Witam.Przerywa stacyjka na połączeniu z kostką.Dzieje się tak w czasie jazdy jak i na postoju gdy poruszy się wiązką przewodów dochodzących do stacyjki.Czy trzeba zdjąć kierownicę aby zdemontować stacyjkę.Proszę o pomoc.Pozdrawiam MAX2.
Witam. Zamontowałem w traktorze włącznik świateł awaryjnych z passata b5 i mam pytanie jak podłączyć dodatkowy przerwacz tak aby działały kontrolki podpięcia przyczep. Skąd mam wziąć zasilanie do pinu 49 tego przerywacza? Ze stacyjki czy z włącznika awaryjnych?
Jeśli to przewód od zapłonu to możesz go podpiąć gdziekolwiek pojawia się +12v po załączeniu stacyjki. Dość często te przewody są podłączane pod wiązkę idącą do wtryskiwaczy benzyny. Na schemacie przy czerwono zielonym pisze: +12 po stacyjce (po zapłonie). Znalazłem na wiązce 3 kabli idących do jednej cewki (silnik F3R z dwiema cewkami - kazda na dwie...
Witam, mam problem z brakiem kontrolki kierunkowskazów w Fiacie 126p. Zarówka w kontrolce jest sprawna bo gdy ją podłączę pod + na akumulatorze to świeci, lecz gdy jest podłączona pod zacisk P na przerywaczu, nie daje oznak życia a kierunki działają prawidłowo, więc przerywacz jest w pełni sprawny, gdzie szukać problemu? Styki oczyściłem papierkiem...
gaszenie to kabel nr2 z tego co wiem, którego po odpięciu jest to samo :/, na wysokich obrotach też przerywa w dodatku stacyjka była wymieniana 2 lata temu moja instalacja składa się z Elby, prostownika, 2 bezpieczników przerwa na świecy jest 0.4mm kable przejrzałem wszystkie i nie wydaje mi się żeby gdzieś masowały
Witam, w astrze 1,4 92r. usterka polega na tym że, jeśli silnik się uruchomi to po kilku kilometrach zaczyna przerywać i zapala się kontrolka silnika, po zgaszeniu silnik nie daje się uruchomić.Po dokładnym przeanalizowaniu okazuje się że nie załącza się pompa paliwa i nie pracuje wtrysk, natomiast iskra jest.Po włączeniu stacyjki przez chwile słychać...
problem polega na tym ze dzisiaj moja stacyjka odmowila wspolpracy. przekrecam kluczyk, rozrusznik kreci ale nie odpala. pare dni wczesniej zaczal przerywac + na radio, po poruszaniu kluczykiem wracal i znikal. Ewidentnie wina stacyjki. Pytanie, kto powie ktore kolory kabli w kostce stacyjki od czego sa, ktore z ktorymi zlaczyc zeby zrobic zaplon? z...
Przyczyna nie musi być tylko jedna. Ja bym proponował jeszcze raz solidnie sprawdzić odpowietrzanie baku (jednak jeszcze odbija). Sprawdziłbym także szczelność wtryskiwacza - po zdemontowaniu tego co jest nad wtryskiem uruchomić kluczykiem w stacyjce pompkę paliwa i obserwować czy na przepustnice coś nie kapie. Nie pamiętam już ale w VW było chyba dopuszczalne...
Wymieniałem, jest nowy. Odciąłem nawet kabel idący do stacyjki aby wykluczyć zwarcie. No i w tej chwili iskra niby jest w miarę widoczna i regularna. Jeszcze trochę i wymienię cały silnik :D .
Te kostki stacyjki tak przerywają. Kup nową, wymiana banalnie prosta.
Witam. Przychodzi mi na myśl tyko sprawdzić przewód od iskrownika do gaszenia ,a zwłaszcza przejście przez obudowę silnika.Ewentualnie stacyjka.
Pomyśl logicznie - co mają czujniki do zaników zasilania (m.in. wskaźników). Błędów nie ma bo jak je komputer ma zarejestrować skoro znika mu zasilanie? Albo masa albo stacyjka.
Witam, posiadam skuter 4t, gdy kupiłem go, wszystko działało, jakiś czas temu odpaliłem go, pojeździłem, i gdy chciałem zgasić to po prostu nie reagował, dalej chodził, lampy, kierunki itp już nie działały po wyjęciu kluczyka A skuter z wyciągniętym kluczykiem na wysokich obrotach przerywał. Po tym incydencie przekładałem wszystko do nowej ramy, całą...
