Dokładnie tak jak kolega pisze, każda zmiana przerwy na stykach powoduje zmianę punktu zapłonu. A jak sprawdzasz punkt zapłonu, jakiego sposobu używasz, bo są różne. Gaźnika nie ruszaj jak było dobrze, podpowiem tylko, że ja do takich testów używam wiertarki i klucza nasadowego jako rozrusznika, nasadka na magneto i kręcę, szkoda się wysilać i kopać...
najpierw ustaw przerwę na przerywaczu w tym celu pokręcaj wałem i szukaj największego rozwarcia przerywacza i w położeniu największego rozwarcia styków wyreguluj przerwę na 0,35-0,45mm i dopiero potem ustaw wyprzedzenie zapłonu można to zrobić na żarówkę podłączasz ją równolegle do styków ustawianego przerywacza i kręcisz wolno wałem jak się zaświeci(punkt...
Tak dokładnie to potrzebujesz: statora (ta podstawka z cewkami) impulsator (czasem są już zamontowane na statorze, czasem są zewnętrzne) moduł zapłonowy+cewka WN albo tak zwany cewko-moduł co jest teraz częściej spotykane (to po prostu te 2 elementy w jednej obudowie) i magneto pod zapłon elektroniczny. Jeżeli masz zapłon na przerywaczu to takie magneto...
Jak powinien być poprawnie ustawiony zapłon w simsonie sr50 z przerywaczem, jaka powinna być przerwa na przerywaczu
niech kolega sprawdzi który z tych przewodów z tej złączki jest połączony z przerywaczem zapłonu w aparacie najlepiej miernikiem (testerem przejścia) i który z tych przewodów to +12V ze stacyjki i niech kolega zmierzy opór między tymi dwoma pinami w cewce wtedy bym zalecał jednak poszukać w internecie ile ma wynosić opór oryginalnie a jeśli się okaże...
"Przy ustawianiu zapłonu na której kresce na obudowie rozrządu ma zacząć świecić żarówka? " - według instrukcji na pierwszej licząc od góry. Zaś dolna kreska oznacza 0 stopni - brak wyprzedzenia. "ale zmiana pozycji aparatu nawet sporo poza zakres nie robi różnicy i silnik chodzi tak samo czyli prawie wcale... " - przy wolnych obrotach faktycznie tak...
2.Czy do tej cewki, która wchodzi wraz do zestawu, trzeba dołożyć kondensator? Oczywiście, wiem że w zapłonach z platynkami, do cewki dopinało kondensator. W tym wypadku nie zakładasz żadnego kondensatora, gdyż właśnie on działa jako filtr i zmniejsza iskrzenie ale w wersji na przerywaczu mechanicznym.
Jeżeli strzela w wydech to oznacza późny zapłon.Ten czarodziejski aparat ma ten zapłon przyspieszać wraz z wzrostem obrotów.Jeżeli są sprężyny o weź go porządnie wyczyść ustaw odpowiednią przerwę na przerywaczu oraz wymień dla pewności kondensator i powinno śmigać.
co może być przyczynom psucia kondensatorów ? Jeśli faktycznie przebity to jego jakość (yakże zestarzenie). Ale pewno jest inaczej. Mianowicie zestarzałe elementy instalacji oraz zabrudzenia. Pewno tulejka ma przerywaczu i przewody lub ich przyłączenia. To już taki sprzęt. A może coś przestawiałeś na statorze i zmieniły się parametry. i Jak już napisałem...
Silniki hit and miss sa zarówno nisko wysoko jak i średnioprężne. To jest raczej sposób regulacji zależnie od obciążenia. Sposoby zrobienia krzywdy jest różny zauważ ze najekonomiczniej jest zrobić takie kuku silnikowi na czas gdy nie potrzebuje pracować żeby nie tracić przy tym paliwa i zmagazynowanej energii w kole zamachowym. Ze względu na różne...
w jaki sposób z cewek indukuje się napięcie i dlaczego tylko z 1 cewki napięcie wędruje do cewki wytwarzającej wysokie napiecie. To jest klasyczny zapłon typu "magneto" znany od więcej niż 100 lat. W okolicy zwojnicy porusza się magnes osadzony na kole magnesowym napędzanym przez silnik, w zwojnicy indukuje się napięcie. Zwojnica jest zwierana przez...
Jak wyjmowales aparat to znaczy ze tam masz problem.....Silnik ustaw tak by znaki na kole byly zgrane. Wyjmij aparat zaplonowy ,zobacz gdzie jest kabel wysokiego .od pierwszego cylindra. Powinna byc tam wycisnieta ,,1,,.(Na kopolce).Zdejm kopolke ,jesli sie nie myle to na aparacie w miejscu przylegania kopolki jest naciecie ktore nie pozwala na obrot...
