Masz jakis model sprawdzony który możesz polecić?
Myślę i rozmyślam ciągle na temat przerobienia układu zapłonowego mojego silnika m10b18 czyli starego poczciwego 1.8 na silnik z cewkami. Miałem dużo problemów z tym nieszczęsnym aparatem zapłonowym poza tym myślę że lepsza iskra mogłaby dać stabilności w pracy silnika. Poza tym jak się uda to można modyfikować to dalej. Dwa główne pomysły: -przerobienie...
Witam mam pytanie czy można przerobić silnik VR6 o oznaczeniu AAA któty jest na aparacie załonowym na Cewki zapłonowe jaki koszt takiej przeróbki pozdrawiam :D
Ale wtedy stracę główną zaletę, czyli dłuższe impulsy zasilające cewki.
czyli potrzebny jest do tego jeszcze akumulator?? czy bezposrednio z cewek swietlnych na butelkowa i na przerywacz??
Ale ja mam gdzie podłączyć te cewki bo właśnie tak mam instalacje w samochodzie do cewek. Tylko pytanie czy da sie je przykrecić do silnika ktory chce kupic? on posiada aparat a trzeba by podlaczyc cewki by pasowal do mojej instalacji. pozdrawiam i dziekuje za odpowiedzi
Wymiana; - statora prądnicy - koła magnesowego - regulatora prądnicy - modułu zapłonowego - cewki zapłonowej Przeróbki; - karteru silnika - instalacji elektrycznej - toczenie i wyważenie koła magnesowego Koszt całości ok. 1000-1500 zł bez gwarancji uzyskania zadowalającej mocy z powodu braku miejsca na umieszczenie koła magnesowego dużych rozmiarów...
Witam, mam pytanie odnośnie zastosowania odpowiednich cewek do tego silnika, ja zastosowałem od cayeene 3,2 lecz trzeba było je podcinać i szlifować by weszły. Czy ktoś zastosował inne lepiej dopasowane? A przeróbka jest banalnie prosta
Zamontuj sobie moduł zapłonowy z cewką lub sam moduł od golfa 3, minimalne przeróbki a efekt tego będzie dużo lepszy niż modu zapłonowy od eleganta bez osprzętu Jeśli jest to wersja FL malucha, wiązka silnika posiada przewód rezystorowy na zasilaniu cewki
Witam Czy orientuje sie ktoś ile prądu pobiera cewka od poldka- opór 3,3 ohma. Czy można to obliczyć z prawa ohma? Zamierzam zamienić oryginalną cewkę zapłonowa w wsk 175 na tą od poloneza. Nie wiem czy ładowanie da radę. Może jest ktoś kto ma taką przeróbkę?
Za prosta instalacja do schematu nie zaglądałem,jeżeli wykonałeś instalację 12v jako zapłon bateryjny to sama cewka 12v od malucha pobiera podczas pracy prąd około 3A z podłączonym do niej przewodem oporowym .Jaki Ci cel przyświecał dokonując takiej przeróbki?
W późniejszych maluchach były podobne cewki zapłonowe, tyle że tam instalacja jest 12 V. Być może mogłoby to zadziałać po zmniejszeniu szczeliny na świecach.
Różnice w wymiarach, są minimalne, około 1mm, myślę że cewka będzie pasowała. Te Twoje pomiary są dokładne, czy z jakąś tolerancją? Mierzyłem suwmiarką i można przyjąć od 0,5<1mm tolerancji. Rozwiązaniem problemu w przypadku braku w handlu oryginalnej cewki zapłonowej jest przeróbka zapłonu na taki system, jak w Jawie 50ccm. Trochę dużo żeby przerobić...
To może takie rozwiązanie: Mam gotowy licznik motogodzin do pomiaru czasy pracy silników spalinowych. Licznik jest zasilany bateryjnie, z wyswietlaczem LCD. Ma wbudowane DWA liczniki - licznik całkowitego czasu pracy (niekasowalny) i licznik czasu pracy międzyprzeglądowego - kasowalny. Sygnałem wyzwalajacym układ jest impuls wysokiego napięcia cewki...
cóż teoretycznie tego typu sytuacja jest możliwa, wykorzystano takie rozwiązanie w motorowerze Jawa 50 , cewka w magnecie wytwarza napięcie 6 V i prąd w przybliżeniu 5 A przerywane jest to przez platyny i idzie na zewnętrzną cewkę zapłonową. Co do przeróbki takiej do wsk to ciężko mi cokolwiek powiedzieć ile i jakie dane powinny być takiej przerobionej...
Na ITB to tylko Alpha - N. A jak chcesz na zwykły wielopunkt z map-em polecam sterowniki z Citroena np. Xantia z wbudowanym Map-em. Obsługuja koło 60-2. Masz wyjscia na 2 cewki zapłonowe i sekwencję. Wystroisz świnką wszystko.
