Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Witam forumowiczów od jakieś czasu posiadam grande punto 2008r 1.4 8v 77km lpg. Mam z nim dziwny problem mianowicie gdy jest silnik zimny..np czy po 2-3h czy po 24h postoju silnik zawsze odpala za 1 razem zaraz jak wrócę że sklepu odpalę kilka prób odpalenia bez problemu... Problem jest taki gdy silnik trochę ostygnie dajmy na to 15-30minut po przyjezdzie...
Nie podoba mi się praca TPS (czujnika położenia przepustnicy), max pokazuje 8,6%, a powinno dochodzić do 100%
Witam. Mam problem z oceną stanu płytki czujnika położenia przepustnicy. Wygląda jak typowa płytka potencjometru, nie widać śladów przetarcia. Pod powiększeniem widać dziwne ślady na ścieżce oporowej. Pomiar rezystancji ścieżki ze śladami pokazuje 1,2 kΩ, rezystancja narasta liniowo, więc niby ok, ale nie wiem czy do końca
Witam. Potrzebował bym rozpiskę pinów czujnika poziomu płynu spryskiwaczy: http://obrazki.elektroda.pl/3982963400_1... Założyłem używany, sprawny a stary spróbuję reanimować. Zanim go rozbiorę chciał bym sprawdzić czy zadziała, wcześniej elektrody były mocno skorodowane i rozchylone względem siebie. Na forum są tylko informacje że piny...
Ostatnio oddałem do naprawy moje Punto (wymiana pompy) przy okazji kazałem mechanikowi naprawić czujnik paliwa ponieważ nie wskazywał poziomu paliwa gdy było go mało. I po naprawie czujnik działa ale pokazuje on każdą minimalną zmianę poziomu paliwa w baku, np. gdy szybciej wjadę w ciasny zakręt to poziom paliwa spada do zera ,a gdy przyhamuje poziom...
Witam Jestem w trakcie robienia aktywnego układu wydechowego i potrzebuje drobnej pomocy ze sterowaniem przepustnicą. Chcę wykorzystać do tego celu przepustnicę z silnikiem krokowym z jakiegoś samochodu. Otwarcie przepustnicy w układzie wydechowym będzie umożliwiało spalinom szybsze opuszczanie go krótszą drogą - przelotowy układ wydechowy, gdy przepustnica...
Witam. W samochodzie pali się check, sterownik wywala błąd P2226 - czujnik ciśnienia atmosferycznego przerwa, zwarcie z plusem. Wartość w parametrach 1000mbar i stoi. Wygląda jak by sam czujnik nie był podpięty. Problem jednak w tym, że w aucie nie ma takiego czujnika! Czytam to multiecuscanem, raczej dobry odczyt. Błąd po skasowaniu wraca od razu,...
Witam. Poszukuje mechanicznego czujnika ciśnienia działającego na małych ciśnieniach typu samochodowy czujnik ciśnienia oleju. Czujnik standardowo bez ciśnienia ma posiadać obwód zamknięty, gdy otrzyma ciśnienie ma rozłączyć obwód. Coś w stylu czujnika ciśnienia oleju standardowo - zwarty. Szukałem gotowych czujników oleju znalazłem taki: najczesci.pl/czesci/product/721569,...
Witam dzień dobry wie ktoś gdzie znajduje się czujnik polozenia przepustnicy w Astra h twintop 2007r 1,6 benzyna proszę o pomoc nie mam pojęcia gdzie die znajduje
Witam Was, Mam problem z dobraniem czujnika ciśnienia, ponieważ fizyka nie jest moją mocną stroną. W danej komorze będę wytwarzał próżnię, w załączniku zdjęcie manometru. Przeglądając ofertę TME [url=http://www.tme.eu/pl/katalog/#id_ca... nie mam pojęcia jaki zakres pomiarowy mam wybrać. Czy typ absolutny...
Witam, od pewnego czasu mam problem z notorycznie wyskakującym błędem. Turbina chodzi jak trzeba , oba czujniki zostały wymienione , jednak błąd czujnika A ciśnienia turbosprężarki pojawia się po przejechaniu kilku kilometrów od skasowania , już trzeci mechanik próbuje rozwiązać problem , jednak bez skutku , czy ktoś miał podobną sytuacje ? Silnik 1,3...
