Gruszka sama w sobie może być uszkodzona. Poprawność połączenia podciśnień przy n75 zachowana? Kolektor ssący nie jest zasyfiony nagarem? katalizator drożny? Przewód pd n75 do filtra drożny? Przy takiej masie powietrza jaką widać w logach, turbo ma nieprawidłowe sterowanie, geometria nie zamyka się do końca.
https://obrazki.elektroda.pl/2823437700_... Motywacja Naprawiając różnego rodzaju joysticki od konsol retro, niezbędną potrzebą była diagnoza stanu takiego urządzenia. Każdorazowe wyciąganie innej konsoli z szuflady, podłączanie do niej kontrolera, włączanie TV, szukanie odpowiedniego kartridża z grą, aby móc przetestować wszystkie...
Dzień dobry.Wymontowałem elektrozawór turbosprężarki z Citroena C5 2.0hdi 140km z 2011roku i sprawdzałem szczelność wężyków przez przypadek dwa wężyki wyskoczyły i nie mogę poszukać gdzie je przypiąć,... Bezpośrednia odpowiedź 1. Króciec górny–prosty (na zdjęciu skierowany w lewo, bez kolanka): podłącz do przewodu zasilającego pod-ciśnienie z pompy...
🚗 Polo 6R 1.6 TDI CAYC 90 KM – problemy z ECU, DPF, EGR Witam, wrzucam podsumowanie moich zmagań z Polo 1.6 TDI (2010, silnik CAYC, ECU 03L 906 023 D). Może komuś się przyda, bo temat jest dość nietypowy. Nadal nierozwiązany... Auto z Francji sprowadzone 7 lat temu jestem pierwszym właścicielem w Polsce. 7397 - Filtr cząstek stałych; czujnik różnicy...
Dokładnie. Też radzę go wymienić. Tymczasem pozwolę sobie zamieścić opis demontażu turbosprężarki w 1.9TDI. Jakoś nie było na to czasu i zamieściłem go tutaj już w formacie PDF, ale zamierzałem go umieścić żywcem na forum. Demontaż turbosprężarki Audi A3 1.9TDI 110KM Fotoporada poniżej opisana przedstawia jak bezpiecznie zdemontować turbosprężarkę w...
Jak mogę odpiąć turbo? Przewód intercooler - kolektor ssący rozpinasz. Przewód rozpięty-żadnych zmian, więc chyba turbo ok, do str gorącej suche, od str zimnej suche,od str do intercoolera(przewody do intercoolera suche) dwie kropelki. Wydaje mi się że dziś kopci mniej, może wieczorem przegonię go i wypali resztki. Dodano po 3 może to być uszczelka...
Witam. Mam problem z moim Leonem z silnikiem 1.8t AUQ. Auto kupiłem parę miesięcy temu i po zakupie zaczęły się przygody okazało się że jest pęknięty gumowy przewód odmy następnie pęknięty kolektor wydechowy + popękana żeliwna muszla turbiny. Po tym wszystkim auto przy rozpędzaniu delikatnie poszarpuje. Proszę o analizę logów jak dla mnie to przeładowuje...
Silnik dość popularny, ale niestety niezbyt trwały. Na początek posprawdzaj wszystkie przewody turbo- kolektor bo one potrafią pękać zwłaszcza przy opaskach. Sprawdź chłodnicę powietrza, może pęknięta gdzieś na boczku i czasami popuszcza. Jeżeli jednak faktycznie turbina się kończy to od razu zdejmuj miskę i wymień lub wymyj /jak Ci się uda/ smok i...
https://obrazki.elektroda.pl/8264744000_... Ja znalazłem w internecie takie zdjęcie i np. wg. niego można sie zorientować gdzie maja być umieszczone elektrozawór turbo i czujnik cisnienia . Pewnie gdybym dłużej poszukał to bym znalazł jak mają być podłączone podciśnienia ale mi sie nie chce . :D Wolę napisać: Na vacu-pompie jest plastikowy...
''fil2006'' o tym co piszesz to chyba te kolektory są w nowszych silnikach.A moja omega jest z 1995r.może nie znam się na tym dobrze ale kolektor był myty w środku i nic nie było widać żeby były jakieś przepustnice. a w kolektorze mam od spodu wkręcony czujnik doładowania.a od króćca który wystaje pod kolektorem jest podłączony przewód do elektrozaworu....
Wracając do tematu puki co olej nie pojawia się przy turbo (może ze względu na niską temperaturę zewnętrzną), ale nadal kopci. Problemem okazał się jest układ wydechowy po stronie kierowcy. Okopcona jest lewa strona silnika włącznie z krzyżakiem na maglownicy i przewodami gumowymi od układu chłodzenia. Czy tam idzie jakiś przewód od EGR-a ? bo sam kolektor...
