Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika. Tam tez jest przekaźnik podwójny wtrysku prawdopodobnie koloru brązowego. Sprawdź go i zasilania w jego gnieździe. Wyłącznik bezwładnościowy. Immobilizer masz? Masz do niego drugi kluczyk?
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Typowy czy nietypowy - pinologia komputera w Boschu jest ta sama, czyli 29 i 30. Musiałeś się walnąć o jeden pin. Powinno być tak: 1 - cewka 1-4, sterownik wtrysku pin 30. 2 - cewka 2-3, sterownik wtrysku pin 29. 3 - zasilanie, kondensator przeciwzakłóceniowy. 4 - zasilanie, podwójny przekaźnik wtrysku pin 1.
Jest to podwójny przekaźnik , który ma aż 15 pinów. Piny 4,5,6 i 13 zasilają podwójną cewkę , wtryski oraz pompę . Cewka przekaźnika sterowana jest masą ze sterownika silnika na pin 7 poprzez wyłącznik bezwładnościowy. Jest jeszcze taki myk ,że po włączeniu zapłonu , sterownik z pinu 13, poprzez diodę zasila cewkę przekaźnika z pominięciem tego nieszczęsnego...
Podwójny przekaźnik 15 pinowy!
Bartek, a jak ma być? Z przekaźnika podwójnego dostają plus, masę kluczuje kalkulator.
A sprawdzałeś podwójny przekaźnik systemu wtryskowo-zapłonowego.
Zainteresuj się tez podwójnym przekaźnikiem wtrysku, dość często pada w tych modelach.
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Nie wiem ale ten sam objaw miałem w mojej 405 i nie była to wina alarmu ale podwójnego przekaźnika wtrysków który odcinał pompkę i wysokie!!!!:D
Nie piszesz, czy masz schemat - z nim łatwiej. Posprawdzaj zasilania po kluczyku i stałe. Najczęściej winny jest podwójny przekaźnik - tylko czego mu brakuje musisz znaleźć.
Prawdopodobnie wysypała się zawartość pamięci mikrokontrolera w sterowniku. Sterownik to IAW 1ABB.92, siedzi tam TMS374. Objawy to brak sterowania przekaźnikiem podwójnym oraz brak sterowania wtryskiwaczami. Kontrolka immo i wtrysku gaśnie a test elementów wykonawczych przechodzi bez problemu. Przerabiałem ten temat w swoim samochodzie. Jeżeli auto...
dziękuje za wszystkie odpowiedzi :) na szczescie nie musialem wymieniac ecu i wszystko juz działa - powodem usterki był podwójny przekaźnik sterujący wtryskiem, przez niego nie gasła kontrolka od immo - pozdrawiam!
Zobacz jeszcze przewód podciśnieniowy z króćca przepustnicy ten co łączy się z czujnikiem MAP (na ścianie grodziowej pod osłoną plastikową tam gdzie przekaźnik podwójny układu wtrysku) . Powinien być szczelny a lubi pękać na króćcach i wtedy pokazuje złe podciśnienie w kolektorze ssącym. Czujnik MAP jest to jeden z głównych czujników do określenia dawki...
Rozebrać, zweryfikować elementy, na podstawie weryfikacji zidentyfikować te uszkodzone. Wymienić uszkodzone na sprawne, złożyć i naprawione. Tam w srodku masz przekaźniczki. Albo 4 przekaźniczki albo 2 o podwójnych zestykach. I te co są od tych wtrysków co podlewająna gazie albo sterowania nie dostają albo są zepsuje / jest zepsuty. A jesteś pewien...
Sprawdź podwójny przekaźnik ( on zasila cewki wtrysków 12V). Przedtem , czy jest cały czas kluczowanie wtrysków. Iskra jest cały czas , czy tez ginie?