Witam, poszukuję informacji, jak ustawić zapłon oraz przerwę na przerywaczu w silniku Briggs 11 HP.
Przerwa na przerywaczu powinna wynosić 0,4-0,6mm. Z silnika wychodzą Ci dwa kable, jeden od świateł, drugi od gaszenia zapłonu. Włącz omomierz między ten od gaszenia zapłonu a masę ( korpus silnika) i ustaw na najmniejszy zakres rezystancji. Ustaw tłok na maksymalnej wysokości a następnie cofnij o 4,5mm (obracaj magnetem przeciwnie do strzałki na nim)...
Jest to zapłon bateryjny.Przewód ze stacyjki z poz 15 lub54 jest wpięty do cewki zapłonowej w poz 15.Z pozycji 1 cewki zapłonowej przewód idzie przez platynkę przerywacza a następnie kowadełko na masę.Wskutek obrotu wałem przerywacz pracując podaje napięcie impulsowe na wtórne uzwojenie cewki a zaindukowana energia w cewce powoduje powstanie wysokoego...
Świece podłaczas pod 1 (zakładając, że 1 - 3 to wyprowadzenia uzwojenia wtórnego - do niego podłączony był iskiernik w tej zapalarce). 2 łączysz z 3 i dajesz tu + zasilania. Na 4 podajesz impulsy masy z przerywacza. Oudowę świecy łączysz z masą na stałe (podłączasz mase pod silnik - w przerywaczu też jeden styk jest odizolowany, a drugi zwarty do masy...
Witam. Ramse ktoś chyba troszke namieszał w tym zapłonie.Trzeba założyć cewke (najlepiej orginalną) ustawic przerwe na przerywaczu i zapłon bo jak ci wyrywa sznurek to jest za wczesny. Jak to bedzie wszystko zgrane ''przelewasz "gaźnik i za pierwszym pociągnięciem sznurka maszyna tyka.
Przez 20 lat zapłon ustawiałem tak: Żaróweczkę 12v wpinałem pomiędzy zacisk na przerywaczu lub zasilanie cewki zapłonowej a masę. Włączałem zapłon bez zapalania sinika. Gdy żaróweczka nie świeci to oznacza że styki są zwarte. Obracałem kołem pasowym w prawo - moment w którym zapali się oznacza punkt zapłonu - styki przerywacza rozwierają się. Powinno...
Stator wygląda na oryginał na 6V. W niektórych modelach zasilanie tylnej żarówki pozycyjnej idzie bezpośrednio z cewki świateł, natomiast w pozostałych z drugiej cewki od ładowania i światła stop poprzez dławik w prostowniku. Dławik ma na celu obniżenie prądu przepływającego przez żarówkę, taki prosty stabilizator ale działający poprawnie tylko gdy...
Za instrukcją: Przerwa w przerywaczu 0,3 - 0,5mm, zapłon przed GMP 3,2 - 3,5mm.
Mam simsona s51b (zapłon z przerywaczem mechanicznym, instalacja na 6V) a problem wygląda następująco: Podczas pracy silnika iskra na przerywaczu jest większa niż na świecy :P. kondensator jest dobry, nowy przerywacz, odstęp styków sprawdzałem w przedziale od 0.7 do 0.1. Zakładałem też inna cewke wysokiego napięcia. Cewka zasilająca jest nowa. Po prostu...
Dzięki za informacje, powinienem dolewać dodatek do benzyny i przestawić zapłon czy jak już zagada to zostawić w spokoju? Stosuję profilaktycznie POTASOL, co do zapłonu, to jak łatwo odpala i wchodzi na obroty to po co ruszać. Dodano po 4 Zacznij od ustawienia przerwy 0,4 na przerywaczu i ew. sprawdź kondensator na zwarcie, wymiana cewki to jak będzie...
Ta chińska imitacja modułu DC-CDI nie ma prawa działać poprawnie, jeżeli przetwornica załącza się na początku znacznika i wyzwala iskrę na końcu znacznika. Jeżeli alternator został zaprojektowany jako zmiennokątowy, to znacznik na długość 15»20° OWK, natomiast jeżeli został zaprojektowany jako stałokątowy to znacznik może być węższy ew. szerszy. Moduł...
Przerwa na przerywaczu jest zależna od modelu, ale można przyjąć że ma wynosić 0.4 mm. Tak samo z wyprzedzeniem zapłonu, przyjmijmy że wynosi 3 mm przed GMP. Wyłączanie tak samo jak w innych silnikach, zwarcie do masy. Na pewno jest to silnik MV 100? Podaj dokładny model i numer silnika. Przerwę ustawia się w ten sposób: http://obrazki.elektroda.pl/7836310500_1...