Witam, piszę post ponieważ nie mogę znaleźć informacji co może być przyczyną moim problemów a informację które są w necie, ich nie rozwiązują. Mianowicie mam Seat Leon 1.9 TDI 110km 2002r. Od roku borykam się brakiem mocy lub błędami ECU. Aktualnie do około 2tys mam mało mocy. Rzeczy które zrobiłem: - Wymieniłem przepływomierz (dwa razy w ciągu roku)...
Witam, Jestem tutaj nowy więc proszę o wyrozumiałość. Było wiele tematów o tym błędzie jednak dalej nie mogę sobie z tym poradzić. P1297 Pressure drop between Turbo and Throttle Valve (Check D.V.) diagnozowany Launchem X431. Kiedy tylko błąd się pojawi obroty dostają świra. Zaczęło się od uszkodzonego termostatu i ssania korka oleju. Po wymianie termostatu...
Też sie nad tym zastanawiałem ale sprzedawca z serwisu nagaz24 powiedział że tak sobie nie mogę zamienić parownika jeśli mam ig1 Turbo bo że niby zmianą parownika moge sterownik od gazu uszkodzić. Troszkę mi się tu wierzyć nie chce ale biorę to pod uwagę. I dlatego wolę zapytać.I jeszcze mam pytanie gdzie powinien być wpięty przewód o podcisnienia od...
Nie wiem co powiedzieć... Klient też mówi mi: jak to możliwe??!! I słucha tego co mu mówię z niedowierzaniem. Sam się równiez dziwię. Na liczniku jest 160000km. Samochód zakupiony osobiscie przez właściciela (3lata temu) od koncesjonera saaba w belgii z pisemną gwarancją. Także niemozliwe żeby licznik przekręcony. No dziwne... Ale tak jest... Tłoki...
(at)piachu1994 Dzięki za odpowiedź. Prosiłbym o wyjaśnienie o co chodzi z czujnikiem map, czy to chodzi o czujnik map sensor ? Możesz mieć uszkodzony czujnik ciśnienia. Znajduje się gdzieś na przewodzie plastikowym, bądź intercoolerze (musisz przepatrzeć w skrócie przewody od turbo do kolektora ssącego). Ma złącze 4-ro pinowe.
egr, szczelnosc przewodu od turbo to kolektora ssacego, turbina, przepływka, paliwo, wtryskiwacze? Podaj wiecej szczegułów.
No tak to typowe miejsca wycieków. Reduktor przeważnie puszcza wężykiem podciśnienia. A wtryskiwacze normalnie przewodami do kolektora.
Zobacz czy przewód z turbo do kolektora robi się twardy po dodaniu gazu. A może poszedł wtrysk sterujący.
Wygląda na uszkodzenie przewodów powietrza na linii turbo-przewody-intercooler-kolektor ssący. Dziura będzie mała i trudna do zlokalizowania.
Z opisu wynika że masz nieszczelność na drodze turbo-przewody-intercoller-kolektor ssący.
Mnie chodzi o przewód idący od turbo do kolektora tam trzeba szukać oliwy.
W jakiej kondycji turbina ? Dmucha coś kolwiek? przewody od turbo to kolektora sprawdzone pod kątem pęknięć?
Nie do końca wszystko rozumiem. Gumowy przewód na podciśnienie oznacza ,że gdzie mam go podłączyć tzn do kolektora ssącego przed turbiną czy do jakiegoś podcićnieniomierza (regulatora podciśnienia)?
Jeśli dobrze pamiętam, to map sensor jest na pasie przednim nad wentylatorem chłodnicy i odchodzi od niego przewód plastikowy do kolektora ssącego. Zobacz, czy nie masz wolnej wtyczki 3-pin w tych okolicach.
Witam. Przyczyną twojego problemu może być pęknięty lub zatkany przewód od turbo do bostera . Sprawdź najpierw ten przewód jak będzie wszystko ok to wkręć trochę boster powinno pomóc. Może autko kopciło i ktoś nie chciał inwestować i wykręcił boster zmniejszając w ten sposób dawkę paliwa. Powodzenia i napisz jak usuniesz problem przyda się innym.(boster...
Widziałem w internecie, że przerabiali. Temu pytam: może ktoś próbował, a żeby wstawić mechaniczną pompę, kolektory od 1.9 da się dobrać, przewód zasilania i spływu turbo da się ogarnąć. Mam chęć spróbować coś zbudować, nawet jakby się rozleciał — tanio go kupiłem. Jak to mówią w "dobre imię motoryzacji":D
Sprawdż ciśnienie doładowania,przewody turbina - kolektor sący.Umnie jak przesadze to potrafi zsunąć przewód z kolektora.
Tam nie będzie ciśnienia, cieśninie pojawi się gdy turbo będzie ładować. Sprawdź dokładnie wszystkie przewody podciśnieniowe i od turbo do kolektora. Najlepiej je wyjąć i dokładnie obejrzeć.