Sprawdź czy jest sterowanie podwójnego przekaźnika ze sterownika wtrysku (sterowanie masą). Jeżeli nie ma to sterownik wymaga przeprogramowania. Można powiedzieć że "te typy tak mają"... Ps. Temat nie ma nic wspólnego z mechaniką więc nie powinien być tu założony...
a chocby o to .czy jest odpowiednie zasilanie na pinach centralki wtrysku czy np. nie ginie chwilami
Tam powinien być przekaźnik podwójny (dwa w jednej obudowie) minimum 7 pinów. Jeden zasila wtryski, drugi pompę. Sam przekaźnik pompy sterowany masą z pinu A4 sterownika. Zasilanie jego cewki podwójne, każde zabezpieczone diodą, z 50- ki(rozrusznik) i z wyjścia przekaźnika zasilającego wtryski. Zasilanie styków przekaźnika pompy z 15- ki, poprzez bezpiecznik...
Wymienić/sprawdzić przekaźnik podwójny
można. Ale napewno sterownik? Może sprawdź zasilania na przekaźniku podwójnym..
Mam problem-nie działa pompa paliwa w citroenie AX-ale tylko podłączona do instalacji samochodu. Podłączona"na krótko" działa. podejrzewam przekaźnik pompy, ale gdzie go znajdę? "Przekaźnik podwójny" podmieniany na inny, 100% sprawny i nic.Bezpieczniki są O.K.Silnik 1.0 na wtrysku Bosh-a.
errata do mojej wypowiedzi: Pali się bezpiecznik opisany w instrukcji jako "kalkulator wtrysku - przekaźnik wtrysku" objawem jest to że zapala się kontrolka od immo (dlatego pomyślałem że jest to bezpiecznik od immo -zdziwiłem się że aż 30 A ;) Auto posiadam 6 lat i w tym czasie zdarzyło się, że kilka razy ten bezpiecznik się spalił. Zawsze pomagała...
Witam serdecznie. Mój pojazd (jak w temacie) rzucił palenie. Brak zapłonu, paliwa i sygnału na wtryski. Podwójny przekaźnik sprawny, podanie sygnałów na cewkę przekaźnika uruchamia ww.rzeczy. Problem wg. mnie tkwi w zasilaniu ECU lub w Nim samym. Mógłbym prosić, jeżeli ktoś posiada, rozpiskę Pinów ww. komputera? Pozdrawiam !
bardzo możliwe że ten właśnie podwójny przekaźnik jak pisał kol. Ociz jedna sekcja załącza pompę paliwa a druga plus na cewkę i może i wtrysk/czujniki też, często tam się zimne luty w nim robią
Witam wszystkich, Dostałem w spadku peugota 1,1 niestety miał zatarty silnik:( został on wymieniony parę tygodni temu, ale na nowym nie odpalił. Z tego co zauważyłem nie ma iskry, nie działa pompa paliwa, ani silniczek wtrysku,nie pali się kontrolka wody, ale za to przekaźnik podwójny cały czas przełącza jak głupi. Próbując naprawić kontrolkę wody podałem...
A może przekaźnik wtrysku jest wypalony? Pod takim plastikiem na lewym nadkolu jest przekaźnik podwójny - spróbuj go podmienić, albo zobacz, czy jakiś kabelek tam nie "zlasiał" - zdarza się...
przekaźnik podwójny sprawdzałem mierząc napięcie na jego wyjściu, tzn zasilane wtrysków jest cały czas, nie zanika nawet gdy silnik zgaśnie. Sekcja zasilania pompy wydaje się ze działa prawidłowo.
Podsylam czytelniejszy schemat. Krotki opis: 0004 - tablica wskaznikow C001 - gniazdo diagnostyczne BSI1 - BSI, pod skrzynka bezpiecznikow, w nogach kierowcy BH28 - skrzynka bezpiecznikow w kabinie BM34 - skrzynka bezpiecznikow w komorze silnika 1304 - podwojny przekaznik wtrysku 1203 - wylacznik uderzeniowy Symbolika oznaczen na elementach intuicyjna,...
