Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Przegub wewnętrzy wypadł ze skrzyni.
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
Witam serdecznie. Chcę w Tico wymienić wahacze. Mam do wyboru trzy zestawy, nie wiem, który wybrać, czy wszystko oferowane w zestawie jest konieczne, czy to nadgorliwość? 1. zestaw deluxe 89zł http://obrazki.elektroda.pl/2890837400_1... 2. zestaw tanio 50zł http://obrazki.elektroda.pl/3670544500_1... 3. zestaw średni...
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Z Twojego opisu wnioskuje, że ktoś zmienił półoś wraz z przegubem, i jest po prostu za krótka. Jak inni przedmówcy pisali, warto porównać przeguby, aczkolwiek raczej obstawiam problem z półosią. Myślę że tu masz odpowiedz zmierz rozstaw kul z przodu i z tyłu -wyjdzie co jest grane - sprawdź poprawność zamontowania wahacza (porównaj z drugim wahaczem)....
Przegub wyciągnięty oczywiście nie obyło się bez niespodzianek ale zadanie podołane. Nakrętke przegubu ściągamy wpierw trzeba rozbic zabezpieczenie. Następnie odkręcic śrube od sworznia wahacza i poprzez mocne uderzenie wybic wachacz w dół. Kolejno odpiąc hamulec+tarcze. MCpersona odciągamy do siebie i wyjmujemy przegób. Niby nic trudnego ale przy zapieczonych...
Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem elementy ulegające zużyciu. Wygląd dolnego tylnego wahacza może się nieznacznie różnić. Jeśli będziesz kupował części najlepiej wydrukuj obrazki i pokaż w sklepie o co ci chodzi bo jest problem z nazewnictwem i lokalizacją elementów. Wiem to z własnego doświadczenia - można dostać np. inną tulejkę niż się chciało. Przód...
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Mógł uszkodzić się przegub wewnętrzny.
Witaj. Ja również walczę z podobnym zjawiskiem. Objawy występujące w moim samochodzie polegają na suchych trzaskach (podobnie brzmi łamana sucha gałąź), w lewej stronie zawieszenia. Występują w trakcie silniejszego przyhamowania lub przy gwałtownym ruszeniu. Wymieniłem łączniki stabilizatora, silentblok wahacza tylny (był spękany), łożysko macphersona....
Dyfer na podnośniku stetoskopem osłuchaj oraz przegub wewnętrzny półosi. Pytano czy graty nowe czy używane zakładałeś
Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba. EDIT Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.
Problem rozwiązany. hehe problem taki był, że śruba mocująca wahacza tam gdzie ta guma w wahaczu była porostu niedokręcona :D i stukało bo się przesuwało. Został mi mały problem jak podniosłem przód auta, jedynka i cały gaz, a następnie hamulec to mi świeci kontrolka od ABS'u co się mogło stać(wtedy tak sprawdzałem te przeguby)?
Przepraszam, zrozumialem, ze mowisz o tylnych wahaczach. Przedni tez nie ma tulei lecz silentbloc. Prasa nie zdejmiesz. Nie podejscia. Prawdopodobnie trzeba ciac. Osobiscie nigdy nie zmieniam silentbloc'ow lecz caly wahacz. Jesli jeden jest zniszczony, drugi jest niewiele lepszy, a i przegub juz swoje przezyl.
Od samego początku napierdziela tak samo, zanim jeszcze zacząłem grzebać. Jedyne zmiany to takie, że mniej stuka na dziurach i auto jest sztywniejsze na zakrętach. Wydaje mi się, że gdyby to mi coś wypadło problem pojawił by się w momencie próby naprawy czegoś innego. Natomiast tutaj, he, he, jest na odwrót... Próbuje naprawić to, a przy okazji naprawiam...
Co tak naprawdę chcesz wymienić?jeśli półoś(bo tak to się nazywa)to musisz odkręcić śruby spline które trzymają przegub wewnętrzny przy skrzyni. Od zwrotnicy odkręcasz nakrętkę 30 mm dwunastokątną .Odkręcasz jeszcze sworzeń od wahacza ,odchylasz amortyzator i gotowe.
Witam. No i mi został ten pierwszy pierścień w środku nie wyszła poza przegub i śruba poszła.ten pierwszy pierścień na końcu bardzo zblokował. Może za miękka śruba byał albo że starości poszła☹️ A ten pierwszy pierścień gumowy mam normalnie wciśnięty jak parasolkę czy coś z tym pierwszym robicie wciskacie go z przodu czy to wyjdzie jak...