Czarny dym i brak oleju to najszybsza opcja puszczające olej turbo. Ściągnij przewód idący do kolektora ssącego i sprawdź czy jest tam olej. Migająca kontrolka sygnalizuje błąd, musisz sprawdzić pod kompem. Turbo suche
Przewód miedzy pokrywą a kolektorem ssącym wyrzuciłem i zaślepiłem przyłącza. Ja nie chciałem żadnych oparów wrzucać w układ dolotowy wiec peszel z prawej strony poprowadziłem pod podwozie a przyłącze które znajduję się przy rurze dolotowej od turbo (to z wtyczką i dwoma przewodami) zaślepiłem. PS ta krótka rurka (w dolocie przed samym turbo) z wtyczką...
Najprawdopodobniej uszkodzony przewód po stronie ciśnieniowej turbiny na drodze turbo-intercooler, lub intercooler-kolektor ssący. Gwizdy i świsty o tym by świadczyły.
Witajcie przychodzę z nowym tematem diagnozuje Sharana 1.9 tdi kod silnika 1Z rocznik 1996r. Dolega mu odcinanie mocy przy ok 110 km/h... Dzieje sie to na 5 biegu... pierwsze co podpiąłem się VCDS-em i jest błąd "00575 Ciśnienie w kolektorze ssącym - różnica w regulacji." I teraz tak pierwsze co sprawdziłem jak jest podłączony zawór n75 i jest podłączony...
Posprawdzaj czy nie ma oleju w kolektorze ssącym i w rurach doprowadzających do kolektora żeby czasem nie zassał bo go nie zgasisz dopóki nie wypali oleju z rur a jak sobie weźmie nie raz więcej na cylinder to i korbowód ugnie.Ale jak ściągniesz przewód z kolektora to turbo po dodaniu gazu jak będzie olej w przewodach to go wyrzuci.
Uważam ze Twój plan jest trochę nie w tym kierunku. Jeśli turbo się rozsypalo to w pierweszej kolejności sprawdz sprężanie w silniku i ciśnienie oleju. Jeśli zakładałes inna, używana turbine to być może też jest wadliwa i dlatego znowu zbiera się olej. Zdejmij przewód od egr przy próbie odpalenia bo czasami jest tak brudny ze się zatnie i będzie dławił...
turbina 400 rury dolotowe ok 150 200 zl przerobka kolektora wydechowego100zl przewody olejowe do turbo 80 100zl
To normalne, jeśli wyrzuca niewielkie kropelki oleju, turbina zasysa również przedmuchy z odmy (skrzyni korbowej). Zamontuj przewód miedzy turbo a kolektorem- ściśnij go , poproś kogoś aby na ciepłym silniku dodał gwałtownie gazu,gdy silnik wejdzie na obroty to przewód powinien się "napompować"..Normalnie powinno się podłączyć manometr i dokonać jazdy...
Do sprawdzenia zawór odmy "czerwony grzybek" w kolektorze ssącym, następnie membrana odmy w pokrywie zaworów oraz kontrolnie zawór zwrotny przewodu odpowietrzenia skrzyni korbowej.
Ten niezaślepiony koniec przewodu powinien być podłączony do tego zaślepionego wężyka gdyż łączy on króciec "ATM" elektrozaworu N75 (tego przy zbiorniczku płynu wyrównawczego) z wężykiem przy trójniku gdzie zbiega się wężyk z króćca "ATM" elektrozaworu N18 (od sterowania zaworem EGR) i od trójnika idzie jeden wężyk do obudowy filtra powietrza. We wlocie...
Turbiny były montowane dwie inne. Mam na stanie zawsze 2-3 turbiny po regeneracji. Siłownik jest pneumatyczny z czujnikiem tzn wchodzi do „gruszki” przewód pneumatyczny a nad nim jest kostka 3 pin. Zaznaczę od razu ze elektrozawór sterujący turbo jest nowy oryginalny. Podciśnienie jest, przewody tez są nowe. Ominąłem serwo hamulcowe nic...
Brak ruchu sztangi to może być przyczyną braku mocy ale nie świadczą w 100% o uszkodzeniu gruszki - mogą być zapieczone kierownice turbiny lub uszkodzony zawór regulujący podciśnienie w gruszce lub nieszczelny przewód podciśnienia idący do gruszki to powoduje że nie załącza turbiny i stąd ten brak mocy.Biały dym może być spowodowany uszkodzeniem Turbiny...
Aby zmierzyć ciśnienie doładowania turbo, potrzebny Ci będzie ciśnieniomierz do takowych pomiarów, można go kupić w większości sklepów motoryzacyjnych,lub porzyczyć , jeszcze jedna opcja, jechać do mechanika aby on sprawdził ciśnienie, jeśli zdecydujesz się sam bawić , to mając już zegar , trzeba wpiąć się nim w przewód pomiędzy turbo a kolektorem ssącym,...