Tak, kontrolki wtrysku nie zapala, jak się go dwukrotnie odpali to rówież pracuje prawidłowo. Jutro rano postaram się go podłączyć przed pierwszym odpaleniem i będę obserwował parametry. Najgorsze (odpukać w niemalowane) żeby mi się znowy ten TMS kiedyś nie "pokrzaczył" :/ Wtedy nie pracują wtryski, i sterowanie podwójnym przekaźnikiem ale na gazie...
Po sprawdzeniach doszedłem do wniosku że ginie masa na podwójnym przekaźniku pompy paliwa oraz ( chyba ) odcinane są wtryski Masa, a właściwie minus podawany jest z ECM. Objawy wskazują na IMMO lub z innej przyczyny rozłącza zapłon. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazała? Uzupełnij dane o aucie (kod silnika).
Wcześniej po wyłączeniu zapłonu od razu było słychać jednostajne cykanie, ale wydaje mi się, że właśnie po około 90 sekundach i jednym konkretnym stuknięciu wszystko ucichło. Ten przekaźnik (tzw podwójny) masz pod czarną obudową plastikową na ścianie grodziowej komory silnika . Schematów tego przekaźnika jak i całego układu wtrysku jest sporo w necie...
EGR to funkcja ,która jest dość rygorystycznie "nadzorowana" przez sterowniki w silnikach Peugeot'a. Potrafi walić takie błędy ,że aż dziw bierze. Ostatnio robiłem 2-litrówkę właśnie z takim upierdliwym EGR. Motorek cacy , błędy na przepływomierz (podmiana na nowy), korekcje na wtryskach w normie ,a silniczek szarpie !(diagnostyka robiona PPS'em) Powodem...
mam kolesie który ma siene Siena 1,6 16V 75 HL '99 i tam sa jeszcze lepsze jaja jak silnik letni to nie zapali auto z rozrusznika - tylko hol lub popchniecie i po ok 2 m zaskakuje silnik . o podobnych objawach jek opisalem koles znalazl 3 podobne autka rocznik 99 . na PW podam tobie jego nr GG , ale z tego co sie zorientowalem (a walczylem z tym fiatem...
Witam, Citrone Xsara 1.4 2000r sterownik silnika sagem S2000, po włączeniu zapłonu nie idzie pompa paliwa i nie zasila wtrysków, cewki i AKF. Podmieniłem podwójny przekaźnik (brązowy 15PIN o oznaczeniu 240109) na nowy ale bez zmian, potrzebowałbym rozpiski poszczególnych pinów, to co ustaliłem wygląda następująco: 1- nie wykorzystane; 2- +12V po zapłonie;...
Jak kalkulator wtrysku jest zablokowany to nie ma z nim diagnozy. No jest jeszcze taka mozliwość, że masz zimne luty w przekaźniku podwójnym.
No właśnie kolego ! Twoja metoda naprawy polegała na dołożeniu przewodu (tak też można usunąć usterkę) ,który zastępuje uszkodzony , a ja wskazałem tylko gdzie na 90% występuje miejsce jego uszkodzenia (chodzi o przewód biegnący z BSM do ECU) i opisałem po ktrótce zasade sterowania przekaźnika mocy ,który siedzi w BSM (moduł na lewym nadkolu , auta...
Dzisiaj znowu pogrzebałem dobrą godzine i mam mocny trop. Podczas pracy zaczął tracić obroty coś zaczęło tłuc w pompie paliwa, zacykało coś z przodu i silnik stanął. To cykanie zasugerowało mi przekaźnik. Chciałem kupić nowy i podmienić w razie co sprzedać dalej. A wszyscy mają tylko DRS240113 i nikt nie wie czy będzie pasował w gniazdo. Czy moge zmostkować...
Kolega z Aberdeen dobrze podpowiada. Tak to czujnik halla. Jakakolwiek kontrolke na 12V , jeden koniec do + aku. , a drugim sprawdzamy kluczowanie (masą) na zespoloną zcewke zapłonową(biały i biało zielony kabelek). Tak samo sprawdzamy kluczowanie wtrysków i przekaźnik pompy paliwa. Jżeli nie ma na żadnym wysćiu , to uszkodzony; ECU lub czujnik Halla...
