Witam, Moim zdaniem: 1) czujnik zaniku faz dla takiego urządzenia jest rzeczą niepotrzebną - powodującą niepotrzebne wyłączenia, 2) wyłącznik silnikowy - odpowiednio dobrany zabezpiecza przed zwarciami, przeciążeniami, zanikiem faz, 3) czujnik temperatury zamontowany w silniku - zabezpiecza przed przegrzaniem spowodowanym np. uszkodzeniem przewietrznika,...
Czy RCD PFIM-63/4/003-G/A wedle opisu Eaton z uwagi na silnik 15kw kompresora bez falownika zabezpieczony wyłącznikiem nadprądowym 40A w rozdzielnicy będzie odpowiednim doborem, czy może zastosować HNC-63/4/003-A z nowej wersji xPole Home lub jakieś inne odpowiednie . Instrukcja podłączenia kompresora mówi aby postępować zgodnie z normą Pn-En60204-1-...
Można wykożystać taki rozłącznik, ale jego prąd znamionowy musi być dopasowany do mocy silnika. Warto zauważyć, że silnik asynchroniczny może pobrać w momencie załączania nawet 10 razy większy prąd. Zadaniem bezpiecznika (wyłącznika nadmiarowego) typu "S" nie jest (podstawowo) załączanie silników, ale wiadomo, że będzie działać (chociaż lepiej unikać...
Przy takich mocach powinien być soft start lub inwerter silnikowy. Minimum rozruch gwiazda-trójkąt. Nie wiedząc, jak reaguje na przeciążenia Twoja instalacja to przyjąłbym, że bezpiecznym zapasem mocy będzie 80 %. Zwróć uwagę na jednostki, czy to są W, czy VA. Te 80% podzieliłbym przez 8 - zakładając ciężki rozruch nieokreślonego bliżej rębaka. Tak...
Napędy elektryczne wymagają skutecznej ochrony przed przeciążeniami i zwarciami. Oba zjawiska generują zakłócenia w pracy silników i stwarzają niebezpieczeństwo ich uszkodzenia. Mogłoby to doprowadzić do sytuacji potencjalnie niebezpiecznej dla osób mających styczność z danymi urządzeniami. Remedium na oba zagrożenia stanowią dziś nowoczesne wyłączniki...
A może spróbuj czegoś takiego: aktualnie dostepny jako kit AVT1007 na www.cyfronika.pl za 30 PLN Opis VAVT1007 Regulator obrotów silnika elektrycznego (Kompletny zestaw) Więcej... Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych silników elektrycznych. Zapewnia miękki start sterowanego silnika, kontrolę poboru prądu przez obciążenie (detekcja...
Moje pytanie dotyczy zabezpiecznia suwnicy przed przeciążeniem (nie mylić z zabezpieczeniem silnika elektrycznego). Czy można je zrealizować za pomocą pomiaru samego prądu silnika? Z reguły stosuje się ograniczniki obciążenia na bazie tensometrów. W moim przypadku, mam do czynienia z suwnicą, w której nie ma takich ograniczników, jedynie 3-fazowy przekładnik...
Robert Kamiński między innymi napisał: Który szanujący się, elektryk zastosuje bezpiecznik o prądzie niewiele większym niż prąd znamionowy ? I co charakterystyka wyłącznika ma zapewnić poprawną pracę? Uczepiliście się koledzy tej "eski" jak rzep psiego ogona. Zgodnie z PN-89/E-05012 "Dobór silników elektrycznych oraz ich instalowanie" każdy silnik powinien...
Witam! Dzięki za reakcję 🙂. Pasek na miejscu, sterownik REMCO 5506 ma upaloną ścieżkę do jednej szczotek silnika. Same szczotki jeszcze mogłyby funkcjonować, jeszcze wysuwają się na ~ 1,5 cm. Spróbuję jeszcze uruchomić silnik poza układem elektrycznym. Jeżeli zakręci - może jeszcze będę walczył z tematem. Napewno że schematem byłoby łatwiej. Z elektroniką...
Więc tak, rozbierałem prądnice asynchroniczną Geko 5900VA-3f (5000VA-1f) co prawda nie na częsci pierwsze, ale wystarczyło zeby pojąć o co biega. Jest to zwykły silnik klatkowy, co prawda jest mały jak na swoją moc, ale widocznie jest to akurat nowoczesniejsza konstrukcja. Do faz są podłączone w gwiazde 3 duże kondesatory 50uF 400V i nic wiecej tam...
1. Czy można gdzieś dostać silnik elektryczny 30 kw i około 400 obr/min, jaka cena? Można 360rpm o stosownej mocy z typoszeregu. Normalny silnik klatkowy o 8 parach biegunów. Silniki takie mają niższą sprawność i niski cos fi, są wielkie i ciężkie w porównaniu do 1500rpm. 2. Czy mogę zamontować silnik 900 obr/min z falownikiem wektorowym i zmniejszyć...