Wymiana wspornika wahacza wraz z nowymi śrubami rozwiązała problem odgłosów z przedniego zawieszenia. Uszkodzony gwint i nie trzymała śruba wahacza widoczna na zdjęciu pogladowym https://obrazki.elektroda.pl/3893284600_... (po jakimś czasie puszczała).
Witam . Posiadam golfa 4 1998r Zakupiłem go ze sportowym zawieszeniem 2 late temu i przyszedł czas na wymianę oryginalnym standardowych amortyzatorów.Zostały one wymienione wszystko przebiegło pomyślnie. Zarazem tylko ze po miesiącu został wymieniony tez prawy przegub zew oraz końcówka drążka kier P/L łącznik stabilizatora P/L oraz końcówka wahacza...
Radzę wstawić silnik bez demontażu przegubów, ponieważ będzie konieczność uzupełniania oleju w skrzyni biegów, a pracy bedzie duż więcej.Jak silnik wyszedł bez oporów to musi wejść. W Astrze f jest duż miejsca w komorze silnika. Dodano po 10 Należy zdjąć koło, odkręcić przegób kluczem 32,odkręcić dolny przegób wahacza od zwrotnicy , pociągnąć zwrotnicę...
Po wymianie wysprzęglika wszystko wróciło do normy. Auto żywsze, szybsze, cichsze i zrywniejsze. 120km/h ma w moment. Nawet udaje mi się jechać spokojnie 50-55km/h na piątym biegu i ciągnie po wciśnięciu gazu. Wcześniej wymagał 2 lub 3 biegu. Sprawdziłem raz jeszcze tarczę i docisk. Wszystko w normie. Sucho i bez przetrać. Dokręciłem docisk odpowiednim...
Witam, od pewnego czasu stukało coś w zawieszeniu, na przeglądzie wyszło, że tuleje wahacza są zużyte, przy wymianie tychże wyszło z kolei, że prawy amortyzator można by zastąpić z powodzeniem pompką do roweru, efekt byłby ten sam - wymieniłem tuleje i amortyzatory z obu stron, ale stuka nadal, przy oględzinach zauważyłem, że winna jest prawa półoś,...
Witam. Mój Ford Escort ostatnio szaleje,a mianowicie to przy ruszaniu i hamowaniu coś nieziemsko stuka z prawej strony w przodzie, tak jakby metal o metal. Dodam, że były wymienione następujące części: łącznik stabilizatora wraz z gumą, simmerbloki na wahaczu, łożysko koła i przegub zewnętrzny. Na amortyzatorze nie ma luzu więc już nie wiem co może...
Witam Mam taki problemik w moim VW Polo 9n 1,2 12v od jakiegoś czasu przy wciskaniu lub puszczaniu sprzęgła w czasie jazdy słyszę z okolic skrzyni, lewego koła metalicznie pukanie (metal o metal). Dzieje się tak kiedy zmieniam biegi niezależnie na jaki z jakiego na wszystkich jest to samo albo na żadnym tego nie ma (czasami ustępuje). Czasami słyszę...
Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości. Czyli nigdy tego nie robiłeś. Można wyjąć półoś bez rozpinania wahacza.
Ja też wymieniłem prawy na początku bo było to czuć ewidentnie po prawej stronie, jednak po wymianie nic się nie zmieniło. Moim zdaniem nie da się sprawdzić w 100% przegubu wewnętrznego bez jego wyciągnięcia i dokładnego obejrzenia powierzchni kielichów i krzyżaka. Uwierz mi, że przez 3 miesiące zagłębiałem się w ten temat, przeczytałem dziesiątki tematów...
Skoro masz go już 6 lat, to Ty powinieneś o tym wiedzieć najlepiej. Ok to na USG czy EKG też nie ma sensu chodzić? Bo przecież znam najlepiej swój organizm a nie jacyś lekarze czy jakiś sprzęt medyczny? To się nie dziw jak będą Cię gonić z warsztatów. Umawiasz się na wymianę oleju to wymiana i wyjazd, chcesz przegląd to się umów na przegląd. Czyli...
witam przegób nie jest na stałe z półosią, ale jest połączony zaczepami wewnątrz przegóbu, jak rozbierzesz to ciężko złożyć trzeba troche wprawy odkreć nakretke wewnątrz tarczy hamulcowe, odłącz zwrotnicę od wahacza wtedy wyciągniesz przegób dokładnie umyj go w benzynie przyda sie ropownica ze sprężarką, nałóż smaru MoS (na pewno bedzie w zestawie z...
