Menzurki na przelewach wtrysków mogą coś wyjaśnić.
Problem z przelewami rozwiązany. "Zaciął" się jeden wtrysk i dawał zbyt wysokie ciśnienie na przelew. Tak powiedział mechanik. Ponoć mogło być to spowodowane tym, że kiedyś brakło mi paliwa i później zapowietrzenie przy wymianie filtra dopełniło dzieła 😉
Czy paliwo z przelewów w VW LT 2.5 TDI wraca do zbiornika? Gdzie znajduje się zawór zwrotny filtra paliwa? Sprawdź połączenie przewodów paliwa od zbiornika do filtra.
Dokładnie tak jak kolega pisze, trzeba pompować pompką ręczną aż paliwo pójdzie przelewem. Jednak ja nigdy nie sprawdzam na wtryskach. Przy 3-4 obrocie wału i tak poda paliwo na wtryski.
Świece żarowe, końcówki wtrysku, kompresja, pompa, zapowietrzony układ, przelewy. Może nie w takiej kolejności, ale jest co sprawdzać. Każda opcja możliwa, łącznie z kombinacjami mieszanymi.
Przeczytaj co dopisałem w poprzednim poście. Skoro odłączałeś przelewy, to mógł się zapowietrzyć - przelewy nie idą do zbiornika, tylko wracają do pompy i dopiero stamtąd do zbiornika. Odłączone przewody przelewowe trzeba zawsze dokładnie zamykać (zaciskać) - inaczej zapowietrzysz układ. Ciśnienie jakieś zawsze jest, bo jak pompa się kręci, to pracuje...
Choć by nawet , tu ropa i tu ropa powinien załapać . Dobrze jest jeszcze odpowietrzyć na wysokim ciśnieniu kręcąc silnikiem . Przy mocnym zapowietrzeniu układu pompa wtryskowa nie raz nie może przebić paliwa do wtryskiwaczy .
filtr był czarny- od spalin czy od brudnego paliwa? trzeba długo kręcić na zimno czyli jest zapowietrzony. przelew z wtrysków jest podłączony do przewodu zasilającego paliwem. zaślep wejście do przewodu zasilającego a przewód przelewowy do przezroczystej butelki i patrz co się dzieje. jeśli wydobywają się bańki to kompresja idzie do przelewu, a więc...
Witam, w silnikach 2.5 tdi nie ustawia się początku wtrysku należy pompę ustawić wzgledem znaku wału korbowego i to jest swięte na blokadach!!!!! Sprawdz podkładki miedziane na wejsciach do pompy i przelewy na wtryskach. Pozdrawiam rox1!
Problem jest z paleniem po około dobie postoju. Przeczytałem na forum następujący post: trzeba długo kręcić na zimno czyli jest zapowietrzony. przelew z wtrysków jest podłączony do przewodu zasilającego paliwem. zaślep wejście do przewodu zasilającego a przewód przelewowy do przezroczystej butelki i patrz co się dzieje. jeśli wydobywają się bańki to...
zapowietrzył sie rozebrać wtrysk złozyć i krecic z odpietą wtyczką aż na przelewie pojawi się paliwo
Sprawdziłem, był błąd wału, wymieniłem czujnik i błąd ciśnienia wtrysku. Okazało się że paliwo wróciło również do baku, zapowietrzony układ. Odpowietrzylem go i odpalił bez problemu. Zrobiłem test przelewu i 3 wtrysk przelewa mega dużo. Ogólnie sprawa wygląda teraz tak, jeżeli odpalam codziennie samochód, działa bez zarzutu. Jeżeli nie odpalę 2-3 dni...
A ja myślę, że przyczyną jest nieszczelność układu paliwowego. Radzę posprawdzać cały układ paliwowy łącznie z "przelewami" jestem tego samego zdania. Nim zacnziecie rozbierać silnik i wymieniać po kolei wszystko jak leci zacznijcie od sprawdzenia elementarnych rzeczy takich jak możliwe cofające się paliwo. Jak po nocnym postoju wyglądają przewody...
