Usterka alternatora ,reszta to następstwa braku ładowania.P
Już pisałem masz problem z masą. Nawet przy odłączonym akumulatorze po rozwarciu styków P1-S1 wejścia obu wzmacniaczy wiszą w powietrzu. Wystarczy ich nie rozwierać i powinno działać.
Bez kosztów można odwrócić świecenie kontrolki ładowania. Będzie świecić jak będzie ładowanie. Kontrolkę łączymy z masą i z wyjściem ze środka stojana.
Bardzo dobrze kombinujesz Sprawdz wiązkę a dokładnie kabel koloru białego z niebieskim paskiem. Przewód ten idzie wraz z głównym plusem w jednym pancerzu z alternatora za silnikiem. Ja miałem przypadek że był przetarty i stykał do masy. Przedzwoń ten przewód pod względem zwarć i przerwy do samego modułu BCM. Jak jest wsio z nim ok to czeka Ci gorsza...
Przecież sprawa prosta oryginalnie alternator 6-cio diodowy kontrolka wyłączna przekaźnikiem ładowania i wszystko. A chcesz 9-cio diodowy wyłączać kontrolkę przekaźnikiem też nie masz problemu.P
Ad 1. Falownik w razie braku lub niedostatecznej ilości energii z PV dobiera sobie energię z sieci, pewnie jakiś tam promil idzie na jego autokonsumpcję. Ad 2. J.w. Ad 3. Wszystko zależy od możliwości konfiguracyjnych, miałem falownik Of Grid gdzie można było ustawiać priorytety ładowania bądź rezygnowania z którejś opcji. Ad 4, J.w. zależy od możliwości...
Witam. Chyba wiem gdzie może leżeć problem, tylko nie wiem gdzie szukać bezpieczników ładowania, czy są one w miejscu na zdjęciu pierwszym czy na drugim. Dodano po 1 Oto obrazki. http://obrazki.elektroda.pl/8325046900_1... http://obrazki.elektroda.pl/7969137700_1...
Może sobie z tym poradzisz. Na płytce jest trochę inny układ ścieżek ale to to samo. Oryginalnie jest alternator z osobnym uzwojeniem dla świateł (zmienny) i ładowania (stały, prostowany diodą na płytce) wtedy ta przy silniku jest zbędna. Nie wiem co tam było kombinowane z tym silnikiem. http://obrazki.elektroda.pl/1114045800_1... http://obrazki.elektroda.pl/8052112600_1...
Ty masz chyba T25A z początku lat '80. Alternator ktoś wymieniał na nowszy model. Fabrycznie tam był alternator który współpracował z tymi dwoma modułami pod deską rozdzielczą — jeden to regulator napięcia, a drugi to przekaźnik kontrolki ładowania. Obecny alternator ma wbudowany regulator napięcia i te dwa moduły w zasadzie nie są potrzebne. Konieczne...
znajdź przekaźnik kontrolki ładowania i tam on jest.
To jest alternator z Forda Tranzita. on jest 9-cio diodowy z wyjściem na kontrolkę i obrotomierz. Nie jest potrzebny przekaźnik kontrolki ładowania, regulator napięcia ma zintegrowany ze szczotkami.
Przekaźnikiem lampki ładowania z fiata 125p (wersja z alternatorem sześciodiodowym) lub dołożyć trzy diody wzbudzenia i przerobić na alternator dziewięciodiodowy i pozbyć się przekaźnika.
Ta corsa ma pod consolą po stronie pasażera przekaźnik od ładowania. Ma on oczywiście połączenie w alternatorem. Schematu nie posiadam, nie naprawiałem w takim aucie takiej usterki. Pozdr.
Układ sygnalizacji stanu alarmowego. Działa z czujnikiem przegrzania silnika (styk w czujniku temperatury silnika) oraz z czujnikiem ciśnienia oleju silnikowego. Dość oryginalne rozwiązanie układowe. Zadziałanie któregoś z czujników powoduje podanie masy na przerywacz i zadziałanie piszczyka oraz kontrolek ostrzegawczych STOP. Zasilanie do przerywacza...