Dobry wieczór wszystkim. Proszę o poradę w sprawie bardzo głośnego stukania podczas kręcenia kierownicą na postoju najczęściej w prawą stronę.Dźwięk jest pojedynczy i przypomina uderzenie młotkiem o coś metalowego. Hałas ten wydobywa się z prawego koła. Samochód nie ma wspomagania. Wygląda to tak że kręcę kierownicą w prawo i w pewnym momencie pojawia...
Zwracam się do Was Koledzy o pomoc ,bo już całkowicie zgłupiałem. Po wymianie łożyska piasty prawej i dokręceniu prawidłowym momentem nakrętki przegubu (Felicia 1,9 D) miałem ciągle wyczuwalny luz przy założonym kole. Skonsultowałem się ze znajomym mechanikiem który zasugerował wadliwe łożysko. Wydało mi się to dziwne firma OPTIMAL z opinii na necie...
Witam, zakupiłem ostatnio Skodę Octavię I 2.0 SLX z 2000 r. Obecny przebieg to ~230k km i parę tysięcy kilometrów po zakupie zauważyłem następujące objawy : - ściąganie w prawo (może być związane z oponami - lewa przednia opona ma parę mm wyższy bieżnik). Ściąganie jest o tyle mocne że w 5-6s samochód jest już na poboczu. - stukanie i ogólne drgania...
Nie odkręcałem dolnych wahaczy ani przegubu .Odkręcałem dolną śrubę amortyzatora,górne mocowanie,naciągałem dolny wahacz i amortyzator przekręcasz w stronę błotnika.Jest na tyle miejsca że spokojnie założysz ściągacz . Robiłem tak kilka razy.
Z opisu wynika że to półosie ... krzywe... ewentualnie przeguby bo same półosie powodowały by że auto by "skakało" góra/dół podczas jazdy i widział byś jak przód lekko podskakuje ... Jeśli skoki są na "boki" sprawdził bym: - przeguby - poduszki wahaczy - poduszki stabilizatora o ile jest
Opaski do „plastikowych” osłon są wykonane z solidnej taśmy stalowej co wymusza użycie dużej siły przy zaciskaniu , przerobionymi kleszczami tego nie zaciśniesz a jeśli nawet będziesz myślał że tak to w bliskiej przyszłości opaska z osłoną zjedzie z przegubu . Co do wymiany tulei wahacza to bywa różnie , zdarza się że śruby wychodzą z gwintem . Tulejka...
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Na luzy na wahaczach i przegubach kulowych stanie i wyglądzie, oraz na kielichach półosi napędowych czy są kanały rozbite. Oczywiście czy aparatura sprawna i nie popalone kable zasilające. Dodałem katalog zorientujesz się w budowie. http://obrazki.elektroda.pl/2103419500_1...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Witam, niedawno zauważyłem pękniętą manszetę na przegubie z prawej strony. Czy aby ją wymienić muszę zdemontować całą półoś?? czy wystarczy odkręcenie nakrętki przegubu, wahacza odchylenie całości i wymiana???
Najpierw weź go na szarpak i sprawdź dobrze zawieszenie, bo być może masz luz na sankach lub tulejkach wahaczy.
Skoro się zastanawiasz to pobadaj pod hasłem prostowód . A gdyby nie przeguby to nie udałoby się zapewnić przemieszczania koła względem nadwozia bez uszkodzenia elementów.
Witam, Jak rozwiązałeś przeguby napędzające koła? i co to za przeguby kulowe na przednich wahaczach ? Sam szykuje się do podobnej konstrukcji i jestem pełen podziwu... Pozdrawiam Zocha
Witam Auto odebrałem. Ustawili jeszcze raz wybierak i teraz biegi (puki co) normalnie wchodzą bez zacinania się. Autko jeszcze mniej szarpie, lecz dalej problem nie ustał. Całe zawieszenie począwszy od przegubów, wahaczy, po poduszki silnika i skrzyni są w pełni sprawne. Nie wiem dlaczego dalej coś szarpie już pomysłów brak i mi i mechanikowi. Alpina1988...
