Jak najbardziej sprawdź wszystkie przewody od Serwa hamulca czy ci się gdzieś nie wypiął przewód lub nie został przeciętny/naderwany?
Jeżeli podnosi obroty ,to raczej przewód do serwa ,a nie same serwo. jednak raczej serwo bo zmiana obrotów jest po naciśnięciu pedału hamulca czyli wtedy gdy serwo działa . Gdyby to był uszkodzony przewód podciśnieniowy to nieszczelność jest stała i naciskanie hamulca nic nie zmienia .
Przewód do serwa zatkany, może zawór zwrotny zacięty, miałem przypadek w brerze że pajączek w środku rurki zrobił sobie kokon i załatwił wspomaganie :lol:
Witam.Mam problem z wolnymi obrotami.Przy uruchomieniu auta obroty są dosyć wysokie jeśli nacisnę hamulec obroty silnika spadają .W czasie jazdy obroty też,ale nie zawsze są nie równomierne.Mechanik powiedział,że to jakiś regulator obrotów.Co może być przyczyną takiego nie równomiernej pracy silnika?Zaznaczę jeszcze,że jak auto zostało kilka dni temu...
Czasem przewód z serwa potrafi się tak uszkodzić że po nagrzaniu silnika, uszkodzony wąż lekko się zapada i odcina podciśnienie z pompy do serwa i traci się hamulec po jednym dwu naciśnięciach hamulca. Miałem to kilka razy w Passacie B5 czy A4 B6
Witam. VW Touran 1.9 TDI szalenie robił twardy hamulec (żeby zahamować, to aż się mocno musiałem zaprzeć). Od pompy vacum idzie taki przewód plastikowy do tej okrągłej bańki (to chyba servo). Kiedyś przy tej pompie vacum obruszała mi się końcówka, skleiłem ją, żeby powietrza nie łapała i było spokój ze 2 lata. Ostatnio teraz pedał hamulca zaczął mi...
Padło serwo hamulca . Gdy odłączyłem przewód od strony serwa hamulcowego i go zatkałem okazała się że odpowiednie podcisnienie dotarło do gruszki i po wykasowaniu błędy się nie pokazywał - wniosek serwo powodowała spadek podciśnienia . Problem rozwiązany - nie znalazłem na żadnym forum i filmie takiego przypadku więc przyda sie dla innych . Dzieki .
Podejrzewam że to może być powodem poszarpywania auta właśnie podczas jazdy ze stałą prędkością które nagle ginie gdy zaczynam przyspieszać lub puszczam gaz. Nie wiem czy tu się to też potwierdzi ale miałem takie poszarpywanie w swoim Renault Scenic I Lift 1.9 dCi 102KM F9Q732. Problemem okazał się przewód podciśnienia od vacuum pompy do serwa (był...
Zaworek wychodzący z serwa idzie bezpośrednio do kolektora ssącego, mam dużo usuniętych pod maską gratów. Gdy zdjąłem przewód z kolektora idący do zaworka od serwa, nie jestem w stanie ani dmuchać, ani zassać. Czyli zaworek nie sprawny? Jest szansa, że ten zaworek w takim razie jest winny za twardy jak skala pedału hamulca? Samo serwo wydaje mi się...
Witam sprawdzałeś pompkę elektryczna od płynu czy działa . Nie mają pompy płynu a na przewodzie zasilającym jest szybkozłącze poniżej serwa hamulca i wszystko. Samochody nie mają klimy ani webasta. Pompka występuje chyba tylko w samochodach z webasto i na rynek skandynawski tak mi się wydaje ale .... Na wiosnę grzały jeszcze a teraz w ogóle nie grzeją....
Cześć, czy może ktoś z Was podpowiedzieć, jak wykonać test szczelności serwa hamulcowego w silniku 1.8t aum? Wydaje mi się, że samochód gubi podciśnienie. Póki jest zimny, to pedał hamulca jest czuły, dość twardy, szybko "łapie" i ogólnie całe auto jest zwrotne. Po rozgrzaniu robi się bardziej gumowy i mimo że hamuje bez problemu, to jednak czuć, że...