Oczywiście że nie, uszkodzenie spowodowane zostanie przeciążeniem pracy w zależności od krotności i czasu pracy pod przeciążeniem. Warto też oczywiście prowadzić stały monitoring maszyny i zapisywać pomiary jeżeli prędkość zmian zacznie się zwiększać należy przeprowadzić serwis, wymiana łożysk, smarowania, czyszczenie, kontrola izolacji uzwojeń itp....
Autor artykułu, Art Kay, wspomina jak na studiach przez pomyłkę zdarzyło mu się podłączyć zasilanie 120 V AC do szyny zasilania mikrokontrolera (5 V DC). Układ scalony oczywiście eksplodował, a fragmenty ceramicznej obudowy DIP przeleciały przez całą salę. To jego pierwszy kontakt z, tak zwanymi, przeciążeniami elektrycznymi (EOS - ang. Electrical OverStress...
Jeżeli silnik przy obciążeniu pobiera 7.5A, a bez obciążenia 0.5A, to znaczy, że 7A jest pobieranych z powodu tego obciążenia. Ale bez pomiaru oporności nie wiadomo, ile z 12V zasilania traci na swoich opornościach. I nie wiadomo, czy to obciążenie jest prawidłowe, czy nie jest przeciążeniem. Dla określonych obrotów można jakoś powiązać dopuszczalną...
Witam, również przerabiam samochód na elektryczny. Moje autko jest małe bo to Cinquecento. Zastosowałem silnik 7,5kW asynchroniczny na amerykańskie napięcie 3x200V, prąd znam.30A 2900 obr. Silnik podłączony do skrzyni biegów. Kupiłem akumulatory trakcyjne na 240V o pojemności 40Ah. Ważą 270kg i cinkuś trochę siedzi bo są umieszczone z tyłu (ale sprężyny...
Każdy silnik powinien być zabezpieczony przed przeciążeniem. I wtedy nastąpi wyłączenie silnika niezależnie od przyczyny.
Czy układ poniżej byłby dobry? "Producent: AVT Wysokiej klasy sterownik prędkości obrotowej do jednofazowych komutatorowych silników elektrycznych. Zestaw AVT 1007 wykonano w oparciu o specjalizowany układ scalony U2008. Układ ten ma wbudowany moduł zapewniający miękki start sterowanego silnika, blok nadzoru poboru prądu przez obciążenie (detekcja przeciążeń)...
(at)Bilons Oczywiście, choć zasilacze impulsowe są z reguły zabezpieczone elektronicznie przed zwarciem i przeciążeniem. Natomiast bezpiecznik na linii 220 VAC jest konieczny.
Pytanie może absurdalne, lecz patrząc na wzory takie działanie powinno być prawdziwe. Powiedzmy, że pracowal z taką moc przy zawyżonym o ponad 30% napięciu zasilania. Co znaczy "dając mu opór" - na czym polegało danie oporu? Każdy silnik powinien pracować przy nominalnym napięciu zasilania i przy obciążeniu nie większym od nominalnego. Dopuszczalne...
Witamy. Elektryka to wcale nie jest takie eko... Ale fajny bajer jedynie. Jeśli traktujesz hobbystycznie to jest ok. No i strona techniczna i elektryczna.: Silnik 36V 250W jakie obroty ma? To ma duże znaczenie dla przekładni zębatych i łańcuchowych bo ślimakowe odpadają bo są to samohamowne... I napiecie zasilania dla silnika 36V nie da się dać 48V...
Stara zasada jak świat silników elektrycznych <można znaleźć w każdej książce na temat silników że termiki ustawia się na prąd 10 procent większy od znamionowego, czyli 4,9Ax1,1=około 5,5A. ponieważ z doświadczenia wiem że czasem przy chwilowych przeciążeniach termiki wyrzucają zaryzykowałem 6A ale to już max. Na 8A jak wyrzuci to już będzie po silniku.
Witam! Potrzebuję potwierdzenia lub dodatkowych informacji na temat zmiany kierunku obrotowego silnika. Na początku informacje o silniku i jego wykorzystaniu: Silnik jednofazowy 230V 1900W (tak było napisane na tabliczce wertykulatora z którego jest silnik), ale po gabarytach i wadze nie sądzę, aby rzeczywiście posiadał taką moc. Chyba najważniejsze:...
Robiłem trochę obliczeń na koła 20 Obwód to około 160cm czyli żeby pokonać 200m (12km/h to 200m/min) potrzebuje około 125 obrotów kołem. Przy silniku który osiąga 2750rpm musiał bym użyć przekładni 22:1 żeby osiągnąć taką prędkość Wiem, że dzięki przekładni, siła wzrasta ale jak obliczyć to obliczyć? Czy jest jakiś sensowny wzór dzięki któremu będę...
Romulus73 nie wiem o jakich przetwornicach mówisz. Ja w warunkach przemysłowych stosuję głównie przetwornice Danffossa i Siemensa i zawsze dobieram je pod kątem mocy silnika jaki zamierzam użyć a nie prądu wyjściowego przetwornicy. Silniki z tego co wiem od zawsze produkuje się według typoszeregu związanego z mocą. Stąd silniki 0,37kW 0,55kW lub 0,75kW...
oryginalne mechanizmy maja układ zabezpieczający przed przeciążeniem przy silniku.