A ja bym proponował pojechać na stacje diagnostyczna na szarpaki tam ci powie co jest wytłuczone amortyzator sworzen moze gumy na wahaczu,"tulejki",przegub z reguły klekocze przy skretach na prostej zadkość,na dziurawej owszem lecz rowniez zadko.Sprawdz najpierw klocki naprezaja je takie sprezynki ,blaszki być moze ze któraś sie wyrobiła i klocek stuka...
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Witam serdecznie mam pytanie jak włożyć półoś do samochodu audi 80 b4 wersji ABK podczas jazdy pękł wahacz lewy przód podczas pęknięcia wahacza wyskoczyla pół oś i wylał się olej moje pytanie jest takie jak wlozyc na miejsce go ponieważ wejdzie i centymetr zostaje na zewnątrz przegub są sprawne pomocy
Wejdź np, na Allegro i samemu porównaj ceny części. Taki sposób ja praktykuję przed zakupem nieznanego mi auta. Jeżeli czegoś na Allegro nie ma, to wiem, że będzie to z reguły część dostępna np. tylko w ASO. Sprawdź ceny podstawowych części, amorki, sworznie, przeguby, wahacze itp.
Kilka takich przypadków przegryzłem, przeguby wewnętrzne(widziałem że zmienione) tuleje wahacza(tylne na przednim wahaczu) Sprawdził bym jeszcze przeguby zewnętrzne.
A propos smaru, to zerknąłem jeszcze raz na specyfikację tego Penrite'a i wyraźnie jest napisane cytat: "Zastosowanie Molygrease EP 3 % to smar ogólnego przeznaczenia w sektorze motoryzacyjnym i przemysłowym. Jest szczególnie odpowiedni tam, gdzie będzie wystawiony na działanie warunków atmosferycznych i/lub wyciskany. W takich sytuacjach cienki film...
Co ma poziom oleju w silniku do cieknącej półosi. Bez ściągnięcia przegubu kulowego wahacza nic nie zrobisz.
Ze skrzyni. Chce zdjąć skrzynie (wymienić sprzęgło) no i kielich przegubu zaczepi o wahacz
Sprawdź luzy na wahaczach, łożyska kół oraz przeguby (wewnętrzne i zewnętrzne-głównie).
A broszki nie miałeś żeby równocześnie odciągać wahacz w dół i WD40 nie ma Kolega? Włożyłem rurę w wahacz - kolega "cisną" ją do dołu, ja natomiast tłukłem młotem. Preparat penetrujący zapuściłem przed pracą. Próbowałem jeszcze przecinak wbijać między śrubę a przegub. Nic nie pomaga. Szczerze to zastanawiam się czy ściągacz da rade.
Sorry za być może elementarne pytania, ale nie znam się specjalnie na samochodach. (at)k-sierra masz na myśli przegub napędowy? Kołpak czyli gumowa osłona przegubu? (at)tomekmazepa tak, mam alu, jakie szpilki masz na myśli? (at)kanarek79 rozumiem, że masz na myśli przegub dolnego wahacza?
Witam Mam pytanie podczas wymiany przegubu wypiałem wahacz jak pisało w poradniku ale wahacz był tak zapieczony ,że razem z Wahaczem wyszła tulejka, która znajduje się w zwrotnicy (gniazdo na stozek od wahacza) Całe zawieszenie jest jeszcze oryginalne i ma 15lat. A ten wahacz tez muszę wymienić bo tuleja już padła. Teraz moje pytanie jak wyjąc ta tulejkę...
Najpierw odłącz akumulator :) Musisz rozpiąć wahacze, spuścić olej ze skrzyni, wyjąć przeguby ze skrzyni, odkręcic mechanizm zmiany biegów od skrzyni, podwiesić silnik, odkręcić poduszkę i wsporniki (lepiej odkręcić kilka śrub niż później przeklinać), nie wiem czy masz linkę czy hudraulikę, ale tez trzeba to rozłączyć, odkręcić wszystko dookoła i wyjąc...
