Hmm uzwojenia raczej nie podejrzewam. Raz, ze sprawdzałem uzwojenia, ładowanie też jak marzenie - lekko łożysko piszczy no ale.... Po przeczytaniu kilku tematów i postów na forum mogę wyszczególnić podejrzanych (lewe powietrze odpada) : Czujnik prędkości obrotowej (Hall), przepustnica, silnik krokowy, świece, przewody WN i kilka jeszcze innych. Czy...
Witam. Auto Fiat Punto 2 1.8 16V HGT. ... Błędów brak. Przepustnica podmieniana 4 krotnie. Bez zmian. Świece nowe. Cewki podmieniane. Czujnik temperatury na termostacie sprawny. Wszystkie 3 sondy lambda dają prawidłowe odczyty. Lewego powietrza nie widać, psikałem dookoła zmywaczem do hamulców i brak reakcji silnika. ... Pozdrawiam Wariator nie blokuje...
Ja proponowałbym przeczyścić oba czujniki oraz przepustnicę. Może pomoże.
Iskra jest? paliwo podaje? Jeżeli problem wystęuje w zależności od temperatury to sprawdź czujniki temperatury, czujnik w kolektorze i ewentualnie przepustnicę....
Ile stopni pokazuje czujnik temp. cieczy?
Opisz dokładnie jak była sprawdzana kompresja... Dodano po 2 Sprawdził ktoś pompę - ciśnienie na listwie i czujnik podciśnienia? Przepustnica w jakim stanie?
zmień swiece, przejrzyj uklad WN ewentualnie pozmieniaj nawet lekko podejrzane elementy. posprawdzaj masy , szczelnosc kolektora ,zajrzyj do przepustnicy - nastawnik i czujnik połozenia.
Przepustnice wyczyść, sprawdź sonde i czujnik temperatury.
Steruje nim sterownik silnika na podstawie danych z szeregu czujników, m.in. temperatury silnika, temperatury powietrza, pozycji przepustnicy, czujnika prędkości obrotowej silnika, czujnika podciśnienia czy nawet sondy lambda. Głównymi czujnikami (mającymi największy wpływ) są jednak czujnik temperatury silnika i czujnik pozycji przepustnicy.
Nieszczelności brak wymienione zostały uszczelniacze kolektor sprawdzony.Mam pytanie czy przepustnica powinna mieć odczyt pozycji z dwóch czujników tak jak pedał gazu,oraz co oznacza w fes pozycja "przepustnica tryb awaryjny-aktywny".
A jak zaczął mi wszystko wyliczać to remont by mnie wyniósł ze 2 tys. złotych Jeśli remont zwykłego punto kosztuje 1zł to w hgt kosztuje 3zł. Wszystko jest większe doroższe i grubsze. Np. przepustnica zintegowana z przepływką, wielkie sprzęgło zresztą wadliwe, zawiasy drzwi, rozrząd.
Witam forumowiczów od jakieś czasu posiadam grande punto 2008r 1.4 8v 77km lpg. Mam z nim dziwny problem mianowicie gdy jest silnik zimny..np czy po 2-3h czy po 24h postoju silnik zawsze odpala za 1 razem zaraz jak wrócę że sklepu odpalę kilka prób odpalenia bez problemu... Problem jest taki gdy silnik trochę ostygnie dajmy na to 15-30minut po przyjezdzie...
a czujnik położenia wału ? i czy stacyjka podczas kręcenia nie przerywa zasilania ? to bym sprawdził powodzenia
Po pierwsze napisz o jakie punto Ci chodzi, bo np. mk.2 1.2 16V miało elektroniczną przepustnicę i "sprawa" wygląda tam zupełnie inaczej. Najlepiej zacząć od diagnostyki komputerowej - czyli podjedź do ASO na Examiner albo do kogoś z Euroscanem. Poza "silniczkiem krokowym" czyli regulatorem (dawki powietrza) biegu jałowego (Idle Accurator), warto sprawdzić...
Mam bardzo podobny problem w moim Punto Evo 1,4 77KM PB/Gaz. Wymieniłem już przepustnicę na nową, razem z czujnikiem przepustnicy, ponadto czujnik położenia wału, czujnik ciśnienia powietrza i czujnik podciśnienia kolektora dolotowego. Wstawiłem nową, szczelną rurkę łączącą kolektor z filtrem powietrza. Ciągle to samo - gaśnie przy schodzeniu z wysokich...
Najlepiej chyba podpiąć pod komputer i odczytać parametry czujników na żywo kiedy silniczek krokowy się otwiera. Może być np uszkodzony potencjometr przepustnicy i wprowadza fałszywy sygnał że przepustnica się uchyla , czujnik MAP podaje zły sygnał o obciążeniu silnika itp . Tak to możemy jedynie gdybać jeśli kwestię lewego powietrza wykluczono
kolego dziura87 moze byc walniety czujnik polozenia przepustnicy
Akurat czujnika temperatury powietrza zasysanego nie bralbym tutaj pod uwage. Sterownik ustala obroty majac dane z czujnika temperatury i wtedy odpowiednio ustala wychylenie krokowca. Odepnij czujnik cieczy i zasadz opornik rzedu np 4000ohm i zobacz czy silnik podniesie obroty. Pokombinuj z innymi opornikami jeszcze i zobacz czy sterownik w ogole reaguje...