Jeżeli podłazysz przewodem + akumulatora do jednego ze złacz cewki(nie tego co dochodzi przewód od przerywacza) to auto odpali - tak dojechałem kiedyś do domu jak elektryka mi się popaliła. Sprawdź przewody od akumulatora do alternatora oraz od aku do tabliczki bezpiecznikowej, a najlepiej weź kontroklę i zobacz czy w złączu stacyjki jest gdzieś +....
Gdyby było zwarcie objawy byłyby inne- coś by się nie wyłączało, świeciło by stale niezależnie od położenia kluczyka ( albo leciały by baezpieczniki). Oopisane objawy wskazują na niekontakt ( słaby styk ) na konektorkach lub na samych stykach stacyjki. Wtedy powstaje łuk elektryczny, topią się plastiki ( a czasem same styki) i coś przerywa. Pozdr.J.
A w momencie jak przerywa zapalają się jakies kontrolki?Może jeden z obwodów stacyjki przerywa?Jeżeli nie,to mechanicy mogą mieć rację,mówiąc o pompie,cewce itd.Temat rzeka....
Witam wszystkich! Stworzyłem nowy temat ponieważ żaden, który przeczytałem mi nie pomógł. Zwracam się do wszystkich o pomoc, gdyż mam taki problem z moją WSK-ą... Pewnego dnia odpaliłem ją i nagle zgasła od tego czasu nie chce odpalić pojawia się iskra ale z przerwami (jest iskra a za chwilę jej nie ma), co za tym idzie nie pali mi. Wymieniłem: świece...
"Musi bić taki a nie inny ponieważ w moim motocyklu jest przerywacz z dwoma stykami więc przekaźnik będzie przerywał obwód i wystarczy tylko znaleźć -." Czyli podłaczysz + układu do kabelka z instalacji dawnego przerywacza na ktorym jest + po stacyjce, podłączysz mase do układu do ramy oraz wyjscie Twojego układu do 2 kabelka wystajacego z instalacji...
Witam, piszę ponieważ znajomy poprosił mnie o pomoc. Mianowicie potrzebowałbym schemat budowy czasowego wyłącznika świateł w samochodzie, Mianowicie po wyłączeniu stacyjki, zaczyna się odliczanie (minimum 60s.) i świecą się reflektory w samochodzie, po tym czasie reflektory napięcie zostaje odłączone i reflektory gasną. Drugą sprawą jest taka iż poprosiłbym...
Wygląda mi to na układ generatora, dającego sygnał akustyczny przez kilka sekund po włączeniu zasilania. Tak to jest układ generatora, ale nie jest to generator akustyczny, tylko przerywacz. Jak miałem poprzedni samochód to zmodyfikowałem trzecie światło stopu. Podczas hamowania trzeci stop trzy razy mignął, a następnie załączał się, i świecił normalnie...
Przerywacz chodzi bez kontrolek. Czegoś tylko nie rozumiem?? W ciągniku s ą 2 przerywacze; 1 od awaryjnych 2 elektroniczny zakupiony. Z 1 przerywacza idą przewody zwory na przełącznik zwykłych lewo prawo. Do niego podpięte są przewody od żarówek z tyłu łącznie z gniazdem. Zrobione jest rozgałęzienie. Z przełącznika wyszedłem z wspólnego wyjścia na przerywacz...
Chciałbym opisać przypadek, który miałem w swoim Passacie z 96 roku, slinik 2.0 AGG 8V. Przez długi czas przerywał zupełnie nieregularnie, czasami zjawisko ustawało, czasami się nasilało. Najczęćciej pojawiało się po ok. 15 min jazdy i przez chwilę nie dawało się uruchomić samochodu. Wymieniłem kostkę stacyjki, przekaźnik pompy paliwa, moduł ale nie...
jakim skanerem robiono odczyty?bo to musi być firmowy corporacij CHRYSLER(przynaimniej mnie tak robili). samodiagnostyka to faktycznie to samo.powinna byc nie przepalona żarówka''CHECK ENGINE''.JEŻELI nie swieci trzeba żmienić.robi się tak: wlanczasz stacyjkę(nie odpalac).wylanczasz wlanczasz stacyjkę(nie odpalac).wylanczasz wlanczasz stacyjkę(nie odpalac).czekasz...
Mam Volvo 460 silnik 2000 z gazem. Od niedawna zaczął przerywać w czasie jazdy przy czym zawsze zapala gdy jest zimny, a później to już różnie. Teraz co zuważyłem: cewka przekaźnik od wtryskiwaczy i pompy paliwa zasilona z + od stacyjki nie dostaje czasami masy prosto z komputera (styk nr 4 na kompie). Styk na kompie był zaśniedzialy ale pomimo oczyszczenia...
