z rezystorem 1k wpięta w miejsce uzwojenia pierwotnego cewki powinna migać podczas kręcenia rozrusznikiem. ad. 2. To niebieskie to Nanoplex, czyli moduł zapłonowy,...
CDI jest identyczne jak na foto , mam inne impulsatory , użyłem tego ponieważ wychodzi z niego tylko jeden kabel co by pasowało do schematu , te inne mają dwa kable , może kolega wytłumaczyć czym one sie różnią i jak zastosować ten drugi co ma dwa kable ,
Wysłałem Ci schematy na priv. Pozdrawiam
Gdyby odpalił to potrafią dawać 160-200v. Namieszałeś kolego :D. To nie jest moduł CDI, od tego trzeba zacząć. To elektroniczny zapłon bateryjny. Darlington NPN w zapłonie CDI? teraz jeszcze podpialem plus z miernika do tego pinu 5 i jak krecilem rozrusznikiem to pokazuje 7,4V jak przestaje krecic dalej jest to napiecie na mierniku widoczne dopiero...
Witam, Ostatnio tak bardzo chciałem zaoszczedzić, że kupiłem lampę tunelową UV do paznokci najtaniej jak się tylko dało. Chciałem ją wykorzystać jako naświetlarkę do płytek. Niestety okazało się, że podczas transportu potłukły się wszystkie świetlówki, tak więc kupiłem nowe i znowu problem: okazało się że są one do lamp o tzw. zapłonie elektronicznym,...
Jeżeli jednak miałeś zapłon elektroniczny to nie uruchomisz tego na zwykłym starterze. Potrzebną są do niego dławiki. A zwykły sterownik elektroniczny do świetlówki dostaniesz w każdym markecie budowlanym, na dziale z elektryką lub w lepiej zaopatrzonych sklepach elektrycznych. Wymontuj stary i idź z nim na wzór. Sprzedawca coś dobierze.
Schemat jest OK. Uzwijenie KW najpierw a na nim uzwojenie wzbudzenia. Kiedyś robiłem taka przewornicę do zapłonu elektronicznego na 12V. Ale tam o ile pamiętam było KW-22zw. a BW-7zw. aczkolwiek też na 2N3055. Układ na jednym tranzystorze będzie trudniej zestroić aby uzyskać zadowalającą sprawność, bez oscyloskopu się nie obejdzie.
To nic innego, jak moduł GL133 z Telpodu. Rozwiązanie to było stosowane w motorowerze chart. Podobne rozwiązania są teraz nagminnie stosowane we wszystkich skuterkach made in China. To zapłon CDI, czyli zapłon kondensatorowy zasilany z osobnej cewki. Nie potrzebuje do podjęcia pracy akumulatora.
Witam Kiedyś miałem CZ350 z dorobionym zapłonem elektronicznym. Zmontowałem dwa identyczne układy, na których zrobiłem 15000km bez awarii. Mam ten schemat daj znać to ci podeślę. Pozdrawiam pryz
Czy ten silniczek ma zapłon elektroniczny,bo nic o nim nie wiemy Widziałeś kosę z elektronicznym zapłonem?
Obudowa rozrządu jest wytarta przez łańcuszek Tam jest kanał olejowy z pompy oleju. ( w pokrywie ) Sprawdź czy nie został spiłowany przez łańcuszek i otwarty, bo będzie to skutkowało brakiem smarowania silnika.
Panowie, czy zapłon elektroniczny z chińczyka pasuje do KO?
a tam jest wtrysk czy gaźnik? jak gaźnik to sam zapłon to np nanoplex od malucha/cc 700 jest bardzo prostym zapłonem elektronicznym https://obrazki.elektroda.pl/34_12635615... tylko trzeba by koło pasowe maluchowe/cieniasowe przykręcić jakoś na wał silnika
Cewki dwubiegunowe do 126p z mechanicznym zapłonem były podłączane przez dodatkowy-specjalny przewód oporowy. Miał coś okołó 1,5 czy 1,7 Ω, tak by cały zestaw cewka + przewód miał około 3,5 - 4 Ω. Poszukaj lub zrób sobie zapłon elektroniczny sterowany przerywaczem, będziesz bardzo zadowolony. Dawno temu produkowane były do FSO 1500, 126p,...
Jaki zapłon - elektroniczny, czy z przerywaczem? W przypadku mechanicznego (przerywacz zapłonu) sprawdź zapłon, a kąt wyprzedzenia zapłonu w przypadku elektronicznego sprawdź moduł. Dodatkowo ciśnienie w tłokach. Czy zawsze ten sam cylinder "nie pali"? Jeżeli nie wiesz, to przy jednocylindrowym działaniu sprawdź co się stanie przy odłączeniu raz jedna...
