Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Witam Podnieś koło i je zdejmij. Odkręcasz nakrętkę półosi. Odkręć zacisk hamulcowy od zwrotnicy. Zdejmij tarczę hamulcową. Odepnij przegub drążka kierowniczego, odkręć zwrotnicę od wahacza i od mocowania amortyzatora. Zsuń zwrotnicę razem z piastą z półosi. Masz wszystko na wierzch. Teraz potrzebna jest prasa lub duże imadło. Wyciśnij piastę ze zwrotnicy....
Przegub wewnętrzy wypadł ze skrzyni.
Rozpinasz zwrotnicę od wahacza i tyle wystarczy, przegub siedzi na półosi na wcisk przytrzymywany pierścieniem sprężynowym, zbijasz przegub z półosi uderzając go młotkiem
Witam serdecznie. Chcę w Tico wymienić wahacze. Mam do wyboru trzy zestawy, nie wiem, który wybrać, czy wszystko oferowane w zestawie jest konieczne, czy to nadgorliwość? 1. zestaw deluxe 89zł http://obrazki.elektroda.pl/2890837400_1... 2. zestaw tanio 50zł http://obrazki.elektroda.pl/3670544500_1... 3. zestaw średni...
Z lewej strony odkręcasz 3 śruby mocujące osłonę przegubu, z prawej wysuwasz półoś z wielowpustu. Z obu stron rozpinasz tylko sworzeń wahacza od zwrotnicy abyś mógł wyjąć półoś i odkręcasz przegub od piasty, nic więcej. Przy prawidłowo wykonanej operacji nie ma możliwości uszkodzenia skrzyni.
Z Twojego opisu wnioskuje, że ktoś zmienił półoś wraz z przegubem, i jest po prostu za krótka. Jak inni przedmówcy pisali, warto porównać przeguby, aczkolwiek raczej obstawiam problem z półosią. Myślę że tu masz odpowiedz zmierz rozstaw kul z przodu i z tyłu -wyjdzie co jest grane - sprawdź poprawność zamontowania wahacza (porównaj z drugim wahaczem)....
Przegub wyciągnięty oczywiście nie obyło się bez niespodzianek ale zadanie podołane. Nakrętke przegubu ściągamy wpierw trzeba rozbic zabezpieczenie. Następnie odkręcic śrube od sworznia wahacza i poprzez mocne uderzenie wybic wachacz w dół. Kolejno odpiąc hamulec+tarcze. MCpersona odciągamy do siebie i wyjmujemy przegób. Niby nic trudnego ale przy zapieczonych...
Czerwonymi strzałkami zaznaczyłem elementy ulegające zużyciu. Wygląd dolnego tylnego wahacza może się nieznacznie różnić. Jeśli będziesz kupował części najlepiej wydrukuj obrazki i pokaż w sklepie o co ci chodzi bo jest problem z nazewnictwem i lokalizacją elementów. Wiem to z własnego doświadczenia - można dostać np. inną tulejkę niż się chciało. Przód...
Wymiana sprzęgła, Fiat Punto I. Silnik 1.1, 55 KM, kolor - czerwony metalic. Znalazłem w sieci kilka opisów tej operacji, ale są chaotyczne i niepełne. Nie zawierają wszystkich czynności, jakie trzeba wykonać, co nie daje pełnego obrazu zakresu pracy. Postanowiłem opisać swoją naprawę w sposób jak najbardziej szczegółowy. Takie podejście może pomóc...
Jak zdemontować przegub zewnętrzny by nie ustawiać zbieżności? nie wiem poprzednio jak była osłona przegubu wymieniana na warsztacie to czy były odkręcane te 3 śruby ze sworznia wahacza czy śruba centralna sworznia ze zwrotnicy bo wygląda na to, że śruba centralna sworznia nie była ruszana. Zastanawiam się jeszcze czy zabezpieczenie przegubu dawać nowe...
Witaj. Ja również walczę z podobnym zjawiskiem. Objawy występujące w moim samochodzie polegają na suchych trzaskach (podobnie brzmi łamana sucha gałąź), w lewej stronie zawieszenia. Występują w trakcie silniejszego przyhamowania lub przy gwałtownym ruszeniu. Wymieniłem łączniki stabilizatora, silentblok wahacza tylny (był spękany), łożysko macphersona....
Mógł uszkodzić się przegub wewnętrzny.
