Żadnego luzu to chyba tylko nowy nie ma. Nie wiem, czy Ci to coś pomoże, ale: 1. trafiłem raz na mazdę co "klikała' na zakręcie. Mówię przegub. Z ciekawości rozbieram, myję, i oglądam. Kulki- błysk, bieżnie zero zużycia /bez żadnych wybić w środkowej części/, koszyk- super. Myślę wieloklin. Sprawdzam, ciasny. Zakładam go z powrotem, z nowym smarem i...
Wiem ,że wiele wody upłynęło ale mam to samo w moim mondku (160tys.km. ) . Opony nowe ,inne felgi - to samo. Wibracje przy 100-140km/h . Tarcze i klocki nowe. Zaciski nie blokują się ,gumki wymienione ... wszystko jak ta lala. Bije półoś (krótka) ...druga- dłuższa (ta z podporą) delikatnie też ale nie tak jak pierwsza. Czasem -raz dziennie ,rano,w drodze...
Jeśli nie ma żadnych luzów na drążkach, to można zadać pytanie- czy auto nie miało żadnej kolizji przodem. Jeśli tak, to może mieć delikatnie wygiętą półoś napędową, lub uszkodzony przegub półosi w skrzyni.
Krzywe koło, opona albo felga. Jeśli tylko podczas przyspieszania może być przegub
To padł przegub zapewne miałeś szczęście ze dojechał i na trasie nie zrobiłeś jednego skrętu za dużo. :D
Witam. Piszesz że półosie regenerowane. Poszukaj moich wątków. To samo przerabiałem z podobnym przedziałem prędkości. U mnie 80-110km/h Problemem okazał się przegub zewnętrzny. Poszukaj w moich watkach Wszystko opisane jak przebiegało szukanie i wynik tego. Może się przyda. Pozdrawiam.
przegub wewnetrzny 100%
Przegub wewnętrzny sprawdź.
Mógł uszkodzić się przegub wewnętrzny.
Przyczyną były przeguby wewnetrzne
To właśnie po adaptacji w VW wszystko się zaczęło chrzanić z tym szarpaniem. A drgania: nie doczytałeś - to nowy problem: przegub.
Na moje półoś do wymiany, ewentualnie przegub wewnętrzny.
kolo dwumasowe i wymienilem trzy tygodnie temu, a podczas jazdy na wprost nie jestem w stanie stwierdzic z ktorej strony to drga, kupie dzis przegub w takim razie i zobacze co sie stanie
Wymieniłem poduszkę skrzyni. Nie pomogło. Potem przegub wewnętrzny i drgania ustaly. Uszkodzone było łożysko w krzyżaku przegubu. Jeździłem prawie rok zrobiłem 20tys km i jazda była przyjemnością a ostatnio podczas trasy 400km w połowie zacząłem odczuwać identyczne drgania przy przyspieszeniu. Wymontowalem polosie i żadnych luzow. W zawieszeniu też...
miałem ten sam problem, przyczyną bym rozwalony przegub wewnętrzny lewy, po wymianie jka ręką odjął
Problem rozwiązany. Łożysko na krzyżaku ,które wchodzi w przegub wewnętrzny wyspane.
wiesz nie wiem jak to jest w Lanosie do konca, sworzeń wachacza jest częściom wymienna w Lanosie czy nie? i trzeba wymieniać caly wachacz? Przy skrętach to głownie walić moze Ci przegub przy kole drgania kiery tez moga być od przegubu. Mi ktoregoś razu jak przegub padał to kierą waliło jak glupie. Sprawdz czy na puszczonym gazie i wcisnietym sprzegle...
Od przegubu zewnętrznego też auto może drgać? I też może być słyszalny szum przy hamowaniu silnikiem przy niskiej prędkości? Zaznaczę, że przy maksymalnym skręcie nic się nie wydobywa niepokojącego
Jak przegub w maluchu. Jest.
