To zależy co uważasz za warunki amatorskie. Mocne imadło, duży młotek, podstawowe klucze i jakiś palnik to minimum. Ja zawsze zaznaczam sobie drążki na wieloklinach. Ale nie wierzę, że czopy będą dobre. Co do luzu na wahaczu, to nie wyczuwalny na nowych czopach, tam są dość szerokie łożyska.
Jak śruba stworzyła jedną całość z tulejką dystansową to pozostaje tylko szlifierka kątowa
Nie bardzo wiadomo, o co chodzi. Tego typu tylna beka jest zbudowana z poprzecznicy (może tego dotyczy pytanie?) oraz wahaczy, łożysk igiełkowych, drążków skrętnych, specjalnych czopów oraz uszczelniaczy. W sieci znajdziesz sporo schematów oraz rysunków tego typu belki wraz z dokładnym opisem poszczególnych elementów.
Czy ktoś mógłby mi podać symbole łożysk zawieszenia wahacza tylnego w Punto I? Chodzi mi o te łożyska, które są w komplecie naprawczym. Nim rozmontuję wahacz, chciałem kupić te łożyska. Punto I SX 55 1997r.
Witam. W Twoim samochodzie zawieszenie przednie i układ kierowniczy to naprawdę prosta konstrukcja ale mimo tego nikt Ci tego nie zdiagnozuje przez internet. Podjedź do dobrego mechanika od zawieszeń i za diagnostykę nie zapłacisz nic jeśli później zlecisz naprawę/wymianę w tym warsztacie. Podpowiem tylko że to może być jeden z tych elementów: - końcówki...
Od 500 zł w górę, nie podałeś jaki wehikuł więc nie wiadomo ile roboty.
Robota raczej bezproblemowa o ile nie jeździłeś za długo i nie rozwaliłeś gniazd pod bieżnie łożyska w wahaczach. Nie kupuj tanich kpl.naprawczych bo będziesz miał problem złożyć to wszystko do "kupy".
Nie łudź się, że wystarczy wymiana łożysk i uszczelniaczy. Dolicz, cylinder, tłok, korbowód, regenerację tylnego amortyzatora, olej i uszczelniacze do lag. Jak nie będziesz miał szczęścia to dodatkowo dojdą hamulce, tarcze sprzęgłowe, zużycie skrzyni biegów, łożyska główki ramy, wahacza, kół. To motocykl wyczynowy, prawdopodobnie wymagający generalnego...
...I stało się,wizyta u mechanika za mną. Do wymiany mam tuleje wahacza,które wiem że do wymiany się nie kwalifikują. Ale do naprawy/wymiany mam te elementy które odpowiadają za pracę sprężyny,czyli to co kolega wcześniej powiedział o łożysku. Teraz pytanie czy za to wszystko 550 zł z materiałem ze średniej półki to normalna cena? pozdrawiam 1 wahacz...
Sprawdź luzy na łożyskach wahaczy z tyłu. Trzeba podnieść koło do góry i poszarpać od dołu.
Wahacze są takie same. Półosie CHYBA inne. Trzeba by też łożyska porównać w necie. Tarcze kotwiczne też są inne, ze względu na samo-regulatory. Lata temu takie rzeczy człowiek robił... Przód to wiadomo, wszystko jest inne, od zwrotnicy zaczynając.
bartosz789 ''Myślę, że trzeba będzie wymienić łożyska które trzymają ośkę w wahaczu'' Ośkę w wahaczu nie wahacz do ramy bo własnie w mocowaniu go do ramy jest tuleja aby mógł się poruszać góra dół ;) Dodano po 3 I z tego co widzę to masz popękane gumy na końcówkach drążków kierowniczych. Prawdo podobnie są tam luzy ale jeżeli małe to ja bym jeszcze...
Na tylnym wahaczu nie powinno być luzu, są tam łożyska które się zużywają. Koszt nowych nie jest zbytnio duży i sama wymiana też nie jest trudna. W BS200s3 jeśli są wymienialne same sworznie to powinny być takie same. Chyba, że coś było kombinowane z wahaczami to wtedy różnie może być.