To jak idziemy w mikrokontrolery, bardziej niezawodne byłoby wykorzystanie zegara czasu rzeczywistego. Nie wystarczy propozycji (at)ADB-6 zasilać z ładowarki, bo przy każdym resecie (np. przy zaniku zasilania) "blink" startuje od początku. Warto się zastanowić nad tym, czy gotowy programowany zegar np. taki podobny do tego zamela, w konsekwencji nie...
Być może spaliło cewkę przekaźnika lampki ładowania, tak się zazwyczaj kończy usterka ładowanie w tym Isuzu. Druga kwestia to taka, że ten alternator wymaga myślenia, tam się nie da go zrobić na zasadzie "powymieniam to co na forum kazali"
Są też z oznaczeniami. 1.2.3.4.5 lub innymi. Ale te co podałeś dam. 85 do altka 86 do masy aku. 87do świateł dziennych i 30 do plusa z aku.
Przekaźnik pod kontrolkę ładowania. Odpalasz > jest ładowanie > odcina przycisk, można ew. dodać podtrzymanie przekaźnika do momentu zapłon OFF na wypadek gdyby jednak kontrolka się zapaliła w skutek spadku obrotów. Co wygrałem ? :lol:
"OD ŚRODKA" przekaźnik do ładowania 2 Akumulatora znajduje się pod nogami kierowcy całkiem z tyłu reszty przekaźników, strasznie głęboko... można powiedzieć przy samej grodzi..
Napięcie po zapłonie jest wykorzystywane np. do ABS ( tak są takie przyczepki ). Jeśli podłącze tam akumulator w przyczepie to diody Schotkiego skutecznie ograniczą mi prąd ładowania do 10A? Diody nic nie ograniczą, prędzej pójdą z dymem. Należałoby użyć diody shottky np. z zasilacza ATX ( ma mniejszy spadek napięcia niż zwykła krzemowa), na prąd większy...
To jest chyba to czarne (wygląda jak przekaźnik z napisem Hella) w lewej cześci wskaźników(w liczniku tam gdzie wskaźniki paliwa, temperatury, ciśnienia). Zawsze myślałem że to jakis przekaźnik od ładowania albo cos - mam zegary w warsztacie ale nie przyszło mi do głowy się przyjrzeć temu przekaźnikowi/brzeczykowi.
Witam, Z alternatora wychodzi 5 przewodów? Przekaźnik blokady jak źle działa to świeci się kontrolka ładowania. Proponuję sprawdzić przekaźnik poz 50. i stacyjkę.
Pomimo że schemat powyżej jest z nowszego modelu w podłączeniu nie powinno być zasadniczych zmian alternatora G-6 i przekaźnika ładowania K-79. Jeżeli chodzi o regulator http://obrazki.elektroda.net/16_12368675... to podłączenie jest następujące; B- podłączone bezpośrednio pod śrubę głównego zasilania alternatora S-pomiar napięcia akumulatora-wyprowadzenie...
Alternator obfotografowałeś ale przekażników jest kilka.Pewnie mostek się spalił i włancza przekażnik od kontrolki.
Tam są 3 przekaźniki - przekaźnik mocy świec żarowych, ogrzewanie filtra i kontrolki ładowania oraz sterownik świec żarowych.P
Masz gotowe układy do tak zwanej jazdy dziennej standardowo są nastawione na 13, 5V. Nic nie stoi na przeszkodzie żeby zmienić dzielnik napięcia i uzyskać takie jakie chcesz. Co więcej Chińczycy sprzedają programowalne moduły napięciowe więc ustawiasz tyle ile chcesz.
Odpowiednik 561 firmy Elmot. Pozdrawiam a co masz napisane wyżej? Zrozumiałbym jakby było ze 30 postów to jeden można przeoczyć ale tu był jeden napisany godzinę przed twoim Nabijanie postów jak nic, widać po ilości punktów Bez urazy proszę ale to raczej prawda co napisałem
W passacie montowano Valeo lub Bosch 120A, trzy lata/120kkm jest normą dla regenerowanych alternatorów.
Hmm, zwykły przekaźnik, który załącza kontroler ładowania po uruchomieniu silnika. Sterowany na przykład zasilania świateł mijania.