Bardzo proszę o pomoc.do tej pory nie było z samochodem problemu.Wieczorem było wszystko ok a rano po odpaleniu dziwnie przerywał albo całkiem gasł jak by nie było paliwa.Paliwo jest.W warsztacie powiedzieli mi ze to imobilaizer, ale widzę ze kluczyk gaśnie.Nastraszyli mnie że będą z pompy ''wyłamywać '' jakiś sterownik imobilaizera i wezmą za to 400zł.To...
Mam dziwny problem. Przynajmniej dla mnie. Otóż: w samochodzie Mercedes W210, 2,8 benzyna '96 r. Problem: po przekręceniu stacyjki w I pozycje, zapala się "SRS". Do tego momentu jest ok. II pozycja zapala kontrolki: trójkącik od trakcji, abs no i inne pozostałe. Czasem jednak na II pozycji nie zapalą się żądne kontrolki, przez co nie można uruchomić...
Witam Niedawno nabyłem do kolekcji WSK 175, na początku niechciała zapalić wieć naładowałem aku sprawdziłem instalacjie przeczyściłem styki w stacyjce i wg, po dłuższym czasie kombinowania motocykl odpalił lecz niechodził tak jak powinien, przerywał szarpał nie wchodził na obroty podczas jazdy, lecz na biegu jałowym ładnie wchodzi na obroty teraz juz...
Dziwi mnie tylko sprawa, że przy odpalaniu wszystkie kontrolki gasną i elektroniczny licznik kilometrów/przebiegu, nawet wskazówka z benzyny spada... Co to może być? Tak jakby aku słaby ale dziwne, że kręci... Stacyjka może być uszkodzona tzn kostka przy stacyjce. Nie podaje napięcia na zacisk 15 (plus po stacyjce.)
Dziś od rana elektryk miał auto posprawdzać... Oczywiście wszystko było jak należy. Nic nie piszczało, objawów zero. Cóż,.. zadzwonił żeby auto odebrać. Skoro nie ma objawów usterki to jak i co ma sprawdzić... ? Padło na to że pewnie jednak coś było zalane i wyschło. Poodpinał wszystkie widoczne w komorze silnika kostki i przyłącza do ECU czy LPG, przedmuchał,...
Witam mam problem z moją maszynką kupiłem go równy tydzień temu. Chodzi o skuter Aprilia Sr 50 2003r Oryginalnie jest to wtrysk lecz została ona przerobiona na gaźnik przez poprzedniego właściciela. Wszystko pięknie chodziło skuterek dobry v-max 75 palił z rozrusznika bezproblemowo. Problem zaczął się dziś razem z kolegami wybraliśmy się na przejażdżkę...
Witam, Mam problem z ww Fiestą. Wydaje mi się, że ma to związek z temperaturą. Kiedy przekręcam kluczyk w stacyjce bardzo często zdarza się, że rozrusznik ani drgnie. Tzn coś tam burczy ale nie kręci. Zdarza się tak, że po kilku minutach już auto odpali. Bardzo często problem z odpaleniem zdarza się przy wysokich temperaturach powietrza. W zimę ani...
Bardzo proszę o poradę. Mam problem z przerywającym pracę silnikiem (VW Polo SDI 1,9 (AGD)). W czasie jazdy (przeważnie dłuższej) silnik przerywa na ułamek sekundy. Dzieje się to w różnych sytuacjach ale inicjacja wg. mnie następuje w momencie szybkiego dociśnięcia gazu i jak wtedy złapie "czkawkę" to do czasu jak go nie zatrzymam i wyłączę stacyjkę...
Problemy zaczęły się od tego, że po wymianie kostki stacyjki, silnik zaczął przerywać, dusić się, miał mało mocy i gasł po puszczeniu gazu (może to czysty zbieg okoliczności). Wyczyściłem świece i wszystko wróciło do normy. Problemy powróciły następnego dnia, z tymi samymi objawami. Próba przejechania się skończyła się tym, że silnik po pewnym czasie...
sprawdziłem, z odłączoną wtyczką obroty spadają ale silnik normalnie pracuje musisz mieć jakieś zwarcie gdzieś albo brak masy sprawdź, czy na cewce na kablu czarnym z białym paskiem jest ciągle plus po stacyjce i czy nie ginie jak odłączysz ten zawór i na aparacie zapłonowym tak samo chyba jest taki czarny z białym paskiem - to w suzuki zawsze kabel...
Jest za dużo mocy i radio nie daje rady? Radio ma 4x50 W. Wymienić radio, czy dokupić wzmacniacz? Przerywa po znacznym pogłośnieniu, bo gdy układ wzmacniaczy (4x50W) jest przeciążony zbyt "ciężkimi" głośnikami (2x180W), to się wyłącza. Big Truck z silnikiem malucha też nie pokona górskiej trasy terenowej. :cry: Rozwiązaniem jest zastosowanie odpowiednich...