Przecież już pisałem, że nie ma to kompletnie żadnego znaczenia. W Punto Sporting był ten zintegrowany czujnik w kolektorze, we wszystkich pozostałych Puntach mk.1 z silnikiem FIRE były dwa osobne czujniki - IAT przed przepustnicą i MAP przykręcony do ściany grodziowej i połączony wężykiem z króćcem w kolektorze. Ich charakterystyki są takie same. PBT-GF30...
Mam nadzieję, ze mój post pomoże następnym. Miałem identyczny problem w Grande Punto 1,4 8V, falujące obroty, zapalająca się kontrolka silnika błąd P0101 i wtedy brak reakcji pedału gazu. Podmieniłem z innego auta przepustnice, oba czujniki ciśnienia i oczywiście bez zmian. Okazało się że w problem jest w sterowniku. Sterowniki od 1,6 i 1,4 lubią się...
Wymieniłem już czujnik płynu chłodzącego Który, bo w tym aucie są 3? Przy tych objawach to przepustnica i zawór regulacji wolnych obrotów (tzw. silniczek krokowy) do czyszczenia. Do tego reduktor LPG do sprawdzenia.
panowie mam taki problem ze gdy jest auto na LPG Punto II to jak przygazuje to on nie schodzi z wysokich obrotów tylko wisi na wysokich!! na benzynie jest OK był czyszczony krokowiec i przepustnica , byłem u gazownika i powiedział mi ze to cos od krokowca ale mi sie wydaje ze nie bo na benzynie jest ok schodzi ładnie z obrotów wysokich , a i dodam ze...
dzięki TZOK, cenne info. wymieniłem czujnik przepustnicy, zauważyłem podczas jazdy z odłączonym + 1/3 spalanie większe. Zastanawiam się co zrobić jeszcze z wysokimi obrotami, silniczek krokowy wymieniłem, przepustnicę wyczyściłem, co jeszcze sprawdzić/wymienić/przeczyścić?
sprawdz czy przepustnica nie jest zabrudzona , sprawdz czy przewody od czujnika MAP nie sa uszkodzone/ zalane wodą , wymontuj czujnik Map i sprawdz czu nie jest zaklejony osadami, rownie dobrze moze wyzucac ten blad dlatego ze silnik pracuje nierowno i sa skoki cisnienia
No właśnie dwa dni chodzi dobrze a a następne dwa nie chodzi. Ja bym sprawdził ten katalizator. Stuknij pięścią w kata i opukaj tłumiki. Jeśli będziesz słyszał w środku jak by się kamyki turlały ro znaczy ze sie katalizator rozsypał. W innym przypadku to będzie czujnik podciśnienia. Jeśli zostawisz jakikolwiek przewód otwarty który jest podłączony pod...
Na skanach z badania interfejsem kąt uchylenia przepustnicy jest ok . W jednym jest w skrajnej pozycji i to sterownik odczytuje w pozostałych dwóch pomiarach przepustnica była lekko uchylana.Więc jest ok.Ale ten czujnik temperatury zasysanego powietrza powinien dobrze wskazywać . W końcu po coś on jest.Ponadto mam fabryczną instrukcję obsługi do silnika...
Jeśli weźmiesz komputer z Punto Sporting, to i tak musisz zmienić kolektor i przepustnicę, bo tam są 4 wtryskiwacze w kolektorze. Aaaa... teraz zobaczyłem zdjęcie - tam masz kolektor z przepustnicą ze Sportinga, wtryski pewnie też. Aż dziw, że Ci to w ogóle jeździ na kompie z 1.1MPI. Masz podpięty czujnik położenie wałka (fazy rozrządu)? Wtryski są...
Witam, mam problem z świeżo kupionym Punto 1.1 z 1998r. Auto odpala i chodzi idealnie na zimnym silniku, ale po kilku minutach pracy przestaje sie wkręcać na obroty. Wolne obroty są ok, pracuje ładnie, ale na dodanie gazu reaguje duszeniem, nie daje w ogóle jechać. Silnik sprawdzony, czujniki: temperatury, map sensor, położenia wału, położenia przepustnicy,...
Witam, Mam Punto HGT 1.8 benzyna, auto od jakiegoś czasu gaśnie gdy hamuję na światłach a nie kiedy przy włączonym silniku na postoju. Muszę dodać że pali bez problemów, nie ma utraty mocy ani falowania obrotów. Wymieniane były: czujnik położenia wału, silniczek krokowy, świece, sonda lambda, przepustnica - była czyszczona. W serwisie na kompie nie...