Witam, Ford Focus 1.6 TDCI 2005r, drgania (pod nogami pasażera i na pedale gazu) powyżej 80km/h i na 4 biegu. Koła i opony pozamieniane, wymieniona prawa półoś (na starej rozleciał się przegub wewnętrzny) problem pozostał. Czy ktoś miał podobny problem ?
drgania ustapily narazie malo przejechalem ale juz nie drga przy przyspieszaniu i hamowaniu a przyczyna byl prawdopodobnie przegub rozsypal sie a wczesniej nic nie stukalo tak jak zwykle.
Znajomy miał podobny problem, tylko że na pierwszych dwóch biegach, defektem okazało się sprzęgło. W Twoim przypadku najtrafniejszą przyczyną może być przegub
Nie ma tam żadnego amortyzatora drgań, ten "krzyżaczek" to przegub - zajrzeć pod gumę możesz, aczkolwiek to chyba nie jego wina.
Czy przyczyną drgań może być uszkodzony elastyczny łącznik wydechu ? Wydaje mi się że głośniej układ wydechowy pracuje . Przegub nie wydaje żadnych objawów dwumasa na piątym biegu 1000 obrotów pedał w podłogę też jest ok
Na 90% masz uszkodzony wewnętrzny przegub. Dosyć częsta ich przypadłość
Dokładnie, ciężko potwierdzić tego typu usterkę na odległość, ale skoro taka anomalia występuje tylko podczas skręcania też sprawdził bym przegub zewnętrzny
Jurek, to nie przegub/łącznik wału, tylko tłumik drgań przykręcony zaraz za nim tymi samymi śrubami, nie ma wpływu na przeniesienie napędu Podobne "cuś" jest często montowane na dłuższych półosiach w przednionapędowych samochodach
Niestety mylisz się, uszkodzony przegub wewnętrzny - ten przy skrzyni podczas większej prędkości słychać i czuć, gdyż półoś nie jest ustawiona osiowo do przegubu. Czasem wystarczy jedno mocniejsze ruszenie z pod świateł i przegub siada.
nie ma luzów na piastach i nic nie wyje ,ktoś mi powiedział ze może to być przegub wewnętrzny ale one nie mają luzów
Witam, Ford Focus 1.6 TDCI 2005r, drgania (pod nogami pasażera i na pedale gazu) powyżej 80km/h i na 4 biegu. Koła i opony pozamieniane, wymieniona prawa półoś (na starej rozleciał się przegub wewnętrzny) problem pozostał. Czy ktoś miał podobny problem ?
Celował bym w sprzęgło, aczkolwiek najpierw sprawdź dokładnie ten przegub
Czy przypadkiem nie masz luzu na długiej półosi. Może masz wybity przegub wewnętrzny i półoś dostaje bicia
W dodatku zauważyłem dzisiaj, że przy maksymalnym obrocie kół w prawo stukanie mocno się nasila. Może to będzie jakiś pomocny trop? Takie objawy wskazują na przegub zewnętrzny.
W sumie jest to dziwnie opisane przez autora. Pewnie z jego nie wiedzy mechaniki itd... To trzeba by samemu się tym wozem przejechać by coś odczuć. "Nam strzelać nie kazano"...😕 A czy powyżej tej prędkości także drgania? To może być wiele przypadłości. Koła straciły wyważenie, przegub, półoś.... A może sam silnik wariuje... Lewe powietrze...
Przegub zewnetrzny do sprawdzenia- nie sa uszkodzone manszety przypadkiem ?
Przegub trójpalczasty i wszystko z nim jest ok
Witam Mam fiata Uno 899cm. 2000r. Wymianiłem sobie w nim uszczelniacz półosi ten przy skzyni z lewej strony. Teraz gdy jadę po nierównościach słyszę takie ciche stukanie przy lewym kole:(.Wadliwe amortyzatory, sprężyny, czy luz na sworzniu wykluczam gdyż wszystko jest nowe. Zastanawiam się czy to może przegub, gdyż przy montażu łożyska uszczelniającego...