Sprawdź luzy na wahaczach, łożyska kół oraz przeguby (wewnętrzne i zewnętrzne-głównie).
Przy wymianie łożyska musiałem zdemontować wahacz Po co?? Wymontuj zwrotnicę, zamontuj wahacz a po nim dopiero zwrotnicę.
Lepiej nie zwlekać z naprawą - teraz być może wystarczy wymienić łożysko igiełkowe, uszczelniacz (ewentualnie czop belki). Pukanie i skrzywienie koła świadczy że już wyrobiło się gniazdo łożyska wahacza i trzeba będzie toczyć. Odwlekanie naprawy doprowadzi do konieczności wymiany całej belki - a to już są koszty i to niemałe.
Witam, Poszukuję zestawu naprawczego lub łożysk do łącznika wahacza (tzw. kiwak) do Yamaha XJ 900 S Diversion. Czy ktoś może podać numery zamienników łożysk?. Jest możliwość zakupu? Pozdrawiam,
Możesz mieć luzy na łożyskach tylnych wahaczy. Wtedy tylne koła mają rozbieżność i objawy takie jak opisałeś.
Witam szanownych forumowiczów Z powodu pękniętej sprężyny po stronie pasażera zostały zakupione nowe części - sprężyna, łożysko i wahacz. Po złożeniu kolumny McPhersona do kupy i założeniu zwrotnicy na amortyzator, pojawia się identyczny problem jak opisany w wątku poniżej. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... Nasadzenie zwrotnicy na...
ad1 sprężyny niekoniecznie jak nie są popękane ale pewnie do zmiany łożysko amortyzatora ad2. albo cały, albo: końcówka wahacza i 2x tuleje metalowo gumowe ad3. końcówki drążka stabilizacyjnego i gumy w których osadzony jest drążek.
Za sztywność zawieszenia odpowiadają drążki skrętne, ale jak belka "ani drgnie" to pewnie zapiekły się łożyska igiełkowe wahaczy, stały numer w psa
Wymieniałeś łożysko na wahaczu, a nie zauważyłeś złamanej belki? Standard w tych modelach, belka do wymiany. Jak coś - mam taką na zbyciu.
Witaj. Mogą to być łożyska na wahaczach. Tą usterkę przechodzi każde punto jedynka. Podjedź sobie na stację diagnostyki i na trzepakach się wszystko okaże.
Witam, może ktoś mi pomoże znaleźć łożyska do wahacza tylnego (bo sam nie znalazłem) śr.wew.28 śr zew.34 dł.24 są to łożyska igiełkowe.Oznaczenie na łożysku oryginalnym BM2824.Z góry dziękuję za pomoc.
W sumie racja, wymienić, co trzeba, resztą się nie przejmować. Byle tylko nie okazało się, że jest to ciąg kolejnych wizyt, bo ruszenie jednego pociągnęło następne... Czego nie życzę.
W przednim zawieszeniu poza sworzniami i tulejami należało by jeszcze sprawdzić łożyska amortyzatorów, łączniki stabilizatora, gumy stabilizatora końcówki drążków kierowniczych. A jeżeli chodzi o tył wahacze są przymocowane na łożyskach igiełkowych. No i jeszcze tulejka na dole w amortyzatorze i górne mocowanie. Nie spotkałem się z wymiennymi sworzniami.
samochód można przemieścić bez półosi, łożysko koła nie rozleci się samo a piasty zostają; zepniesz wahacz, założysz koła i te parę metrów przepchniesz :sm9:
Sworzeń wahacza, tuleje wahacza, łożysko kolumny, luz na łożysku piasty. Sprawdziłeś te elementy?