Wygląda mi to na całkowicie rozregulowany zapłon (przerywacz), przerwa na przerywaczu też jest istotna. A może padła cewka zapłonowa, ona bodaj nie lubi być zbyt długo pod napięciem bez przerywania prądu.
Witam Posiadam silnik zaburtowy Honda B75, jest to dwucylindrowy czterosuw, starszy model z zapłonem na przerywaczu . Problem polega na braku iskry. Z pomiarów wynika że uszkodzona jest cewka wysokiego napięcia. Posiadam schemat niestety jest poglądowy. W dokumentacji doczytałem że cewka niskiego napięcia daje AC 6V 15W , w moim przypadku jest także...
witaj Ustaw tłok 4-5mm przed górnym punkcie w tym momencie ma otwierać się przerywacz. Przerwa na przerywaczu o.2mm/grubość 2ch żyletek lub blaszka od baterii płaskiej/. Pozdrawiam Miro.Nasz
Witam mam problem z ogarem 200, dostałem od szwagra do remontu, kilka silników już w życiu uruchomiłem więc i tu się podjąłem. W silniku wymieniłem łożyska i złożyłem silnik nie odpalał, kompresja 5bar więc słabo zmieniłem cylinder i tłok jakiś noname i odpala na strzała wkręca się powiedzmy że ok ale jazda masakra. 1 trzeba się odepchnąć 2 bardzo długi...
Witam. Zawsze się ustawiało na żarówkę, lub pręta z zaznaczonymi 2.5 mm przed GMP. Ustawiasz tak by żarówka zaświeciła się 2.5 mm przed GMP, wtedy styki przerywacza rowierają się i powinna skoczyć iskra. Dokręczasz zapłon i dopiero ustawiasz szczelinę na przerywaczu. Kolega poniżej napisał to dokładnie, ja zawsze powtarzałem ustawianie zapłonu i przerywacza.
Prosty sposób na odpalenie wski;) Ustaw tłok na górnym martwym punkcie, w tym momencie na przerywaczu przerwa powinna być 0,3-0,4mm, cały zapłon przykręć w środkowej pozycji. I nie ma bata, MUSI zapalić. Jak nie to szukaj przyczyny w ustawieniach gaźnika. Ewentualnie można sprawdzić kondensator.
Miałem podobną sytuację w 175, 72 r.. Zapłon regulowany doświadczalnie (akurat nie przeze mnie), cofnięty bardziej niż mówi instrukcja - choć i tak czasem potrafi oddać z kopnika. Ja z kolei czekam na opinię o VAPE (bierzesz 6V)?
Wyprzedzenie zapłonu, 2.8mm przed GMP. Rozwarcie przerywacza, 0.4mm.
Ale ty w enduro masz zapłon na przerywaczu ? jeśli na przerywaczu to nie jest schemat dla ciebie. Tan jest poprawny ale nie do wszystkich typów zapłonu. Jeśli masz cewkę butelkową na 12V cewkę w magnecie co daje 12V i przerywacz to moduł ci jest nie potrzebny. Ten schemat pasuje tylko do simsona elektronika. Na przerywacz ten jest odpowiedni http://obrazki.elektroda.net/3_120209340...
Witam Podepnę się pod temat Wykonałem taki zapłon na BU323AP, generalnie układ działa z tym że po odłączaniu plusa bądź minusa z akumulatora a przy zwartym przerywaczu przeskakuje iskra na świecy, Miał ktoś taki problem z tym układem ?
właśnie że po ustawieniu szczeliny na przerywaczu ustawilem zapłon i na aparacie zapłonowym zapłon przestawił sie na śrubie mocującej aparat około 1 cm to chyba dużo? Silnik chodzi lepiej .Ale jutro okaże sie podczas jazdy. To też zależy od tego jaką szczelinę zrobiłeś.
Do sprawdzenia zapłon i przerwa na przerywaczu nie może być zbyt mała. Tłok nie puchnie? Ustaw zawleczkę na iglicy na sam dół aby miał większą dawkę paliwa. W tym silniku można założyć odwrotnie jeden tryb i wówczas skrzynia będzie ciężko działać i nie chodzi tutaj o zmianę biegów tylko opory na wałku zdawczym szczególnie gdy się silnik nagrzeje. Mam...