Jeśli byłby to przegub zewnętrzny działo by się to przy małych prędkościach i skręconych kołach.Towarzyszy im charakterystyczny hałas. Jeśli drgania powstają podczas dużego obciążenia, ale na prostej drodze, prawdopodobnie uszkodził się przegub wewnętrzny. Sprawdzałeś zbieżność kół, geometrię zawieszenia? Mogą to być również luzy na sworzniach lub zużytych...
Jeżeli przegub uszkodzony to ten przy skrzyni skoro mie czuc w kierownicy
Skf jest dobry, uzywalem w a4, wiem, polecam nie ma co kombinowac i szukac bo szkoda czasu, i kupowac w sklepie raczej proponuje. I chodzi o wewnetrzny, zewnatrzny przy skretach ale to raczej bys zauwazyl. Ja osobiacie stawialbym na zawieszenie lub dwumase , nie sadze zeby przegub az do tego stopnia powodowal takie drgania. Moze strzelac ale drgania?...
Chciałbym ci pomóc ale na odległość jest kiepsko piszesz że drga koło różne mogą być przyczyny przegub wewnętrzny sprawdzisz chwytając za półoś i ruszając góra dół na podniesionym aucie lub prawo lewo przy obciążeniu spróbuj prawy lub lewy porównaj wyniki
Można sprawdzić czy mechanizm różnicowy przypadkiem nie powoduje drgań na wskutek pęknięcia jakiegoś elementu tegoż mechanizmu? Podnieść przednią oś, zapalić motor, puścić koła swobodnie na wolnych obrotach i zaobserwować czy kręcą się z jednakową prędkością zatrzymać jedno koło, później drugie czy coś nie chrupie itp. W fiacie miałem taki przypadek...
Oglądało samochodzik sporo osób. I Mówili różnie. Ale padło na przegub wewnętrzny i to cała przyczyna.
Sprawdź przegub wewnętrzny . Miałem Passata z podobnymi objawami i po wymianie przegubu wróciło do normy .
Witam! Od kilku dni, podczas jazdy z prędkością powyżej 40 km/h słyszę dziwny odgłos dochodzący z przodu auta, jakby przycierające się łożysko (tak, jakby karbowany pasek tarł po gładkiej rolce).Odgłos lekko się zmienia podczas skrętu w lewo (w prawo bez zmian) Nie mogę zlokalizować strony (łożysko koła?). Sprawdziłem bez paska wielorowkowego, na innych...
Problem: zanikające i pojawiające się wibracje nadwozia i kierownicy, najmocniej odczuwalne powyżej 110km/h do 140km/h Opony sprawdzone i wyważone, zresztą na innym komplecie jest to samo. Poza tym gdyby przyczyną były opony raczej drgania występowałyby cały czas. W zawieszeniu nic nie ma niepokojącego. Geometria również ustawiona. Możliwe że to przegub...
Skoro wyciągali amortyzator przegub wewnętrzny mógł się za daleko wysunąć. I mogła rozleciec się sprezyna w przegubie. Należało by to sprawdzić. Półoś z prawej strony.
zwracam sie z prosba o pomoc w zlokaliozowaniu drgan pojawiajacych sie przy predkosciach 70 /80 i pozniej znacznie pomiedzy 100 a 120 , nastepnie sa wyczowalne delikatne drgania na plecach dobiegajace z tyly auta kola 20 cali wywazone na 0 zawieszenie sprawdzone zero luzow Czy ktos mial przypadek zeby podpora siadla lub przegub gumowy ? przebieg 205dkm...
Najlepiej wymienić wałek bo już zmęczenie materiału daje znać i frezy na przegubie będą miały luzy. Ja zmieniłem kiedyś przegub na nowy i czasami dostawał takich drgań że aż kierownicą szarpał, czasem lepszy używany kompletny oryginał niż nowe zamienniki. Prawy najczęściej bo długi i czasami nawet potrafi pęknąć.