Po zgaszeniu auta, jest możliwe że w ciągu 3 minut jeszcze włączy się pompa paliwa. Zasilanie na pompę paliwa podaje przekaźnik podwójny za komputerem silnika. Ten przekaźnik jest sterowany z komputera, chyba że ktoś zdrutował instalację. To nie samochód w epoce gaźnika, tylko już na wtrysku. Każdy nowy samochód ma okres czasu do "uśpienia".
Mam przejściówkę z 3 pin do OBD2, ale program (IAW ECU SCAN) zgłasza, że nie może połączyć się z ECU. Więc mamy 3 opcje: - masz niewłaściwy przewód KKL - program wymaga kabla na chipie FT323R(L), - udało Ci się "smażyć" ECU przez te kombinacje z masą, - ECU nie ma zasilania. Ten ECU jest chyba najprostszym możliwym do uruchomienia. Odpalenie go "na...
Należałoby sprawdzić czy na wtryskiwaczu (złącze zdjęte z wtryskiwacza) w momencie odpalania występuje stały plus z przekaźnika podwójnego jak również sygnał kluczujący wtryskiwacz (impuls masy ze sterownika wtrysku) . Trzeba ten impuls pomierzyć próbnikiem wysokoomowym (diodą led z rezystorem), nie zwykłym próbnikiem żarówkowym z uwagi na sterowanie...
Witam mam problem z elektroniką. Podczas wypadku prąd poszedł przez masę umieszczoną z tyłu silnika teraz pali się kontrolka code i szpryca wtrysku. wprowadzanie kodu immo nic nie daje brak iskry i pompa nie chodzi przekaźnik podwójny dostaje sygnał na ułamek sekundy pompa nawet nie piśnie wyłącznik bezwładnościowy sprawdzony. Prąd dochodzi do urzadzenia...
Nie wiem co to za mechanicy ale nie mają racji. Można bez problemu odpalić silnik bez paska. Po prostu nie będzie ładowania, nie będzie napędzana pompa wody i pompa wspomagania kierownicy. Co do komputera to fakt, zdarzają się usterki wymagające przeprogramowania sterownika, ale wtedy przeważnie ginie sterowanie podwójnego przekaźnika a u Ciebie z tym...
Popraw błędy. Nie przepływomierz, masz uszkodzony przekaźnik podwójny. Nie pytaj co to jest i gdzie to jest, było o tym na forum sporo razy, uzyj szukaczki.
Bezpieczniki są w porządku,zasilanie na komputer również. W przekaźniku coś dziwnie strzela, ale podejrzewam głównie wiązkę kabli nad wtryskami bo podczas sprawdzania prądu idącego na wtryski, poruszaniu całą listwą nagle calibra zapaliła. Jednakże po nocy nie chciała odpalić.
Witam autko - peugeot 106 96r. poj. 1,1 na wtrysku mareli. Problem polega na tym, że komputer nie podaje mi napięcia (masy) na przekaźnik podwójny i tym samym nie mam napięcia na cewce zapłonowej, pompie paliwa i paru innych elementach. Napięcie do komputera dochodzi, napięcie ze stacyjki przez obwód przekaźnika na zapłonie też do kompa dociera a masy...
Witam Obydwa czujniki ok - wału był wymieniony i jest nówka (obroty widzi) Jak odepne wał to wali błąd - czyli hall oki - synchro sprawdzone i jest jak należy, dlatego się pytam. Immo nie ma błędów - CODE gaśnie i komunikuje się z ECU Niestety (a może na szczęście) samochód bez LPG - po wymuszeniu działania podwójnego (pompa i reszta) iskra się pojawia...
elektrit, milejow, nie ma szans! Cokolwiek bym nie robił, nie mam nic oprócz pamięci błędów - żadnych wartości rzeczywistych >:( Coraz bardziej uważam, że to coś z samym sterownikiem.. georgesgr, schemat nie pokazuje gdzie na przekaźnik miałoby iść sterowanie bezpośrednio ze stacyjki. Natomiast dziwi mnie jedna rzecz: na 33 pinie sterownika mam cały...