Iskrownik zostaw do zasilania układu zapłonowego. Z cewki świateł można trochę prądu ukraść, ale wtedy zasilanie świateł trzeba przerobić na bateryjne. cewka świateł jest połączona z masą jednym końcem, drugi wychodzi do stacyjki i włącznika. Utrudnia to zrobienie prostownika, bo albo musisz odłączyć cewkę od masy, albo zrobić drugą masę za prostownikiem...
Zmierz jakie jest napięcie na cewce świetlnej. Ładowanie i stop jest przecież z innej cewki. Odwinięcie kilku uzwojeń powinno załatwić sprawę. Do czego jest potencjometr na module? po schemacie modułu zapłonowego jak i po obserwacjach można dostrzec że jest on do regulacji "siły" iskry. - z impulsatora przez potencjometr 100R + rezystor 82R na wysterowanie...
Do Trabanta po przeróbce na 12V zamontowałem cewkę zapłonową od Poloneza, działało niezawodnie. Zapomniałem, kondensator obowiązkowo !.
Pierwsze to na pewno moduł zapłonowy, koło magnesowe (magneto jest inne) i zespół cewek (cały moduł z cewką impulsatora). Co do cewki zapłonowej to nie pamiętam, ale chyba jest taka sama
Widziałem ten temat ;) Tyle że tam była opisana przeróbka dla wersji na module zapłonowym ;) Gdybym miał na module to nie było by problemu :) Ja jednak mam wersje VR6 na aparacie zapłonowym i pojedyńczej cewce ( cewka jak w 2E, ABFie) I sygnał podpięty z cewki na obrotek zawyża ;)
Zdradź tajemnicę. O którą cewkę ci chodzi? Po co chcesz to robić? W zasadzie nie powinno się tego robić dla żadnej z cewek. Koła magnesowe mają bardzo różne średnice i nabiegunniki cewek nie będą wpisywały się we właściwy okrąg. Szczelina powietrzna będzie zbyt duża. A o mocowaniach i głębokości nabiegunników lepiej nie wspominać. Jeżeli sprawa dotyczy...
Wracając do tematu po setkach godzin spędzonych na nauce podstaw elektroniki, dla potomności napiszę że wiele łatwiejsze i prostsze jest kupienie cewki zapłonowej dedykowanej do silnika dezamet 023. Niestety współczesne zamienniki są naprawdę marnej jakości i poprawną prace układu zapłonowego uzyskałem dopiero po zamontowaniu cewki nowej z epoki. Lecz...
Tylko wcześniej ciemno świeciły 6V żarówki i nie chciał zapalać, a teraz 12V świecą bardzo jasno. Teraz z cewki zapłonowej podłączonej do cewki wysokiego napięcia odpala bez problemu, a wcześniej nie chciał w ogóle zapalić i dlatego przerobiłem na bateryjny.
Witam 1. Dioda przy akumulatorze jest niepotrzebna, będzie powodowała że akumulator będzie ładowany natomiast nic z niego nie będzie można wziąć. 2. Nie znam sposobu ładowania tego układu, ale zawsze spotykałem tylko jeden prostownik, zastanów się czy cewki na prądnicy nie powinny być połączone w szereg (ale ja nie jestem tego pewien). Jeszcze jedno...
Witam. Przy gaźniku z żółtym kabelkiem to zawór elektromagnetyczny odcinający paliwo. Przeróbka jest możliwa i można się wzorować na silniku "SYRENA" lub "WARTBURG" potrzebne będą trzy cewki zapłonowe i trzy kondensatorki. Pozdrawiam.
Powiem Ci tak, wielokrotnie próbowałem nawijać cewki zasilające cdi, które dają ok 50V przy rozruchu, potem kilkaset V przy pracy silnika, żadna długo nie wytrzymała, zawsze skończyło się to przebiciem uzwojenia. Ty chcesz przewinąć cewkę WN, która daje ok 15kV !. Nie widzę żadnych szans powodzenia takiej operacji w warunkach amatorskich. Jedyne wyjście...
Witam mam to taki problem chce na wyświetlaczu 2*16 razem z atmega 8 wyswietlac prędkośc obrotową wału silnika i tu taki problem jest to silnik na gazniku stary dość ma co prawde bezstykowy przerywacz itd , ale nie za bardzo wiem w jaki sposób pobrać sygnał dla atmegi ( program jest juz gotowy i sprawdzony z czujnikiem hallotronowym) zastanawiam sie...
Witam. Wydaje mi się z tego co pamiętam to elegant od zwykłego fiata 126p różnił się zapłonem. W elegancie nie było aparatu zapłonowego z platynami tylko jakiś moduł zamontowany przy kole na na wale i nie było tam wcale platyn.Poza tym trochę inna była skrzynka bezpiecznikowa były tam przekaźniki do świateł, ale to nie powinno być problemem. według...