Nie powiedziałem, że to nie cewka tylko czy to możliwe, że cewka przy tych objawach? Przerwa na przerywaczu 0,4 ustawiane szczelinomierzem. Rozwarcie 3mm przed GZP. Po takim ustawieniu pracowała normalnie i po krótkim czasie problem powrócił.Wszystko było dokręcone i nie zmieniło parametrów ustawień po tym jak przestała poprawnie pracować. Próbowałem...
Jaką masz cewkę WN? Jak dojdzie do awarii to sprawdź długość iskry z samego przewodu WN. BTW. zapłon na przerywaczu czy elektroniczny?
zapłon też ustawiony książkowo. Kondensator nowy? Platynki na przerywaczu czyste?
Chciałbym zrobić sobie teki moduł zapłonowy do cezet 175 6V, zapłon bateryjne, minus w przerywaczu jest na kowadełku, które rozwiązanie będzie najlepsze?
Witam wszystkich w motolotni mam silnik Citroena Visa, bardzo dobrze mi się na nim lata niestety zapłon jest na jednym przerywaczu co lubi się rozregulować. Mam zamiar zainstalować zapłon elektroniczny i tu problem bo mnóstwo jest modułów, ale który pasuje i jest do tego niezawodny ? z góry dziękuje za pomoc
Jeśli jesteś pewien, że dysze w gaźniku nie są zatkane i paliwo swobodnie dopływa do gaźnika, to najprawdopodobniej kłopoty z zapłonem lub mniej prawdopodobne ale warto sprawdzić luzy zaworowe (0.05 mm na zimnym silniku). Na pewno w pierwszej kolejności wymień kabel wysokiego napięcia. Kupisz z metra cięty w sklepie motoryzacyjnym. Wymienić nie zaszkodzi...
Sprawdziłem wszystkie sposoby jakie zostały tu wymienione. Odtłuściłem cały moduł zapłonowy za pomocą IPA, wyczyściłem papierem ściernym styki przerywacza i zaaplikowałem kontak spray na nie. Ustawiłem poprawnie zapłon (3,2mm przed GMP przerwa na przerywaczu 0,4mm) i nic to nie dało, brak iskry. Przez przerywacz przepuściłem 5A bez żadnego problemu,...
W oryginale masz zapłon bateryjny na przerywaczu lub TCI, aby była iskra potrzebuje zasilania +12V z akumulatora. Wszystko wskazuje na stacyjkę lub ew. zwarcie w instalacji które sprawia że zapłon jest stale zasilany. Jednakże w zależności od ustawienia się wału korbowego, dochodziłoby do rozładowywania akumulatora na postoju i grzaniem się cewki butelkowej....
te połączenie które podałem jest do S51 b1-3, B1-4 zapłon na przerywaczu nie elektronik. Jeżeli to do mnie było te pytanie o model. Pozdrawiam
Krzywka przerywacza - prawidłowo ustawiona w stosunku do wirnika? - zapłon 1,8 przed GMP - szczelina na przerywaczu 0,5-06 mm - świeca zapłonowa NGK BPR 6H gaźnik - przedmuchać - spinka iglicy przepustnicy -2 rowek od góry - dysze czyste - zaworek odcinający dopływ mieszanki w pokrywie gaźnika do sprawdzenia simeringi na wale 17x30x7 - w jakim stanie,...
Jak dobrze pamiętam, masz zapłon iskrowy, na przerywaczu, a ładowanie jest z jednej cewki przez tranzystor w przerywaczu kierunkowskazów?
Nic dziwnego że pojawia się jak się bardziej kopnie , bo zapłon jest na iskrowniku i musi mieć trochę obrotów by strzelić . Posprawdzaj styki na przerywaczu i przerwe na nim nie znam wartości ale pewnie nie więcej jak 0,2-0,3 mm , wyprzedzenie zapłonu też zobacz bo może klin na kole magnesowym się oberwał i się zapłon przestawił kondensator tez do sprawdzenia...
Witam, zarejestrowałem się specjalnie, bo chcę pomóc wielbicielowi WSK 125ccm. Iskra na świecy jest w momencie początku otwarcia przerywacza i ten moment powinien być 3mm przed GMP tłoka a przerwa na przerywaczu 0,3mm do 0,4mm. Po mojej WSK z lat 70-tych została mi tylko instrukcja obsługi - mogę podesłać, podaj namiary.
Witam, Mam problem z motorynką pony 301 a mianowicie (ustawiałem zapłon). Wymieniłem w niej: - cewke WN - kondensator - przerywacz - gaźnik Jak dziś ustawiałem zapłon i przerwe na przerywaczu to malutka iskra sie pojawiała ale przy mocnym kopnieciu i tylko czasami.Proszę o pomoc.Z góry dzieki.