Witam! Tak jak w temacie jestem szczęśliwym (lub raczej nieszczęśliwym) posiadaczem elegancika z '95 r. Wszystko fajnie chodziło do pewnego momentu. Od jakiegoś czasu zaczęły się dziwne objawy, a mianowicie auto momentami (nie zawsze tak się dzieje) w trakcie jazdy gaśnie i pomaga już tylko wyłączenie stacyjki i odpalenie na nowo z rozrusznika. Również...
Proponuje jeszcze sprawdzic: - dysze wolnych obrotow (elektryczna) moze kabel nie laczy lub masz spalony bezpiecznik (po przekreceniu kluczyka w stacyjce powinienes uslyszec charakterystyczny trzask w gazniku) - przydaloby sie tez czyszczenie gaznika a przynajmniej dyszy gaznika w nitro - sprawdz jeszcze dolot powietrza do gaznika czy nie jest przytkany...
Przerwa w obwodzie zasilania elektromagnesu , zaśniedziałe styki na złączach , uszkodzona stacyjka, uszkodzony kabel.
Jednak problem nie jest do końca rozwiązany . Przez jeden dzień było dobrze , potem zrobił się słabszy , wolno nabiera wysokie obroty ,przy gwałtownym dodaniu gazu mocno zwalnia tak jakby stracił iskrę po sekundzie przyśpiesza . Kompresje sprawdzałem ,gaźnik i filtr był niedawno czyszczony więc to raczej nie to ... Ma słabą małą pomarańczową iskrę i...
Niestety trudno w tym roczniku o konkretną podpowiedź ale dla mnie chyba nie łączy stacyjka i w tym kierunku szukałbym usterki.P
W bingo słaby plus po stacyjce powoduje powrót na benzynę, słaba masa przekłamania tps i sondy a słaby stały plus zrywanie komunikacji i powrót na benzynę. Ostatecznie bingo do wymiany, był okres gdy kme wypuściło wadliwą serie, trochę ich wymieniłem.
witam mam problem z subwoofer B-55P boschmann pod siedzenie generalnie jak grał byłem z niego zadowolony ale: na początku czasami sie wyłączał ( kontrolka na pilocie sygnalizowała działanie ale całość nie działa) potem już sie nie załączał. sprawdziłem zasilanie główne masę i i to zasilanie aktywne po włożeniu kluczyka do stacyjki wszystko wygląda ok...
to teraz ja opisze moj problem... mam cc700 z gaznikiem aisana, ostatnio zmienilem w nim filtry, swiece, pierscienie i pare innych jeszcze rzeczy, regulowalem zaplon i ogolnie troche przy nim grzebalem i ta rurke od kolektora do filtra powietrza mam... a problem jest taki: silnik pali bez najmniejszych problemow i zwykle dopiero gdy sie zagrzeje pojawiaja...
To nie mechanik jest podejrzany ,ale jego umiejętności. Podpowiedz mu ,żeby sprawdził kostkę stacyjki.
Wg. logów N108 pracuje OK. Proponuję sprawdzić jedną rzecz a mianowicie jeśli obroty spadną i silnik zgaśnie to nie przekręcając kluczyka w stacyjce sprawdź czy na elektrozawór N109 (ten w linku ) dochodzi napięcie 12V - jeśli napięcie będzie to raczej wychodzi na to, że masz problem z układem zasilania w paliwo - zasyfiony filtr paliwa, zatkane odpowietrzenie...
Hej Psooya. Tak na szybko: - Pod siedzeniem kierowcy,po lewej, jest szare gniazdo serwisowe. Należy zmostkować w nim styk TE1 i E1, wrzucić N( w automacie) lub luz,włączyć stacyjkę i liczyć mrugnięcia kontrolki check. Mrugnięcia powtarzają się od najmniejszej liczby mrugnięć do największej. Pomiędzy nimi następują przerwy.Ta najdłuższa zaczyna cały...
Ewidentnie zanika zasilanie, wpinać po kolei żarówkę, zaczynając od zasilania stacyjki.Potem zasilanie na przekaźnik, za przekaźnikiem itd, gwarantuję, że przerwa się znajdzie.
Posprawdzaj czy nie masz zwarcia w stacyjce.
A dokladnie to na gazie ma swoje obroty jakieś 1000 obrotów a jak dodam gazu to nawet nie przekroczy 1500 obrotów i zaczyna się dławić jeżeli nie ma paliwa. mam wrażeni że moje auto pracuje na jednym i drugim. A i także jak sprawdzałem działanie wtrysku to i nawet świeci jak jest przełączony na gaz. Juz wymieniłem stacyjkę i przekaźnik.Prosze o pomoc...