Za oglądanie Twoich cewek karzesz sobie płacić punktami? Zostaw tą cewkę na swoim miejscu a wykorzystaj tylko przerywacz. Zamontuj cewkę zapłonową 6V pod zbiornik i dokonaj przeróbki instalacji w formie instalacji z zapłonem bateryjnym.Możesz również zastosować elementy uzwojenia iskrowego eliminując z uszkodzonej cewki jej uzwojenie wysokonapięciowe...
Mam jeszcze pytanko przeróbka - jak zadać pytanie żeby znaleźć te przeróbki z jakiego układu na CDI. Nie żebym szedł na łatwiznę ale szukam i szukam i prócz przeróbki w ogarze nic nie znalazłem nie znalazłem i to jeszcze ze starą cewką a ja teoretycznie nie mam cewki :cry:
Temat ciekawy ale trochę niejasny. Masz zamiar tam władować przerywacz? Z czego masz zamiar brać impulsy ? O jakim impulsatorze mówisz ? Jakie masz cewki ? (stary typ-wyzwalane przerwą masy? ,nowy-wyzwalane masą) Więcej szczegółów , jakies foty
Witam, po pewnych przeróbkach pastucha napewno tak. Przeróbki są konieczne żeby zachowac normy bezpieczeństwa, ponieważ elektryzatory są dostępne nie tylko dla zwierząt ale i człowiek może przypadkiem dotknąć się ogrodzenia. Wysokie napięcie występujące na wyjściu cewki zapłonowej podłączonej do pastucha jest kilka krotnie wyższe niż w orginalnym pastuchu....
Witam wszystkich forumowiczów , mam jawę 50 mustang , oczywiście na dzień dobry przerobiłem instalacje na akumulator . Układ zapłonowy zostawiłem w spokoju , przeróbka polegała na tym że wstawiłem zamiast oryginalnych cewek dających 2x10wat , wstawiłem cewki zapłonowe 2x15wat co dawało 10wat na ładowanie lecz miałem akumulator 6v 12ah i było dobrze...
Tak czy inaczej cewka butelkowa jest bardziej niezawodna i ta przeróbka mija się z celem .
Wszystko działa dobrze. Włożyłem BU 941 + mała przeróbka.
Cewka zapłonowa, tak jak i cała reszta odbiorników w pojazdach jest przeznaczona na włąściwe napiecie pracy. I jeśli instalacja jest 6 V, to żarówki, cewki, klakson i co tam jeszcze jest na 6 V. To samo w przypadku 12 i 24 V. To proste. Cewka przy zapłonie elektronicznym zazwyczaj ma mniejszą oporność uzwojenia wtórnego. Zdarza się też, że moduł zapłonowy...
Po pierwsze akumulator , jaki bym zastosował to wyłącznie aku z płynnym elektrolitem. Akumulatory w technologi AGM lub żelowe wymagają stabilnego napięcia ładowania nie przekraczającego typowego napięcia gazowania elektrolitu. W innym wypadku aku szybko straci swoją pojemność z powodu odparowania wody z żelu. Akumulatory kwasowe z płynnym elektrolitem...
Kolego niestety typowa "rakieta" Dużo przeróbek Praktycznie do wykorzystania tylko korpus z wentylatorem cewka zapłonowa. Sterownik wątpliwy Pablo wie wiecej na temat:?:
Nie mogę znaleźć tego schematu jak byś przeglądał stary komputer to byłbym wdzięczny gdybyś go podesłał :) , a oprócz tego czy można zamontować inną cewkę bez żadnych przeróbek ? Pozdrawiam
Na obrotomierzu z dużego fiata masz: +12V - zasilanie, 1 - do przerywacza lub cewki zapłonowej od strony przerywacza i masa. Były wersje tego obrotomierza robione do malucha. Zresztą przeróbka nie jest trudna, bo wymaga zmiany kondensatora i jakiegoś rezystora. Nie pamiętam parametrów tych elementów ale opisy są dostępne w sieci (poszukaj na stronach...
Witam mam opla astrę 93 rok i mam pytanie na temat wyświetlacza wie ktoś czy ten wyświetlacz morze wyświetlać obroty silnika. mój opel jest w wersji bez obrotomierza morze ktoś słyszał o takiej przeróbce aby wyświetlało obroty. Nie chce zmieniać licznika. Może wystarczy tyko wstawić jakiś scalak podać sygnał z cewki zapłonowej. :D:D
https://obrazki.elektroda.pl/4593893600_... https://obrazki.elektroda.pl/7015661400_... Styk WN łączy się z odpowiednim gniazdem w podstawie. Ten silnik ma regulowany kąt wyprzedzenia zapłonu, ale to nie problem. Może tam być od razu przewód WN. Na jednym z francuskich for znalazłem chyba przeróbkę, o której piszesz:...
Ja się zastanawiam ile takich kopnięć kilkusetwoltowych wytrzyma zwykła cewka zapłonowa, której izolacja uzwojenia niższego napięcia liczona jest raczej na napięcia dużo niższe (izolacja międzyuzwojeniowa, to jest liczona na kilka czy kilkanaście kilowoltów ale uzwojenia niskonapięciowego to raczej nie). Do tego też w uzwojeniu wysokonapięciowym też...