Accord VII - problem drgania kierownicy wynikjące najczęściej z luzu na wieloklinie przegubu wewnętrznego, powodujące że odgina się na boki i półoś nie pracuje osiowo. Zastanawiam się, czy w części przypadków drgań nie powodował czasami przegub zewnętrzny. Zakładając, że ma on wżery mógłby odginać półośkę powodując przekręcanie przegubu wewnętrznego...
Na dziurach czuję nienatualny stuk przedniej osi -głównie w okolicach lewego koła. Czuję też drgania i luz na kierownicy. Co to może być? Dodam że byłem na diagnozie zawieszenia i nic niepokojącego nie znaleziono. Również mechnik u którego byłem stwierdził że w zawieszeniu wszystko ok. Dodano po 2 Wymieniłem ostatnio: łożysko, amortyzatory, tuleje wahacza,...
Witam Auto jak w temacie, dziwne zachowanie czasami podczas jazdy na nierównosciach słychać dziwne drżenie silnika jak gdyby coś hamowało drgania silnka, podobne uczucię jak przy hamowaniu auta silnikiem. Mechanik twierdził że to przegub, ale to zjawisko daję się zauważyć nawet na postoju, czuć je szczególnie w środku auta kiedy ktoś popchnie lekko...
Ok kolego właśnie się biorę za to po operacji dam znać w jakim jeden i drugi jest stanie Dodano po 19 Temat zamknięty faktycznie lewy przegub od strony skrzyni był uszkodzony teraz jak ręką odjąć, dziękuję z góry za pomoc.
U mnie uszkodzone pompki powodowały drgania w zakresie 1500-2500 obrotów. Miałem też problem z przegubami przy skrzyni, też drgało auto podczas jazdy. Najlepiej zrobić logi jak wspominał kolega wyżej
Witam. Mam taki problem. Drży mi lewarek zmiany biegów w mojej megance 1.6 16v z 1999r. Zlokalizowałem co powoduje te drgania, na początku myślałem że poducha pod skrzynią (którą też kupiłem bo kwalifikowała się już dawno do wymiany) ale okazało się że spod tego lewarka od spodu auta wychodzi taki pręt który idzie w stronę skrzyni biegów i przy samej...
Witam Wymieniam całkiem dobity przegub zewnętrzny z dużym luzem - całe osiedle słyszało że się jedzie na zakrętach. Trafiłem na używkę OEM, zawsze lepsze niż zamiennik tak mnie się wydaje. W zeszłym roku założyłem nowy Metelli i guma się już rozpada. Używkę wyczyściłem i stwierdziłem jeden większy wżer jak na foto plus kilka minimalnych. Przegub nie...
Dokładnie poduszki pod skrzynią czy nawet silnikiem wywalone. podpora wału czy też przegub elastyczny nawalał by podczas jazdy. A to czy zimny czy ciepły to wiadomo, że silnik rozgrzany ma mniejsze drgania oraz termicznie czasem różna luzy się kasują. Wejdź pod auto popatrz bo tak to można zgadywać.
Pomijając samo koło zostaje półoś, przegub wewnętrzny, hamulce, a dalej to już skrzynia biegów, w nich też lubią siadać łożyska. Zamieniłeś już koła? Czuć drgania na lewarku biegów lub na pedale hamulca?
Przeguby które zmieniałeś, wszystkie. Wygląda na to, że przeguby wewnętrzne do sprawdzenia. Wysypane igiełki lub zatarty przegub wewnętrzny daje taki efekt, m.in. Objaw przed wymianą był taki sam czy nie.
Fiat punto 1.1 rok 1996. Częste niszczenie łożysk na półosi długiej od strony skrzyni biegów. Objawy; pod obciążeniem najczęściej zaczyna się przy skręconych kołach zaczyna drgać drążek zmiany biegów i następuje zgrzyt (łożyska rozpadają się i niszczą przegub).Bez obciążenia na wprost można do pewnego czasu jeździć . Potem już tak przeskakuje, że nie...