Zawór zwrotny się "skleja". Potem trzeba poszukać nieszczelności /zmierzyć podciśnienie Objawem nieszczelności są podniesione wolne obroty,jak ich nie ma to nieszczelności też nie ma. Jeśli wolne obroty są w normie to pomiary ciśnienia w kolektorze ssącym niczego nie dadzą,bo to oznacza że ciśnienie jest w normie. Drbne nieszczelności nie wpływają na...
tam gdzie idzie przewód do serwa hamulca
Przewód od serwa do pompy i resztę wężyków w tej okolicy.
Weź pod uwagę zawór. Mechanik wspominał że spróbuję mi dać jakis zawór w przewód od serwa by mniejsze ciśnienie szło. To może byc przyczyna..zbyt duże ciśnienie z serwa.. Chyba..
Mam taki taki problem, nie mogę znaleźć przyczyny blokowania przednich kół, tarcz hamulcowych. Przy mocnym naciśnięciu pedału hamulca przednie koła zostają przyblokowane (zaciski i prowadzenia czyste i nasmarowane), najciekawsze jest to, że jak wyjmę przewód podciśnienia z serwa hamulce puszczają. Miałem ten przypadek już 4 m-ce temu wymieniłem serwo...
Piszesz że samochód hamuje, nasuwa się pytanie: czy to silnik traci moc? Czy uruchamiają się hamulce? Żeby wykluczyć hamulce odłącz przewód podciśnieniowy od siłownika serwo, przewód zaślep. Wywołaj efekt samoistnego hamowania i obserwuj co się dzieje. UWAGA bez serwa pedał hamulca robi się twardy, a hamowanie mało skuteczne, więc rób to najlepiej na...
A jak w nowym (zmienionym) serwo też nie podłączysz widełek trzpienia do pedału to działa? W nowym serwie jak odłączę pedał od widełek tłoka serwa to identycznie się zachowuje serwo. To znaczy serwo wciąga tłok serwa w kierunku pompy hamulcowej i ciśnie pompę hamulcowa aż do stanu pełnego hamowania. Z podłączonym pedałem czy nie, auto hamuje samo -...
Proszę sprawdzić szczelność przewodu doprowadzającego ciśnienie do serwa hamulca - kiedyś miałem podobny problem i okazało się, że ten przewód był nieszczelny i pod wpływem drgań silnika przepuszczał. Czy po naciśnięciu hamulca zmieniają się odroty?
noi przy postoju naciskajac chamulecpare razy jak go przestane naciskac to gubi wolne obroty gasnie i wraca do normalnych gdzie szukac usterki. Serwo hamulca lub przewód podciśnienia do tego serwa i zawór w tym przewodzie .
Sprawdź przewód podciśnieniowy do serwa hamulca i samo serwo.
Witam wszystkich! Mam problem w mojej Skodzie Octavi2 jak w tytule objawiło się duże pulsowanie pedału hamulca i drżenie kierownicy przy niewielkiej już prędkości. Kilka tygodni temu przy dużych mrozach rozleciało się kolanko przewodu podciśnienia z pompy do serwa jak się okazało ktoś je wcześniej lutował nieudolnie i zakleił czarną taśmą. Po rozszczelnieniu...
Nie mam sprzętu żeby to sprawdzić na dzień dzisiejszy ale przewód praktycznie nic nie zasysa przynajmniej nie jest to odczuwalne
Mechanik podczas wymiany zacisku stwierdził że przewód jest drożny, bo bardzo mocno wyciekał z niego płyn. Kolega z innego forum podpowiedział żeby odsunąć pompę od serwa bo może nie do końca cofa się tłoczek
Wiesz widzę tylko teoretycznie.Sprawdź przewód który idzie od kolektora do serwa czy nie jest uszkodzony.Druga sprawa to zaworek na nim.Ostatecznie nieszczelne serwo.