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Przyczyną "skrzypienia są prawdopodobnie przeguby gumowe na wahaczu.
u mnie niestety takie same objawy, na drugim biegu ma największe drgania, wymienione koopa rzeczy łącznie z dwumasą i sprzęgłem oczywiście nowe i nadal to samo :( sprawdzona skrzynia biegów, wymienione przeguby, półosie, łącznik skrzyni biegów, przesuwany w różne strony na górnych poduchach silnika, podmieniane koła, zawieszenie sprawne, nowe końcówki...
Witam. Pytanie może mało sprecyzowane, ale do sedna. Coś tam sobie grzebie przy autach często. Auto autu nie równe, to się wie, ale brak mi mniej więcej sprecyzowanego cennika w głowie ile mniej więcej za daną robotę brać. Wiadome, że tu zejdzie dłużej, tutaj krócej, ale chodzi mi o widełki. Ile mógłbym brać za poszczególne czynności: -Wymiana amortyzatora...
Jeśli byś sam się postarał to sam byś to wymienił, niema tam żadnej filozofii. Problem jest z dopasowaniem odpowiednio mocnego klucza do odkręcania nakrętki półosi, potem sworzeń i wahacz w dół wyciągasz z piasty ściągasz osłonę i wewnątrz przeguby rozchylasz zabezpieczenie. musisz kupić jeszcze osłonę i smar.
A wiesz co pada przy takich przeróbkach - przeguby. Bo kąt ich pracy na seryjnych wahaczach jest ekstremalny.
Potrzebne mi momenty dokręcania śrub. Auto: Polo 6N2, rocznik 2001.03, FL, HB 3D, 55kW/75KM 1390cm3, wersja z ABS, klimą i wspomaganiem, skrzynia manualna, felgi 14" 1. Piasta koła przedniego (śruba przegubu zewn.) 2. śruby sworznia wahacza 3. śruba końcówki drążka 4. docisk tarczy sprzęgła 5. śruby montażowe napinacza paska rozrządu 6. śruby montażowe...
W piaście umieszcza się przegub który przenosi napęd, przegub umieszczony jest centralnie, tak żeby pracował w osi skrętu. W przypadku zawieszenia niezależnego jest jeszcze jeden w osi wahaczy. Dzięki umieszczeniu przegubu w osiach i równolegle do wahacza, jego długość się nie zmienia w czasie pracy zawieszenia/skrętu.
Wahacze nowe, przeguby pracują cicho. Także raczej nie ma się co czepiać poduszek. Mechanik nie ruszał, ale ja osobiście zauważyłem, że jest w kiepskim stanie poduszka przednia, trzyma skrzynię.
Dobra osłona przegubu wymieniona. Obyło się bez prasy, ale musiałem rozczepić zwrotnice od wahacza bo o dziwo półoś udało mi się wyjąć ale już wejść nie chciała. Dzięki za pomoc.
Przegub zużyty trze o wahacz.
Nie wiem o jakich autach mowa, ale na allegro masz autoryzowane sklepy oferujące części oryginalne do róznych marek np https://allegro.pl/uzytkownik/VW_AUTORUD... ale jeśli chodzi o części: - amory: Sachs/Bilstein - przeguby SKF - wahacze Lemforder - tarcze ATE - klocki ATE - końcówki drażków Lemforder/TRW - paski Contitech/Continental albo Bosch...
Witam gdy uruchomię silnik w megance i przejadę ok 500m może 1km to zapala się błąd i pisze ASR/ESP Defekt. dzieje się tak odkąd wymieniłem w samochodzie: lewą półoś, prawy przegub, wahacze lewy i prawy, łączniki stabilizatora lewy i prawy, przekładnie z drążkami i końcówkami , Dodam ze przed wymianą tego błędu nie było a oprócz ESP/ASR Defekt świeci...
Wymieniając te podzespoły nie ingerujesz w ustawienia geometrii kół.Chyba,że przy okazji wymieniałeś wahacz lub przegub kulowy drążka kierowniczego.
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
Tuleje na wahaczach końcówki drążków zostały też wymienione. Oba przeguby również. Wyczyszczę jeszcze raz piastę i zobaczymy czy pomoże.
Dokładnie jedni klienci stacji jeżdżą po pieczątkę i modlą się by czegoś nie zauważył. Reszta niestety w mniejszości jedzie na przegląd i nieraz robi naprawy zaraz po przeglądzie bo coś wyszło. I to nie raz nie tak że dostali negatywa tylko diagnosta stwierdził np. że guma na osłonie przegubu jest rozerwana albo osłona sworznia wahacza się zdegradowała....