Albo zalewa silnik podwójnym paliwem (benzyna lpg) albo bardziej prawdopodobne odłącza wtrysk benzyny ale nie podaje gazu - elektrozawory się zawieszają tudzież problem w przełączniku/masie w instalacji lpg- jeśli słychać jakby terkotanie przekaźnika
Piszesz o podwójnym przekaźniku Nie wiem jak fabrycznie to było rozwiązane w 16V ale w cc 900 [posiadam wiązkę i naocznie widziałem] są zamontowane dwa zwykłe przekaźniki przełączające Jeden od zasilania pompy a drugi od nie wiem czego Przecież to też spi chyba nawet na tym samym wtrysku
nikt nie wie z mechaników Mechanicy są od tego żeby im zlecać naprawę, a nie od konsultacji. Na początek wyeliminuj typowe usterki dla tego auta, czyli: - zimne luty w przekaźniku podwójnym (zasilanie ECU i pompy paliwa), - tandetna wtyczka przy czujniku temperatury, - nieszczelny smok w zbiorniku paliwa. kupiłem nowe wtryski Jakie? Fullgroup wymaga...
Może by tak określić czego brakuje jak nie pali,(w sensie paliwo, iskra, wtrysk itp.) potem zasilania, i tak dojść do usterki, reszta to wróżbiarstwo i meteorologia razem wzięte, w ciemno można sprawdzić okrągłe kostki połączeniowe w komorze silnika i przekaźnik podwójny.
Takie samo połączenie jak w SC 900 1.1 punto 1.1 schematy w necie do poszukania np ten temat z elektrody https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2... Tu na przekaźniku tzw podwójnym a w SC są dwa niezależne przekaźniki - schematu nie mogę poszukać ale w wersji pdf seicento jest tam wytłumaczone dokładnie Jak przełożysz całą wiązkę systemu to...
WH 40 ma układ elektryczny dosc podobny do układu wtryskarki WH 80, bodajże sterowanie oparte jest równiez o przekaźniki R15-4P. Wtryskarka ma zabezpieczenie przed zamknięciem formy, przy otwartej osłonie- być może tu lezy przyczyna niedziałania zamykania. Zwykle maszyny maja podwójne , a nawet potrójne zabezpiecznie zamykania, w tym jedno hydrauliczne,...
Mam pytanie chce się upewnić, podaje zasilanie na pompie paliwa mostkując styki podwójnego przekaźnika 8 i 12 pompa chodzi ale paliwa nie widać w wężu wchodzącym na magistrale wtrysków albo tylko kapie nawet jak wziąłem odpiąłem wężyk przed filtrem paliwa na zbiorniku to paliwo ledwo leci, z tego co wiem powinno być tam ze 2 atmosfery. Podejrzewam pompe...
Kupiłem auto z instalacją sekwencyjną, sterownik OMVL DREAM XXI. Samochód na benzynie pracował nierówno, na 3 cylindrach. po przełączeniu na gaz bez problemów, równiutko. Wiedziałem o tym kupując auto. Po przyjeździe do domu sprawdziłem podstawy, okazało się że sterownik LPG nie załącza sterowania na czwarty wtryskiwacz benzynowy. Najpierw myslałem...
Najczęściej uszkodzeniu ulega przekaźnik podwójny pod maską. Możesz także zmasować dodatkowym przewodem obudowę sterownika silnika. Kiedyś kiedyś miałem przypadek uszkodzenia wiązki elektryki sterownika silnika, chyba biały kabel szarpnij za kable na odpalonym silniku i zobaczy czy bd reakcja.
