Witam, dzisiaj w Fordzie Mondeo MK4, gdy go odpaliłem, zaczął się wydobywać dziwny metaliczny dźwięk z silnika i nie wiem, czego to może być przyczyną. Na dole załączam film, na którym coś słychać. To nie jest metaliczny dźwięk... Brzmi jakby uszczelka pod głowicą miała 'przedmuch' pomiędzy cylindrami .... Dlatego odgłos przypomina raczej bieg traktora...
Mój poldek miał kiedyś przedmuch na uszczelce pod głowicą. Przedmuch nastąpił pomiędzy 3 a 4 cylindrem na odcinku 1 cm pasek uszczelki całkowicie został wypalony.
Cześć, u mnie problem rozwiązany, poprosiłem mechanika żeby sprawdził kompresję, i wyszło że problem leży właśnie tutaj. wymieniłem uszczelkę pod głowicą, przedmuch był pomiędzy cylindrami. Auto jeździ jak nowe, zniknęło brzęczenie, problemy z paleniem, brak mocy
amatorski sposób pomiaru sprężania na docisk wykzał niższe ciśnienie w 2 i 3 cylindrze. Czy jest jakiś sposób sprawdzenia ewentualnego przedmuchu pomiędzy cylindrami ?
Wyrzucało by płyn, nie było by ogrzewania wnętrza. Gdyby był przedmuch pomiędzy cylindrami nie pracował by na dwa cylindry, nie jeden.
Co mogę jeszcze sprawdzić ? Odrutowanie, wysterowanie cewek, zamienić wtryski miejscami. W razie braku zmian pozostanie ECU , chociaż możliwe przedmuchy pomiędzy tymi cylindrami.
A kiedy był robiony remont? Jeśli dopiero co to może dymić, brać olej, lekko kopcić i dmuchać przez odmę. Okres docierania jest rozłożony na 100mth. Jeśli ma już taki przebieg to sprawdz ciśnienie sprężania bo to oznaka przedmuchu pomiędzy tłokiem a cylindrem. Poza tym 30-ka lubi się spocić koło korka jak dostaje mocno w tyłek.
Kiedyś miałem podobny problem z oplem. Opel 1.8 16V 1997r, objawy takie jak piszesz, zostało wymienione już prawie wszystko (zanim jeszcze trafił do mnie). Męczyłem się z nim chyba z tydzień i nie znalazłem usterki. Klient ten niedawno był u mnie i pochwalił się że usterka została znaleziona przypadkowo. Pewnego razu padł mu rozrusznik i zapalał auto...
Po co mam edytować obrazek? Są na ty świecie rzeczy które się fizjologą nie śniły. Mam znajomego mechanika i pęknięcie uszczelki pod głowicą powoduje przedmuchy - więc taka usterka istnieje. Po to, że cylindry w tym silniku otoczone są dookoła płaszczem wodnym. Uszkodzenie uszczelki więc, będzie powodowało przedmuchy albo pomiędzy cylindrami, albo do...
Samochód jak w temacie. Silnik D4F712. Przeszukałem już mnóstwo wątków na elektrodzie i krc z podobnymi problemami, ale żaden z nich nie opisywał, jak zakończyła się sprawa, np: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic91... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic90... http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic50... Zanim silnik osiągnie swoją...
zmierzylismy kompresję na czwartym 28 atm na trzecim 26 atm na drugim 0 atm na pierwszym 0 atm jakie macie pomysły mój mechanik twierdzi że jest przedmuch na uszczelce pomiędzy 1 I 2 cylindrem może mieć rację jak pompowałem kompresorem w miejsce świecy żarowej na 2 cylindrze to wylatywalo na 1 :( będziemy ściągać głowicę.
Kolego, czym się inspirowałeś budując ten kompresor w tak dziwaczny sposób ? Przecież można było zrobić o wiele bardziej zwartą konstrukcję, wizualnie zbliżoną do fabrycznej. Te sprężyny to w jakim celu ? Mają zapewnić 'komfort' zbiornikowi :D Sprężarkę niby wyremontowałeś, a filtra powietrza brak. Typowo po polsku... Dodatkowa 'odma' potrzebna ? Czyżby...
Uszczelka pod głowicą do wymiany.W latach 1989 w trakcie montażu silnika w fabryce pomiędzy obudowę silnika a cylindry były montowane papierowe uszczelki.Podczas pracy silnika uszczelki te ulegały zwęgleniu i następowały przedmuchy pomiędzy głowicą a uszczelką głowicy.W nowszych wersjach składanych silników już zakładano pomiędzy aluminiową obudowę...
