Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Witam serdecznie. Chcę w Tico wymienić wahacze. Mam do wyboru trzy zestawy, nie wiem, który wybrać, czy wszystko oferowane w zestawie jest konieczne, czy to nadgorliwość? 1. zestaw deluxe 89zł http://obrazki.elektroda.pl/2890837400_1... 2. zestaw tanio 50zł http://obrazki.elektroda.pl/3670544500_1... 3. zestaw średni...
Najpierw weź go na szarpak i sprawdź dobrze zawieszenie, bo być może masz luz na sankach lub tulejkach wahaczy.
A ja bym proponował pojechać na stacje diagnostyczna na szarpaki tam ci powie co jest wytłuczone amortyzator sworzen moze gumy na wahaczu,"tulejki",przegub z reguły klekocze przy skretach na prostej zadkość,na dziurawej owszem lecz rowniez zadko.Sprawdz najpierw klocki naprezaja je takie sprezynki ,blaszki być moze ze któraś sie wyrobiła i klocek stuka...
Sorry za być może elementarne pytania, ale nie znam się specjalnie na samochodach. (at)k-sierra masz na myśli przegub napędowy? Kołpak czyli gumowa osłona przegubu? (at)tomekmazepa tak, mam alu, jakie szpilki masz na myśli? (at)kanarek79 rozumiem, że masz na myśli przegub dolnego wahacza?
Witam gdy uruchomię silnik w megance i przejadę ok 500m może 1km to zapala się błąd i pisze ASR/ESP Defekt. dzieje się tak odkąd wymieniłem w samochodzie: lewą półoś, prawy przegub, wahacze lewy i prawy, łączniki stabilizatora lewy i prawy, przekładnie z drążkami i końcówkami , Dodam ze przed wymianą tego błędu nie było a oprócz ESP/ASR Defekt świeci...
Oczywiście kolega ma rację - pomyliłem się. Da się to oczywiście wybić bez podnośnika ale szybciej chyba będzie odkręcić amortyzator razem ze zwrotnicą. W takim przypadku do odkręcania przegub, sworzeń wahacza, końcówka drążka oraz zacisk hamulca. Wcześniej nie podałem że trzeba jeszcze odkręcić łącznik stabilizatora. Tutaj filmik przy opcji z wyjeciem...
Przegub zużyty trze o wahacz.
Przegub wewnętrzy wypadł ze skrzyni.
Wymieniając te podzespoły nie ingerujesz w ustawienia geometrii kół.Chyba,że przy okazji wymieniałeś wahacz lub przegub kulowy drążka kierowniczego.
Witam mam problem z audi został wymieniony przegub zewnętrzny, wahacze górne . A problem jest taki że dzwoni w prawym przednim kole nie ma luzów góra dół tylko jak się uderza w koło to jest taki dźwięk jak dzwonek co to może być proszę o pomoc
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Przez to na styk ostatnio mi śruty z przegubu wyleciały.... robiłem to w kij razy, a najszybciej odkręcić tylny dolny wahacz "banan" i skręcić kierownicę by drążek się wysunął w tę stronę co jest robiony przegub .
Ze skrzyni. Chce zdjąć skrzynie (wymienić sprzęgło) no i kielich przegubu zaczepi o wahacz
A broszki nie miałeś żeby równocześnie odciągać wahacz w dół i WD40 nie ma Kolega? Włożyłem rurę w wahacz - kolega "cisną" ją do dołu, ja natomiast tłukłem młotem. Preparat penetrujący zapuściłem przed pracą. Próbowałem jeszcze przecinak wbijać między śrubę a przegub. Nic nie pomaga. Szczerze to zastanawiam się czy ściągacz da rade.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem elementy ulegające zużyciu. Wygląd dolnego tylnego wahacza może się nieznacznie różnić. Jeśli będziesz kupował części najlepiej wydrukuj obrazki i pokaż w sklepie o co ci chodzi bo jest problem z nazewnictwem i lokalizacją elementów. Wiem to z własnego doświadczenia - można dostać np. inną tulejkę niż się chciało. Przód...