Masz moją odpowiedź w temacie który kolega podlinkował... Stacyjka do wymiany...
Za GMP przerwa jest większa niż przed o około 0.2mm. Co Cię interesuje przerwa za GMP? Jeśli ustawiłeś przerwę i wyprzedzenie to reszta już zależy tylko od profilu krzywki. po odcięciu zapłonu przez stacyjkę (wyjęcie kluczyka) na około jedną sekundę czuć przepływający prąd - przerywacz nie rozłącza obwodu ? Dobrze myślisz, masz zwarcie na przerywaczu....
To sprawdź kostke pod stacyjką.
Witam Mam problem z moją ranią, a w Szwajcarii mechanik drogi i dlatego proszę o pomoc. Moje auto jak w tytule 2001r. instalacja sekwencyjna LPG od dłuższego czasu słabo odpala mechanik rozłożył ręce i mówi że trzeba szukać a ja nie mam czasu jak jestem w pl. Teraz w lecie jest to jeszcze znośne jednak w zimie trzeba sporo pokręcić zanim zaskoczy.Wymienione...
1. Przepustnica wykręcona. 2. Pomiar na 1 i 3 pinie. Sprawdziłem też napięcie jakie idzie na czujnik przy wyłączonym silniku z przekręconą stacyjką, 5V. Reasumując: "Przyjmując", że pomiar został wykonany prawidłowo (bo został) napięcie jest prawidłowe na czujniku czy nie?
Sprawdziłem przekaźnik. Jest sprawny. Cewka ma ciągłość, styki przeczyściłem. Jak palcem zwarłem styk na przekaźniku to wycieraczki ruszyły. Rozebrałem więc przełącznik przy stacyjce. Ale tam to niewiele widać, zresztą spaliłem dwa bezpieczniki jak próbowałem wciskać śrubokrętem kuleczki, które myślałem, że są od załączania wycieraczek. I tak oto dalej...
a stacyjka ?
Witam. Dziś znalazłem chwilę, żeby znów zerknąć do maździątka (dwójka małych dzieci). Oprócz odmalowania rogu zderzaka (małżonka załatwiła) i zainstalowania świateł dziennych (poprzednich prawie nie było widać, że świecą) spróbowałem odczytać te błędy. Nie miałem rezystora ani diody ale znalazłem śrubokręt z żarówką i kabelkiem. Tak sobie pomyślałem...
Mam podobny problem też prelude IV i 2.0 , odpala normalnie mam bena + gaz przez ostatni czas mam tak że jak jadę (nie zawsze, wiosna idzie może ma uczulenie na pyłki:d) tak jak kolega mówi obroty albo zaczynają falować i tak jak by chciała się wyrwać do przodu po chwili gaśnie w trakcie jazdy ! zapala się żółta kontrolka od silnika! gaszę stacyjkę...
Witajcie. Od dłuższego czasu walczę z tą usterką którą dokłądnie wiadać na filmiku. Zacznę tak : -nieważne czy zimny czy ciepły -auto przygasa -oświetlenie wewnętrzne cały czas mruga, przygasa -raz auto zgasło i nie dało sie zapalic przez około 5 s ( brak prądu ) - samoczynnie zamykaja sie drzwi kierowcy ( pasażera nie sprawdzałem ) - wyskakuje wykrzyknik,...
Tuba może przerywać bo masz spadki na zasilaniu , masz kondensator do tego sprzętu ? Sprawdz czy dobrze masz podłączone Remote w radiu i czy dobrze masz podłączone zasilanie radia i podtrzymanie ze stacyjki.
Witam. Mianowicie zwracam się do was z takim problemem. Dostałem do naprawy Samochód marki KIA SPORTAGE z silnikiem 2.0 16v. 99 rok . Samochód nie palił zero reakcji trup. Samochód odpaliłem po kilku dniach. I tu opiszę historię która naprawdę jest ciekawa. Samochód przyciągnięto do mnie do naprawy. Jesteśmy warsztatem samochodowym który istnieje od...
Właśnie. I tu mamy odpowiedź na pytanie. U mnie kabel z sygnałem nie idzie od radia. Jakiś szalony naukowiec podłączył go do świateł pozycyjnych. Dopiero gdy je odpalę - załącza się wzmacniacz i głośnik bassowy. Patrzyłem, gdzie idą te dwa kabelki o których była mowa. Prawdopodobnie idą do prawej, tylniej lampy, skąd brał sygnał. Kilka miesięcy temu...
