Luźny przewód masowy przy skrzyni.
Sprawdź połączenia i wiązkę tak jak wyżej koledzy pisali może nie łączyć np. przewód ukrzony itp.
Masa się wypala bo ma za słaby styk. Częsty przypadek w Renault Ja robię tak że możesz w lutować przewód grubszy w płytkę i do wiązki, dłużej pożyje.
Witam nie mam komputera gadającego. Jak sprawdzić to NIVOCODE ? Który to przewód?
Może sprawdzić rzeczy najprostsze, czyli czy przewód paliwowy i filtr są drożne.
Sprawdź przy wskaźniku czy nie oderwał się jakiś przewód.
A nie zamieniłeś przewodów przy czujnikach. Sprawdź stan naładowania akumulatora. Sprawdź czy przez nieostrożność nie został wypięty jakiś przewód w okolicy Twojej interwencji.
Więc tak stopień wyjściowy bez przekaźnika, zasilanie z bezpiecznika 20A F9 Pomarańczowy przy sprężarce kremowy wyjście ze sterownika. Zresztą jak sterownik nie wystawia masy - może ubity tranzystor wyjściowy, , poprowadź dla sprawdzenia zewnętrzy przewód.
Miernik do ręki i sprawdź przełączniki. Następnie sprawdź przewody.
Proponuję zacząć od odczytania błędów zapisanych w sterowniku ABS-u. A może przy demontażu półosi został uszkodzony czujnik lub przewód?
u mnie okazało się że na rezystorze trzeba było przylutować przewód miedziany :)
Zobacz obok Baku taki metalowy na przewodach paliwowych
Dzięki za odpowiedź . A czy wiesz może gdzie ma byc podłączony ten przewód odmy ?
Kolego ja tym przewodem łączyłem się laguną , ale tylko z kilkoma modułami. Reszta jest na szynie can , dlatego nie da rady takim przewodem
noz ba..
Między przełącznikiem a bezpiecznikami nic nie ma-więc uszkodzony jest wyłącznik lub .przewód do skrzynki
Szukaj na lewym boczku (na tylnym lewym błotniku ) białej kostki. Tam często wypala się zestyk (gruby przewód chyba biały).
Może żarówka od postoju być strzelona, włóż inną, i pamiętaj o odpowiednim montażu, czarny przewód masa.
Rozumiem,że chodzi ci o bezpilotówkę,kierunkowskazy podłapiesz przy module sterującym z bezpiecznikami-lewy przedni słupek w białym złączu kolory zielony-a9 i brązowy-a8,sygnały załącz-wyłącz bierzesz z przewodów fioletowego-a5 i białego-a4 w szarej kostce,a przewód tzw.blokowania łączysz pod przycisk na konsoli-przewody brązowy i pomarańczowy.
Nie znam miejsca w komorze silnika, gdzie znajdziesz w/w sygnały. W kabinie, to w module sterującym z bezpiecznikami (na słupku) - szare złącze: - Pin A4 - przewód biały - Pin A5 - przewód fioletowy
Szara wtyczka, czarny przewód - masa, żółty przewód - 12V po zapłonie.
Uszkodzony czujnik, zazieleniało w lusterku, przytarty przewód w lusterku.
To nie jest seryjne wyposażenie tylko dokładane. Przewód powinien trafić do dołożonego komputera.
Wielkie dzięki pomogło, przewód był przegniły.Pozdrawiam
okazało się że w pomiędzy słupkami przewód był przepalony w kostcce.
No to taki sam. Powinien śmigać. PIN1 - leci do modułu bezpieczników i przekaźników wewnątrz auta na przekaźnik PIN C5 PIN2 - GND PIN3 - sterownik sieci pokładowej UCH kostka40pin PIN38 (biały przewód, na instalacji pomiędzy jest jakaś złączka i tam dochodzi do zmiany koloru z różowego na biały, przez nią idą wszystkie przewody od klaksonu, miejsce...