Witam Posiadam punto 2003 rok po liftingu, silnik 1.2 8v lpg Problem polega na wysoki wolnych obrotach ( trzyma na luzie 2000obr/min). Od razu została wyczyszczona przepustnica i silnik krokowy-brak poprawy, Podmiana korpusu przepustnicy (nówka ze sklepu) z silniczkiem krokowy-brak poprawy. Rozrząd sprawdzony jest na znakach. Auto posiada gaz, więc...
No tak tez mozna to nazwać, linki i mechanizmu brak a zjawisko ssania jest, co do usterki to w Fiacie Punto silniczek krokowy reguluje połozenie minimalne przepustnicy, a zatem i niskimi obrotami.Myślę ze to moze być rozwiązanie przepustnica ma jedno połozenie, a obroty są zalezne od temperatury silnika czyli oporów mechanicznych stąd odwrotna reakcja...
Witam. Mam problem z fiatem Punto 2 silnik 1.2 z 2001r. Auto po kolizji. Wymieniony rozrząd. Objaw jest taki odpala i gaśnie. Sprawdzałem iskra jest, paliwo dochodzi do listwy wtryskiwaczy czyli pompa paliwa OK, natomiast kiedy wyjme wtryskiwacze z kolektora ssącego poda 2-3 razy mgiełkę i zanika. Dodam iż na krótko tz, lejąc jakiś spraj na przepustnice...
Witam, mam problem z Fiatem Punto 2 1.2 16v 2001r. Stał na mrozie dwa dni i teraz nie chce zapalić, rozrusznik kręci, iskra jest, słychać pompę paliwa. Z rozpędu podładowałem akumulator, wymieniłem świece, wymieniłem czujnik położenia wału, wyczyściłem przepustnicę(nie jestem pewny czy działa prawidłowo, na całkiem wyłączonym silniku wcale się nie rusza,...
Witam Poszukuje wartości oporności jakie powinien mieć czujnik połozenia przepustnicy (tps) w pozycjach otwarta przepustnica , zamknieta przepustnica. Czujnik wyglada jak pod podanym linkiem : http://www.allegro.pl/item132006928_pote... Pozdrawiam
A kiedy zaczęło falować ? Może po umyciu przepustnicy ? Podejrzyj otwarcie krokowego, może się nie rusza wraz z falowaniem. TPS, czy wskazuje stałą wartość, nie przerywa jak się nim rusza ? KWZ na jałowych zgodny z wymaganym ? Coś jak tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... i tu https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... 0% TPS,...
Skoro czyściłeś przepustnicę to musiałęś wszystko od niej odlączyć .Posprawdzaj wszystkie przewody czy są podłączone W szczególności do czujnika podciśnienia gdzie dochodzi taki wężyk z powietrzem Jeszcze jedno odłącz akumulator i zostaw go tak na godzinkę .Potem podłącz i spróbuj zapalić.
To jest nawet możliwe, bo przepustnicę z czujnikiem i silniczkiem krokowym kupiłem osobno, w związku z tym jeszcze jedno pytanie czy da się wymienić sam silnik krokowy? Sprawdziłem że jest jakoś wciśnięty na stałe.
Witam. 3 miesiące temu kupiłem punto 2,rocznik 2002 1.2 8V. Przez 3 tygodnie było ok,lecz po pewnym czasie autko przestało odpalać.Do tej pory wymienione - przepustnica,cewki,kable,świece,czyjnik położenia wału i podmiana czujnika wałka,sterownika wtrysku (z programowaniem imo). Auto w dalszym ciągu odpali na dotyk ale odrazu gaśnie,chyba że przytrzymie...
Witam Otóż samochod odpala i na zimnym pracuje idealnie. Wkreca sie na obroty wszystko ok, na wolnych obr. super. Zagrzeje sie i włączają sie wentylatory, i nadal bedzie pieknie pracowal na ciepłym na wolnych obrotach, ale w momencie kiedy tylko lekko dodam gazu i puszcze obroty szaleja. Same skacza z 1000 do 3000, i nie da sie tego powstrzymac. Podpiety...
Czy jestem w stanie wyciągnąć silnik uzbrojony ale odpięty od skrzyni, od czujników i rurek i włożyć w to miejsce inny, czy uchwyty nie pozwalają i trzeba demontować rozrząd, alternator, kolektory ssące z przepustnicą? Jak robisz na kolanie to odkręcasz silnik ze skrzynią wymontowujesz wachacze i odkręcasz półosie i cały napęd wychodzi.
Powodwem może być zubożenie mieszanki przez jakąś nieszczelność miedzy przepustnicą a cylindrami (kolektor, uszczelki, pęknięte wężyki itd.) Może tez się tak dziać jeżeli demontowali Ci czujnik położenia przepustnicy (racze nie musieli tego robic ale w razie gdyby...) i przy montarzu nie zresetowali jego wartości dla biegu jałowego (efekt taki że komp...