Miałem pisać post z pytaniem dlaczego nie działa mi prawidłowo szyba pasażera... ale już sam doszedłem do tego więc podzielę się spostrzeżeniem. Chodzi o usterkę już poruszaną na forum ale bez odpowiedzi... Otóż szyba pasażera przesuwała się tylko po parę centymetrów i sama zatrzymywała się... Problem, tkwił w czujniku hallotronowym znajdującym się...
Silnik zapewne nie jest wolnoobrotowy, a więc zamontowanie go do deski która ma małe kółka bez żadnej przekładni i próba jazdy na takiej desce powoduje przeciążenie silnika. Każdy się będzie grzał, cudów nie ma. Silniki zwykle chłodzone są powietrzem, a żeby to chłodzenie działało prawidłowo wał silnika musi się obracać z określoną prędkością. Tutaj...
Wracając do silniczka, w opisie jest napisane 2kg.cm, może mi ktoś wytłumaczyć o co chodzi z tymi kilogramami na cm? To znaczy że to uniesie 2kg? Moment obrotowy na wale. Jeśli założysz na oś kółko o średnicy 2cm to nawiniętą na kółko linką podniesiesz ciężar 2kg (jeśli kółko będzie miało 20cm to podniesie cieżar 0,2kg). Chciałbym jeszcze zapytać,...
Zastanawiam się też czy jeżeli ten zasilacz jest „za dobry” to dlaczego, przynajmniej trochę działa dla tego mniejszego silnika? Być może dlatego (nie chce mi się szukać szczegółowych danych) że pobiera mniejszy prąd. Podczas rozruchu każdy silnik szczotkowy pobiera dużo większy prąd niż podczas normalnej pracy - przy nominalnych obrotach....
Albo silniki są źle dobrane, albo coś dławi przepływ powietrza. Jeśli osiowe wentylatory - coś dławi. Jeśli odśrodkowe - odwrotnie, brak dławienia i stąd przeciążenie... A czemu dławienie wentylatora osiowego miałoby go przeciążać?
Wiem że ta moc silnika nie jest największa ale stawiam na miejską jazdę i być może poratuje się dodatkowo lekkim przeciążeniem silnika. Ruszałem tym autem z 2 biegu i miło byłem zaskoczony przyspieszeniem. Silnik wykręca 6k RPM może się okazać ze drugi bieg w zupełności wystarczy w miejskich warunkach. Chłodzenie? Do póki nie uruchomię i nie pojeżdżę...
A praktyką może pokazać że silnik się spali w połowie drogi. Albo hamulce wysiądą przy zjeździe. Czyli źle postawiłeś pytanie. Powinieneś pytać czy jest na tym forum ktoś kto jeździł hulajnogą lub rowerem elektrycznym na trasie o profilu zbliżonym do tej do Morskiego Oka. Moim zdaniem, tylko model z hamowaniem rekuperacyjnym i zabezpieczeniem przed...
Transformator to tylko przykład bliski silnikowi indukcyjnemu. Jednak zasada zachowania energii obowiązuje wszędzie w znanym nam wszechświecie. Błąd jaki popełniasz w analizie winikać może z tego, iż dla silnika elektrycznego, tak jak dla każdego innego silnika, jego mocą znamionową jest moc MECHANICZNA. Nie elektryczna, która jest zawsze większa, bo...
Nie mam doświadczenia w zasilaniu silników z UPS. Tylko serwerownie, studia, biurowce - ale wtedy zapas mocy był duży, ze względu na rozwój firm i odbiór mocy się uśrednił, ze względu na ilość odbiorników. Obawiam się jednak, że UPS może wykryć przeciążenie przy starcie silnika i nawet jak nie zadziała bezpiecznik w UPS'ie to może jego elektronika sterująca...
Każda przemiana energetyczna w tym przypadku energii elektrycznej na mechaniczną wiąże się ze stratą, na ciepło, na falę dźwiękową. Cy to w przypadku silników elektrycznych czy spalinowych czy jakichkolwiek innych jest jeden optymalny punkt pracy ( prędkość obrotowa, obciążenie) gdzie przemiana zachodzi z minimalną stratą. Jeżeli zależy nam na idealnej...
Nie znam się na podnośnikach, ale może dałoby się rozwiązać problem "po kolejarsku", czyli jeżeli jedna lokomotywa nie wystarczy, to przypina się drugą. Widziałem dawno temu takie rzemieślnicze rozwiązanie w jakiejś maszynie warsztatowej w postaci dodania drugiego silnika elektrycznego. Tylko że ten pierwszy motor miał wyprowadzony wał także z drugiej...