Dyfer na podnośniku stetoskopem osłuchaj oraz przegub wewnętrzny półosi. Pytano czy graty nowe czy używane zakładałeś
Jeśli sworzeń odkręcisz jedną śrubą ze zwrotnicy to nie trzeba. Jeśli odkręcisz trzema śrubami od wahacza to trzeba. EDIT Naturalnie końcówkę drążka, przegub zewnętrzny i zacisk hamulcowy też musisz odkręcić.
Problem rozwiązany. hehe problem taki był, że śruba mocująca wahacza tam gdzie ta guma w wahaczu była porostu niedokręcona :D i stukało bo się przesuwało. Został mi mały problem jak podniosłem przód auta, jedynka i cały gaz, a następnie hamulec to mi świeci kontrolka od ABS'u co się mogło stać(wtedy tak sprawdzałem te przeguby)?
Przepraszam, zrozumialem, ze mowisz o tylnych wahaczach. Przedni tez nie ma tulei lecz silentbloc. Prasa nie zdejmiesz. Nie podejscia. Prawdopodobnie trzeba ciac. Osobiscie nigdy nie zmieniam silentbloc'ow lecz caly wahacz. Jesli jeden jest zniszczony, drugi jest niewiele lepszy, a i przegub juz swoje przezyl.
Co tak naprawdę chcesz wymienić?jeśli półoś(bo tak to się nazywa)to musisz odkręcić śruby spline które trzymają przegub wewnętrzny przy skrzyni. Od zwrotnicy odkręcasz nakrętkę 30 mm dwunastokątną .Odkręcasz jeszcze sworzeń od wahacza ,odchylasz amortyzator i gotowe.
Witam. No i mi został ten pierwszy pierścień w środku nie wyszła poza przegub i śruba poszła.ten pierwszy pierścień na końcu bardzo zblokował. Może za miękka śruba byał albo że starości poszła☹️ A ten pierwszy pierścień gumowy mam normalnie wciśnięty jak parasolkę czy coś z tym pierwszym robicie wciskacie go z przodu czy to wyjdzie jak...
Od samego początku napierdziela tak samo, zanim jeszcze zacząłem grzebać. Jedyne zmiany to takie, że mniej stuka na dziurach i auto jest sztywniejsze na zakrętach. Wydaje mi się, że gdyby to mi coś wypadło problem pojawił by się w momencie próby naprawy czegoś innego. Natomiast tutaj, he, he, jest na odwrót... Próbuje naprawić to, a przy okazji naprawiam...
Wymiana wspornika wahacza wraz z nowymi śrubami rozwiązała problem odgłosów z przedniego zawieszenia. Uszkodzony gwint i nie trzymała śruba wahacza widoczna na zdjęciu pogladowym https://obrazki.elektroda.pl/3893284600_... (po jakimś czasie puszczała).
Witam . Posiadam golfa 4 1998r Zakupiłem go ze sportowym zawieszeniem 2 late temu i przyszedł czas na wymianę oryginalnym standardowych amortyzatorów.Zostały one wymienione wszystko przebiegło pomyślnie. Zarazem tylko ze po miesiącu został wymieniony tez prawy przegub zew oraz końcówka drążka kier P/L łącznik stabilizatora P/L oraz końcówka wahacza...
Radzę wstawić silnik bez demontażu przegubów, ponieważ będzie konieczność uzupełniania oleju w skrzyni biegów, a pracy bedzie duż więcej.Jak silnik wyszedł bez oporów to musi wejść. W Astrze f jest duż miejsca w komorze silnika. Dodano po 10 Należy zdjąć koło, odkręcić przegób kluczem 32,odkręcić dolny przegób wahacza od zwrotnicy , pociągnąć zwrotnicę...
Po wymianie wysprzęglika wszystko wróciło do normy. Auto żywsze, szybsze, cichsze i zrywniejsze. 120km/h ma w moment. Nawet udaje mi się jechać spokojnie 50-55km/h na piątym biegu i ciągnie po wciśnięciu gazu. Wcześniej wymagał 2 lub 3 biegu. Sprawdziłem raz jeszcze tarczę i docisk. Wszystko w normie. Sucho i bez przetrać. Dokręciłem docisk odpowiednim...
Witam, od pewnego czasu stukało coś w zawieszeniu, na przeglądzie wyszło, że tuleje wahacza są zużyte, przy wymianie tychże wyszło z kolei, że prawy amortyzator można by zastąpić z powodzeniem pompką do roweru, efekt byłby ten sam - wymieniłem tuleje i amortyzatory z obu stron, ale stuka nadal, przy oględzinach zauważyłem, że winna jest prawa półoś,...