Można równolegle do styku stacyjki włączyć kondensator szeregowo połączony z cewkę przekaźnika. Po wyłączeniu stacyjki przekaźnik złapie na czas ładowania kondensatora. Myślę, że 2200uF/35V + przekaźnik 12 lub 24V. (Jak napięcie instalacji samochodu).
Co do ładowania to już nie ten przekaźnik. Sprawdzić trzeba ładowanie. Jak świeci się kontrolka ładowania to trzeba sprawdzić alternator - regulator napięcia , szczotki na nim itd. Dobrze zregenerowany alternator pracuje latami bez problemowo. Pytanie co faktycznie zostało w nim zrobione 1,5 roku temu.
Przeróbki dotyczą tylko kontrolki ładowania. Wywalasz idiotyczny przekaźnik kontrolki ładowania i izolujesz kontrolkę ładowania od masy. Po prostu porównaj sobie schematy. Jawa ma układ ładowania z lat 50-tych XXw a ETZ ma układ współczesny, stosowany w samochodach. Jedyny wyjątek stanowi podłączona (dla układu fabrycznego! - można to zmienić) do masy...
Może przekaźnik jakiś.
Do sprawdzenia przekażnik.
Schemat to płytka, na której znajduje się zasilacz beztransformatorowy zasilający przekaźnik 24V oraz programator 2V + sterowanie przekaźnika + ładowania akumulatora podtrzymującego 1,2V, druga płytka to programator z wyświetlaczem/przyciskami z nieznanym układem sterującym.
Wymienić przekaźnik ładowania /spalony/ znajduje się na słupku pasażera.P
Dzięki posprawdzam Dodano po 9 Sprawdziłem wiązkę wygląda ok,tylko jeszcze nie wiem gdzie idzie przewód biało brązowy od przekaźnika ładowania akumulatora
11 pin sterownika świecami ---<|---- żółty z paskiem przekaźnika ładowania(cewka przekaźnika)
Pod podłogą jest tylko jeden łączący akumulator pod maską z przekażnikiem pod siedzeniem a z przekażnika kabelek idzie do plusa drugiego aku.Przekażnik jest załączany niebieskim kabelkiem na którym pojawia się plus po odpaleniu auta.(to ten sam niebieski co idzie do alternatora)Niebieski zasuwa do rozdzielni pod dywanem.
Zapomnij o puszkach! Weź regulator do 9d. Nie wiem skąd to głupie rozróżnienie. Z resztą przerobienie prostownika na 9d to tylko dołożenie trzech diod za 60gr i wywalenie tego idiotycznego przekaźnika lampki ładowania + minimalne zmiany w instalacji. Wg. mnie trzeba i tak to zrobić. Jawa ma całkiem fajny alternator, ale osprzęt do niego oraz instalacja...
Na zacisku D+ i DF powinno być napięcie po włączeniu kluczyka. Przekaźnik z trzema konektorami jest od kontrolki ładowania. Przewód niebieski lub zielony będzie drugim przewodem (końcem) kontrolki ładowania. Gdy jeden lub drugi przewód dotkniesz do masy kontrolka powinna świecić . Przewód żółty steruje przekaźnikiem ,jest podłączony do alternatora(środek...
Miałem na myśli np. XL4015, LM2596. Nie jest potrzebny żaden przekaźnik, co najwyżej ładować przez diodę. Dla napięcia ładowania 13,6-13,8V nie ma szansy na przeładowanie akumulatora.
Ture11 napisał: Może być przekaźnik SSR? Nie jestem pewny, czy styki przekaźnika będą odpowiednie podczas ładowania prądem 18A (900W), albo podczas jazdy (kiedy po prostu trzęsie). Stąd pomysł na układ bezstykowy. Przekaźnik SSR jest układem bezstykowym.
I to kolejny dowód, jak można bardzo skomplikować sobie życie. Taką funkcjonalność zapewnia dowolny przekaźnik ze stykiem rozłącznym (a najlepiej dwa takie przekaźniki). Ładowanie do takich celów mikroprocesora zakrawa na herezję.
