Wystarczy przejechać się z komputerem diagnostycznym i jak ma ktoś rozum to wydedukuje co zepsute.
Witam A sprawdzał ten mechanik termostat ????Może jest uszkodzony i się nie otwiera powodując przegrzewanie silnika. Pozdrawiam
Innymi przyczynami grzania sie silnika i barku mocy mogą być: niewłaściwie ustawione fazy rozrządu. Nieodpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu. Zbyt uboga mieszanka. Zatkany wydech.
Witam!!! Dzięki wszystkim za odpowiedzi, niestety jeszcze nic się nie zmieniło, będę próbował dalej i miejmy nadzieje , że dojdziemy ładu z tym silnikiem. Pozdrawiam Łukasz
A może klin na pompie wody poszedł i nie ma obiegu a silnik się gotuje. Ogrzewanie jest dobre ?
Może zły skład mieszanki na tym cylindrze ?
witam.posiadam Passata b5 1.9tdi 110km 97r. mam problem z ubytkiem płynu z układu chłodzenia wytwarza się podciśnienie przy wyższych obrotach płyn jest wyrzucany przez zbiorniczek wyrównawczy silnik się nie przegrzewa korek wymieniałem. Proszę o pomoc.
Okrągła butla w kole 44 litry
passat 2.0 zaczłą sie grzac silnik goracy a chłodnica zimna wiec wymieniiłem termostat i dalej to samo. Wyjełem całkiem termostat i dalej to samo coprawda chłodnica sie nagrzewa wolno,ale silnik sie przegrzewa i w dodatku nie grzeje w srodku.Co sie zepsuło? Pompa nie pracuje? (pasek napedza pompe i łopadki sie obracaja czy moze sie slizgac na osce?)
Przebieg ponad 500 000, 600 000 bez remontu silnika? Owszem. Nawet bez remontu turbiny czasem ale to rzadziej. Skoda Octavia https://obrazki.elektroda.pl/7021456800_... A tu jeszcze oferta, której mam zrzut. https://obrazki.elektroda.pl/4801954700_... Jeżeli ma kolega jeszcze jakieś wątpliwości to zawsze można popatrzeć...
hej, to typowa usterka w vw, chodzi oto, że silnik nawiewu ma ślizgowe łożyska które wskutek żadkiego €żywania coraz ciężej chodza zacierają się wskutek czego wiekszy prad nawet 3-4 razy, albo wogóle coś ci wpadło i zablokowało, w pierwszym przypadku to troche oleju powinno pomuc, powodzenia.
Sprawdź, czy ciepły płyn dochodzi do przewodów nagrzewnicy i czy ciepły też wychodzi. W razie potrzeby wymień filtr pyłkowy (kabinowy), od którego czystości zależy efekt nadmuchu powietrza przez dmuchawę, w tym również gorącego. Jeśli za poprawność działania reszty podzespołów związanych z grzaniem gwarantujesz, to dla informacji dodaję, że silniki...
Witam!:) Jak kupiłem samochód to musiałem przejechać co najmniej 10km by się zagrzał więc wymieniłem termostat i problem w miarę ustąpił ale ogrzewanie wewnątrz takie sobie. Niedawno jednak odebrałem samochód od mechanika po wymianie czujnika wału i wymianie sprzęgła. Wszystko wydawało się działać poprawnie ponieważ poruszał się cały czas w obrębie...
Witam. Tak jak w temacie nie mam ogrzewania na wolnych obrotach. Podczas jazdy dmucha gorącym powietrzem z kratek jednak gdy się zatrzymam to po chwili leci ledwo cieple powietrze. Nagrzewnica płukana kilkukrotnie ze zmiana kierunku wody, dolewany środek na przeczyszczenie tez nic nie pomógł. Układ odpowietrzałem kilka razy i nic. Zmieniłem także pompę...
Od miesiąca borykam się z małym problemem w moim passacie. Jak go zapalę zimnego na benzynie to dopóki się nie nagrzeje chodzi dobrze po ok. pięciu minutach zaczyna się dławić i gaśnie (i nie da się wprowadzić na wysokie obroty). Na ciepłym silniku także odpala elegancko, ale zaraz go dławi i gaśnie. Jak odłączę czujnik temperatury cieczy to silnik...
Witam, mam problem z ciepłym powietrzem mianowicie przez wentylator leci przez kilka chwil ciepłe powietrze po nagrzaniu auta do prawidłowego 90 stopni i po chwili zamienia sie w zimne więc trwa to krótko, wcześniej w ogóle nie leciało ciepłe a silnik nie chciał sie zagrzać , wymieniłem termostat - zamyka i otwiera a teraz silnik nagrzewa sie prawidłowo...