Z opisu wynika że to półosie ... krzywe... ewentualnie przeguby bo same półosie powodowały by że auto by "skakało" góra/dół podczas jazdy i widział byś jak przód lekko podskakuje ... Jeśli skoki są na "boki" sprawdził bym: - przeguby - poduszki wahaczy - poduszki stabilizatora o ile jest
Nie odkręcałem dolnych wahaczy ani przegubu .Odkręcałem dolną śrubę amortyzatora,górne mocowanie,naciągałem dolny wahacz i amortyzator przekręcasz w stronę błotnika.Jest na tyle miejsca że spokojnie założysz ściągacz . Robiłem tak kilka razy.
"Mówisz o tym żeby zdjąć zwrotnicę ze sworznia czy żeby zdjąć wahacz ?"----------------------i rozsypać przegub wewnętrzny .!! mocowania górnego i wyjmiesz amortyzator ze sprężyną
Mógł uszkodzić się przegub wewnętrzny.
Powiem Wam tak: 5,5 roku temu kupiem 10-letniego evasiona w benzynie 2,0 136KM za niecałe 11 tys. z przebiegiem ( na szafie 220 tys :D :?: ) założyłem gazownie przejechałem ponad 75 tys w cenie 20zł/100km i po 5 latach sprzedałem bez problemu za 8 tys :idea: . 5 lat bez wyższych wydatków na awarie niz 200zł ( padła cewka zapłonowa)+ normalna eksploatacja,...
Witam, niedawno zauważyłem pękniętą manszetę na przegubie z prawej strony. Czy aby ją wymienić muszę zdemontować całą półoś?? czy wystarczy odkręcenie nakrętki przegubu, wahacza odchylenie całości i wymiana???
Opaski do „plastikowych” osłon są wykonane z solidnej taśmy stalowej co wymusza użycie dużej siły przy zaciskaniu , przerobionymi kleszczami tego nie zaciśniesz a jeśli nawet będziesz myślał że tak to w bliskiej przyszłości opaska z osłoną zjedzie z przegubu . Co do wymiany tulei wahacza to bywa różnie , zdarza się że śruby wychodzą z gwintem . Tulejka...
Wkładasz wahacz w belkę i łapiesz śrubami nie skręcasz łepek ma mieć luz. Wkładasz przegub nie skręcasz. Przekręcasz sworzeń maksymalnie do siebie (na zewnątrz). Odciągasz kolumnę do siebie i wahacz do dołu. Bez problemu wkładasz sworzeń. Skręcasz wahacz z sankami. Skręcasz sworzeń z zwrotnicą. Przykręcasz końcówkę kierowniczą. Przykręcasz przerób....
ok ale czy wyjmę przegub zewnętrzny z piasty bez zdejmowania dolnego wahacza. Według tej dyskusji to nie da się wyjąć przegubu bez zdejmowania gałki dolnego wachacza
kupiłem promocyjnie auto i oddałem do warsztatu nakazując zrobienie wszystkiego co trzeba. Podobno dwa wahacze zmieniali, przegub, końcówki i coś tam jeszcze. A to zmienia postać rzeczy:) Sądziłem, że wymieniłeś komplet wahaczy. Zdaje się, że w takim razie przydałoby się oddać auto do dobrego sprawdzonego mechanika. Wahacz może nie mieć luzu na sworzniu,...
W piaście umieszcza się przegub który przenosi napęd, przegub umieszczony jest centralnie, tak żeby pracował w osi skrętu. W przypadku zawieszenia niezależnego jest jeszcze jeden w osi wahaczy. Dzięki umieszczeniu przegubu w osiach i równolegle do wahacza, jego długość się nie zmienia w czasie pracy zawieszenia/skrętu.
I tu właśnie się wypowiadają osoby które nie mają tych aut i tym bardziej ich nie naprawiają i nie muszą płacić za naprawy. Które auto jest tańsze w naprawie dajmy na to na głupi wahacz lub przegub? Sonata czy Golf IV? pomyślcie co wy mówicie. Kolega się pyta o coś a wy odrazu wsiadacie na auta niemieckie. każde auto ma swoją zaletę i wadę, tak samo...
