W renówkach bardzo często się wybijają tzw wewnętrzne przeguby kierownicze. Ten wewnętrzny przegub to właśnie drążek kierowniczy. Autor, drążek sprawdza się najlepiej we dwie osoby, jedna kładzie dłoń na osłonie maglownicy (koła skręcone w odwrotną stronę do badanego drążka) i ściska osłonę aż wyczuje kulę przegubu, druga w tym czasie lekko szarpie...
Przez to na styk ostatnio mi śruty z przegubu wyleciały.... robiłem to w kij razy, a najszybciej odkręcić tylny dolny wahacz "banan" i skręcić kierownicę by drążek się wysunął w tę stronę co jest robiony przegub .
Ja tam zawsze ucinam drążek w upierdliwcach, smarkam i to ostro migiem starą nakrętkę. Resztę robi pneumat. Żadnych sił niszczących nie zauważyłem. P.S. Szwedem? Zaciśniętym na samej listwie? Zaciekawiłeś mnie niezmiernie.
Witam, czy mógłbym prosić o rozkodowanie VIN: VF38DRHC8CL046168 Z góry dziękuję Charakterystyki pojazdu Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12966 CJ 1 0279 Data Początku Gwarancji18.06.2012 Numer seryjny silnika10 DYZC 4009966 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*... P4A9667228099 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD...
Witam:) mam problem z moim yarisem...ostatnio trochę przy nim popracowałem, wymieniłem: sworznie, wszystkie tuleje, łączniki stabilizatora. Po wszystkim postanowiłem pojechać na ustawienie zbieżności. Po ustawieniu zbieżności niestety słychać stuki... dźwięk jakby totalnie wywalony sworzeń w wahaczu - wiem bo kiedyś w tico miałem taki sworzeń więc znam...
tam jest zagnieciona nakrętka przegubu drążka musisz ja odginając, w aucie może być problem.Ten przegub ma dwa na frezowania na kluch płaski
I to tak z jednej strony tylko, i przy skręcie w lewo? A od jakiego czasu się tak dzieje? Proponuję sprawdzić luzy na wahaczu (sworzeń kulisty i na śrubach mocujących wahacz do auta), czy drążek stabilizatora jest dokręcony i gumy całe. W ostateczności przegub zewnętrzny jest uszkodzony i przeskakuje (podczas jazdy z określoną prędkością da się go usłyszeć...
Końcówka drążka kierowniczego a drążek kierowniczy to nie to samo! A co ? rurka z gwintem się zużyła ? Chyba się zużywają końcówki drążków , czyli przeguby kuliste , a nie sam drążek . Dodano po 6 Czyli jak by był wyrobiony przegub na drążku kierowniczym to będzie luz koła na boki i będzie słyszalny stuk? Luz przegubu , inaczej mówiąc końcówki drążka...
Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)12484 CJ 1 0011 Data Początku Gwarancji25.02.2011 Numer seryjny silnika10 FJBH 1055118 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*00 P4A9665952999 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU508 TYP NADWOZIAKOMBI 5DRZW WYKOŃCZENIEWYSOKA NISKA SILNIKWTRYSK...
Dziękuję za takie zainteresowanie tematem. Dodam, że ten przegub i drążek co wymieniałem miał i tak bardzo duże luzy i nadawało się tylko do wymiany. Opony są w dobrym stanie. Jestem umówiony z mechanikiem na piątek więc napiszę jak coś.
Drążki kierownicze od przekładni w kierunku zwrotnic, zakończone są przegubami kulistymi , na tych drążkach jest gwint wkręcony w w/w przegub i zabezpieczony opaską. popuszczasz śruby opasek i kręcisz drążkami. Jeżeli obydwa drążki przekręcisz dokładnie tyle samo obrotów to zbieżność nie powinna się zmienić. Gdy kierownica podczas jazdy na wprost jest...