Witam jak w temacie BMW 2008r 2.0d N47 po dwóch lub trzech nacisnieciach sztywnieje pedał hamulca myślałem ze problem z serwem wymienione serwo problem się pogorszył bo pedał jest cały czas sztywny sprawdzone zostały przewody wymieniony przewód od podciśnienia z zaworem zwrotnym i dalej to samo jak by nie Zaciągało powietrz ktoś miał taki problem jak...
Po podniesieniu maski na odpalonym silniku słychać jak leci powietrze z któregoś z węży, zlokalizowałem go i jest to ten Na zdjęciach pokazałeś przewód podciśnienia do serwa hamulca .
Przewód od serwa , lub samo serwo. Aby przekonać sie o sprawności wspomagania hamulca , naduś kilka razy i przytrzymaj , włącz silnik i zobacz czy pedał zejdzie.
Witam Mam Uno 1,4 i.e. z 1995. Przez długi czas przewód od podcisnienia miałem odłączony (spadł gdy wymieniałem węże odchłodzenia). Kiedy go wpiąłem do przewodu do serwa przy nacisnięciu hamulca gaśnie (jakby nagle odcieto zapłon). Nie można go wtedy już zapalić z kluczyka tylko na "popych". Czy jest to wina digiplexa czy może serwa? Ponadto sa dwa...
Być może płyn dostaje się do serwa i jest z niego wysysany przez przewód podciśnienia do silnika, miałem raz taki przypadek (ale nie w BMW )
Daj zdjęcie które to wężyki. Ogólnie z tyłu kolektora ssącego powinieneś mieć 3 węże. 1. Do serwa hamulca 2. Do pokrywy zaworów (mała odma) 3. Do zaworu par paliwa (zawór przy filtrze powietrza) Zdarzały się wariacje gdzie przed przepustnicą był wpięty dodatkowy przewód łączący się z tym idącym do serwa hamulca. https://obrazki.elektroda.pl/9395841600_...
Witam. Jeśli piszesz o przewodzie do serwa tak to rozumię ,to sprawdż dokladnie centymetr po centymetrze ten przewód czy nie jest pęknięty. Naciskaj pedał hamulca czy nie zmieniają się obroty.Bardzo często to przewód podciśnieniowy do serwa , biorąc pod uwagę "91 r. Pozdrawiam.Andrzej
Wymieniłem dziś jeszcze przewód od serwa do kolektora i uszczelkę na wtyczce przy kolektorze. Pojechałem sprawdzić i sytuacja jest taka sama, aczkolwiek może już nie taki twardy ten pedał się robi ale jest twardszy niż jak bym depnął w hample przy 70km/h. Generalnie jeszcze wymienię płyn hamulcowy bo dziś juz nie zdążyłem. I zobaczymy, może faktycznie...
najlepiej i najprościej... organoleptycznie... po demontażu przewodu podciśnienia; w przypadku wymiany serwa i tak najlepiej go wymontować sprawdź tylko czy przepływ powietrza jest tylko w jedną stronę... tj. od strony serwa w tym właśnie przewodzie musi dać się wytworzyć podciśnienie, tak jak to się dzieje w sprawnym układzie po wyłączeniu silnika......
przewód który idzie do serva taki gumowy jest cały, tylko że na wejściu przy obudowie serwa jest troszkę luźny (mozna nim kręcić) Dodano po 55 Jeszcze jedno spotrzerzenie: Kiedy przegazuje samochód tak do około 3 tysiecy obrotów pierwsze uderzenie w hamulec jest lekkie do samego końca, zaś kolejne wciśniecie hamulca powoduje że pedał staje siętwardy...
diag ma rację to będzie serwo bo na wolnych obrotach silnik dostaje przez serwo "lewe" powietrze stąd te podwyższone obroty po naciśnięciu hamulca dostaje go jeszcze więcej i wtedy gaśnie. Możesz to sprawdzić. Odłącz przewód podciśnienia od serwa i załóż jakąś zaślepkę. Jak zacznie pracować normalnie to masz walnięte serwo. UWAGA nie jeździj tak czasem...