Musisz sobie znaleźć rozpiskę kostki przyłączeniowej zegara i znaleźć który przewód jest od świateł. Potem najprościej sprawdzić czy pojawia się na nim napięcie.
Jeśli to przewód od zapłonu to możesz go podpiąć gdziekolwiek pojawia się +12v po załączeniu stacyjki. Dość często te przewody są podłączane pod wiązkę idącą do wtryskiwaczy benzyny.
+12V - gruby czerwony przewód +15 - cienki żółty przewód Oba do znalezienia w złączach przewodów za skrzynką bezpieczników. Odcięcie - np. różowy w czarnym złączu przycisku rozruchu
Naprawa jest zależna od usterki, ale również od czasu poszukiwania jej. Jak za bardzo gwiżdże to zdejmij z niej przewód powietrza od filtra i zobacz czy łopatki turbiny są całe, czy czegoś czasem nie zmieliły.
Na którym przewodzie ?
Krańcówka i ciągłość przewodów....
Pociągnij przewód od tylnej lampy jak nie ogarniasz. 15min.
Aby uruchomić silnik trzeba przewód sygnału zezwolenia podłączyć do masy.
Tylko od gniazda w kufrze. Jutro sprawdzę i dam znać Niestety.Sprawdziłem i napięcie na bezpieczniku jest(bezpiecznik sprawny)natomiast brak plusa w gniazdku (minusowy przewód jest dobry).
Listwa z laguny 1 miala dwa przewody, reg. na listwie i przelew do zbiornika.A listwa z laguny 2 powinna mieć regulator w zbiorniku i jeden przewód do listwy.Jak ty żeś to podłączył?
Przewody pin 14 i 33 w sterowniku silnika .Na zagrzanym silniku do 80 * powinno być ok.0,5v
Zobacz do gumowej przelotki klapy bagażnika, czy tam czasem nie ma poprzecieranej izolacji przewodów.
Jak ABS pracuje a nie ma komunikacji to musi gdzieś być uszkodzony przewód. Żmudna robota, ale trzeba szukać po przewodach.
To może należało by sprawdzić przewód sygnałowy immo idący do sterownika silnika.
Tak jak wyżej, proszę o schemat który przewód odpowiada za zasilanie . Może jest szansa,że ktoś ma.
Wróć do sprawdzenia przewodów w gumowym łączniku klapa-karoseria. To jest częsta przyczyna problemów. Tam przewody są bardzo sztywne. Izolacja potrafi być cała a żyła przerwana. Każdy przewód trzeba przejrzeć, sprawdzić mechanicznie (pociągać) oddzielnie.
Możesz też sprawdzić miernikiem ciągłość przewodów tych żarówek: odłącz akumulator, wyjmij bezpieczniki od nich, jeden przewód od miernika przyłóż do przewodu plusowego pierwszej żarówki, a drugi do gniazda bezpiecznika i dotknąć strony idącej do żarówki (musisz tu znaleźć, który przewód idzie od aku, a który do żarówki).. Czynność powtórz dla drugiej...
Dostać się do wyłącznika świateł, podać na krótko zasilanie na przewód sterujący światłami. Brak kontrolki: poprawić bezpieczniki!
przewód MUTE z tyłu radia przywiera do masy ;)
Jak przebiega przewód antenowy w ww. samochodzie, bo nigdzie nie ma anteny. proszę o rysunek, schemat. Dzięki
Sprawdź przewód podciśnienia czy czasem gaz nie idzie w dolot.
Wychyl lusterko maksymalnie w dół, drewnianym klinem od góry delikatnie wyciągnij szkło (jest na plastikowych zatrzaskach) i po wyjęciu sprawdź, czy w ogóle dochodzi napięcie. Jeżeli tak, to spalona mata. Jeżeli nie, to może być ułamany przewód w przelotce drzwi.