Tak, można. Wymienić kocioł na posiadający zapłon elektroniczny. Koszt około 2500,- zł. Oblicz sobie ile kosztuje gaz zużyty przez świeczkę w ciągu roku i po jakim czasie zwróci się inwestycja. 9 letni Ariston prawdopodobnie ma mniejszą sprawność niż aktualnie produkowane kotły. Szczególnie te kondensacyjne. Jeżeli kocioł oprócz świeczki nie ma innych...
To raczej nie sieciowy filtr "brzęczy", może któryś elektrozawór który jest zasilany podczas normalnej pracy? Z tego co znalazłem, jest to starszy kocioł - nie kondensacyjny - ale z elektronicznymi zapłonem i kontrolą płomienia (czyli elektroniczne układy wysokonapięciowe). Poza tym ma inne, również elektroniczne podzespoły kontrolne, choćby czujnik...
Tak. Czujnik temperatury silnika jest podstawowym elementem inicjującym iskrę. Co tu się dzieje na tym forum....
Co ma wspólnego zawor wodny z gaśnięciem świeczki? O ile dobrze rozumuję to gaśnie ona po otrzymaniu sygnału z elektrody jonizującej sterownik zamyka z zawór świeczki i włącza elektromagnes gazu W moim przypadku jest napewno walnięty sterownik tylko nie mogę go rozgryżć dlatego proszę o jakikolwiek schemat z elektrodą jonjzującą
Miałem w swoim junkersie (zapłon elektroniczny z turbinką, ale dotyczy również tych z baterią) następujący problem : świeczka zapala ale nie załącza się głowny palnik. Wyczyściłem filtry sprawdziłem ciśnienie wody w sieci i dalej nie zapala. Przed świeczką jest umocowany w uchwycie ceramicznym taki zagięty drucik od którego odchodzi jeden przewód, jak...
Powiem szczerze że my to z Błażejem wszystko wiemy, i chyba wiemy troszkę więcej. Uwierz mi na na słowo mapa z silnika 4T japońskiego się nie sprawdzi w silniku jawy i w dodatku 2T. Zapoznaj się z mapami zapłonowymi silnika 2T a zrozumiesz w czym rzecz. Zmiana wyprzedzenia w funkcji obrotów jak najbardziej to krok na przód ale z głową. To mój zapłon...
Moja rada jest prosta - jeżeli nie jesteś tzw. gazownikiem to daj sobie spokój z próbami regulacji i samodzielnej naprawy tego urządzenia. Te piece gazowe które teraz są w eksploatacji to nie te proste " heble " z płomyczkiem pełniącym role pilota żeby się gaz zapalił. Serwis takiego pieca - czyli wyczyszczeni i regulacja ( a powinno się to robić co...
w osi zespołu wodnego - w czarnej ,plastikowej obudowie, od spodu!-jest wkręt regulacyjny- pokręcajac go zlikwidujesz przyczynę- po prostu wrek sie troszke rozregulował
No na pewno ETZ 250 rocznik 89 z zapłonem elektronicznym. To ten regulator się nadaje, czy nie bardzo? Jak tak, to jak go podłączyć, bo jestem zielony w tym temacie.
W świetlówkach warsztatowych (tych w obudowie z haczykiem i przewodem ze wtyczką), to albo są układy niskonapięciowe, albo jeżeli są na 230V to jest zapłon elektroniczny lub tradycyjny a jedna żyła zasilająca jest przewodu oporowego (zamiast dławika). Budowa jest identyczna jak w świetlówkach np. do opraw sufitowych. Skład to argon + pary rtęci. Szczegółowe...
Jakoś małe zainteresowanie... Zrobiłem schemat PCB irf będzie wygięty w stronę płytki mniej więcej tam gdzie są rezystory 15k i 47k. Przykręcę radiator do irf-a i zaleję żywicą Co o tym sądzicie
Dolny Śląsk okolice Wrocławia jak założę nową cewkę, kondensator, kable i dalej nie będzie iskry to się poddaje nie mam już pomysłów. A jest możliwość założenia zapłonu elektronicznego?
kurcze nie pamiętam czy tam jest kopułka czy już elektroniczny zapłon...wiesz co weź przejrzyj instalację do czujnika położenia wału,i jeżeli jest zapłon elektroniczny to ta kostkę co idzie do niego.może po prostu gdzieś jest zaśniedziały styk lub też przerwany kabel.... ciężko mi powiedzieć co i jak ,może jak bym zobaczył było by łatwioej a tak trzeba...
Do ściemniania żarówek w magistrali KNX, można moduł do rozdzielni znajdujący się np. na stronie http://automatykabudynku.pl/index.php?op...