Zmień mechanika jeśli ten nie ma pojęcia o budowie tylnej belki w autach PSA.. Tam są łożyska igiełkowe na osi wahaczy i one wymagają wymiany (najczęściej wraz z czopami). Np. firma ANTAŁEX zajmuje się tym na codzień
jak według katalogu powinno byc na 2 to ktos kiedyś zmieniał cały wahacz. łożysko skf lub luk sworznie trw lub moga. a i czasami nie pukaj młotkiem w łożysko!!!
Zbytnio tutaj zawieszenie się nie różni od G II. Tam jest tylko po jednym wahaczu na stronę. Sprawdzić ich tuleje - szczególnie te tylne w przednich wahaczach. Sprawdzić końcówki drążka stabilizacyjnego i gumki które trzymają go do wózka. Sprawdzić łożyska obsady amortyzatora. Toledo 2 czy Golf 4 Variant to to samo zawieszenie (może inne sprężyny) ale...
Witam w sprawie skrzypienią w tylnej części pojazdu marki XANTIA, to nie trzeba wymieniać tylnej belki ponieważ problem jest w łożyskach tylnych wahaczy a przy dłuższej eksploatacji nawet drugim wahaczem przypuszczalny koszt naprawy i wymianie 2szt łożysk symeringów oraz tulejki z podkładką i zaślepek przypuszczalny koszt naprawy, to około 250zł od...
Z jakiego łożyska??? Na półosi nie ma żadnego łożyska
Sprawdziłbym dokładnie dolny wahacz, łożysko wspornika kolumny zawieszenia, tuleję mocowania amortyzatora oraz dla pewności układ wydechowy (plecionkę, wieszaki).
Jak nie ma potrzeby ruszania łożyska albo przegubu zewnętrznego to nie wiem po co chcesz wyjmować całą półoś. Spokojnie powinieneś rozpiąć przegub odkręcając tylko sworzeń wahacza i końcówkę drążka kierowniczego. Ewentualnie jeszcze łącznik stabilizatora.
Obawiam się że masz kolego tylną belkę do regeneracji a dokładnie musisz wymienić łożyska w wahaczach tylnej belki tj. ułożyskowanie śrub mocujących wahacz do tylnej belki. W tym aucie geometrię przedniego i tylnego zawieszenia się nie reguluje jedynie sprawdza. Za wyjątkiem zbieżności przednich kół.
Jeśli uderzenie nie było silne to najbardziej narażone są opona, felga i łożysko koła. Jeśli masz wątpliwości to dla świętego spokoju sprawdź koła na wyważarce. Jeśli okaże się, że jest przekrzywiona felga wyczuwalne powinno być bicie na kierownicy (o ile uszkodzona będzie felga z przodu) lub delikatne wibracje. Jazda z uszkodzoną felgą zakończy się...
Sworzeń nie pracuje w zwrotnicy. Jak już, to można mu "popsikać" pod osłonę gumową, co wcale takie łatwe na zamontowanym wahaczu bez uszkodzenia osłony nie jest.
Puduszka w tym znaczeniu to jest to co jest na górze sprężyny, czyli w tym przypadku będzie to ta blacha ze szpilkami - w środku jest łożysko i/lub tuleja metalowo gumowa.
Piszczą Ci łożyska igiełkowe na tylnych wahaczach czyli belka do regeneracji.
Jedna osoba szarpie za koło druga w kanale patrzy na końcówkę drążka albo sworzeń wahacza jeśli to nie łożysko.
Z Twojego opisu wynika że możliwe masz problem z belką i to być może łożysko na wahaczu, aby sprawdzić tego typu usterek wystarczy samemu sprawdzić poruszając mocno za koła w takich sam sposób jak łożyska kół się sprawdza albo możliwe że łożysko na kole co nie zmienia faktu że i tak musisz poddać auto do warsztatu. Niestety dzisiaj nie załapałem się...
875755 Chciałbym przedstawić warsztatową prasę hydrauliczną Od czasu do czasu zachodzi konieczność wprasowania łożyska tulei wahacza czy tez koła pasowego co mnie skłoniło do tego projektu Materiał na wykonanie pozyskany z odpadów po różnych projektach a część została zakupiona na złomie z wagi Siłownik pochodzi z rozpieraka blacharskiego wymagał uruchomienia...