Z przekaźnikiem na zasilaczu też można, najwygodniej mieć NO i jego cewkę zasilać z zasilacza, ale przez opornik, żeby przepływ prądu przez TL431 mógł wyłączyć przekaźnik. I być może trzeba by dodać jakiś kondensator, żeby prąd TL431 zanikał powoli, kiedy napięcie zacznie maleć - inaczej przekaźnik mógłby znowu się włączyć, i tak w kółko... Ale są...
Proszę bardzo, może się przyda : http://obrazki.elektroda.pl/2897565000_1... W oryginale VW stosuje przekaźnik odpowiedzialny za ładowanie, często w okolicach siedzenia kierowcy, raczej nie pod deską rozdzielczą. Przekaźnik wyzwalany jest sygnałem kontrolki ładowania (załącza się gdy kontrolka gaśnie). Pozdrawiam!
Przez przekaźnik.
D+ mają alternatory 9 diodowe. 6 diodowy ma wyjście ze środka uzwojeń stojana. Napięcie jest o połowę niższe i steruje przekaźnikiem kontrolki ładowania. Tutaj jest woltomierz dla którego nie ma znaczenia czy wskazuje napięcie alternatora sześcio czy dziewięciodiodowego.
Witam ,poniżej przykładowy schemat do traktorka z silnikiem hondy gcv530,schemat z przekaźnikiem w układzie ładowania prześledź i poròwnaj z twoim traktorkiem. Pozdrawiam.
Stąd moje pytanie, czy nie powinno być rezystora mostkującego przekaźnik? Jeśli chodzi o przekaźnik soft-startu przy ładowaniu kondensatorów (brak na płycie) za prostownikiem to powinien faktycznie być rezystor, który zwiera przekaźnik po jakimś czasie od załączenia zasilania. Generalnie powinien to być rezystor rzędu kilkudziesięciu Ohm i mocy dopuszczalnej...
Winny jest przekaźnik, aktywowany w momencie rozpoczęcia ładowania alternatorem. Niestety, nie mam pod ręką schematu i nie powiem który. To pozwoli ci juz na pewne działania- np wzajemna zamiana przekaźników.
Mam problem z ładowaniem Scania 124. Nowy alternator. Gdzie szukać problemu w przekaźniku?
Prostownik musi wykryć baterie - to bateria włącza przekaźnik ładowania. Jezeli bateria jest zero to prostownik bedzie milczał. Podładuj innym prostownikiem albo napisz na pw
Przy awarii alternatora i wymianie na nowy nie lądował dalej więc pozostało szukanie bo winą może być sterownik adr, on odpowiada za sterowanie ładowaniem
Pewnie przekaźnik włączał kondensator, z którego zasilało się zgrzewarkę - i trzeba było dobrać pojemność kondensatora i napięcie na nim tak, by akurat wystarczyło do zgrzania. Do tego zasilacz z ograniczeniem prądu (mógł być podłączony cały czas, prąd zasilacza był dużo mniejszy, niż potrzebny do zgrzewania) i napięcia (żeby naładował kondensator do...
"Jeśli jest 6 diodowy to przydało by się założyć przekaźnik kontrolki ładowania." Kolego mtracz, czyli bez odpowiedniego przekaźnika lampka ładowania nie będzie pokazywać prawidłowo ładowania?? Jaki przekaźnik byłby zatem potrzebny i w jaki sposób go podpiąć??
Kolega VoltAmper ma rację, uruchomienie zacząć od zasilaczy inaczej dalsza praca nie ma sensu. Przekaźnik nie ma związku z termikiem, służy tylko do zwarcia rezystorów ograniczających prąd ładowania kondensatorów w zasilaczu. Opóźnienie załączenia przekaźnika warunkuje czas ładowania kondensatora C3. Zacznij do sprawdzenia napięcia zasilania 12V na...
Panie kolego, nie ma co cudować z ładowaniem, mierzysz napięcie na akumulatorze, potem na alternatorze jak ładowania nie ma to alternator wyjmujesz i zawozisz do regeneracji, tak to wygląda.
A same przekaźniki? I ładowanie bo alternatory są ciekawej konstrukcji.