Witam, od jakiegoś czasu mam problem z chłodzeniem, to jest dokładnie z otwarciem sie dużego obiegu, to znaczy po odpaleniu zimnego auta po parunastu minutach wskakuje 97 stopni, wiatrak działa, termostat wymieniłem, chłodnica jest ciepła, waz górny jest gorący, natomiast waz dolny jest prawie zimny, nie wiem co sie dzieje, i to dzieje sie tak w zimne...
Witam, gdy kupowałem samochód było z -10 stopni mrozu, było to miesiąc temu, w drodze do domu zauważyłem że z nawiewów dmucha tylko gorącym powietrzem, jedynie z klimatyzowanego schowka leciało zimne, po jakimś czasie tak dwa tygodnie temu zaczęło wiać tylko zimnym, czasami tak na 5 min włączy sie ciepłe ogrzewanie i nie ma to znaczenia czy jest ustawione...
Witam, mam problem z w/w samochodem, a mianowicie silnik ciężko się zagrzewa, trzeba przejechać kilkadziesiąt kilometrów zanim osiągnie 90 st. Można powiedzieć ze to mniejszy problem, gorzej jest na postoju, na wolnych obrotach temperatura silnika spada do ok 70 st po czym po chwili powoli rodnie do 90 st. Wymieniłem termostat lecz usterka pozostała...
Witam serdecznie . Od 2 miesięcy mam pasata 2.0 silnik 2E 91 r. I od jakiegoś czasu zauważyłem, że kiedy go rano odpalę to po około 15-20 sekundach wchodzi na 3tys, obrotów -wtedy w obawie przed uszkodzeniem gaszę motor i odpalam ponownie i niby wszystko jest ok. ale !! jest jedno ale. Kiedy jadę na zimnym silniku to te wysokie obroty się utrzymują...
Witam. Mam problem tej zimy z moim vw a dokładnie chodzi mi o ogrzewanie. przy -10 temperatura na silniku po przejechaniu 100 km przy prędkości ok 90-100km/h utrzymuje się na poziomie 70-80" zeszłej zimy tego nie było w dodatku kiedy włączę ogrzewanie temperatura bardzo spada. Kolejny problem to taki że zeszłej zimy po powrocie z trasy parkuję autko...
Witam mam następujący problem: Passat 1,9 D grzeje sie przy większej prędkości, tzn. powyżej 110 km/h temperatura gwałtownie wzrasta do 100 st. c. W aucie wymieniona była pompa wodna, termostat i czujnik temperatury, także wentylatory działają prawidłowo mimo to auto grzeje się. Może ktoś ma pomysły co to może być ?? Pozdrawiam
Witam. Spada temperatura silnika nawet do minimum i po jakimś czasie wzrasta do 90 stopni, wentylator chodzi. Poziom płynu chłodniczego max, co wymienić?
Volkswagen Passat B3 90r 1.8PF 107KM Problem jest następujący gdy silnik chodzi na biegu jałowym temperatura silnika osiąga 90 stopni gdy zaczynam poruszać się samochodem temperatura zwrasta do 100 110 Stopni wentylator ciągle chodzi nawet na długich dystansach silnik się nie schładza dopiero jak stanę w miejscu temperatura powraca do 90 stopni. Węże...
Witam! problem zaczął się wczoraj na dość długiej trasie przy prędkościach około 150km/h po przejechaniu około 100km temperatura zaczęła wzrastać i automatycznie ginęło ogrzewanie, wystarczyło zwolnić do 80 km/h temperatura spadała do 90° pojawiało się też ogrzewanie. Dodam że na postoju silnik pracuje prawidłowo temperatura w normie ogrzewanie jest...
Witam Wszystkich! Proszę Was o pomoc, ponieważ jestem w Norwegii i nie wiem czy to coś groźnego. Od pewnego czasu mój Passat b5 1,6 benzyna 97r (100koni) głośno chodzi. odgłos dochodzi jak by z okolic alternatora i nasila się wraz ze zwiększonymi obrotami (podobny odgłos jak byśmy się rozpędzali na wstecznym). Tak samo kiedy skręcam w miejscu, jak by...
aparat wcale nie musi sie różnić a moze jest po prostu nie sprawny i nie zawsze podaje impuls i nie zawsze jst iskra na wyzszysz obrotach lub po prostu na wyższych obortach tak przyspiesza zapłon ze jest za wcześnie wynikiem tego oprócz opisanych przez ciebie objawów bedzie szybkie nagrzewanie sie silnika a nawet przegrzewanie sprawdz równierz połaczenie...