Niedługo wystawie aktualne fotki bo teraz mój rower został bardziej rozbudowany. Udało mi sie uzyskać większą moc z tych silników zasilając je większym napięciem przy manetce gazu na full silniki dostają zamiast nominalnych 24V aż 72V :) oczywiście zastosowałem większa przekładnie aby silniki miały lżej i mogły rozwinąć obroty odpowiednie do napiecia...
osobiście robiłem juz takie maszynki i stosowałem napięcie okolo 16V i nic sie nie działo gdyż po stronie pierwotnej trafa był stycznik sterowany takim pilotem na kablu .........podpinało się klemy przekręcało stacyjkę i wtedy dopiero kop ze startera za pomocą tegoż pilota, awari jeszcze nie było. a takie trafo nawinąć nawet można jako toroid na stojanie...
A co może się stać silnikowi, który dostanie większe napięcie niż znamionowe? Ten silnik będzie napędzał auto, do którego został oryginalnie stworzony, więc przeciążenia dla niego będą te same... tylko że będzie pracował w zmienionych warunkach prądowych.
Witam! Chciał bym zapytać czy ktoś ma namiary na godny polecenia gotowy moduł wykrywający przeciążenie silników elektrycznych szyb do auta? Lub czy istnieją może moduły domykania z taką opcją, aby dodatkowo można było sterować szybą poprzez przyciski? (bo wiekszość modułów domykania wykrywa przeciażenie i nie chciał bym dublować tego rozwiązania). Docelowo...
70kW?? To zupełnie niepotrzebne... 1 KM = 75 kGm/s = 735,498 W Czyli 70kW = 95KM Ponadto, silnik elektryczny zachowuje się trochę inaczej niż spalinowy. Istnieje możliwość jego kilkusekundowego przeciążenia, nawet do 5x (zależnie od typu silnika). Silnik spalinowy natomiast na przykład przy niskich obrotach (ruszanie) ma znacznie mniejszą moc niż moc...
To może rozwiń swoją wypowiedź i powiedz czemu każdy pojazd pokazany na tamtym forum który przy małym silniku bez żadnej regulowanej przekładni palił uzwojenia, sterowniki i wszystko co stawało na drodze dużym prądom. Masz rację silnik elektryczny można wysilać na starcie ale z umiarem i przez odpowiedni czas. Jakoś twój przykład z tokarką nie wiele...
Sprawdź układ prowadnic, mogą być jakieś opory mechaniczne. Wygląda mi to na wyłączanie silnika z powodu przeciążenia.
Witam. Przedstawiam projekt leniwego elektronika - napęd i sterowanie rolet okiennych. Projekt powstał w trakcie budowy małego kina domowego bazującego na projektorze. Potrzeba zaciemnienia pokoju stała się nagląca, a zasłanianie okna czym popadnie nie było wygodne:|. Nie pozostało nic innego, jak poszukać na elce - tak trafiłem na Sterownik bazuje...
Ta elektronika prawdopodobnie wykrywała przeciążenie na silniku i ograniczała prąd. Jak podłączysz to przez przekaźnik spalisz silnik lub uszkodzisz mechanizm.
Witam, Valmonth możesz dobrać motoreduktor następująco: MOC na wale wyjściowym = 3.75*420/9550 = 0,17kW Przyjmując sprawność przekładni 95% silnik powinien mieć 0.18kW - akurat jest taki typoszereg (handlowy) czyli 0.18kW - jeśli by nie było to trzeba przyjąć silnik o większej mocy. Taki silnik np. produkcji Tamel Sg 63-4B ma znamionowo 1370obr/min...
Chodziło mi o lekkie przeciążenie. Nie chodzi mi o zatrzymywanie silnika. Ten silnik prawdopodobnie będzie służył jako kosiarka albo szlifierka. W pralce miał obciążenie do 5 KG więc raczej takiej siły nie da się uzyskać kosząc trawę (niską trawę nie chaszcze :P)albo szlifować małe rzeczy :)
Aha - chciałem jeszcze dodać gwoli ścisłości, że z pewnością istnieją specjalne zastosowania silnika elektrycznego, gdzie silnik jest przeciążany kilku-krotnie(kilkunasto, kilkudziesięcio??) (np. rozrusznik samochodowy - ale tu jest silnik szeregowy). Interesuje mnie sam silnik - falownik, zabezpieczenia i algorytm regulacji to moja działka ;) Czy wobec...
Witam Poszukuje silnika elektrycznego lub silnika z układem który po przeciążeniu nigdy się nie spali(słyszałem że takie coś istnieje) potrzebuje go do pracy ma on mierzyć poziom kleju na podstawie obrotów lub ich braku poszukuje także innych sposobów mierzenia tego kleju, temperatura pracy około 190 stopni
dodałem schemat podłączenia silnika elektrycznie jest to silnik dwu biegowy kwestia tego ze przy małej mocy 9 kW silnik oraz paski nie są narażone na przeciążenia ale gdy zostanie on przełączony na drugi bieg 37kW silnik na ułamek sekundy zostaje bez zasilania by po chwili ruszyć całą swą mocą .