Przedewszystkim SPRAWDŻ CZUJNIK TEMPERATURY SILNIKA(DLA KOMPUTERA) czy nie zawyża ci temperatury,jeśli okaże się ok zdemątuj i dokładnie umyj przepustnicę a o ile i to nie pomoże postaraj się wyjeżdzić maksymalnie paliwo(uwaga na pompę paliwa)i zatankuj świeżego paliwa no i problem z głowy
Witam państwa! Mam taki problem ze swoim puntem II. Otóż od pewnego czasu auto gaśnie na wolnych obrotach. Efekt jest taki jakbym wyłączył silnik stacyjką. Wymieniłem już kable i świece, podmieniłem cewki, wymieniłem przepustnicę i stacyjkę na inną, używaną, wymieniłem także sondę lambda... i nic. Wszystko jest tak jak było tzn. auto gaśnie na wolnych...
Może ale nie musi zapalić się check, w teorii z analizatora masz wszystko dobrze, ja wbijałem się w przewody lambdy aby zmierzyć napięcia sondy. Czy silnik utrzymuje prawidłowe obroty gdy zbijasz z wysokich? czy spadają poniżej normy? Czy obroty falują? (mapsensor) Sprawdź ten rozrząd może przeskoczył o ząb te silniki są bezkolizyjne (podobno). Jakie...
Witam! Po wizytach u kilku mechaników i nawet w ASO nie stwierdzono w moim Punciaku żadnych usterek, wszystkie parametry w normie i wszystko OK. Tylko co mi po takiej diagnozie jak silnik na wolnych obrotach nie chodzi równo, co jakiś czas pojawia sie szarpnięcie, coś jakby wypadanie zapłonów. Objawy są na gazie i na benzynie. Zauważyłem, że rano, po...
Temat rozwiązał się tak: Lampka nie migała ponieważ przewody do przełącznika były źle przedłużone (jeden z nich się naderwał przy przeciąganiu). Do cewek wchodzą przewody dwużyłowe ( po jednym podwójnym na każdą cewkę) na samej cewce jest oznaczenie + i -. Z + jednej z cewek poszedł prąd do sterownika lpg "po kluczyku". Z - cewki obsługującej 1 i 4...
Witam Mam taki sam silnik w moim kropku. Ostatnie spalanie na 41,3 litra paliwa ok 500 km co daje ok 8,3l/100km cały czas w mieście. Może to nie tak dużo ale jak na te silnik to zadużo przy spokojnej jeździe poniżej 3000 obrotów. Zrobiłem testy ECU sacnem 1 i 2 mam taki log proszę o info który parametr jest błedny ewentualnie co powinienem sprawdzić...
Witam jestem od niedawna posiadaczem Fiata Punto II 1.2 8v 2004rok. Od początku zaczęły sie problemy z pracą silnika na benzynie i gazie. Silnik pracuje jakby gubił iskrę na którymś z cylindrów do tego śmierdzi spalinami a na biegu jałowym na wolnych obrotach z rury lecą czarne spaliny. Zmieniłem świece na NGK dobierane pod ten silnik, przewody wn....
Witam Mam problem z moim Punto samochód nie opala . Czyli kręcę kluczykiem i nic wszystko chodzi tak jak powinno, rozrusznik się kręci alternator na pewno sprawny. komputer IAW 8F5T Sprawdzałem na programie IAW-Scan2 wykrył tylko błąd napięcie akumulatora. Testy przechodzi wszystkie jakie oferuje IAW-scan2 i nie wykrył problemu. Powiem co sprawdziłem...
Mam problem z moim samochodem, jest w nim silnik 1.2 8v z punto. Przy bardzo spokojnej jeździe nie ma problemu, jeśli powoli go wkręcę na obroty też nie ma problemu. Ale gdy odrazu wystartuje z 5-7k obrotów auto zamula się, jedzie jak by z zamkniętą przepustnicą ... 0 mocy... Następnego dnia nie chciał odpalić... okazało się że w parę minut jazdy testowej...
Witam jak w temacie mam Punto II podczas odpalenia silnika obojetnie czy zimny czy cieply obroty spadaja na 500 a po dodaniu gazu whodza na 850 obr/min czyli jest ok. Podczas jazdy po jakims czasie zapala mi sie EOBD, po podlaczeniu pod Examiner jest blad czujnika cisnienia. Wedlug wskazowek examinera wymienilem czujnik cisnienia i dalej jest to samo....
Sprawdzałem na zimnym i w momencie gdy włączył się wiatrak przy chłodnicy czyli przy ok 90. Znaczy to był czujnik od wskaźnika? Bo są dwa, ten od wskaźnika (pomarańczowy/czerwony, z jednym stykiem na wsuwkę) jest bez znaczenia dla sterownika silnika. Jaki tam masz gaz? Pewnie mieszalnikowy - II generacji? Mimo wszystko spróbuj zakręcić zawór przy butli...