Witam. Zakupiłem niedawno VW POLO 1.4 B+G 99rok , oddałem do znajomego mechanika aby zrobić wszystko co potrzebne do normalnej jazdy czyli rozrząd,świece, przewody, popka paliwa (stara padła) filtry i zawieszenie. Po odpaleniu auta wyskakuje kontrolka ze brak płynu hamulcowego i miga cały czas, płyn i hamulce wporządku. Co dalej, jadąc na benzynie auto...
Dziękuję za pomoc. Do odłączonej wtyczki od wtryskiwacza podłączyłem diodę - miga tylko przy wyłączaniu stacyjki. Instalacja gazowa jest na wtrysku i nie ma osobnego emulatora, podłączyłem przewody z ominięciem gazu - nadal nie zapala na benzynie :-(.
Odpisuję tutaj na PW. Jeśli samochód jest odpalany na pomocą dźwigni to na 100% nie ma przewodu oporowego. Jeśli stacyjką to moźliwe, że ma. Ale gdy chcemy sprawdzić to krótka instrukcja: Należy użyć żarówki najlepiej 10W ale może tez być 21W i podłączyć jeden styk żarówki do zasilania cewki, a drugi do masy. Nie należy używać przewodu idącego do przrywacza....
podejrzewam że sygnał stacyjki jest źle podłączony i najpierw startuje rozrusznik a potem stacyjka, musisz znaleźć sygnał stacyjki wyprzedzający rozrusznik
Ja bym postawił na sondę Lambda, sprawdził ją ktoś. Benzyniaki tak mają, prosto sprawdzić. Odłącz akumulator poczekaj kilka minut pomieszaj trochę stacyjką włącz/wyłącz podłącz aku i nie dotykając gazu odpal go, pozostaw na chodzie. Powinno po chwili wejść na wysokie obroty i cyklicznie spadać. jak zatrzyma się na 800 obr/min już bez przyśpieszania...
Wszystkie kostki do posprawdzania. U mnie w YBR problemem był na wpół przepalony przewód od stacyjki. Mierząc miernikiem wszystko było niby cacy, ale jak kombinerkami przeciąłem przewód - próchno. Rozbieram stacyjkę - luty przypalone. Wymiana przewodów i jest już cacy.
wymień palec i kopółke, miałem podobnie, moje audi strzelało i przerywało nie tylko na gazie ale również na benzynie
Może przeoczyłem ale sugeruję uszkodzenie kostki stacyjki- w momencie włączenia rozrusznika przerywa obwód linii zasilania +15
jestem w posiadaniu toyoty awensis model 2000. problem polega na tym że nie za każdym razem stacyjka zalacza rozrusznik. Prawdopodobnie przerywa kostka.Chciałbym naprawić to sam .Odkręciłem osłone nad nogami i nie wiem co dalej robić.Proszę o radę które śruby jeszcze odkrecić i ktora tojest kostka.
Samochód sprowadziłem z USA. Instalację bez większych kłopotów sam przerobiłem, ale oryginalny przerywacz montowany w przycisku świateł awaryjnych wykrywa spaloną żarówkę i kierunkowskazy migają za szybko. Diagnosta przymyka na to oko, ale dla własnego komfortu i spokoju ducha chciałbym coś z tym zrobić. Przebadałem przewody które wpięte są do przycisku:...
Skuter odpalał bez problemu na wiązce z immobilizerem ale miał problemy typu gaśnięcie jadę na niskich obrotach i immobilizer stwierdzał ze odetnie zapłon a na wysokich obrotach zdarzało się ze przerywał ale odpalał ze strzała do czasu kiedy zniknęła iskra wtedy stwierdziłem ze kupię wiązkę bez tego immo i kupiłem założyłem stator wiązkę podpiąłem wszystko...
Witam, proszę o pomoc w zlokalizowaniu przyczyny takiego zjawiska. W octavi przerywacz kierunkowskazów jest zespolony z włącznikiem świateł awaryjnych. I tak, za pierwszym razem po tym jak zaczal wariować w koncu zespsuł sie i przestał załączać kierunkowskazy. Po wymianie działanie kierunkowskazów i awaryjnych jest ok. Wariowanie obiawialo się klapaniem...
Przepraszam za odkop. Ale muszę coś dodać dla potomnych. Wykonałem taki przerywacz ale nie spełnia do końca moich oczekiwań.... Wcześniej miałem przerywacz bimetaliczny z dwoma nóżkami, wpinany szeregowo między plusa aku a przełącznikiem kierunków. I działał on tak że jak się zamknęło obwód przełącznikiem, to prąd płynął przez przerywacz kierunków do...
Nie mam w simsonie s53 , trzeciej pozycji tylko dwie i na drógiej pozycji świeci mi postój a światło mijania nie zamienia się na drogowe(cały czas ściemnione) jadąc w nocy nic nie widzę. Nie mogę tego naprawić mam ogromny problem kupiłem Simsona s53 E1990 z zepsutą stacyjką wypadającym kluczykiem, pobitym kloszem przednim, jak go wziełem to do elby...