ZielonyRaiderze co sprawdziłeś przed uruchomieniem -ustawienie zapłonu -przerywacz -gaźnik -świeca zapłonowa to te podstawowe...
Ten post kolego robokop możesz wywalić ale piszę dla twojej i innych informacji ,nie potrzebuje instrukcji do tego motocykla,bo jako młody chłopak przerabiałem WFM -ki ,WSK 125 ,175 na motocykle Enduro i trial ,zresztą startowałem w trialu latach 1978-83 .Wracając do tematu ,ten zapłon który ma kolega kingston (wyglądem i budową przypominający zapłon...
Trochę lepiej ale i tak zdarza się, że wchodzi sam na wysokie obroty a ja nie ruszam nawet manetką gazu. Regulacja gaźnikiem nie przynosi żadnych efektów. A jak to sprawdzić czy ETZ czy TS bo brak jakichkolwiek nalepek. Może to coś pomoże: zapłon tradycyjny na przerywaczu i do ładowania akumulatora wykorzystywany jest alternator. Nie wiem na ile te...
Saluty miały zapłon elektroniczny oraz na przerywaczu w zależności od modelu.
W jawach przerywacz po nagrzaniu robił takie kawały - nigdy nie zauważyłem takiej zależności, a użytkuję od dość dawna taki silnik. - zapłon prawidłowo ustawiony /1,8 mm gpm/ - szczelina na przerywaczu / ok.06mm/ - jaką masz świecę zapłonową /NGK-BFR6H/
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Pierwzsze pytanie Wywaliłes cały drut opowowy ? Drugie Ustawiełs przerwy na swiecach wieksze? tzrecie Ustawiłęs przerwe na przerywaczu 0,2 MM czwarte Ustawiłes po tem zapłon stroboskopem? piąte wyregulowałes skład mieszanki Po tych czynnosciach powienien chodzic ok U mnnie silnik chodzi równiusieńko . Jakbys miał jakies pytania to pisz. Z checia odpowiem...
Wymiana świecy, filtr powietrza, nowy kondensator, może być z jakiegoś motoroweru lub fiata 126. Nie musisz go zakładać pod kołem zamachowym, może być przykręcony do obudowy gdziekolwiek, podłącz tylko kabelek, w to miejsce gdzie jest przykręcony teraz. Przerwa na przerywaczu 0.5mm. Zapłon około 2.5mm przed GMP. Na krzywce są znaki. Klin koła, oczywiście...
Kurcze dalej nic, Ustawiłem przerwę na przerywaczu 0,35 mm Ustawiłem zapłon zrobiłem to tak: Kręciłem magnetem zgodnie z kierunkiem zegara (w prawo) aż tłok znalazł się w najwyższej pozycji. Następnie przekręciłem magnetem z powrotem (w lewo) tak żeby tłok cofnął sie o 3 mm. W tym miejscu styki przerywacza jeszcze trzymały bibułę ale już zaczynały się...
Jak w temacie - mam auto, które ma zapłon oparty na przerywaczu mechanicznym. Chcę dla ustawienia zapłonu ustawić optymalne obroty. Posiadam miernik co mierzy teoretycznie obroty (UNIT UT-106), ale jak go podłączam do cewki (tak jest napisane w instrukcji obsługi) to strasznie przekłamuje. Przerywacz wymieniony na nowy. Czy ktoś z forumowiczów posługiwał...
Ten obrotomierz szaleje czy naprawdę uzyskujesz taki moment obrotowy? Obrotomierz jest analogowy "na linkę" a nie elektroniczny ;) Linka była uszkodzona i przez to tak wariował. Teraz chodzi już nieco lepiej : http://www.youtube.com/watch?v=IASTuv5Td... Jak się to ma do nieco starszej odmiany zapłonu w Etz? Moja MZ ma zapłon oparty za zwykłym przerywaczu...
przedewszystkim sprawdż gazinik czy masz dobrze wyrególowany potem zapłon acha apropo jaki masz zapłon na przerywaczu czy elektronika?? a co do plucia przez gardziel z gazinika mieszanki to normalne morze to być terz przyczyna cewki wysokiego napjęcia albo świecy albo zaworku odcinającego w komorze pływakowej (zaworek morze się zawieszać)
Mam pytanie czy czas wyładowania jest szybszy dla modułu czy kondensatora. Pytam o to ponieważ założyłem elektroniczny moduł i zapłon jest spóźniony. Motocykl nie chce odpalać, dopiero jak wyprzedzę zapłon to chodzi, ale ciągle źle a mi już skali brakuje na przerywaczu
Można założyć instalascje od tranzystorowego i przez przerywacz zwierać środkowy pin do masy. Cewka od ukł. elektronicznego ma mniejszy opór uzwojenia pierwotnego niż w układzie klasycznym. Dowiedziałem się od doświadczonej osoby, że bezpośrednio w/w modułu tranzystorowego nie można sterować z przerywacza bo: zapłon na przerywaczu generuje iskrę w...