Witam mam problem z moim passatem, otóż wcześniej przy wrzucaniu 3 biegu słychać było takie głuche stuknięcie, a teraz dzieje się tak przy każdej zmianie biegu. czy jest to coś ze skrzynią biegów czy może z poduszkami? a może coś jeszcze innego. dodam że niedawno zmieniane były wahacze i przegub wewnętrzny ten od skrzyni biegów.
Witaj. Ja również walczę z podobnym zjawiskiem. Objawy występujące w moim samochodzie polegają na suchych trzaskach (podobnie brzmi łamana sucha gałąź), w lewej stronie zawieszenia. Występują w trakcie silniejszego przyhamowania lub przy gwałtownym ruszeniu. Wymieniłem łączniki stabilizatora, silentblok wahacza tylny (był spękany), łożysko macphersona....
Na luzy na wahaczach i przegubach kulowych stanie i wyglądzie, oraz na kielichach półosi napędowych czy są kanały rozbite. Oczywiście czy aparatura sprawna i nie popalone kable zasilające. Dodałem katalog zorientujesz się w budowie. http://obrazki.elektroda.pl/2103419500_1...
Jeśli długo nie było tam nic ruszane to zaskoczyć cie mogą nakrętki od wydechu- przy turbinie- bo trzeba go zdjąć a często się urywaja lub jak nie nalozysz zbyt dobrze klucza to drugiej szansy nie będzie. Pamiętaj o zdemontowaniu wentylatora bo po opuszczeniu skrzyni silnik zostaje na dwóch poduszkach i kładzie się zwykle w dół strona sprzęgła i wentylator...
Witam Auto odebrałem. Ustawili jeszcze raz wybierak i teraz biegi (puki co) normalnie wchodzą bez zacinania się. Autko jeszcze mniej szarpie, lecz dalej problem nie ustał. Całe zawieszenie począwszy od przegubów, wahaczy, po poduszki silnika i skrzyni są w pełni sprawne. Nie wiem dlaczego dalej coś szarpie już pomysłów brak i mi i mechanikowi. Alpina1988...
Z Twojego opisu wnioskuje, że ktoś zmienił półoś wraz z przegubem, i jest po prostu za krótka. Jak inni przedmówcy pisali, warto porównać przeguby, aczkolwiek raczej obstawiam problem z półosią. Myślę że tu masz odpowiedz zmierz rozstaw kul z przodu i z tyłu -wyjdzie co jest grane - sprawdź poprawność zamontowania wahacza (porównaj z drugim wahaczem)....
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Jaki samochód? Rocznik? Stuki z okolic koła to może być wszystko, począwszy od sworznia wahacza, tulejki wahaczy końcówkę drążka kierowniczego aż po łożysko piasty i przegub.
Przepraszam, zrozumialem, ze mowisz o tylnych wahaczach. Przedni tez nie ma tulei lecz silentbloc. Prasa nie zdejmiesz. Nie podejscia. Prawdopodobnie trzeba ciac. Osobiscie nigdy nie zmieniam silentbloc'ow lecz caly wahacz. Jesli jeden jest zniszczony, drugi jest niewiele lepszy, a i przegub juz swoje przezyl.
Nasuwają się dwie możliwości. 1) Wypracowany i do wymiany przegub. 2) Zużyta tuleja metalowo- gumowa wahacza (stuki są wyraźne przy cofaniu ale ze skręconymi kołami ) Samochód na podnośnik i wtedy wszystko będzie jasne .
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
No niekoniecznie mogą być uszkodzone tuleje stalowo gumowe wahacza,zwróc uwagę na to.
A propos smaru, to zerknąłem jeszcze raz na specyfikację tego Penrite'a i wyraźnie jest napisane cytat: "Zastosowanie Molygrease EP 3 % to smar ogólnego przeznaczenia w sektorze motoryzacyjnym i przemysłowym. Jest szczególnie odpowiedni tam, gdzie będzie wystawiony na działanie warunków atmosferycznych i/lub wyciskany. W takich sytuacjach cienki film...