Do tego służy stacyjka. Poważnie w Esioku? Jak autor prosi o poradę jak to zrobić bez elektryki. Diesel nie potrzebuje prądu do pracy i podstawowe wersja Esioka takiej instalacji nie ma. Aby diesel gasł od stacyjki to musi mieć coś zamontowane na pompie wtryskowej aby ja blokować - np dźwignia uruchamiana siłownikiem pneumatycznym zasilanym elektrozaworem...
Załóż przezroczysty węzyk na dopływie i na przelewach z wtrysków i zobaczysz gdzie ssie wiater.
Nie napisałeś co było przyczyną zapowietrzenia - czy wtryski były regenerowane i jak? Czy były nadawane im kody? Jeżeli były nadawane kody po regeneracji, to we wtryskach jest sporo paliwa i nie zatrą się nawet po długim kręceniu rozrusznikiem czy nawet samostartem (plakiem). Przy samodzielnej wymianie zaworków (i ewentualnie rozpylaczy) jest nieco...
Tak przy okazji - ja unieruchomiłem ojcu auto zdejmując przelew z wtrysku (ostatniego)... także to nie jest dobra metoda. Przelewy wchodzą na wejście pompy i jeśli dostanie się do nich powietrze pompa się zapowietrzy. Odpowietrzać można poprzez popuszczenie przewodów wtryskowych albo wytworzenie ciśnienia w zbiorniku paliwa. Psikanie samostartem w przepływomierz...
W tym samochodzie lejące przelewy są praktycznie w 100% przypadków skutkiem opiłkującej pompy- Oj - wg mnie absolutnie nie. Po prostu wtryskiwacze wytrzymują (te na oryginalnych częściach Delphi) około 200 kkm i wtedy już mocno przelewają. Co więcej - często ze sporym rozrzutem wartości - jeden przelewa np. 25 ml, a drugi ponad 60 ml... A zdarza się...
To wygląda, że źle zrobione wtryskiwacze, nie trzymają ciśnienia paliwa. Na próbę zasil z bańki, aby wykluczyć problemy z bakiem. Często też ta gruszka na filtrze paliwa nie trzyma. Dodano po 1 Najważniejsze to test przelewu wtryskiwaczy przy rozruchu. Jak leje paliwo, to wtryskiwacze jak sucho zapowietrzenie przed pompą wtryskową. Plan B, to montaż...
Witam, po regeneracji wtryskiwaczy silnik nie chce odpalić, przed tym zabiegiem auto odpalało z plaka brak był odpowiedniego ciśnienia na listwie ok 150-200 bar przelewaly wtryskiwacze, zostały zregenerowane wszystkie. Teraz ciśnienie podczas rozruchu wynosi ponad 300-350 bar, błędów brak, wtryskiwacze zakodowane obroty podczas kręcenia silnikiem rosną,...
Kończąc temat. Wtryski Delphi sa koszmarnie łatwe do zapowietrzenia, a przy tym mozna narobić ambarasu i kosztów. Jeśli się zapowietrzyły to nie próbować odpalać z plaka bo tylko rozwalimy wtryski. Takie wtryskiwacze nalezy oddac do serwisu wtryskow celem odblokowania, gdyż zostało w nich uwięzione powietrze ktore zawiesił elektrozawor. Aby temu zapobiec,...
Jest to jedyny wtrysk od którego odchodzi kabelek. Po złożeniu do kupy zostawiasz lekko poluzowane nakrętki na wtryskach i kręcisz rozrusznikiem, aż będzie lecieć ropa spod nakrętek. Wtedy dokręcasz i jest ok. Tylko przy demontażu zaślep przelew, bo jak ci się pompa zapowietrzy (nie powinna ale one są wredne) to będzie kicha. Tak na marginesie ktoś...
Zresztą korekty nie są aż takie miarodajne. Zrób próbę przelewową. Wtedy zobaczysz różnice. Dodano po 4 Przy korektach 4 jeszcze będzie działał. Ale to nie ulega dyskusji że tu coś jest za dużo na + na trzech i ten jeden co kompensuje minusem. Zrób przelewy jak będą równe wtedy kompresję zmierz. Szkoda że jak miałeś wtryski wyjęte nie zmierzyłeś. Zresztą...
