Sprawdź bezpieczniki w komorze silnika. Tam tez jest przekaźnik podwójny wtrysku prawdopodobnie koloru brązowego. Sprawdź go i zasilania w jego gnieździe. Wyłącznik bezwładnościowy. Immobilizer masz? Masz do niego drugi kluczyk?
Typowy czy nietypowy - pinologia komputera w Boschu jest ta sama, czyli 29 i 30. Musiałeś się walnąć o jeden pin. Powinno być tak: 1 - cewka 1-4, sterownik wtrysku pin 30. 2 - cewka 2-3, sterownik wtrysku pin 29. 3 - zasilanie, kondensator przeciwzakłóceniowy. 4 - zasilanie, podwójny przekaźnik wtrysku pin 1.
no ale próbowałeś ze śrubą i ODŁĄCZONĄ sondą lambda? jak nie to spróbuj, zobaczysz że będzie ładnie pracował jak na benzynie, jak jeździsz na benzynie to sygnał sondy można dać przez przekaźnik załączany elektrozaworem LPG i odłączający sondę tak samo dokładnie jak odłączany jest wtryskiwacz, ja tam po prostu odłączyłem całkiem sondę bo benzyny to używam...
Tekst ten znalazłem w necie i nie jestem jego autorem. Najczęstsze usterki dotyczą pracy silnika na pełnym obciążeniu Jest to oczywiste, ponieważ dla świadomego właściciela, silnik stanowi serce, kręgosłup i wszystko razem wzięte, a do niego poprzyczepiano jedynie jakieś blachy, siedzenia i jeszcze kierownicę. Jeżeli silnik zawodzi, to żeby nie wiem...
Temat znów otworzyłem, powód jeden. O ile lusterko można zasilić po kluczyku i to już czujnik deszczu światła z akumulatora, tu zaczynają się schody. Okazuje się ze podłączenie tych zasilań przypadkowo do skrzynki bezpiecznikowej ma wpływ na pracę innych sterowników, tym samym problem z ich wygaszeniem po zamknięciu z pilota.Teraz muszę z korektować...
Zobacz jeszcze przewód podciśnieniowy z króćca przepustnicy ten co łączy się z czujnikiem MAP (na ścianie grodziowej pod osłoną plastikową tam gdzie przekaźnik podwójny układu wtrysku) . Powinien być szczelny a lubi pękać na króćcach i wtedy pokazuje złe podciśnienie w kolektorze ssącym. Czujnik MAP jest to jeden z głównych czujników do określenia dawki...
Tam powinien być przekaźnik podwójny (dwa w jednej obudowie) minimum 7 pinów. Jeden zasila wtryski, drugi pompę. Sam przekaźnik pompy sterowany masą z pinu A4 sterownika. Zasilanie jego cewki podwójne, każde zabezpieczone diodą, z 50- ki(rozrusznik) i z wyjścia przekaźnika zasilającego wtryski. Zasilanie styków przekaźnika pompy z 15- ki, poprzez bezpiecznik...
Dzisiaj znowu pogrzebałem dobrą godzine i mam mocny trop. Podczas pracy zaczął tracić obroty coś zaczęło tłuc w pompie paliwa, zacykało coś z przodu i silnik stanął. To cykanie zasugerowało mi przekaźnik. Chciałem kupić nowy i podmienić w razie co sprzedać dalej. A wszyscy mają tylko DRS240113 i nikt nie wie czy będzie pasował w gniazdo. Czy moge zmostkować...
A może przekaźnik wtrysku jest wypalony? Pod takim plastikiem na lewym nadkolu jest przekaźnik podwójny - spróbuj go podmienić, albo zobacz, czy jakiś kabelek tam nie "zlasiał" - zdarza się...
aktualizacja: 6 maj dodane około 160 kolejnych skrótow Witam, ponieważ nigdzie nie znalazłem w internecie porządnej listy używanych skrótów OBD2 PIDS używanych w systemach diagnostycznych w trybie Live Data, pozwoliłem sobie rozpocząć wątek tychże skrótów. Ponieważ zdaję sobie sprawę, że to co wypisałem to jest tylko mała część mam do Was prośbę o ewentualnie...
Witam mam problem z elektroniką. Podczas wypadku prąd poszedł przez masę umieszczoną z tyłu silnika teraz pali się kontrolka code i szpryca wtrysku. wprowadzanie kodu immo nic nie daje brak iskry i pompa nie chodzi przekaźnik podwójny dostaje sygnał na ułamek sekundy pompa nawet nie piśnie wyłącznik bezwładnościowy sprawdzony. Prąd dochodzi do urzadzenia...