Wydłub jak się da i daj tokarzowi wytoczyć z tworzywa z jednego kawałka i wcisnij z powrotem - pewnie mniejsze tłumienie drgań i większy hałas ale powinno chodzić. Powodzenia [o ile da radę :)].
Zamiast dywagować kolejne wieczory czy czytać kolejne wywody a wręcz domysły, bo nikt tego na oczy nie widział zabierz auto do polecanego warsztatu i niech zdiagnozują. Wywalisz kasę na kolejny zestaw a się okaże, że uszkodzony przegub wewnętrzny lub poducha. Auto na podnośnik i trzeba obejrzeć co i jak, a dopiero potem kasę wydawać.
Wibracje mogą być od uszkodzonych przegubów półosi. Tak na szybko, bez warsztatu - spróbuj podnieść prawy przód i pojedź nim w powietrzu - sprawdź czy słychać będzie wycie i czy będą wibracje. Prawa strona jest bardziej podejrzana, bo to i łożysko jest na podporze i przegub przy podporze. Jeżeli jest ok - podnieś lewą stronę i sprawdź. Przy takich wibracjach...
Sprawdź przeguby wewnętrzne.
Szukam przyczyny przytłumionego dudnienia i drgań karoserii występujących zarówno podczas jazdy na biegu jak i na luzie ale tez po rozpędzeniu się i wyłączeniu silnika.To jest dudnienie w rytm ruchu obrotowego tyle że jakby wolniejsze od obrotu kół.Sprawdzone zostały bicia na przednich i tylnych tarczach . Na przodzie wyszło 0.03 mm na traczach, na...
Dzięki za rzeczowe info Rozumiem, że przegub wewnętrzny podczas swojej pracy ma obracać się nie wpadając w jakie kolwiek drgania lub dodatkowe "odkształcenia" pracy w swojej osi długiej? Co masz na myśli pisząc o "skrzywieniu napędu wychodzącego ze skrzyni" (która część miałaby być "krzywa") i o "luzie". Gdyby to zostało stwierdzone, to w takim razie...
Do sprawdzenia przeguby zewnętrzne. Ja w Kia Sportage 4x4 miałem drgania ok 80 km/h i 120-140km/h testowane rożne dolegliwości. Padło na prawy zewnętrzny przegub. Oględziny na "oko" nic nie wskazały ale po wymianie ustało. A jak doszedłem do tego? Stary mechanik mi poradził że jak są przeguby walnięte ale nie do zdiagnozowania to dołożyć do nich po...
Witam Mam Sharana 2002 rok. Auto ma wymienione całe zawieszenie, przegub wewnętrzny prawy. Objaw drganie kierownicy od 80 do 110 km na godzinę. Opony drugie nowe felgi też.
Proponuję odwiedzić wulkanizacje, wyważyć koła(najczęstsza przyczyna drgań kierownicy) a jak auto stoi na podnośniku można wtedy sprawdzić łożysko piasty, w razie wymiany łożyska dobrze jest wymienić przegub jeśli on hałasuje oszczędność czasu i pieniędzy.
To będą przeguby.
Witam. Z racji że znalazłem dziś troche czasu na pogrzebanie w aucie zauważyłem że wachacz górny przedni lewego koła ma odstaniętą guma od tuleij. Mało myśląc zakupiłem drugi i wymieniłem dziada. Efekty są takie że nastąpiła odczuwalna poprawa. Nie wozi tak po drodze i jest o wiele mniejsze bicie na kierownicy. O wiele mniejsze praktycznie nie wyczuwalne...