Skoro sie tam zrobil luz to musi to byc polaczenie rozlaczne. W ktorym miejscu znajduje sie element korygujacy dlugosc tego walka w zaleznosci od kata skretu kola lub wahacza? Wewnatrz przegubu czy moze to wlasnie w tym miejscu gdzie mam luz jest jakis wielowypust?
Zajrzałem pod spód samochodu i zauważyłem ze gumy wahacza prawego są w opłakanym stanie :/ wymieniłem na inny wahacz w całkiem dobrej kondycji i złożyłem wszystko na nowym przegubie ale i tak się boje że znów będzie przeskakiwał jak agresywniej ruszę ;(
Witam, mam problem jak w temacie, sprawdzone poduszki silnika, przeguby, zawieszenie. Wymienione stablizatory, sworzeń wahacza
Witam. Wykonanie super, napiszcie jaka to część jest zabudowana w przegubie kierownicy, czy to tuleja wahacza? Podzielcie się jakimiś szczegółami.
Zadzwoniłem do A.S.O. (do trzech różnych). U każdego ten sam schemat działania w tym aucie, według kolejności montażu: 1. na półoś gumowa osłona (wepchnąć na maksa, aby nie wadziła) 2. na półoś metalowy pierścień "dupką w kierunku piasty" 3. następnie plastikowa sprężyna dystansowa (dupką w kierunku pierścienia, a wąskim przodem w kierunku piasty) 4....
Witam W mojej fabii muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego. Wiem, że muszę rozpiąć sworzeń wahacza, mam w tym wprawę przy wymianie tulei. Mam inny pytanie czy przegub z piasty łożyska trzeba wyprasować jakimś przyrządem, czy po prostu wyjdzie bez problemu.oraz czy do wymiany osłony przegubu muszę wyciągać cała półoś ???
Witam mam problem z audi został wymieniony przegub zewnętrzny, wahacze górne . A problem jest taki że dzwoni w prawym przednim kole nie ma luzów góra dół tylko jak się uderza w koło to jest taki dźwięk jak dzwonek co to może być proszę o pomoc
ok ale czy wyjmę przegub zewnętrzny z piasty bez zdejmowania dolnego wahacza. Według tej dyskusji to nie da się wyjąć przegubu bez zdejmowania gałki dolnego wachacza
Nie wiem co powiedzieć, generalnie jakbyś wyciągnął przegub wewnętrzny to by się coś zaraz urwało jakby poszło nie ta. Śrut z przegubu zewnętrznego tak samo zaraz by zrobił spustoszenie. Ciężko stwierdzić czy to coś w zawieszeniu czy może blacha osłaniająca wahacze od przegubów tak "dzwoni" czy co innego ale wprawne ucho mechanika to wykryje.
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
Tego jest cała masa. To zależy czy myślisz robić busy czy tylko osobówki. Jeden ci nie wystarczy do wszystkiego. Bo że oddzielisz sworzeń (stożek) od ramienia czy wahacza to jeszcze nic. A jak przyjdzie przeprasować sworzeń? Wtedy potrzebny inny ściągacz, ręczny, hydrauliczny albo prasa.
Witam ma taki problem jak drgania które przenoszą się na karoserię w momencie dodawania gazu. Wymienione zostały tuleje na wahaczach, sworznie i przeguby. Nic to nie pomogło, a jazda bywa naprawdę uciążliwa:cry: szczególnie przy prędkościach do 100km/h. Dodam że jest to motor 2.5l V6.
Opracowując ten tekst opierałem się na Poradniku obsługi i naprawy samochodu Honda Civic, oraz o swoje doświadczenia. Na pewno się przyda w codziennej eksploatacji naszych samochodów. Wykrywanie typowych niesprawności w samochodach Silnik: Wał korbowy nie obraca się podczas próby uruchomienia silnika: • Skorodowane lub poluzowane obejmy przewodów...
Że co????? Sprzęgło kosztuje 230-320zł LUK. Wahacze KAMOKA przód 59zł. Wysprzęglik LPR 129>179zł. Łączniki TRW przód 45zł. Końcówki TRW 59zł. Przeguby LF 59zł szt. Takie jak: przeguby, wahacze, końcówki, łączniki - zrobisz sam. Wymiana sprzęgła około 400zł bo to prostota w tym modelu. Przy okazji wymiany sprzęgła gdy zdejmą sanki to niech wymienia gumy...