Witam. Mój Ford Escort ostatnio szaleje,a mianowicie to przy ruszaniu i hamowaniu coś nieziemsko stuka z prawej strony w przodzie, tak jakby metal o metal. Dodam, że były wymienione następujące części: łącznik stabilizatora wraz z gumą, simmerbloki na wahaczu, łożysko koła i przegub zewnętrzny. Na amortyzatorze nie ma luzu więc już nie wiem co może...
Witam Mam taki problemik w moim VW Polo 9n 1,2 12v od jakiegoś czasu przy wciskaniu lub puszczaniu sprzęgła w czasie jazdy słyszę z okolic skrzyni, lewego koła metalicznie pukanie (metal o metal). Dzieje się tak kiedy zmieniam biegi niezależnie na jaki z jakiego na wszystkich jest to samo albo na żadnym tego nie ma (czasami ustępuje). Czasami słyszę...
Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości. Czyli nigdy tego nie robiłeś. Można wyjąć półoś bez rozpinania wahacza.
Skoro masz go już 6 lat, to Ty powinieneś o tym wiedzieć najlepiej. Ok to na USG czy EKG też nie ma sensu chodzić? Bo przecież znam najlepiej swój organizm a nie jacyś lekarze czy jakiś sprzęt medyczny? To się nie dziw jak będą Cię gonić z warsztatów. Umawiasz się na wymianę oleju to wymiana i wyjazd, chcesz przegląd to się umów na przegląd. Czyli...
Ja też wymieniłem prawy na początku bo było to czuć ewidentnie po prawej stronie, jednak po wymianie nic się nie zmieniło. Moim zdaniem nie da się sprawdzić w 100% przegubu wewnętrznego bez jego wyciągnięcia i dokładnego obejrzenia powierzchni kielichów i krzyżaka. Uwierz mi, że przez 3 miesiące zagłębiałem się w ten temat, przeczytałem dziesiątki tematów...
witam przegób nie jest na stałe z półosią, ale jest połączony zaczepami wewnątrz przegóbu, jak rozbierzesz to ciężko złożyć trzeba troche wprawy odkreć nakretke wewnątrz tarczy hamulcowe, odłącz zwrotnicę od wahacza wtedy wyciągniesz przegób dokładnie umyj go w benzynie przyda sie ropownica ze sprężarką, nałóż smaru MoS (na pewno bedzie w zestawie z...
Dobry wieczór wszystkim. Proszę o poradę w sprawie bardzo głośnego stukania podczas kręcenia kierownicą na postoju najczęściej w prawą stronę.Dźwięk jest pojedynczy i przypomina uderzenie młotkiem o coś metalowego. Hałas ten wydobywa się z prawego koła. Samochód nie ma wspomagania. Wygląda to tak że kręcę kierownicą w prawo i w pewnym momencie pojawia...
Zwracam się do Was Koledzy o pomoc ,bo już całkowicie zgłupiałem. Po wymianie łożyska piasty prawej i dokręceniu prawidłowym momentem nakrętki przegubu (Felicia 1,9 D) miałem ciągle wyczuwalny luz przy założonym kole. Skonsultowałem się ze znajomym mechanikiem który zasugerował wadliwe łożysko. Wydało mi się to dziwne firma OPTIMAL z opinii na necie...
Witam, zakupiłem ostatnio Skodę Octavię I 2.0 SLX z 2000 r. Obecny przebieg to ~230k km i parę tysięcy kilometrów po zakupie zauważyłem następujące objawy : - ściąganie w prawo (może być związane z oponami - lewa przednia opona ma parę mm wyższy bieżnik). Ściąganie jest o tyle mocne że w 5-6s samochód jest już na poboczu. - stukanie i ogólne drgania...
Nie odkręcałem dolnych wahaczy ani przegubu .Odkręcałem dolną śrubę amortyzatora,górne mocowanie,naciągałem dolny wahacz i amortyzator przekręcasz w stronę błotnika.Jest na tyle miejsca że spokojnie założysz ściągacz . Robiłem tak kilka razy.
Z opisu wynika że to półosie ... krzywe... ewentualnie przeguby bo same półosie powodowały by że auto by "skakało" góra/dół podczas jazdy i widział byś jak przód lekko podskakuje ... Jeśli skoki są na "boki" sprawdził bym: - przeguby - poduszki wahaczy - poduszki stabilizatora o ile jest
Opaski do „plastikowych” osłon są wykonane z solidnej taśmy stalowej co wymusza użycie dużej siły przy zaciskaniu , przerobionymi kleszczami tego nie zaciśniesz a jeśli nawet będziesz myślał że tak to w bliskiej przyszłości opaska z osłoną zjedzie z przegubu . Co do wymiany tulei wahacza to bywa różnie , zdarza się że śruby wychodzą z gwintem . Tulejka...