Witam, proszę o poradę. Wycieka mi olej z przewodu łączącego się z pokrywą zaworów. Wyciek jest, gdy przewód łączy się z pokrywą zaworów Renault Laguna 2,2dci 2005 rok. Wyciekło mi tyle oleju, że stoi w ściankach, gdzie są wkręcone pompowtryskiwacze . Myślałem, że to wina oringu, który znajduje się w wężu łączacym się z pokrywa. Wymieniłem i nadal jest...
Problemem okazał się przerwany przewód w wiązce idącej do pompy ABS
Zdjęcie nic nikomu nie powie. Musisz sam do tego dojść. Musisz wszystko posprawdzać. Przewód od dołu dochodzi? Nieszczelny, pęknięty? Pęknięty zbiornik?
Masa i napięcie od stopu dochodzą? Sprawdzałeś miernikiem przejścia przewodów?
witam.mam takie pytanie podczas gdy pracował silnik zdjałem jeden przewód zapłonowy i kopnęło mnie pradem.czy to normalne zjawisko czy mam przebicie na tym przewodzie?z góry dzieki na odpowiedz
Panowie mam pytanie,podłączone już wszystko ale gdzie najłatwiej podłączyć przewód zamknięcia centralnego ,podczas naciśnięcia hamulca. Renault laguna I alarm minicar 686h
Na 90% masz uwalony kabel bo -40 to wartość graniczna jaka się wyświetla(mniej się nie wyświetli ;) ) i tak się dzieje przy uszkodzonym przewodzie
A powiedz mi orjentujesz się może czy ten sygnał bezpośrednio z eku idzie na przekaźnik czy przechodzi przez coś jeszcze ?? Wczoraj rylem całą wiązkę szukając którędy idzie ten przewód ale zastała mnie już noc.
To są złącza samozatrzaskowe i nic się nie obraca, odbezpiecza się podobnie jak przewody paliwowe(trzeba nacisnąć zabezpieczenie i odłączyć wąż)
Więc zły schemat dołączyłem. masz rację najlepsze rozwiązanie to moduł zamontować w drzwiach kierowcy jeden przewód plusowy trzeba przez kostkę na słupku przepuścić.
Witam, na wtyczce do zaworu sterowania podciśnieniem mam 10V, nie daje podciśnienia na zawór zmiennej geometrii(jest sprawny, po bezpośrednim podłączeniu) Proszę o schemat, podejrzewam przetarty/przełamany przewód, ze względu na demontowaną wiązkę przy wymianie silnika.
Takie jak na akumulatorze z tolerancją do kilkuset mV spadków na przewodach.
To nie czujnik tylko zawór sterujący wydatkiem kompresora, Sprawdź czy przewód sterujący zaworem nie ma zwarcia do masy, odłącz panel klimy, wtyczkę od zaworu i wtedy sprawdź
Piszę z pamięci ten przewód to czujnik zajęcia fotela, może ktoś to potwierdzi?
problem rozwiązany problemem była instalacja ale najlepsze w kabinie okolice popielniczki zwarcie przewodów
Może uszkodził jakiś przewód od klimy i gaz odleciałłlł
pompowanie gruszką na nic się nie zdaje)? a ściągnąłeś przewód z filtra?
Sprawdzałem przewód do łączenia wtyczki wydają się w porządku przepuszczają prąd. Problem wydaje się jak by leżał gdzieś dalej w module czy coś
Rozciety przewód rozrusznika w dalszym ciagu.
Trzeba by odizolować tą wiązkę, wyjąć kable z peszli i ocenić czy tylko przy wtyczkach cewek zaczynają sie sypać (albo kuna je nadgryzła). Jak tylko przy cewkach, to wyjąc pin z wtyczki i nałożyć koszulkę termokurczliwą, jak destrukcja izolacji sięga dalej w wiązce, to wymiana przewodów
A świece,przewody?