Innym - cześciej spotykanym - sposobem jest zastosowanie bardzo ciekawego wyłącznika kierunkowskazów, który w pozycji neutralnej u ozliwia zasilanie żarówek sygnałem STOP, natomiast przy włączeniu jakiekolwiek kierunku odcina stop na tą żarówkę i łączy ja z przerywaczem. Światło pozycyjne swieci cały czas. Jako ciekawostkę mogę podać, że taki układ...
Zagorzałym zwolennikom WN proponuję rozebranie cewki, pozbycie się stalowego rdzenia i dobranie kondensatora tak aby uzyskać rezonans - wtedy iskry rzędu 20cm (pod warunkiem zanurzenia całej cewki w oleju) są w zasięgu ręki :) Temat jest już trochę stary ale nie do końca wyjaśniony. Tu jest ciekawy schemat: http://www.edw.com.pl/pdf/k12/76_13.pdf "lechoo"...
Albo niewłaściwy opis albo jakieś przeróbki były dokonywane. Motocykle WFM wczesnej produkcji nie miały cewki ładowania akumulatora bowiem nie było też akumulatora. Pod koniec produkcji iskrownik co do działania taki sam jak WSK. Czyli cewka ładowania akumulatora to taki nieduży klocek z jednym nabiegunnikiem. I z tej cewki przez prostownik na akumulator...
Wymiana samej cewki nic nie da. Jeśli już kombuinujesz w ten sposób, to: podobno sprawdza się gaźnik od zastawy 750. Spróbuj poeksperymentować z gaźnikiem od jakiegoś motocykla... Podstawa przy przeróbkach silnika w maluchu to poprawa niedorubek fabrycznych: dopasowanie kanałów, polerowanie, korekcja komory spalania (podebranie wokół zaworu ssącego),...
Tylko przewijanie cewek i regulator od jakiegoś skutera. Ważna jest moc prądnicy do jakiej był dostosowany regulator. Ma być jak największa. Układ połączeń będzie zależał od użytego regulatora. Z mocą żarówek bym nie przesadzał. Można przeciążyć prądnicę i światła będą słabe. Proponuję żarówki HS1 12V/35/35W. Oprawka taka jak H4. Mogą być problemy z...
Siemanko znowu! Tym razem mam pytanie dotyczące podłączenia cewek w instalacji jawki 50, tudzież ogara 200. Natknąłem się na (poniekąd genialną) stronkę o bardzo użytecznej przeróbce instalacji elektrycznej pod założenie akumulatora: http://www.przecinak.republika.pl/aku%20... Wg. instrukcji zamiemiamy cewki świetlne na dodatkowe zapłonowe, więc...
Sadze że masz na myśli dławik od lampy. W lampie jest on włączony też szeregowo. Tu on jest włączony inaczej i działanie jego jest bardziej podobne do cewki zapłonowej. ALE JA NIE O TYM. Dławik wygładzający to 20÷25cm kw. ze szczeliną powietrzną około2mm, nawinięte około 35÷40zw. o przekroju uzwojenia wtórnego( może być nieco niższy). Dławik ten włączasz...
Witam !! Nareszcie jest czas aby coś odpisać. :D Załączam schemat ładowania w wsk125 taki, jak i był u mojego qmpla. Zaznaczam że w miejsce cewki zapłonowej została wstawiona cewka światłowa. Aby podnieść napięcie generowane przez to dynamo mój kolega przewinął wszystkie trzy cewki takim samym drutem, tyle że "do pełna", początki uzwojeń nie są podłączone...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
W jakim celu zmieniać stator? Układ zapłonowy wydaje się być identyczny we wszystkich wersjach, jedynie chyba taka różnica ze ECU może odciąć zapłon gdy wyskoczy błąd. BTW, na magnecie ta "wypustka" do impulsatora jest dłuższa znacznie od tych które można zobaczyć w internecie. Ale wyprzedzenie zapłonu chyba jest stałe? Czy może ECU steruje wyprzedzeniem?...
Powiem ci, że sam mam zagadkę o co chodzi z tym paliwem :D I nie, to nie jest mój projekt :) pisałem, że to motorower Simson (konkretnie S51 electronic 6V). Nie wiem jak wygląda prądnica u ciebie, ale napiszę ci co zrobiłem u siebie (może coś się przyda) :) U mnie przeróbka polegała na odmasowaniu cewki świetlnej oraz pozbyciu się cewki zapłonowej generującej...
Witam Być może w środku sezonu koszenia trawy, jest sporo użytkowników kosiarek spalinowych którym padł moduł zapłonowy (cewka zintegrowana z "elektronicznym" układem zapłonowym). Ja jestem posiadaczem od kilku lat kosiarki spalinowej "MTD". Po pewnym czasie zaczęła coraz gorzej palić, aż po kilku latach, dzisiaj, odmówiła współpracy. Diagnoza: Brak...