Nie działają kierunkowskazy. Mam do nich 4 przetwornicę. Spodziewałem się problemów- kupiłem przerywacz 12V dc na LED-y. Aby układ się "zerował" zostawiłem z przodu żarówki, z tyłu LED-y. Nic z tego. Pytania: Dobrze, że nie 10 :D . Co Ty tworzysz ? Nowo_twory ? Zastosuj sobie jedną przetwornice step up z 6 na 12 woltów, ze wspólną masą wejścia /wyjścia...
Soooory ,że się tak długo nie oddzywałem ,ale pracuje i byłem bardzo zajęty. Od zaporożca ,no nie wiem czy podejdzie. U mnie w samochodzie jest przerywacz mechaniczny, narazie zrobiłem awaryjne tak ,że chodzą tylko przy włączonym zapłonie (dadałem tylko włącznik dwuobwodowy), do zrobienia awaryjnych wystarczyło by zastosować włącznik trzyobwodowy ,ale...
Witam, jestem w trakcie odtwarzania wiązek elektrycznych w samochodzie m-ki nie istotnej , ale z instalacją 24 V, kupiłem przerywacz kierunków i świateł awaryjnych typ RWB - 08A ( do Jelcza ?) i mam tam oznaczenia : 49a ,49, 31, CL, CR, 31 - masa 49 - plus - ale przed czy po stacyjce? 49a - wygląda na wyjście do przełącznika kierunkowskazów CL i CR...
Niebieski przewód dołącz do "+" przerywacza, zielony do "L" przerywacza, szary przewód do "P". Z kontrolką jest mały problem, ona nie może być zasilana ze stacyjki, żeby pracowała na tym przerywaczu musisz odłączyć od niej niebieski przewód i w jego miejsce dołącz masę. Pamiętaj, że rezystory R2, R4, R5 muszą być połączone z masą pojazdu, inaczej ten...
Kolega bardzo "Początkujący"... Jaki to przerywacz? Jaki samochód? Pytanie ogólne a rozwiązania są różne. Skoro przerywacz ma "nóżkę" 49 to można założyć że ma też 49a. W trybie "kierunkowskazy" nóżka 49 czyli zasilanie jest podpięta pod "plus ze stacyjki" a wyjście czyli 49a do przełącznika na kierownicy, dalej do lamp. W trybie "awaryjne" osobnym...
Witam Pacjent to Fiat panda {stara typ 141a} silnik 1200 fire{ punto 60} alternator panda1000 fire{ chyba 65A taki jak w np: uno1.1}. Opisze moze problem, ktory troche uprzykrza eksploatacje auta, mianowicie dzis trzeci raz z rzedu w przeciagu 6 miesiecy uszkodzeniu{ wypaleniu} ulegla kostka stacyjki w mojej pandzie, nie da sie zapalic silnika. Po pierwszej...
Bez przerywacza -Zasilanie do 49 czy to po włączeniu awaryjny czy stacyjką dochodzi. Z przerywaczem - po włączeniu stacyjki cały czas jest zasilanie na 49 i 49a, niezależnie od położenia przełącznika kierunków. Tak powinno być? Bez włączania stacyjka awaryjne ON 12v na 49 i 49a, awaryjne OFF brak napięcia na 49 i 49a. Dodano po 57 Bez przerywacza -Zasilanie...
Witam. Przestały dzialac kierunki oraz awaryjne. Kupilem przerywacz dedykowany do john deere 6400 ale od mf. Dodam ze roznica cenowa znaczna bo az 150 zl. Po odlaczeniu stsrego przerywacz i wlaczeniu nowego kierunki oraz awaryjne oki. Zeby nie bylo tak oki pojawil sie sygnal dzwiekowy zaraz po przekreceniu stacyjki w pozycje pierwsza, dzwiek ciagly....
Zrobić światło stop z bezpiecznika od sygnału. Odnaleźć spadek napięcia na kierunkowskazach ( sprawdzić styki na przełączniku od awaryjnych, skrzyka bezpiecznikowa, kostka stacyjki oraz połączenie przy cienkim kablu akumulator - zasilenie instalacji. Pozdrawiam.
Zrobiłem ten układ, który jest tu zamieszczony i w simku działa świetnie (na żarówkach), z tym, że rezystor R8 jest dobrany troche za bardzo na styk i spadek napięcia na nim przy żarówkach 2x21W nie jest tak duży żeby załączyć bazę tranzystora T3.... trzeba wymienić rezystor na większy opór... najlepiej policzyć go do żarówek, jakie się chce zasilać.......