Witam wie ktoś może jaki parmetry powinien mieć czujnik położenia przpustnicy bo chce sobie go zmierzyc warjują mi obroty podejrzewam ze to moze być to :)
Witam wszystkich Mam pytanie a mianowicie ma od niedawna wspomnianego wcześniej Peugeota 307 z silnikiem 2.0 benzyna 137KM i coraz częściej załancza mi się błąd czujnika położenia przepustnicy. Dzieje się to w trakcie jazdy przy prędkościach powyżej 120km/h. Już dwukrotnie byłem u elektryka aby mi wyrzucił ten błąd. Mam pytanie tego typu wiem już że...
jak w temacie - chodzi mi o czujnik podciśnienia w kolektorze dolotowym w seicento 1.1 MPI. Jest to ta wersja czujnika co ma w sobie od razu czujnik temperatury i 4 wyprowadzenia.
Fiat Grande Punto 2006 150tyś km 5d 1.3 16V MultiJet 75KM Pali się check engine, samochód odpala i jeździ normalnie. Komputer pokazuje średnie spalanie na poziomie 4,9l / 100km Błąd: Czujnik ciśnienia doładowania - ciśnienie zgodne z atmosferycznym. Po odpaleniu silnika ciśnienie zadane wynosi koło 1000 a czujnik pokazuje 700 przy 3 tysiącach obrotów...
witam jak w temacie jak ustawić czujnik położenia przepustnicy
Witam, układ powstał w celu sygnalizacji zawartości pojemnika z ekogroszkiem. http://obrazki.elektroda.pl/9031760300_1... Dioda się nie świeci - pojemnik jest pełny dioda mruga - pojemnik częściowo opróżniony (im wyższa częstotliwość mrugania diody tym mniejsza zawartość pojemnika) dioda świeci się - pojemnik wymaga napełnienia Układ...
poszukuje czujnika przeplywu cieczy z wyjsciem pradowym albo napieciowym, potrzebuje go podpiac pod przeywornik A/D 10 lub 12 bitowy pozdro
Opisz dokładnie jak była sprawdzana kompresja... Dodano po 2 Sprawdził ktoś pompę - ciśnienie na listwie i czujnik podciśnienia? Przepustnica w jakim stanie?
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
sprawdz czy przepustnica nie jest zabrudzona , sprawdz czy przewody od czujnika MAP nie sa uszkodzone/ zalane wodą , wymontuj czujnik Map i sprawdz czu nie jest zaklejony osadami, rownie dobrze moze wyzucac ten blad dlatego ze silnik pracuje nierowno i sa skoki cisnienia
Dzień dobry Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest...
Najlepiej chyba podpiąć pod komputer i odczytać parametry czujników na żywo kiedy silniczek krokowy się otwiera. Może być np uszkodzony potencjometr przepustnicy i wprowadza fałszywy sygnał że przepustnica się uchyla , czujnik MAP podaje zły sygnał o obciążeniu silnika itp . Tak to możemy jedynie gdybać jeśli kwestię lewego powietrza wykluczono
Na skanach z badania interfejsem kąt uchylenia przepustnicy jest ok . W jednym jest w skrajnej pozycji i to sterownik odczytuje w pozostałych dwóch pomiarach przepustnica była lekko uchylana.Więc jest ok.Ale ten czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien dobrze wskazywać . W końcu po coś on jest.Ponadto mam fabryczną instrukcję obsługi do silnika...
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
panowie mam taki problem ze gdy jest auto na LPG Punto II to jak przygazuje to on nie schodzi z wysokich obrotów tylko wisi na wysokich!! na benzynie jest OK był czyszczony krokowiec i przepustnica , byłem u gazownika i powiedział mi ze to cos od krokowca ale mi sie wydaje ze nie bo na benzynie jest ok schodzi ładnie z obrotów wysokich , a i dodam ze...
Witam, Mam Punto HGT 1.8 benzyna, auto od jakiegoś czasu gaśnie gdy hamuję na światłach a nie kiedy przy włączonym silniku na postoju. Muszę dodać że pali bez problemów, nie ma utraty mocy ani falowania obrotów. Wymieniane były: czujnik położenia wału, silniczek krokowy, świece, sonda lambda, przepustnica - była czyszczona. W serwisie na kompie nie...
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Witam Otóż samochod odpala i na zimnym pracuje idealnie. Wkreca sie na obroty wszystko ok, na wolnych obr. super. Zagrzeje sie i włączają sie wentylatory, i nadal bedzie pieknie pracowal na ciepłym na wolnych obrotach, ale w momencie kiedy tylko lekko dodam gazu i puszcze obroty szaleja. Same skacza z 1000 do 3000, i nie da sie tego powstrzymac. Podpiety...