Witam, też kiedyś popełniłem taką przeróbkę w Lancii Y10 (999 FIRE) - kablami z modułu do cewki (ziel + czerw) puściłem sygnał z hallotronu i w okolicach cewki zamontowałem GL118. Chodzi też co najmniej 5 latek ale teraz już bym się nie babrał. bozoni
Moc iskry zostaje zwiększona przez zmianę pojemności kondensatora C na większą oraz zastosowanie cewki zapłonowej o wyższej indukcyjności. Cewka zapłonowa od samochodu VAZ-01-07. Jeśli zapłon jest zupełnie sprawny to taka modyfikacja czemu służy ? Nastąpi jakaś poprawa w działaniu silnika, czy może chodzi o to że ta przeróbka ma czemuś zapobiec ? Jaki...
Cewka dwuiskrowa nie da rady, zostaw krzywki i przerywacze, załóż nowe cewki z kablami i fajkami. Miałem kiedyś hondę cb350 four (350 w czterech cylindrach!) i był właśnie klasyczny zapłon, jeździłem nią kilka sezonów i poza regulacją raz w roku przerwy na przerywaczach-nic nie robiłem. Jeśli upierasz się przy przeróbkach, zostaw odśrodkowy regulator,...
Znalazłem schemat tego obrotomierza, rozrysował go kolega DaBuzz92 : DaBuzz92 rozpisał częstotliwości oraz obroty tego obrotomierza i dla 3000 obrotów = 50Hz, co oznacza, że ten obrotomierz pokazuje nie liczbę zapłonów, tylko rzeczywistą liczbę obrotów wału korbowego (silnika) generowany przez elektronikę. Dlatego powinieneś ustalić, czy przypadkiem...
Witam Załączam link do schematu instalacji motoroweru Simson SR50. http://zapodaj.net/96cea1ef6ee4.jpg.html Zwróćcie uwagę jak rozwiązane jest zasilanie cewki indukcyjnej. Prąd z cewki zapłonowej (schemat, element 18) połączony jest od razu z przerywaczem po czym biegnie do cewki indukcyjnej. Drugi zacisk cewki indukcyjnej podłączony jest do masy. 1)Co...
Oto moje wyniki: Impulsator - 111.6Ω (mierzone miernikiem na zakresie 200Ω. Mierzony kabel niebiesko-biały do masy) cewka prądowa - 323Ω (mierzone na zakresie 200Ω. Mierzony kabel czerwono-czarny do masy) moduł zapłonowy - 2,62V (mierzony na zakresie ACV 20. Mierzony kabel żółto-czarny do masy) Cewka zapłonowa: Uzwojenie wtórne -...
Witam postanowiłem przerobić silnik modelarski Super Tigre G51 8,4 cm^3 który posiada zapłon żarowy na zapłon iskrowy. Gotowe układy zapłonowe odpadają z powodu kosztów 250 zł. Mam moduł zapłonowy od simsona s51 cewkę zapłonową również mam brak tylko czujnika halla i jeszcze jak rozwiązać zasilanie dla modułu oryginalnie jest zasilany z cewki. Dobrze...
Moich kilka uwag do tematu: 1/ Moduł od Piaggio wydaje się być przeznaczony do silników z rozruchem akumulatorowym i oświetleniem oraz współpracuje zapewne z tzw. magnetem, zatem zastosowanie go wprost jako jedynego elementu jest niemożliwe. 2/ Do przeróbki układu zapłonowego w As-Motor koniecznym wydaje się zastosowanie koła magnesowego i statora z...
Na twoim miejscu nie bawił bym się w przeróbkę na elektronika jeśli działa na platynach to poco. -instalacja elektryczna 80zł -moduł zapłonowy 50 zł -iskrownik 140 zł -żarówki 25 zł -aku 50 zł RAZEM 345 zł A tam zmienisz sobie tylko cewki, żarówki i aku, taniej wychodzi bynajmniej ja bym tak zrobił.
Spokojnie, żadnego bilansu ujemnego nie będzie. Prądnica ma trzy cewki dwie po 8V połączone szeregowo i jedną ok 12 V - zapłonową. Te trzy cewki należy połączyc w trójkąt i zrobić prądnicę pseudo trójfazową. To wystarczy, żeby zasilic całą elektrykę na wysokich obrotach, a na małych zasilał będzie akumulator. Należy pamiętać, że z tych prądnic otrzymuje...
Witam dokonałem małej przeróbki przerabiając klasyczny zapłon platynkowy na zapłon elektroniczny z wykorzystaniem modułu zapłonowego 191905351B stonowanego w VW oraz czujnika Halla 3 pinowego występującego w aparatach zapłonowych również od vw. Podłączenie modułu wziąłem ze schematu ogólnie dostępnego w sieci tzn. 1.masa do cewki od modułu 2.masa wziąłem...