Witam W mojej fabii muszę wymienić osłonę przegubu zewnętrznego. Wiem, że muszę rozpiąć sworzeń wahacza, mam w tym wprawę przy wymianie tulei. Mam inny pytanie czy przegub z piasty łożyska trzeba wyprasować jakimś przyrządem, czy po prostu wyjdzie bez problemu.oraz czy do wymiany osłony przegubu muszę wyciągać cała półoś ???
Na dziurach czuję nienatualny stuk przedniej osi -głównie w okolicach lewego koła. Czuję też drgania i luz na kierownicy. Co to może być? Dodam że byłem na diagnozie zawieszenia i nic niepokojącego nie znaleziono. Również mechnik u którego byłem stwierdził że w zawieszeniu wszystko ok. Dodano po 2 Wymieniłem ostatnio: łożysko, amortyzatory, tuleje wahacza,...
Wejdź np, na Allegro i samemu porównaj ceny części. Taki sposób ja praktykuję przed zakupem nieznanego mi auta. Jeżeli czegoś na Allegro nie ma, to wiem, że będzie to z reguły część dostępna np. tylko w ASO. Sprawdź ceny podstawowych części, amorki, sworznie, przeguby, wahacze itp.
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Witam Mam taki problemik w moim VW Polo 9n 1,2 12v od jakiegoś czasu przy wciskaniu lub puszczaniu sprzęgła w czasie jazdy słyszę z okolic skrzyni, lewego koła metalicznie pukanie (metal o metal). Dzieje się tak kiedy zmieniam biegi niezależnie na jaki z jakiego na wszystkich jest to samo albo na żadnym tego nie ma (czasami ustępuje). Czasami słyszę...
Mam pytanie jak wymienić wahacz i kolumnę zawieszenia. Od czego najlepiej zacząć. Przy wahaczu które śruby najpierw odkręcić ...czy potrzeba wymontowywać przegub?? Możecie jakoś pokierować?? Dzięki Dodano po 32 seat ibiza II FL
Żeby wyjąć przegub a później zwrotnicę trzeba wybić sworzeń wahacza...Nie chce mi się dyskutować na poziomie jaki prezentujesz. Jaki ściągacz da radę wyciągnąć to łożysko, prasy 20 T często stękają...Dam mu ktoś w końcu jakieś ostrzeżenie?
Peugeot 307 2.0 HDi 107 RHS 2002r, skrzynia manualna, nadwozie hb Witam forumowiczów. Nie mogę nigdzie znaleźć informacji (po przeszukaniu forum) odnośnie mojego problemu. Ale do rzeczy. Było tak. Kilka dni temu, aby uniknąć zderzenia czołowego, zmuszony zostałem do uderzenia w krawężnik prawą stroną pojazdu. Poza kupą strachu nic nie stało. Przynajmniej...
hej ja mam taki sam problem do wymiany sa drazki z lewej i wahacze no i przegub sie posypal i przynajmniej mi sie wydaje ze jedno idzie za drugim jak powymieniam wszystko mam nadzieje ze bedzie dobrze bo jak nie to nie wiem gdzie szukac wczesniej nic sie nie dzialo nawet przy 120teraz sie 80 nie da jechac <audi a4 1.8> jak ktos bedzie mial jakies...
Co ma poziom oleju w silniku do cieknącej półosi. Bez ściągnięcia przegubu kulowego wahacza nic nie zrobisz.
Witam, Jak rozwiązałeś przeguby napędzające koła? i co to za przeguby kulowe na przednich wahaczach ? Sam szykuje się do podobnej konstrukcji i jestem pełen podziwu... Pozdrawiam Zocha
To zdjęcie z innego samochodu, ale myślę, że to nie ma znaczenia. Owszem, ma znaczenie i to duze. W kazdym aucie jest inaczej. Zajrzyj do twojego samochodu, to sie dowiesz. W tym na zdjeciu przegub jest wymienialny.