Witam Mam problem z moim Punto samochód nie opala . Czyli kręcę kluczykiem i nic wszystko chodzi tak jak powinno, rozrusznik się kręci alternator na pewno sprawny. komputer IAW 8F5T Sprawdzałem na programie IAW-Scan2 wykrył tylko błąd napięcie akumulatora. Testy przechodzi wszystkie jakie oferuje IAW-scan2 i nie wykrył problemu. Powiem co sprawdziłem...
Chciałabym odświeżyć temat, bo jak widzę, i tak każdy ma ten sam problem z Puntem. Posiadam mój samochód nieco ponad pół roku, to silnik 1.2, 8V z instalacją gazową i cóż, nienawidzę go z całego serca. Kupiłam tanio, ale w tej chwili łącznie z naprawami, dwoma kompletami kół etc. wydałam na niego łącznie około 9000 zł. Co się dzieje? To, co u wszystkich....
Odnośnie wycieków paliwa sprawdziłem przewody paliwowe i regulator ciśnienia wszystko jest szczelne. Przepustnica jak i cała obudowa jest czyściutka żadnych zanieczyszczeń ( jak nowa ) jednak zainteresował mnie sam wtrysk, pierwsze na co zwróciłem uwagę to sposób w jaki rozpyla co prawda nigdy nie miałem przyjemności zobaczyć jak powinien rozpylać jedno...
Hmm uzwojenia raczej nie podejrzewam. Raz, ze sprawdzałem uzwojenia, ładowanie też jak marzenie - lekko łożysko piszczy no ale.... Po przeczytaniu kilku tematów i postów na forum mogę wyszczególnić podejrzanych (lewe powietrze odpada) : Czujnik prędkości obrotowej (Hall), przepustnica, silnik krokowy, świece, przewody WN i kilka jeszcze innych. Czy...
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
kolego dziura87 moze byc walniety czujnik polozenia przepustnicy
zmień swiece, przejrzyj uklad WN ewentualnie pozmieniaj nawet lekko podejrzane elementy. posprawdzaj masy , szczelnosc kolektora ,zajrzyj do przepustnicy - nastawnik i czujnik połozenia.
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Witam Poszukuje wartości oporności jakie powinien mieć czujnik połozenia przepustnicy (tps) w pozycjach otwarta przepustnica , zamknieta przepustnica. Czujnik wyglada jak pod podanym linkiem : http://www.allegro.pl/item132006928_pote... Pozdrawiam
Czujnik położenia przepustnicy - przytarta ścieżka oporowa.
Ile stopni pokazuje czujnik temp. cieczy?
Iskra jest? paliwo podaje? Jeżeli problem wystęuje w zależności od temperatury to sprawdź czujniki temperatury, czujnik w kolektorze i ewentualnie przepustnicę....
Ja proponowałbym przeczyścić oba czujniki oraz przepustnicę. Może pomoże.
A jak zaczął mi wszystko wyliczać to remont by mnie wyniósł ze 2 tys. złotych Jeśli remont zwykłego punto kosztuje 1zł to w hgt kosztuje 3zł. Wszystko jest większe doroższe i grubsze. Np. przepustnica zintegowana z przepływką, wielkie sprzęgło zresztą wadliwe, zawiasy drzwi, rozrząd.
Przepustnice wyczyść, sprawdź sonde i czujnik temperatury.
a czujnik położenia wału ? i czy stacyjka podczas kręcenia nie przerywa zasilania ? to bym sprawdził powodzenia
Nieszczelności brak wymienione zostały uszczelniacze kolektor sprawdzony.Mam pytanie czy przepustnica powinna mieć odczyt pozycji z dwóch czujników tak jak pedał gazu,oraz co oznacza w fes pozycja "przepustnica tryb awaryjny-aktywny".
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Autodata twierdzi, że w Y10 z silnikiem 1.1 był zarówno Jetronic jak i Motronic, ale mniejsza o to. Ważne jak prymitywny jest to system. Jedynym kanałem kompensacji jest sonda lambda, nie ma żadnych innych istotnych czujników (w szczególności MAP/MAF), więc krytyczne jest poprawne działania czujnika położenia przepustnicy i mechaniczna kondycja silnika,...