Każdy użytkownik samochodu z Turbo (szczególnie tuningowanego) powie że najpierw rozgrzej silnik później ciśnij gaz (jeśli chcesz aby długo żyła turbosprężarka ) a po każdej jeździe odczekaj co najmniej minute chyba że była to bardzo szybka jazda to nawet do 3-ch minut przed wyłączeniem silnika. Świst może być spowodowany brudnym filtrem powietrza -...
Sprawdź tak. Wywal wąż łączący przepływke i turbo. Przy turbinie papodaj powietrze. Sprawdzisz wtedy cały układ, czyli przewody, IC, kolektor, egr itp. Objawy, które opisujesz wskazują właśnie na nieszczelności dolot. Dla pewności możesz jeszcze podłączyć urządzenie diagnostyczne I w czasie przyśpieszania zerknąć na wartość doładowania.
Witam i od razu dziękuję, choć przyznam, że traciłem już nadzieję że ktoś odpowie w tym temacie, a szkoda by było, bo problem ciekawy i dość uporczywy. Może kosztować niepotrzebnie... Do rzeczy... Zacząłem od zbiornika. Już po zdjęciu w kabinie z podłogi wykładziny pierwszy zonk. Jeden z przewodów wychodzących z baku luźny na szybkozłączce!!! Jednak...
Ja mierzyłem multimetrem, nie mam oscyloskopu itp. Pomiar wykonałem podpinając jeden przewód (-) do minusa aku a drugim (+) dotykałem konektory w kostce. Multimetr ustawiony na V zakres automatycznie. Pewnie nie jest to poprawna procedura ale nic innego mi do głowy nie przyszło. Na wszystkich 4 kostkach wynik był 1.8 V więc przyjąłem ten wynik za poprawny. Wiesz...
Turbo szaleje to i błąd przepływu wywala. Zrób porządek z przewodami od turbiny do kolektora dolotowego
Witam właśnie przekładam silnik w Iveco 3510 2.8TD . Kupiłem drugi silnik i tu mam mały problem z turbo. W moim silniku turbo jest połączone z kolektorem ssącym. W silniku który kupiłem turbo jak i kolektor ssący ma wyjścia na intercooler ( mój jest bez intercoolera) mocowanie i przewody do smarowania turbo są identyczne i wszystko by pasowało gdybym...
podobny objaw daje też pęknięty przewód doprowadzający powietrze z turbo do kolektora ssącego. Autko działa prawidłowo do ok 2 tys obrotów, a powyżej jest strasznie mułowate. Przy większym pęknięciu słychać z przodu jakby chodził odkurzacz. Na biegu jałowym, bez obciążenia nawet przy obrotach pod 5 tys ciężko jest to wykryć, chyba że dziura jest już...
Witajcie. Mam pytanie, od jakiegoś czasu a zimą widzę, że poci mi się ten wężyk. Czy ktoś się orientuje w autach VAG (Golf IV, A3, Octavia, Leon), co to jest? Czy to przewód olejowy? Silnik 1,8 turbo. To jest w okolicy przepustnicy/kolektora, niedaleko bagnetu oleju, ale wyżej niż filtr oleju. Zamieszczam poglądowe: http://obrazki.elektroda.pl/9474475600_1...
Witam.Miałem podobną wadę w moim samochodzie.Przyczyny były dwie.Zużyte turbo i uszkodzony czujnik podciśnienia.Opisujesz że w przewodach podłączonych do turbiny jest smoła,jak to możliwe skoro turbo niby po remoncie.Powinno byc czyste.Czujnik podciśnienia może byc uszkodzony lub przewód łączący go z kolektorem ssącym może byc pęknięty i silnik pracuje...
w przypadku montażu nowej turbosprężarki: 1.Przewody powietrza podłączone do turbosprężarki muszą być czyste i nieuszkodzone. 2. Filtr powietrza musi być całkowicie czysty i wolny od zanieczyszczeń. 3. Należy sprawdzić cały układ dolotowy wraz z kolektorem ssącym (ewentualne czyszczenie lub usprawnienie). 4. Należy usunąć zniszczone uszczelki i wymienić...
Witam! Passat B5 1.9 TDI AWX 130. Brak mocy w układzie doładowania, dodam, że w wężyku przed gruszką brak jakiegokolwiek ciśnienia! Wymieniony N75, przepływomierz, EGR czyszczony, czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym, turbo 3 lata temu. Od miesiąca nie mogę rozwiązać problemu!!! Po pomoc!!! AI: Sprawdzałeś szczelność przewodów podciśnieniowych i cały...
Między turbo a katem 3 śruby Katalizator ma dwa wsporniki po odkręceniu ich można go odsunąć od turbo Spływ oleju 2 śruby m6 Smarowanie turbo 1 rurka można odkręcić na rogu głowicy Turbina do kolektora wydechowego na 3 śrubach Poza tym rura do filtra powietrza do wyjęcia i przewód do intercolera do odsunięcia ale to już na opaskach na śrubokręt Wężyki...