Silnik jednofazowy z natury nie posiada momentu rozruchowego. Rozruch tego silnika wymaga systemu rozruchowego. Urządzenie rozruchowe z reguły jest przeciążane w trakcie rozruchu. Po przeciążeniu systemu silnik się zatrzymuje i masz kolejny rozruch z przegrzewaniem systemu rozruchowego. 1,5kW to tylko trójfazowy.
Czy ktoś robi takie doświadczenie? Doświadczeń w tym przypadku nie ma co robić bowiem grupa mądrzejszych od Nas osób opracowała normę: PN - 89/E - 05012 Urządzenia elektroenergetyczne. Dobór silników elektrycznych i ich instalowanie. Ogólne wymagania i odbiór techniczny. W której jest napisane: Każdy silnik powinien mieć zabezpieczenie zwarciowe oddzielne....
Boże, ludzie ogarnijcie się. W cale mi nie pomagacie. Nic mnie nie obchodzą straty energii w tym momencie, jestem na etapie projektowania. Takie coś uwzględnia się KIEDY JUŻ MA SIĘ ODPOWIEDNIĄ PRZEKLADNIE. Na cholerę mi wiedzieć że spadnie mi moc tego silnika skoro nie mam jeszcze dobranych wszystkich elementów. Całość jest tylko na papierze Kiedy skończe...
Witam mam problem, posiadam moduł domykania szyb który posiada zabezpieczenie nad prądowe do ustawienia 8A albo 10A czyli po przekroczeniu tej wartości domykanie automatycznie się wyłącza albo po czasie 10 sekund od momentu rozpoczęcia domykania.Problem tkwi w tym że moje silniki elektryczne pobierają tylko 0,5A przy domknięciu wzrasta do 0,6A a że...
hmm twierdzisz, że tłumiki drgań skrętnych do niczego nie służą i jest to wymysł nowoczesności?, kiedyś ich nie używano bo co?? bo maszyna ma zawsze ważyć kilka ton i wytrzymać każde przeciążenie bo w innym wypadku jest bublem? Sposób w jaki silnik elektryczny generuje moc różni się znacznie od mocy generowanej przez silnik spalinowy z przed kilkudziesięciu...
Myślę że 1/4 troche przesadzona. Ilość faz oczywiście nie ma znaczenia przy nominalnym obciążeniu, w przypadku przeciążeń a w wiertarkach się zdarza 3 fazowe mają wyższy moment. Ale tutaj mówimy o dwóch zupełnie innych silnikach więc faz nie ma co porównywać.
Oby obawy pozostały tylko obawami, o przeciążeniu nie ma mowy, drugie cięcie rura o ściance 1,5mm, szło jak w masło, wyłączyła się na krańcówce po zakończeniu cięcia a potem przy kolejnej próbie w/w objawy.
Co w taki przypadku zrobić? Naturalnie zastosować silnik o mocy wyższej z popularnego szeregu czyli 7.5kW. Oczywiście uwzględniając sprawność energetyczną układu napędowego. Żaden producent z poważnego przemysłu nie zainstaluje słabszego silnika dopuszczając jego przeciążenie przy znamionowym obciążeniu maszyny roboczej :D Współczynnik 1.2 należy traktować...
silnik liniowy jest na 4 przewody dwa są zasilaniem silnika ze zmianą polaryzacji, a dwa są z czujników krańcówek w silniku i z bezpiecznika przeciążenia silnika liniowego. Czujniki klapy są dwa 90 procent i 100 procent są one na złączu 3 pinowym w jednej kostce są to dwa kontaktrony włączone z rezystorami. Nie warto zawracać sobie głowy regeneracją...
Ja dodam, bo to istotne dla zabezpieczenia tego silnika przed przeciążeniem że jego prąd znamionowy to 6,6 A .
Witam chce kupic silnik i niewiem czy wszystko bedzie pasowac bo niebardzo jestem w tych tematach a mianowicie; Typ MY 63 2-2 Moc 0,25kW Obroty 2780 obr/min Średnica wałka 11mm Wznios wałka 63mm Rozstaw łap: 100X80mm Obudowa aluminiowa Napięcie 230V I DO TEGO REGULATOR OBROTÓW zasilanie IN 230V AC konektory IN oraz OUT maksymalna regulowana moc to 2000W...
A może prąd i napięcie to dla pracy nominalnej - a moc to do jakiej można przeciążyć ten silnik w krótkim czasie - bo z czymś takim spotkałem się kilkukrotnie (w drukarniach) , często jest też podany czas tego przeciążenia.
Witam ponownie. Jak zawsze nie wiem czy w dobrym dziale piszę, jeśli nie proszę o przeniesienie a nie kasowanie. Mój problem polega na tym, że użyty do budowy "przesiewacza" silnik elektryczny 24v pochodzący z ciężarówki (podnoszenie szyb) nie działa prawidłowo. Po kilku sekundach normalnej pracy zatrzymuje się na chwilę, znowu rusza i znowu się zatrzymuje....