Dyfer na podnośniku stetoskopem osłuchaj oraz przegub wewnętrzny półosi. Pytano czy graty nowe czy używane zakładałeś
Ciesz się że stało sie to na postoju a nie w czasie jazdy. Największy problem będzie w wybiciu sworznia wahacza który został w zwrotnicy. Nie radze tym autem teraz jechać bo rozwalisz przegub. Najlepiej laweta lub naprawa na miejscu. Robota do 100zl. Wahacz od 50zl za używany, ok 120 za nowy do jakiś kilkuset zł w zależności od marki jąka chcesz tam...
Zgadzam się wyjmij z Macphersonem, albo odkręć sworzeń, wahacz w dół i wyjmij półoś ze skrzyni.
Witam muszą być takie same dla wszystkich kół. W/g mnie masz uszkodzony pierścień enkodera od czujnika ABS lub sam czujnik w którymś kole. Maiłem takie same objawy i przyczyną był pęknięty pierścień enkodera (tzw. koło foniczne) Jeżeli informacja o prędkości jest różna dla poszczególnych kół, to po wykryciu przez ABS sygnału ze stycznika hamulca rozpoczyna...
wyczyscilem prowadnice, posmarowalem smarem moedzianym i złożyłem Te prowadnicę, które chodzą w gumowych częściach zacisku, czy jarzmo czyściłeś i smarowałeś miejsce gdzie chodzą klocki? Jeśli prowadnice to ich nie wolno smarować, mają być suche wyczyszczone, i zapewniać prawidłową prace aparatu hamulcowego. Co do tych stuków, najedź na kanał, drugi...
Witam - proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu z samochodem jak w temacie.Wiadomo, że to jednostka 3 cylindrowa i do "spokojnych" nie należy.Jednak u mnie problem wibracji przy osiągnięciu 1500 rpm jest wyraźnie denerwujący. Objawia to się drganiami kokpitu głównie od strony pasażera ( głośne trzaski). Występuje to na każdym biegu dokładnie gdy obroty...
Nie wiem co powiedzieć, generalnie jakbyś wyciągnął przegub wewnętrzny to by się coś zaraz urwało jakby poszło nie ta. Śrut z przegubu zewnętrznego tak samo zaraz by zrobił spustoszenie. Ciężko stwierdzić czy to coś w zawieszeniu czy może blacha osłaniająca wahacze od przegubów tak "dzwoni" czy co innego ale wprawne ucho mechanika to wykryje.
Witam serdecznie. Pacjent to vw t4. 2.4D Chce wyjąć prawa półos, jarzmo mam odkręcone i leży obok więc dojście niby bajka. Prawa półos wchodzi w element aluminiowy i dopiero do skrzyni. Górny wahacz mam uniesiony wysoko, lecz nie dotyka on odbojnika więc trochę może by jeszcze poszedł wyżej. Blokuję mnie właśnie ten wahacz bo wewnwetrzy przegub się...
I to tak z jednej strony tylko, i przy skręcie w lewo? A od jakiego czasu się tak dzieje? Proponuję sprawdzić luzy na wahaczu (sworzeń kulisty i na śrubach mocujących wahacz do auta), czy drążek stabilizatora jest dokręcony i gumy całe. W ostateczności przegub zewnętrzny jest uszkodzony i przeskakuje (podczas jazdy z określoną prędkością da się go usłyszeć...
Witam Mam pytanie podczas wymiany przegubu wypiałem wahacz jak pisało w poradniku ale wahacz był tak zapieczony ,że razem z Wahaczem wyszła tulejka, która znajduje się w zwrotnicy (gniazdo na stozek od wahacza) Całe zawieszenie jest jeszcze oryginalne i ma 15lat. A ten wahacz tez muszę wymienić bo tuleja już padła. Teraz moje pytanie jak wyjąc ta tulejkę...