A jest jakaś zależność między twardym a miękkim pedałem hamulca (czas, częstość używania hamulców)? Może przewód elastyczny się rozdwoił w środku, a jak z zasilaniem serwa jest cały czas ?
odłączyc przewód od serwa zaślepiając go i zobaczyc ,czy coś to zmieni z hamulcami.
Zatarte tłoczek w zacisku.Rdza .Zobacz jak podniesiesz manszete czy niema rudego.Albo stare wężyki hamulcowe.Zamkły się .Jak podniesiesz auto to popuść odpowietrznik jak koło będzie się kręcić lżej to wężyki do wymiany. Prosiłbym o używanie bardziej " łopatologicznych " słów :) ew. Tłoczek chyba można zregenerować ? Czy nie bardzo ? No ale, gdyby tłoczek...
Pęknięty przewód pomiędzy serwem a pompą .Dlatego podczas cofania ponieważ silnik pracując na poduszkach odsuwa się od serwa tym samym powiększa się szczelina pęknięcia.
Witam Ja mam forda mondeo z tempomatem oraz artykuł jak zamontować tempomat w fordzie mondeo może coś Ci to pomoże. Artykuł nie jest mój ale myślę że autor się nie pogniewa za udostępnienie go. Artykuł dotyczy montażu układu sterującego prędkością (tempomat) do samochodu Ford Mondeo 1993-2000. Wstęp W tym artykule postaram się przedstawić sposób montażu...
Witam U mnie była identyczna sytuacja , oczywiście w innym aucie , to wina wspomagania hamulców . Ja zdjąłem przewód z serwa i w ten przewód po prostu wdmuchnąłem ustami powietrze i takim sposobem znalazłem pęknięty przewód . Dlatego żeby sprawdzić pompę VACUM potrzebny będzie wakuometr . Podpinasz się w przewód [ na pewno miejsce się znajdzie ] uruchamiasz...
(-) mam problem z twardym pedałem hamulca. Haynes wylicza następujące przyczyny "twardego hamulca", inaczej "Excessive brake pedal effort required to stop vehicle / Nadmierny nacisk na pedał hamulca potrzebny do zatrzymania pojazdu" : 1. Uszkodzone vacuum servo (siłownik podciśnieniowy) 2. Uszkodzona pompa podciśnienia (na przedłużeniu wałka rozrządu)...
Otóż napotkałem na taki problem. Mam "zdobyczną" IBIZĘ z 1990 roku. Ponieważ miała problemy z hamowaniem, wymieniłem nastepujące elementy: - Klocki hamulcowe przód - Tarcze hamulcowe przód - Szczęki hamulcowe tył - Bębny hamulcowe tył - Tłoczki hamulcowe tył Zadowolony uzupełniam płyn w zbiorniczku wyrównawczym, aby dokonać jego wymiany. I tutaj klops....
Panowie na wolnych obrotach jak pompuje pedałem hamulca podciśnienie w układzie spada z 0,7 do 0,4 co widać na wskaźniku boost i obroty zaczynają falować i silnik delikatnie przerywa.. Przewód od serwa do kolektora wymieniony na nowy wraz z zaworem zwrotnym. Serwo do wymiany? Ewentualnie jak jeszcze moge sprawdzić serwo? Na nieodpalonym silniku pompując...
znaczenie dla podciśnienia w kolektorze ssący ma znaczenie /naciśnij raz za razem kilkakrotnie pedał hamulca i patrz na obroty/. a czwarty cylinder bo zazwyczaj w jego pobliżu podłączone jest serwo. a autor niech nie wymienia od razu serwa tylko odłączy przewód wspomagania od kolektora, zaślepi otwór w kolektorze i zobaczy jak silnik pracuje. zresztą...