U siebie w Octavii 1 a to jest to samo zawieszenie co golf wymieniłem z przodu amortyzatory, łożysko amortyzatora, poduszki amortyzatora, sworznie, tuleje wahaczy, łączniki stabilizatora. Z tyłu amortyzatory i tuleje belki. Całość kosztowała mnie około 1100zl. Auto po remoncie zawieszenia trzyma się drogi jak nowy samochód wcześniej zachowywał się jak...
No ciekawe jest co tu piszecie. W poniedziałek wymienie te łożyska bo je kupiłem i zobaczymy czy to to. Tulejki w wahaczach wymienione na nowe.
Mocna prasa.Super sprawą jest taki siłownik. Moja praska powstała niskim budżetem. Wszystko miałem w obrębie mojej posesji. Używam jej raczej do małych łożysk, jakieś tulejki na wahaczach w osobówkach.
Jeśli nie musisz, to nie ruszaj czujnika abs-u. Bardzo często nie da się go wyjąć z zardzewiałej piasty bez uszkodzenia, a łożysko da się wymienić bez odkręcania czujnika ABS. BTW. Sam chcesz wymienić to łożysko? Bo po problemach jakie napotykasz wydaje mi się, że możesz nie dać rady.
Słyszałem ostatnio o takim specyfiku, ułatwia on podobno montaż łożysk czy tuleji wahaczy itd. Jeśli ktoś coś wie na ten temat to czekam na opinie. Co powiecie na temat metody termicznej ,wciskania tuleji itp?
Byłem na diagnostyce i nic nie wyłapał żadnego luzu,czy jest możliwe że diagnosta tak do konca nie wyłapie luzu na zwrotnicy czyli tego co piszecie łożysko zwrotnicy. Dodano po 10 Mam pytanie ,czy te łóżysko zwrotnicy to inaczej mam wymienić ten sworzen dolny wahacza czy występuje też łożysko zwrotnicy
Ja bym tego samochodu nie brał, ale to szczegół. Wygląda to na wyeksploatowaną naukę jazdy. Przy tym przebiegu na polskich drogach szykuj się nie na wymianę tulei wahaczy, tylko na kompletnego zawieszenia(4 amortyzatory, mocowań z łożyskami, wahacze przód, tuleje tył) i regulację geometrii. Trzepaki nie mówią prawdy przy lekkich tyłach-zużyty amortyzator...
Mogą być:-krzywe felgi,luzy w układzie kierowniczym.luz na łożyskach piast,albo sworzeń wahacza.....i to raczej ten sworzeń sprawdź.
ale ja z drugiej strony nic nie ruszałem przy tym łożysku jedyne co to ściągałem wahacze ale to raczej nie ma nic wspólnego
Stare łożyska kulkowe też mogą się przydać.
Witam wszystkich. Posiadam Citroena C5 2002r 2.0HDI z Hydroactiv3 (bez trybu sport) Wspólnie z ojcem wymieniłem łożyska obu wahaczy gdyż tłukły się. Uzupełniłem ubytek płynu zawieszenia LDS (Total) oraz po całej naprawie skorygowałem wysokość korektorem dla przodu i tyłu w/g wytycznych dla przodu 140mm i tyłu 73mm w/g wzoru. Oczywiście odpowietrzyłem...
Jeżeli łożysko całe to nie ma prawa. Ile się przesunie zwrotnica przy opuszczaniu auto to tyle powinno też przesunąć się koło.
Jeździłem autem, martwią mnie słabe hamulce i słabe przyspieszenie. Na zimnym jałowym silniku nic nie trzęsie, pracuje równo. No to nad czym jeszcze się zastanawiasz? Auto od handlarza, silnik myty itp. To plus przebieg powinno zdyskwalifikować ten samochód z dalszych rozważań. Słabe punkty - gnijąca tylna klapa, progi z przodu plus przednie błotniki....