Już naprawiłem. Nikt się nie pokwapił z pomocą więc straciłem trochę czasu ale dla obserwujących i potomnych: Zapewne wskutek przeciążenia (usilne próby rozkręcenia zablokowanej mokrą trawą kosiarki) spowodowały przegrzanie uzwojenia, roztopienie izolacji i zwarcie. Miejsce wykryłem gdy silnik nie chciał się z jakiegoś powodu uruchomić i zaiskrzyło....
Raczej prędzej zerwie się łańcuch, a jeśli nawet nie, to silnik się zatrzyma - pytanie tylko czy się nie uszkodzi/przegrzeje wtedy? Wyłącznik silnikowy posiada dwa człony, jeden przeciążeniowy a drugi zwarciowy. Jeśli by doszło do nagłej blokady silnika to praktycznie natychmiast zadziała człon zwarciowy i odłącz zasilanie silnika. Czasami też lecą...
Betoniarka była na 3 przedłużaczach.. To jest zawsze jak proszenie się o kłopoty. Moim zdaniem wpływ mieć mógł kondensator ( utrata pojemności ) względnie przeciążenie betoniarki i brak reakcji w obu przypadkach .
Stawiam jednak na uszkodzony wirnik. Poszukaj firmy która zajmuje się naprawami silników elektrycznych i pojedź do nich, sprawdzą motor, ewentualnie naprawią, albo druga opcja, szukasz używanego motoru. Na jeden uszkodzony triak jeszcze mógł byś trafić, ale na dwa raczej nie, prędzej szóstkę w totka trafisz. Do zwarcia między anodami dojdzie po przeciążeniu...
Z Tamelem rzeczywiście się pomyliłem, myślałem o Beselu . Silnik będzie pracował w traku do drewna więc nie zależy mi do końca na energooszczędności, z pracą ciągłą wiem że silniki są bardziej odporne na chwilowe przeciążenia a tu takowe mogą się pojawiać przy grubszych kłodach. Skłaniałem się bardziej ku Celmie wydaje mi się solidniejsza od Tamela...
No właśnie potrzeba mi bardzo dużej mocy i trwałości silnik spalinowy nie dał rady mimo że był to oryginalny Briggs & Stratton. Co do chwilowego przeciążenia to rozumiem, ale u mnie jest bardzo gęsta trawa i do tego bardzo szybko rośnie więc musi być to mocny sprzęt. Silnik spalinowy 3,5 KM dawał radę, ale miał ciężko. Zwykłe elektryczne o szerokości...
Witajcie, poszukuje modułu nadprądowego, który pozwoli zabezpieczyć mi układ zasilania silnika elektrycznego przed wyrzucaniem bezpiecznika. Napięcie: 24 VDC, pobór prądu podczas normalnej jazdy: 3-8A, w momencie zblokowania wózka skacze do 15-25A i następuje przepalenie bezpiecznika. Niestety bezpieczniki są mocno schowane i uciążliwym dla operatora...
Tylko, że rozruch takiego silnika trwa ułamki sekund, i on już wystartował. Gdyby "namyślał" się w którą stronę ruszyć, to wtedy trzeba by szukać przyczyny w układzie elektrycznym silnika, więc i kondensatorze. Owszem masz rację, ale nie do końca. To jest silnik z fazą rozruchową pojemnościową - tak się to nazywa. Oczywiście silnik taki startuje natychmiast...
Rok temu kupiłem kosiarkę elektryczną. W tym roku uległa uszkodzeniu. W serwisie odpowiedzieli mi że nie mogą uznać gwarancji gdyż "awaria silnika jest rezultatem nieprawidłowej eksploatacji skutkującej doprowadzeniem do silnego iskrzenia - spadków napięć w wyniku współpracy urządzenia z nieodpowiednią instalacją lub przeciążeniem silnika w wyniku jego...
Masz tam baterię akumulatorów połączonych szeregowo. Możesz ją nazywać akumulatorem. Do ładowania używasz ładowarkę. Zasilacz zostaje do zasilania radia, komputera, itp. BMS, który jest tylko układem odcinającym akumulatory gdy ich napięcie przekroczy dolną lub górną wartość napięcia, powinien być nazywany PCM. Tak więc "BMS" odetnie baterię gdy jej...
A nie zamarzła? Nie musiała zadziałać krańcówka, mogło zadziałać zabezpieczenie przed przeciążeniem silnika w sytuacji, gdy nie jest w stanie poruszyć roletą.
„Elektryczne szyby” w samochodzie. W samochodzie Skoda Octavia I kombi były cztery korbki w drzwiach, więc trzeba było opracować i zamontować elektryczny system sterujący otwieraniem i zamykaniem szyb, oraz wymienić podnośniki szyb. Zamontowane zostały oryginalne podnośniki fabryczne, z oryginalnymi silniczkami, jednak po małej modyfikacji....
a) czy ładowarce nie będzie szkodzić, że podłączona będzie do akumulatorów - (przełącznik w pozycji 1 lub 2 lub 1+2) - w momencie, gdy nie będzie posiadała zasilania 230V? Nie będzie to szkodziło ładowarce. b) co się stanie, gdy alternator silnika będzie ładował akumulator i przełączymy przełącznik w pozycję spinającą akumulator silnikowy z ładowarką...