Witam autko - peugeot 106 96r. poj. 1,1 na wtrysku mareli. Problem polega na tym, że komputer nie podaje mi napięcia (masy) na przekaźnik podwójny i tym samym nie mam napięcia na cewce zapłonowej, pompie paliwa i paru innych elementach. Napięcie do komputera dochodzi, napięcie ze stacyjki przez obwód przekaźnika na zapłonie też do kompa dociera a masy...
dziwna sprawa... Pfemek piszesz, że pomiary napięcia cewki należy wykonać w trakcie uruchomienia silnika bo inaczej na złączce cewki napięcie się nie pojawi... nie jestem fachowcem w tej sprawie dlatego też diagnozę awarii opieram o tzw. "mądrą książkę", w której napisano: Jeśli kluczyk wyłącznika zapłonu znajduje się w położeniu "MAR", przez styki...
Witam. Posiadam Fiata Punto 1995r, silnik 1,2 na pełnym wtrysku kod z komputera IAW 8F5T. Usterka polega na tym, że w czasie jazdy samochodem zaczeło szarpac ale po jakims czasie uspokoiło sie, stanąłem pod sklepem, po 30 minutach odpaliłem ujechałem 1km i zgasło. Teraz auto zapali i zaraz gasnie, i tak non stop. Kontrolka CODE gaśnie ale zauważyłem,...
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
Jest to podwójny przekaźnik , który ma aż 15 pinów. Piny 4,5,6 i 13 zasilają podwójną cewkę , wtryski oraz pompę . Cewka przekaźnika sterowana jest masą ze sterownika silnika na pin 7 poprzez wyłącznik bezwładnościowy. Jest jeszcze taki myk ,że po włączeniu zapłonu , sterownik z pinu 13, poprzez diodę zasila cewkę przekaźnika z pominięciem tego nieszczęsnego...
Podwójny przekaźnik 15 pinowy!
Podsylam czytelniejszy schemat. Krotki opis: 0004 - tablica wskaznikow C001 - gniazdo diagnostyczne BSI1 - BSI, pod skrzynka bezpiecznikow, w nogach kierowcy BH28 - skrzynka bezpiecznikow w kabinie BM34 - skrzynka bezpiecznikow w komorze silnika 1304 - podwojny przekaznik wtrysku 1203 - wylacznik uderzeniowy Symbolika oznaczen na elementach intuicyjna,...
A sprawdzałeś podwójny przekaźnik systemu wtryskowo-zapłonowego.
Bartek, a jak ma być? Z przekaźnika podwójnego dostają plus, masę kluczuje kalkulator.
Prawdopodobnie wysypała się zawartość pamięci mikrokontrolera w sterowniku. Sterownik to IAW 1ABB.92, siedzi tam TMS374. Objawy to brak sterowania przekaźnikiem podwójnym oraz brak sterowania wtryskiwaczami. Kontrolka immo i wtrysku gaśnie a test elementów wykonawczych przechodzi bez problemu. Przerabiałem ten temat w swoim samochodzie. Jeżeli auto...
Nie piszesz, czy masz schemat - z nim łatwiej. Posprawdzaj zasilania po kluczyku i stałe. Najczęściej winny jest podwójny przekaźnik - tylko czego mu brakuje musisz znaleźć.
Skoro kontrolka wtrysku coś che "powiedzieć" - odczytaj błędy by po omacku nie działać. Pierwszy raz spotykam się z seicento 900 na podwójnym przekaźniku wtrysku/pompy paliwa. Zawsze widziałem dwa osobne przekaźniki nad sterownikiem silnika
Zainteresuj się tez podwójnym przekaźnikiem wtrysku, dość często pada w tych modelach.
a chocby o to .czy jest odpowiednie zasilanie na pinach centralki wtrysku czy np. nie ginie chwilami
Nie wiem ale ten sam objaw miałem w mojej 405 i nie była to wina alarmu ale podwójnego przekaźnika wtrysków który odcinał pompkę i wysokie!!!!:D
Witam nie chce zakładać nowego tematu tylko podpinam się tutaj mam problem z odpaleniem Experta 2,0 HDI 2004rok pojawiło się to nagle bez żadnych objawów wcześniej, pewnego razu nie chciał odpalić po postoju 4-5 godzinnym po męczarniach i prawie wyładowanym aku, poruszaniu autem, poruszaniu wiązkami w komorze silnika i stał się cud odpalił, dojechałem...
dziękuje za wszystkie odpowiedzi :) na szczescie nie musialem wymieniac ecu i wszystko juz działa - powodem usterki był podwójny przekaźnik sterujący wtryskiem, przez niego nie gasła kontrolka od immo - pozdrawiam!