Czerwony czujnik w okolicy termostatu (pod cewkami) to czujnik od wskaźnika temperatury w zegarach (komputer ma osobny), tyle że w tym miejscu jak kojarzę powinien być właśnie czujnik od komputera, a w ogóle w mk.2 był chyba tylko jeden czujnik. Sterownik silnika jest z Punto I. Przy przepustnicy jakaś druciarnia, dołożony czujnik to zapewne IAT. Czujnik...
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
Z układu wtryskowo-zapłonowego to co pisze Michał_74 + oczywiście sterownik silnika , jeśli masz ten na przepustnicy MM , pada sterowanie jednej cewki , można go zrobić na douczenie , albo całkowicie wyprogramować IMMO , gaz nie ma tu nic do rzeczy , bo ustawienia są do silnika . Z tego co ty piszesz to , świece, przewody, cewki, pompę paliwa, czujnik...
Akurat czujnika temperatury powietrza zasysanego nie bralbym tutaj pod uwage. Sterownik ustala obroty majac dane z czujnika temperatury i wtedy odpowiednio ustala wychylenie krokowca. Odepnij czujnik cieczy i zasadz opornik rzedu np 4000ohm i zobacz czy silnik podniesie obroty. Pokombinuj z innymi opornikami jeszcze i zobacz czy sterownik w ogole reaguje...
Sprawdź bezpiecznik od radia, czujnik położenia przepustnicy. Kto wymieniał akumulator? Może odwrotnie są/były założone klemy (pomylony + z -)?
Czy auto ma LPG? Błąd czujnika MAP może być spowodowany nieszczelnością w obrębie dolotu. Sprawdź wężyki dochodzące do przepustnicy. Spójrz też w Live Data na Examinerze na odczyty z czujników temperatury.
Sprawdz sondę lambda i czujnik położenia przepustnicy. A jakby dostawał lewego powietrza to był by problem nie tylko przy przyśpieszaniu.
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Witam wszystkich. Mam problem z fiatem punto 1.2 z gazem.Na zimnym silniku pali na dotyk jak się zagrzeje .trzeba długo kręcić.Im bardziej ciepły silnik tym gorzej pali.Wymienione zostały:czujnik temperatury, przepustnica, cewki, świece, przewody wysokiego napięcia, sterownik (komputer).Jeśli znacie jakieś inne przyczyny to napiszcie z góry dziękuję.
Witam ponownie. Powie mi ktos czy jest mozliwosc "zklekocenia" tego silnika 1.2 z punto2 60km z plastikowym kolektorem zeby dobrze dzialal w sc 900? Mam na mysli, czy musze kupowac kolektor od mpi czy podkaczy sie wszystko na komponentach z punta 2? Oczywiscie sterownik kupie pod ten silnik, ale na kosc "duza" z seja. Chodzi mi o czujnik polozenia przepustnice,...
Problem rozwiązany, ostatnio sam wchodził na wysokie obroty i nie chciały zejść do normalnych więc kupiłem nowy czujnik położenia przepustnicy i teraz wszystko ladnie chodzi.Tylko mnie dziwi czemu na komputerze nie pokazywał złego kąta otwarcia przepustnicy.
O których przewodach piszesz konkretnie? Katalizator podejrzewam, że jest zapchany, jutro go wyjmę i przepcham na wylot. Kompa odłączyłem wczoraj na noc. Dziś podpiąłem klemy i przez ok 10 minut samochód chodził na biegu jałowym, gazowałem mu między 2-3 tys. obrotów, aż zaczął chodzić wiatrak od chłodnicy. Myślę że zaprogramował się ponownie już właściwie......
Mozesz,ale nie musisz. Osobiście bym sprawdził najpierw czujnik pocisnienia i czujnik połozenia przepustnicy, winny moze byc tez silniczek jesli nop na stale jest zamkniety, ale moze to byc masa rzeczy jak i nawet sterownik silnika.
przepustnica punto punto przepustnica uszczelka przepustnica punto
sprzęganie wokalu zmywarka samsung wyświetlacz provision aplikacja
tester rezonatorów kwarcowych siemens te706209rw11
Schemat elektryczny HECHT 6280 XL – wyłącznik KJD, silnik 2,8 kW, kondensator, FWD/REV D3SBA60 mostek prostowniczy – zamienniki RS405L, RS406L, D3SBA80, parametry, obudowa SIP-4