Hi, Rozmawiałem z kolega mechanikiem, wg niego po objawach które mu opisałem, stwierdził, ze na 90 procent zapchany może być powrót paliwa, sugerował, żeby odpiąć przelewy z wtrysków i powrót z pompy i wężykami podłączyć do jednej butelki. Zasugerował, żeby wężyki zdjęte z pompy i wtrysków trzeba zaślepić, żeby nie zapowietrzyć układu . Jeśli po czymś...
Przelewem do zbiornika wraca paliwo a nie idzie na wtryski. Myślę ze jak wraca przelewem to do pompy paliwo dochodzi , i może coś elektrozawór lub pompa szwankuje. W ogóle to zanim zamarzł filtr to było wszystko ok . I tak naprawdę to mam zalaną ropę do -5 stopni czyli tankowaną w grudniu
Witam! mam problem ze swoim Galaxy Mk1 Pojazd z 1996 roku silnik 1,9TDI W piątek sprawdziłe że jest problem z hamulcami. Brakowało podciśnienia - uzupełniłem uszkodzone połaczenia, nowe przewody itd. Wszytsko działało pprawnie. Silnik bajkowo działał. Podcza spróby hamulców i wykonanym hamowaniu silnik zgłupiał. Działa jakby palił na 3 garki. Sprawdzięłm...
Witam. Wiem że problem znany ale objawy trochę inne. Od czterech lat posiadam vectre b 2.0 dti. Po zakupie rano ciężko paliła i była trochę mułowata. Wymieniłem aku i z odpalaniem było ok. Po jakimś czasie problem powrócił, podjechałem do elektryka, podłączył komputer, pamiętam że Opcomem zmienił ustawienia kąta wtrysku i EGRu. Auto zrobiło się zrywniejsze....
Przyczyną jest najprawdopodobniej zapowietrzanie się układu paliwowego.Albo z przelewów wtryskiwaczy albo przy wymianie filtra paliwa podwinęła Ci się uszczelka lub za mocno przykręciłeś pokrywę filtra paliwa i się wygięła. Jeśli masz jakiś tester diagnostyczny to podłącz i sprawdż takie dwa parametry :porządany początek wtrysku i rzeczywisty początek...
może ktoś ma astrę g w dwu litrowym dieslu i mógłby sprawdzć czy po zdjęciu przelewu z pompy wtryskowej coś leci ? Mógłbym sprawdzić ale nie mam ochoty potem odpowietrzać pompy :/ po zdjęciu przelewów pompa się zapowietrzy i nawet nie uruchomisz silnika. Przelewy są włączone na wejście pompy. Można by się pobawić zakładając szczypce Morse'a na przewód...
Ok,sprawdziłem czy podczas telepania silnikiem paliwo do pompy leci z powietrzem czy bez. Okazuje się,że powietrza nie ma,więc zapowietrzony układ można wykluczyć. Druga sprawa to skaczące ciśnienie paliwa-raz jest 50bar za mało a raz 50bar za dużo.Te wartości dość szybko się zmieniają. Oczywiście ciśnienie skacze tylko podczas telepania. Chyba faktycznie...
Wtryski sa na pewno Siemensa (Conti) i z mojej wiedzy piezoelektryczne. No to masz poważnego "bolaka", ponieważ bez oscyloskopu, cęgów prądowych lub specjalnego przyrządu nie jesteś w stanie dokonać pomiarów elektrycznych na pracującym silniku, a tym samym potwierdzić pełną sprawność elektryczną wtryskiwaczy. Uwaga! Nie wolno wyłączać wtyczek elektrycznych...
To ta rurka co idzie za pompa tam są dwa króćce może i lekko popuścić pokręcić rozrusznikiem aż trochę ropy wyleci i wtedy może zaskoczy bo jak by na rozrządzie od pompy źle było złożone to wogole by nie poszedł dym a ja tam ustawiłem dwie litery t tak żeby nachodziły na siebie myślę że będzie bardzo zapowietrzony jak to rusek Dodano po 3 ?????????????????????????????????
Jeżeli w filtrze brak opiłków to pompa ok ? problem z wtryskami ? Wypracowują się i wtryski i pompa. Przelewy masz spore, naprawa wtrysków (wymiana zaworków) pomoże, ale na krótko - przebieg rzędu kilkanaście kkm. To że nie ma opiłków, nie znaczy, że pompa jest ok. Zapoznaj się może z bardzo pouczającym wątkiem na Forum Forda http://forum.fordclubpolska.org/showthre...