Witam wszystkich, od dłuższego czasu walczę z dźwiękiem podczas jazdy typu- szybkie łułułułułułu, z lewej strony, podczas jazdy na wprost i przy skręcie w lewo. Natomiast już delikatnie skręcając w prawo dźwięk ten zanika do momentu wyprostowania jazdy na wprost, np. jadąc prosto słychać wjeżdżam na prawy łuk przestaje, jadę prosto lub łuk drogi w lewo...
I co było powodem tych drgań?Też mam taki problem. jeśli drga podczas przyspieszania to przeważnie zużyte przeguby napędowe wewnętrzne..
Witam, od pewnego momentu podczas przyspieszania z 2 pierwszych biegów słychać jakieś drżenie z przodu od strony pasażera w okolicach 2-3k obrotów i pytanie czy to będą przeguby? auto na postoju nie ma drgań nawet jak przegaruje do odciny, najbardziej czuć to jak auto jest zimne i potem po przejechaniu kilku km drgania z przyspieszania z 1 biegu czy...
Witam!!!Wymieniłem osłone przegubu wewnętrznego(tego od skrzyni) ponieważ wymieniałem sprzęgło to całą półoś wyciągnołem.Rozkręciłem ten przegub i po skrecenie machnołem sie i środek zamontowałem odwrotnie i przegub był "sztywny" i NIE SKRĘCAŁ SIĘ.Rozkręciłem odwróciłem środek "tam gdzie są wyżłobienia na kulki" zamontowałem i przgub bez problemu pracował...
Cięgno musi być równoległe do prowadnicy. Cały mechanizm napędowy wygląda na bardzo delikatni, cienka długa ośka a masa wózka w ruchu powoduje przeciążenia w punktach zwrotnych. Przenoszą się one i odkładają na mocowaniu koła. Przemocuj przegub wózka do środka pomiędzy pionowe blachy. Należałoby też dać możliwie blisko koła napędowego podparcie w łożysku....
Witam, Ostatnio zabrałem się za reanimację klimatyzacji w swoim golfie teoretycznie się udało ale działa tylko do momentu gdy silnik załapie temperaturę. Znalazłem odpowiedzialny za to czujnik na gumowym wężu wchodzącym z prawej strony do bloku silnika przy samym silniku (chyba płyn chłodniczy)W momencie kiedy zewrę przewody wchodzące do tego czujnika...
to ewidentnie czuc w prawym kole.tak cos mi sie wydaje ze to moze byc sprawa poduszki od zawieszenia silnika.auto ma przejechane prawie 100.000 i poduszka zawieszenia skrzyni byla juz zmieniana takze uwazam ze i te tez sa slabiutkie juz.zawieszenie jest w porzadku, amortyzatory trzymaja dobrze. to nie jest moze szarpanie ale takie drgania i to wydobywa...
Mam problem, otóż auto przed zmianą przegubów przy skręcie w prawo delikatnie wibrowało ale nie strzelało jak przegub. Gdy wymieniem 2 przeguby zewnętrzne główne po przejechaniu 2000 km zaczęło coraz więcej dostawać drgań i trząść kierownicą przy przyśpieszeniu przy obrotach od 2000 do 3000 a po przejechaniu 5000 km nie da się nim jechać. Powyżej 3000...
Miałem podobny problem z drganiem. Auto na ciągu szło ładnie do puki nie popuściło sie gazu. Było odczuwalne małe szarpnięcie. Mechanik mówił mi że to poduszka na skrzyni. Inny że to przegub wewnętrzny. Okazało się że jeden pompowtrysk miał uszkodzoną cewkę i nie odpowiadał. Po wymianie na inny (używany) jak ręką odjął. Poprostu nadal lał paliwo a reszta...
Teoretycznie masz rację. Wiem że powinny być dwa człony. Prędkość kątowa nie zmieni się jednak jeśli jest zachowana osiowość. Odchylenia powstałe podczas drgań silnika nie będą miały większego znaczenia. U mnie jako drugi człon jest przegub wewnętrzny na półosi, przy skrzyni tico. Wiem że to nie to samo ale przy zachowaniu współosiowości nie powinno...