W Galancie nie ma czegoś takiego jak przekaźnik ładowania. A układ ładowania nie ma nic wspólnego z brakiem zapłonu. Sprawdź kostkę stacyjki i okolice.
Cześć - nie chciałem otwierać nowego tematu. W moim przypadku po włączeniu ładowarki następuje aktywacja przekaźnika - po rozpoczęciu ładowania i aktywacji przekaźnika proces zatrzymuje się po 5 sekundach, a ładowanie jest wznawiane po 2 minutach. Nie ma znaczenia, czy napięcie akumulatora wynosi 18 czy 21 woltów. Po uruchomieniu BMS-a - podłączając...
Jest to typowy alternator z Stara mam nadzieję że jest to 12V. Podłączenia to `10 -masa pociągnięta do regulatora, 18 -to szczotka do regulatora na67, 19- to przewód zasilający przeważnie od rozrusznika, plastikowa kostka - wyjście na przekaźnik do kontrolki ładowania ponieważ to są alternatory obcowzbudne.P
Podłączasz w ten sposób: WZB DF -> W (rosyjska litera SZ) masa B- -> M D+ -> B3 54 - nigdzie nie podłączasz Ten regulator RA2/12V PAL jest od Jawy 350 i on nie ma wyjścia na kontrolkę ładowania, potrzebny jest dodatkowy przekaźnik, którego cewka powinna być zasilana z środkowego połączenia trzech uzwojeń alternatora. Takiego styku w Twoim alternatorze...
Gdzie znajduje się ten cały przekaźnik to Ci numer napisze . Bo sam muszę ją sprawdzić a nie wiem w którym miejscu on jest .
Ciekawe, wykorzystanie sygnału LED do zakończenia ładowania. Może dałoby się wykorzystać przekaźnik na wejściu. Można wtedy dodać przycisk chwilowy "start ładowania", który uruchomi przekaźnik a sygnał z LED podtrzyma działanie przekaźnika. Gdy LED zgaśnie to rozłączy przekaźnik wyłączy zasilanie dla całego układu.
No to jedziemy z koksem 30 na altku z prądowym rozrusznika, 67 na altku z 67 na regulatorze regulator 15 z kontrolką ładowania i musisz uważać gdyż jak się spali kontrolka brak ładowania , to jest naj proztrzy sposób.lub z regulatora pod przekaźnik kontrolki ładowania(trzeba wstawisz własny zbudowany obwód, schemat znajdziesz w schematach proste).
Przejrzyj schemat, który Ci wrzuciłem, mały akumulator to G1/7, przekaźnik ładowania to K57/2 (ten na podszybiu, mały akumulator nie ma dodatkowego regulatora ładowania)- gdzieś masz spadek napięcia/słaby styk. Albo połączenie niepewne, albo zaśniedziały styk, choćby na jakimś bezpieczniku. Główne połączenia chyba pod dywanem z przodu po stronie pasażera....
Wymiana przekaźników pomogła - załącza się prawidłowo, ładuje napięciem ok. 24V. Niestety po godzinnym ładowaniu, po wyłączeniu z sieci, napięcie na akumulatorach ok 0,5V (nie zmieniło się ani trochę). Podobno mają już ok 8 lat, są też jakby trochę spuchnięte, dlatego jak tylko uda mi się je zdobyć, zostaną wymienione. Mam nadzieję, że na tym się skończy....
Przekaźnik ładowania znajduje się z prawej strony pod schowkiem
Witam. Taki przekaźnik może też zmienić czas ładowania, jeśli była np. dwugodzinna przerwa w zasilaniu. A może taki z wejściami analogowymi. Mógłby wtedy sam dobierać czas i prąd ładowania kolejnych prostowników.
Przecież akumulator to złom, nie da się na takim akumulatorze mierzyć napięcia ładowania. Można wykluczyć uszkodzenie rozrusznika, jak na akumulatorze z samochodu odpala bez problemu.
Do takiego włącznika świateł dołóż dodatkowy lub wymień znajdujący się w nim przekaźnik na taki 40A, choć wielce prawdopodobne że już tam taki będzie. Unikaj automatów sterowanych z kontrolki ciśnienia oleju lub alternatora, wybierz taki z detektorem progowym napięcia ładowania.