Obrotomierz ma 3 styki, opisane odpowiednio: - symbol "masy", - "+12V", - "1". Podświetlenie na razie mogę sobie "odpuścić". Rozumiem, że "1" idzie do cewki zapłonowej (który to styk na schemacie?). Nie wiem co robią punkty o których piszesz: "15" i "31", nie widzę ich na schemacie. I dlaczego nie mogę skorzystać z wyprowadzenia dla obrotomierza "81",...
Wał jest przystosowany do zamontowania koła pasowego z Fiat 126p el, który ma trzy wpusty. Mogłeś zrobić sześć wpustów. Dlatego muszą być dwa czujniki do tego dwa moduły i dwie cewki, gdyż jedna cewka nie podoła dwóm modułom. Chodzi o czas załadowania i rozładowania cewki. Nie bym był tego taki pewien Napięcie i indukcyjność wyznaczają szybkość narastania...
ANTEQ ma rację. Dodałbym jeszcze trochę teorii - energia iskry zależy głównie od szybkości przerwania prądu uzwojenia pierwotnego cewki. Oczywiście prąd cewki zależny od jej rezystancji i napięcia też decyduje o energii iskry ale podstawa to szybkość rozłączania obwodu. Im szybciej przerwiesz tym wyższą energię uzyskasz z cewki zapłonowej. Ostatnio...
Ten transformatorek ci przebije. Gdzyby to było takie proste, to cewki zapłonowe nie pływałyby w oleju, nie były zalane żywicami, a świece nie miały karbów i innych zabezpiezceń przeciwprzebiciowych. Poza ym tranformtorek z almpy jest przewidziany do pracy "raz na jakiś czas" a nie do ciągłego wyzwalania tysiące razy na minutę. Tu musisz sprawdzić czy...
Mea Culpa z pospiechu zapomniałem dopisać instalacja 12V akumulator ładowany z alternatora normalny prostownik trójfazowy plus regulator. Wiem co to CDI rozładowanie kondensatora przez cewkę zapłonową powoduje przeskok iskry. Nie może być TCI ponieważ muszę zastosować cewki niskoomowe od typowego zapłonu elektronicznego,gdybym miał cewki o rezystancji...
No witam Sorki że tak długo nie odpowiadałem, co do zapłonu to jak wyżej miałem z nim problemy i nikt nie mógł mi pomóc, a to co znalazłem w sieci to za mało żeby móc cokolwiek zrobić z tym zapłonem. Co do sygnału to jest pobierany z cewki zasilającej moduł w jaki sposób to już tajemnica firmy produkującej tego typu zapłony. Może tu dowiesz się więcej...
Witajcie, kupiłem ostatnio traktorek ogrodniczy Gutbrod 1010. Problem tkwi w tym, że jakiś Janusz instalację elektryczną przerobił w ten sposób że traktorek odpala i działa, ale nie ma ładowania akumulatora i do tego nie da się go zgasić w "normalny" sposób - jedyna metoda na zgaszenie traktorka, to załączenie ssania co powoduje zduszenie silnika. Chciałbym...
Witam, mam problem odnośnie skutera zipp 4t 50cm przerobiony na 80cm. Jakieś 3 miesiące temu skuter się nie wkręcał na obroty, przerywał i po jakimś czasie stracił ładowanie. Światła w nim były jedynie jak miał prąd w akumulatorze a on w ogóle się nie ładował. Dlatego zostawiłem go na zimę i nic w nim nie ruszałem. Od jakiegoś czasu chcąc przygotować...
na początek zmień tylko cewkę oświetlenia na 12Voltową 35W; wiąże się to ze zmianą żarówki reflektora na 12V i tylniej pozycyjnej oraz kontrolki świateł drogowych, a poza tym nic więcej nie potrzeba zmieniać. Efektem jest trochę lepsze światło. Elektroniczny regulator napięcia ładowania i przerywacz ELBA 6V różni się od ELBA 12V za bardzo, aby można...
Kolega chyba chce połączyć nie tyle silniki co ich instalacje elektryczne (tak ja rozumiem). Więc powstanie pytanie gdzie powstaną punkty przyłączeniowe? Zakładając, że jedyne odbiorniki energii elektrycznej to cewki zapłonowe i rozruszniki dobrze byłoby połączyć ze sobą wyjścia prostowników lub bezpieczników ( w każdym razie nie cewki). Występowanie...
Witam. Sprawa wygląda następująco potrzebuję około 50 stroboskopów względnie małej mocy - ok 15-20W. Moje pytanie czy w tej dziedzinie da się wymyślić coś prostszego niż jabel J23 ? (wydaje mi się że nie ;) ) Pytanie kolejne czy ktoś ma pomysł na zastąpienie transformatorka zapłonowego czymś tańszym ? Widziałem je ostatnio po 6zł/szt co daje 300zł za...
Tak to były czasy..... Jak pisałem wcześniej przerobiłem go na 12V wymieniając jedną z trzech cewek w silniku (i tak trzeba było ja wymienić bo była uszkodzona ) , z tej cewki poprzez diodę z oryginalnego regulatora ładuje akumulator (prąd ładowania w przedziale 0,4-1A bez oświetlenia) a z niego zasilana jest trąbka ( została 6V ale działa) oraz kierunkowskazy...