Witam Montuję alarm w renault laguna 2.0 benzyna 95r. i został mi do podłączenia przewód pod krańcówki drzwi ale nigdzie takiego wspólnego nie mogę znaleźć. Prosił bym o pomoc w lokalizacji wspólnego przewodu krańcówek w tym modelu? Pozdrawiam
Jak napisał kolega wyżej, antena ta nie posiada fabrycznego wzmacniacza. Dlaczego pytasz, masz problemy z odbiorem? Jeżeli tak, to sprawdź dokładnie połączenia i przewód antenowy, jeżeli radio jest sprawne.
Witam. Dziękuję bardzo. Pozdrawiam.
Przewód zielony i brazowy tj : 8 i 9 nie mają styczności ze sobą..
Bo pęseta działa jak antenka. Jak wstawisz przewód w formie pałąka też zadziała.
Sprawdż napiecie ładowania oraz przewody.
Spróbuj od strony pasażera , prawdopodobnie masz uszkodzoną antenę keyless po stronie kierowcy . Ewentualnie wymień baterię w karcie . Jeśli działa radio i auto pali z hands free to przyczyną będzie antena lub jej przewody.
To masz zaśniedziałe/ przegrzane styki na tym przewodzie.
Zamontowałem właśnie blokade KD2006 i jedyny przewód, którego nie mogę znależć w moim aucie (renault laguna 1997r) to wyzwalanie masą centralnego zamka. Proszę o poradę gdzie go znajdę lub w jaki sposób mogę go odszukać. Zauważyłem też, że moja blokada na przewód wyzwalania masą podaje jakieś +11 volt i czy to jest właściwe? Proszę o jakieś wskazówki...
Cewki są łączone w pary i pracują szeregowo, 1 z 4, 2 z 3, więc jeśli zdejmujesz przewód z jednej cewki to druga z pary również nie pracuje.
miałem podobny problem w megane. przewód masy byl luźno. W lagunie plecionka lubi się przetrzec. Zobacz tam. Widoczne po otwarciu pokrywy silnika.
zasilanie na czerwonym przewodzie jest a masa na czarnym też jest.nie wiem od czego jest grubszy brązowy przewód w drugiej kostce.a może ma ktoś schemat przewodów do tej centralki.
Panowie dziękuje za sugestie. Naprawiłem przyczyną byl przewód idący od przełącznika w kabinie do reszty instalacji.
Witam.Miałem podobną wadę w moim samochodzie.Przyczyny były dwie.Zużyte turbo i uszkodzony czujnik podciśnienia.Opisujesz że w przewodach podłączonych do turbiny jest smoła,jak to możliwe skoro turbo niby po remoncie.Powinno byc czyste.Czujnik podciśnienia może byc uszkodzony lub przewód łączący go z kolektorem ssącym może byc pęknięty i silnik pracuje...
Znajdź ten przekaźnik i odłącz przewód o którym wspominałem, zobaczysz efekt. Jak nie będzie ściemniać podświetlenia to już wiesz co dalej. Kolego -milejow- taki przekaźnik jest w tych samochodach, poza tym spójrz na nagłówek. To jest dział dla początkujących więc okaż trochę cierpliwości i zrozumienia. Do tematu nie wniosłeś nic ciekawego. Nara
Prawdopodobnie uszkodzony jest przewód sterujący kompresorem. Trzeba go naprawić a ten biały nie będzie potrzebny.
Kolego do rozrusznika przykręcony jest włącznik elektromagnetyczny i to on podaje prąd na rozrusznik i ma jeszcze za zadanie wypchnąć szprzęgiełko rozrusznika w wieniec koła zamachowego. Jak już pisałem do tego włącznika elektromagnetycznego zamocowane są trzy przewody, dwa grube i jeden cienki. Cienki idzie od stacyjki i przy prawidłowym działaniu...
jak jest sterowany centralny zamek w lagunie i na jakich przewodach
w zasadzie tak,tylko tego zabezpieczenia nie kupi.Zamiast microtempu wstawić odcinek przewodu.