Luźny drążek stabilizatora, słabo dokrecoby przegub po wymianie
koła zostały wyważone przy zmianie kół z letnich na zimówki. W tym tygodniu na pewno chcę sprawdzić dokładnie stabilizator, drążek kierowniczy, końcówkę drążka, przegub i zwrotnicę. Jeśli to nic nie da chyba na stacje kontroli trzeba będzie się wybrać. Dodam, że hałas o którym pisałem nasilił się, i to raczej łożysko. Nasila się przy skręcie w lewo...
Zawieszenie wykonuje bardzo mało pracy podczas postoju, można to dość mocno wykluczyć. O ile, oczywiście, hałas nie pochodzi z kielichów amortyzatorów (miejsce mocowania amortyzatorów do podwozia). Tak więc w tym momencie tylko drążek kierowniczy, końcówki drążka kierowniczego, przegub kulowy, końcówka przegubu homokinetycznego i koło poruszają się...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Witam, Co to może być dziwek i objawy jak na filmiku i nie mam już pojęcia co to: https://www.youtube.com/watch?v=B-uVa_mr... Czyżby łożysko? A może przegub lub drążek jakiś lub mocowania amortyzatora? Macie jakieś pomysły? Objawy takie wystepują w: Mazdzie 323F BA 1996 rok. Nie mam pojęcia co to może być
odsuwasz gumową osłonę drążka, ściskasz np "morsem" - żabką za przegub drążka, potem tylko obracasz w lewo i po temacie - wykręcasz palcami... Poza tym nie wierzę, że nie można wyjąć kpl. przekładni bez demontażu drążków. Chyba, że zapomniałeś odłączyć ją od wałka kolumny kierowniczej.
Wytłumacz to do końca. Mam taką z silnikiem D4D tdi tylko trochę nowszą- krzyżak czyli część wału napędowego przy napędzie na tylny napęd(Avensis?), przegub czyli część półosi przy przednim napędzie(wewnętrzny i zewnętrzny), maglownica- przekładnia kierownicza, drążek pomiędzy maglownicą a końcówką, końcówka drążka kierowniczego. Każda z usterek jest...
Skąd wiesz że to z tyłu? Ja bym prędzej podejrzewał przegub wewnętrzny z przodu. Spójrz na drążek zmiany biegów czy nim nie rzuca.
Witam. Czy w Skodzie Fabii II Kombi, przy wymianie poduszki mcphersona lub w ogóle do wyciągnięcia jej, muszę rozpiąć sworzeń, drążek kierowniczy i rozpiąć przegub od piasty? Pozdrawiam. Lukasz
Chodzi o drążek z prawej strony w audi 80.(115KM). W sumie też nie mam pojęcia skąd ten pomysł, że to prawa strone :D:D:D Również stawiam na przegub zewnętrzny.
sk 700 .Paranoja ! Takie są procedury serwisowe. Obecnie odchylenie będzie blokował drążek kierowniczy, jak go odkręci mogą wypaść kulki z przegubu wewnętrznego. Niestety jak to zawieszenie nie jest zakonserwowane to takie jaja wychodzą... Pewnie i tak nie wyjdzie przegub ze zwrotnicy więc też obecnie jestem za ściśnięciem amortyzatora, czy to sciągaczem...
To co pokazałeś to na pewno przydatne narzędzie. Tylko ciekawe jak będziesz tym wymieniał sworznie w Masterze czy np. Sprinter? Ściągacz normalny i tak musisz mieć. A tymi widłami z zestawu to i i tak oddzielisz (jak się uda) tylko sworzeń lub końcówkę do wymiany, a nie ponownego montażu.
Przegub raczej terkocze przy skręcie niż wydaje pojedynczy stuk.Sprawdź mocowanie i sam drążek stabilizatora i poszukaj poluzowanej śruby w zawieszeniu-oczywiście jeżeli wszystkie poduszki są sprawne.
Koszt noweg o przegubu w granicach ok. 150-200zł. Można spokojnie wymieniać sam przegub, nie trzeba półośki! Wymienia się przegub wraz z gumą osłaniającą. "Mój" mechanik wziąłby za taką robotę 40-50zł. Przy okazji sprawdź sobie czy nie masz luzów na końcówce drążka to "przy okazji" mogłbyś też wymienić (bo drążek i tak trzeba odpinać) tylko kłania się...