Witam Od 2 miesięcy borykam się z moją instalacją LPG, passat 1.8 (silnik ABS) 1-punktowy wtrysk 93r. Założyłam instalację LPG Lovato z kompem AL-700. Wszystko niby ok - na trasie pali mi jakieś 10l/100 km (przyjmuję ten wynik za prawidłowy), ale szokuje mnie spalanie po mieście 18,5l/100 km. U gazownika byłam kilkakrotnie, ale to buc. Analizy spalin...
Wyczyść ją też z wierzchu, między "listki" nawłaziło też pewnie sporo brudu i to też powoduje gorszy odbiór ciepła.
Pompa nowa czy ta co była? Termostat sprawny? Oznaczenie silnika? Rozrząd prawidłowo ustawiony? Kody błędów?
Możesz podłąćzyć ale jak napisałem wyżej, jeśli wszystkie napięcia są, kablownia ok, i silniki sprawne to sterownik leży.
Nie wiem co jest ale nie mam ciepłego nawiewu. Może nagrzewnica jest walnięta nie grzeje. Jak jadę powoli tak 80 km/h to temp. jest ok ,a jak jadę szybciej to od razu wzrasta. O co tu chodzi?????????????? Dodano po 56 Czy nagrzewnica ma coś wspólnego z przegrzewaniem się silnika ? Dodano po 8 Czy nagrzewnica ma coś wspólnego z przegrzewaniem się silnika...
Z tym peknieciem rozgrzanego silnika to jakas lipa -owszem vr6 maja tendencje do przegrzewania ale dotyczy to glowicy , konstruktorzy to dostrzegli i jakos od poczatku lat 90 montuja do tych silnikow dodatkowa elektryczna pompe wody ktora po wylaczeniu silnika jeszcze przez jakis czas podtrzymuje cyrkulacje plynu.
Dzięki ale pompa wody była wymieniana razem z rozrządem ok 2tys km temu. Silnik się nie przegrzewa bo trzyma 90° tylko powyżej 200km/h dochodzi do 120° i zaraz schładza do 90°...
Witam. Zakupiłem Passata B4 - okazało się że nie działa światło stop, mruga kontrolka grzania świec. Dziś rozebrałem półkę pod kierownicą i okazało się że poprzedni właściciel odłączył oba włączniki (niebieski wkrecany, czarny montowany za pomocą obrotu o 180°. Podłączyłem do nich wtyczki, okazało się że stóp ożył ale świeci cały czas bez przerwy -...
Masz zakamienioną nagrzewnicę lub pompa źle pracuje. Jeżeli to pompa to powinno dojść do przegrzewania silnika. Jeżeli chłodnicę silnika będziesz miał gorącą i będą załączać się wentylatory to zakamieniona nagrzewnica. Żadna chemia nie da rady, tylko wymiana.
Najprościej po uruchomieniu silnika( jak jest zimny) sprawdzasz czy przewód/odma od silnika do chłodnicy jest tak samo ciepła jak przewód ogrzewający parownik , jeśli odma będzie miała taką samą temp wina termostatu, jeżeli termostat działa poprawnie to spróbuj podłączyć parownik szeregowo i wtedy nie ma możliwości żeby nie przeszło przez nagrzewnice,...
A czy silnik się przegrzewa? jeśli tak to do sprawdzenia termostat i pompa wody
do ukrycia np przegrzewanie lub niedogrzewanie się silnika, niesprawny termostat itd Podobny proble ( a właściwie taki sam miałem z moim passatem B4 1996 2,0 8V) po tym jak postał przez miesiąc pod chmurką( a przyzwyczaił się do garażu) w deszczu. Wymiana przewodów WN pomogła na trochę, ale dopiero pokrycie instalacji elektrycznej silikonem w areozolu...
doszedłem co było przyczyną takiego zachowania się silnika. Wag w końcu wyrzucił uszkodzenie Czujnika Położenia Przepustnicy. Wymieniłem i po bólu. był tylko mały problem z odpowiednim ustawieniem. Temat uważam za zamknięty. Dziękuję osobom, które odpowiedziały na mój temat. poz.
Witam. Dostałem od wujka Passata b4 1.9TDi (stał w garażu prawie rok nie ruszany) i mam problem z jego przegrzewaniem się. Otóż zrobiło się ciepło i wskazówka temperatury poszybowała powyżej 90, ale nie doszła do 110 stopni bo włączyłem ogrzewanie na maxa. Płyn był w normie, ale górna rura od chłodnicy gorąca, że dotknąć nie można i lekko "napompowania",...