Masz 4 wyjścia w kostce. 59a to wejście ładowania (z cewki), 31b to masa, 49 to plus po stacyjce a 49b to wyjście na przełącznik kierunkowskazów.
2. Schemat elektryczny Ursus C-360 czemu na tym schemacie od C-360 polaczenie od rozrusznika do regulatora i do pradnicy jest narysowane przerywana linia?
Poszukaj na sieci standardowej numeracji przewodów w zależności od ich funkcji. Podpowiadam z pamięci, że 31 to "masa pojazdu". Może tak coś dojdziesz. 1-ka to zdaje się przewód przerywacza zapłonu, B+ to na pewno dodatni zacisk akumulatora. Być może stacyjkę też masz ponumerowaną. Na forum jest nieco trudniej podać komuś receptę, bo sami nie możemy...
Ja myślałem o rozwiązaniu takim, żeby zasilanie było podane cały czas do układu od momentu załączenia stacyjki. Na wyjście układu natomiast podłączyłbym przełącznik, który załączałby żarówki do układu. Chciałem pozostawić układ na stale podłączony do zasilania, gdyż zdaje mi się, że pobiera on znikomy prąd, ale oczywiście mogę się mylić. Ze względu...
Dlatego układ jest podłączony do włącznika napięcia w stacyjce. Po włączeniu napięcia, układ pracuje cały czas pobierając (mierzyłem) 3-8mA prądu, sygnał po tranz. klucz. podawany jest na przełącznik w manetce, który załącza go na lewe, bądź prawe kierunki. Likwiduje to zauważony przez lechoo problem
Przy okazji przerywacza mam pytanie. Mam problem z kierunkami w motocyklu gdzie praca kierunkow steruje taki modul zalany i nierozbieralny a dziala ma wejscie +(pomarancz/bialy) , mase (czarny), dwa wejscia na impuls wlaczajacy prawy lewy (braz i fiolet) i dwa wyjcia na kierunki prawy i lewy (bialobrazowy i bialofioletowy) oraz jeszcze jeden kabelek...
Proponuję coś takiego jak na rysunku poniżej. Prosty układzik na dwóch popularnych 555. Pierwszy układ wytwarza impuls około minuty i uruchamia drugi który miga żarówką. Jeśli kluczyk zostanie wcześniej przekręcony to spowoduje to wyzerowanie pierwszego układu i równocześnie wyłączenie migającej kontrolki. Jeśli stacyjka nie zostanie włączona to kontrolka...
Trzeci styk do kontrolki. Kontrolka z "drugiej strony" do zasilania po stacyjce. Ale to tylko jeśli masz przerywacz cylindryczny i nie robisz instalacji kierunkowskazów awaryjnych.
Tym się kolego nie sugerowałem, widziałem bo sam go kupiłem. Dzięki za pomoc, okazało się, przerywacz od Cinquecento działa, z tym, że należy podpiąć 3 przewody przed przekręceniem kluczyka w stacyjce. Podpięcie jedynie zasilania, przekręcenie kluczyka, po czym dopięcie 49a powoduje, że stycznik nie działa.
a jak Ci nie pomoze schemat podany przez tronix_1 to pochwal sie jaki masz układ ładowania i czy on jest razem z przerywaczem do kierunków w jednej obudowie
Witam Zepsuły mi sie kierunkowskazy w samochodzie. Myślałem że to może przerywacz ale po zamontowaniu drugiego dalej nie dziłają :/ W samochodzie mam 3 wejścia masa, stacyjka, i do kierunkowskazu. Po połączeniu na krutko stacyjki z kierunkiem światła sie palą. Mogę zmieniać dżwignia czy lewo czy prawo ma mi sie palić i mogę włączyć awaryjne światła....
A mam pytanie trochę z innej beczki spotkał może się ktoś z rozpiską numerów używanych w pojazdach, do czego który numer nie chodzi mi tylko o kierunki czy awaryjne ale całość, czujniki ciśnienia, temp, itp. A odnośnie 49 to idzie na włącznik awaryjnych bo to on podaje zasilanie "po stacyjce" lub jak mają działać awaryjne to "przed stacyjką". Tak przynajmniej...
Land ROVER FREELANDER 2,0t DIESEL 1998r Po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie odpala (słychać tylko jakby przerywacz załączył, czy coś w tym rodzaju, rozrusznik nie załącza), niekiedy muszę czekać 5 ,10 ,15 sek, a czasem pali od razu. Niekiedy, muszę próbować z 10 razy zanim odpali. Co jest powodem?
Między akumulatorem a 49 ma być wyłącznik zapłonu, czyli stacyjka i bezpiecznik.