Witam!!! Mam poważny problem z którym nie mogę sobie poradzić. Coś w zawieszeniu wydaje metaliczny dźwięk, jakieś pukanie i to nie zawsze, a jak zacznie to strasznie wali. Wymieniłem z przodu samochodu: amortyzatory, końcówki na wahaczach, gumy na stabilizatorze, przeguby zewnętrzne, poduszki pod silnikiem i skrzynią są ok. Moje pytanie to czy mogą...
Tutaj co najwyżej możemy wróżyć, na czym polega uszkodzenie tejże kolumny kierowniczej. Poza tym kolumna kierownicza to jest określenie tylko niewielkiej części układu kierowniczego, który składa się z koła kierowniczego (tzw. kierownicy), kolumny kierowniczej, to jest taka długa oś z dodatkowymi przegubami, następnie maglownicy, wychodzących z maglownicy...
W czym tu problem, jestem właścicielem forda escorta 1.6/16V 1994 co ma przebieg 669000 km na jednym sprzęgle ale już na drugim silniku po gruntownym remoncie. W anonse prawie tylko mój ma największy przebieg. Jak się regularnie wymienia wahacze, amortyzatory, olej, przeguby, paski to można po prostu jeżdzić długo jak nowym. Najważniejsza jest też technika...
Witam mam pytanie coś w moim uno stuka z przodu z prawej strony dodam że odgłos odchodzi tylko wtedy kiedy jadę po nierównej nawierzchni wymieniłem już wahacze przeguby i nadal stuka każdy mechanik mówi coś innego a to amortyzator a nawet mówią że też to może być maglownica :?:
W tej wersji nie potrzeba nic robić i zmieniać, jeśli już to możesz założyć wahacze od MT przeguby półosie, uzyskasz większą szerokość rozstawu kół. Zmiana amortyzatorów od MT tylko 4 szt. większy skok zawieszenia. Na 8 amortyzatorach autko ma za twarde zawieszenie. Zmienić koła z oponami na większe, w tym przypadku układ napędowy szczotkowy stracisz...
Gdy jadę po dziurach coś głośno stuka w zawieszeniu (tak na ucho to prawa strona i chyba przód) Wymieniłem przedni wahacz wraz z przegubem kulowym, bez tylnej tulei wahacza, bo wyglądała na dobrą i całkiem niedawno wymienianą. W czasie skręcania ukręciłem nakrętkę w sankach, więc dodatkowo wyjmowałem przednie zawieszenie by wymienić sanki. Niestety...
Witam. lepiej dokładnie sprawdź czy wszystko dobrze poskładałeś najprawdopodobniej niewłaściwie zamontowałeś sworzeń wahacza w zwrotnicy jeżeli jest dobrze to napisz co demontowałeś do tej wymiany.
Żadne luzy nie powodują wibracji, chyba że na wahaczach duży luz + źle ustawiona geometria ale to też nie z takim małym silniczkiem. Przeguby można ocenić, czy jest uszkodzony czy nie, po demontażu i dokładnym umyciu, ale komu by się chciało, no i nowe osłony przyzwoitej jakości też soje kosztują.
W aucie wymienione było łożysko, piasta, poduszka amorka, sworzeń, tuleje na wahaczach, końcówki, maglownica, przeguby wew i zew. nawet cały mc person był podmieniony i jak stuk był tak jest dalej. . wnioskujac z opisu odpada sprężyna i łożysko przegub też
Jeśli długo nie było tam nic ruszane to zaskoczyć cie mogą nakrętki od wydechu- przy turbinie- bo trzeba go zdjąć a często się urywaja lub jak nie nalozysz zbyt dobrze klucza to drugiej szansy nie będzie. Pamiętaj o zdemontowaniu wentylatora bo po opuszczeniu skrzyni silnik zostaje na dwóch poduszkach i kładzie się zwykle w dół strona sprzęgła i wentylator...
sworznia wahacza sworznia wahacza wahacza tylnego wymiana wahacza
orange neostrada wentylator mieszacz powietrza uszkodzona zębatka
Schemat wzmacniacza Crown CL-2 – Service Manual, zamienniki, typowe usterki Dystrybutor LPG/CNG Tokheim, Gilbarco SK800-II nie pompuje paliwa – przyczyny awarii na stacji paliw