Proszę o rozkodawanie VF38ERHHAFL018290. Z góry dziękuję. Charakterystyki pojazdu Model508 Nr APV/PR (obsługa posprzedażna/część zamienna)14023 CJ 1 0056 Data Początku Gwarancji28.04.2015 NRE(homologacja)e2*2007/46*0080*24 P4A9802998799 Informacje ogólne RODZAJ PRODUKTUPOJAZD SPECJALNY ZNAK HANDLOWY/TYP ELEMENTUPEUGEOT LINIA PRODUKTU508 TYP NADWOZIAKOMBI...
No jak masz felgi z żuka to kum opony do tego jakieś dobre i będzie hulało. W łamanym nie musi być wcale skręt hydrauliczny może być jedno koło zębate i wycinek koła, a widziałem nawet w samoróbce skręcanie na zwykłej przekładni kontowej po prostu było wyprowadzone zaraz na zawiasie do którego przykręca się drążek kierowniczy. No ale jak mówisz że masz...
Drążek jest przykręcony do listwy zębatej przekładni kierowniczej. Zdejmij osłonę przekładni i obejrzyj połączenie, zobaczysz przegub kulowy. Luzów na kierownicy nie masz czasem podczas jazdy?
Witam, zakupiłem ostatnio Skodę Octavię I 2.0 SLX z 2000 r. Obecny przebieg to ~230k km i parę tysięcy kilometrów po zakupie zauważyłem następujące objawy : - ściąganie w prawo (może być związane z oponami - lewa przednia opona ma parę mm wyższy bieżnik). Ściąganie jest o tyle mocne że w 5-6s samochód jest już na poboczu. - stukanie i ogólne drgania...
Witam forumowiczów. Potrzebuję wskazówki, gdyż mój mechanik jest bezradny. Otóż przy prędkości już praktycznie powyżej 20km/h ma podczas przyspieszania ma miejsce równomierne stukanie. Przy nieco większej prędkości dochodzi do tego drganie nadwozia. Czasami potrafi to być naprawdę silne i na dobrą sprawę boje się rozpędzać samochód do większych prędkości,...
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Stuki przy szybkich ruchach - w pierwszym odruchu końcówki drążków. Jak nie masz kanału to wsadź łapę złap dłonią przegub końcówki a drugi niech kręci krótkie ruchu - poczujesz dłonią jeżeli luz jest na przegubie końcówki drążka.
przegub drążka kierownicznego czyli końcówka drążka kierowniczego? wymieniłem, to samo. Chyba, że chodzi o przegub kierowniczy ale on jest po lewej stronie pod kierownicą a to słychać z prawej
Myślę zrobić tak ja na tym filmie. https://youtu.be/QonaX55wl0U Unieść kabinę i nakrętką poniżej kierownicy wyregulować. Poid warunkiem, że zbyt duży luz masz tam gdzie ten człowiek ze zdjęcia - czyli na łożysku wałka. Gorzej jak masz zużyte zwrotnice, bądź powybijane przeguby drążków.
Witam. Proszę w miarę możliwości o rozkodowanie nr VIN VF3VV4HNHAZ805736. Dziękuję. Sprzęgło wymieniane 13/11/2014 przy przebiegu 96025. Wybierz się do ASO- są dwie zaległe akcje serwisowe- jedna z 2015 (BSI), druga z 2018 (silnik wycieraczek)- może jeszcze się załapiesz. ;) 1. W pojazdach objętych kampanią jeden z elektrycznych elementów centralki...
W samej kolumnie masz luzy,tylko wymiana ,nie ma możliwości regulacji ,lub na przegubie drążka kierowniczego,ale to mało prawdopodobne.
Odkręcasz nakrętkę, tą dużą ze zdjęcia, odkręcasz króciec olejowy w którym schowany jest kołek blokujący, wyciągasz go, odkręcasz przeguby drążków i od strony tej nakrętki przy pomocy czegoś miękkiego (jakiś pobijak z mosiądzu czy coś a aluminium) uderzasz i powinno wyjść tłoczysko z całą rurą.