Trzeba posprawdzać przewody sterowania zaworu turbiny na szczelność, sprawdzić zawór turbiny czy się nie zacioł. Sprawdź też przewody turnina kolektor dolotowy czy szczelne.
Witam Proszę o pomoc w wykryciu przyczyny błedu "check engine" (niskie ciśnienie w kolektorze ssącym), błąd sporadyczny, po wykasowaniu wraca po kilku tys km, co zostało zrobione: -wymieniony czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym -sprawdzony intercooler -sprawdzone przewody ciśnieniowe turbo-intercooler-dolot, oraz obejmy łączące -sprawdzone turbo,pompuje...
EGR. I odpięcie może nic nie dać. Druga możliwość, nieszczelny dolot. Odpięcie EGR dodało mu troszkę mocy jak oczywiście usterka nie występuje więc EGR jest wyeliminowany. Ciśnienie doładowania jest idealne. Przewody filtr > turbo i turbo > kolektor sprawdzone. Raczej usterka naprowadza mnie na pompowtryski. Autko ma przelatane 207tyś. Nie wiadomo...
Witam jestem początkujący w tym forum chcę porad gdzie mogę znaleźć problem w aucie i go naprawić a mianowicie: wydaje mi się że nie przyspiesza jak trzeba opiszę: kupiłem passka b5 1.9 tdi 110km z zerwanym paskiem rozrządu (wiedziałem o tym) rozebrałem wszystko świece,wtryski,przewody,głowice,turbo,ko... całość zdjąłem razem z rolkami, itd.. głowica...
Witam serdecznie! Mam problem z Golfem Mk 4 z 2000 roku z silnikiem 1.9 TDI 90 KM . Otóż przy dodawaniu gazu a czasem nawet na biegu jałowym na postoju "coś" zaczyna świstać. Mechanik przy okazji wymiany rozrządu "rzucił okiem" na turbinę i wykluczył jej awarię. Zaniepokoił mnie jednak swąd spalin, który czuć bliżej komory silnika, a nie z tyłu auta,...
Według katalogu Bosch znalazłem tylko dwa czujniki: 0 281 002 063 -(taki jak mój) 0 281 002 122 -(do nowszych modeli z przepływomierzem) o inym nie słyszałem. Czy mógłbyś udostępnić te dane źródłowe z których zaczerpnąłeś info bo one całkowicie przeczą informacjom które ja posiadam. Z pomiarami narazie się wstrzymałem bo pogoda nie sprzyja a ja dysponuję...
Witam. Objawy: W momencie zapięcia turbo za samochodem gęsta chmura czarnego dymu. Gdy turbo nie zapnie (rzadko się zdarza, po ponownym odpaleniu działa) nie dymi nic. Wszystko wskazywało na turbo. Turbina po pelnej regeneracji łącznie z geometria a dalej dymi. Korekty wtryskow bez rewelacji ale tragedii nie ma, ewentualne czyszczenie. Pytanie : gdzie...
Odkręć przewód od kolektora ssącego i sprawdź czy nie masz czasem w nim sporawej ilości oleju. Jak jest olej to znaczy że turbo raczej do wymiany i katalizator do czyszczenia bo prawdopodobnie jest zawalony nagarem.
ja też miałem problem z olejem silnikowym przy wtryskiwaczach i w dolocie turbo. Wymieniłem membranę w pokrywie zaworów (stara była sparciała, zdeformowana i całkiem sztywna. samą membranę z pokrywką kupiłem za ok 30zł na aliexpres), podkładki miedziane wtryskiwaczy oraz złączkę pomiędzy odprowadzeniem gazów z odmy do dolotu (jeden zaczep był złamany...
Błąd 17958 przekroczono limit różnicy ciśnienia doładowania faktycznego a zadanego. Czyli układ doładowania (turbo i n75) nie radzi sobie z utrzymaniem ciśnienia w kolektorze na zadanym poziomie. Najczęściej jest to zacinające się turbo lub zawór n75 ,dziurawa gruszka turbo lub przewody podciśnienia słaba pompa podciśnienia.
Witam. Na początku przedstawię pacjenta - Mercedesa w211 z silnikiem 3.0 cdi OM642. Od długiego czasu borykam się z problemem w moim aucie. Na początku samochód został oddany do jednego mechanika, ale stwierdziłem, że jest zbyt skomplikowany i nie chcę grzebać sam. Skończyło się na tym, że jeden mechanik wymienił mi turbinę, EGR, milion razy poprawiał...
Też nie wiem jak działa układ podciśnienia w tym aucie, gdyż schematów w necie nie mogę znaleźć, Nie trzeba schematu. To można kawałkiem wężyka na aucie w kilka minut połączyć. generalnie na prosty system, vakupompa zasysa powietrze z plastikowego trójnika, elektrozawór połączony przewodem z gruszką EGR, oraz trójnika, potem idzie przewód pod auto,...