Cześć mam taki problem z seatem. Po odpaleniu włącza się ssanie i potem obroty spadają ale utrzymują się na poziomie 1200obr/min ,a powinny być około 850-900. Gdy dodam troszeczkę gazu są bardzo nierówne oraz słychać jakby silnik się dławił , a gdy do tego zacznę naciskać hamulec silnik potrafi zgasnąć. Sprawdzałem: 1. Serwo hamulca -pedał opadł po...
Witam . Posiadam corse-A 1,2i 91r , problem wygląda nastepująco , na ssaniu auto zachowuje sie normalnie natomiast po wylaczeniu ssania i przy włączonych swiatłach lub innych odbiornikach pradu auto zaczyna czasami prawie przygasać obroty zaczynaja falowac dzieje sie tak na wolnych obrotach podam przykład : jade i włączam sprzegło zaczynam hamowac i...
Witam zacznę od początku wymieniłem przewód hamulcowy przy kole i zacząłem je odpowietrzacz i wtedy płyn dostał się do sirotka wiec wstawiłem nowa pompę zacząłem jeszcze raz odpowietrzać i znowu mi pociekło do kabiny (niewiele)pedał hamulca nie stawia oporu auto to anglik mam dobry dostęp do serwa czy istnieje jak specjalna procedura odpowietrzania
Pompa się zawaliła na śrubach od serva ponieważ przelatywało ci tam powietrze do serva bo masz nieszczelność. Sprawdż miejsce czy na servie nie ma pokrzywionego mocowania co przychodzi uszczelka od pompy, bardzo często tam śróby są za bardzo wbite, od i zasysa powietrze. Wina producenta trafiłeś na takie servo. Jeśli już rozebraliście pompę to jak zauważyłeś...
Witam wszystkich i proszę o pomoc, bo wiedzę jakąś tam mam ale doświadczenie i wiedza innych jest mi tu potrzebne. Kupiłem na szrocie tylne zaciski i jarzma hamulcowe, rozebrałem wszystko, odrdzewiłem, wymieniłem wszystkie gumki i gumeczki, w jednym dałem nowy tłoczek bo miał wżery, nasmarowałem itp. Dałem do zamontowania w dobrym, znanym i sprawdzonym...
Duży przebieg tego wozu? Na moje ucho, to albo serwo hamulca straciło szczelność, albo przewód między pompą podciśnienia a serwem. Ale raczej stawiałbym na serwo. Schyl się pod kierownicę i nasłuchuj w okolicach popychacza łączącego pedał hamulca z tłokiem serwa.
Do serwa idzie przewód sprawdź czy nie jest pekniety lub załamany .
A co tu ustalać. Gaźnik do regulacji, bo zalewa. Chcesz władować się w koszty - grzeb. Ewentualnie zainteresuj się, czy w trakcie jazdy też masz pedał hamulca twardy - jeśli tak, to albo przewód serwa, albo samo serwo do wymiany.
Jak działa hamulec zdejmij przewód od serwa i zobacz jak ssie powietrze, a później to samo jak hamulce przestana działać czy tak samo ssie. Tam jest też zawór zwrotny na wejściu serwa.
Serwo jak pada to znaczy, że jest dziurawe i powinno coś syczeć, można je sprawdzić pompą podciśnienia - ręczną pompa i zobaczyć czy podcisnienie spadnie i wtedy bedzie wiadomo. Usterki serwa zdarzają się, ale rzadko, prędzej przewody się uszkadzają, złączki.
Na początek proponuje pomiar podciśnienia na przewodzie serwa.
Serwo szczelne a przewód do waku pompy musi być drożny i również szczelny (tam panuje podciśnienie wytwarzane przez waku pompę i dzieki temu masz wspomaganie hamulca, pedał nie jest twardy).