Przeguby zajdziesz do sklepu i do samochodu Ci dobiorą odpowiednie. Najtańsze jakiegoś krafta czy maxgear nie polecam osobiście... A co do wymiany to musisz odpiąć sworzeń wahacza od zwrotnicy żeby ją odchylić nie musisz wyjmować półosi. Popatrz na google wymiana przegubu jak jesteś ogarnięty to dasz radę i sam. Dla mechanika to 15 min roboty.
Trzeba odłączyć zwrotnicę od wahacza, odkręcić nakrętkę przegubu i wyjąć półoś ze skrzyni, po tym zabiegu można brać się za wymianę uszczelniacza. Można spuścić cały olej ze skrzyni, można też złapać w jakiś pojemnik olej który wycieknie po wyjęciu półosi, zależy czy będziesz zalewał stary olej czy wymieniał
Na luzy na wahaczach i przegubach kulowych stanie i wyglądzie, oraz na kielichach półosi napędowych czy są kanały rozbite. Oczywiście czy aparatura sprawna i nie popalone kable zasilające. Dodałem katalog zorientujesz się w budowie. http://obrazki.elektroda.pl/2103419500_1...
Jeśli od koła to podnosisz auto do góry,odkręcasz nakrętkę od sworznia wahacza wybijasz sworzeń ( dla wygody dobrze jest odkręcić blok hamulcowy ).Opuszczasz wahacz w dół,ściągasz gumę(manszetę), szczypcami do pierścieni(Segera)rozginasz przy przegubie od wewnętrznej strony pierścieńi wyciągasz półoś z przegubu.
Witam, niedawno zauważyłem pękniętą manszetę na przegubie z prawej strony. Czy aby ją wymienić muszę zdemontować całą półoś?? czy wystarczy odkręcenie nakrętki przegubu, wahacza odchylenie całości i wymiana???
Najpierw weź go na szarpak i sprawdź dobrze zawieszenie, bo być może masz luz na sankach lub tulejkach wahaczy.
Skoro się zastanawiasz to pobadaj pod hasłem prostowód . A gdyby nie przeguby to nie udałoby się zapewnić przemieszczania koła względem nadwozia bez uszkodzenia elementów.
Witam, Jak rozwiązałeś przeguby napędzające koła? i co to za przeguby kulowe na przednich wahaczach ? Sam szykuje się do podobnej konstrukcji i jestem pełen podziwu... Pozdrawiam Zocha
Witam Auto odebrałem. Ustawili jeszcze raz wybierak i teraz biegi (puki co) normalnie wchodzą bez zacinania się. Autko jeszcze mniej szarpie, lecz dalej problem nie ustał. Całe zawieszenie począwszy od przegubów, wahaczy, po poduszki silnika i skrzyni są w pełni sprawne. Nie wiem dlaczego dalej coś szarpie już pomysłów brak i mi i mechanikowi. Alpina1988...
A ja bym proponował pojechać na stacje diagnostyczna na szarpaki tam ci powie co jest wytłuczone amortyzator sworzen moze gumy na wahaczu,"tulejki",przegub z reguły klekocze przy skretach na prostej zadkość,na dziurawej owszem lecz rowniez zadko.Sprawdz najpierw klocki naprezaja je takie sprezynki ,blaszki być moze ze któraś sie wyrobiła i klocek stuka...
Witam serdecznie mam pytanie jak włożyć półoś do samochodu audi 80 b4 wersji ABK podczas jazdy pękł wahacz lewy przód podczas pęknięcia wahacza wyskoczyla pół oś i wylał się olej moje pytanie jest takie jak wlozyc na miejsce go ponieważ wejdzie i centymetr zostaje na zewnątrz przegub są sprawne pomocy
Wejdź np, na Allegro i samemu porównaj ceny części. Taki sposób ja praktykuję przed zakupem nieznanego mi auta. Jeżeli czegoś na Allegro nie ma, to wiem, że będzie to z reguły część dostępna np. tylko w ASO. Sprawdź ceny podstawowych części, amorki, sworznie, przeguby, wahacze itp.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
sworznia wahacza sworznia wahacza wymiana wahacza wahacza tylnego
konwerter prądu napięcie krups młynek kręci epson stylus reset pampers
bateria parkside styki hilti udaru
Roomba serii J ładuje, ale nie włącza się - przyczyny i rozwiązania Komunikat "tego kanału nie ma w twoim abonamencie" w Cyfrowym Polsacie