Witam. Kolego najpierw odlacz gruby przewod powietrza od turbiny i sprawdz czy obraca sie wirnik. Turbina jest pod kolektorem wydechowym.
Mam problem w volvo v50 2.0d 2005r bez dpf. Auto na postoju przechodzi w tryb awaryjny - odcina sterowanie turbo i wyrzuca błąd P2263 - Działanie układu sterowania ciśnieniem doładowania turbosprężarki/sprężarki doładowującej. Po skasowaniu błędu i odpaleniu zawór regulacji turbosprężarki idzie na 99% (ciśnienie kolektora około 1000, zadane 1035). Po...
To ja chyba czegoś nie rozumiem 🤔 , chcesz mi powiedzieć że gaz leci do ze zbiornika do kolektora bez przewodu jak wifi? To faktycznie jestem niedowiarek , ja rozumiem że może poszczać elektrozawór itp i dlatego zdemontowałem przewód https://obrazki.elektroda.pl/5253404600_... Dodano po 8 Nie to zdjęcie Dodano po 4 https://obrazki.elektroda.pl/6272700900_...
Licznik w autach sprzedawanych są cofane zawsze lub prawie zawsze(po prostu lepiej to wygląda). Co do turbinki to albo laptop i VAG albo manometr na przewodzie od turbiny do kolektora ssącego.
Jeżeli sprawdziłeś przewody , IC i poza tym nie ma żadnego dźwięku sugerującego nieszczelność to jak masz taką możliwość to podmień przepływomierz. Błędów zero,przewody sprawdzone Jakie ciśnienie w kolektorze widzi sterownik po zapłonie i na wolnych obrotach?
Witam znalazłem problem odnosnie bełdow p1125-08 , p0638 pogryziona wiaska kabli bezposrednio za silnikiem. Błedy usuniete ,ala problem ten sam. Odłaczam przewod podcisnienia od turbo silnik chodzi rowno ,wkreca sie na obroty ,podłanczam podcisnienie max3000 obr. Odpinam gruby przewod od turbiny do intercooler i od kolektora ssącego i dalej silnik tylko...
Pobieżnie czy turbo ładuje można sprawdzić uciskając wąż idący do kolektora ssącego i dodając gazu . Jeśli wąż się wzdyma to turbo jest ok . W golfie 4 jest jeszcze takie połączenie przewodu od turbo przy prawej podłużnicy , często się tam rozpina istnieje takie prawdopodobieństwo ,ze manewrując z miską wypiął ci się ten wąż . Mogły też spaść podciśnienia...
no wlasnie...vag nic nie pokazuje. zadnego bledu czujnik temperatury wymienialem w zeszlym roku bo silnik robil przegazowki i wowczas vag wywalil taki blad. auto nie dymi podczas zapalania i przegazowek. zapala tez bez problemu w przewodach od turbo sladowa obecnosc oleju-sprawdzilem tez kolektor i intercooler swiece nowe-wymienione w zime dzieki za...
Z tego co sie orientuje to nie taka prosta sprawa.... Oczywiscie potrzebujesz turbiny kolektora pod turbo oraz innego drobnego osprzetu typu inne przewody gumowe cisnieniowe itd ...Nie wiem moge sie mylic ale tez inna jest pompa wtryskowa. Jedno jest pewne inna jest znaczaco dawka paliwa ktora podaje pompa.... Moze kto inny bardziej doswiadczony Ci...
Witam posiadam bmw e46 320d 2000r. Bmw przeszło gruntowny remont, między innymi została wymieniona turbina, separator oleju, pierścienie. Problem polega na tym że separator oleju przepuszcza, duża ilość oleju wycieka pod silnik przez przewód doprowadzający powietrze do turbo a część wciąga turbina do kolektora. Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie...
Ew. pozdejmuj przewody od turbo, coolera itd porób zdjęcia może coś będzie widać. Nie ma tam intercoolera, turbo przyłączone bezpośrednio kawałkiem gumy do kolektora ssącego. Odkręca się rurę wydechową od turbiny, gruby tłusty szlam pokaże prawdę.
Posiadam Zafirę B 1.9 DTH. Również walczyłem z p2279 ponad miesiąc. Usunięcie klap z kolektora nic nie dało tak samo jak samo jego ściągnięcie i uszczelnienie, czyszczenie EGR, przepustnicy etc. Winowajcą całego zamieszania był strzelony przewód czujnika ciśnienia DPF przez, który DPF się nie wypalał i zapchał się tak że po wymianie węża różnica ciśnień...
Czarekk23 zmień temat, opisz w nim krótko objaw, np. auto nie przyspiesza, brak mocy itp. "Zapowietrzenie turbiny" to kompletny nonsens. Na początek sprawdź szczelność przewodów gumowych szczególnie prowadzących powietrze od turbo do intercoolera i dalej do kolektora. Jeżeli rura gdzieś pękła to turbina tłoczy w atmosferę zamiast do silnika, towarzyszy...