Jeśli chodzi o łożyska w obudowie silnika to luzów nie miały, za to poruszały się jak przegub (tak ma być?). Podoginałem szczotki. Złożyłem silniczek, gramofon gra już 1h. Dodano po 38 Znowu zamulił na chwilke, co ciekawe drgania występują na ramieniu igły, co nie powinno mieć miejsca gdyż łączy się ono z napędem tylko podczas kończenia się płyty. Może...
Dzięki wielkie za odpowiedzi. Nie musi być bity tudzież obtarty aby ktoś kiedyś wymieniał którąś z poduch silnika/skrzyni i został zamontowany kiepskiej jakości zamiennik. Wszak VW montuje jakieś poduszki silnika olejowe. Jeśli nawet na postoju drży to w zawieszeniu zespołu napędowego bym szukał przyczyny, i zimowe koła nic konkretnego nie wniosą do...
dzien dobry! Mam problem, moze ktos sie spotkal z czyms takim: dwa miesiace temu zmienilem skrzynie z GQQ na KBPL-Seat Altea 1.9TDI 105KM oznaczenie silnika BJB i od tego momentu wystepuja drgania na trzecim i czwartym biegu, przy naglym przyspieszaniu, przy obrotach 2000 i wzwyz oraz gdy ostro skrecam w prawo to z lewej strony przy kole slychac halas...
W sobotę wyjąłem lewą półoś. Przegub wewnętrzny - krzyżak - jest ok. Bieżnie na swoim miejscu, podobnie jak igiełki. Zresztą jak obejrzałem tripod, bez igiełek w łożysku bieżnie nie miałyby prawa się trzymać na miejscu. Oczywiście trzymałyby się siedząc w skrzyni, ale miałoby to luz i z pewnością nie obyłoby się bez drgań w czasie jazdy, również na...
luzu niby nie ma, Przeguby wewnętrzne sprawdź.
Przegub wew i zew, połoś lewa wymieniona, wiec sprawdze jeszcze wew prawy, ale mechanik sprawdzał i luzów nie miał tak jak lewy....a może byc przyczyną tego drożek kierowniczy lub skrzynia biegów, lub sprzegło sie slizga...tylko strzelam bo juz nie mam pomysłu.
Czy to polo ma tlumnik drgań skrętnych?? Nie wiem co to jest i jak wygląda. Ma, to jest element... tarczy sprzęgła ;) Sądzę jednak, że albo tłucze się wydech o podwozie (nieoryginalny wydech, zerwane mocowanie, rozsypane zawieszenie /poduszki/ silnika i/lub skrzyni biegów) albo hałasuje przegub. Trzecia opcja - masz dokładane plastikowe nadkola?
Wał należy złożyć na frezie nieruchomą częścią krzyżaka liniowo na wprost następnego krzyżaka część nieruchoma.To jest ogólna zasada składania wałów. Jannaszek, ileż Cię można prosić żebyś przestał bredzić? Widziałeś wał w polonezie? Proszę: http://obrazki.elektroda.net/26_12841478... http://obrazki.elektroda.net/31_12841478... http://obrazki.elektroda.net/14_12841478...
hej ja mam taki sam problem do wymiany sa drazki z lewej i wahacze no i przegub sie posypal i przynajmniej mi sie wydaje ze jedno idzie za drugim jak powymieniam wszystko mam nadzieje ze bedzie dobrze bo jak nie to nie wiem gdzie szukac wczesniej nic sie nie dzialo nawet przy 120teraz sie 80 nie da jechac <audi a4 1.8> jak ktos bedzie mial jakies...
Może warto sprawdzić przeguby, bo to może być przyczyna stukania. Kierownica może drgać też przy wytłuczonych gumach drążka stabilizatora.