A czy zapłon jest ustawiony poprawnie? Bo regulacja przerwy na przerywaczu to nie wszystko, jeśli chodzi o regulację zapłonu(tak jakoś wszysty omijają ten aspekt). Przy dobrze ustawionym zapłonie musi sie coś indukować, jeśli nie to wymiana cewki. Jeśli temat jeszcze aktualny pytaj, odpowiem.
Zacznij od kondensatora na przerywaczu
do śruby na foto podłącz żarówkę drugi przewód do masy, następnie obracaj wałem korbowym do az pokryja ci się zanki na kole pasowym (małe wcięcie na kole pasowym silnkia) ze znakami na obudowie rozrządu, żarówka powinna się zapalać ok. 5 stopni tj przed pokrywaniem się znaków koła pasowego i rozrządu, oczywiście obracaj silnikiem zgodnie z ruchem wskazówek...
Buduję "moduł zapłonowy" do WSKi 125, ma to być zapłon bateryjny, lecz zamiast klasycznego przerywacza użyłem tranzystora. Impuls wyzwalający iskrę pochodzi ma z czujnika indukcyjnego na magnecie. Problem polega na tym, że zamiast regulacji przerwy na przerywaczu użyłem układu scalonego 74121 i nie wiem, jaki czas wyzwolenia iskry mam ustawić?
Ten zabytek, musi mieć idealnie ustawiony zapłon. Do zapalania tego "smoka" trzeba się przyłożyć, nawet przy dobrze ustawionym zapłonie, potrafi wyrwać sznurek z ręki. Jaki to model piły? Generalnie, w Dolpimie, powinna być polska świeca F 55 z przerwą na elektrodach 0.5 mm. Zapłon ustawiamy tak aby, przerwa na przerywaczu wynosiła 0.4 mm, wyprzedzenie...
Użycie kontrolki ładowania lub oleju jest możliwe ale w nowym samochodzie... W starszych autach kontrolka ładowania potrafi się zaświecać na wolnych obrotach a co do kontrolki ciśnienia oleju to w moim "pojeździe" czasem gaśnie już podczas kręcenia rozrusznikiem. Natomiast jeśli świecą obie kontrolki jednocześnie to na 99% silnik nie pracuje. Inny sposób...
Jeżeli dobrze ustawisz przerwę na przerywaczu i zapłon w odpowiednim momencie to nie odczujesz różnicy miedzy takim zapłonem, a zapłonem tyrystorowym. Ten drugi wymyślili głównie dla tego że jest mniej elementów mechanicznych. A to że ciężko pali to może być wina nie tylko zaplonu ale również złej mieszanki.
Zwiększając przerwę na przerywaczu aż do 2mm ,nie tylko zwiększasz przerwę , zmieniasz przyśpieszasz drastycznie moment -punkt zapłonu , ustaw prawidłowo przerwę a następnie zapłon .
Jaki przerywacz jak awaryjne działają Powodem moze byc włącznik awaryjnych lub zimne luty na tablicy bezpiecznikow Włacz zapłon zobacz czy jest napięcie na przerywaczu
Co waszym zdaniem Naszym zdaniem to nie potrafisz problemu poprawnie opisać. Jak silnik nie wkręca się na wysokie obroty, to jak może mieć "odcinę"? Maluch zresztą niczego takiego nie miał - obroty max ograniczone były przepustowością gaźnika i wydolnością klasycznego układu zapłonowego z przerywaczem mechanicznym. Nie rozumiem jak można mieć problemy...
Witam Motorowerek jak w temacie (bardzo nietypowy) Problem jest tego typu iż skuter ten nie ma żadnej regulacji zapłonu (wszystko jest przykręcone na stałe) jedyna regulacja to przerwa na przerywaczu (nie mogę nigdzie dostać jakiegoś zamiennika a w serwisie mogą sprowadzić na zamówienie ale cena będzie kosmiczna) przerywacz ma wytartą stopkę i nadpalone...
no na oryginalnym przerywaczu to troche zle bo jak chcesz uzyskac wyprzedzenie to procek musi wiedziec jak szybko kreci sie silnik a jak bedzie to okreslal tylko na podstawie jednego punktu to zamalol. jak dodal bys gazu to zaplon strasznie by sie rozjezdzal a druga sprawa to poto sie wyklucza mechanike i stosuje hallotrony zeby bylo bezawaryjnie wiec...
jak juz piszecie o takich rzeczach to mam pytania: czy pozostawienie kondensatora na przerywaczu nie zakłóci pracy układu? (nie wiem może zrobi sie inercja i zapłon bedzie spoźniony lub coś tam) jesli juz pokusic sie o zastosowanie mikroprocesora do zmiany kąta to jak powinna mapa wygladać do silnika 250ccm MZ ? zapłon jest na 2,5-3mm niezmienny to...