Czujnik ciśnienia doładowania jest przed kolektorem dolotowym [czarna kostka z wtyczką] jest jeszcze przepływomierz za filtrem powietrza. Uszkodzona turbina.zawór sterowania turbo, uszkodzone przewody podciśnień, układ wtryskowy itd. To są z grubsza rzeczy odpowiedzialne za to ze występuje odcięcie sterowania turbo przez sterownik silnika. Musisz udać...
Przyczyn było wiele, szwagrowi padło turbo i uszkodziło silnik. Koledze turbina wykręciła silnik na maksymalne obroty.A mi nie ruszała się dźwignia :) Sprawdziłem działanie siłownika na strzykawce, oraz szczelność przewodu od kolektora do siłownika. Egr mam zaślepiony. Z gruszki (siłownika) idzie wężyk do kolektora, nie rozumie o jaką muszlę chodzi....
Witam Problem z silnikiem 1.6CRDI a dokładniej z doładowaniem. geometria turbo chodzi luźno tylko mam pytanie o gruszkę sterującą tą turbiną. Zauważyłem że w przeciwieństwie do grupy WAG gruszka turbiny jest w pozycji otwartej na max przy wyłączonym zapłonie i po odpaleniu również. To potwierdza zawór sterujący bo gdy wypnę wtyczkę z zaworu i sprawdzę...
Sprawdzilem chodnice intercolera i jest szczelna, odkreciłem przewody od turba i jest w nich osad po oleju wiem ze bierze troche oleju, ale wirnik obraca sie swobodnie. zapaliłem silnik na odkreconym przewodzie do kolektora ssacego i wtedy było bardziej słychac jak turbo pracuje i nawet dosyc mocno dmuchało powietrze. Nie chce pakowac sie w niepotrzebne...
no wysterowanie jest za małe o jakieś 25% tylko nie wiem czemu, podciśnienie w przewodach jak najbardziej jest, jak już mówiłem nawet po zgaszeniu silnika jak ściągnę przewód z gruszki to zasysa powietrze w przewodzie bo jeszcze akumulator podciśnienia działa nie wiem czy tak powinno być. Ktoś mi mówił, że może sztanga źle ustawiona to pytałem w zakładzie...
Zdaje się ze dosyc głeboko wsadziłes rece a nie sprawdziłes czujnika MAP. To przeciez on informuje ecu o cisnieniu. Poza tym bład doładowania moze wywołac np. nieszczelnosc na dolocie, miedzy przepływomierzem a turbina. Sterownik widzi za małą mase powietrza w stosunku do cisnienia doładowania i wywala bład. Pisałem - czujnik MAP sprawdzony! Odczyt...
Witam Mam problem z silnikiem 1.9 JTD kod silnika AR32302 to jest lancia lybra (ten sam np. jest w alfie 147 i fiat multipla) Mam dużo oleju w intercoolerze - ciągnie go turbo z odmy wypłukałem intercooler dokładnie, wymyłem wszystkie przewody od filtra powietrza aż do kolektora ssącego i po 20 000 km mam zawalony intercoole tak jak poprzednio. I ogólnie...
Witam Mam Opel Sintra '98 2,2dti. Pojawia się stały błąd P1590. Brakuje mi schematu elektrycznego silnika. Jest brak mocy do 3tys a powyżej jakoś idzie ale ciężko i nie włącza się turbo. Brak zasilania na zaworach egr, turbo i klap w kolektorze ssącym. Wszystko jest powiązane wychodzi na to. Na kompie mam zasilanie po zapłonie i masy. Przewód różowy...
W tym samochodzie nie ma pompy paliwa w zbiorniku. Sytuacja z powietrzem w paliwie opanowana. Wyciągnąłem 3 wtryski, które za dużo paliwa puściły na przelew. Po rozebraniu całych wtrysków i umyciu w myjce, dwa się udało naprawić, trzeci praktycznie jest taki sam jak był. Po tym zabiegu ładnie zapala i ładnie pracuje, ale nic to nie zmieniło jeśli chodzi...
Witam w zafirze z silnikiem 1.4 turbo błąd DTC P0299- niedostateczne doładowanie silnika . Oczywiście najpierw sprawdzamy szczelność dolotu (przewody intercooler itp) ale najczęściej pada zawór regulujący turbo (znajduje się na przodzie turbo - widoczny po otwarciu maski) od tego przeważnie się zaczyna . Drugi bardzo częsty przypadek to pęknięcie turbiny...
jesli niema podwyższonego zuzycia paliwa to podejrzewałbym jednak zbyt mało powietrza dla silnika. Czyli: turbo, egr, zatkany kolektor dolotowy, zalepiony czujnik cisnienia w kolektorze, nieszczelny dolot: intercooler przewody. Oczywiscie byłoby łatwiej gdyby była jakas diagnostyka komputerowa, Nie chce wykluczac wtrysków, bo ja ich nie badałem, ale...