Ściągaj głowice do puki jeszcze jej nie wydmuchało, mogę zaryzykować stwierdzenie iż miedzy trzecim a czwartym cylindrem będziesz miał przedmuch, takie widuje najczęsciej. Ziomy, piszcie na trzeźwo. Pomiędzy cylindrami nie ma kanałów wodnych, tylko cienkie ścianki cylindrów - więc co to miało by wspólnego z przedostawaniem się gazów do układu chłodzenia?...
Jeszcze jedna prozaiczna rzecz przez którą często niepotrzebnie głowicę zdejmują to wężyk między głowicą a zbiorniczkiem wyrównawczym, a dokładnie to króciec przy głowicy który ma wąskie gardło i lubi się zatkać. Sto procent racji - szczególnie przy regeneracji oringów pod plastikowymi króćcami przy pomocy silikonu - na dobrą sprawę to przy działającej...
Nie zgadzam się z teorią kupienia maksymalnie twardych gdyż , simmeringi maksymalnie twarde mogą nie dać dostatecznego uszczelnienia w przypadku lekkiej nie osiowości wału korbowego (tj. bicie) ale to juz wedle uznania właściciela. Przejżyj jeszcze raz gaźnik ,a zwłaszcza uszczelnienie pomiędzy cylindrem a gaźnikiem, nie może tam być żadnych przedmuchów...
Tak jak pisałem nie jest to mój cylinder, zdjęcie jest z internetu. Nie widziałem jak wygląda tłok ponieważ tą plamkę zauważyłem po odkręceniu świecy i zaświeceniu latarką do środka. Nie rozbierałem silnika ponieważ kosa jest na gwarancji. Takie plamki są przy oknie wydechowym i pomiędzy oknami wlotowymi. Jeśli byłby to przedmuch to oznacza to że kosa...
Czytałem , że jeśli zgasi się silnik przed zakończeniem wypalania DPF to przybywa oleju w misce Wszystko zależy od systemu wtrysku dodatkowej dawki paliwa na dopalanie sadzy. Jeżeli jest to realizowane przez wtrysk główny (wtryskiwacze) pomiędzy cyklami pracy, to dodatkowe paliwo powinno dostać się do filtra i tam zapalić wypalając sadzę. Jeżeli przerwiesz...
rzeczywiście, w sprawie ciśnienia nieporozumienie z mojej winy, jeśli chodzi o wyniki badania komputerem, to całkiem zgłupiałem - program prawidłowo pokazuje napięcie podpiętej zamiast sondy bateryjki, ale na zimnym nieruchomym silniku napięcie sondy ---- 0,35V, ( sonda jest nowa, łączona rurkowym konektorem). po uruchomieniu napięcie oscyluje pomiędzy...
Jeśli w trakcie jazdy wyrzuciło Ci miarkę oleju i "zarzuciło" wtryski problem może leżeć na uszkodzeniu uszczelki pod głowicą ( przedmuch pomiędzy komorą (komorami) spalania a otworami smarowania ( kanały olejowe) bądź poważniejszy problem - pęknięcie (lub mikropęknięcie) głowicy pomiędzy 2 a 3 cylindrem. Dzieje się to często w silnikach o małej pojemności...
Jeżeli dojdzie do rozebrania silnika to włóż pierścien do cylindra i od dołu podświetl latarką. Światło nie może przedostawać się pomiędzy pierścieniem a gładzią na całym obwodzie. Tuleja Perkinsa ma 1,8 mm grubości i musi mieć dobre odprowadzenie ciepła, rdza na bloku izoluje odprowadzenie ciepła.
Oczywiście, że przedmuchy byłyby w obie strony, jednak nigdy zużycie uszczelniacza nie jest symetryczne i dlatego zawsze po jednej stronie będzie wyższe ciśnienie niż po drugiej, co właśnie może powodować pracę tylko jednego cylindra na wolnych obrotach. Przy wysokich obrotach skoki ciśnienia są zbyt szybkie, aby mogło nastąpić jego wyrównanie pomiędzy...
już wiem co jest nie ciśnienie na cylindrze 3 i 4 wynosi po 3 bary a na 1 i 2 po 11 barów mechanik stwierdził ze to może być uszczelka pod głowicą i jest przedmuch pomiędzy calindrami, ale dalej świeci sie błąd 42 i ten błąd mnie zmylił i trzeba było odrazusprawdzić ciśnienie a nie wymieniać części elektroniczne. dzięki.