Bo rozumiem, że nie warto ryzykować.... ? Ja podchodzę do tematu używanych części tak: Przecież mam używany, po co mi drugi? Przecież wymieniam dlatego, że jest stary a chcę super sprawny, może być nowy... To się tyczy elektroniki, wahaczy, łożysk, innych części samochodowych ...
Zależy jak daleko zabrnąłeś w kosztach , czy remontować dalej czy nie bo może się okazać ,że mimo szczerych chęci efekt twojej pracy nie będzie taki jakiego byś oczekiwał. Na pewno na szrocie ( po twoich naprawach ) przyjmą go z radością bo na nim zarobią a kosztów nikt ci nie zwróci.Mam Matiza o rok młodszego od twojego i tak praktycznie nie mam z...
Mogą być i łożyska kolumn i sworznie wahaczy. Choc wg mnie, najbardziej prawdopodobna przyczyna "skrzzypienia", to łożyskowanie kolumn MacPhersona. Trza próbować zlokalizować to "skrzypienie" - cokolwiek to znaczy. Niech ktoś kręci kierownicą a Ty (lub lepiej jakiś mechanik) słuchaj - najlepiej w kanale. Najczęściej słychać chrzęszczenie/haratanie plus...
Wyjmuj wahacze na 100% rozsypane łożyska.
Zbyt wielkie koła, a samochodzik taki sobie. Załóż max 15, z normalną szerokością opony, inaczej nie nadążysz z wymiana łożysk w kołach i wahaczy.
Auto samo zaczyna zjeżdżać w prawo po 2,3s jazdy prosto. Puszczam kiere i auto zaczyna lecieć w prawo po kilku sekundach. Zawieszenie bez luzów. Nowe amory tyl/przod, nowe sprężyny, nowe łożyska mc, nowe wahacze przednie/tylne, nowe opony, zrobione opory toczenia, zmienione koła lewe na prawe, geometria robiona 4 razy w różnych zakładach. W auto włożone...
kolego, górne wahacze i luzy na łożyskach nad piastą.
Tam jest dość specyficzne zawieszenie przedniego koła, zwrotnica ma łożysko rolkowe na górze i wahacz trójkątny, na dole sworzeń, bez rozebrania na czynniki pierwsze ciężko znaleźć uszkodzony element
a średnica osi w wahaczu musi być fi 10, zakończona gwintem M10x1. Nie ma standardowych łożysk o średnicach 32/10mm. To nie prościej powiększyć otwór w wahaczu ?
Witam. Czy jest możliwa wymiana łożyska amortyzatora przedniego bez wykręcania go z wahacza? Nie chcę rozregulować geometrii.I drugie pytanie to do czego służy łożysko igiełkowe (oporowe) które też tam się znajduje (bynajmniej w/g opisu). Pozdrawiam.
W układzie dźwigniowym stosuje się łożyska igiełkowe i ew. przeguby kulowe w amortyzatorze. Jeżeli występowałyby luzy, to byłyby one zauważalne kiedy motocykl stoi na podstawce centralnej i koło było podnoszone. Sprawdź czy wahacz nie wykazuje luzów na boki, co by świadczyło o luzie w łożyskowaniu osi wahacza. W tym miejscu są stosowane łożyska igiełkowe...
Ale musi być rozdzielone jakoś zwrotnica wahacz a trzyma to sworzen na 3 srubach jesli one sa odkrecone to zbieżność jest do ustawienia. A jak rozdzielisz na sworzniu?
Witam, mam ten sam problem, tylny lewy czujnik Viano 2004r. Dodam że wymienione 3 łożyska, Beta, FAG, teraz zamontowany nowy oryginał, wiązka na wahacz z czujnikiem dobrana w ASO po numerze VIN. Po pokręceniu koła wyskakuje błąd : "przerwa w obwodzie, zwarcie dwumasy". Po zamontowaniu zamiennika wiązki na wahacz błędu nie ma, ale jest podwójna prędkość...