Styk w samym silniczku,jak koło ślimacznicy.Ale wpierw nalezy sprawdzic przekaźnik pracy interwałowej wycieraczek.
No chyba nie koniecznie tak jak typowo w Japonii IGN i L. R — Relay F — Field Alternator wymaga zewnętrznego regulatora napięcia, a zasilanie wzbudzenia pochodzi z akumulatora. Zacisk R służy do podłączenia przekaźnika sygnalizacji braku ładowania. W tym przypadku połączony z fazą alternatora służy jak wykrywanie pracy alternatora i załączania...
To regulator do alternator 6-coidiodowego i przekaźnik kontrolki ładowania. Bez tego przekaźnika kontrolka zapalałaby się wtedy jak alternator zacząłby ładować. Podłącz to tak jak ci przesłałem na rysunku
Jeśli problem jeszcze nie rozwiązany, to proponuję lampkę kontrolną ładowania (żarówka 4W; 12V) podłączyć tak jak na obrazku poniżej: http://obrazki.elektroda.pl/1355974400_1... natomiast oryginalną lampkę kontrolną ładowania zostawić bez podłączenia. Uruchomić silnik i zobaczyć jak zachowuje się nasza zastępcza lampka kontrolna, jeśli...
Przekaźnik od kontrolki ładowania.P
Jednym ze sposobów, to zastosowanie przekaźnika czasowego który np. raz na powiedzmy 1 lub 2 dni kliknie na 5sek. i rozłączy zasilanie w telefonie, po czym znowu załączy i ładowanie będzie wznowione. Taki przekaźnik można kupić na znanym portalu. Inne pomysły też rozważ. Pozdrawiam
Sądzę, że to raczej przekaźnik lampki ładowania. Który to rocznik, tak z ciekawości zobaczę w schemat.
A dlaczego nie weźmiecie sygnału - kontrolki ładowania jaki sterowanie przekaźnikiem łączącym obydwa akumulatory?
Jeden układ t ładowarka 12V 2A do baterii akumulatorów kwasowo ołowiowych. Drugi układ to włącznik pierwszego układu. Włącznik sterowany napięciem ładowanej baterii. wymagane użycie tyrystora lub triaka. Proponuję triak włączyć pomiędzy sieć a ładowarkę. Triak sterować optotriakiem (schematy w danych katalogowych optotriaków). Diodę optotriaka zasilić...
Jak nie chcesz naciskać guziczka to zastosuj przekaźnik. Sterowany ładowaniem lub ciśnieniem oleju lub pedałem sprzęgła lub hamulca.
Dodatkowo gdybyś chciał mieć kontrolkę ładowania, to przekaźnik za stykiem NC, cewka pomiędzy konektor N (środek gwiazdy) alternatora a masę a styki do obwodu lampki
Może ktoś z Kolegów poza teoretycznymi rozważaniami zamieści na forum schemat prostego prostownika z zabezpieczeniem przed przeładowaniem Wprawdzie nie ma wskaźnika naładowania, ale może kolegę zadowoli. http://www.elektroda.pl/rtvforum/downloa... Wskaźnik też bardzo prosty można do tego spreparować - dioda led + opornik 1k włączone równolegle...
Gdy silnik nie pracuje, na alternatorze a raczej na grubym jego zacisku(B+)jest napięcie takie samo jak na akumulatorze .Przełożenie silnik -alternator przez koło pasowe alternatora ,ma wpływ na wielkość ładowania,co jednak nie oznacza że to jest przyczyną.Podaj oznaczenie tych końcówek alternatora.
W internecie nic nie o tej baterii, a z rysunków powyżej nic nie wynika. Ja bym podał napięcie na kosiarkę z normalnego akumulatora samochodowego i zobaczył co będzie. Nie chce mnie się wierzyć, że w baterii jest przekaźnik. Ładowarka też musiałaby włączać ten przekaźnik do ładowania. Jakaś paranoja. Poza tym ta bateria jest bez balansera, a więc żywotność...