Witam Mam problem z analizą usterki. Silnik to V6/2014 3.7L (Ford Cyclone/Duratec) 103kkm. Problem się zaczął po tym jak kiepski fachowiec zainstalował LPG (LPGTECH 326-OBD). Po raz pierwszy błąd wyskoczył 2 dni po odebraniu samochodu od gazownika. Wymieniłem cewkę według zaleceń fachmana. Problem ustąpił od razu. Niestety powrócił kilka dni później...
fisto masz wyjście tylko pewnie nie masz na tyle kasy. do mechanicznego wtrysku jest stworzona instalacja gazowa która nie uszkadza klapy spiętrzającej i jest to wtrysk gazu ciągły zero strzałów brak spadku mocy no i brak fachowców do tego hehe. Ale mogę ci ten temat ogarnąć. A ta e34 ma taką instalacje bo była założona pewnie jeszcze wtedy kiedy sekwencja...
Cześć, przerabiam układ zapłonowy w simsonie i nie jestem pewien jednej rzeczy. Moduł którego schemat załączam, podczas działania ładuje kondensator umieszczony w nim i rozładowuje go do masy gdy dostanie impuls z impulsatora poprzez tyrystor. Moja przeróbka układu polega na zastąpieniu impulsatora czujnikiem optycznym. Wadą tego rozwiązania jest to,...
Witam :D Dobrze ! :),lecz przyjmij jeszcze parę uwag,jest wiele typów przekaźników różnią się wieloma cechami.Ja wybrałem typ R15 = co widać na foto!,a dlatego że,jest możliwość zmiany sprężynki oraz delikatne dogięcie sprężystych styków!.Przy takiej przeróbce elektromagnes przekaźnika pobiera mniejszy prąd do przyciągnięcia zwory z stykami,i można...
Witam. A mógłby ktoś przystosować taki układzik do pracy w instalacji 12V(MZ ETZ150). Będę wdzięczny za pomoc. No więc generalnie to niewiele trzeba przerabiać: - po pierwsze to Rezystor(y) R1 przy 12V i 120mA powinien mieć 100Ω. Wydzieli się na nim wtedy 1,44W więc trzeba dać odpowiedni rezystor. - po drugie aby zachować czas odłączenia cewki...
Witam Zrobiłem moduł do Simsona z zapłonem SLPZ wg poniższego schematu (tak wiem że jest przeznaczony do pojazdów w wewnętrzną cewką WN opis poniżej) : http://obrazki.elektroda.pl/2219235200_1... Z tym że : -Zasilanie CDI mam z cewki którą nawinąłem przy rozruchu daje 120-130V -Kondensator główny mam 1u 400V -Brak rezystora 2.2k 2W (wg...
Otóż kolego chcę sobie komplikowac sprawę dlatego że: zapłony iskrownikowe nie kojażą mi się najlepiej: Trudności w uruchomienu silnika, słaba iskra, często jej brak przy zabrudzonej świecy. Ne mówię tego z wyczytanu z neta tylko realne fakty. 4 lata jeździłem komarem. Pewnego pięknego wakacyjnego dnia założyłem kierunki i zapłon bateryjny. Wszystkie...
W kosiarce z silnikiem 4T jest koło magnesowe i cewka zapłonowa wyzwalana magnetycznie. W kole magnesowym sa tylko 3 magnesy ktore w chwili zapłonu muszą pokrywac sie z nabiegunnikami cewki. Z cewki wychodzą 2 przewody . HV i zacisk ktory w chwili gaszenia silnika zwiera sie do masy. Ustawienie zapłonu mozna sprawdzic lampa stroboskopową wcześniej...
Jestem elektronikiem konstruktorem i widzę marne szanse żeby to miało działać, za dużo jest rzeczy które mogą pójść nie tak. Aprila na pewno miała zapłon elektroniczny nie wiemy czy IDI czy CDI, cewki do CDI nie nadają sie do IDI, piszesz że zapłon był bezstykowy, a przestarzałe układy jak GL-100 A maja wejście do przerywacza, może dadzą się wyzwolić...
Witam, chciałbym prosić pierwszy raz od 16 lat w zasadzie o gotowca. Lub szkic programu żebym mógł sobie go sam napisać. Chcę dokonać przeróbki licznika https://sansan.cc/en/productsinfo.aspx?P... Chcę w nim zrobić: 1. W momencie dotarcia do "umownego" czerwonego pola czyli powiedzmy zapalenia przez licznik diody LED 6000 obr. Atmega...
Witam cztery miesiące temu kupiłem niebieskiego WV Golfa 4 z 2000r z uszkodzonym śilnikiem 1.4 16v za małą kasę. Oczywiście nie zamierzałem robić remontu po przeczytaniu opini o tym silniku.Wymieniłem śilnik oczywiście sam bez dużej wiedzy o mechanice jedynie co posiadałem to zawziętość i satysfakcję że zrobię to sam z małą pomocą kolegów przy wyjęciu...