Na przyszłość jak piszesz post to podaj więcej danych typu ilość przejechanych km, jakieś inne objawy podczas rozruchu. Itd Tak mogą to być wtryski może to być pompa, zapowietrzony układ, nieszczelność na pompie, zaworek zwrotny w pompie. przyczyn może być bardzo wiele zarówno tanich jak i drogich. 1. Najszybszy sposób na sprawdzenie to iść do sklepu...
i luzuj nakrętki od powrotu z wtrysków, po kolei i delikatnie aby silnik nie zgasł. Kolego... Po czterech latach te rady chyba już są nieaktualne. Zresztą o jakich nakrętkach mówisz - to jest fordowski układ CR tdci, powroty (poprawnie przelewy) na wtryskiwaczach nie mają żadnych nakrętek, tylko plastikowe zapinki. Przelewy tutaj nie idą do zbiornika,...
Za każdym razem przy przekręceniu stacyjki na zapłon słychać pracę pompy w baku i dźwięk przelewania. Skoro słychać dźwięki przelewania, to znaczy, że układ jest zapowietrzony. po podpięciu do komputera okazało się że każdy wtrysk ma inny kod To całkiem normalne, tyle że po regeneracji wtryskiwaczom powinny były zostać nadane nowe kody. Czasami nabija...
Gawel88 moim zdaniem to nie wina zimnego silnika a wręcz w drugą strone ja stawiam na cofające się paliwo do filtra lub na powrotach. zrób taki manewr wstaw auto po jeździe do ogrzewanego garażu zostaw na noc i zobacz co będzie rano podejrzewam że to samo więc jak tak się stanie szukaj zapowietrzenia. Z tego co zauważyłem odpalanie po nocy w garażu...
witam' Mam problem z audi ktory doprowadza mnie juz do obłedu. Otoż audi a6 2.5 tdi avant 2000r. silnik afb. tiptronic . Samochod jak chce to pali albo nie. Jak auto postoi przez noc lub poprostu dłuzszy okres to nie zapali. przyjmuje objawy zapowietrzenia. po podłączeniu pod vaga brak jakich kolwiek błędów. Po podpowaniu reczna pompka paliwa auto z...
Witam, mam do Was pytanie dotyczące odpowietrzania układu w mondeo TDCI z pompą Delphi (CR) i ewentualnej usterki tej pompy. Jakiś czas temu pojawiła mi się sprężynka - auto wchodziło w tryb awaryjny przy większym obciążeniu silnika. Po ponownym odpaleniu wszystko było ok. O ile objaw jest właściwy dla padniętych wtrysków mam podejrzenie usterki pompy....
No ale zawsze po zgaszeniu spada poziom ciśnienia do wartości bliskich zeru. Po odpaleniu ma być jak kolega pisze wyżej cisnienie przed filtrem powyżej najlepiej 5.5 bara. Ale zanim ciśnienie będzie 5.5 bara auto musi odpalić - i w tym przypadku zajmnij się ciśnieniem na listwie co wytwarza pompa - o czy wtryskiwacze nie puszczają w przelew. Czyli musisz...
Na początku napiszę iż przewertowałem wszech wiedzące google i znalazłem podobne tematy ale żaden z nich nie rozwiązał mojego problemu. Przed stwierdzeniem iż problemem jest pompa chciałbym wykluczyć wszystko inne. Mianowicie jechałem dana vectrą na 4 biegu i w trakcie jazdy zgasła. Po zatrzymaniu nie chciała już odpalić. Pierwsza myśl - zamarzły przewody...
Witam pięknie ! ;) Potrzebuje pomocy z kangurem, mianowicie auto zgasło podczas jazdy i nie zapala. Wstępnie ustaliłem zapowietrzony układ, odpowietrzyłem zapalił przejechał 500 metrów i nastąpiła śmierć kliniczna. Podłączony pod Clipa pokazał jeden błąd: świece żarowe obwód przerwany. Kangur jest na wadliwej pompie Delphi więc podejrzenie padło na...