Witam. Szukałem informacji na temat mojego problemu ale nie znalazłem niczego co opisywałoby mój przypadek więc postanowiłem założyć nowy temat. Otóż, posiadam Fiata Punto II 1.2 8v 2000r. B+LPG z falującymi obrotami. Kiedy odpalam jak jest zimny, odpali na 2-3 sekundy i gaśnie bez względu na to czy to lpg czy benzyna. Trzeba tą czynność powtórzyć parę...
Witam. Od jakiegoś czasu walczę z samochodem marki FIAT PUNTO 1.2 8V 2004 rocznik. Problem polega na tym, że posiada on bardzo nie równe obroty na biegu jałowym gdy silnik jest rozgrzany. Problem występuje na LPG jak i na benzynie. Denerwuje to bardzo podczas postoju chociażby w korku czy przy sygnalizacji świetlnej. Do tej pory wymieniłem: -Przewody...
Witam panowie. Mam mały problem z Punto 1.1 55S - mianowicie auto na biegu jałowym nie równo pracuje, bardzo trzęsie silnikiem. Gdy wcisnę pedał hamulca i puszczę to obroty na chwilkę są równe. Wymieniłem silniczek krokowy, czujnik ssania, kable, świece. Problem ustaje jak delikatnie uchylę przepustnicę. Dziwi mnie jedna sprawa - jak odłączę krokowy...
Witam Zacznę krótko, po czyszczeniu przepustnicy w ów fiacie coś się podziało i od czasu do czasu auto dostaje wysokich obrotów tzn. do odcięcia... Przepustnice czyściłem sam za pomocą denaturatu i płynu do mysia silników. Pod przepustnicę założyłem nową uszczelkę poskręcałem mocno ale to nie pomogło... Jest możliwe że po prostu ją zepsułem? Druga sprawa...
ze starości padł, albo jakaś wada konstrukcyjna, nie wiem, mi sam z siebie padł w czasie jazdy, a że mam mnustwo części do Cieniasa to założyłem drugi (też po długich poszukiwaniach bo nie mogłem uwierzyć że komputer mógł paść) i inny działał bez problemu do końca, jak założysz z Cinquecento 900 to on niema immo nigdy i nie musisz nic programować, jak...
Dzień dobry Posiadam FIata GP 1.4 16V Starjet 95KM (6 biegów) samo PB. Auto ma 175 000 km. Problem jest taki, że podczas zmiany biegu z 1 na 2, 2 na 3 i 3 na 4 trzeba pod koniec bardzo delikatnie i powoli puszczać sprzęgło ponieważ w innym razie jest pojedyncze szarpnięcie. Tak samo dzieje się też jak wbity jest bieg w momencie dodania gazu. Nie jest...
Poco znów wymieniałeś tą pompę skoro nic Ci już nie ciekło i ciśnienie było OK a w dodatku jeszcze tak długo się utrzymywało?? strata pieniędzy kable do świec nie przebijają? jak nowe to czy aby nie Janmor?? świece wymienione? (byle nie NGK...) Rozrząd nie przeskoczony? Nie pamiętam czy tam jest mapsensor na wężyku, ale jak tak to wężyk do sprawdzenia...
Witam Mam problem w swoim Punto taki że podczas jazdy nie zależnie od prędkości czy 80 czy 40 km/h samochód gaśnie. Dzieje się tak że obroty silnika spadają do zera i samochód gaśnie czyli świeci się kontrolki od akumulatora i oleju i muszę odpalić auto jeszcze raz... nie ma problemu z odpaleniem auta. Problem ten występuje rożnie czasem jest tak że...
Co do sterownika sytuacja wyglada tak: Sterownik ma wgrana mape wtrysku i zaplonu jest ona w zasadzie stala dla konkretnych obrotow obciazenia temperatury itp. i korygowana jest w niewielkim zakresie na podstawie informacji z czujnikow. Tu pojawia sie pewien problem poniewaz silnik dajmy na to przy 2000 rpm zasysa pewna ilosc powietrza na minute (sklad...
Nie, przy prawidłowej regulacji im szybsze i bardziej precyzyjne wtryski, tym powinno mniej palić, ale ten silnik do oszczędnych nie należy, miałem Punto z tym silnikiem (75KM) i po mieście potrafił spalić 9l/100km (benzyny). Valteki rzeczywiście są tanie i łatwe w regeneracji ale to tyle jeśli chodzi o zalety. Najlepsze wtryski do tego silnika (oczywiście...