Witam nie chce zakładać nowego tematu tylko podpinam się tutaj mam problem z odpaleniem Experta 2,0 HDI 2004rok pojawiło się to nagle bez żadnych objawów wcześniej, pewnego razu nie chciał odpalić po postoju 4-5 godzinnym po męczarniach i prawie wyładowanym aku, poruszaniu autem, poruszaniu wiązkami w komorze silnika i stał się cud odpalił, dojechałem...
Tak by sie wydawało ze od mrozu szaleje. Auto ciepłe było jak przyjechalem i nagle ten mroz -12 przyszedł rano juz wariował z tym CODE. Dla pewnosci sprawdze jutro podwojny przekaźnik chco jak by był uwalony to awaryjnie by nie palił .... i zmierze rezystancje antenki przy stacyjce.Moze cos pominąłem.. Wiem ze jeszcze jest gdzies ukryty jakis bezpiecznik...
Na pewno zgaśnie , ale co z tego? Skąd tam dostaje napięcie nawet po wyjęciu kluczyka ze stacyjki? Kolega [pisze , że dzieje się to po uruchomieniu silnika - przestawieniu kostki stacyjki na 50 /rozruch/ , a potem można przestawić na 0 i wyjąć kluczyk , dalej pracuje silnik - ma zasilanie na ten nieszczęsny zawór i na wtryski i na zegary. Rozsądnym...
Witam Żeby nie zaśmiecać forum odświeżę stary temat. Otóż mam problem ze sterownikiem autronic al-700 tzn. Odpalam auto na paliwie i po dodaniu gazu przełącza na gaz. Jednak jak ostatnio zauważyłem sterownik nie odcina paliwa. Odłączyłem przewody od elektrozaworów a auto dalej chodzi. Po odłączeniu przekaźnika pompy paliwa samochód ma więcej mocy więc...
Jakieś błędy pokazało po podłączeniu pod kompa ? oprócz braku połaczenia immo -ecu. bo szukać i wymieniać można wszystko Właśnie po doprowadzeniu instalacji od podstaw do ładu to nie ma błędów. Ostatnio podłączyłem probówkę pod wtyczkę od wtrysku i przy kryceniu bardzo szybko miga i tak na każdym cylindrze jak by dawało impuls na okrągło a nie wtedy...
A jednak wtryskiwacze są podpięte przez "emulator". Rozebrałem ustrojstwo, okazało się, iż konstrukcja jest banalna, w sumie to przekaźniki z włącznikiem czasowym i chyba niewiele więcej. Jednakże do czasu przełączenia na gaz, wtryskiwacze są połączone z komputerem auta właśnie poprzez te przekaźniki (2 podwójne) na stykach NC (normal close). Przekaźniki...
Zakupiłem podwójny przekaźnik zmienię go,i czekam na komputer który został juz naprawiony i wysłany do mnie.Jak przyjdzie mam zamiar zrobić diagnostykę komputerowa,może pokaże błędy i po kolei sprawdzić masy jak coś się zmieni napisze!! Dodano po 3 Witam,ponownie wszystkich którzy są w temacie!!W mojej sienie w pozycji Mar świeci sie cały czas kontrolka...
Witam. Borykam się z pewnym problemem. Zakupiłem niedawno Peugeota 106 1.4i z 1993 roku z wtryskiem jednopunktowym oraz instalacją gazową. Mój problem polega na tym, że auto nie chce odpalać. To znaczy odpala, ale z opóźnieniem kilku sekundowym. Jest to dość kłopotliwe. Zmieniłem czujnik temperatury i posprawdzałem dużo rzeczy i wyczaiłem, że iskra...
Poleciałem po przewodach i przejście jest. Od ECU do wtyczki 0.8 ohm, tyle samo pomiędzy drugim pinem a brązowym zespołem przek. i odgałęzionym na złącze wielostykowe za ECU. Zaraz podjadę podmienić zawór i ten podwójny brązowy przekaźnik. Aha przy ECU są odcięte piny 36 i 66, a na obudowie markerem napisane OFF. Odcięte IMMO? Dodano po 2 No dobra pojeździłem...