Nie równa praca na biegu jałowym to zazwyczaj wina przewodu impulsowego, może być dziurawy lub za luźny na króćcach, jest wtedy słabe pompowanie membraną i paliwo ma za mały przepływ. Nie wykluczone że któryś króciec jest zapchany lub pęknięty, albo uszczelka pod gaźnik przysłania otwory pomiędzy blaszką a gaźnikiem, istnieje też możliwość nadmiernego...
Iskra szeroka na 1,5cm i długa na około 1cm. Normalnie kurtyna ognia. Mało widziałeś. Układ zapłonowy typu TCI potrafi dać iskrę na długość kilku centymetrów. Przeciętny CDI daje iskrę na długość 2 cm. Problemy z przebiciami przewodów WN najczęściej zaczynają od nieprawidłowego przebiegu spalania — uboga mieszanka, wysokie ciśnienie w cylindrze,...
Kolego mam podobny kompresor. W Twoim ktoś już kombinował np. włącznik zasilania i filtr powietrza. Nieszczelność (uciekanie powietrza) wynika m.in. z wypracowanego już tłoka i cylindra oraz zużytych, bądź skorodowanych zaworków w głowicy w postaci stalowych blaszek. Gdzie jest obudowa kompresora i czy rzeczywiście nie ma zaworu bezpieczeństwa. Zdemontuj...
Zaworki tłoczące były lekko przyrdzewiałe. Na pierwszym cylindrze na tyle, że tłoczek unosił się o ok. 1 mm. Na drugim cylindrze był pełny skok lecz delikatnie się przycinał. Rozebrałem oba zaworki i rozruszałem tak aby zaczęły chodzić bez zacięć. Nad zaworkiem jest uszczelka aluminiowa o grubości ok. 0.6 mm, a pod spodem pewnie jak mówisz specjalna...
Witam, (trochę się rozpisałem ale chciałem podać dokładny opis) Mam pewien problem z głowicą silnika C18NE od Opla Ascony 1986r.i proszę o rady, a zaczęło się tak: przedwczoraj stałem w korku, i w pewnym momencie zauważyłem, że wskaźnik cieczy chłodzącej wszedł na czerwone pole. Oczywiście woda w silniku się zagotowała i dodatkowo przez nieszczelność...
Ciśnienie spalania wywołuje nacisk na tłok oraz pierścienie, kierując ich ruch w dół. Docisk pierścienia do rowka tłoka zapewnia szczelność pomiędzy tłokiem a pierścieniem. Gdy tego nie ma, powstaje przedmuch co jest skutkiem powstawania zjawiska zwanego Ring Flutter (dzwonienia pierścieni) na wysokich obrotach (przyczyną jest jednak zbyt duża masa...
Długo mnie tu nie było, ale rozwiązanie okazało się dość proste. Rozmawiałem z wieloma mechanikami, sam rozwniez pracuje w tym zawodzie i zauważyłem, że większość modeli aut posiada zwykłe filtry w odmie. W seacie 1.8 takiego filtra nie ma. Występuje tylko zaworek rurze dolotowej. Dlatego tez zakupiłem "łapacz oleju" z fiata 126 i zainstalowałem w przewodzie...
Pytanie takie czy jest tam otwór bo jest czy faktycznie było tam podłączone zasilanie. Jeśli było to czy czasem nie ma tam dławika. Druga sprawa trzeba by rozebrać i sprawdzić czy rozwiercając nie wejdziesz większą średnicą na uszczelnienie tłoczyska. A rozebrać do wiercenia bym rozebrał. Nie jesteś wstanie zabezpieczyć na 100% przed wpadnięciem wióra,...
Nie do końca przyznaję ci rację. Po prostu tak przekomarzać można się jeszcze długo i nic z tego nie będzie. Każdy z nas ma swoje doświadczenia, ich się trzyma i niech tak zostanie. Zużycie cylindra.... bo ja wiem. W moim c-4011 luz na zamkach dochodził do 4mm, pierścienie zgarniające nie miały rowkach, szczelina pomiędzy tłokiem a cylindrem miała...
W najstarszym katalogu do ES 250 nie widziałem uszczelki pomiędzy karterami. Jak nie odpala nawet na samostarcie to problem jest dość poważny. Stare MZ miały inne tłoki niż np. w ETZ. Mechanik mający głowę na karku i znający silniki dwusuwowe powinien zorientować się że coś jest nie tak. W zasadzie wymiarem wyróżniającym się jest odległość od denka...
forestx magnes na zwore tak jak piszesz nie nadaje się, ale obwód magnetyczny można by bybło wspomóc magnesami, mam na to kilka pomysłów, ale przedstawie jak opracuje. Błażej tak, zasilam z 12V, im więcej tyl lepiej, prawdopodobnie kolejna wersja będzie już na 24 V... Co do wtryskiwaczy piezoeletrycznych, to już takie produją. Ford w nowych dieslach...