Pragne wszystkich uspokoić a nie dowiarkom potwierdzić ,że blok silnika z T-4 1,9 d pasuje idealnie do passata o tej samej pojemności ,sam taki blok z wałem tłokami w komplecie sprzedałem ludziom którzy go wsadzili do Passata 1992 i sam widziałem jak ten passat normalnie jezdził .Zaznaczam oni nic nie mieli do czynienia z czarną magią po prostu pasuje.:D...
Podczas jazdy nagle mruga kontrolka oleju i wydobywa się głośny pisk, po kilku sekundach wszystko ustępuje i tak co jakiś czas. Stało się to kilka dni temu. Poziom oleju i płynu chłodzącego są prawidłowe, a silnik sie nie przegrzewa. Jakieś pomysły co to może być? Jak to rozwiązać?
Witam dzisiaj postanowiłem wymienić sobie płyn chłodzący, wiec zagrałem silnik do 90 c ściągam wąż od chłodnicy i ku memu zdziwieniu stary płyn leci lodowaty. Nie ma obiegu przez zacięty termostat? dodam ze silnik się nie przegrzewa temperatura stoi na 90 stopniach i nie skacze;p
Z tymi silnikami jest taki problem że się szybko przegrzewają z powodu aluminiowego bloku.W Niemczech większość tych silników leży już pod płotami,które wykupując Polacy za parę ojro a w kraju sprzedają jako sprawne z przebiegiem 137 tys km,standard.
Kolego, Ponieważ napisałem już na innym forum (szukałem wszędzie) napiszę i tutaj :-) Problem udało się rozwiązać - wcześniej walczyło z tym kilku mechaników i sam też walczyłem bezskutecznie. Zapoznaj się z moją odp. tutaj: http://forum.vw-passat.pl/threads/83735-... Na dzień dzisiejszy po przejechaniu przez jakieś...
Po prostu dziadek się przegrzewa i od temperatury w cylindrach robi się ..... diesel :D czyli silnik z zapłonem samoczynnym Miałem coś takiego w maluchu :D :D :D.............. Pozdr.J.
Czy we własnym zakresie próbowałeś usunąć usterki dot. kontrolek np. sprawdziłeś włącznik światła stopu, hamulca pomocniczego i czy sprawdziłeś poziom płynu hamulcowego. Skąd w Twoim aucie kontrolka "stopu" - zakładałeś. Czy działa Ci ABS, sprawdź przewody czujników ABS-u przy kołach. Jeśli chodzi o ogrzewanie auta, to po zmianie nagrzewnicy należało...
Nie bardzo rozumiem. Auto spala połowę tańszy gaz , ale to i tak drogo. Dobrze żeby palił jeszcze mniej . I skąd te dowcipy o szkotach ? Ciency są przy nas :) Silnik na zbyt ubogiej mieszance może sie przegrzewać (głowica, zawory). Jest takie powiedzenie - auto spala gaz ,albo zawory. Ja wolę to pierwsze. Mój Passat 2.0 - średnio 12,2 miasto, 9 trasa.
Pany Dziwna sytuacja. Jak w temacie opisuję problem. Od początku. Auto przyjechało na wyrzucanie płynu chłodniczego i przegrzewanie się silnika. Głowica została splanowana (bez sprawdzania szczelności bo ślady na uszczelce ewidentnie wskazywały na uszczelkę), nowa uszczelka i poskładane. Jazda próbna nie przyniosła rezultatu to samo grzeje się. Ale...
Zaczął głośniej pracować z górnej części silnika i tak rytmicznie jak wtryski(wszystkie). Właśnie brałem pod uwage przestawiony wtrysk ale raczej przez ECU niż przez klin no chyba że pasek przeskoczył na pompie. A czy uszkodzenie elektroniki w tdi może spowodować wzrost temperatury silnika? Uszkodzenie elektroniki nie, ale uszkodzenie któregoś z czujników...
Pasować będzie, ale czy to ma sens? Jeśli planujesz pojeżdzić sobie jescze w świetym spokoju kilkadziesiąt tysięcy kilometrów to pod zadnym pozorem nie pchaj sie w uzywki/podroby. Oryginał i tylko oryginał. Ja zaoszczędziłem sobie 100zł na chłodnicy do swojego auta i oto efekt: nieustanne przegrzewanie sie podczas upalnego lata, a co za tym idzie wypala...