Kilka takich przypadków przegryzłem, przeguby wewnętrzne(widziałem że zmienione) tuleje wahacza(tylne na przednim wahaczu) Sprawdził bym jeszcze przeguby zewnętrzne.
Dzien Dobry, Przepraszam za brak PL liter ale ich nie posiadam u siebie na komputerze. Jak w temacie, jakis czas temu wymienialem klientowi sprzeglo. Po pewnym czasie przyjechal do mnie i powiedzial ze cos stuka z lewej strony. Nasila sie to przy skrecie w lewo i uciacha przy skrecie w prawo czasami jest to tez wyczuwalne przy jezdzie na wprost, wtedy...
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Witam. Pytanie może mało sprecyzowane, ale do sedna. Coś tam sobie grzebie przy autach często. Auto autu nie równe, to się wie, ale brak mi mniej więcej sprecyzowanego cennika w głowie ile mniej więcej za daną robotę brać. Wiadome, że tu zejdzie dłużej, tutaj krócej, ale chodzi mi o widełki. Ile mógłbym brać za poszczególne czynności: -Wymiana amortyzatora...
Witam. Mój Ford Escort ostatnio szaleje,a mianowicie to przy ruszaniu i hamowaniu coś nieziemsko stuka z prawej strony w przodzie, tak jakby metal o metal. Dodam, że były wymienione następujące części: łącznik stabilizatora wraz z gumą, simmerbloki na wahaczu, łożysko koła i przegub zewnętrzny. Na amortyzatorze nie ma luzu więc już nie wiem co może...
Co tak naprawdę chcesz wymienić?jeśli półoś(bo tak to się nazywa)to musisz odkręcić śruby spline które trzymają przegub wewnętrzny przy skrzyni. Od zwrotnicy odkręcasz nakrętkę 30 mm dwunastokątną .Odkręcasz jeszcze sworzeń od wahacza ,odchylasz amortyzator i gotowe.
Przegub wyciągnięty oczywiście nie obyło się bez niespodzianek ale zadanie podołane. Nakrętke przegubu ściągamy wpierw trzeba rozbic zabezpieczenie. Następnie odkręcic śrube od sworznia wahacza i poprzez mocne uderzenie wybic wachacz w dół. Kolejno odpiąc hamulec+tarcze. MCpersona odciągamy do siebie i wyjmujemy przegób. Niby nic trudnego ale przy zapieczonych...
W aucie wymienione było łożysko, piasta, poduszka amorka, sworzeń, tuleje na wahaczach, końcówki, maglownica, przeguby wew i zew. nawet cały mc person był podmieniony i jak stuk był tak jest dalej. . wnioskujac z opisu odpada sprężyna i łożysko przegub też
Witam mam takie pytanie : ile można jeździć na rozwalonym przegubie i jak należy jeździć na nim ponieważ mam jechać z tym do mechanika i trochę obawiam się tej jazdy na rozbitym przegubie bo nie wiem czego mogę się spodziewać a mam do mechanika jakieś 12 km. Przegub jest rozbity z lewej strony. a wracałem autem do domu i na podwórzu strzeliło i tak...
Witam. Mam problem z moim audi a4 1.9tdi otóż podczas szybkiego ruszania i przyspieszania stuka mi coś dosyć mocno w lewym kole można przyrównać ten dźwięk do kamieni uderzających o nadkole czy zawieszenie. Naprawdę już nie wiem co to może być :( Koledzy mechanicy mówią że to banan w zawieszeniu inni że łożysko lub przegub a jeszcze inni że dwumasa....
nie polecam sie za to zabierac samemu bez kanały i sporego zapasu chęci po: 1- wałki zdawcze mocy nie wyjdą żadną breszką młotkami i innymi takimi (dzięki za rade) 2- trzeba zdemontować skrzynkę mechanizmu rużnicowego i wtedy odkręcic zabezpieczenie prawego wałka zdawczego wyciągną rozebrać cały mechanizm rużnicowy zdemontować zabezpieczenie lewego...