W sumie to mało co słychać na filmiku. Ale na ogół to łożysko amortyzatora lub pęknięta sprężyna jeśli chodzi o trzaski Rzadko któryś sworzeń, wahacza albo końcówki kierowniczej, jeśli chodzi o piszczenie
Witam. Świeżo po szkole otwieram warsztat samochodowy. Nie poprzez otwieranie działalności, ale tymczasowo będę robił na boku. Czy byłby ktoś tak dobry i zerknął na "cennik" - tak wiem, śmiesznie to brzmi, lecz każdy od czegoś zaczyna ;) Nie chcę mieć wygórowanych cen, więc wolę zapytać doświadczonych ;) Serwis olejowy ze wszystkimi filtrami - 80 zł...
To sprawdź luz na śrubach łączących wahacz z podwoziem i poduszki w wahaczu. łożyska i gumy ortyzatorow ale łożyska amortyzatorów czy kół? Może być jeszcze tak, że poduszka amortyzatora trze o gniazdo i stąd te dźwięki. Podnieś tą stronę auta i poruszaj kierownicą prawo/lewo do oporu, a druga osoba niech obserwuje skad się dźwięk wydobywa.
Witajcie. Proszę o pomoc w diagnozie. Przy skręcie kierownicą słychać we wnętrzu skrzypienie coś jakby metal-guma. Samochód to wersja bez wspomagania. Przeszukałem Internet ale tam pojawia się kilka wersji od elementów airbag w kierownicy, tulei wahacza i łożyska amortyzatora. Załączam krótki film jak to skrzypienie prezentuje się zza kierownicy. https://youtu.be/xPjfpTFF9mI
Wiem, bo zbieżność była ustawiana ok. miesiąca temu. Autem jeżdżę tylko ja więc również wiem że nie wjechałem w krawężnik ani w większą dziurę. To są fakty. Auto jedzie na wprost a kierownica lekko skręcona. Przed wymianą tujei wahaczy i łożyska koła wszystko było ok. Z ustawianych części odkręciłem tylko wahacz - 3 śruby - i w taki sam sposób przykręciłem....
Tam wiele nie ma do sprawdzenia. Wahacz - tuleje wahacza, sworzeń, końcówka drążka i łożysko na amortyzatorze.
Miałem C5 kombi 2002r. Ori przebieg 306.000 jak sprzedawałem. O tym aucie powiem tak, nie taki diabeł straszny jak go malują. Awarii na drodze przez 3 lata i 120tys km zero. Spalanie trasa 6-6,5. Największym minusem tego auta było dla mnie prowadzenie( inny uzna to za +), auto miękkie, jazda jak poduszkowcem. Zawieszenie tanie i proste w obsłudze, tył...
łożysko jeśli to taki trzask, a tuleje wahacza jeśli to stuknie
W moim Citroenie C4 1.6 HDI 110 KM też przy ruszaniu na pierwszymi i wstecznym biegu coś drży. Gdy dodam więcej gazu przy ruszaniu do nic nie drży tylko przy wolnym ruszaniu. Byłem u mechanika sprawdził poduszki wszystkie są dobre i nie stwierdził przyczyny. Byłem u drugiego mechanika stwierdził że to wina tarczy sprzęgła może być....Natomiast moje...
Nie przeszło mi nawet przez myśl, że to może być łożysko. To by wyjaśniało, dlaczego mechanik nie znalazł żadnych ubytków, wszak, żeby dostać się do łożyska, trzeba rozmontować całe koło. Muszę to sprawdzić.
Witam. Mam takie pytanie. Mam koła 14 na stalówkach. Ostatnio wymieniałem łożyska i tulejki od wahacz. Jeśli ustawię teraz zbieżność na nic a potem zamienię na 15 na felgach to będzie problem? Lepiej przełożyć teraz na alusy i dopiero wtedy zrobić zbieżność czy to jest bez różnicy? Dodam, że na tyle mam opony 13.