Witam wszystkich Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem i potrzebuje pomocy. Silnik odpala za pierwszym obrotem, na wolnych obrotach pracuje idealnie, problem pojawia się przy około 2000 do 3000 obr/min,przy dalszym dodawaniu gazu silnik kopci na czarno i nie wchodzi dalej na obroty(dym raczej nie pachnie spalonym olejem tylko chyba pochodzi z nieprzepalonej...
no ale próbowałeś ze śrubą i ODŁĄCZONĄ sondą lambda? jak nie to spróbuj, zobaczysz że będzie ładnie pracował jak na benzynie, jak jeździsz na benzynie to sygnał sondy można dać przez przekaźnik załączany elektrozaworem LPG i odłączający sondę tak samo dokładnie jak odłączany jest wtryskiwacz, ja tam po prostu odłączyłem całkiem sondę bo benzyny to używam...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
PS. Nie zauwazylem "16V". Wiec silnik LFY. Jaki system wtrysku? W przypadku MP7.3 zasilanie pompy przechodzi przez przekaznik podwojny. LFY (to mogę sprawdzić w dowodzie) a jak sprawdzić system wtrysku? Teraz dodatkowo świeci mi pomarańczowa autodiagnostyka silnika. Na złączu zasilania nie mam nic. Na drugiej parze złącza mam około 4V (to chyba od...
Fajny sposób na nabijanie punktów z postów ladamaniac... Serio... Pomysłowe ale czy ... pomocne to już admin powinien się wypowiedzieć chyba... Jak kolega taki mocny to niech poszpera w necie razem ze mną... bo... siedzę od godz. 11 i nadal nie znalazłem choć by schematu tego włącznika... więc... chyba logiczne skąd moje domysły na temat działania w/w......
Witam. Posiadam Fiata Punto 1995r, silnik 1,2 na pełnym wtrysku kod z komputera IAW 8F5T. Usterka polega na tym, że w czasie jazdy samochodem zaczeło szarpac ale po jakims czasie uspokoiło sie, stanąłem pod sklepem, po 30 minutach odpaliłem ujechałem 1km i zgasło. Teraz auto zapali i zaraz gasnie, i tak non stop. Kontrolka CODE gaśnie ale zauważyłem,...
Witam mam na imię Damian jest to mój pierwszy post na tym kąciku i od razu mam powazny problem. A wiec tak właśnie przeszedłem swapa z cc 700 na 1.1spi i mam problemy z autem nie wiem dlaczego auto na obroty nie chce wchodzic na zimnym jak i na ciepłym silniku z tym że jest znacznie gorzej jak się rozgrzeje ma tak jakby blokade przy 3000tys potrafi...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Udało mi się odpalić. Odpalal cały czas i znowu teraz przestał tylko wogole przekaznik się nie załącza podwojny. Bezpieczniki wszystkie dobra. Przejscia na kablach są. Czy możliwe że przekaźnik jest walnięty? Teraz się kontrolka wtrysku nie zapala. .
Witam, Sprawa tyczy się D8 (1998r.) z silnikiem 2.0 16V (XU10J4R) z wtryskiem Bosch MP 5.2 Od jakiegoś czasu zaczęły się kłopoty z dziwnym gaśnięciem lub kłopotami z odpalaniem. Przykładowo podczas jazdy, bez ostrzeżenia potrafi wyłączyć się silnik. Wskazówki prędkościomierza i obrotomierza automatycznie spadają do zera. Przy próbie ponownego uruchomienia...
(-) wtyczka naprawiona i myślałem że był to strzał w 10-tke. Samochód pracował całkiem długo a nawet przejechałem nim znacznie dłuższy dystans niż zwykle do momentu aż usterka powróciła. Zaciekawiony, tym iż mogłem trochę przejechać postanowiłem odczytać parametry z komputera podczas jazdy. (-) Ponoć był przypadek, że wina leżała po stronie listwy...