Cześć. Pacjentem jest fiat punto I 55 KM poj. 1.1 8V PB i LPG. Silnik po zagrzaniu gaśnie. Zmrożony odpala od strzała, utrzymuje właściwe obroty, jednak po zagrzaniu obroty zaczynają spadać poniżej 500 obr. min, zaczyna się dusić po czym gaśnie całkowicie. Jeśli jadę przez pierwsze 2 km jest ok, ale na 3km na skrzyżowaniu wciskam sprzęgło i gaśnie....
link do filmiku.. http://www.youtube.com/watch?v=N091opuFZ... na filmie widać że gaz trzymałem równo na 4,7% a obroty szaleją... na koniec po wyłączeniu silnika wciskam gaz do dechy tak aby pokazać że czujnik przepustnicy działa :)
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
A co powiecie o Audi a3? Znajomy sprzedaje: https://www.otomoto.pl/oferta/audi-a3-za... Auto na srebrnych alufelgach, zejdzie z ceną, LPG to stag 200 go fast, 1,5roku ma instalka jeszcze na gwarancji. Wymienione sprzęgło i rozrząd (najdroższe rzeczy, zamontowane sprzęgło LUKa). Auto zadbane, sprowadzone...
Witam ekspertów od elektroniki pytanie moje tyczy tego auta jak w temacie , a sprawa wygląda następująco. W czasie jazdy auto potrafi zgasnąć i nie można już go odpalić , dopiero gdy odczekamy dosłownie 10 minut to już odpali. Sytuacja ta wygląda tak samo nawet podczas pracy na biegu jałowym. Panowie dodam tylko że sprawdziłem wszystko , prześwietliłem...
Sprawdź bezpiecznik od radia, czujnik położenia przepustnicy. Kto wymieniał akumulator? Może odwrotnie są/były założone klemy (pomylony + z -)?
Witam. Od 2 lat jestem posiadaczem Fiata Punto 2 z 2000 roku i silnikiem benzynowym 1,2 8V . Podczas wiosennego przeglądu i kosmetyki przedziału silnikowego napotkałem leżący w okolicach łączenia skrzyni biegów z silnikiem przewód z wtyczką 3 pin koloru żółtego i zabezpieczeniem koloru czarnego (zabezpieczenie wiecie jakie...takie co żeby wyjąc wtyczkę...
Nieszczelność np na czujniku położenia przepustnicy lub silniku krokowym może powodować takie losowe skoki obrotów czy to nie byłoby ciągłe ...
Witam, Chciałbym się podzielić moją wiedzą z poszukującymi rozwiązania problemu związanego z: a) falowaniem obrotów podczas pracy silnika na gazie w czasie postoju, b) nierównomierną pracą silnika na benzynie i gazie, c) szarpaniem silnika, d) wypadaniem zapłonów podczas odpalania zimnego silnika. W moim samochodzie Fiat Panda II rocznik 2003 (kod silnika:...
Sprawdz sondę lambda i czujnik położenia przepustnicy. A jakby dostawał lewego powietrza to był by problem nie tylko przy przyśpieszaniu.
Sytuacja się nieco zmieniła i chyba nici ze zmiany samochodu... więc muszę doprowadzić swoje Punto do porządku, bo zanosi, się że wkrótce będzie dużo jeździło. Nie obejdzie się bez założenia instalacji LPG ale to inna bajka. Problem jest tego typu, że odkąd mam to auto spalanie jest coraz większe. Samochód to Punto 75 (1.2 8V MPI) z 1996 roku, dodatkowo...
CZeść, proszę o radę. Punto I 1.1 55km 200 tyś. przebiegu, stan dobry. Gaśnie silnik po zagrzaniu po przejechaniu ok. 3 km. Ujawnia się aw usterka w zimne dni. To samo na LPG i na PB. Auto odpala zawsze od strzała rano w zimne dni i obroty jałowe ok. 1600 obr/min, po kilku minutach spada na 900 obr/min i silnik pracuje nierównomiernie, po czym gaśnie....
Nie zniechęcajcie się proszę do ilości tekstu mam naprawdę poważny problem. POMOCY Wiosną zeszłego roku kupiłem punto o którym temat. Strzelało na gazie wymieniłem świece i było dobrze przez jakieś 1500 km następnie wymieniłem filter gazu świece i przewody zapłonowe dało ten sam efekt. Od pewnego czasu robił coś takiego że zapalał mu sie w pewnym momencie...
To chyba żart. Im mniejsza oporność czujnika tym mniejsza ilość paliwa a to ssanie automatyczne jest już we wszystkich autach. Ja mam auto 10 lat i wszystkie auta mają takie ssanie - chyba że jego nazwa jest inna Tłumaczę zatem: Układ elektroniki silnika na podstawie odczytu min. wartości temperatury silnika i temperatury zasysanego powietrza wzbogaca...
Absolutnie nie rób. Masz pompkę elektryczną i wtrysk paliwa. Punto też miało pompkę elektryczną w baku i monowtrysk. Moim zdaniem kolega powinien kierować się tym: 1. założyć zaworek zwrotny 2. sprawdzić szczelność w całym układzie zasilania (poprawić zaciśki węży paliwowych) 3. sprawdzić filtr paliwa 4. sprawdzić odpowietrzenie baku paliwa (jak przewodów...