Do śruby M5 podłączone powinno być zasilanie po stacyjce(+15).Przewód dorobiony , gdyż te alternatory były 6-cio diodowe. Być może ktoś przerobił na 9-cio diodowy, lub wyprowadził środek gwiazdy, do przekaźnika kontrolki ładowania. Jedynie rozkręcenie alternatora wyjaśni przeznaczenie przewodu.
Potrzebny jest przekażnik ładowania /najlepiej ze starego JELCZA /
Do ładowania są ładowarki. Do zasilania są zasilacze. Zasilacz zasila ładowarkę, która ładuje akumulator lub baterię akumulatorów. LM317 nie lub gdy na wejściu nie ma napięcia a na wyjściu jest. LM317 od razu się uszkodzi. Dlatego dodaje się 2 diody zabezpieczające od wyjścia do wejścia i na nogę regulacyjną. Szczegóły w dokumentacji LM317.
Co do wycieraczek ro masz uszkodzony sterownik wycieraczek siedzi pod nogami kierowcy na listwie przekaźników taki duży podwójny w środku będzie wypalony styk na przekaźniku a co do ładowania to sprawdź instalacje Piszesz że kabel od alternatora masz wymieniony na nowy ale nie chodzi nam o ten gruby co idzie do akumulatora lecz cienkie na kostkę sprawdź...
Działanie jest następujące: lewy przekaźnik załącza prądnicę gdy jest wzbudzona do systemu (raczej powinno się powiedzieć że ten przekaźnik odłącza prądnicę gdy napięcie na niej spada poniżej progu ładowania. Prawy przekaźnik ogranicza prąd ładowania. Jerzy
Dziwi mnie fakt że pompa powinna pracować dopiero gdy jest ładowanie.Moze oporność cewki przekaźnika ma znaczenie?
A jak włączasz? Jakoś musisz włączyć przekaźnik, i jak akumulator jest podłączony odwrotnie, to palisz diody... Chyba, że elektronika wykrywa odwrotne podłączenie akumulatora i wtedy nie pozwala włączyć przekaźnika.
witam mam mały problem chciałbym aby prostownik (poniżej) po zakończeniu ładowania rozłączał przekaźnik (w czasie ładowania załączony) http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
uszkodzony przekaźnik lampki ładowania
Myślałem raczej o przekaźniku ładowania, który gasi żaróweczkę jak jest ładowanie a jak nie ma to ją zaświeca. Gdzieś czytałem że można dać przekaźnik z Jawy 350, ale w Jawie jest alternator a przekaźnik jest podobno za mocny do WSKi. Ale podobno w Cezetach były montowane prądnice tylko nie wiem czy tam nie ma jakiś słabszych przekaźników. A może podejdzie...
Proponuję wymienić regulator na elektroniczny "Magneton". Mechaniczny, prawdopodobnie nie będzie dostępny. Konstrukcyjnie czeskie regulatory dopasowane są do alternatorów. Jeżeli chce się założyć inny regulator, to trzeba dołożyć dodatkowy przekaźnik do kontrolki ładowania albo dokładać dodatkowy mostek trójdiodowy wewnątrz. A to się wiąże z przeróbkami...
Co to za przekaźnik? Masz jego symbol?
Akumulator daje napięcie stałe, a nie zmienne. Przetwornica AC/DC nie jest potrzebna. Jeżeli ładowarka jest zasilana z 5V, to potrzeba przetwornicy DC/DC step-down 12V na 5V. Na szybko wymyśliłem takie coś. Powinno to zadziałać. https://obrazki.elektroda.pl/1587685400_... Na rysunku jest błąd. Zamiast baterii powinno być zasilane urządzenie,...
Alt 6-cio diodowy, musi być przekaźnik lampki ładowania.
przekaźnik ładowania isuzu przekaźnik ładowania scania przekaźnik kontrolki ładowania
dymiąca wtyczka silnik elektryczny wózka inwalidzki sencor zasilacz
wybór monitora centrum dowodzenia
Citroen C2 1.6 benzyna Sensodrive - brak reakcji na gaz PES 2024 na PlayStation 2 - czy to możliwe?