Sprawdź podwójny przekaźnik ( on zasila cewki wtrysków 12V). Przedtem , czy jest cały czas kluczowanie wtrysków. Iskra jest cały czas , czy tez ginie?
Witam wszystkich, Dostałem w spadku peugota 1,1 niestety miał zatarty silnik:( został on wymieniony parę tygodni temu, ale na nowym nie odpalił. Z tego co zauważyłem nie ma iskry, nie działa pompa paliwa, ani silniczek wtrysku,nie pali się kontrolka wody, ale za to przekaźnik podwójny cały czas przełącza jak głupi. Próbując naprawić kontrolkę wody podałem...
Mam problem-nie działa pompa paliwa w citroenie AX-ale tylko podłączona do instalacji samochodu. Podłączona"na krótko" działa. podejrzewam przekaźnik pompy, ale gdzie go znajdę? "Przekaźnik podwójny" podmieniany na inny, 100% sprawny i nic.Bezpieczniki są O.K.Silnik 1.0 na wtrysku Bosh-a.
errata do mojej wypowiedzi: Pali się bezpiecznik opisany w instrukcji jako "kalkulator wtrysku - przekaźnik wtrysku" objawem jest to że zapala się kontrolka od immo (dlatego pomyślałem że jest to bezpiecznik od immo -zdziwiłem się że aż 30 A ;) Auto posiadam 6 lat i w tym czasie zdarzyło się, że kilka razy ten bezpiecznik się spalił. Zawsze pomagała...
Wymienić/sprawdzić przekaźnik podwójny
można. Ale napewno sterownik? Może sprawdź zasilania na przekaźniku podwójnym..
Sprawdź czy jest sterowanie podwójnego przekaźnika ze sterownika wtrysku (sterowanie masą). Jeżeli nie ma to sterownik wymaga przeprogramowania. Można powiedzieć że "te typy tak mają"... Ps. Temat nie ma nic wspólnego z mechaniką więc nie powinien być tu założony...
Kolega z Aberdeen dobrze podpowiada. Tak to czujnik halla. Jakakolwiek kontrolke na 12V , jeden koniec do + aku. , a drugim sprawdzamy kluczowanie (masą) na zespoloną zcewke zapłonową(biały i biało zielony kabelek). Tak samo sprawdzamy kluczowanie wtrysków i przekaźnik pompy paliwa. Jżeli nie ma na żadnym wysćiu , to uszkodzony; ECU lub czujnik Halla...
bardzo możliwe że ten właśnie podwójny przekaźnik jak pisał kol. Ociz jedna sekcja załącza pompę paliwa a druga plus na cewkę i może i wtrysk/czujniki też, często tam się zimne luty w nim robią
Witam serdecznie. Mój pojazd (jak w temacie) rzucił palenie. Brak zapłonu, paliwa i sygnału na wtryski. Podwójny przekaźnik sprawny, podanie sygnałów na cewkę przekaźnika uruchamia ww.rzeczy. Problem wg. mnie tkwi w zasilaniu ECU lub w Nim samym. Mógłbym prosić, jeżeli ktoś posiada, rozpiskę Pinów ww. komputera? Pozdrawiam !
PS. Nie zauwazylem "16V". Wiec silnik LFY. Jaki system wtrysku? W przypadku MP7.3 zasilanie pompy przechodzi przez przekaznik podwojny. LFY (to mogę sprawdzić w dowodzie) a jak sprawdzić system wtrysku? Teraz dodatkowo świeci mi pomarańczowa autodiagnostyka silnika. Na złączu zasilania nie mam nic. Na drugiej parze złącza mam około 4V (to chyba od...
Mam przejściówkę z 3 pin do OBD2, ale program (IAW ECU SCAN) zgłasza, że nie może połączyć się z ECU. Więc mamy 3 opcje: - masz niewłaściwy przewód KKL - program wymaga kabla na chipie FT323R(L), - udało Ci się "smażyć" ECU przez te kombinacje z masą, - ECU nie ma zasilania. Ten ECU jest chyba najprostszym możliwym do uruchomienia. Odpalenie go "na...