Witam serdecznie wszystkich, wiem że jest już wiele tematów z kiepskim odpalaniem i problemami z pompą wtryskową, lecz szukałem i jakoś nic podobnego nie znalazłem. Vectra b '96 2.0 dtl Osobiste spostrzeżenia: mam taki problem, iż jak zaparkuję przodem auta w dół (górka) to pali nawet po nocy jak igła (po 2-uch dniach również odpalił), natomiast jak...
Witam wszystkich. Borykam się już od kilku dni z moim Vivaro 2.5CDTI 2003r. Spróbuję opisać dokładnie sytuacje. Podczas jazdy obojętnie przy jakich obrotach ale szczególnie gdy silnik jest obciążony czyli np. pod górkę nagle gaśnie silnik nie zapalając żadnych kontrolek na desce po cofnięciu kluczyka i ponownym uruchomieniu odpali i jedzie dalej. Druga...
W zeszłym roku w aucie były regenerowane wszystkie wtryskiwacze i pompy wysokiego ciśnienia oraz wymieniona szyna CR z czujnikiem i zaworem upustowym, wymieniona pompa niskiego układu, regulator ciśnienia, długopisy. Przez 100 tys. km nawet się to dobrze sprawowało, ale teraz znów problem z MID 128 PSID 96 FMI 1 i odcięcie mocy po zagrzaniu silnika. dodatkowo...
Instalacja znów działa. Po podpięciu komputera okazało się, że problem (na szczęście) nie był z pompą w zbiorniku LPG ale z pompą boost (czyli dodatkową pompą benzyny używaną w fazie przełączania z LPG na benzynę). Pompa ta jest testowana w trakcie przełączenia z benzyny na LPG oraz na postoju i nie przechodziła tego testu (działała ale nie osiągała...
Witam, posiadam Fiat 1.9 D 290L ( Ducato 1 ) z silnikiem z Peugeot J5 1.9D. Wnioskuje z części które wymieniałem przy remoncie silnika. Przechodząc do meritum. Auto odpalało od delikatnego przekręcenia kluczykiem zawsze i od razu idealnie pracowało. Posiadam je dwa lata i zawsze pięknie odpalał i jeździł. Pewnego dnia odpaliło jak zawsze ( lepiej niż...
Ponieważ przypadek jest b. podobny, przytoczę mojego Forda Ścierę. (rocznik '85, 250 kkm na blacie) Jakieś dwa, trzy lata temu odpalała pięknie, przestawała dopiero przy ok. -15 stopni C. Tak jak według instrukcji: dobre grzanie, gaz do dechy o odpalała. Po odpaleniu silnik od razu reagował na gaz, i można było śmiało i żwawo ruszać. Potem zaczęły się...
Nieszczelne przelewy wtryskiwaczy? Te cienkie wężyki łączące się trójnikami w okolicach wtrysków? Tak dokładnie! Nie wiem czy zauważyłeś gdzie tam są wpięte przelewy, a są do zasilania pompy, czyli jesli masz nawet najmniejszą nieszczelność na przelewach to całość spływa z pompy i filtra do baku. Nie można powiedzieć aby to było inteligentne ale jednak...
Witam wszystkich forumowiczów. Z góry prosze o nie pisanie w stylu było, poszukaj.Szukałem, patrzyłem- nie pomogło. Mam wielki problem z moja VB. Napisze po koleji. W polowie stycznia pojechałem do NIemiec po samochód. Nagrał mi go wujek od swojego szefa. Auto w 100% pewne. Byl jedynym właścicielem. Serwisowany do samego końca, pełna dokumentacja, wymiany...
Paliwo cofa do baku, filtr jest suchy. Musi być gdzieś nieszczelność - nie powstaje podciśnienie niepozwalające cofać się paliwu. Wchodzi powietrze i paliwo się cofa. Trzeba sprawdzić na szczelność wszystkie przewody paliwowe, także przelewowe z wtryskiwaczy, bo one nie idą do zbiornika, ale do pompy wtryskowej. To jest przyczyną, że w czasie robienia...
przelew wtrysk przelew wtrysk zapowietrzy przelew wtrysk sprinter
budzik melodia lexia sterowniki interfejsu przekaźnik kamery
grafik pracy excel grafik pracy excel
Realtek 8852CE WiFi 6E nie wykrywa sieci Błąd OEt1 w falownikach Delta - przyczyny i rozwiązania