A byłeś na szarpaku ? Szarpak prawdę ci powie .Może coś z mocowaniem McPhersona ew. tuleje wahacza ,łączniki stabilizatora .Trzeba to sprawdzić . No i czarny scenariusz ,prawa półoś od strony koła -przegub do wymiany Po pierwsze jedź na stację i tam się okaże co nie pasi.
Sprawdź luzy na wahaczach, łożyska kół oraz przeguby (wewnętrzne i zewnętrzne-głównie).
Witam W mojej skodzinie (2001) pojawil sie dziwny problem ze wspomaganiem - mianowicie jak odpalam auto wspomaganie nie dziala i pali sie pomaranczowa kontrolka od niego - lecz po kilku ruchach kierownica skrecajac kola do konca raz w prawo raz w lewo po odpaleniu auta wspomaganie zaczyna dzialac. Nigdy nie przestalo dzialac podczas jazdy - jak sie...
Przyczyną "skrzypienia są prawdopodobnie przeguby gumowe na wahaczu.
Stilsonem dojdziesz jak wahacz wyjmiesz :D Nie rozumiem dlaczego akurat grupa VW? W niektórych innych markach jest jeszcze gorsze dojście.
u mnie niestety takie same objawy, na drugim biegu ma największe drgania, wymienione koopa rzeczy łącznie z dwumasą i sprzęgłem oczywiście nowe i nadal to samo :( sprawdzona skrzynia biegów, wymienione przeguby, półosie, łącznik skrzyni biegów, przesuwany w różne strony na górnych poduchach silnika, podmieniane koła, zawieszenie sprawne, nowe końcówki...
Byłem u dwóch mechaników i obydwoje stwierdzili że to sworznie wahacza jednak po wymianie dalej jest to samo. Bo pewnie sworznie też były wyjechane. Nie jestem mechanikiem ale intuicyjnie czuję że to któryś przegub.
Nie wiem o jakich autach mowa, ale na allegro masz autoryzowane sklepy oferujące części oryginalne do róznych marek np https://allegro.pl/uzytkownik/VW_AUTORUD... ale jeśli chodzi o części: - amory: Sachs/Bilstein - przeguby SKF - wahacze Lemforder - tarcze ATE - klocki ATE - końcówki drażków Lemforder/TRW - paski Contitech/Continental albo Bosch...
w Fabii wygląda tak Pożycz mu jeszcze ściągacz do sprężyn to zrobi jak na filmie. Trzeba rozpiąć sworzeń i wysunąć przegub z piasty bo inaczej nie da rady wysunąć amortyzatora ze zwrotnicy (wahacz mu nie pozwoli) I trzeba podnieść cały przód, jak podniesiesz tylko jedną stronę to zapomnij o wymianie.
Skoro się zastanawiasz to pobadaj pod hasłem prostowód . A gdyby nie przeguby to nie udałoby się zapewnić przemieszczania koła względem nadwozia bez uszkodzenia elementów.
Witam mam taki problem od niedawna zaczęło mi coś stukać w lewym kole jadąc na wprost przy niskiej prędkości jak koło zahaczy o dziurę nierówność to słychać dziwne stukanie, wymienione zostało amortyzatory x2 sprężyna ok, poduszka Łożysko amortyzatora nowe, stabilizator drążka, sworzeń wahacza, piasta z łożyskiem bo szumiała, przegub przy piaście a...
Witam. Mam od jakiegoś czasu pewien problem. Mianowicie w moim samochodzie (CR-V 2 generacja, silnik 2,4L Pb, skrzynia automat) wydobywa się z okolic silnika pewien dźwięk. Filmik: https://www.youtube.com/watch?v=Im1fu6xB... Dźwięk jest przekłamany, oczywiście z powodu nagrywania telefonem, również w zależności na jakich głośnikach...
Witam . Posiadam golfa 4 1998r Zakupiłem go ze sportowym zawieszeniem 2 late temu i przyszedł czas na wymianę oryginalnym standardowych amortyzatorów.Zostały one wymienione wszystko przebiegło pomyślnie. Zarazem tylko ze po miesiącu został wymieniony tez prawy przegub zew oraz końcówka drążka kier P/L łącznik stabilizatora P/L oraz końcówka wahacza...