Wcześniej po wyłączeniu zapłonu od razu było słychać jednostajne cykanie, ale wydaje mi się, że właśnie po około 90 sekundach i jednym konkretnym stuknięciu wszystko ucichło. Ten przekaźnik (tzw podwójny) masz pod czarną obudową plastikową na ścianie grodziowej komory silnika . Schematów tego przekaźnika jak i całego układu wtrysku jest sporo w necie...
Udało mi się odpalić. Odpalal cały czas i znowu teraz przestał tylko wogole przekaznik się nie załącza podwojny. Bezpieczniki wszystkie dobra. Przejscia na kablach są. Czy możliwe że przekaźnik jest walnięty? Teraz się kontrolka wtrysku nie zapala. .
EGR to funkcja ,która jest dość rygorystycznie "nadzorowana" przez sterowniki w silnikach Peugeot'a. Potrafi walić takie błędy ,że aż dziw bierze. Ostatnio robiłem 2-litrówkę właśnie z takim upierdliwym EGR. Motorek cacy , błędy na przepływomierz (podmiana na nowy), korekcje na wtryskach w normie ,a silniczek szarpie !(diagnostyka robiona PPS'em) Powodem...
przekaźnik podwójny sprawdzałem mierząc napięcie na jego wyjściu, tzn zasilane wtrysków jest cały czas, nie zanika nawet gdy silnik zgaśnie. Sekcja zasilania pompy wydaje się ze działa prawidłowo.
Po sprawdzeniach doszedłem do wniosku że ginie masa na podwójnym przekaźniku pompy paliwa oraz ( chyba ) odcinane są wtryski Masa, a właściwie minus podawany jest z ECM. Objawy wskazują na IMMO lub z innej przyczyny rozłącza zapłon. Diagnostyka komputerowa nic nie wykazała? Uzupełnij dane o aucie (kod silnika).
Jak kalkulator wtrysku jest zablokowany to nie ma z nim diagnozy. No jest jeszcze taka mozliwość, że masz zimne luty w przekaźniku podwójnym.
Tak, kontrolki wtrysku nie zapala, jak się go dwukrotnie odpali to rówież pracuje prawidłowo. Jutro rano postaram się go podłączyć przed pierwszym odpaleniem i będę obserwował parametry. Najgorsze (odpukać w niemalowane) żeby mi się znowy ten TMS kiedyś nie "pokrzaczył" :/ Wtedy nie pracują wtryski, i sterowanie podwójnym przekaźnikiem ale na gazie...
Witam, Citrone Xsara 1.4 2000r sterownik silnika sagem S2000, po włączeniu zapłonu nie idzie pompa paliwa i nie zasila wtrysków, cewki i AKF. Podmieniłem podwójny przekaźnik (brązowy 15PIN o oznaczeniu 240109) na nowy ale bez zmian, potrzebowałbym rozpiski poszczególnych pinów, to co ustaliłem wygląda następująco: 1- nie wykorzystane; 2- +12V po zapłonie;...
mam kolesie który ma siene Siena 1,6 16V 75 HL '99 i tam sa jeszcze lepsze jaja jak silnik letni to nie zapali auto z rozrusznika - tylko hol lub popchniecie i po ok 2 m zaskakuje silnik . o podobnych objawach jek opisalem koles znalazl 3 podobne autka rocznik 99 . na PW podam tobie jego nr GG , ale z tego co sie zorientowalem (a walczylem z tym fiatem...
Po zgaszeniu auta, jest możliwe że w ciągu 3 minut jeszcze włączy się pompa paliwa. Zasilanie na pompę paliwa podaje przekaźnik podwójny za komputerem silnika. Ten przekaźnik jest sterowany z komputera, chyba że ktoś zdrutował instalację. To nie samochód w epoce gaźnika, tylko już na wtrysku. Każdy nowy samochód ma okres czasu do "uśpienia".
podwójny przekaźnik przekaźnik wtrysku schemat przekaźnik podwójny
diagnostyka polonez yamaha podłączenie gitary błędny pomiar temperatura
urmet cyfral subwofer wzmacniacz
Przesterowanie sygnału MUX3 w Łochowie - DVB-T2 Lokalizacja czujnika zamykania kabiny Mercedes ATEGO 1224