Witam! Zacznę od tego, że nie jestem laikiem, mam jakieś pojęcie o elektryce, od paru lat mam styczność z simsonami. Do tej pory miałem dobrą opinię o tych sprzętach. Niestety, trafiłem na ciężki przypadek. Naprawiam Simsona SR 50. Zrobiłem już kapitalny remont silnika. Prace, a może bardziej postęp zatrzymał się na zapłonie. Od samego początku mam...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
przerwa na przerywaczu 0,3mm Następnie odkręcam śrubkę z przerywacza i podłączam miernik ustawiony na zwarcie,z dzwiękiem. Kręcę magnetem i mi piszczy miernik, gdy przerywacz się otwiera to przestaje. Ustawiłem punkt otwarcia przerywacza w tym momencie gdy znak oznaczający to, że tłok jest 1,8mm przed ZZ pokrywa się z punktem na karterze. To możesz...
Przerwa na przerywaczu dobra, zapłon ustawiony jak napisałem wyżej,a czy cewka dobra?, nie wiem jak zachowuje się spalona,ale mam 3 i na każdej przerywał,świece mają dobrą przerwę.
Kocioł dwufunkcyjny (ciepłej wody użytkowej i centralnego ogrzewania) Ariston:T2 LLS 23 MI. Rok zainstalowania:jesień 2007 Kocioł pracuje z Mechanicznym termostatem pokojowym ALTH-970570 Jeden cały(przedostatni) sezon kocioł pracował z wymiennikiem ciepła,który miał nieszczelność pomiędzy układem CWU i CO(tego zespolonego wymiennika). Wiązało się to...
Kolego na początek podaj jaki masz zapłon w motocyklu. Jeśli masz na tzw. tradycyjny, to ustal w silniku GMP (najwyższe położenie tłoka) i wstępnie sprawdź szczelinomierzem luz na przerywaczu (ok. 0,35 mm). Dysponując suwmiarką możesz doświadczalnie przyspieszyć zapłon, obniżając tłok w cylindrze o ok. 2 mm, kręcąc kołem magnesowym "pod obroty". Czy...
ten kondensator jest konieczny ? a kondensator przy przerywaczu ten orginalny trzeba odpiąć czy może zostać?
Musisz dorobić dźwignię regulatora, wyregulować zapłon i zawory, sprawdzić filtr oleju, wlać olej o specyfikacji SAE-30. Nawet taki, jak do kosiarek czterosuwowych. Przerwa na przerywaczu 0.3mm, kąt wyprzedzenia zapłonu 23 stopnie, luz zaworowy 0.05mm dla obu zaworów, mierzony na zimnym silniku. Ten regulator obrotów jest ważny gdy silnik napędza agregat...
To że kopie to nic nie oznacza. Sprawdź na innym kablu WN. Jaką masz przerwę na przerywaczu ? Spróbuj bez fajki.
Wziąłem się za naprawę WSK sąsiada ponieważ jechał normalnie zgasił motor na 2minuty odpalił i już przerywał strasznie przyjechał do domu i postała 7godzin i odpalił motor chodził przez 1sekunde i zaczął przerywać i tak w kółko oczywiście nie zgasł...wymienione było kondersator cewka kabel WN świece z 6 fajkę i przerywacz gaźnik czyszczony wszystko...
Czy można to zastosować w Motorynce?? Zalać można to żywica epoksydową bez utwardzacza - trochę dłużej wiąże i zastyga ale daje to dobry efekt. Nie do końca orientuje się jaki zapłon jest w motorynce. Układ który ja zaproponowałem można zastosować wszędzie tam gdzie jest zapłon składający się z cewki wysokiego napięcia i przerywacza. Po drobnych zmianach...
Cewki się grzały przy zwykłym przerywaczu jak był zwarty, to jest zapłon elektroniczny nic się nie grzeje.[/i]
Wymień jeszcze kondesator przy przerywaczu bo on może powodować przerywanie silnika na obrotach
Witam wszystkich. Mam taki mały problem a mianowicie: Kupił Teścio sobie Simsona s51 1100 zł dał jak na tą cenę i kupowanie o 21 praktycznie w ciemności była to okazja. Palił z pierwszego troszkę szarpał ale sprzedający mówił, że łańcuch skracał więc myśleliśmy, że może dlatego ogólnie silę miał i chęci też. Problem też był ze światłami i kierunkowskazami....