Połowa? Za niecałe 600zł można kupić cały komplet 8 wahaczy i łączniki stabilizatora. Ale fakt, w tej cenie konkurencji nie ma i wytrzymuje długo.
Odkopuje. Odebrałem od mechanika swoje A3 8P 1.9 Tdi Ambition po wymianie: 1. rozrząd kpl z pompą wody, uszczelniaczem w,k. dolnym 2. olej motul , kpl filtrów 3. tuleje wahaczy przdnich 4 szt 4. przegub prawy przód 5. złącze wydechu 6. sprężyna zawieszenia prawy przód - używana 7. termostat 8. świece żarowe 4 szt. Niestety zaraz po odpaleniu samochodu...
Witam. Zacznę od początku w moim passacie mechanik wymienił około 2 miesiące temu wszystkie przednie wahacze, amortyzatory oraz przegub prawy zewnętrzny. Około tydzień temu przy maksymalnym skręcie kół coś zaczęło stukać w prawym przegubie. Po kilku takich skrętach przegub się rozłączył, mechanik wytłumaczył to słabym zabezpieczeniem. Po kilku dniach...
Dzięki za info. Faktycznie o kleju nie pomyślałem. Jaki polecasz? Przydałby sie jeszcz sam wahacz. Zdjęcie w załączniku . Już raz kleiłem poxipolem . Może jakiś inny klej? I jeszcze najchętniej ten przegub :) -w załączniku zdjęcie
Skoro sie tam zrobil luz to musi to byc polaczenie rozlaczne. W ktorym miejscu znajduje sie element korygujacy dlugosc tego walka w zaleznosci od kata skretu kola lub wahacza? Wewnatrz przegubu czy moze to wlasnie w tym miejscu gdzie mam luz jest jakis wielowypust?
Witam. Wykonanie super, napiszcie jaka to część jest zabudowana w przegubie kierownicy, czy to tuleja wahacza? Podzielcie się jakimiś szczegółami.
Nie wyciąga przypadkiem półosi z wieloklinu? Może zły wahacz albo coś uszkodzone i zmieniła się geometria ? To jest najbardziej prawdopodobne - niedokręcony albo uszkodzony przegub. Opis sugeruje wymianę typowo po polsku czyli wymianę tylko jednego elementu, no ale... Stąd pytanie.
Wymiana wspornika wahacza wraz z nowymi śrubami rozwiązała problem odgłosów z przedniego zawieszenia. Uszkodzony gwint i nie trzymała śruba wahacza widoczna na zdjęciu pogladowym https://obrazki.elektroda.pl/3893284600_... (po jakimś czasie puszczała).
przegub trudno zdiagnozować w warunkach domowych ponieważ nawet gdy wiedziesz na kanał półoś i przegub jest naprężony i luz jest niewyczuwalny. Ja u siebie zrobiłem tak: Zdjąłem koła i postawiłem samochód na drewnianych klockach podkładając je na wahaczach tak aby zawieszenie zachowywało się jakby koła były na swoim miejscu. Wtedy ktoś wsiada do samochodu...
To stało się w nocy także nie miałem kiedy. Dzisiaj podniose samochód na lewarku i bedę kręcił kołami jak nie bedzie oporu na jednym ani na 2 kole tzn że mamy grubszą impreze. Mam nadzieje że to jakiś przegub wewnętrzny bo zewnętrzne nie dawały znać że są uszkodzone. Dodano po 3 Teraz podnosiłem samochód na lewarku i wrzuciłem bieg i kręciłem kołem....
sworznia wahacza sworznia wahacza naprawa wahacza sworzeń wahacza
indesit instrukcja pralka silniczek siłownika zamka aparat trust
silnik siłownika zaworu instrukcja obsługi renault scenic
Rozróżnienie dyferencjałów w Mercedes Sprinter 906 Lutowanie przewodów ze stojana - techniki i wskazówki