Witam. Jestem w trakcie przeróbki iskrownika w Romecie Charcie 210. Krótko mówiąc cel jest taki - w iskrowniku tylko ładowanie + impulsator pełniący rolę przerywacza (jak w oryginale), przy okazji instalacja przerobiona została na 12V. W iskrowniku nie ma cewki zasilającej moduł, jest natomiast 6 cewek ładujących (zrobione wg. własnego pomysłu). W Charcie...
No czyli nie zawsze przepływomierz... Niestety nie jestem elektronikiem, a bardziej użytkownikiem auta, więc technicznych porad oczekiwałbym teraz od kolegi Procekk. Jeśli chodzi o błąd to pochodzi od sondy lambda. Tak jak pisałem jest na rurze wydechowej, za silnikiem. Patrząc od przodu, zaglądnij za silnik od jego prawej strony. Pod silnikiem jest...
Te dane są dla innych prądnic - 12V, a nie 6V. Widać z nich tyle, że jest jakaś stabilizacja - napięcie pod obciążeniem nie jest proporcjonalne do obrotów. To może być skutek deformacji pola magnetycznego (w jednej z tabel widać, że bez obciążenia to nie działa - deformację wywołuje prąd dawany przez prądnicę) - kiedyś projektowano niektóre prądnice...
Są do nabycia całe komplety do przeróbek z przerywaczowych na elektroniczne, włącznie z czujnikiem i wiązką. Ostatnio taki montowałem. Niestety nie wiem gdzie klient nabył. W jakim aucie? Widziałem takowe na jakiś zagranicznych stronach ale nie do mojego auta. Uniwersalnych takich rzeczy pewnie nie ma bo konstrukcja każdego aparatu zapłonowego jest...
Witam Mam jawę 350 w której oba cylindry pracują jednakowo (równo) i nie wiem jak podłączyć zapłon. Mogę zrobić tak że podłączę jeden przerywacz, kondensator na dwie cewki zapłonowe, nie popali się coś i czy będzie ładowało akumulator. Proszę o pomoc. Panie moderatorze Błażej Czy nie jest tak, że Pana opinia w przedmiotowej kwestii powinna być kubłem...
moonchild zwróć się do kolegi patryk-84a o zwrot pieniędzy za uszczelkę pod głowicę i robociznę przy jej wymianie w związku z nietrafioną i bzdurna poradą: Obiawy na benzynie podchodza tez pod uszkodzona uszczelke pod glowica byc moze miedzy 3 a 4 cylindrem bo masz tam mniejsze cisnienia. Ubywanie plynu chlodniczego i pyrkanie tez by pasowalo. Sprawdz...
Jestem posiadaczem Simsona SR 50 B-3, który wyposażony jest w układ zapłonowy z przerywaczem. Problem polega na tym, że silnik uruchamia sie z wielkim trudem. Jeżeli już uda mi się uruchomić to pracuje bardzo nierówno,tzn. tak jakby w pewnych momentach brakowało iskry.Szczególnie na biegu jałowym w chwili gdy naciskam hamulec (cewka zasilająca światło...
http://obrazki.elektroda.net/27_12705045... Witam chciałbym pochwalić się moją kosiarką do trawy. Projekt przerobienia kosiarki spalinowej na kosiarkę zdalnie sterowaną już od dawna chodził mi po głowie. Chcąc podnieść poziom i unikalność maszyny postawiłem sobie niezależne założenia. Pierwsze założenie to takie, że kosiarka po przeróbce powinna...
Witam Temat mnie zainteresował i wykonałem ponowne pomiary. W załączeniu zrzuty z oscyloskopu z wykorzystaniem modułu elektronicznego oryginalnego, jednak z tranzystorem IGBT: 1. C 220n 50us_dz.JPG - kondensator wyjściowy 220nF 2. C 0 50us_dz.JPG - brak C 3. C 0 5us_dz.JPG - brak C, rozszerzona podstawa czasu 4. C 10n 5us_dz.JPG - kondensator 10n Częstotliwość...
Witam serdecznie... Mam motocykl GK53C jako GSX400E padł moduł zapłonu przez regulator napięcia wraz z stabilizatorem napięcia. Przez niego poszło wszystko co było włączone w tym czasie. lampy, postojowe... nie wiem jak cewka i czujnik impulsowy w jakim stanie są... Ale cewka zapłonowa orygilnał wywaliłem i nie wracam już do niego bo się pogubiłem i...
szczelina cewki zapłonowej impulsów cewki zapłonowej przegrzanie cewki zapłonowej
podmiana elektroniki dysku cięcie mosiądzu przełącznik astabilny
telefunken stereo telefunken stereo
Canon Selphy CP510 nie rozpoznaje tuszu - przyczyny i rozwiązania Płyta indukcyjna nie włącza się - przyczyny i rozwiązania