Witam mam taki problem posiadam VW Passata z silnikiem 1.9 TD kod AAZ 75KM i chciałbym do niego zamontować turbo z VW silnik 1.6 TDI kod SB 80 KM. Obecnie mam u siebie turbo KKK K14 i już niedomaga a w moim posiadaniu jest turbo właśnie z silnika SB jest prawie takie same oprócz tego że w silniku SB turbo dodatkowo chłodzone jest płynem z układu chłodzenia....
Mam podobny problem w passacie z90 z pompą boscha. odpala jak zegarek ale po nagrzaniu się silnika traci moc i niejednokrotnie gaśnie bez możliwości ponownego zapalenia. Zaczeło się mi to po nalaniu trefnego paliwa ale pompiaż mi ją czyścił wymieniłem filtr wypłukałem zbiornik po nalanu tego paliwa myślałem że jest zapowietrzona bo podczas gazowania...
w steering assist masz błedy: Number: VAG00003: Control module Error type 1: Electrical error in circuit Error type 2: Intermittent Zrobiłeś wrescie ten update software w steering wheel?? Niestety jeszcze nie :-( Muszę się to tego trochę przygotować - wiesz: 1.nigdy nie robiłem aktualizacji firmware w samochodzie... 2.muszę obczaić ODIS'a - tak aby...
Kolego korek powinien być "dobrze" dokręcony, ale bez przesady. Układ chłodzenia odpowietrzony, z włączonym na max. ogrzewaniem. Dla informacji podaję, że w moim Golfie IV tdi, w okresie zimowym zegar wskazuje około 65 - 70 stopni a czasem mniej, natomiast w lecie 90. Z uwagi, iż mam dobre ogrzewanie nic nie ruszam, gdyż wolę, by silnik nie przegrzewał...
Właśnie zainstalowałem WinOLS program, jestem programista komputerowym Linux,Windows, ze względu na niskie zarobki jako programista zdecydowałem się nauczyć tuningu.Myślę, ze "TUNING" to dobry temat. Auto po tuningu jest silniejsze, mniej pali a silnik mniej się przegrzewa i nie jest brudzony przez karbon. Mam kilka kabli do ściągania softu z ECU niestety...
Witam, Nie napisałeś czy to benzyna czy diesel. Jak benzyna i kopci na biało to poszła uszczelka pod głowicą. W gorszym przypadku głowica. Jeżeli ubywa Ci płynu chłodzącego to na pewno to. Może też Ci się przegrzewa lub zapowietrza układ chłodzenia. To wszystko wina uszczelki pod głowicą lub głowica. Żaden układ paliwowy - co Ci ludzie piszą?? brak...
Po kilkuset kilometrach z obrotami spokój. W między czasie zauważyłem taki dziwny objaw: Dawniej silnik dość szybko dochodził do temperatury 90°C ( tak na oko z wskaźnika i stał jak zamurowany na tej temperaturze. Tylko w wyjątkowo mroźne dni bywało że nie dochodził do 90. Obecnie ( mimo że temp. nie spadła w czasie jazdy poniżej -3, silnik długo nie...
"longines" a powiedz mi czy wersje B4 maiły linke czy tylko hallotron?? Bo moze bym pokombinował i założył sobie licznik od B4?? jest ładniejszy!!! I droższy (sprowadzenie takiego licznika od producenta to 1300zeta). B4 mają tylko hallotron. Osobiście bym odradzał zakładania liczników od B4 :-( Liczniki te w całej serii z silnikami benzynowymi są bardzo...
Witam, auto o którym mowa to Volkswagen Passat B5FL, 1.6 ALZ (benzyna bez gazu), rocznik 2002. Od kilku miesięcy ubywa płyn chłodniczy ze zbiorniczka w dość szybkim tempie - co 400-500 km muszę dolać cały zbiorniczek. Płyn ubywa TYLKO podczas jazdy, gdy auto stoi w garażu poziom płynu się nie zmienia ani nic nie kapie. Zacząłem badać temat: chłodnica...
Witam. Panowie i Panie mam problem z moim Vw passat b6 2.0tdi (BMP) 2005-06r. Problem wystąpił po nazwijmy to remącie silnika. Odstawiłem auto na warsztat na wymianę uszczelki pod głowicą i Regenerację turbo. Co się okazało że głowica jest uszkodzona, ale to mało istotne. Mechanik stwierdził że turbina i głowica uszkodzona została przez zapchany DPF...
przegrzewanie silnika przegrzewanie silnika elektrycznego klima przegrzewanie silnika
restartuje ładowanie ładowanie toledo radio regulator prądu triak
suszarka electrolux suszarka electrolux
Spadek ciśnienia w instalacji CO - możliwe przyczyny i diagnostyka Motor Struggles: Slow Operation & Strange Sounds