Paliwo leci normalnie, sprawdzałem, odkręciłem przewód paliwa przy silniku i po przekręceniu leci normalnie..
Witam Łatwa sprawa nie panikuj.Te zaciski powinny być oznaczone,przykładowo L,i +. L już masz ,natomiast do + ,podaj + po kluczyku .Może być tak jak pisze kolega Motronic ,że ten alternator jest z tego auta ,to przewód być może masz zaizolowany obok innych.
Gdy przerywacz pulsuje szybciej, znaczy to że któraś żarówka nie świeci! Sprawdź która lampa nie świeci i tam szukaj problemu z masą (przetrzyj dobrze szybkozłącze, które jest na samej lampie). Jeśli to nie pomoże, to najprawdopodobniej odłączony jest przewód (o ile pamiętam chyba brązowy)
u mnie kolego było słabe ciśnienie paliwka.Rozgiąłem sprężynkę odcinającą powrót i ciśnienie wzrosło.Samochód zaczął zapalać jak dawniej.Niczym nie mierzyłem ciśnienia ,porównywałem tylko ja przewód podający twardniał przed i po operacji.
Cóż, sam naprawiłem opornicę - wlutowałem nowy bezpiecznik. Ale z resztą poradził sobie dopiero elektryk. Nie dochodził prąd. Ale szczegółów naprawy niestety nie znam. Od skrzynki z przekaźnikami zrobił jakieś odejście przewodu i wpiął to w przewód i zadziałało. Fachowo nie potrafię.
Jeśli wymiana oleju w dieslu co 30 kkm to warto wymieniać przewód olejowy smarowania turbiny, lubi zatykać się szlamem. Znajomy tak wysłał "do aniołków" 3 turbiny co kilka tysięcy km przez przytkany przewód. Podobno ASO wymieniają przewody (procedura?), nieautoryzowani mechanicy rzadko (bo taniej).
Witam Kolegów Stało się nieszczęście, Żona zostawiła psa w bagażniku i się chujec dobrał do tapicerki a za tapicerką w bagażniku wiązka przewodów. Jeden gruby przewód zakończony niebieską wtyką tuż pod okienkiem za kanapą tylnią patrząc od tyłu to po lewej stronie. Druga cieńsza wiązka z której wychodzi przewód chyba do airbaga kończy się... ugryziona....
Podczas wymiany przepustnic wymieniałeś o ringi na nich? Drugim powodem mogą być zwarte przewody, lub zwarty przewód od czujnika ciśnienia wspomagania. Rozrząd jak przestawiony, to pokazuje brak synchronizacji.
Zrób pomiar tych kabelków czy mają przejście . Trzeba odłączyć od wskaźnika i od czujnika poziomu aby dokonać tego pomiaru nawet tanim miernikiem (multimetrem ) . Ustaw ten miernik na brzęczyk i dowiesz się czy przewody mają przejście . Oporność w granicach 1 Ohma na każdym przewodzie . Jeśli brzęczyk słyszysz i oporność w normie to przewody ok. a jeśli...
dobra rada napewno przeprowadze taką próbe tylko że z sondy wychodzą 3 przewody
Skrzynka umieszczona na wysokości akumulatora do niej przyłączony przewód plusowy z akumulatora o tej mowa tam jest ten przekaźnik
Jak Ty wsadziłeś do Laguny silnik od Volkswagena.? Do sprawdzenia przepływomierz i przewody podciśnieniowe.
renault laguna przewód renault laguna przewód paliwowy przewód zapłonowy renault laguna
eagle zasilanie układu pralka indesit wgd934tx creative glosnosc
scania autobus detektor metali
Wzmacniacz WS432: DC offset 4mV i 9mV na kanałach Lokalizacja bezpiecznika i przekaźnika pompy paliwa w Toyocie Corolli 1.5 benzyna 2024