Ten wynalazek fiatowski ma na wyposażeniu zmyślny podwójny pietnasto - pinowy przekażnik. Z nóżki nr. 4 wychodzi zasilanie na wtryski a nr.5 na pompę paliwa. Ma jeszcze wyłacznik bezwładnościowy wyłączający tylko pompę paliwa , jeżeli pamięć nie myli jest on obok lewego kielicha amortyzatora.
Nie ma szans osadzić pompki inaczej jak to jest seryjnie. Nawet odwrotnie jej w "koszyku" nie zamontujesz bo są rurki (prowadnice) Na fotce na czerwono zaznaczona odległość między końcem pompki a dnem obudowy pływaka. Tam jest tylko 1,5cm akurat na sam filterek. Od dna pływaka do dna baku jest maksymalnie jakiś centymetr! Gdy wkładam całość bez uszczelki,...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Plus na cewki zapłonowe podaje przekaźnik podwójny znajdujący się pod pokrywą na ścianie grodziowej w komorze silnika. Z pinu 13. Impulsy minusowe kluczujące cewki podaje sterownik silnika z pinów 1 dla jednej cewki i 19 dla drugiej. Paliwo wtryskuje?
Na ścianie grodziowej masz przekaznik główny. Jeżeli , jego wypięcie , wyłącza pompę paliwa , to jego trzeba sprawdzić . Jest to podwójny przekaznik zespolony.Po przekręceniu kluczyka dostaje masę na pin nr. 7 przekaznika. Załącza on napięcia na pompę paliwa , podgrzewanie sondy lambda , wtrysk i cewki zapłonowe. Drugi przekaznik załączy tylko i wyłącznie...
immo ale czy w sterowniku silnika czy moduł immo padło immo i zablokowało podwójny przekażnik,marchewa nie musi swiecić...nawed nie można wprowadzić kodu awaryjnie ...
https://obrazki.elektroda.pl/2998720100_... W Koncepcja modularna niespójność skalarna Po wielu godzinach wspólnych przygód, spoglądając z perspektywy na budowę zestawu, odniosłem wrażenie, jakby trochę na siłę rozdzielono moduły, które wcześniej miały swojego protoplastę w postaci znanych nam audio kombajnów zawierających wszystkie...
Zasilanie Pompy paliwa jest z tego samego miejsca co wtrysku,wiec wynika z tego że albo masz uszkodzony prekażnik,lub wiązkę lub sam komputer.Ważny jest też sygnał z rozrusznika a dokładnie ze stacyjki do przekażnika pompy i wtrysku bo on bocznikuje na czas kręcenia ten przekażnik.Sumując sprawdz czy masz napięcie 12v na wtryskach(także podczas pracy...
Witam Mam problem z Fiatem Sieną 1998 1.6 16V z LPG , od kilku dni auto nie pracowało na wolnych obrotach na gazie i na benzynie,po włączeniu zapłonu kontrolka od wtrysku nie gasła i słychać było jak pompka paliwa chodzi "trzeszczy" bo cały czas podawała paliwo aż do wyłączenia zapłonu. Wczoraj odwiedziłem fachowca zresetował komputer i przestawił emulacje...
Raczej nie immo zgasiło ci pracujący silnik bo ono tego zrobić nie może. To to ja wiem, dlatego zacząłem od sprawdzenia czujnika obrotów wału korbowego i on był faktycznie uszkodzony. W pewnym położeniu w jego korpusie pojawiała się przerwa w cewce, prawdopodobnie w trakcie hamowania przy jeździe z górki. Wymiana nie pomogła, tzn. wystąpiła równolegle...
przekaźnik wtrysku schemat przekaźnik podwójny przekaźnik podwójny peugeot
silnik briggs zawora łączyć kabel ziemia temperatura zamrażarka siemens
korad ka3005d elektrownia wiatrowa
Zwarcie do masy w obwodzie EGR Hyundai i30 GD 2012 Brak oświetlenia wnętrza w Golf 6 2009 - przyczyny i rozwiązania