Pompa vacum robi tylko podciśnienie, a podciśnieniem jest sterowane turbo i serwo hamulcowe. Na przewodach / króćcach trzeba szukać nieszczelnosci. Do serwa hamulcowego jest felerny plastikowy przewód.
Do sprawdzenia urządzenia wspomagania hamulca czyli serwo, przewody, pompa.
sprawdź serwo, zawór serwa, przewód vacum-serwo
Nowa tylko z całym przewodem vaccum do serwa hamulca. Trzeba na szrot się wybrać, będzie pasował od innych 2.0 Ford, Volvo czy Fiat.
Kolego najpierw odczytaj pamięć usterek abs. Możliwe ze pompa się zacina i cały czas otwiera zaworki (płyn wraca do zbiornika, a nie płynie do zacisku). Ale raczej sadzę że coś z serwem się dzieje popatrz dokładnie na przewody podciśnienia do serw itp.
Na falowanie obrotów ma jeszcze wpływ serwo hamulca. Sprawdź serwo hamulca czyli odłącz przewód podciśnienia i zaślep przewód.
Masz nieszczelność w okolicach serwa hamulców lub na przewodzie podciśnieniowym zasilającym serwo.
Może jeszcze przecież być serwo nieszczelne. Lub przewody. Nie masz słabego/ twardego hamulca?
Zeby mówić o uszkodzeniu turbiny trzeba sprawdzić kilka rzeczy. Pierwsza to czy sztanga jest zaciągana na full i czy po odjęciu podciśnienia wraca płynnie do położenia spoczynkowego. Druga to stan wirnika po stronie ssącej i wydechowej. No i oczywiście szczelność dolotu. W tych pompach często luzował się króciec przewodu serwa w aluminium. Gubiło podciśnienie...
witam. mam audi 80 b4 1,9 td. Jakimś dziwnym sposobem urwał mi się przewodz od wspomogania hamulców który znajduje się koło samego serwa,pewnie koleś uszkodził go przy wymianie filtra ale mniejsza z tym. Czy od urwania tego przewodu mogły się zapowietrzyć hamulce? Bo mam jeszcze cieknący korektor siły hamowania ale wczesniej oprócz tego że co jakiś...
Witam. Czy ktoś zna jaki rozmiar przewodu co wychodzi z krótca pompy vacum leci do trójnika i łączy serwo hamulca. 1.9 TDI axr pompa Luk https://allegro.pl/oferta/przewod-podcis...
Witaj, jeśli masz odrobine pojęcia o mechanice napewno dasz sobie radę, odkręcasz pompe ham. od serwa odchylasz uważając na przewody ham. Serwo jest przykręcone bodajże 4 śrubami od wewnętrznej strony nad pedałami, oczywiście musisz wypiąć z pedału hamulca i finito, sprawdz wcześniej oring pomiędzy pompą a serwem w komorze śilnika :) http://images45.fotosik.pl/236/f52014f51...
Kiedyś miałem podobny przykład, powstał zaworek zwrotny w elastycznym przewodzie hamulcowym, który powodował, ze płyn nie cofał się do zbiorniczka i trzymał zacisk
czyli należy zainstalować serwo pod pedał sprzęgła np: od seicento i podłączyć pod ten sam przewód co fabryczne serwo hamulca? ktoś poleci od czego serwo założyć ?