Praktycznie można wyznaczyć cztery zasadnicze drogi ubytku oleju z silnika samochodowego. 1. Ubytki poziomu oleju spowodowane nieszczelnościami pomiędzy gładzią cylindra, a tłokiem z pierścieniami. OBJAWY: a) Obserwuje się obniżone w stosunku do nominalnego wartości mierzonego ciśnienia spężania, które zdecydowanie rośną po "próbie olejowej". b) Wyraźny...
Prawdę mówiąc też zastanawiałem się dlaczego nie mierzyli ciśnienia sprężania. Pomyślałem, że silnik z 330 tys przebiegu i tak będzie mieć z tym problemy, do tego zauważyłem w silniku, że olej jest w kiepskiej kondycji, brudny, że tak powiem. Wcześniej znacznie, nie teraz bo jest po wymianie na nowy. Dlatego podejrzewałem, że pomiar ciśnienia sprężania...
robokop w tym artykule który podałeś pisze że żywotność oleju w silniku i poza nim w rozhermetyzowanym opakowaniu to 2 lata czyli po ci zmieniać co rok? Wymiana co 30tys. km dotyczy "long life", silników zalewanych olejami w pełni syntetycznymi. Zapytaj pierwszego lepszego mechanika, tak samo w przedsiębiorstwach użytkujących flotę - z reguły w kartach...
Wydaje mi sie ze masz przedmuch na uszczelce do ktoregos z cylindrow (przeciek tylko pomiedzy cylindrem a kanalem chlodzacym) powiedz mi czy jak odkrecisz korek od zbiornuczka wyrownawczego i odpalisz silnik to nadmiarem wraca sam plyn czy pojawiaja sie bombelki. ( sprobuj na zimnym silniku ew na cieplym ale uwazaj zeby sie nie poparzyc przy odkrecaniu
Witam wszystkich, Piła w spadku z historią. Używana niekomercyjnie. Objawy pacjenta: 1.Trudno kręcić - pewnie przez zalanie, czasami jest ok. 2.Jak już odpali to chodzi, nie dławi się, pracuje miarowo, da się nią ciąć. Reaguje na regulację śrubami - choć raczej opornie, jak na seniorkę przystało. Diagnostyka: 1.Filtr paliwa nie nowy, ale czysty. Mniejszej...
Dopiero teraz posłuchałem tego filmu i też mi się to kojarzy z przedmuchaną uszczelka pomiędzy cylindrami.
Witam wszystkich, dodam swoje trzy grosze na temat tego wynalazku, opierając się na swoich przemyśleniach, faktach technicznych i doświadczeniach. Na początek trochę teorii i czy w ogóle może to działać. Faktem jest że silnik spalinowy (benzynowy) pracuje ze sprawnością rzędu ~30%. Zwiększając jego sprawność o 100% będzie pracował ze sprawnością 60%...
Sprawdź membranę i zaworek, którym ona steruje. Przy wyłączonym silniku, nie może on przepuszczać paliwa. Gaźnik, posiada dwie śruby regulacyjne, wolnych i maksymalnych obrotów. Nie pamiętam czy są one różnej średnicy, ale ważne jest aby ich nie zamienić miejscami. Wkręć je do lekkiego oporu, następnie wykręć, około dwa obroty. Śruba wolnych obrotów,...
Z tego wynika, że nie zatarła się żadna pwc, tylko zwyczajnie odmówił posłuszeństwa elektrozawór regulacyjny ciśnienia paliwa , inaczej regulator wydatku niskiego ciśnienia (2 - przekrój pwc BOSCH CP3 poniżej). http://obrazki.elektroda.pl/5191344900_1... Nie jest więc to czujnik , ale nastawnik i rzeczywiście potrafi definitywnie zatrzymać...
Cześć TDI 1.9 AHU VP ( na zwykłej pompie rotacyjnej) Zapłon jest ustawiony na 49-54 Dawka paliwa na 4mg Wymieniłem turbosprężarkę ale auto nadal czasami lekko kopci na szaro-niebiesko gdy mocniej przyspieszę z niskich biegów. Czytałem o zasadach uszczelniania się turbiny , o tym, że katalizator powinien być zamontowany ponieważ jego brak powoduje niskie...