Dobór zabezpieczeń nadprądowych, podłączenie RCD, oraz silnika 220/380 i 380/660 dla początkujących, i nie tylko... Zabezpieczenie przewodów instalacyjnych przed skutkami przeciążeń /zasady ogólne/. Ważne- wszelkie środki ochrony przeciwporażeniowej uzależnione są od sieci zasilającej, a właściwie instalacji odbiorczej która jest przedłużeniem sieci....
Producent pisze: "Sieć elektryczna zasilająca pompę musi być wyposażona w wyłącznik nadprądowy [np. M611] zabezpieczający silnik przed przeciążeniem"
Może to Cię zainspiruje: Co do projektu. Miałem do czynienia z kilkoma rodzajami silników. Warte uwagi są silniki o mocy 450W wzwyż, ponieważ są dużo bardziej odporne na przeciążenia, mają otwory chłodzące, są solidne itd. Silniki od 250W do 350W są bardzo wrażliwe na przeciążenia, przegrzeją się przy pierwszej lepszej okazji. Jestem zdania, że nie...
Chroni silnik przed przeciążeniem, chociaż lepszy byłby w tym miejscu wyłącznik silnikowy. Wszystkie urządzenia tego typu muszą mieć skutecznie działające wyłączniki bezpieczeństwa, a wskazane byłoby również zabezpieczenie przed samorozruchem po zaniku i powrocie napięcia. Nie patrzcie przy tym na oferty handlu, nie wszystkie urządzenia wprowadzone...
EPS-D Mikroprocesorowy przekaźnik silnikowy Przeznaczenie EPS przeznaczony jest do zabezpieczania elektrycznych silników trójfazowych dowolnej mocy. Skutecznie chroni silniki w drogich i odpowiedzialnych zastosowaniach jak pompy, hydrofory, windy, transportery, podnośniki, wentylatory, wirówki, kompresory, itp. Działanie Przekaźnik kontroluje obciążenie...
:arrow: tlock - obrażasz się za proste stwierdzenie faktów ... A na koniec to szczypta matematyki ze szkoły podstawowej, której chyba nie ukończyłeś jeszcze...... a co mam myśleć jeśli wyłożyłem ci kawa na ławę jak to się liczy i to używając wzorów ze szkoły podstawowej , które to są wałkowane od 3 klasy na okrągło, i to na lekcjach matematyki, geometrii...
Raczej NIE! A to z tego względu że na przewodzie masz spadki napięcia, straty mocy i energii. Przewód a racze jego żyły są przystosowane na pewien długotrwale dopuszczalny prąd. Przekroczenie tej wartości powoduje przeciążenie termiczne przewodu poprzez rezystancję. Może dojść do sytuacji że podczas przepływu dużego prądu żyła zacznie Ci się topić bądź...
Drodzy Użytkownicy, chciałbym opisać pewną dysfunkcję samochodową, jaka mi się przydarzyła, żebyśmy wspólnie mogli się zastanowić nad przyczyną tych wydarzeń. Od kilku lat zmagam się z różnymi drobnymi usterkami Chryslera (właściwie Plymoutha) Voyagera, rocznik 89 ,silnik 3.0, w gazie. Wysłużony wóz sprawdza moją cierpliwość na wiele sposobów. Ostatnia...
Do tego silnika powinieneś zastosować wyłącznik silnikowy jako główne zabezpieczenie. Zabezpiecza przed przeciążeniem i zwarciem. Popytaj w hurtowniach elektrycznych. Podaj dane z tabliczki znamionowej na pewno ci doradzą właściwy. Ten silnik można podłączyć trójkąt ale tylko dla napięcia międzyfazowego 230V. W sieci znamionowej napięcie międzyfazowe...
Fot. conrad.de Przez ostatnie lata w wielu dziedzinach nastąpił znaczący wzrost zastosowania małych silników. Wśród branż wykorzystujących rozwiązania tego rodzaju znajdują się między innymi: automatyka laboratoryjna, półprzewodnikowe urządzenia transportowe, CCTV oraz automatyka przemysłowa. Produkty rozdzielczości MicroStep (maksymalnie 256 jednakowych...
Najprościej to kupic przełączniki niskoprądowe, którymi będziesz sterował przekażniki, a dopiero one będą zasilały silnik. Na każdą szybe potrzebujesz 2przekażniki, podłączone tak, że w spoczynku podają oba mase na silnik, w chwili włączenia przełącznika, jeden przekażnik przełaczy się na "+", a drugi nadal w satnie spoczynku będzie podawał mase. Zalety:...
Jast mi b.przykro, że kol. nie spotkał się z przypadkiem gdy zaniknie 1 z faz to nie uszkodzi się silnik.Nie po to ktoś wymyslił wyłączniki zaniku fazy, żeby one nie były skuteczne, ONE po prostu DZIAŁAJĄ NATYCHMIAST, ale ich zastosowanie jest mało stosowane np. tak jak w twoim zakładzie.I żeczywiście ja też się nie spotkałem aby w takim zakładzie...