Kurczę, zapomniałem sprecyzować. "Podczas jazdy dość mocno koła przenoszą wibracje na auto i wszystko także czuć na kierownicy" dzieje się tak tylko i wyłącznie na dziurach. Jadąc po prostej drodze bez nierówności problem nie występuje. Zbieżność, geometria 3D oraz wyważenie kół było. Na stalówkach i oponach zimowych jest taka sama sytuacja. Co do reszty...
No to niezła zabawa z tym, mam praskę taką zrobioną do wciskania tulei na wahaczach, czy taka starczy ? Czy to musi być coś większego ? Po zdjęciu zabezpieczenia przy łożyskach wystarczy pchać wał do przodu, czy jeszcze coś przed trzeba zdjąć ?
Oryginalne dane pochodzą z książki obsługi (sam naprawiam itd. oraz dodatkowo instrukcje z neta) porównywane z golf IV , audi , itp. 30Nm + 40^ była też wersja 30Nm + 90^ :) Też uważam że 70Nm jest ok , ale czemu tak producent podał ? Może tu chodzi tez o rozciągniecie i dociśniecie materiału (śruba - podkładka , blacha tarczy kotwicznej , ramiona czopa...
Witam sprawdź dokładnie tuleje wahaczy i łożyska w kołach, dla poprawienia humoru powiem Ci że też miałem dziwne stuki w zawieszeniu (Ford Mondeo), też jeździłem po stacjach obsługi aż sam znalazłem .... kamień wielkości pięści na zawieszeniu zbiornika paliwa :D
Być może wcześniej tego nie słyszałeś, a po Twoim opisie sprawdził bym łożyska amortyzatora.
Za te pieniądze Golf III 1,8 benzyna + gaz .Rok produkcji 1995r.Pięciodrzwiowy,elektryczne szyby,lusterka,szyberdach,napinacze pasów.Zalany Castrol magnatec (półsyntetyk) nie bierze oleju zawsze wymieniany co 10 000km.Przebieg 250tyś.Wymienione wszystkie łożyska,klocki,tulejki wahaczy,amortyzatory 4szt.Przegląd do 08.2011.Nadwozie w dobrym stanie nie...
Gdy samochód jest na podnośniku to jak biorę koło w 2 ręce to koło normalnie się buja wraz z tarczą . No to luzy w zawieszeniu, sworzeń, tuleje wahacza, łożysko etc. jak bierzesz w 2 ręce i bujasz to zobacz gdzie jest luz i już, co do wycieku to druga opcja uszkodzona osłona przegubu i rozrzuca smar ale wydaje mi się że przewód, sprawdzić trzeba
jeżeli samochód początkowo miał napęd przedni, po prostu problemem było by dla mnie ogarnięcie tego żeby to jakoś się zaraz nie gibało na boki czy coś tego typu. Nie rozumiem. Masz silnik zblokowany ze skrzynia biegów i mechanizmem różnicowym. jak prawie każde małe auto, np Yaris, Panda, etc. Robisz kopię przedniej kołyski dla tyłu, wahacze i łożyska...
Jaki samochód? Rocznik? Stuki z okolic koła to może być wszystko, począwszy od sworznia wahacza, tulejki wahaczy końcówkę drążka kierowniczego aż po łożysko piasty i przegub.
Witam Od jakiegoś czasu w moim Punciaku stuka coś w lewym przednim zawieszeniu. Z pół roku może rok temu było wymieniane zawieszenie przednie, do tego lewy wahacz, łożysko. W ostatnim czasie wymieniona pompa hamulcowa, jednak objawy już były przed. Jednak po wymianie pompy doszło bicie na hamulcu. Najgłośniej to słychać przy zamkniętych oknach. Przy...
Nie wiem jak. Jak dla mnie to nie ma nawet możliwości.Półoś ma swoją długość a odległość miedzy skrzynią a zwrotnicą nie pozwoli na to żeby to wyjąć. Ale znam ludzi którzy wymieniają łożysko w przednim kole bez rozpinania niczego. Może to ci sami :D
Tylne wahacze w punto są na łożyskach. Jeżeli zmienione zostały jedynie tuleje belki (połączenie pomiędzy belką a nadwoziem), to zostały jeszcze te łożyska.