Na rolkach dwa razy byłem, żeby zobaczyć opory toczenia. i serio wtedy nikt nie zauważył zużycia łożyska? Chyba lepiej będzie jeszcze raz wybrać się do mechanika - najlepiej innego... tudzież na stację diagnostyczną, ale taką poważną - taki pozaokresowy przegląd ("Panie potrzebuję sprawdzić zawieszenie bo coś się tłucze") zrobią za kilka groszy - to...
Witam serdecznie. Tak jak w temacie. Podczas jazdy na obrotach 1600-2000 odczuwalne są drania samochodu. Nie wiem od czego zacząć. Sporo czytałem na ten temat i dzisiaj sprawdzałem przeguby wewnętrzne- prawy przegub ma odczuwalny luz jak się za niego bierze ręką to "tyka" lewy zaś ma mniejszy luz. Podniosłem dzisiaj koło w samochodzie i włączyłem bieg...
No ale chwileczkę, mam to auto 8 lat, przed wymianą sprzęgła ślizganie na 1 biegu (stąd pomysł wymiany), nic nie wibrowało, teraz stoi auto nie ruchomo, wbijam 1 bieg i popuszczam sprzęgło jak na nauce jazdy i w momencie "brania" zaczyna drgać całe auto,..to są przeguby? Dla mnie problemem jest sprzęgło, jego wada fabryczna lub montaż, poza tym skoro...
Nie przesadzajmy... Istnieją seryjne rozwiązania z przeniesieniem mocy z wału korbowego za pomocą wału z dwoma przegubami krzyżakowymi i sprawują się dobrze (vide wiele wózków np. Yale, Hyster, gdzie napęd pompy hydraulicznej odbywa się krótkim wałem z dwoma kardanami od koła pasowego wału korbowego, tzn. pompa za silnikiem, pod chłodnicą). Odpada precyzyjne...
Chciałbym jeszcze dodać że auto odpala idealnie i na zimnym i na ciepłym silniku,nie puszcza czarnego dymu a komputer diagnosty pokazywał dobre dawkowanie przez pompowtryski paliwa.Wymienione popychacze oraz przegub wewnętrzny. Dodano po 2 wiązki do przepływki nie sprawdzałem,ale zaraz sprawdzę
ZGG co do wykonania wirnika to w sobote lub niedziele zobaczymy,sam jestem ciekaw co kupiłem :P R41 długość wału planuję ok 2 metry i będzie pełny z pręta średnicy ok 30mm.Napisałeś wyżej : "efekt jest taki że bardzo szarpie"- rozumiem ze odradzasz gumowe sprzęgło ze względu na rezonans, w który może wpadać wał wraz z wirnikiem?A co gdybym to sprzęgło...
Siema, piszę już z lekką desperacją bo nie wiem co robić, kupiłem niecały rok temu beemkę E39 touring z 3 litrowym dieslem, 2001 r, sprzęgniętym z manualną skrzynią, zawias z tyłu na sprężynach. Problem polega na drżeniu całego nadwozia, drżeniu kierownicy jak przy niewyważonych kołach oraz słyszalnym głuchym dudnieniu wewnątrz auta. Głuche dudnienie...
Powoli doprowadza mnie do szewskiej pasji. Co szpec to teoria inna, jak na razie nie trafna i portfel cieńszy, w końcu wezmę się za to sam. Feler wtrysków raczej wykluczony, nie mniej jednak nie było mnie przy tym, kwitków ani logów nie dostałem. Czytając podobne przypadki nie można być też pewnym czy to faktycznie wina dwumasy której nie widzi mi się...
Podejrzewam, że silnik BJX, z resztą w Ibizie nie było AGU na lince. Ja bym przyjrzał się jaki stan sprzęgła i np przegubów wewnętrznych.
przegub drgania przegub volvo vectra przegub
własny inwerter krzemowy zamiast germanowy przyczepa podłączenie
Napięcie +250V w radiu lampowym - gdzie szukać? FSO Polonez OHV – moment dokręcania śrub wspornika dźwigni zaworów 1.3/1.5/1.6