O których przewodach piszesz konkretnie? Katalizator podejrzewam, że jest zapchany, jutro go wyjmę i przepcham na wylot. Kompa odłączyłem wczoraj na noc. Dziś podpiąłem klemy i przez ok 10 minut samochód chodził na biegu jałowym, gazowałem mu między 2-3 tys. obrotów, aż zaczął chodzić wiatrak od chłodnicy. Myślę że zaprogramował się ponownie już właściwie......
Witam ponownie. Powie mi ktos czy jest mozliwosc "zklekocenia" tego silnika 1.2 z punto2 60km z plastikowym kolektorem zeby dobrze dzialal w sc 900? Mam na mysli, czy musze kupowac kolektor od mpi czy podkaczy sie wszystko na komponentach z punta 2? Oczywiscie sterownik kupie pod ten silnik, ale na kosc "duza" z seja. Chodzi mi o czujnik polozenia przepustnice,...
Dziś sprawdziłem sondę lambda - odłączyłem i sprawdziłem napięcie - oscylowało w granicach 0,2 - 0,6 V w zależności od obrotów, na biegu jałowym około 0,3V - więc chyba ok ? Poza tym silnik zaczął trochę inaczej pracować po odłączeniu ( jakby troszkę pogorszyły mu się parametry, szczególnie na jałowym ). Czujnika przepustnicy nie pomierzyłem bo zaczęło...
Witam Mam kolejny problem... Po nocy gdy odpalam silnik i jest zimno, to silnik odpala od razu, ale zaraz gaśnie. Gdy drugi raz odpalę, i wyjadę na drogę to przez pierwsze 200 metrów nie wchodzi płynnie na obroty. Gdy jest gorąco na dworze, to wszystko jest dobrze. Co moje być przyczyną takiego zachowania? jak można sprawdzić ten czujnik? Ostatnio czytałem,...
Problem rozwiązany, ostatnio sam wchodził na wysokie obroty i nie chciały zejść do normalnych więc kupiłem nowy czujnik położenia przepustnicy i teraz wszystko ladnie chodzi.Tylko mnie dziwi czemu na komputerze nie pokazywał złego kąta otwarcia przepustnicy.
To dziwne, żeby nie było ani MAPa ani MAFa, ale wychodzi, że rzeczywiście w MA1.7 go nie ma. Ten rocznik Y bazuje na starej Pandzie, nie na Puncie (ale Panda miała Jetronica, a nie Mono-Motronica). Znów trafiłeś na jakąś rzadką wersję. *** Doedukowałem się - zarówno Mono-Jetronic jak i Mono-Motronic ME1.7 nie posiadały żadnych czujników obciążenia silnika...
Jak nie masz czym, przecież jest w MES: http://obrazki.elektroda.pl/5670356000_1... a ja chciałbym zapytać jak osiągnąłeś podgląd czujników pedału i przepustnicy bo za nic nie mogę tego znaleźć. Pozdrawiam. J.
Witam wszystkich. Mam problem z fiatem punto 1.2 z gazem.Na zimnym silniku pali na dotyk jak się zagrzeje .trzeba długo kręcić.Im bardziej ciepły silnik tym gorzej pali.Wymienione zostały:czujnik temperatury, przepustnica, cewki, świece, przewody wysokiego napięcia, sterownik (komputer).Jeśli znacie jakieś inne przyczyny to napiszcie z góry dziękuję.
Witam wszystkich kolegów, mam nietypowy problem ze swoim ‘kropkiem’ (Fiat Punto_2 1,2 8V 60KM, 2000r., 117tyś km. bez Gazu, PB). Mianowicie – po rozgrzaniu silnik zaczyna się dławić, brakuje mocy, wariują obroty i konsekwencji gaśnie – co ciekawe na zimnym działa bez problemu. Z każdym dniem objawy są coraz gorsze. Auto ma wymienione...
Mozesz,ale nie musisz. Osobiście bym sprawdził najpierw czujnik pocisnienia i czujnik połozenia przepustnicy, winny moze byc tez silniczek jesli nop na stale jest zamkniety, ale moze to byc masa rzeczy jak i nawet sterownik silnika.
juz zrobilem, nie wiem czemu ale potzrebny byl reset sterownika lpg, poniewaz po jego zresetowaniu i wprowadzeniu jeszce raz tych samych parametrow nie sieci sie kontrolka wtrysku :) teraz tylko mnie zastanawia ren czujnik przepustnicy (tps) ktory nie daje zadnego napiecia, czy to tps jest konieczne?
Możliwości jest wiele: - zablokowana linka gazu, - uszkodzony czujnik (potencjometr) położenia przepustnicy, - pęknięty przewód podciśnieniowy do serwa hamulców lub regulatora ciśnienia paliwa, - uszkodzone serwo hamulców, - uszkodzony zawór powietrza dodatkowego wolnych obrotów ("silniczek krokowy").