Przed mostkiem masz 235V wartości skutecznej prądu zmiennego (Volty AC). Po mostku masz 208V wartości średniej przebiegu wyprostowanego (Volty DC). Przy idealnym prostowniku różnica między wartością skuteczną a wartością średnią jest 11% - poczytaj tutaj: Twój wynik jest prawie dokładnie taki, jak ma być, uwzględniając jeszcze niedokładności przyrządów...
Witam. Poczytaj trochę tego. W czasie pracy złożonych układów napędowych czasami zachodzi konieczność zapewnienia synchronicznego biegu dwóch lub więcej wirujących elementów, których połączenie mechaniczne trudne jest do zrealizowania. W takich przypadkach stosuje się wał elektryczny zapewniający ruch poszczególnych osi napędowych z taką samą prędkością...
Możesz to zrobić bardziej praktycznie, jezeli znasz jakiegoś elektryka. Jest taki przyrząd jak cęgi elektryczne do pomiaru prądu. Skoro znasz udźwig tej suwnicy to przy zadanych danych zmierzyć prąd silników i wszystko będzie jasne. Kolega Akrzy dobrze to opisał. S-ka moim zdaniem nie zabezpiecza dobrze silnika przed przeciążeniem. Od biedy może być....
(...) er i po około 20 minutach zapaliłem, ale nie świeciły się żadne światła, tylko kierunkowskazy i dioda od oleju. Wróciłem do domu, sprawdziłem co jest i wszystko było podpięte, oprócz jednego kabla od masy. Podłączyłem go i światła zaczęły działać, ale reflektor przedni nadal nie. W czym może być problem? Witaj użytkowniku! Na początek, dobrze...
Podobno jednym z powodów niskiej sprawności silników tłokowych (spalinowego, parowego, stirlinga i innych) I na tym należałoby zakończyć dyskusję. Skoro jednak ona trwa, to proponuję by kolega zapoznał się, z (na wszelki wypadek podam linki): 1. [url=] silnik stirlinga - bardzo ładne animację na dole strony - ehhh kiedyś go w końcu kupię :) 2.[url=]silnik...
Witam. poszukuje schematu przesuwnika fazowego, przesuwającego sygnał sinusoidalny od 0 do 90 stopni elektrycznych. Przesuwnik ten będzie służył do sterowania silnikiem dwufazowym zasilanym napięciem 0÷230V 50Hz, o prądzie znamionowym In=0,25A (dobrze by było jakby przesuwnik wytrzymał prąd do 0,5 albo 0,8A w przypadku chwilowych przeciążeń)
Przeciążenie silnikia to ostatecznie przegrzanie uzwojeń i zwarcia między nimi.
Tylko czy przy wyłączniku krańcowym nie będzie także trzeba założyć 1 na posuwie fotela przód tył , 2 na oparciu fotela i jeszcze jeden na góra dół i w tych fotelach kazd z funkcji jest napędzana innym silnikiem. Myślałem o czymś co może zadziałać na zasilaniu przed wejściem do tych 3 silników gdy dojdzie do przeciążenia na jednym z nich.
Czyżbym też się musiał nim zainteresować? Tym F2.. Moja też ma podobne objawy, też męczyłem tu o nie. Skończyło się na tym, że jeżdżę z dodatkową lampką. Wymień bezpiecznik F2 i po problemie. Po wstawieniu zwory przy najmniejszym przeciążeniu przetwornicy 5V ona staje się martwa. Co do prędkości silnika jest ona niestabilna jeśli silnik nie ma obciążenia...
W ostatnim czasie przy pile elektrycznej miałem problemy z orginalnym wyłącznikiem i wreszcie zamierzam się tym zająć. Na rys1 narysowałem jak wygląda schemat piły: silnik 1-fazowy, "wyłącznik" oraz dane znamoionowe tych urządzeń(spisałem wszystko co było napisane). Moc silnika jest całkiem niezła 1,3 kV mimo to są problemy z cięciem drewna, mianowicie...
Niestety się zgodzę. To coś, może wygląda jak śmigłowiec, ale nim nigdy nie będzie. Może co najwyżej udawać model statyczny z ruchomym wirnikiem. Silniki z CD przerabiano na bezszczotkowe, 4 lata temu... Dziś silniczki takie są w sklepach po 20zł, a wtedy były po 200zł. Poza tym, przerobić silniczek też trzeba umieć i wiedzieć jak, nie mówiąc o zakupie...
Cześć Czarny kolor rzeczywiście sugeruje, że to masa. Ja także chcę zrobić sobie moduł ogrzewania na szybę. Mam samochód z silnikiem diesla przez co bardzo długo nagrzewa się szyba. Chciałbym zrobić coś co pozwoli mi uniknąć drapania przedniej szyby. Najlepiej z własnymi wiatraczkami aby powietrze brał (ten moduł oczywiście) z kabiny zamiast świeże...