Może masz pękniętą krzywkę w kole zamachowym. Wyczyść gaźnik, ale tym razem wybij cały środek z obudowy gaźnika, możesz to zrobić poprzez śrubkę wysokich obrotów zamiast dyszy głównej, wystarczy załapać śrubę w imadło i pobijać lekko w obudowę gaźnika, jak ci się rozejdzie to wyczyść wszystkie kanaliki i przedmuchaj. Zapłon ustaw 3 mm przed górnym położenie...
elektrit - z całym szacunkiem dla Twojej wiedzy, ale w tym przypadku nie masz racji - to nie ta "stara" Corsa, doczytaj na poczatku ze kolega pisze o silniku 1,0 (popularnie zwanym kosiarką). Właśnie coś mi nie pasuje, elektrit napisał tak jakby chodziło o auto z pojedyńczą cewką a tam są trzy na świecach, znów w poprzednim modelu z silnikiem litrowym...
Witam! Już jakiś czas temu zabrałem się za maluszka, który stał na podwórku przez około 6 lat, w ogóle nie ruszany. Jest on w opłakanym stanie, ale nie o tym tutaj. Męczę się teraz z silnikiem. Już od ponad godziny czytam tematy związane z zapłonem, bo tutaj jak na razie leży mój problem. Raz czytam, że podczas ustawiania zapłonu żaróweczkę podłączamy...
Witam. Na przerywaczu będzie delikatnie iskrzyć. Sprawdź czy przypadkiem nie ścięło ci klina na kole magnesowym i w ten sposób jest podawana iskra w innym momencie. Zapłon sprawdza się poprzez odkręcenie świecy, w otwór włóż jakiś np. śrubokręt i musisz mieć górne położenie tłoka. Przy dochodzeniu tłoka do górnego położenia powinien zacząć się otwierać...
Jak wsadzisz papierek cienki w przerywacz to ma ten papierek wypuscic jak tlok bedzie tak na oko (strzelam) 0.4 do 0.7 milimetra PRZED maksymalnym górnym polozeniem tloka. Jak odpali to regulujesz na wyczucie, jak na maxa obrotach kreci sie jak dziki ale nie chce chodzic bez gazu to jest za wczesnie zaplon (tlok za nisko jak przerywacz sie otwiera)...
I zapłon przeszedł test drogowy . Nie było żadnych problemów.Jedyne co TRZEBA zrobić to zmniejszyć przerwę na przerywaczu do ok .0,2 bo zanim to zrobiłem silnik był jakby "mulasty".Spalanie też jest swietne .Nie wiem jak u innych ale u mnie zawsze było nieżle .Na odległości miedzy Pszczyna a miejscowościa 10km przed stolnem (406km) silnik spalił zbiornik...
do CDI nie potrzeba magneta. Oj. Zaczynasz niezdrowo kombinować. Jak to "niepotrzebne? Zapłon CDI ma DWIE cewki - ładującą i wyzwalającą. I koło ze stałymi magnesami. Dlatego nie potrzebuje do pracy akumulatora. I jest to rozwiązane tak, że wyzwolenie następuje w momencie zgromadzenia największej energii w kondensatorze. Zakładanie elektroniki generującej,...
witam mam nietypowy problem. w silniku simsona s51 gdy go kupiłem zauwarzyłem za mam nowy zapłon i koło magnwsowe w simsonie mam zaplon 12v platynowy przerawa ustawiona na 0,4 mm silnik gasnie a puzniej ciezko go odpalic zauwarzyłem ze mam dwie przerwy na przerywaczu jedna przed górnym matrwym punktem (ta wlasciwa) a druga pojawia sie gdzies gdy tlok...
Witam. Wkurzyłem się dość i kupiłem bimetaliczny przerywacz i mam spokój. Tematu nie zamykam jak narazie. Po sezonie będę robił instalację na nowo i ogólnie remont moto, także wtedy będę się bawić przerywaczem, teraz kilometry lecą :P. Wujek nakierował mnie inaczej, no bo skoro w skuterach też są elektroniczne przerywacze i jakoś to działa, to być może:...
przerwa przerywaczu iskrzenie przerywaczu przerwa przerywaczu romet
vectra oleju testy akumulatorów skrypt licznik odwiedziny
nauczanie atego nauczanie atego
Eltax Concept 400 - opinie i specyfikacja kolumn Toshiba Tecra R850 - Specyfikacja pamięci RAM