Nieszczelnosc w ukladzie dolotowym. Sugeruje przewod podcisniena do serwa hamulca. Posprawdzaj tez inne wezyki podcisnienia przy kolektorze
Podnieś auto zdejmij koła zobacz gubść klocków hamulcowych, czy tarcze nie maja za dużych kołnierzy na krawędziach, co do ściągania to objaw nierównomiernej siły hamowania (zakładam ze masz "zbieraniny" opon) jeśli to co wymieniłem jest OK będziesz musiał sprawdzić przewody. Wsiądź do auta puść ręczny wciśnij hamulec i zapal auto jeśli pedał hamulca...
przyczyn jest kilka, albo nieszczelny wąż do serwa, ale jak słusznie zauwazył trans-serwis podniosły by się obroty, może też być dziurawa membrama albo nie przepuszcza zawór zwrotny na króćcu przewodu podciśnieniowego. Bardzo często wąż serwa był zawalony olejem lub zarastała rdzawym nalotem rurka wychodząca z kolektora.
Odpal silnik z wduszonym jednocześnie pedałem hamulca. Musi opaść. Jak nie opada to serwo, vacum, albo przewód gdzieś nieszczelny.
Witam serdecznie mam problem ze swoją laguną 2, a mianowicie podczas jazdy pedał hamulca zrobił sie twardy i brak abs. zeby wychamować trzeba wbijać sie w fotel. sprawdziłem pompę vacum jest delikatne ssanie nie wiem jakie powinno być naprawdę na wolnych obrotach zawór dziala w jedną stronę ssie. przewód od serwa ok zrobiłem jeszcze jedną próbę jazdy...
Masz na przewodzie serwa zaworek?
Problem może być banalny, przyjechał do mnie klient który miał wymienione klocki przód w Seicento, po wymianie miękki pedał , słaby hamulce zasadniczy. Koleś wymienił pompę hamulcową, serwo, przewody hamulcowe, odpowietrzał 10 razy. Nie przyszło mu do głowy zajrzeć do zacisku co się dzieje z klockami, po wyjęciu klocków co stwierdziłem że tak nazwę...
Serwo okej, przewody podciśnienia wszystkie szczelne, a problem sporadycznie się pojawia.
Sprawdź serwo hamulców. Napompować pedałem hamulca aż się zrobi twardy i z wciśniętym pedałem hamulca odpalić silnik. Przy sprawnym serwie pedał powinien w miarowym tempie "zejść" do połowy jeśli tak jest to z serwem powinno być ok. Do sprawdzenia przewody elastyczne ew. pompa hamulcowa.
A może uszkodzony przewód do serwa(nieszczelny?)
Sprawdź czy nie puszcza gdzieś lewego powietrza najczęściej pęka przewód podciśnieniowy od serwa wspomagania hamulca.
Witam! Golf 4 1.9 ahf 110koni 1999rok. NAGLE podczas jazdy zesztywniał hamulec. Pompa vacum palec przysysa do przewodu. Zaworek zwrotny wydaje się blokować przepływ w jedną stronę. Przewody ok. Czy jest jakaś możliwość sprawdzenia serwa? Niema z niego żadnego wycieku ani nic. Wszystko wygląda ok. Macie może jakieś propozycje?
Być może masz dziurawe serwo hamulcowe, przez co silnik zasysa lewe powietrze, stąd falowanie obrotów. Wypnij przewód podciśnienia, przytkaj palcem i wtedy zobacz czy coś się zmieniło.
Prędkościomierz oszukuje bo zapewne bierze sygnał z czujników ABS i w ten sposób określa prędkość. Żeby nie generować kosztów sam możesz sprawdzić zasilanie pompy ABS, stan czujników ABS, przewód serwo-kolektor ssący, sprawdź klocki czy któryś nie blokuje się w jarzmie, któryś tłoczek/cylinderek hamulcowy może być przyblokowany. Tak w ciemno kilka pomysłów...