Witam. Jeszcze raz -lewa lampa,lewy zaczep maski,tam przechodzi przewód od chłodnicy powietrza do kolektora ssącego.Koło lewej lampy (zawsze na strony samochodu patrzymy z miejsca kierowcy w kierunku jazdy) przewód ten idzie pionowo i na tym pionowym odcinku jest zabudowany czujnik ciśnienia bezwzględnego w modelu W203 podłączony tylko za pomocą wtyczki...
Sprawdź przepływomierz powietrza intercoolera, przetarte kable, wtyczka jak nie będzie dawał sygnału dalej nie ma turbo. To wszystko już sprawdzałem kabelki i wtyczka są całe,poza tym gdyby przepływka siedziała to w zakresie 2000-3000obr. też by były takie objawy lub całkiem mocy by nie miał,ale nie wykluczam że przepływomierz jest sprawny w 100%....
Witam jak w temacie mam problem z takim pojazdem jak mazda 3 z roku 2005 z silnikiem 1.6 HDI PSA .Auto ma brak mocy i wyrzuca cały czas błędy p2458, p2584 ,p042f,p0405 dokładny opis w załączniku .Do tej pory wykonałem: -czyszczenie kolektora i przewodów dolotowych -czyszczenie chłodnicy spalin i przewodu EGR -nowy EGR (zamienik) auto na nim ciężko odpalało...
Seat Alhambra 1.9 TDI AFN 110 KM 1999r Witam, samochód traci moc przy około 3000tys obrotów, odzyskuje ją dopiero po zgaszeniu i ponownym odpaleniu silnika. Zawór N75 zamieniłem miejscami z tym od EGR, sprawdziłem przewody od podciśnienia, sztangę turbo- ładnie lekko pracuje, ruch około 2cm, podmieniałem czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym 2 razy...
Mam również golfa 1,9 TDI 90KM oznaczenie ALH. Problem był podobny, nie miał mocy do 130 km/h się rozpędzał i tyle. Po pierwsze turbo wymieniłem uszczelka w turbo puszczała olej do kolektora dolotowego co najciekawsze to podczas demontażu przewodów powietrza widać było ślady oleju nie wspomnę o oleju w intercoolerze, zawór podciśnienia N75 i przepływomierz....
Witam ponownie. Zdecydowałem się iż sam wymontuję i wyczyszczę turbo. I okazało się iż podjąłem właściwą decyzje. Turbo było chyba wyjmowane gdyż nie było problemu z odkręceniem śrub ale okazało się iż ktoś w sposób niezbyt fachowy się za to zabierał: http://obrazki.elektroda.pl/1454483000_1... Poza tym jest skręcone na 3 a nie 5 śrub....
Witam. Zdemontowałem EGR, sporo sadzy w w nim. Moknie w benzynie. Okaże sie jaki efekt czysżczenia, jeśli taki sam to wywale to ustrojstwo i zaślepie otwory po nim. Zauważyłem jeszcze w kolektorze ssącym, gdzie przykrecany jest egr do tego na górze a w otworze zasysa jak przykładam ręke, w środku jest odrobina oleju z sadzą. Co mogło puścić? Uszczelka,...
Usterka łatwa do zdiagnozowania i usunięcia. Trzeba tylko sprawdzić czy nie wypiął się lub nie pękł, któryś z przewodów powietrza doładowanego idących od turbosprężarki poprzez intercooler aż do kolektora ssącego lub też czy nie ma nieszczelności na wężykach podciśnienia zgodnie z tym schematem : http://obrazki.elektroda.pl/7731599700_1...
Cz ktoś mógłby mi wyjaśnić dlaczego zawór EGR zawala mi silnik nagarem? Do tego stopnia że zawory na 1 cylindrze nie są już szczelne i mam problemy z odpaleniem ciepłego silnika (na zimno pali bez problemu). Jest spadek mocy silnik czuje przymulony,przewody od turbo szczelne, wyczyściłem kolektor dolotowy,zawór EGR,pozostała mi jeszcze rura od zaworu...
Uważam że problem ewentualnego oleju po wydechowej stronie turba ma drugorzędne znaczenie. Mamy olej w itercoolerze. Dominikus2008 a zaglądałeś w elastyzce przewody mìędzy chłodnią i silnikiem? Jest olej w kolektorze ssącym? Swoją drogą mało przekonuje mnie teoria że odma musi być przy turbinie bo ta zasysa. Dziwne to jakieś. Jak mówiłem jak odma...
przewód kolektor przewód turbo kolektor przewód
pascal odczyt pliku zawieszenie tylne laguna wentylator chłodnica aster
czujnik zmierzchu czujnik zmierzchu
Valeo A24041153212 – podłączenie zasilania i masy silniczka żaluzji chłodnicy Siłownik bramy dwuskrzydłowej Nice, FAAC, Beninca – który otwiera się pierwszy: P czy L?