Ja się nie znam i t.d. ale ma "pojazd typu Punto", w którym zjawisko to jest określane skrótem TTTM ;) i mam co do tego swoją teorię... otórz po wyłączeniu silnika czujnik temperatury zasysanego powietrza umieszczony przy przepustnicy nagrzewa się od silnika, w rezultacie, ECU na wyłączonym, rozgrznym silniku widzi IAT np. 70*C i podaje bardzo ubogą...
To lista możliwych powodów zaświecenia się kontrolki MIL: Parametr autokalibracji Napięcie akumulatora Cewka zapłonowa 1 Cewka zapłonowa 2 CPU Czujnik temperatury wody EEPROM EPROM Zawór EVAP Pompa paliwa Przekaźnik główny Czujnik temperatury powietrza Silnik krokowy biegu jałowego Regulacja biegu jałowego Wtryskiwacze Sonda lambda Czujnik MAP Kontrolka...
diego10 czy jak auto gaśnie w czasie jazdy to czy wskazówka obrotomierza też spada do 0? Jeśli tak to masz do wymiany czujnik położenia wału. relaj przydałby się odczyt błędów z komputera bo bez tego będzie ciężko. Przyczyn może być kilka: map sensor, potencjometr przepustnicy, cewki, kable zapłonowe.
Witam Mam taki problem ze swoim puntem silnik nie ma mocy jest po wymianie pierścieni i rozrządu. Byłem u mechanika ale sobie z tym nie poradził uważa on że silnik dostaje za dużą dawkę paliwa i się dławi. Wymieniony został wtryskiwacz, silniczek krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy ale niewiele to dało. Świece są nowe przewody i cewki są sprawdzone....
Kiedyś miałem taki sam przypadek i okazało sie że skrzynka bezpieczników była uszkodzona. A jaką masz pewność ze ten czujnik jest dobry moze on sie sypie. Sprawdz jeszcze kabel masowy na korpusie przepustnicy on czasami śniedzieje. co do adaptacji koła fonicznego jest zrobiona prawidłowo skoro lampka zgasła. Nie potrzeba czekać aż sie wentylatory włączą....
Z układu wtryskowo-zapłonowego to co pisze Michał_74 + oczywiście sterownik silnika , jeśli masz ten na przepustnicy MM , pada sterowanie jednej cewki , można go zrobić na douczenie , albo całkowicie wyprogramować IMMO , gaz nie ma tu nic do rzeczy , bo ustawienia są do silnika . Z tego co ty piszesz to , świece, przewody, cewki, pompę paliwa, czujnik...
Witam Wiem ze to juz kolejny temat z serii (falowanie obrotów) lecz moje auto posiada troszkę inne objawy tzn. na bardzo zimnym silniku odpalam i przez kilka minut jest ok gdy silnik sie nagrzeje obroty falują od 700 do 1300, czasami ale bardzo rzadko pojawia się bład wtrysku . wymieniłem: Przewody WN Filtr Paliwa Czyściłem Krokowca Czyściłem pocentiometr...
Witam. Mam na dzisiaj następujący problem, wiem że sporo podobnych sytuacji było opisanych na forum, ale ciężko tam znaleźć odpowiedź co po kolei sprawdzić, a jeszcze ciężej jakie wartości poszczególne czujniki powinny w jakich warunkach wskazywać. No chyba że coś mi umknęło... Od początku to było tak: kropek pojechał sobie do mechanika w celu remontu...
Fiat Punto 2 1.2 8V Stag 4 Wtryski AC w01 Parownik at09 Wężyki od wtrysków 17cm fi4 wtryski leżą na pokrywie zaworów pod filtrem powietrza. Czujnik map będę przenosił bliżej przepustnicy i zmieniał z fi5 na F4, chociaż wątpię żeby to coś dało. Dość wysoki mnożnik koło 1.4-1.6 ciśnienie robocze 1.19. Jak będzie trzeba rozwierce dysze. Mam jeszcze herculesy...
Złącza/moduły: 05 - TPS (czujnik położenia przepustnicy) 06 - IAT (czujnik temp. powietrza) 07 - ISCV ("silniczek krokowy"/nastawnik wolnych obrotów) 17 - EVAP 18 - MAP Pozostałe chyba nie wymagają wyjaśnień. Jeśli nie masz wersji "ECOL" to masz IMMO...
Mam problem ze skokami obrotów silnika we fiacie punto 1 1.2. Problem jest taki że kiedyś zapaliła mi się benzyna ponieważ jedna uszczelka z przepustnicy została wciągnięta. nic się nie zapaliło prócz tej benzyny. Uszczelkę założyłem nową wymieniłem silnik krokowy oraz czujnik położenia przepustnicy. Obroty silnika skaczą czasami się zatrzymują na 2...
przepustnica punto punto czujnik położenie przepustnica uszczelka przepustnica punto
halogenowy transformator gniazdo przyczepy pinowe system rozpoznawania tablic
Niedziałające przyciski touchpada w laptopie Dell - przyczyny i rozwiązania Łączenie taśmy filmowej 8 mm: metody i narzędzia