Podepnę się pod temat-moje a4 b6 tdi błąd wywala : Brake pressure sensor fault (G201) Auto po kilkukrotnym hamowaniu- dopiera zaświecają się Abs/ESP i nie działają, do tego momentu wszystko działa i po zgaszeniu silnika znowu działa ABS/ESP aż kilka razy przyhamuje czujnik g201 wymieniłem -bez zmian Gdzie szukać ? serwo? przewody? dodam że hamulce same...
http://obrazki.elektroda.net/5_128578638... Ten przewód na 1 zdjęciu idzie do zaworka zwrotnego, a dalej za zaworkiem do serwa hamulca. Przewód na 2 zdjęciu trzeba podłączyć też do zaworka zwrotnego ale do cieńszego końca. W Vectrach są dwa typy zaworków. Zaworki co mają 2 końcówki i 3. Popatrz a zdjecie, które zamieściłem. Link poniżej przedstawia...
kolego siada serwo czyli wspomaganie hamulca sprawdz czy pompa podciśnieniowa pracuje przewód pomiędzy pompa a serwo cały jeśli te dwie rzeczy ok to w serwie poszła membrama
Ucieka ci podciśnienie znając życie wymień wężyki idące z serwa przy grodzi będziesz mial takie rozgałęzienie przewodów zajrzyj tam a na pewno czegoś się dowiesz;)
Jeździć nie powinieneś puki nie zdiagnozujesz miejsca wycieku. Lekka nieszczelność może doprowadzić przy ostrym hamowaniu do rozerwania przewodów itp... Od czego zacząć sprawdzanie. No zapewne trzeba obejrzeć cały układ hamulcowy. serwo czy nie jest mokre wszystkie przewody, pompę, zaciski.
Jak coś to vaccum a nie wspomagania, najpierw trzeba coś posprawdzać a nie od razu wymieniać bo może to być równie dobrze uszkodzone serwo. A czy to czasem nie jedno i to samo? W samochodach z silnikami wysokoprężnymi do wytworzenia podciśnienia dla celów wspomagania potrzebna jest pompa. A i po polsku lepiej brzmi. Natomiast co do meritum, gdyby było...
Więc skoro to nie płyn, serwo, zaciski, to pozostają mi przewody i pompa abs sama w sobie. :)
sprać serwo i przewód zasilający
U ojca w Golfie 4 1.9 TDI mechanik źle wpiął przewód podciśnienia do serwa, co najlepsze ojciec jeździ na tyle spokojnie, że nawet nie zauważył problemu ze słabym hamulcem. Ciekawie się zrobiło, gdy przypadkiem sam wsiadłem do tego Golfa, ledwo dałem radę wychamować na światłach. Odpowiednie wciśnięcie przewodu do serwa rozwiązało problem.
Pod kompa podpięty i nic nie wykryło. Jutro sprawdzę przewody. Ale gdyby to był przewód od serwo miałbym słabe hamulce/ brak ich... Sprawdzę też inne wężyki od podciśnienia zobaczymy co to będzie. Dziwi mnie fakt czemu na zimnym silniku chodzi OK ?
Zobacz czy odpuszczą jak odepniesz przewód podciśnienia serwa. Czy pompa - luz jałowy-ustawiona odpowiednio?
Może być zaworek na przewodzie od kolektora do serwa.
A jak zachowuje się pedał hamulca , nie jest przypadkiem twardszy jak przed ? Jeśli tak to sprawdź przewody podciśnieniowe , może któryś jest uszkodzony . Może zbieg okoliczności i padło serwo ?
Ja też dokładnie nie pamiętam, ale chyba na górnym, najwyższym króćcu powinien być podłączony przewód od pochłaniacza oparów paliwa (trochę grubszy wężyk a dalej niebieska, plastikowa rurka), niżej ten wężyk od odmy, jeszcze niżej przewód od serwo hamulca a pod nim niżej na tym samym dolnym przyłączu Map-sensor. Map-sensor i odma mają jednakową (prawie)...
przewód podciśnienia serwa hamulca przewód serwa przewód hamulca
lampy zamienniki instrukcja obsługi zamrażarka liebherr testy akumulatorów
schemat silnika espace klucz udarowy
Lokalizacja czujnika przepływu wody w piecu Beretta Ciao Lokalizacja zespołu wodnego w piecu Beretta Ciao X