Piasta przedniego koła 290Nm (nowe nakrętki) kierownica 24Nm Zamocowanie przekładni kierowniczej 130Nm zewnętrzny przegub drążka kierowniczego 40Nm (nowe nakrętki) zacisk hamulcowy 30Nm przód zacisk hamulcowy do zwrotnicy 130Nm zacisk hamulcowy do czopa osi 66Nm czujnik liczby obrotów koła ABS 7Nm nakrętki śrub mocujących koła 90Nm
Trochę dziwne, że ci się tak szybko luzy porobiły. Jednym z punktów którego często niedostrzegają fachmani na szarpakach jest luz powstający na wewnętrznym przegubie drążka kierowniczego lub na listwie przekładni kierowniczej. Tego nie widać, bo trzeba zdjąć gumowe mieszki - a komu się chce.
Jako, że nie podałeś konkretnego modelu, podaję Ci dane silnika 1,5D dCi 2005-10 Kod silnika : K9K 732 Głowica silnika: Wymiana śrub:Tak Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:25 Nm Dokręcanie:270°±10° Pozostałe momenty dokręcenia silnika: Łożysko główneWymiana śrub/nakrętek:Tak Łożysko główne1. etap:25 Nm Łożysko główne2. etap:47°±6° Łożysko korbowoduWymiana...
Trzeba wiedzieć co się robi, można użyć młotka aale z głową a nie walić na oślep po wszystkim tylko nie tam gdzie trzeba. Widziałem już artystów co mieli do wymiany końcówkę drążka a przy okazji osłonę przegubu, pierścień ABS albo obie rzeczy naraz
Mam przeogromny problem z samochodem. Volkswagen Polo III rocznik 2001 silnik 1,4 l, 75 KM Auto ma wspomaganie i nie ma ABS. Kupiony jakieś trzy tygodnie temu. Jakiś czas temu usłyszałem lekki zgrzyt podczas ruszania na skręconych kołach. Postanowiłem sprawdzić przeguby. Gdy ruszałem lewą półosią (tą od strony kierowcy) miałem luzy. Luzy były takie...
Auto mam od 1997 r. Dzieje się tak od niedawna. Wymieniłem półoś w całości .Pojeździłem miesiąc i znowu to samo. Pytałem mechaników i nic.Czy jest możliwe aby skrzynia blokowała na tyle by oś obracała się w przegubie i to powodowało niszczenie łożysk? Trzymając rękę na drążku zmiany biegów wyczuwam opór i czuję jak półoś się obraca w przegubie drążek...
Bardzo częsta przyczyna w Oplach to zbyt duży luz na drążku łączącym wajchę biegów ze skrzynią biegów wyrabiają się tam tulejki na przegubach
Wymieniając te podzespoły nie ingerujesz w ustawienia geometrii kół.Chyba,że przy okazji wymieniałeś wahacz lub przegub kulowy drążka kierowniczego.
Krótkie pytanie. Czy zamiast smaru do przekładnie kierowniczej o numerze G052168A1 mogę zastosować zwykły smar do przegubów? Chodzi o nasmarowanie drążka kierowniczego.
Ewidentnie przegub.
Sworznie wahacza sprawne? Do sprawdzenia również przeguby drążków kierowniczych, dźwignia pośrednicząca drążków. Jeździłem kiedyś poldkiem który miał w tych częściach luzy i samochód zachowywał się nieprzewidywalnie. Też chciałem ustawiać geometrię a wystarczyło wymienić te elementy i samochód jeździł jak nowy. Na zdjęciu widać ocierającą śrubę o zwrotnicę,...
Zobacz od spodu tam jest drążek z przegubem cardana może się coś poluzowało wyrobiło albo wpadło pod osłonę.
renault drążek stabilizator drążek drążek kierownicy
piece dwufunkcyjne zapłon wczesny większy zasilacz laptopie
sterownik atheros ar9285 esp32 radio internetowe
Ciągnięcie 100m rury PE zgrzanej doczołowo koparką Zamrażalnik nie chłodzi przy niskiej temperaturze otoczenia - przyczyny i rozwiązania