Cóż, gaźnik taki jak podejrzewałem, wyczyść, przedmuchaj i zobaczymy. Tam jest jeszcze jedna membrana, taka z aluminiowym kółkiem. Pod na jest taki zaworek iglicowy, możliwe ze jest niedrożny. J est też taka mosiężna śrubka ze sprężynką, ją trzeba wykręcić do czyszczenia. Wcześniej wkręć ją od lekkiego oporu, sprawdzając ile obrotów wykonasz, potem...
Zmierz to ciśnienie, pewnie przedmuchana uszczelka pomiędzy cylindrami.
Jeśli uszczelka przedmuchana pomiędzy cylindrami to oba by nie miały ciśnienia a przynajmniej jednakowo słabe. Poza tym w takim przypadku uszczelka wykańcza się na max (cylindry wcale nie pracują) w kilkadziesiąt km. Zanim rozbiórka to najpierw próba olejowa.
Tyle ze ona cisnienie ma. Jezeli krece walem reka cisnienie idzie do skrzyni korbowej No jak ma ciśnienie? Skoro przedmuchuje do skrzyni korbowej to zestaw tłok - cylinder nie trzyma szczelności i dobija do zbiornika tyle ile może. To co ponad to idzie nieszczelnościami pomiędzy tłokiem a cylindrem do skrzyni korbowej, innej drogi do skrzyni korbowej...
Uszczelka przedmuchana była właśnie pomiędzy drugim a trzecim cylindrem, tak więc panowała tam znacznie wyższy temperatura i może faktycznie pękła... :( Mam jeszcze tylko jedno pytanie... Mam okazję kupić silnik o takim samym oznaczeniu AHL w niby bardzo dobrym stanie w cenie regeneracji głowicy... ale silnik ten pochodzi z passata dwa lata młodszego,...
Witam ponownie. Temat jeszcze nie rozwiązany. Konsultowałem się z mechanikiem ,który poddał mi jeszcze jedną ewentualność do rozważenia.Mianowicie może być to nieszczelność któregoś zaworu 2 lub 3 cylindra, wypalony któryś z tych tłoków, lub co bardziej prawdopodobne to przedmuchana uszczelka pomiędzy 2 i 3 cylindrem. Na razie zmuszony jestem odpuścić...
Witam, podczas ostatniego cięcia niewielkiej ilości drzewa, piła samoczynnie zgasła. Sprawdziłem iskrę i wszystko OK, iskra jest. Dla próby wstrzyknąłem bezpośrednio na tłok niewielką ilość mieszanki, piła odpaliła na krótko i zgasła. Postanowiłem odkręcić gaźnik i go dokładnie przemyć, wymieniłem uszczelkę pomiędzy gaźnikiem a cylindrem bo była przerwana....
Witam, Przedstawiam historię pewnego samochodu i bardzo proszę o pomoc w kwestii jakichkolwiek uwag mogących mieć wpływ na istniejącą sytuację. Problem dotyczy samochodu: - Opel Insignia 1.6 turbo, benzyna, moc 180 KM. silnik A16LET rok prod. 2010. - samochód po raz pierwszy trafił do warsztatu 07.10.13 na standartowy przegląd po 120000 km. i z rzeczy...
podepnę się do tematu. Postaram się opisać wszystko dokładnie. Niedawno porżnąłem ok 10 m3 drewna na klocki. Nic wielkiego. Piła sprawowała się bezproblemowo od początku do końca. Czasami zdarzyło jej się zgasnąć na wolnych obrotach, jak ja odłożyłem na chwile, ale odpalała od jednego pociągnięcia sznurem. Po kilku tygodniach bezczynności, nie mogłem...
Tutaj mycie, kombinacje z dyszami, czy rurkami emulsyjnymi wg mnie nic nie da. To może i na pewno ma ma wpływ na moc i dynamikę silnika. Wszystkie dysze, rurki, dziurki itp. są w 100% drożne, sprawdzane 2 razy i w przypadku przytkania przeczyszczone, przedmuchane a w ciezkich przypadkach brudy wydłubane igłą cieniutką także mam pewność, że tu problemu...
przedmuch cylinder mercedes przedmuch przedmuch silnik
router cisco ustawienia fabryczne philips ustawić godzina pasta bezołowiowa
nissan sunny czemu zalewa swiece
Zmiana koloru diody baterii w telefonie - jak to zrobić? Vaillant F.72 - Usterka czujnika temperatury zasilania/powrotu