Witam mam taki problem od niedawna zaczęło mi coś stukać w lewym kole jadąc na wprost przy niskiej prędkości jak koło zahaczy o dziurę nierówność to słychać dziwne stukanie, wymienione zostało amortyzatory x2 sprężyna ok, poduszka Łożysko amortyzatora nowe, stabilizator drążka, sworzeń wahacza, piasta z łożyskiem bo szumiała, przegub przy piaście a...
Witam! Do kompletu do tej zwrotnicy potrzebne są jeszcze: łącznik wahaczy,sworzeń zwrotnicy,łożysko oporowe zwrotnicy,podkładki dystansowe( kilka sztuk),wąs zwrotnicy(potrzebny do przykręcenia końcówki drążka)Oczywiście na obie strony wszystko razy dwa.Z łącznika wahaczy trzeba odciąć niepotrzebną część dolną i górną,a środkową przyspawać do belki(najlepiej...
panie trans-serwis. troche wiecej wiary w ludzi. opisze co i jak. moze sie komus przyda. otóż polosiek nie musiałem wyciągac ale niestety nie obyło sie bez wyciągnięcia całego wahacza. moze i łożysko dałoby sie jakos wybić ale i tak nowe wtłaczałem na prasie, chyba tak najbezpieczniej. miałbym juz poskładane ale tuleja na wahaczu do wymiany i bede ją...
Gdzie i jakie nabywać części samochodowe. Ogólnie mówiąc, małe sklepy w Polsce zaopatrują się na Allegro, zatem Allegro wykluczyć się nie da. Problemem jest potem odróżnianie części oryginalnych wiodących producentów od chińskich podróbek. Muszę wspomnieć o moim przypadku sprzed pół roku, na szybkiego zakupione części w małym, stacjonarnym sklepiku...
Cześć, po wymianie zawieszenia przód auto jest strasznie twarde, jadąc po bruku odbija się jak piłeczka, buja się. Kiedyś tak nie było. Dodatkowo podczas skręcania kierownicą na maksa w lewo i prawo słychać skrzypienie, jakby jakaś guma ale nie jestem pewien. Podczas jazdy też jakby coś szurało, wydaje mi się że to opony albo z okolic opon, czuję to...
Na dziurach czuję nienatualny stuk przedniej osi -głównie w okolicach lewego koła. Czuję też drgania i luz na kierownicy. Co to może być? Dodam że byłem na diagnozie zawieszenia i nic niepokojącego nie znaleziono. Również mechnik u którego byłem stwierdził że w zawieszeniu wszystko ok. Dodano po 2 Wymieniłem ostatnio: łożysko, amortyzatory, tuleje wahacza,...
dzięki za odp. sam raczej nie jestem w stanie tego zamontować bo nie znam się na autkach ale wahacz i łożysko udało mi się samemu wymienić. Według Was ile majster powinien wsiąść za taką instalację? I Ile na szrocie powinienem zapłacić za takie wspomaganie? Pytam o przybliżone ceny aby nie dać się oszukać.
Jeśli masz odłączoną zwrotnicę od amortyzatora i zdejmiesz ze sworznia kulistego możesz przypadkiem wyciągnąc za daleko krzyżak z przegubu wew. i rozsypać łożyska . Pokombinuj ze skręceniem kierownicy .Wahacz po wyjęciu amortyzatora wrócił do góry cofnęła go tuleja gumowa mocowania .
sworznia wahacza sworznia wahacza spawanie wahacza sworze wahacza
z14xep czujniki koszt metra kabla zakłócenia silnik radio
stabo xm3400 radio technisat viola
Znaczenie kodów błędów 0123, 0301, 1693 w pojazdach Schemat elektryczny dmuchawy Mercedes Klasa A