Witam.. Oglądając myszkę od środka zauważyłem czujniki z tarczkami podobne do elementów zapłonu elektroniczneo montowanego w motocyklach.... Teraz mam pytanko, czy da się takie czujniki zamontować w zapłonie motocyklowym? Pozdrawiam
Zapłon należy przyspieszać wraz ze wzrostem obrotów, nie opóźniać! W jakim silniku??? Kolejny samochodowiec... Popatrz sobie jak wygląda mapa zapłonu od dwusuwa Dokładnie! pavvell Rutyna cię zjadła. :cry: michal880913 szukasz po wsi. Zrób prosty elektroniczny zapłon ze stałym punktem i będzie dobrze. Realizacja idealnego układu zapłonowego wymaga:...
witam wsystkich poszukuje schamatu i opisu do zaplonu elektrycznego do rometa.
Rzeczywiście interesujące. Kiedyś robiłem zapłon do JAWY 350 z mapami zapłonu na Atmelu w Bascomie i byłem bardzo zadowolony. W instrukcji Jawy napisane było aby zapłon by ustawiony od 2,8mm do 3,2mm przed GPZ tłoka. Algorytm programu procesora polegał na tym iż, czujnik mierzył prędkość obrotową wału i przekazywał sygnał do Atmela a on odpowiednio...
Kiedys mialem podobny przypadek z padnietym modulem zaplonu w Herkulesie.Beznadziejny przypadek.Szybciej bedzie dopasowac cos od innego modelu niz szukac oryginalu bo jest ich bardzo malo.Klient dal sobie spokój i nic nie robilem.Ale pomysl nad przekladka nawet z simsona.Ja nie mialem okazji tego przetestowac ale myslalem nad takim rozwiazaniem.
Teoria o nieopłacalnosci wyłączania świetlówki na kilka minut nie wynika z dużego poboru prądu. W układzie standardowym, tzn z dławikiem i starterem do zapłonu wytwarzane jest napięcie rzędu 700V. Po zapłonie na świetlówce występuje napięcie ok. 100 V. Każdy taki zapłon to mały szlag dla świetlówki. Częste załączanie po prostu skraca jej żywotność i...
Witam! Może to w czymś Ci pomoże. http://www.ostmotorrad.de/mz/etz/etz250a... Pozdrawiam Mat.
dziki temat zamknięty :)
Kolego w zależności od tego jaki masz typ silnika - starsze miały przerywacz (tzw. platynki) a nowe zapłon elektroniczny - bezobsługowy. Jeśli masz już rozebrany silnik po remoncie, to składając go, (bez względu na typ silnika) musisz zgrać znaki na zębatce wału ze znakami na wałku rozrządu. Zwykle są one dość widoczne, ale słyszałem, iż zdarzało się,...
i tu zaczyna się problem bo oryginalnie w SR było tak jeżeli instalacja 6V to zapłon na 12V (czyli cewka 12V) jak wersja z instalacją 12V to już zapłon był elektronik i cewka była 6V ale ta krótsza o 26 mm (do zapłonu elektronicznego) a teraz to co produkują to po prostu robią 12V, 6V i elektronik (też 12V) Jeżeli masz cały iskrownik 12V z przerywaczem...
Samo sprawdzenie rezystancji omomierzem nie powie o sprawności cewki WN. Konieczne jest dodatkowo pomierzenie indukcyjności uzwojeń, co pomoże określić czy uzwojenie nie ma zwarć międzyzwojowych. Mogą pojawić się jeszcze wewnętrzne przebicia, a to wymaga podłączenia cewki w normalny układ pracy. Cewka pracuje w zapłonie iskrownikowym, bateryjnym czy...
a tak po za tym to zworka na płytce musi być odpowiednio ustawiona aby pokazywał prawidłowo
Obawiam się, że moduły typu L nie współpracują z elektronicznymi statecznikami. http://www.awex.eu/Modu%C5%82y-awaryjne,...
U mnie w garażu jest ta sama historia. Prążki pojawiają się i znikają. przestałem zwracać na to uwagę. Lampy to Philips-y 2*36W, świetlówki tak samo.
chodzi o tego typu zapłon, a o co chodzi z tym wpływem na silnik? Będzie się grzał? Z tego co się orientuję to zadaniem modułu jest wzmocnienie iskry przede wszystkim na wolnych jak i wysokich obrotach ale czy reguluje przyspieszenie zapłonu w pewnych zakresach obrotowych silnika? - proszę o wytłumaczenie bo się zupełnie na tym nie znam. http://obrazki.elektroda.net/43_12798784...
elektroniczny zapłon zapłon elektroniczny prosty projekt elektroniczny
amplituner przygasa wyjąć grzałke dobrać wyłącznik nadprądowy
Telewizor Panasonic samoczynnie się wyłącza - przyczyny i rozwiązania Błąd H91 w pompie ciepła Panasonic 12 kW - jak naprawić?